Пет държави от ЕС настояха за още изследвания на тоталитаризма

Пет държави от ЕС настояха за още изследвания на тоталитаризма

© Associated Press



Пет държави от Европейския съюз разпространиха днес обща позиция по повод 80-годишнината от договора с тайни клаузи между нацистка Германия и СССР, смятан за една от причините за избухването на Втората световна война в Европа. В текста външните министри на Полша, Румъния и трите балтийски републики призовават държавите да подкрепят морално и материално още исторически изследвания на тоталитаризма, за да не се позволи манипулиране на историята и идеологическо оправдаване на минали престъпления.


Ето пълния текст на съвместното изявление:


"На 23 август се навършват 80 години от подписването на пакта "Молотов - Рибентроп" между Съветския съюз и нацистка Германия, разпалил Втората световна война и обрекъл на страдания за десетилетия напред половин Европа. Пактът е съдържал таен протокол, който на практика поделя Източна Европа на сфери на влияние.




Затова на този ден, обявен от Европейския парламент за Ден в памет на жертвите на тоталитарните режими, ние си спомняме за всички онези, чиято смърт и съсипан живот са последица от престъпленията, извършени заради идеологията на нацизма и сталинизма.


Болката и несправедливостта никога няма никога няма да бъдат забравени. Ще помним.


Споменът и отбелязването на ужасите от миналото ни дават познание и сила да отхвърлим онези, които възраждат тези идеологии и се опитват да изчистят името им от престъпленията и вината им. Паметта за жертвите ни мотивира да се борим за историческа справедливост, като продължим проучванията и изостряме вниманието на обществото за наследството на тоталитаризма на европейския континент.


Основата за устойчиво помирение и изграждане на общо бъдеще е справедливостта и обективната истина. Жертвите на тоталитарни престъпления имат право на справедливост. За съжаление практиката на разследване и преследване пред съда на престъпленията на тоталитарните режими е недостатъчна и непостоянна в отделните държави.


Призоваваме правителствата на всички европейски страни да предоставят морална и материална помощ за продължаване на историческите проучвания на тоталитарните режими. Като действаме заедно, можем да се противопоставим по-ефективно на кампаниите за дезинформация и опитите да се манипулират исторически факти.


Трябва да се изправим заедно срещу тоталитаризма. Една ясна и твърда позиция на международната общност ще проправи път за още помирение.


Убедени сме, че днешна Европа е безопасно място за всички народи, и сме готови решително да се борим с всички форми на несправедливост. Вярваме, че европейците никога няма да толерират тоталитаризъм или геноцид срещу който и да е народ.


Страните се преродиха като свободни и демократични след десетилетия на тоталитарно управление. Преди 30 години народите ни започнаха демократична трансформация, която в крайна сметка ни направи равни и активни членове на Европейския съюз. Страните са решени да продължат работата с нашите партньори в Европа и по света, за да не се допусне никога повече възраждането на ужасите на миналото."


Преводът е на "Дневник"

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ignis Fatuus
    Ignis Fatuus
    Рейтинг: 836 Разстроено

    България, очаквано не е сред тези страни.

  2. 2 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 590 Весело

    бля бля бля

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  3. 3 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 590 Весело

    декларация партенка

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3874 Неутрално

    "В текста външните министри на Полша, Румъния и трите балтийски републики призовават държавите да подкрепят морално и материално още исторически изследвания на тоталитаризма, за да не се позволи манипулиране на историята и идеологическо оправдаване на минали престъпления....."

    Защо наш'то правителство не е подкрепило това предложение? Та нали на на Баце дЕдо му е убит от комунистите???

  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5541 Любопитно

    Хубава петиция...точно на време!И в деня в койтосатрапите Хитлер и Сталин подпалват Втората Световна Война...Бойна отнела над 50 млн.живота и разделила Европа за нови 45 години.....Днес подпалвачът на Европа го знаем всички!И трябва да бъдем солидарни с народът на Украйна,Грузия и Прибалтииските републики и Полша!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3857 Неутрално

    До коментар [#3] от "haq53617395":

    декларация партенка
    —цитат от коментар 3 на haq53617395

    Това ли измисли русата ти (русофилистична) главица?
    И дали Путинската болшевишка сатрапия ще предостави някой документ?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  7. 7 Профил на jto30589660
    jto30589660
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Руските подлоги наречени Българско правителство отново не знае нищо.

  8. 8 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Необходими са още не само изследвания , но и гръмко оповесяване на ЗЛИНИТЕ , КОИТО НАНЕСЕ НА НАЦИЯТА НИ .Останах "като гръмнат " , след като прочетох следното изследване на "ТРЕНД ". "Желязото се кове , докато е горещо "! Ние изпуснахме този момент и сме свидетели на социологически изследвания като това !
    Половината българи предпочитали времето на социализма. Това ни казва първата част от национално представително проучване на изследователски център „Тренд“.

    Поставени в ситуация да избират в кой период биха предпочели да живеят – в сегашния, след 10 ноември 1989 г., или в онзи преди промените, респондентите са разделени на две големи групи. Двата периода са си харесали точно по 41% от анкетираните, пише news.bg.

    Данните от изследването сочат, че само една пета от анкетираните българи на възраст между 18 и 39 г. имат желание да живеят по време на социализма, докато над две трети от хората над 60 години предпочитат периода преди 10 ноември 1989 г.

    1005 пълнолетни българи са участвали в изследването, състояло се между 18 и 26 октомври 2018 г. Използваният в проучването метод е „лице в лице“.

    Независимо от сериозния дял на хора, предпочитащи животеца преди 1989 г., по-голямата част от анкетираните смятат, че комунистическият режим е извършвал престъпления спрямо нацията и срещу човечеството – 52 %. Привърженици на обратната теза са само 17%.

    И тук естествено идва въпросът как може да смяташ, че комунизмът олицетворява исторически отрязък, през който са били извършвани престъпления на държавно равнище, и в същото време две трети от гражданите над 60 години да изпитват носталгия по годините преди 1989!?

    Ако изследването е достоверно, а то определено е такова, доколко са нормални индивидите, които още мечтаят да се върне строй, официално заклеймен като престъпен? Строй, в който техни близки са били обект на преследване, на античовешки присъди и репресии без съдебни процеси?

    Положителните оценки за соца са свързани със социалните постижения на режима. Изтъкнатите „предимства” са: работа за всеки (16%), спокойствие (11%), безплатно здравеопазване и образование (съответно 8 и 7 %).

    При реален прочит на историята и кратък разговор с опоненти високите оценки за социализма бързо биха тръгнали надолу. Работа наистина имаше, независимо дали беше подходяща за конкретния човек.

    Второ, спокойствие имаше, но на цената на какво – перманентна дезинформация, мистификация на истинските новини, деградация на институциите, което превръща лелеяното спокойствие в ерзац.

    На трето и на четвърто място са поставени образованието и здравеопазването. Първото наистина беше на добро равнище, макар и силно идеологизирано, което автоматично го девалвираше.

    По отношение на здравеопазването нека не забравяме, че старите лекари отпреди комунистическия метеж изпълняваха дейността си като лекари в „народната република“, което крепеше равнището на здравеопазването дълги години след 9 септември 1944 г.

    Едва след носталгичните напеви са посочени негативните асоциации за комунистическия режим. По-малка част от респондентите посочва лоши страни на политическата система като цензура и ограничаване на личните свободи (5%), репресии (4%), изолация и забрана за пътуване – едва 2%.

    Ако подминем, а не бива, цензурата, репресиите и ограничаването на личните свободи, как да коментираме забраната за пътуване? Нима това е нещо маловажно? Нима берлинските стени, издигани в умовете и в душите на хората, не ни превърнаха в пасмина, „сътворила” една от най-отвратителните, най-грозни и дамгосващи думи в националния речник като „невъзвращенец“!? Дума-присъда, с която бяха заклеймявани млади, способни и свободолюбиви българи, изтръгнали се с риск за живота си от веригите на „най-хуманния строй”?

    Тествано е и отношението на анкетираните към различни исторически личности. И тук тенденциите тревожат. Симпатии към комунистическите вождове демонстрират само по-възрастните респонденти. Абсолютно всички са запознати с „личността” на др. Тодор Живков. 41% от хората отговарят, че отношението им към него е положително; 33% остават привидно неутрални, като избират килифарската опция „нито положително, нито отрицателно“ и едва 18% декларират отрицателно отношение към комунистическия сатрап.

    Следователно 74% от съвременните българи одобряват управлението на откровен диктатор, на чиято съвест лежат милиони прекършени съдби за цели 33 години в комунистическа България!!! Излиза, че подобни люде одобряват управлението на елементарен и необразован селски хитрец, масовите му манипулации, откритата сегрегация, откровеното насилие и в крайна сметка – ганювското „снишаване“, докато мине бурята. За да си я карат после постарому.

    Изследването всъщност показва страховита тенденция към оскотяване на нацията ни, към умишлено и системно оглупяване, към тенденциозно трактуване и изкривяване на историята от най-близкото ни минало!

    Налице е тревожен проблем, пробойна в националната памет и в националната съвест, пробив в системата на националните ценности и националната ни доктрина.

    Налице е тежък провал на политическата класа, на всички, които се бият в гърдите, че ратуват и са „работили” за възпитанието на вече две поколения българи.

  9. 9 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Гробаррското правителство естествено се ослушва като глуха свиня в царевица.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  10. 10 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    бля бля бля
    —цитат от коментар 2 на haq53617395


    Вярно, ако започнем да ги разправяме какви са ги вършили и те, а някои и продължават.

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3874 Неутрално

    бля бля бля
    —цитат от коментар 2 на haq53617395


    Рускинята блее. Значи са и бръкнали........

  12. 12 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    "Преди 30 години народите ни започнаха демократична трансформация, която в крайна сметка ни направи равни и активни членове на Европейския съюз."

    Равни? Това изречение е виц на месеца, ако не и на годината.

    В момента това "равенство" (и у нас, и по света) е колкото разстоянието от Земята до Нептун, и нараства непрекъснато, баш благодарение на тази "демократична" трансформация.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  13. 13 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 590 Весело

    До коментар [#6] от "Депутат 241":

    Ганя, войни кончилисьс давно. СССР победи. Комунизма се гътна пред 30+ години. лапате куката без стръв шарани.

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  14. 14 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    "демократична трансформация, която в крайна сметка ни направи равни и активни членове на Европейския съюз."

    Равенство е когато всички служители в едно предприятие, от чистач до шеф, могат да си купят еднакво скъпи автомобили.
    Равенство е, когато всички служители имат едно и също работно време, получават една и съща заплата, получават еднакво дълга ваканция.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  15. 15 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2167 Любопитно

    До коментар [#8] от "doroteus": ''...И тук естествено идва въпросът как може да смяташ, че комунизмът олицетворява исторически отрязък, през който са били извършвани престъпления на държавно равнище, и в същото време две трети от гражданите над 60 години да изпитват носталгия по годините преди 1989!?...''Много просто- хората жалят за младостта си, идеализират я , защото просто искат да си я върнат. ВСЕКИ човек на възраст над 60 години разсъждава приблизително по този начин- не ми трябват хубави дрехи, свобода, искам да съм пак на 20 години, да мога да работя, дори и да живея бедно, за да не завися от никого- от държавната пенсия или от децата си. Самият факт, че не можете да разберете това елементарно човешко желание показва, че възрастта Ви е не повече от 28-30 години... Почакайте с разсъжденията си, когато стигнете 60годишна възраст- да видим Вие дали няма да мислите по същия начин, дори младостта ви да е протекла по време на хиперинфлацията в България и да сте изпитвали недостиг на храна, дрехи , перилни препарати точно по това време в България;0

  16. 16 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Естествено - България не е сред тези държави!Наш Борисов-комунисов не ще да накърнява чувствата на другарите си.А и нали се промениха мааалко учебнците, защото някакви си там се разпищяха за комунизма - стига толкова.
    Иначе той и ГЕРБ са европейци, ама само за евро и далавери.

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Болката и несправедливостта никога няма никога няма да бъдат забравени. Ще помним.
    ___________
    Ей за тва си трябва център за изследване на либерастията, държавите да подкрепят морално и материално още исторически изследвания!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    СССР разпали Втората световна война - хубаво е тази истина да се каче на ЧК-иста Путин.
    И тук червените троловете сигурно вече са умрели от възмущение - "Как може някой така да казва открито истината"...

  19. 19 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#6] от "Депутат 241":Ганя, войни кончилисьс давно. СССР победи. Комунизма се гътна пред 30+ години. лапате куката без стръв шарани.
    —цитат от коментар 13 на haq53617395


    Аха, (по)в беди!

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  20. 20 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2167 Весело

    ДОКЛЕ Е МЛАДОСТ, ЗЛАТНО СЛЪНЦЕ ГРЕЙ...

    Докле е младост, златно слънце грей,

    сърцето златни блянове лелей.

    Докле е младост, леко път се ходи

    И ЛЕКИ СА СВЕТОВНИТЕ НЕСГОДИ.



    Докле е младост, всичко е шега;

    не хвърля сянка на сърце тъга;

    дори тъгата извор е на радост —

    докле е младост, ах, докле е младост!

    Пенчо П. Славейков
    Ако и така не го разбирате- не мога да Ви помогна- доживейте до 60 годишна възраст и да видим дали борисов, или царя или дори доган, няма да Ви се видят ''златното време на България'';0

  21. 21 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#13] от "haq53617395":

    Не е много сигурно, че СССР победи, защото СССР изчезна. Умря. КПСС също изчезна, умря през 1992 г. забранена завинаги от Елцин.

  22. 22 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2015 Весело

    Подкрепям тази инициатива! Опредено са нужни още грантове и евросубсидии за изследване и борба с комунизма и съветската заплаха! Без финансиране няма как да победим комунистите!

    Бог да благослови Америка за България!
  23. 23 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 778 Весело

    "Полша, Румъния и трите балтийски републики призовават държавите да подкрепят морално и материално още исторически изследвания на тоталитаризма, за да не се позволи манипулиране на историята и идеологическо оправдаване на минали престъпления...."

    Каква ирония!
    И петте държави през 1939 г. са с тоталитарни режими, а Полша е окупирала част от Чехия.

  24. 24 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    "демократична трансформация, която в крайна сметка ни направи равни и активни членове на Европейския съюз."Равенство е когато всички служители в едно предприятие, от чистач до шеф, могат да си купят еднакво скъпи автомобили. Равенство е, когато всички служители имат едно и също работно време, получават една и съща заплата, получават еднакво дълга ваканция.
    —цитат от коментар 14 на Taiga


    Забравяте нещо важно, и произвеждат еднакво количество и качество! Възможно ли е това? Да, само ако не произвеждат нищо.

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  25. 25 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3874 Неутрално

    "......В момента това "равенство" (и у нас, и по света) е колкото разстоянието от Земята до Нептун, и нараства непрекъснато, баш благодарение на тази "демократична" трансформация.
    —цитат от коментар 12 на Taiga


    За у ВАС в Рассия знаем! Не си прави труда да ни информираш.

  26. 26 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 761 Неутрално

    'Де е България '

    Бай той защо се снишава!?

  27. 27 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 761 Неутрално

    'Де е България '

    Бай той защо се снишава!?

  28. 28 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 590 Весело

    До коментар [#18] от "anonim440":

    точно так Ганя, баш точно така беше. СССР нападна вероломно Германия, която само за 25 г успя да се изправи на крака от тотално разсипаха държава. познай от къде дойдоха парите на Хитлер.

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  29. 29 Профил на jto30589660
    jto30589660
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Още много има да страдат държавите от т.н. Източен блок.Варварите от североизток са на принципа на Нерон "След мен и потоп".

  30. 30 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Гробаррското правителство естествено се ослушва като глуха свиня в царевица.
    —цитат от коментар 9 на меншевик


    ... като ДеБъ по хакерските въпроси.

  31. 31 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#15] от "cmy12603507":

    ами той един депутат от БСП ви е отговорил

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  32. 32 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2928 Весело

    Добре поне, че Радев не се е включил, с искане да отпаднат санкциите :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  33. 33 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1099 Разстроено

    На'што (комунистическо) правителство не може да участва в такава декларация, защото то по дефолт е неутрално, по неутрално е дори от швейцарското такова. На'шти са по-големи турци от ходжата, на'шти са най-най, те не могат, те не искат да ги натискат и да лаят срещу своите, че нали от тая (кремълската) ръка се хранят. На'шти са най-хлъзгавите на изяви, на декларации, на всичко... Та се чудя (макар да знам отговора) дали въобще имаме правителство и к'ъф го играе То на международната сцена...

  34. 34 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#18] от "anonim440":точно так Ганя, баш точно така беше. СССР нападна вероломно Германия, която само за 25 г успя да се изправи на крака от тотално разсипаха държава. познай от къде дойдоха парите на Хитлер.
    —цитат от коментар 28 на haq53617395


    Паричните потоци се доказват трудно, но Германия е получавала много ресурси от СССР.

    Къде са се обучавали германските офицери след първата св. война?

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  35. 35 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    На'што (комунистическо) правителство не може да участва в такава декларация, защото то по дефолт е неутрално, по неутрално е дори от швейцарското такова. На'шти са по-големи турци от ходжата, на'шти са най-най, те не могат, те не искат да ги натискат и да лаят срещу своите, че нали от тая (кремълската) ръка се хранят. На'шти са най-хлъзгавите на изяви, на декларации, на всичко... Та се чудя (макар да знам отговора) дали въобще имаме правителство и к'ъф го играе То на международната сцена...
    —цитат от коментар 33 на Дългия


    Аз съм за неутралитет и с трите ръце!

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  36. 36 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Ами то изследвания има, но никой не ги чете. Тоталитаризмът или т.е. тоталитарна демокрация се е зародил във Франция.

    https://www.amazon.de/Die-Geschichte-totalitären-Demokratie-Totalitarismusforschung/dp/3525310129/ref=sr_1_1?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=BSUYVD9355T7&keywords=jacob +talmon&qid=1566557883&s=books&sprefix=jacob+talmon,stripbooks,158&sr=1-1

  37. 37 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#14] от "Taiga":Тайга, ще ти изключим радиостанцията, пак си на няколко водки.
    Не ви ли учиха в НКВД, че селянина зад Урал, дето не е прочел една книга, няма как да е равен на един преподавател, че хора като Мъск, например, няма как да е на едно ниво с офицер от КГБ като Путин, например.
    За вас комунистите важи в пълна степен цитата , че ...всички са равни, но някои са по равни от другите.
    Потърси , къде го пише - не в устава на КПСС

  38. 38 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 705 Неутрално




    Гробаррското правителство естествено се ослушва като глуха свиня в царевица.
    —цитат от коментар 9 на меншевик


    Според мен - като гущер в маркуч.

  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4261 Неутрално

    Докато не бъде заклеймен феномена 1789 ......на всеки 50....100 години ще се "помирявате".....

    Bukalemun
  40. 40 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#25] от "4ort":

    Тогава да те информирам за самадастатъчная и демакратичнь США?

    https://www.youtube.com/watch?v=bpAi70WWBlw

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  41. 41 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    23 август е предложена да се чества като Ден на жертвите на комунизма, нацизма и фашизма. И това е предложено от Вацлав Хавел.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    "Споменът и отбелязването на ужасите от миналото ни дават познание и сила да отхвърлим онези, които възраждат тези идеологии и се опитват да изчистят името им от престъпленията и вината им. Паметта за жертвите ни мотивира да се борим за историческа справедливост, като продължим проучванията и изостряме вниманието на обществото за наследството на тоталитаризма (нацизма, фашизма и комунизма) на европейския континент."

    Това е точно така. Подкрепям тази инициатива на 5-те членки на ЕС. Нашето европейско общество никога не трябва да забравя за чудовищните престъпления на тези три антихуманни и престъпни идеологии - нацизъм, фашизъм и комунизъм.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2167 Весело

    До коментар [#31] от "Opportunity": никой нищо не може да ми каже- просто защото АЗ НЕ СЪМ НА ВЪЗРАСТ НАД 60 ГОДИНИ И НЕ СЪМ СТАРИЦА;0, но в качеството си на адвокат ЗНАМ как разсъждават хората на възраст над 60 години- иначе как ще комуникирам с тях като мои клиенти;0

  44. 44 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 705 Неутрално

    "Равенство е когато всички служители в едно предприятие, от чистач до шеф, могат да си купят еднакво скъпи автомобили. Равенство е, когато всички служители имат едно и също работно време, получават една и съща заплата, получават еднакво дълга ваканция.
    —цитат от коментар 14 на Taiga


    Е, в това равенство имаше и "по-равни". Ти може би не си бил роден по това време и няма как да знаеш. По-равните си купуваха същите автомобили (то други нямаше) но без да чакат "да им излезе вноскката" 15 и повече години, например.

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    СССР разпали Втората световна война - хубаво е тази истина да се каче на ЧК-иста Путин.И тук червените троловете сигурно вече са умрели от възмущение - "Как може някой така да казва открито истината"...
    —цитат от коментар 18 на anonim440


    Днес в една друга статия по същата тема писах по този въпрос, така, че просто ще повторя.

    Германските политически лидери, включително канцлера на страната многократно признаха на различни възпоменателни събития от войната, че точно тяхната страна носи война за разпалването на ВСВ. Ето повече подробности:

    https://www.vesti.bg/sviat/70-g.-ot-nachaloto-na-vtorata-svetovna-vojna-2405571

    https://www.webcafe.bg/newscafe/svyat/id_2030269227_Poseshtenie +na+Merkel+v+Moskva+sled+parada

    Въпреки, че безспорно най-голямата вина има Германия не трябва да забравяме, че СССР, Франция и Великобритания също носят вина за разпалването на войната.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#45] от "Иво":

    ... носи вина... *

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    Аз си спомням 80', когато най-добрите си правиха собствени автомобили, България произвеждаше персонален компютър само 1-2 години след САЩ, а привилегированите си караха японски скутери и каквото си искат.

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8528 Неутрално

    "Полша, Румъния и трите балтийски републики"

    Естествено, нас ни няма там. Васалите ще си останат васали. Тях даже и господарите от Русия не ги уважават.

  49. 49 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    [quote#45:"Иво"][/quote]

    Много по-сложно е, Германия е била третирана жестоко, много повече от жестоко, ако се отчита приноса и към света.

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  50. 50 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#13] от "haq53617395":
    Комунизмът е мъртво роден, но табелата му се изпалзва вече 100 години да заблуждава хората, че някой се е интересувал от техните социални проблеми. И понеже на теб ти е мъчно за комунизма, дай да браним с гърди достиженията на путинската олигархия. Елементарно, твърде елементарно!

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4261 Весело

    До коментар [#47] от "Trolling Stones":

    Аз си спомням 80', когато най-добрите си правиха собствени автомобили, България произвеждаше персонален компютър само 1-2 години след САЩ,
    =========
    Те закакво ви бутнаха берлинската стена.....мислиш......?
    За да спреш да се занимаваш с гореспоменатото от тебе .....и да тръгнеш да гониш демокрацията по света......
    Операцията с кодовото название " перестройка ".....премина успешно.....
    А някои дори прописаха за десерт и книги за прехода.....

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3857 Весело

    До коментар [#13] от "haq53617395":

    Дорогая Маруся Афанасиевна, твой Ганя довел тебя в ЕС и после теглил тебе шут?
    Лош Ганя! Очен лош!!!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  53. 53 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#28] от "haq53617395":

    До коментар [#18] от "anonim440":точно так Ганя, баш точно така беше. СССР нападна вероломно Германия,
    —цитат от коментар 28 на haq53617395

    Просто Хитлер го е изпреварил за малко.
    https://www.youtube.com/watch?v=moYt9gADmtI




  54. 54 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#47] от "Trolling Stones":Аз си спомням 80', когато най-добрите си правиха собствени автомобили, България произвеждаше персонален компютър само 1-2 години след САЩ, =========Те закакво ви бутнаха берлинската стена.....мислиш......?За да спреш да се занимаваш с гореспоменатото от тебе .....и да тръгнеш да гониш демокрацията по света......Операцията с кодовото название " перестройка ".....премина успешно.....А някои дори прописаха за десерт и книги за прехода.....
    —цитат от коментар 51 на eti mehter


    Всичко се връща!

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#49] от "Trolling Stones":

    След края на войната е третирана жестоко, но не без основание имайки в предвид чудовищните военнопрестъпления извършени от нацистите в цяла Европа по време на ВСВ. Важното е, че страната и най-вече нейния народ си взеха поуките след края на войната, признаха вината си, тръгнаха по един демократичен път на развитие, фокусираха се върху възстановяването си и ето, че Германия успя отново да стане водещата държава в Европа (имам в предвид икономически план).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1268 Разстроено

    До коментар [#1] от "Ignis Fatuus":

    Е като как да е, след като по потвърдени данни 38% от населението е било (в по-голямата си част все още е!!) доносник на ДС. И всички кадри на ДС са били (и все още са!) на очет в КГБ.

  57. 57 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    бля бля бля
    —цитат от коментар 2 на haq53617395


    изблея овцата.

  58. 58 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#49] от "Trolling Stones":След края на войната е третирана жестоко, но не без основание имайки в предвид чудовищните военнопрестъпления извършени от нацистите в цяла Европа по време на ВСВ. Важното е, че страната и най-вече нейния народ си взеха поуките след края на войната, признаха вината си, тръгнаха по един демократичен път на развитие, фокусираха се върху възстановяването си и ето, че Германия успя отново да стане водещата държава в Европа (имам в предвид икономически план).
    —цитат от коментар 55 на Иво


    Много по-жестоко е третирана след ПСВ!

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  59. 59 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    За фашизма и нацизма е писано и изследвано достатъчно и от дълго време, веднага след края на ВСВ , докато практиката на комунизма тепърва трябва да се изследва и проучва. Не трябва комунизмът да се заменя с думата тоталитаризъм, защото тоталитарните диктатури на комунизма от една страна и на фашизма и нацизма от друга имат съществени различия, които не са в полза на комунистическата тоталитарна диктатура. Последната се очертава като най-жестоката, най-продължителната и с най-много жертви. Тя трябва отделно да се проучва и изследва, а не да се смесва с другите по-меки диктатури като фашистката и нацистката.

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#53] от "zaki":

    Това не е доказано. По скоро е една доста оспорвана историческа хипотеза. Сталин през 1941 г. извършва превъоръжаване на Червената армия и е нямал никакво намерение да напада Германия. Той е бил убеден също, че Германия не би нападнала СССР докато не се справи първо с Великобритания на Запад. Обаче идиота Хитлер решава да направи точно това и да води война на два фронта, което е най-голямата грешка на страната по време на ВСВ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#8] от "doroteus": ''...И тук естествено идва въпросът как може да смяташ, че комунизмът олицетворява исторически отрязък, през който са били извършвани престъпления на държавно равнище, и в същото време две трети от гражданите над 60 години да изпитват носталгия по годините преди 1989!?...''Много просто- хората жалят за младостта си, идеализират я , защото просто искат да си я върнат. ВСЕКИ човек на възраст над 60 години разсъждава приблизително по този начин- не ми трябват хубави дрехи, свобода, искам да съм пак на 20 години, да мога да работя, дори и да живея бедно, за да не завися от никого- от държавната пенсия или от децата си. Самият факт, че не можете да разберете това елементарно човешко желание показва, че възрастта Ви е не повече от 28-30 години... Почакайте с разсъжденията си, когато стигнете 60годишна възраст- да видим Вие дали няма да мислите по същия начин, дори младостта ви да е протекла по време на хиперинфлацията в България и да сте изпитвали недостиг на храна, дрехи , перилни препарати точно по това време в България;0
    —цитат от коментар 15 на cmy12603507


    "Само" на 77 съм , но продължавам да мисля така ! А инак - БЛАГОДАРЯ ЗА КОМПЛИМЕНТА !

  62. 62 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Полша и балтийците винаги са били на първа линия в отпора срещу руския империализъм, ама Качински не се ли вижда през последните години какви услуги прави на идеологичния наследник на Сталин - Путин?

  63. 63 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11215 Неутрално

    Някои са ястребите на ЕС, други са Троянското магаре.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#58] от "Trolling Stones":

    Да, така е. След ПСВ е третирана и по-лошо. Знаеш ли, бях чел някъде, че Чърчил си бил наумил така да накаже Германия, че тя да спре да съществува на картата на Европа. Имал е идея тя да бъде разделена на десетки различни княжества и херцогства както преди обединението на Германия през 1871 г.

    Обаче, американците и руснаците отхвърлят тази идея.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    България, очаквано не е сред тези страни.
    —цитат от коментар 1 на Ignis Fatuus


    В някогашните ни учебници и книжки поне беше ясно и лесно за запомняне. Така и така, на 26 ноември 1940 година приключва официалното посещение в София на главния секретар на Народния комисариат по външните работи (сиреч външното им министерство, обаче със съкращението Наркоминдел) на СССР Аркадий Александрович Соболев. Тук той предлага на българското правителство пакт... - наименованието му на няколко пъти променя названието си: ту е за приятелство, ту за ненападение, ту за ненападение и взаимна помощ. Правителството ни отклонява предложението му. (Европа прекрасно знае какво е последвало след същите такива пактове с Балтийските републики...) На следващия ден Георги Димитров спуща директива до Българската работническа партия (комунисти) и нейните структури организират подписка в подкрепа на съветското предложение. Не само подписка, естествено, и - което е изключително важно! - не са само комунистите. Резолюции, телеграми, настоявания, отправени към Министерския съвет и към Народното събрание. Мощна работа! Събрани са над 300 000 подписа...

    Позив към Цар Борис III с искане за незабавно присъединяване на България към Тристранния пакт.
    Подписан от Васил Коларов, Георгий Михайлович (Георги Димитров), Вълко Червенков, Стою Неделчев (Чочоолу).

  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#44] от "petyo9":
    " По-равните си купуваха същите автомобили (то други нямаше) но без да чакат "да им излезе вноскката" 15 и повече години, например."

    По-равните разполагаха с валута, с която можеха да си купят от магазините Кореком западни стоки, до които простосмъртните нямаха достъп. По-равните им се разрешаваха да пътуват на запад , докато за простосмъртните това беше невъзможно. По-равните се ползваха с редица други привилегии , докато от простосмъртните се искаше да изпълняват и преизпълняват годишните и петилетни производствени планове срещу нищожно спрямо западния работник заплащане.

  67. 67 Профил на Zdravko ot Primorsko
    Zdravko ot Primorsko
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#58] от "Trolling Stones":Да, така е. След ПСВ е третирана и по-лошо. Знаеш ли, бях чел някъде, че Чърчил си бил наумил така да накаже Германия, че тя да спре да съществува на картата на Европа. Имал е идея тя да бъде разделена на десетки различни княжества и херцогства както преди обединението на Германия през 1871 г.Обаче, американците и руснаците отхвърлят тази идея.
    —цитат от коментар 64 на Иво


    След ПСВ вината е на Франция. И много по-сложно от това. Огромни интереси и мръсотии.

    The fish is mute because the fish knows everything(almost everything)! :):)::)
  68. 68 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Въобще, като верен историк-наивист, вече мога да кажа със сигурност: Хора! Четете умни книги днес, за да не ви се налага утре да четете забранени!.
    Христо Карастоянов

  69. 69 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2015 Весело

    Тц тц тц тц! Комунетата колко минуси ми удариха! Това е нормално! Те сами знаят, противник със силен финансов гръб е много по-опасен от някакви си безпарични маргинали!

    Бог да благослови Америка за България!
  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#60] от "Иво":
    Повтаряш версията на победителите , които са написали историята на ВСВ. Доколко тази версия е обективна е друг въпрос. Препоръчвам ти да прочетеш петтомника с общо над 3000 страници исторически труд, позован изцяло на документи от архивите на европейските страни, на българския историк проф. Пламен Цветков под заглавие "Под сянката на Сталин и Хитлер". В момента се прави превод на неговия труд на основните европейски езици.

  71. 71 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 510 Разстроено

    "Joint Statement by Estonia, Latvia, Lithuania, Poland and Romania"

    Къде са демократите от ГЕРБ? Българските пазители на Европейските ценности?

    Боко покрай всичките далавери е склонил глава много нисичко пред Путя и само чака милостиня от Доган, Пееф и Каракачана (и той е в групата на Руските капитали/интереси, наместо Кокайновата Златка- Сидеров).

    #СъдебнаРеформа ‬
  72. 72 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#37] от "SSS":

    Точно затова нямате право да употребявате думите демокрация и равенство заедно. Защото двете нямат нищо общо.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  73. 73 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#37] от "SSS":

    По-точно думите капитализъм и равенство, но той (капитализма) си дойде заедно с демокрацията, така, че няма голяма разлика.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  74. 74 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#28] от "haq53617395":

    Тая па с това "Ганя" си мисли че нещо казва.
    Приличаш на алкохолизирана съвецка болшевишка, която жали за смъртта на "идеята" и СССР.

  75. 75 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    До коментар [#2] от "haq53617395":

    Въобще не е бла бла. Ще се изумиш хората на Запад колко малко знаят за комунистическите режими в бившите соц-страни.

    Знаят купища неща за Хитлер, но за комунистите - почти нищо. И най-важното смятат комунизма за нещо ... хубаво и интересно. Нямат представа, че комунягите са избили на порядъци много повече хора от Хитлер и другите фашисти взети заедно. Нямат представа какви гаври са вършели комунягите с останалите живи.

    Като им разказвам, ме гледат със скептично невярващи физиономии, мислят че си съчинявам.

  76. 76 Профил на buddy
    buddy
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#15] от "cmy12603507":

    Не всеки. Аз съм на 64 и не мисля така. Доста сме на моята възраст дето не мислим така. Определено мисля, че ми съсипаха времето на младостта с глупости - пионерчета, комсомолчета, казарма, бригадки, партийни секретарчета, един милион партийчета, агентчета и всякакви подобни дебилчета. Не мисля, че и демокрация се е установила тъдява (твърде много плява...). Но за късмет поне се установих там, където има демокрация. Иначе или щях или да се спиртосам или да лудна.

  77. 77 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#60] от "Иво":

    До коментар [#53] от "zaki":Това не е доказано. По скоро е една доста оспорвана историческа хипотеза.
    —цитат от коментар 60 на Иво

    Оспорвана от путнци хипотеза. Иначе си е достоверна. Впрочем за да се отхвърли или приеме окончателно , трябва да дсе разсекретят сталинистките архиви. Кой знае защо путинистите в Рассията не го правят. Всичко е скеретно. Впрочем това е един от основните доводи, че хипотезата е вярна.



  78. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#70] от "tacheaux":

    Повечето западни историци споделят моето мнение. Нацистката версия (аз на нацисти не вярвам) е, че видиш ли Хитлер бил нападнал СССР през 22.06.1941 г. превантивно, защото Сталин е смятал да нападне първо през лятото на 1941 г. (апропо, тезата за превантивната война е водеща за защитата на Генералния щаб на Вермахта по време на Нюрнбергски процеси). Само, че няма солидни доказателства за тази теза. Освен това още в края на 1940 г. Хитлер дава нареждане да се направи план за атака над СССР.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Весело

    До коментар [#77] от "zaki":

    Хахаха... не знаех, че водещи и уважавани американски историци били путинци. :-D
    Явно не знаеш много по тази тема, ще ти цитирам нещо, дано знаеш английски език:

    "While most agree that Stalin made extensive preparations for an eventual war and that he exploited the military conflict in Europe to his advantage, the assertions that Stalin planned to attack Nazi Germany in the summer of 1941, and that Operation Barbarossa was a preemptive strike by Hitler, are generally discounted.[1]

    In some countries, particularly in Russia, Germany, and Israel, Suvorov's thesis has jumped the bonds of academic discourse and captured the imagination of the public.[3] Among the noted critics of Suvorov's work are Israeli historian Gabriel Gorodetsky, American military historian David Glantz,[10] and Russian military historians Makhmut Gareev, Lev Bezymensky, and perhaps his most vehement Russian critic, Alexei Isayev,[11] the author of Anti-Suvorov. Many other western scholars, such as Teddy J. Uldricks,[3] Derek Watson,[12] Hugh Ragsdale,[13] Roger Reese,[14] Stephen Blank,[15] Robin Edmonds,[16] agree that the major part of Suvorov's writings rest on circumstantial evidence,[17] or even on "virtually no evidentiary base".[3][18] According to Jonathan Haslam, Suvorov's claim that "Germany frustrated Stalin's war"[19] "would be comical were it not taken so seriously".[20] Soviet-emigre historian Alexandr Nekrich (extremely critical of Stalin in other contexts) also rejected Suvorov's ideas as unsubstantiated and contrary to Stalin's broader policy.[21] Some of Suvorov's claims have been shown to simply be inaccurate, such as his claim regarding Soviet conscription only starting in 1939, when in fact, conscription existed in the RKKA since 1925.[22]

    Studies by some historians, such as Russian military historian Mikhail Meltyukhov (Stalin's Missed Chance), nevertheless gave partial support to the claim that Soviet forces were concentrating to attack Germany. Other historians who support this thesis are Vladimir Nevezhin, Boris Sokolov, Valeri Danilov, Joachim Hoffmann[23] and Mark Solonin.[24] Offensive interpretations of Stalin's prewar planning are also supported by Sovietologist Robert C. Tucker and Pavel N. Bobylev.[25] Hoffmann argues that the actual Soviet troop concentrations were near the German-Soviet border in the former Poland, as were fuel depots and airfields. All of this is claimed to be unsuitable for defensive operations.[26]

    Among the noted critics of Suvorov's work are Israeli historian Gabriel Gorodetsky, American military historian David Glantz,[34] and Russian military historians Makhmut Gareev, Lev Bezymensky, and Dmitri Volkogonov. Many other western scholars, such as Teddy J. Uldricks,[35] Derek Watson,[36] Hugh Ragsdale,[37] Roger Reese,[38] Stephen Blank,[39] and Robin Edmonds,[40] agree that the Suvorov's major weakness is "that the author does not reveal his sources" (Ingmar Oldberg[41]). Historian Cynthia A. Roberts is even more categorical, claiming that Suvorov's writings have "virtually no evidentiary base".[42]

    Suvorov's most controversial thesis is that the Red Army made extensive preparations for an offensive war in Europe, but it was totally unprepared for defensive operations on its own territory.[3] Thereby Suvorov essentially reiterates the argument put forward by Adolf Hitler in 1941.[3] According to Jonathan Haslam, Suvorov's claim that "Germany frustrated Stalin's war"[19] "would be comical were it not taken so seriously".[43]

    Suvorov was reluctant to reveal his sources,[18] and much of his thesis is based on circumstantial evidence.[44] Thus, one of Suvorov's arguments is that certain types of weapons were mostly suited for offensive warfare and that the Red Army had large numbers of such weapons. For example, he pointed out that the Soviet Union was outfitting large numbers of paratroopers — preparing to field entire parachute armies, in fact — and states that paratroopers are only suitable for offensive action, which the Soviet military doctrine of the time recognized. Suvorov's critics say that Soviet paratroopers were poorly trained and armed.[45] In like fashion, Suvorov cites the development of the KT/Antonov A-40 "flying tank" as evidence of Stalin's aggressive plans, while his critics say that development of this tank was started only in December 1941.[46]

    David M. Glantz disputes the argument that the Red Army was deployed in an offensive stance in 1941. According to Glantz, the Red Army was only in a state of partial mobilization in July 1941, from which neither effective defensive or offensive actions could be offered without considerable delay.[47]

    Antony Beevor writes that "the Red Army was simply not in a state to launch a major offensive in the summer of 1941, and in any case Hitler's decision to invade had been made considerably earlier."[48] However, he also notes that "it cannot be excluded that Stalin... may have been considering a preventive attack in the winter of 1941 or more probably in 1942..."[48]

    Paweł Wieczorkiewicz, the author of a detailed description of the purge in the Red Army (Łańcuch śmierci: czystka w Armii Czerwonej 1937-1939, 1335 pages) believed that the Red Army wasn't prepared to fight in 1941 (because of the recent purges of the Red Army and modernization projects).[49]

    In 2007 at the U.S. Army Heritage and Education Center, David M. Glantz said the Suvorov's theory is a myth and the evidence he used as plans for a Soviet attack on Germany were in fact plans for a forgotten Soviet counterstroke early in the war.[2]

    Цялата статия тук:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_offensive_plans_controversy #Reactions_and_critiques

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#2] от "haq53617395":

    //бля бля бля //
    Блятка, блятка, блятка....иначе трябва да бръмчиш на някой цигани!!!

  81. 81 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    Тони Николов, чакаме статията ти на 1 март, за годишнината от подписването от българската клика на съюзния договор с нацистка Германия и Италия на Мусолини!
    Същите онези, за коите плачете, че са били осъдени от Народния съд.

  82. 82 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Поредната статия партенка с дежурните прсноглави дебили (от 1 до 10), където ще громят нещо от преди 80 години и което няма нищо вярно исторически с това което статията се опитва да внушава, че видиш ли този пакт е виновник за ВСВ.

  83. 83
    GreenBush
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK