Автопазарът се тресе - кои концерни ще оцелеят

Автопазарът се тресе - кои концерни ще оцелеят


Автомобилният пазар в света е разтърсен от силни трусове. Експерт твърди, че се очаква сериозен процес на естествен подбор. Кои ли ще оцелеят?


"Всички големи автомобилни пазари в света стагнират. Това оказва натиск върху цените и свива печалбите. При това всички са принудени да правят големи инвестиции в автономните и електрическите автомобили." Така Константин Гал от консултантската компания EY (бившата Ernst&Young) резюмира резултатите от изследване, публикувано наскоро.


Според Гал, автомобилостроителите са принудени да оцеляват в една все по-трудна и непрозрачна пазарна среда: "Световната автомобилна индустрия се намира в криза, както по отношение на продажбите, така и на печалбите. Засега причините за нея са основно конюнктурни", казва той.




От EY са изследвали 16-те най-големи производители в света, сред които и германските концерни БМВ, Даймлер и групата на Фолксваген. Повечето от тях отчитат увеличение на оборота - благодарение на бума на SUV-автомобилите. Германските производители отбелязват най-високия ръст - 5,2 процента, следвани от френските автомобилни компании (4,7%). Американските автомобилостроители реализират 3% спад в оборота, а японските - минус 1,3 процента. Общо браншът отбелязва ръст от 1,3 процента - нов най-висок рекорд. Най-висок оборот през второто тримесечие на годината постигат Фолксваген и Тойота, става ясно още от изследването.


Германските концерни са в добро състояние


При продажбите обаче нещата изглеждат различно. Най-голям спад отбелязват френските компании (минус 10 процента) и американските (минус 9 процента). Най-добре са продавали Тойота и Фолксваген. Като цяло обаче германските автомобилни концерни отбелязват спад в продажбите. Единственото изключение е БМВ. Японските марки Мицубиши, Хонда и Тойота също отбелязват лек ръст в продажбите.


Независимо от намаляващите печалби на германските автомобилни фирми, техните коли си остават силно предпочитани. Това си личи особено по това, че общият спад на германските продажби е незначителен - особено в сравнение с конкурентите от САЩ и Франция.


Петер Фус, партньор на EY, обяснява този спад и с липсата на определени модели, както и предстоящата смяна на едни модели с други. През второто полугодие е възможно продажбите отново да излязат на плюс, тъй като фирмите имат добри резултати - те завоюват нови пазарни дялове, напредват добре с въвеждането на електрическите си автомобили и се опитват да намалят общите си разходи чрез икономии", посочва експертът.
Намаляването на печалбите в германската автомобилна промишленост, според Фус, се дължи на "еднократни ефекти": дизеловата афера, обвиненията в непазарни договорки и връщането на автомобили за техническо преоборудване - например заради дефектни въздушни възглавници. Всички тези фактори намалиха сериозно печалбите на автомобилните концерни през последните години", посочва Петер Фус.


Експертът съзира и друг проблем: след затишието в продажбите, особено на китайския пазар, концерните са натрупали огромни излишъци от автомобили, които пълнят складовете им. Според него, в краткосрочен план няма да се промени нищо съществено. Точно обратното: ситуацията в Китай ще става "още по-неприятна", казва той. Това е лоша новина най-вече за френските и американските производители, чиито продажби на все по-важния китайски пазар се сринаха съответно с 14 и 55 процента през второто тримесечие.


Основните рискове


Надеждите, че скоро ще отпаднат някои неблагоприятни политически фактори, които затрудняват автомобилния пазар, могат да се окажат измамни, предупреждава Фус. Все по-вероятен изглежда "твърдият" Брекзит, който вероятно ще доведе до значителни загуби на европейските пазари. Ситуацията с Китай също буди тревога: "Независимо от сегашната слабост на китайския пазар германските автомобилни концерни все още имат добри позиции там. Ако обаче търговският спор със САЩ ескалира, това ще се отрази и на германските автомобилостроители", убеден е експертът.


Истинските предизвикателства пред бранша обаче тепърва предстоят, твърди Константин Гал от EY: "Ще има ново размесване на картите. По-строгите горни граници за вредните емисии и настъплението на електромобилите ще предизвика невиждани размествания на пазара, за които някои от концерните не са подготвени", смята той.
Затова тенденцията е да се задълбочават сътрудничествата и партньорствата между автомобилостроителите - нещо, което вече върви с пълна сила. "Само по този начин концерните могат да намалят разходите и рисковете, свързани с бъдещите им инвестиции. Във всеки случай предстои процес, който ще отсее плявата от зърното", убеден е Константин Гал.

Коментари (139)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    https://money.bg/auto/nay-prodavanite-modeli-avtomobili-v-sveta-ot-nachaloto-na-2019.html

    Ето го пазара, и до 100-то място все още липсва модел на "Тесла"...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    Предполагам , че германците ще успеят да запазят своите предимства пред конкурентите си !Да му мислят французите и най-вече американците!!!!

  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    Предполагам , че германците ще успеят да запазят своите предимства пред конкурентите си !Да му мислят французите и най-вече американците!!!!

  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Неутрално

    Германските и японските компании са над водата.
    Другите ще избълбукат...

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#4] от "palav_nik":

    Драмата ще е към средата на 2021 година, до тогава ще излязат твърдо на пазара над 310 модела е-коли, само от германците се очакват над 110.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на nmn58592067
    nmn58592067
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Германските и японските компании са над водата.Другите ще избълбукат...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik

    ================================================================
    „Най-голям спад отбелязват френските компании (минус 10 процента) и американските (минус 9 процента).“ – статията
    -----------------------------------------------------------------
    Русия чука здраво !
    =======================================================
    „Най-добре са продавали Тойота и Фолксваген.“ – статията
    ---------------------------------------------------------------
    Купуваш ли газ от Русия – ще си добре !



    До коментар [#2] от "bat_plamen":


    До коментар [#1] от "hamiltonf":


    До коментар [#4] от "palav_nik":

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Начи продажбите вървят, оборотите също, обаче автопроизводителите били зле. :)

    Тоя пише само заради хонорара. Чиста загуба на време е да се четата несвързаните писания на автора. :)

  8. 8 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    нищо не се знае фолфаген с нов собственик точно в тази турбуленция. Или ще стане лидер или ще потъне

  9. 9 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Напротив - 85 - Тесла модел 3

  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2463 Неутрално
  11. 11 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    Лапнишараните не разбират,че марките автомобили нищо не говорят. Марката може да е германска, но важно е къде работи,къде произвежда. Какво ни грее,че Дженерал Мотърс произвежда коли в Китай и ги продава на китайския пазар? От това производство нито данъци виждаме,нито някакъв хаир. От статията лапнишараните веднага се надървиха как добре вървят германските автомобили.

  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    нищо не се знае фолфаген с нов собственик точно в тази турбуленция. Или ще стане лидер или ще потъне
    —цитат от коментар 8 на 1001


    Турбуленцията е само в главата на автора :)

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Весело

    До коментар [#9] от "димитър димитров":

    Да, написах първо до 84, след това нещо съм копнал...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  14. 14 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 471 Весело

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Скромни 352% увеличение в продажбите! :)))))

  15. 15 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":

    Ми сменя се технологията, сега е момента за завземане на пазарен дял Мартин дори да беше протеже на Пиех за момента с нищо не се доказва

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#14] от "L Glassman":

    От каква база?! Всички нов е-cars ще отчита подобни ръстове в следващите години... Просто за сега, количеството е пренебрежително...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3335 Любопитно

    До коментар [#11] от "gozambo":

    Най-големият завод на БМВ в света е в Спартанбърг. 70% от продукцията се изнася. Всички големи производители имат заводи в САЩ. Някои модели се произвеждат в САЩ, други извън САЩ. Какво си недоволен?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  18. 18 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3247 Неутрално

    а всички са принудени да правят големи инвестиции в автономните и електрическите автомобили.
    =================

    Скоро и Путенска бензиностанция ще фалира)

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":Ми сменя се технологията, сега е момента за завземане на пазарен дял Мартин дори да беше протеже на Пиех за момента с нищо не се доказва
    —цитат от коментар 15 на 1001


    Ми не се сменя. Правителствата с помощта на разни лостове се опитват да я сменят. И според мен ще забатачат нещата още повече.

  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3663 Весело

    Които изкупят китайците

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 742 Неутрално

    https://money.bg/auto/nay-prodavanite-modeli-avtomobili-v-sveta-ot-nachaloto-na-2019.html


    Каква е тая американска класация нищо общо с Европа.

    If you are going through hell... Keep going!
  22. 22 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Това не е света, а в Америка.

    If you are going through hell... Keep going!
  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1883 Весело

    Тротинетките ги удариха 😉

  24. 24 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Скоро четох мнението на някакъ, който минавал за голяма работа в маркетинга при автомобилите.
    Та той предрича край на марки като Опел и Крайслер.
    За скорошната кончина на Ланчия е ясно на всички.

  25. 25 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1103 Любопитно

    че ще глътна вода някой е ясно не може да произвеждаш коли еднодневки и след изтичане на гаранцията от 5 години за скрап или "нов внос на 80-120 к" километрa, глобализация баце същото важи и за оръфаната ябълка и всички "иновации"

    ;)


    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10640 Весело

    Немско-центрично изследване :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Е...и....Мрцедес и Фолксваген в Европа и Тойота в останалия свят....

  28. 28 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Неутрално

    "Русия чука здраво !"

    Ха-ха.
    Чука "Волги", може би...

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Лапнишараните не разбират,че марките автомобили нищо не говорят. Марката може да е германска, но важно е къде работи,къде произвежда. Какво ни грее,че Дженерал Мотърс произвежда коли в Китай и ги продава на китайския пазар? От това производство нито данъци виждаме,нито някакъв хаир. От статията лапнишараните веднага се надървиха как добре вървят германските автомобили.
    —цитат от коментар 11 на gozambo


    Че те половината германски коли са китайски ..
    Там си се произвеждат и там си се продават ..

    А като стана дума за марки - "Джета" и "Смарт" СА САМО КИТАЙСКИ - другаде по света ги няма ..
    И като стана дума за автоиндустрия - кво и е?
    Имаха връх, преди няколко години 98 милиона нови коли, сега е световното производство някъде 96 .. и кво ?
    Минимален спад .. 2% ..

    И кво реват?
    Индия , Малайзия, Китай, Виетнам стъпват на автомобилния пазар и се не оплакват ..
    Индия има в Европа брендове ..

    Китай произвежда, колкото ЕС взет заедно и колкото Япония и САЩ .. пак взети заедно..

    Ми стягайте се европейци - работете !
    Китай няма стигане!

  30. 30 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Толкова несвързани противоречащи си твърдения, говорят за кашата в главата на автора
    Схранно защо е публикуван подобен материал? Няма ли редактор който да чете тези глупости?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  31. 31 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Глупостите на германската редакция на Дойче Веле, както винаги се опитват да счупят глупомера. Как пък едно изречения не отделиха на корейските автомобили, които последните десетилетия отхапват все по-голям пазарен дял. Френските боклуци били номер 2, а италианските въобще кучета ги яли. Все едно не съществуват. Отделно китайските имитации на автомобили, както и индийските, въпреки че на световният пазар не са фактор, се радват на гигантски продажби. Също така Тесла, може да не произвежда кой знае какви бройки, но първо е фактор и локомотива на иновациите и после по пазарна капитализация е в топ 10 на най-скъпите автомобилни марки и най-скъпата в САЩ.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  32. 32 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    Само чакам Apple да изкарат електрическа тротинетка и мога да продавам колата 😉

  33. 33 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    За разлика от другите производители немците искат да направят е-автомобили с качество, а не бързо. Фолксваген на изложението във Франкфурт ще покажат изцяло електрическия си автомобил, за сега са получили поръчки за половината от планираното производство.
    Но немците са такива "или качество или нищо"

  34. 34 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Весело

    "Че те половината германски коли са китайски .."

    Китайците може да произвеждат само рикши за вътрешна употреба...

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    Също така Тесла, може да не произвежда кой знае какви бройки, но първо е фактор и локомотива на иновациите и после по пазарна капитализация е в топ 10 на най-скъпите автомобилни марки и най-скъпата в САЩ.
    —цитат от коментар 31 на Viva la Evolution


    И номер 1 по задлъжнялост и каквато и да е перспектива за печалба в следващата петилетка. :)

  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Весело

    До коментар [#33] от "stanislavdi":

    ако ги сглобяват новите инДженери все тая къде са сглобени в Германия или във Африка

  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Скоро четох мнението на някакъ, който минавал за голяма работа в маркетинга при автомобилите.Та той предрича край на марки като Опел и Крайслер.За скорошната кончина на Ланчия е ясно на всички.
    —цитат от коментар 24 на Virgin


    Че то на всяка крачка-марки!
    Инфинити примерно ..

    Или Тойота прави спортна марка-отделна .. или кей-кар марка "Пиксис"..
    А то моделите-на "Дайхатцу" само им сменили пластмасите ..

    "Нисан" като даде на АвтоВАЗ да прави нова марка "Датсун" и кво?
    Продажбите им тъпчат .. руските инженери са си оставили ръцете.

    Ами с къв акъл "Фолксваген Груп" освен бредн "Джета" дето да бъдел за азиатския пазар прави още марки - "Купра"??
    Уж на "СЕАТ" луксозния сегмент..
    А "Ситроен" със всичкия си акъл направиха и те луксозна марка- "ДС"..

    "Махиндра" се емна да прави луксозни "Пинифарини" в отделна марка, а купеният корейски "Сйанг Йонг" разширява "Равон"-а?

    И за къв са тези марки?
    То не само няма разлика между отделните брендове, ами и между колите на една платформа-комай само пластмасите са различни и дизайнът на фаровете ..
    "СМАРТ" преди време лумкаше "Мицубиши Колт" с техни емблеми само , а после и "Рено Туинго" .. а малоумниците-надплащат щото "брендово" ..

    А най ме кефят японците.. една и съща кола - примерно некакво "Сузуки" може да е и "Субару" и "Тойота" само му сменили емблемката, па не се и крият ..

    Та за къв са тези хиляди марки?

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4948 Любопитно

    До коментар [#8] от "1001":

    И кой е "новият" собственик на Фолксваген?

  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    "Че те половината германски коли са китайски .."Китайците може да произвеждат само рикши за вътрешна употреба...
    —цитат от коментар 34 на palav_nik


    Ок. 30 милиона от 95-96 милиона коли в света - китайски!

  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Весело

    https://www.caranddriver.com/news/a28158001/ford-mach-e-future-electric-suv/

    Това чакам с нетърпение, дано и Доналд свали митата...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  41. 41 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    От края на войната до към 70-те са изчезнали доста автамобилни фирми в Европа и Америка, но колите, оцелели и до днес, са класики свисоки стойности и съответно с високи цени. Преследвани и ценени от познавачи и колекционери-Симка, Ауто Бианка, Жейсън, Морган, американски фирми като Буик, Олдсмобил ит.н.

  42. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4948 Любопитно

    До коментар [#8] от "1001":

    И кой е "новият" собственик на Фолксваген?

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4948 Любопитно

    До коментар [#8] от "1001":

    И кой е "новият" собственик на Фолксваген?

  44. 44 Профил на stefan stoyanov
    stefan stoyanov
    Рейтинг: 208 Неутрално

    Тротинетките ги удариха 😉
    —цитат от коментар 23 на zxp53317185


    Точно казано, тритонетка + метро = бързо и евтно не се потиш!

  45. 45 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 772 Любопитно

    Основният губещ от промените в автомобилния пазар в бъдещите години ще е именно Германия по 2 причини:

    1. Те твърде късно се включиха в производството на автомобили от 21 век. Сега ще трябва да изживеят пътя на Тесла и ще направят много-много милиарда разходи, докато избутат нещата на "зелено". Да не говорим, че трябва тепърва да развиват и зарядната мрежа...

    2. След като се наложат на пазара и станат масови, електричките ще са с около 50% по-евтини от съответните антични пърдялници; в тях ще се използват в пъти по-малко части, което ще намали значително броя на хората, които ги произвеждат, както и парите, които собствениците дават впоследствие за поддръжка на автомобилите си. Това са германците са загуби в дългосрочен план.

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Весело

    До коментар [#34] от "palav_nik":

    Китайците са номеро уно при производството на е-коли и е-автобуси, например, така че, по-полечка....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    "Русия чука здраво !"Ха-ха.Чука "Волги", може би...
    —цитат от коментар 28 на palav_nik


    "Волга" Ушанка, е "Крайслер" Chrysler JR41 platform .. не ти се ще .. ама уви - жестоката действителност ..

    The GAZ Volga Siber (Russian: Волга Сайбер) is a four-door sedan ..
    Platform Chrysler JR41 platform Related Chrysler Sebring Dodge Stratus

    Прочети ЩО СА ТОВА ПЛАТФОРМИТЕ и какви коли се произвеждат по света на Chrysler JR41 platform ..

  48. 48 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    2. След като се наложат на пазара и станат масови, електричките ще са с около 50% по-евтини от съответните антични пърдялници;
    —цитат от коментар 45 на Kosta Delev


    Пълни глупости.

    Ако електричките се наложат по една или друга причина, освен че ще са много по-скъпи и токът, с който ще се зареждат ще е на цената на бензина.

    В момента бюджетите на всички правителства в Европа се пълнят от акциза върху горивата (и ДДС - но то няма отношение към случая). Съответно като намалеят продажбите на горива, ще намалеят парите за пенсии и социални. Съответно ще трябва да се вдигат цените по някакъв начин. Я на електричките, я чрез данъците за тях, я чрез скъп ток, я чрез такса километър както е за камионите.

  49. 49 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#34] от "palav_nik":Китайците са номеро уно при производството на е-коли и е-автобуси, например, така че, по-полечка....
    —цитат от коментар 46 на hamiltonf


    Пич, чайниците са номер едно единствено по бройка. По нищо друго нито са били, нито ще бъдат. Прекалено импотентни са от към иновации, за да могат да постигнат нещо значително.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Ама нали ви обясних .. някой - примерно "Крайслер" дава пари и разработва платформа за производство ..Да речем Chrysler JR41 platform ..
    После я продава и Ушанките се радват, "Волга!" .. "Волга"!

    Та така е с 90% от световното производство .. на едни платформи , по единна разработена технология и само са сменени пластмасите ..

    И ще останат големите-дето са си направили много собствени платформи ...
    Нисан примерно ..

    Макар че, "Нисан" за А-клас няма нищо и ползва на "Мицубиши" ..

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    От края на войната до към 70-те са изчезнали доста автамобилни фирми в Европа и Америка, но колите, оцелели и до днес, са класики свисоки стойности и съответно с високи цени. Преследвани и ценени от познавачи и колекционери-Симка, Ауто Бианка, Жейсън, Морган, американски фирми като Буик, Олдсмобил ит.н.
    —цитат от коментар 41 на man_un


    "Буик" сега е ФИАТ ..
    Също и "Аутобианки" .. и за къв са им толкова брендове?

  52. 52 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Весело

    До коментар [#18] от "putinxujlo":

    аха ама бензиностанцията САЩ помпи повече

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Основният губещ от промените в автомобилния пазар в бъдещите години ще е именно Германия по 2 причини:1. Те твърде късно се включиха в производството на автомобили от 21 век. Сега ще трябва да изживеят пътя на Тесла и ще направят много-много милиарда разходи, докато избутат нещата на "зелено"..
    —цитат от коментар 45 на Kosta Delev


    Другият вариант - въобще да не правят електроколи, а да инвестират в "зелено гориво" с 0% СО2/ км ..
    Вземат на кола "зелени дотации" и ползват бензиностанциите ..

  54. 54 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Весело

    "Китайците са номеро уно при производството на е-коли и е-автобуси, например, така че, по-полечка...."

    Като е така, що си тръгнаха като бити педераси от Градът на люляците...

  55. 55 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Ще правят още по-евтини и по-бързо трошащи се автомобили, за да има оборот. И ще се вдигнат цените, заради печалбите.

  56. 56 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    https://money.bg/auto/nay-prodavanite-modeli-avtomobili-v-sveta-ot-nachaloto-na-2019.html Каква е тая американска класация нищо общо с Европа.
    —цитат от коментар 21 на dante_18



    До коментар [#21] от "dante_18":

    Американците иначе са много самокритични. В една американска класация за колите с най-много дефекти,бяха сложили на първите три места (!) американски коли - Додж,Крайслер и Форд!

  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    ...2. След като се наложат на пазара и станат масови, електричките ще са с около 50% по-евтини от съответните антични пърдялници; в тях ще се използват в пъти по-малко части, което ще намали значително броя на хората, които ги произвеждат, както и парите, които собствениците дават впоследствие за поддръжка на автомобилите си. Това са германците са загуби в дългосрочен план.
    —цитат от коментар 45 на Kosta Delev


    Душа , кобалтът и лития са скъпи бе ..
    Знам какво ще кажеш" с времето ще поевринеят!" ... ама ОЛОВНИТЕ БАТЕРИИ СА ОТ 1857 Г. И ДО ДЕН ДНЕШЕН - НЕ СА ПОЕВТИНЕЛИ, А СИ ОСТАВАТ НАЙ-СКЪПОТО НЕЩО В КОЛАТА ..

    Па и батериите , колкото и да се усъвършенстват - все пак ще са ок 200-300 киловата на кг. енергоемкост ..
    Един килограм бензин - има 33 пъти повече килоджаули вътре в него, дето можем да използваме ..


    Та ей ти за германците и за нулево емисионните горива ..

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE

    Ако ТОВА НАВЛЕЗЕ следващите 5 години , заради "зелените" изисквания .. Фолксваген е отвял света с технологии !


  58. 58 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 711 Любопитно

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    Освен руските боклуци, във форума се появиха и... китайски.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  59. 59 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    ...2. След като се наложат на пазара и станат масови, електричките ще са с около 50% по-евтини от съответните антични пърдялници; в тях ще се използват в пъти по-малко части, което ще намали значително броя на хората, които ги произвеждат, както и парите, които собствениците дават впоследствие за поддръжка на автомобилите си. Това са германците са загуби в дългосрочен план.
    —цитат от коментар 45 на Kosta Delev


    Душа , кобалтът и лития са скъпи бе ..
    Знам какво ще кажеш" с времето ще поевринеят!" ... ама ОЛОВНИТЕ БАТЕРИИ СА ОТ 1857 Г. И ДО ДЕН ДНЕШЕН - НЕ СА ПОЕВТИНЕЛИ, А СИ ОСТАВАТ НАЙ-СКЪПОТО НЕЩО В КОЛАТА ..

    Па и батериите , колкото и да се усъвършенстват - все пак ще са ок 200-300 киловата на кг. енергоемкост ..
    Един килограм бензин - има 33 пъти повече килоджаули вътре в него, дето можем да използваме ..


    Та ей ти за германците и за нулево емисионните горива ..

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE

    Ако ТОВА НАВЛЕЗЕ следващите 5 години , заради "зелените" изисквания .. Фолксваген е отвял света с технологии !


  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    На единица тегло АКУМУЛАТОРИТЕ са най-скъпото нещо в колата и в момента ..

  61. 61 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#29] от "simChо":


    [quote#29:"simChо"][/quote]

    Клоун..... а цирка изгоря по татово време

  62. 62 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Весело

    "Американците иначе са много самокритични. В една американска класация за колите с най-много дефекти,бяха сложили на първите три места (!) американски коли - Додж,Крайслер и Форд!"

    Китайските дрогаре обаче никогиш не си признават дефектите.
    И това че краднат чужди патенти и технологии за техните си таралясници...

  63. 63 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1308 Любопитно

    До коментар [#45] от "Kosta Delev":

    Освен в Скандинавието никъде другаде в Европа електро колите не са съществена бройка и скоро няма да бъдат.
    1. Провери колко струва да си пуснеш 90А инсталация до къщата или ако си в блок дали изобщо е възможно да зареждаш в гаража.
    2. С непредвидимите законотворни изблици на ЕС всеки нормален човек ще се зачуди пред переспективата за 2-3 год. колата му да не покрива еко норма и да не може да се движи в града, което със сигурност ще удари продажбите на нови коли
    3. с мин. 30 мин за зареждане сметнете колко точки за зареждане трябва да има 100 хил. град с примерно 20 хил. коли. Модела с електричка като втора кола работи супер в северна америка, но в Европа липсва инфраструктура и законодателство за това.

  64. 64 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3247 Неутрално

    До коментар [#52] от "1001":

    аха ама бензиностанцията САЩ помпи повече
    =====================
    🤦🏻‍♂️
    Високотехнологичен износ:
    Китай: 504 милиарда долара
    Германия: 172 милиарда долара
    САЩ: 110 милиарда долара
    Русия: 9 милиарда долара

  65. 65 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#45] от "Kosta Delev":

    Напротив,вероятно ще се случи обратното. Германците винаги са били "изоставащи",които в последствие светкавично наваксват и изпреварват първенците. Такава им е културната особеност. В Англия започна индустриалната революция,но Германия през 20-ти век я настигна и задмина в индустрията. Така ще се получи и електромобилите...

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Циркът изгоре, а китайците навлязоха яко ..
    Ама и руската група се не дава .. мине не мине, па лумне Ушанките на пода -та да изгърмят и се обади от ъгъла "Волга! Волга!"..

    До скоро примъкваха във всякаква Дискусия "Москвичи" .. отиват към лукс вече..

    А тяхната нова "Волга" , дето им е в сърцето е всъщност "Крайслер"..

  67. 67 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    Апокалиптично заглавие , което не отговаря на текста на публикацията. Употребата на глагола "оцелявам" в случая е неподходяща. По принцип всяка фирма в свободния пазар се бори да "оцелее" , но автомобилните фирми , не оцеляват когато реализират огромни печалби.

  68. 68 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Весело

    До коментар [#45] от "Kosta Delev":

    Издишаш Делев, издишаш, след 2 години ще ги видиш къде са германците, със цялата им производствена и сервизна мощ...
    Не ставай смешен...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  69. 69 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1564 Любопитно

    "Русия чука здраво !"Ха-ха.Чука "Волги", може би...
    —цитат от коментар 28 на palav_nik


    В Русия се произвеждат Мерцедеси, Хюндаи и Тойоти. При това доста по-евтини от същите в България.
    И честно казано предпочитам Хюндай от руски завод, отколкото произведен в Ченай или Еноре!

    В Русия съм! В Русия съм!
  70. 70 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3522 Весело

    "В Русия се произвеждат Мерцедеси, Хюндаи и Тойоти."

    Викаш, днешна Рассия на Путин е колонизирана и превзета от германците и японците без война...

  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#45] от "Kosta Delev":Освен в Скандинавието никъде другаде в Европа електро колите не са съществена бройка и скоро няма да бъдат.1. Провери колко струва да си пуснеш 90А инсталация до къщата или ако си в блок дали изобщо е възможно да зареждаш в гаража.2. С непредвидимите законотворни изблици на ЕС всеки нормален човек ще се зачуди пред переспективата за 2-3 год. колата му да не покрива еко норма и да не може да се движи в града, което със сигурност ще удари продажбите на нови коли3. с мин. 30 мин за зареждане сметнете колко точки за зареждане трябва да има 100 хил. град с примерно 20 хил. коли. Модела с електричка като втора кола работи супер в северна америка, но в Европа липсва инфраструктура и законодателство за това.
    —цитат от коментар 63 на Quo Vadis?


    И защо?

    Основният аргумент за сега е "Нисковъглеродност" и "Нулеви емисии СО2!" ..

    Да, ама ей го АУДИ .. колите му се признават от Бундес правителството за с нулеви карбонови емисии , а с един резервоар си минаваш колкото си искаш ..

    Парникови газове - 0!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=H4hdF9Oywqc

    https://www.audi-technology-portal.de/en/mobility-for-the-future/audi-future-lab-mobility_en/audi-future-energies_en/audi-e-diesel-and-e-ethanol

    За къв да размяташ всяка вечер кабели?? СО2 неутралност ..?
    Вземаш си "АУДИ" и джиткаш и си и неутрален ..

    https://www.youtube.com/watch?v=LdFzVfQbg48

  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#52] от "1001":аха ама бензиностанцията САЩ помпи повече=====================🤦🏻‍♂️Високотехнологичен износ:Китай: 504 милиарда долара Германия: 172 милиарда долара САЩ: 110 милиарда долара Русия: 9 милиарда долара
    —цитат от коментар 64 на putinxujlo


    Ушанки .. пак примъкнахте Русия в Дискусията ...

    Бактън!

  73. 73 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    До коментар [#31] от "Viva la Evolution":

    Теслата скоро ще бъде отвяна от Мерседес.
    С 11млд. инвестиции и "global battery network" ще ги удари и производството на EV батерии (жизнено важно перо за теслите).
    Не напразно имат 100 години опит и 20 пъти повече произвеждани возила годишно.
    То, ако само с батерия и един АйПад център се правеше кола.

  74. 74 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#56] от "deaf":

    Американските автомобил са ужасени - харчат много и замърсяват много.всикички са с V8 бензин. Харчат 20 на 100. Ама иначе Фолксваген бил замърсявал с 1.6 Дизел 3 на 100.

    If you are going through hell... Keep going!
  75. 75 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Единственото хубаво нещо в американските автомобили са немските части. 😀 И особено скоростната кутия zf Додж .

    If you are going through hell... Keep going!
  76. 76 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#74] от "dante_18":

    Американските автомобили нарочно са направени такива каквито са - мощни,огромни и т.н. Такива ги харесват американците...

  77. 77 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#76] от "deaf":

    Да бе това е ясно,ама това не пречи да са боклук. 😀

    If you are going through hell... Keep going!
  78. 78 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    И Американците, и Франсетата няма да оставят марките им да потънат.
    Винаги са се намесвали, когато свободния пазар е бил на път да утрепа националната им автомобилна индустрия.

    I Want To Believe
  79. 79 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3247 Неутрално

    До коментар [#72] от "simChо":

    Балалайка, Путенланд не произвежда коли) Путенланд е бензиностанция)

  80. 80 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#71] от "simChо":

    Това е маркетингов трик за доене на потребители. Въглеродно неутрално гориво е това което не съдържа въглерод (примерно водород, на него залага Норвегия).
    Всичко останало са маркетингови глупости. Същия ефект може да се постигне с ограничаване на населението ( 2 деца на семейстево/1 на родител) и залесяване на ненужните вече обработваеми площи, но това никой няма да го приеме щото удря печалбата на бизнеса.

  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    До коментар [#69] от "Веселин Дечев":

    Ами купи си, като предпочиташ. Всъщност, руски коли няма. Има МПС-та, произведени в Русия. Така е било и май, така ще си остане.

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1308 Весело

    До коментар [#71] от "simChо":

    Освен това колите в Бразилия са от много време на етанол и със сигурност не са въглеродно неутрални!!!
    П.С. по тази логига можеш и олио да си сипеш вместо дизел (ако не е комон реал) и ще въври ама пак не е въглеродно неутрално защото си отделя СО2 при изгаряне, въпреки че не го копаеш от земята

  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#7] от "realguru":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#40] от "hamiltonf":

    Мерцедес има много, много по-добра разработка.
    Въобще не виждам как може да обръщаш внимание на нещо произведено от Форд.

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3104 Весело

    Перлите на мисълта в статията са известни. Сега да обърнем внимание на бисерите от колегите.

    • Каква е тая американска класация нищо общо с Европа.
    • А като стана дума за марки - "Джета" и "Смарт" СА САМО КИТАЙСКИ - другаде по света ги няма.
    • Китай произвежда, колкото ЕС взет заедно и колкото Япония и САЩ .. пак взети заедно.
    • Тротинетките ги удариха
    • "Буик" сега е ФИАТ .
    • Американските автомобил са ужасени - харчат много и замърсяват много.всикички са с V8 бензин. Харчат 20 на 100.
    и т.н., и т.н.

  86. 86 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    добре де управител Мартин, който наследи Пиех

  87. 87 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#49] от "Viva la Evolution":

    ми да не ги купуват бе щом са кофти както казваш защо продават толкова

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#72] от "simChо":Балалайка, Путенланд не произвежда коли) Путенланд е бензиностанция)
    —цитат от коментар 79 на putinxujlo


    Ушанчик , дреме ми на шмайзера , за любимата ти Русия , която неадекватно и неистово се мъчиш да вмъкнеш във всякаква Дискусия ..
    Барем от пасоля пада ли некоя рубла-за популяризирането?

  89. 89 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Изобщо защо се занимаваме глупости.
    Тя технологията вече е измислена и Мъск няма нищо общо нарича се зелен водород
    Перките като работят през нощта, когато нямо потребление на ток ще правят водород в Япония сериозно обмислят подобен сценарий не случайно водородните автомобили са Японски

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Перлите на мисълта в статията са известни. Сега да обърнем внимание на бисерите от колегите.• А като стана дума за марки - "Джета" и "Смарт" СА САМО КИТАЙСКИ - другаде по света ги няма.• Китай произвежда, колкото ЕС взет заедно и колкото Япония и САЩ .. пак взети заедно.• "Буик" сега е ФИАТ .•
    —цитат от коментар 85 на Lemmy


    И брендът на Фолксваген "Джета" къде е ОСВЕН В КИТАЙ?

    New brand for China: JETTA | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com › stories
    26.02.2019 г. - Volkswagen will tap its market potential in China more extensively. Through the creation of the new JETTA brand, the company will appeal in ...

    Jetta Will Become Its Own Volkswagen Brand In China - Motor1.com

    https://www.motor1.com › News › Official 26.02.2019 г. - Volkswagen is already China's largest automaker, and now the company hopes to expand in the market by creating a Chinese-exclusive brand ...

    Ама не е лесно човек да е тъп, а?
    А СМАРТ е съвместен - германо-китайски бренд и той Е САМО в КИТАЙ ..

    Daimler, Geely form joint venture to develop Smart brand - China.org.cn
    www.china.org.cn › business › content_74625033
    29.03.2019 г. - German automaker Daimler AG and China's Zhejiang Geely Holding Group announced Thursday the formation of a joint venture to operate ...


    Smart brand will be built in China as a Daimler-Geely joint - Autoblog

    https://www.autoblog.com › 2019/03/28 › 28.03.2019 г. - Daimler will build its next generation of Smart electric cars in China through a joint venture with Geely, as a way to increase economies of scale ...

    Та КЪДЕ ОСВЕН в КИТАЙ ИМА МАРКА "Джета"?
    Къде има "Смарт"?
    Ако Глупакът си отвори устата - и му разбират тъпотията, а?

    А за производството - съветвам четене, че да нпма идиотско бръщолевене

  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#71] от "simChо":Освен това колите в Бразилия са от много време на етанол и със сигурност не са въглеродно неутрални!!!П.С. по тази логига можеш и олио да си сипеш вместо дизел (ако не е комон реал) и ще въври ама пак не е въглеродно неутрално защото си отделя СО2 при изгаряне, въпреки че не го копаеш от земята
    —цитат от коментар 82 на Quo Vadis?


    Че то и електроколите са не са въглеродно-неутрални ..
    А в САЩ що етанолът е въглеродно-неутрален?

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#71] от "simChо":Това е маркетингов трик за доене на потребители. Въглеродно неутрално гориво е това което не съдържа въглерод .
    —цитат от коментар 80 на Quo Vadis?


    Как може въглеводородно гориво, да няма въглерод и водород?
    Доста чудато понятие от химия се показва ..

    А ГОРИВОТО на АУДИ Е ВЕИ .. и е признато за неутрално и всеки да се оправя!
    Нулева емисия парникови газове..

    Това е новото в Европа и през 2040 трябва да имаме въглеродна неутралност!
    А и не са само АУДИ и "Бош" - много фирми работят за въглеродна неутралност и нулеви емисии..
    "Континентал" направиха ОМЕ ..

    Че то и РДФ горивото в Германия е ВЕИ ..
    С ОМЕ скоро може да има и 100% ВЕИ задвижване в транспорта!

    П.П
    То и "НУЛЕВИТЕ ЕМИСИИ" на електроколите са маркетингов трик!

  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Перлите на мисълта в статията са известни. Сега да обърнем внимание на бисерите от колегите.• Каква е тая американска класация нищо общо с Европа.• А като стана дума за марки - "Джета" и "Смарт" СА САМО КИТАЙСКИ - другаде по света ги няма.• Китай произвежда, колкото ЕС взет заедно и колкото Япония и САЩ .. пак взети заедно.• Тротинетките ги удариха• "Буик" сега е ФИАТ .• Американските автомобил са ужасени - харчат много и замърсяват много.всикички са с V8 бензин. Харчат 20 на 100.и т.н., и т.н.
    —цитат от коментар 85 на Lemmy


    Лесно ли ти е, като си тъп?

    JETTA to become the new Volkswagen brand in China - Volkswagen AG
    https://www.volkswagenag.com › ... › 2019 › 02
    Through the creation of the new JETTA brand, the company will appeal in particular to the ... At the same time, China's constantly expanding middle class aspires to individual ... growth momentum and now makes up nearly 50 percent of the entire market. ... Today, China is not just the world's largest automotive market.

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Въглеродно неутрално гориво е това което не съдържа въглерод
    —цитат от коментар 80 на Quo Vadis?


    Което не е така и няма как да бъде ..
    Ако въглеводород не съдържа въглерод, па да пази Господ - и водород , що за въглеводород би бил?

    А за въглеродно-неутрални коли е обяснено :

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE

    https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/carbon-neutral-cars-synthetic-fuels-turn-co2-into-a-raw-material-120448.html

    Пък то и за електрокарните коли е така .. всеки километър който изминават, означава, че на Земята са се отделили от 250-до 380 грама СО2 ..
    "Въглеродно нулева" е електрокарен трик според мене въведен от Медвевдев (фен на електрокарното задвижване!) .. аз на Ушанките-електрокаристи съм им го обяснявал ..

    Та тъй с германците и как са назад ..
    Ще издумкат нови технологии и иди ги стигай!

  95. 95 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    За разлика от другите производители немците искат да направят е-автомобили с качество, а не бързо. Фолксваген на изложението във Франкфурт ще покажат изцяло електрическия си автомобил, за сега са получили поръчки за половината от планираното производство.Но немците са такива "или качество или нищо"
    —цитат от коментар 33 на stanislavdi


    И с дизелите беха така. Или качество, или нищо.

  96. 96 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    "Буик" сега е ФИАТ ..
    Също и "Аутобианки" .. и за къв са им толкова брендове?
    —цитат от коментар 51 на simChо


    За да може, като се разочароваш от колата, да имаш избор.

  97. 97 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Това не е света, а в Америка.
    —цитат от коментар 22 на dante_18


    НЕ е за Америка. Доста от колите които са листвани не се продават в САЩ.

    California Über Alles
  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Перлите на мисълта в статията са известни. Сега да обърнем внимание на бисерите от колегите. А като стана дума за марки - "Джета" и "Смарт" СА САМО КИТАЙСКИ - другаде по света ги няма.• Китай произвежда, колкото ЕС взет заедно и колкото Япония и САЩ .. пак взети заедно.• "Буик" сега е ФИАТ .• .и т.н., и т.н.
    —цитат от коментар 85 на Lemmy


    Лесно ли ти е ,да си тъп идиот?

    И след като видяхме, че марката "Джета" ( с няколко модела вече) и СМАРТ са на китайския пазар и никъде другаде (коли от моделния ред на бренда "Джета" все още не са стъпили в ЕВропа) и знаем , че "Буик" - е бренд собственост на ФИАТ в момента, да видим, как така Китай произвежда и колко.

    https://www.worldometers.info/cars/

    за 2018 :
    China vehicle sales in 2018 reach 28,081,000 units ... ... On January 14, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) ..

    28 милиона.. ок. 30% ..


    11.3 million vehicles were assembled in the United States in 2018..

    In 2018, approximately 9.7 million motor vehicles were produced by the automotive industry in Japan

    И видяхме, че Китай е произвел с ок. 7 МИЛИОНА ПОВЕЧЕ от САЩ и Япония ВЗЕТИ ЗАЕДНО ..

    А къде сме ние, Европата?

    19.2 million motor vehicles were produced in the European Union in 2018

    И повече от ЕС , взет заедно ..

    Та лесно ли ти е да си тъп?

  99. 99 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    [quote#95:"usero"][/quote]

    НА е-автомобилите пазарът в света няма и 2 милиона .. като се разрастне ще го вземат немците ..

  100. 100 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#51] от "simChо":

    "Буик" сега е ФИАТ ..
    ==============================================================

    Нещо съвсем не си наясно с нещата в Северна Америка.

    "Буик" и сега си е "Буик" ( или "Бюик", както го произнасят в Северна Америка). Той е един от останалите модели на "Дженеръл Мотърс". А ФИАТ се сля с "Крайслер", а не с "Дженеръл Мотърс", ако това имаш предвид....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK