Защо четирима мъже се осмелиха да вземат фамилията на жените си

Защо четирима мъже се осмелиха да вземат фамилията на жените си

© Associated Press



Страхлив. Покорен. Подчинен.


Такива са мненията за мъжете, които взимат фамилията на съпругата си след брака, показва проучване от 2017 г., проведено от Университета в Невада.


Все още в много държави, където има практика за смяна на имената, традицията е съпругата да приеме името на мъжа си; във Великобритания процентът на господата, които предприемат това, е само 3%. (Българският Семеен кодекс също дава тази възможност.)




Какви са били основанията им и как е бил посрещнат този избор от близките и обществото, разказва в. "Гардиън".


Името не прави семейството


"Предишната ми фамилия, Ърли, никога не е била много важна за мен. Аз съм от сложно семейство, имам половин сестра и доведени братя и сестри, така че всички сме с различни фамилии. За мен семейството не е обвързано с име. От друга страна, семейството на жена ми е много малко, така че за нея беше по-важно да запази своята фамилия", обяснява Ник Блек.


"Има известен копнеж и тъга в това да загубиш нещо, което си носил цял живот. Но сега, когато се представям като "Блек", си припомням с топлота, че съм женен. За мен това не беше голяма промяна и бих искал и двамата партньори в една връзка да уважават значението на имената за другия, независимо какво са другите им мнения по отношение на пола".


Не го харесвах


За 60-годишният Марк Кашън (преди Полак) предишната му фамилия е била повод за расистки подигравки. "Полак" (Polack) е обидна дума за полските имигранти в САЩ. Така че прди 20 години той взима името на съпругата си Меган.


"Предишното ми име беше толкова нелепо и неприятно, че нямах търпение да се отърва от него. Всичките ми чичовци англицизираха тяхното на Pollock, но моят баща го запазил заради глупавата си гордост. В училище винаги съм бил "полак" и това наистина ми влияеше зле. Нямах позитивна връзка с това име, нито с баща си. Когато се оженихме, изглеждаше далеч по-смислено да взема името на жена ми", разказва той. "Жените правят това от поколения, но не знаех колко много работа отваря – нов паспорт, нова банкова сметка, всичко наново. Обаче си заслужаваше."


Защо четирима мъже се осмелиха да вземат фамилията на жените си

© Associated Press


"В началото помислих, че се майтапи", казва Меган. "Но колкото повече обмислях идеята, толкова повече ми харесваше. Семейството ми има корени в Ню Джърси, а в рода ми няма мъже. Така че името щеше да изчезне, ако аз си бях сменила фамилията".


Името на доведения баща


Роденият във Великобритания Адам Кустура среща съпругата си Арнеса и дъщеричката ѝ в САЩ; по-късно тримата отиват заедно на Острова.


"Не го имахме за голяма работа. Бракът е много старомодна институция, но за нас беше необходимост, така че решихме поне да го модернизираме, като аз взема името на Арнеса. Тя е от Босна и поддържа близки връзки със семейството си. Исках с нея и с дъщеря ѝ да имаме еднакви имена, за да звучим повече като семейство", обяснява той.


Всъщност самата фамилия Кустура не е рожденото име на Арнеса – това е името на пастрока ѝ, тя го е приела след като е навършила 20 години. "Той оформи детството ми и личността ми", казва тя. "Когато Адам реши да го вземе, кръгът се затвори – аз го бях избрала, той го избра и така ние сами създадохме семейната си идентичност".


Научих повече за своето семейство


"Шоу звучи много по-готино от тогавашната ми фамилия Морли", казва Чарли Шоу. "С жена ми Джейд намирахме за остаряла традицията жената да взима името на мъжа, така че искахме да демонстрираме, че сме против това".


Но изборът на Чарли му разкрива неподозирана семейна история – дядо му е направил същия избор, сменяйки гръцкото си име с Морли – фамилията на жена му. Това го кара да си направи ДНК тест и така Чарли проследява корените си до гръцката фамилия Аспиоти. "Открих цял непознат за нас клон от страната на баща ми. Разровихме се още повече в семейното родословие и стигнахме до прапрапрапрадядо ми, който е бил хвърляч на ножове. осят се легенди, че е бил най-добрият в Европа. Баща ми е много щастлив, защото е загубил своя баща много рано и сега научава много за него. И така се оказа, че като взех името на жена си, научих повече за собственото си семейство."


Защо четирима мъже се осмелиха да вземат фамилията на жените си

© Associated Press

Ключови думи към статията:

Коментари (122)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3823 Неутрално

    Повечето са сменили имената си заради комплекси. Иначе, в това няма нищо лошо.

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Весело

    Не може да се върви срещу природата,колкото и да дуднете анти-природна пропаганда!

  3. 3 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    Либерастията всеки Божи ден измисля нещо още по-откачено. Вчера изложиха най-новите си идеи,че хетеросексуалността е причина за подтискането на жената и затова трябва да бъде забранена. Тези нови теории се разработват в университетите. За да бъде освободена жената от оковите си,трябва да бъде забранено на хората да бъдат хетеросексуални.

  4. 4 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Ключовата дума в заглавието е "осмелиха". Тя казва всичко.

  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Иначе нямаше да съществува Путю Маринкин.

  6. 6 Профил на ubavia
    ubavia
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Ето до какво води прекомерната употреба на соя

  7. 7 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    Либерастията с ударни темпове унищожава патриархата и въвежда матриархат. Това води до тотално разбиване на обществото. Племето,етноса, нацията,цивилизацията се крепят на патриархата. Жената не държи на нито една от тези обществени форми,институции или ценности. Еволюцията е създала от жената една майка,която отива при онзи,който може да се грижи за нея и децата й,без знамение дали е черен,ири бял,или от друга вяра,друго племе, друга култура и т.н. Мъжете са онези, които пазят семейството, вярата, племето, нацията, цивилизацията. Без патриархата съответвото общество се превръща в безпаметна маса хора,които всеки може да завладее.
    Ще видите какво ще стане-феминистките ще разрушат обществото и после ще са първите,които ще нахлузят фереджетата и то доброволно.

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3711 Весело

    Фредерик Жолио-Кюри е пълна нула като учен. Взел е фамилията Кюри, за да се фука."

    бивш министър

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    Понякога фсмилията е неблагозвучна и предразполага към подигравки. Например един чех с фамилия Птачек (”Пиленце” на български) са го подигравали сънародниците му с ”Птак” —птица, което се използва и нецензурно за х.уй. или че е не е с всичкия си. След като се ожени взе фамилията на жена си, която фамилия щеше да изчезне поради липса на мъжки наследници —Бйоме.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  10. 10 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2464 Любопитно

    Дневникъ,пишете повече за текива мъжаги,може и за кросдресъри!
    Тва ше помогне на плебса, по-лесно да се убеди в предимствата на Истанбулската конвенция!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  11. 11 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Част от войната срещу отровната мъжественост. Аз познавам такъв човек, който не харесвал фамилията на баща си, както и самия си баща. Нито той, нито аз намирам драма, но ме страхува да не поискат новите марксисти, на които Дневник е трибуна поради провинциално малоумие, да въведат квоти и за това

  12. 12 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    До момента либерастката университетска наука е установила 112 пола. Закъде сме ние, хетеросексуалните само с тези два пола...?!

  13. 13 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#8] от "дерибеев":

    Фредерик Жолио Кюри е нула като учен и единственият му бонус е, че е комунист или симпатизант на комунистите. Което не е трудно за французин. Оттам се сдобива с улица в най-комунистическия едно време софийски квартал, а оттам и с метро станция, тъй като Софийска община - тоя известен център на напредъка - си мисли, че кръщава метро станция на тъста му Пиер Кюри.

  14. 14 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2464 Любопитно

    Повечето са сменили имената си заради комплекси. Иначе, в това няма нищо лошо.
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    Точно тук е заровено кучето!
    Да си мислиш, че в това няма нищо лошо!С това се започва!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  15. 15 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Тия лудаци утре могат да обявят и гравитацията за дискриминационна и да я отменят. Ама като излязат през прозореца, ще усетят разликата.
    С обществените закони е малко по-трудно, но пак в крайна сметка има граници.

  16. 16 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4120 Весело

    Пак кат не са обули и гащите на жените си ! Хахаха !

    Българският народ има мъдра практика с такива мъжлета на жените си, нарича ги с името на жените им- напр. Донкин, Верин, Ласкин, Неделин и т.н.

    Да не говорим за всеизвестния Пу.ьо Маринкин !

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10684 Весело

    Всички са обединени от това, че искат да сменят фамилията си :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2464 Любопитно

    Пак кат не са обули и гащите на жените си ! Хахаха !Българският народ има мъдра практика с такива мъжлета на жените си, нарича ги с името на жените им- напр. Донкин, Верин, Ласкин, Неделин и т.н.Да не говорим за всеизвестния Пу.ьо Маринкин !
    —цитат от коментар 16 на faeton.


    Дали са обули и гащите на жените си,не се знае!
    По тоя въпрос,Дневникъ мълчи.

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#9] от "DDR":

    Хайде бе,тоя чех е могъл да вземе друга фамилия от рода си. Например моята фамилия е името на дядо ми по бащина линия,но ако не ми харесва мога да взема фамилията на дядо и баба по майчина линия. В крайна сметка мога и собствена нова фамилия да си създам.

  20. 20 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    Ако фамилното ми име не ми допада,то ще взема което и да е друго,но само не моминското такова на жена ми,дори и то,да е Кахана,Михайлович,Jagger,или Osbourne.
    Тази дивотия (смяна на ф.име с това на жената не е много нова.Още навремето John Winston Lenon,сменя второто си име на Ono и става John Ono Lenon.

  21. 21 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2464 Любопитно

    До коментар [#9] от "DDR":Хайде бе,тоя чех е могъл да вземе друга фамилия от рода си. Например моята фамилия е името на дядо ми по бащина линия,но ако не ми харесва мога да взема фамилията на дядо и баба по майчина линия. В крайна сметка мога и собствена нова фамилия да си създам.
    —цитат от коментар 19 на deaf


    Ти си ясен,ако искаш мое си смениш и пола!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  22. 22 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Всъщност това, да което би следвало да се замислим от цялата работа е защо въобще трябва да се сменят имената в съвременното общество.

    Една жена се ражда Иванова например, жени се в 4 курс в университета и в дипломата й е Петрова. Развежда се и се жени втори път, става Георгиева по паспорт. Иди доказвай, че актът за раждане, дипломата и паспортът са на един и същи човек...

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 785 Весело

    До коментар [#7] от "gozambo":

    Либерастията с ударни темпове унищожава патриархата и въвежда матриархат... Жената не държи на нито една от тези обществени форми,институции или ценности. Еволюцията е създала от жената една майка,която отива при онзи,който може да се грижи за нея и децата й,без знамение дали е черен,ири бял,или от друга вяра,друго племе, друга култура и т.н. ...
    —цитат от коментар 7 на gozambo

    Значи, в духа на твоите разсъждения, като изчезне патриархатът и се възцари матриархат, ще настане ера на всеобща любов и грижа един за друг, без значение на всякакви предразсъдъци?

  25. 25 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#19] от "deaf":

    А ако дядо ти се казва Кевин или Дейвид, както сега ги кръщават? Тоест наричат, не знам дали поп ще ги кръсти такива.
    Една позната има в групата на дъщеря в детската градина си чудото Лий-Анн.
    После бай Тошо бил лош че въвел списък с разрешени имена. Тогава било страшно с разни Телефонки и Проститутки. На един некролог висеше името на дядо ФилипС роден преди войната. Помислих си, че е грешка на погребалната агенция, но не, на същото дърво висеше и предишният некролог (сакън, това не се маха, това е свещено дърво!), и на него си беше ФилипС

  26. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Познавах един такъв - взе фамилията на жена си, защото баща й по онова време беше кмет.
    После (когато кмет беше вече друг) се разведоха и той си върна ергенската фамилия, пълен цирк........

    Знанието е сила, информацията - власт
  27. 27 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    До коментар [#19] от "deaf":

    Освен да ти дам контакт, да се свържеш с него и да му обясниш, какво е трябвало да направи и защо така се вълнуваш за него.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Весело

    До коментар [#25] от "Славейко":

    Еми тогава ще си създам своя собствена фамилия с която да положа ново начало в рода. Например ще си сложа фамилия Великолепний!

  29. 29 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#25] от "Славейко":
    И какъв точно ти е проблемът с ФилипС, Лий-Анн, Кевин и Дейвид? Може да не са етнически българи, може да са деца от смесени бракове. Да не мислиш, че съвременниците на Аспарух са си кръщавали децата Славейко?

  30. 30 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1327 Весело

    До коментар [#22] от "ilinko":Да направи като изр.журналистка Джуди Шалом Нир Мозес:Шалом е ф.име на съпруга й,Нир е ф.й име от предишния й брак(в който овдовява),а Мозес е моминската й фамилия.

  31. 31 Профил на btc18521004
    btc18521004
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Всъщност това, да което би следвало да се замислим от цялата работа е защо въобще трябва да се сменят имената в съвременното общество. Една жена се ражда Иванова например, жени се в 4 курс в университета и в дипломата й е Петрова. Развежда се и се жени втори път, става Георгиева по паспорт. Иди доказвай, че актът за раждане, дипломата и паспортът са на един и същи човек...
    —цитат от коментар 22 на ilinko

    Абсолютно точно! Мъжете се сменят, бащата е един.
    Познавам един българин син и внук на известна лекарска фамилия, който замина да учи в Австрия, ожени се за жена от семейство с фон пред името и...прие нейната фамилия. Снобари, сър!
    А по въпроса с патриархата в милата родина, всички познаваме индивиди от така наречения силен пол, които са мамините синчета на жените си. Живеят си на пълна издръжка и петзвездно обслужване. На някои мъжкарството им е само в името.

  32. 32 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3563 Гневно

    [quote] После бай Тошо бил лош че въвел списък с разрешени имена. [/quote]
    Tова беше едно от малоумните неща,които тиквеникът и компания можаха да измислят!!!

  33. 33 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    глава на жената е мъжът, глава на мъжа е Господ - естествено, арогантните леваци се отнасят към апостол Павел и към религиите изобщо с типичното за глупавите хора високомерие и неразбиране, но това е повече гордост и егоизъм, отколкото неграмотност; тоест - причината е, че тези мъже са егоисти освен мухляри

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  34. 34 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Фредерик Жолио-Кюри е пълна нула като учен. Взел е фамилията Кюри, за да се фука."бивш министър
    —цитат от коментар 8 на дерибеев


    ами то си е така в общи линии

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  35. 35 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#16] от "faeton.":

    Е, то пък га в българското общество жената е наричана с името си? От баба Илийца, което значи жената на някой си Илия, до ден днешен все тъй - Ивановца, Драгановца и т.н.

  36. 36 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#32] от "objektivist96":

    Определено на някои родители им трябва списък с разрешени имена, защото нямат нищо в главите си.

  37. 37 Профил на btc18521004
    btc18521004
    Рейтинг: 408 Неутрално

    глава на жената е мъжът, глава на мъжа е Господ - естествено, арогантните леваци се отнасят към апостол Павел и към религиите изобщо с типичното за глупавите хора високомерие и неразбиране, но това е повече гордост и егоизъм, отколкото неграмотност; тоест - причината е, че тези мъже са егоисти освен мухляри
    —цитат от коментар 33 на hhhuuunnnn


    По въпроса един виц
    Адам пита Господ:
    - Бог мой, защо си създал Ева толкова красива?
    - За да я харесаш- отговаря Господ
    - Но защо си я направил малко глуповата?
    - Ами, нали трябва и тя да те хареса! :)))
    Християнството е обвинило жената за първородния грях, така че оттам тръгват всички последвали неразбории, та и до днес. Между другото испанците, които никой не може да обвини, че са мухляри, кръщават детето с фамилията и на бащата и майката.
    При сключване на брак може да става същото и в Бг се прави. Жената с две фамилни имена с тире.




  38. 38 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#35] от "Petia Nikolova":

    В Полша и Унгария имат име и фамилия (имената най-често са две), а в документите им навсякъде пише "име на майката". Няма значение името на бащата.

  39. 39 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#29] от "wiligri":

    Проблемът е, че са: Лий Анн Кирилова Георгиева (например)

  40. 40 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 932 Весело

    Повечето са сменили имената си заради комплекси. Иначе, в това няма нищо лошо.
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    Те комплексите по хората ходят, не по гората. От 4те истории най разбирам тази на Полак- (пренебрежително за хора от полски произход).

    И аз си смених името в Израел, но по прагматични причини. И двете ми български имена са с много гласни, и израелците се затрудняват да ги произнесат близо до правилното. Нейсе докато бях в курс за зик-там беше "чуждестранен лгион". Но в армията ми се...такова онаковата-във взвода нямаше грузинец, персиец или джинджи (риж) и аз най се отличавах-булгаро, и бях винаги "на топа на устата".

    Е, писна ми, избрах си едни "неутрални"(според мен, за туй по нататък) имена, лесни за произнасяне по цял свят, и отивам да си сменя името. Ама пусто, едно от тях беше "Кристиян" (на Кристиян Бернард, първия хирург успешно присадил сърце). Попаднах на един религиозен чиновник който ми дигна скандал че не можело. Е, той вика, аз го надвиквам, та охраната се намеси. Късмет че имаше и един по нормален чиновник та ми обясни че Кристиян освен име, в Израел означава и "християнин", и не било прието.

    Нейсе, слязох долу в едно кафене, взех телефонния указател и почнах да си търся нормално и леснопроизнасящо се в цял свят име. И си намерих две такива, хем библейски (та поповете от МВР/Еграон да не психясват) хем бая популярни и по белия свят.

    Комплекс?!? Едва ли, търсех си удобни имена за да не се различавам от околните. По закон първите 7 г' в документите дрябваше да се виждат и предишните имена, та на бая граници ми се пулеха понякога, особено на пътвото пътуване в Европа, с лесе'пасе с 4 имена (паспорт тук се получава след година престой, а мен ме сърбеше задника да хойкам свободно по света, след онзи соц'рай с почтинедостижимите изходна виза и международен паспорт).


    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#22] от "ilinko":

    Колкото и пъти да се жени някоя жена, колкото и както да си сменя фамилията, ЕГН-то си е едно и също. Поне в България е така.
    За други държави, не съм наясно.

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    На Петър Берон баща му не е Берон, това е фамилията на майка му, която баща му е взел при брака. А оригиналният П.Берон, до колкото помня, е бил Беров. Попроменил си е името по някаква причина.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  43. 43 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#29] от "wiligri":

    Самият Аспарух носи иранско име

  44. 44 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#42] от "simval":

    Тогава фамилиите още не са били на -ОВ. Българите емигрирали в Южна Русия (днешните бесарабски блългари) са записани с фамилиите от тескеретата или както са си ги съобщавали, и масово са на -И. Така са запазени и до ден днешен, и дори фамилиите на -И са отличителен белег на българи и гагаузи в Бесарабия. В България (и при сърбите от Войводина) всички фамилии са с добавено -ОВ/-ЕВ по руски образец, и то след 1878 г.

  45. 45 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Ако фамилията е кофти, това е единият вариант да си я смени без да обиди родата. Имам един приятел с фамилия "Газибаров", може да се сетите колко го ебавахме като малък. Брат му си смени фамилията преди да влезе казарма, та така

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#32] от "objektivist96":

    Имам един познат, който ми е разправял, че е имал проблеми на времето, защото писали дъщеря си... Теодора! Та, въпросното женско име Теодора, не било в списъка и някакъв партиен натегач, тръгнал да му създава неприятности. Представяш ли си? Теодора...
    Иначе, ако питаш ГЕРБ-ерите, правешкият каскет е пример за мъдър държавник. :)))

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 719 Весело

    До коментар [#7] от "gozambo":
    Готин, ако се разровиш по надълбоко в темата, за своя изненада ще откриеш, че радетелките и глашатаите на тази нова идеология е на левите индивидуалистки, т.е. от твоите!

  48. 48 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    До коментар [#45] от "Pow":

    Имаше и един треньор по самбо —също Газибсров, та често дърпсше уши заради ”бъркането” на ”а” с ”ъ”

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  49. 49 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    До коментар [#22] от "ilinko":

    Така е. В Испания всеки има две фамилии, обикновено първата на бащата, а втората на майката. След сключване на брак жените не си променят фамилиите, а на децата се дава обикновено първата фамилия на бащата и първата на майката.
    Така всеки запазва фамилиите си по произход.
    Аз не виждам нищо лошо мъж да приеме фамилията на жена си, след като това е негово решение. Това прави ли го по-малко мъж?

  50. 50 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#23] от "Трансмач":

    По-добре педал, отколкото комуноид. И вземи си смени ника, че обиждаш всички нормални радиолюбители. Путинославен..

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  51. 51 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 732 Неутрално

    1. Никой не трябва да взима ничия фамилия, това е като собственост и е страшно тъпа практика насочено срещу индивидуалността
    2. Като цяло браковете са безсмислица

    -voxy
  52. 52 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    [quote#45:"Pow"]Ако фамилията е кофти, това е единият вариант да си я смени без да обиди родата.[/quote
    Едва ли би имало нещо по-обидно за родата от това мъжки наследник на името и,да го смени с фамилията на жена си.Предполагам,няма повече,да го погледнат.Поне аз бих сторил,ако някой от синовете ми(не дай Боже)направи такава гадост.

  53. 53 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#51] от "voxy":

    Като цяло браковете са безсмислица


    Това в кой шорошки университе ти го прошепнаха? А не ти ли казаха, че по-хубаво от туй да ти го набива друг мъж няма?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4684 Неутрално

    До коментар [#12] от "gozambo":

    На вас и два пола са ви много!

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 859 Любопитно

    Постепенно, бавно и методично прозореца на Овертон се премества.......

    http://glasove.com/categories/na-nov-glas/news/prozorecyt-na-overton

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4684 Весело

    До коментар [#28] от "deaf":

    "Например ще си сложа фамилия Великолепний." Слабоумний би била по-подходяща! 😂

  58. 58 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    "половин сестра"? На български не беше ли "полусестра"?

  59. 59 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Имах една позната с много интересна и рядка фамилия. Омъжи се и си я смени на тази на съпруга й - нещо от сорта на Петрова. И тъй като е единствено дете онази готина фамилия си замина.

    Също така са ми е много интересно хора с фамилии като Иванов, Георгиев, Тодоров и подобни, които са на практика личното име на някой дядо преди 2-3 поколения, да се изживяват като носители на някакво уникално аристократично име с история, което трябва да предадат на поколенията и леле-мале да не се изгуби.

  60. 60 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#22] от "ilinko":Така е. В Испания всеки има две фамилии...така всеки запазва фамилиите си по произход.
    —цитат от коментар 49 на pamela



    Подобно твърдение е леко манипулативно, защото:

    1. Действително на първо място стои бащиното фамилно име, докато майчиното е на второ място. По този начин, след поколение, майчиното име изчезва. В крайна сметка, единственото име което се запазва през поколенията е бащиното.
    2. Имената на родителите се лепят механично, както са записани в акта за раждане на детето- грозна работа, при която лица от мъжки пол се сдобиват с женски фамилни имена (това на майката), а лица от женски- с мъжки (на бащата). Естествено, въпреки тяхното изрично несъгласие.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  61. 61 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#59] от "Yard":

    Огромна част от имената на българите са библейски,тоест еврейски! Петър,Павел,Димитър,Георги,Иван и т.н. Но не само в България е така,и в другите християнски държави е същото...

  62. 62 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#41] от "Petleshev":

    Така е, ЕГНто си остава и в България върви, въпреки, че и тук настават обърквания. Но в момента в който излезеш от България е трудно да обясниш защо по паспорт си Георгиева, а по акт за раждане Иванова.

  63. 63 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#59] от "Yard":Огромна част от имената на българите са библейски,тоест еврейски! Петър,Павел,Димитър,Георги,Иван и т.н. Но не само в България е така,и в другите християнски държави е същото...
    —цитат от коментар 61 на deaf


    Петър, Павел, Димитър и Георги МНОГО еврейски ми звучат, ама щом кай'ш...

    Това са си гръцки имена, от библиите. Виж, Иван произхожда от Йонатан, ама другите три-йок.

    До коментар [#61] от "deaf":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  64. 64 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    До коментар [#46] от "Petleshev":
    Представям си го!Много ясно си го представям,защото съм го минал това!
    И,четейки тук разни коментари,как на някои родители им бил необходим списък,защото нямали мозък в главите си(по отношение на имената на децата им)ми е малко и чудно,и бясно,но...И,не само някакви партийни тиквеници ги правеха тези простотии,а най-обикновени чиновници в общината (не зная дали са били партийни членове или не),които тръсват тъпия именник пред теб и ти казват:"Това е!Каквото има в него-това избираш!"Иди доказвай,че името,което искаш да носи детето ти е българско,но неизвестно защо го няма в малоумния им именник!Да са илитерати - разбирам,но уж не са,значи някъде другаде е причината...?!? Та,така...

  65. 65 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Нормално. Нашите сънародници, живеещи постоянно в чужбина , ще правят същото. Всеки иска да се слее с общата маса. Не случайно в Сащ след едно поколение няма чужди имена почти. Тия хора са можели и преди брака си да променят имената.

  66. 66 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    До коментар [#60] от "klecho":

    Не е задължитрелно първата фамилия да е бащината, законът позволява първата фамилия да е и на майката. Обаче всичките деца на двойката трябва да носят фамилиите си в един и същи ред.
    Освен това във всяка държава си има традиции и предполагам, че въпросът с мъжките и женските окончания може и трябва да се реши на европейско ниво.
    Освен това много прочути личности са известни с фамилиите на майките си: Пабло Пикасо, Хосе Луис Сапатеро...

  67. 67 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#25] от "Славейко":

    Филипс е името на създателя на едноимената компания.

    https://farm9.staticflickr.com/8106/8526289610_391d97c388_z.jpg

    И е живял доста дълго,междужпрочем.
    Та това си е нормално име.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  68. 68 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#61] от "deaf":

    Георги е гръцко име.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  69. 69 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#63] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":


    До коментар [#68] от "sandman":

    Признавам грешката си. Която идва от това,че Петър и Павел са 100% етнически евреи. За Димитър и Георги не съм сигурен...

  70. 70 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2090 Весело

    Абе на кой му пука за фамилията? Важното е семейството и децата да са единни и да знаят, че всички в семейството трябва да се подкрепят, независимо от всичко , че от семейството няма по-важно нещо. Семейството възпитава и оформя светогледа. А фамилията няма никакво значение.
    Колко и да не им хареса това на прогресивните джендър либерали.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  71. 71 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#67] от "sandman":

    Явно през 1930-те години някой си купил радио Филипс и го е увековечил в детето си. Сега увековечават сериалите, които гледат, и чалгата, която слушат.

  72. 72 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#66] от "pamela":

    Изглежда може, права си.
    Но не без съгласието на бащата. В случай на несъгласие, се записва първо неговото име.
    https://www.natalben.com/apellidos-bebe

    Във всички случаи, олигофренщината, при която мъже получават женски имена (окончаващи на -ова, -ска) си я има.
    Мисълта ми беше, да не венцеславим абсурдните практики на другите.

    Дума на годината в Испания: ФемиНаци

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  73. 73 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#66] от "pamela":

    Изглежда може, права си.
    Но не без съгласието на бащата. В случай на несъгласие, се записва първо неговото име.
    https://www.natalben.com/apellidos-bebe

    Във всички случаи, олигофренщината, при която мъже получават женски имена (окончаващи на -ова, -ска) си я има.
    Мисълта ми беше, да не венцеславим абсурдните практики на другите.

    Дума на годината в Испания: ФемиНаци

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  74. 74 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#71] от "Славейко":

    Може и така,а може и да е бил впечатлен от личността на Филипс.Няма как да знаем.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  75. 75 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#56] от "Фат Ким":

    Е, това става само докато не те подозират в лоши намерения, а те вече са се изложили достатъчно - знаем ги и по име, и по занятие, и по национална и по политическа принадлежност. Само че сме сварени неподготвени и още не сме се организирали.
    Първите пишман консерватори тип Нено Динов няма да могат да опетнят консерватизма. Аз дори подозирам, че някои нарочно са внедрени (каква хубава руска дума) за това

  76. 76 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 590 Неутрално

    И, разбира се, това означава, че ситуацията е същата като в България- законът позволява, но никой не го прави, со страх от отлъчване от семейството си..

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  77. 77 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#76] от "klecho":

    Правят го в редки случаи. Чак отлъчване от семейството ... Вие впрочем кога за последно ходихте на сватба? Остави това, кога за последно чухте сватбена процесия по улицата?

  78. 78 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#63] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":До коментар [#68] от "sandman":Признавам грешката си. Която идва от това,че Петър и Павел са 100% етнически евреи. За Димитър и Георги не съм сигурен...
    —цитат от коментар 69 на deaf


    Те Петър и Павел може да са били етничски евреЙ, 'ма са си сменили имената след приемане на новата си вяра. Петър (Петрос) е гръцко име, и означава "камък". Еврейските думи за камък (с различни размери) са мноооого далеч от Петър. Павел пък е от римски/латински произход, означава нещо като "малък, дребен". Пак-паралелните думи на иврит не са близко до Павел/Паул/Пол.

    Чест ти прави че не те е срам да признаеш че си сгрешил, което е човешко.
    До коментар [#69] от "deaf":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  79. 79 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#78] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Добре де,сега се замислих и ми стана интересно,значи ли ако някой евреин смени името и вярата си,той вече не е приет с добре дошъл в еврейската общност? Например Исак Нютон май е християнин. Боб Дилън също...

  80. 80 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#78] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Павел е бил образован и е използвал връзката между Саулус (Савел на латински) и Паулус (мъничък). Петър дали си е сменил името, или му е излязъл прякор. Надали са ходили в ГРАО в общината да си сменят имената. Даже Павел казва на едно място горе долу "за всеки ставам всичко, само да придобия някого". Имайки предвид за евреите става евреин, за езичниците става философ и читанка, каквито те са уважавали. Та сигурно на евреите се е представял като Савел, за да не се чудят поне що за произход има (достатъчно ги е скандализирал с учението си).

  81. 81 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#66] от "pamela":

    Прочутите личности Пикасо и Сапатеро са предпочели майчината фамилия, именно за да се различават от масата. Бащините им фамилии ( Руис, съответно Родригес) са често срещани в Испания. Всъщност Сапатеро често е наричан в Испания “Родригес Сапатеро”.

  82. 82 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#78] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Добре де,сега се замислих и ми стана интересно,значи ли ако някой евреин смени името и вярата си,той вече не е приет с добре дошъл в еврейската общност? Например Исак Нютон май е християнин. Боб Дилън също...
    —цитат от коментар 79 на deaf


    Според зависи:):):) Смяната на името не променя отношението на "неговото" общество към него. ОБАЧЕ смяна на вяра....считат го за умрял, и седят 7 дена в траур. Нещо повече-ако спира да пази "шабат" и плюска свинско-също го считат за умрял. Това само при ултрарелигиозните, разбира се. Иначе плюскай 'Швинско и морски дарове на корем, това пред наборната комисия няма да ти помогне да отървеш задължителната за евреЙте военна служба. Нито запас, па ако ще да си станал християнин, будист или индус -веднъж роден евреЙ-за тях оставаш такъв.

    За нюсюлманин не съм сигурен, май няма да те искат ама по друга причина-профил 21 (психически негоден) или защото си риск за армията.

    За над 50 г' съм чувал за бая 'фатки да се отървеш от военна служба, ама за смяна на религията-не съм чувал. А тук е малка държава, и няма много скрити'покрити неща (които не са държавна тайна де).

    П.С. Айзък Нютон е имал библейско име (Исак/Ицхак) но е бил християнин. Боб (Цимерман) Дилън....иди го знай' к'о е пушил/смъркал та се прекръстил на евангелист. Всеки с бръмбърчето си. А после полека лека взе да се отдалечава от имаджа на"борн'агайн ристиянин" и се доближи до абад' движението (едно от многото в модерния юдаизъм).Но поне си остана добър музикант, и стабилен в политическите си убеждения (негово исконно право). Е, стана и най странния нобелист, 'ма то отдавна е известно че евреЙте контролират раздаването на нобелите, ХАХАХА!
    До коментар [#79] от "deaf":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  83. 83 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Весело

    До коментар [#82] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    +++

  84. 84 Профил на thebigbull
    thebigbull
    Рейтинг: 373 Неутрално

    има си хубава английска дума за такива :

    CUCKS

  85. 85 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3219 Неутрално

    До коментар [#7] от "gozambo":

    Няма да видим, спокойно. Нали вече ни успокои, че Путин ще спаси бялата раса, сега остава мъжагите Тръмп и Болсанаро да спасят мъжете и ще преживеем някак си.
    Абе няма ли да споделиш в кои авангардни “нееврейски” медии ги четеш тези теории за злите феминистки и либералите трафиканти на имигранти, че тънем в невежество.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  86. 86 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3192 Любопитно

    До коментар [#31] от "btc18521004":живеят си на пълна издръжка
    >>> Monsieur Alphonse..или Карл Маркс?:)

  87. 87 Профил на kas.
    kas.
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Пак кат не са обули и гащите на жените си ! Хахаха !Българският народ има мъдра практика с такива мъжлета на жените си, нарича ги с името на жените им- напр. Донкин, Верин, Ласкин, Неделин и т.н.
    —цитат от коментар 16 на faeton.


    Всъщност, не винаги е точно така. Повечето от тези фамилии са се появили, защото момчетата са с неизвестен баща. Обикновено след насилие.

    Животът е като руло хартия - дълъг е, но го хабиш за задници
  88. 88 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3192 Весело

    До коментар [#57] от "vassilun":"Например ще си сложа фамилия Великолепний." Слабоумний би била по-подходяща!
    >>>> Айде не се карайте...И двойна фамилия става, като на известния бизнесмен и автор на книгата "Святая Русь" Василий Бойко- Великий:)
    Ето го убавеца Васко Бойко Великий на презентация на книгата си:
    https://bit.ly/2LasUee


  89. 89 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4120 Неутрално

    [quote#87:"kas."][/quote]

    За децата без баща е така.
    Но така хората кръщават иронично и мъжлетата под чехъл.
    Мъж на жена си, с две думи.

  90. 90 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Либерастията с ударни темпове унищожава патриархата и въвежда матриархат. Това води до тотално разбиване на обществото. Племето,етноса, нацията,цивилизацията се крепят на патриархата. Жената не държи на нито една от тези обществени форми,институции или ценности. Еволюцията е създала от жената една майка,която отива при онзи,който може да се грижи за нея и децата й,без знамение дали е черен,ири бял,или от друга вяра,друго племе, друга култура и т.н. Мъжете са онези, които пазят семейството, вярата, племето, нацията, цивилизацията. Без патриархата съответвото общество се превръща в безпаметна маса хора,които всеки може да завладее. Ще видите какво ще стане-феминистките ще разрушат обществото и после ще са първите,които ще нахлузят фереджетата и то доброволно.
    —цитат от коментар 7 на gozambo


    Хубаво е от време на време говорители на новите консерви, реално фашизирана измет, да си отварят устата и да демонстрират истинските възгледи, които всъщност ги движат.

    Не за друго, ами щото тука има лицемери, като Тифлека например, според които "аа, не съм расист", или "ааа, не са сексист", а истината е, че ей това, дето го пише ГозОмбо е всъщност валидно за всички нео-консерви, просто не всеки си го признава толкова простодушно като Замбича. Някои са по-изкусни в лицемерието.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  91. 91 Профил на kas.
    kas.
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#89] от "faeton.":

    Така е. Не споря. Само уточнявам.

    Но мъжете „пухльовци“ проявяват и други качества, за да си докарат такива подигравателни обръщения. Само че не им остават като фамилии.

    Животът е като руло хартия - дълъг е, но го хабиш за задници
  92. 92 Профил на blahblah
    blahblah
    Рейтинг: 624 Неутрално

    по принцип, не ми пука толкова за фамилията след рака, но много ме боли, за това, че синът ми е с фамилията на баща си. Роден е преди да се омъжа и е роден в България и беше голяма лудница с имената, защото мъжът ми трябваше да ходи да го признава пред нотариус и тн и нямаше начин да го пишат и на двама ни с тиренце, което би било един хуманен начин...Вторият ни син също го писах на баща му, за да не е с различна фамилия от тази на брат си. За мен това е неприятно, признавам си, защото аз ги раждам. Моят баща почина доста скоро преди сключването на брак и сърце не ми даде да си сменям фамилията. Мъжът ми предложи да вземе моята, но и на това не се съгласих, защото вече бяхме писали сина ми с неговата фамилия. Мъжът ми наистина се дуе като пуяк и му е драго по някакъв начин, че синовете му са с неговото име под формата на бащино и неговата фамилия, въпреки, че в държавата,от която е, няма бащино име. Нека се радва човекът. За моя утеха, първите им имена ги избирам аз хем да са български и хем да са на моя рода, пък нека са с немско бащино и фамилно име. Според мен, е хубаво за децата да има баланс я две фамилии, я с тиренце, я опция за майчино име. Все пак тях майка ги е раждала, нали така?

  93. 93 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3877 Неутрално

    До коментар [#12] от "gozambo":

    Не 112,1111112 пола да измислят няма значение.Защото с ялови.А,Майката Природа е велика-яловите неща(и в пряк ибпреноаен смисъл) гинелиминира.Бързо и без емоции.Така и джемдър,ЛГБТ ще изчезнат.Въпросът е какво щенпогребат със себе си.

  94. 94 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3877 Любопитно

    До коментар [#46] от "Petleshev":

    Добрич,за Бай Тошо що не поговорите с Баръмов,бре?!

  95. 95 Профил на Тецкатлипока
    Тецкатлипока
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#50] от "Скакауец":

    ОК педро! Изборът си е твой :)

  96. 96 Профил на Тецкатлипока
    Тецкатлипока
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#50] от "Скакауец":

    И не коментирай радиолюбителството. То е занимание за интелигентни хора, не за такива като теб.

  97. 97 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    Някога един приятел се бе залюбил с едно швейцарско момиче, и страшно се колебаеше дали да не й вземе името - Фон Бюрг (щеше да е нещо като Емил фон Бюрг). За Швейцария щеше да е много добре звучащо, но добре че не го смени, защото бракът им не бе дълготраен.

  98. 98 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    .Така и джемдър,ЛГБТ ще изчезнат..
    —цитат от коментар 93 на yanne


    След като са съществували откакто светът се помни, кога точно да ги очакваме да изчезнат, о, Нострадамусе?

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  99. 99 Профил на I
    I
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#79] от "deaf":

    "Например Исак Нютон май е християнин."

    Исак Нютон не е евреин. По това време е било забранено на евреи да живеят в Англия.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  100. 100 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    До коментар [#92] от "blahblah":Според мен, е хубаво за децата да има баланс я две фамилии, я с тиренце..
    >> Така смятам, че е добре..Брат ми например постъпиха по този начин с американската си съпруга. Моята щерка малко ни огорчи. Внучката няма българско име, а и фамилията и е на американския и съпруг. Жена ми пък си запази навремето своята фамилия и даже заявяваше: "Аз съм известна вече добре по света с моята си фамилия, а ти кой си:)".
    Иначе дъщеярта и досега носи моята фамилия и типично българско име( предложено от майка и, която не е българка ..а прабългарка:)).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK