Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

© Reuters



Електрическите тротинетки, които заливат Европа през последните месеци, имат малък принос за щадящо околната среда придвижване в градовете. "Дистанциите, изминавани с тях, обикновено са много къси и могат да бъдат покрити пеша, с автобус, градска железница или велосипед", казва за ДПА президентът на Германската агенция за опазване на околната среда (UBA) Мария Крауцбергер.


В специално изявление на UBA се посочва, че тези тротинетки са полезни за околната среда само ако се сравнят с автомобили или мотори, както и ако не се налага до наемането им или след това да се използват други превозни средства с двигатели с вътрешно горене. "Използване на електрически тротинетки вместо ходенето пеша или карането на колело е лошо за околната среда и здравето."


Агенцията допълва, че няма представителни проучвания дали начинът, по който двуколките се използват в момента, може да замести колите или мотоциклетите в Германия. Първите данни от Берлин показват, че с тях се пътува средно около 2 км и се ползват предимно вечерно време или в почивните дни в края на седмицата.




Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

© Reuters


Проучване сред над 4000 потребители, наели тротинетки в Париж, показва, че почти половината от тях (47%) отговарят, че по-скоро биха ходили, 29% - че биха използвали обществен транспорт, и 9% биха стигнали до целта на пътуването си с велосипед. Едва 8% от интервюираните са заместили с е-тротинетка пътуването с такси или кола. Никога не биха пътували с нещо друго освен тротинетка само 3%.


От екологична позиция би било положително, ако тротинетките стимулират преминаването от автомобили към обществен транспорт и "последната миля" от пътуването се покрива с тяхна помощ, обясняват още от UBA. Малка част от проблемите с трафика би могла да се реши при обезсмисляне пътуването с кола, но моделът с обществен транспорт, велосипед и ходене пеша е използван от малка част от хората.


Мария Крауцбергер казва за ДПА, че доставчиците на услугата с тротинетки би трябвало да я предлагат предимно в покрайнините на градовете. "Там може би те ще са подходящ заместител на пътуването с кола до автобусната спирка, трамвая или метрото." Според нея градските власти е добре да работят за ограничаване местата за паркиране на автомобили и в същото време да използват пространството за велосипедни и пешеходни алеи.


Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

© Reuters


Неадекватна инфраструктура


Транспортният министър Андрейс Шьойер е един от силните защитници на използването на тротинетките във финалната фаза от пътуването в града. Но плановете му да се отворят за тях автобусните ленти бяха посрещнати с критики от полицията и компаниите за обществени превози.


Оценката на UBA е, че на много места в Германия инфраструктурата не е адекватна за използването на новото превозно средство. На много места велоалеите са твърде тесни и с неподходящо качество и се нуждаят от разширяване, ако по тях ще се пускат и тротинетки.


"Би трябвало пешеходците да бъдат защитени, тротинетките да не се допускат по тротоарите, а нарушителите да бъдат сурово наказвани. Понеже се движат безшумно и относително бързо, те може да предизвикат инциденти. Паркирането им по тротоарите допълнително отнема пространство за пешеходците, а понеже ходенето е екологично най-щадящият начин на движение, не бива той да бъде ощетяван заради електрическите превозни средства. Напротив, те трябва да стимулират ходенето пеша.


В града ограничение на скоростта от 30 км/ч би улеснила безопасното им каране по улиците, когато велоалеите са натоварени от трафик или няма такива. Това би трябвало да помогне и за това тротинетките да не се карат незаконно по тротоарите."


Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

© Reuters


Отразяват ли се на вредните емисии


В UBA отделят внимание и на проблема за вредните емисии. Използването на тротинетки може да спестява въглеродния диоксид и други замърсители на въздуха от колите, но в цялостната сметка трябва да се включва изработването на двуколките и на акумулаторите за тях.


"Няма специфични измервания за тези батерии, но данните за акумулатори за електрически превозни средства показват, че за производството на един от тях се изхвърлят 27.5-37.5 кг въглероден диоксид. Като се има предвид, че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2, то се оказва, че с изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."


Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни

© Reuters


Колко издържат


До момента в UBA нямат достоверна информация колко издържливи са тротинетките и колко продължително могат да се използват от фирми за услуги. А понеже екологичният им ефект се определя от производството, то и честотата на подмяната им се оказва важен фактор за оценяването му.


Първоначални и неофициални данни от САЩ показват в Луисвил, щата Кентъки, доста кратък "живот" - 28-32 дни. Други източници изчисляват между 1 и 3 месеца, макар сега някои компании за отдаване под наем да говорят за нови модели с експлоатация над 12 месеца.


Притежаваните от домакинства се ползват още по-дълго поради това, че се ползват по-рядко, съхраняват се по-добре и имат стандартна двегодишна гаранция.


Но ако бизнес моделът на отдаващите е-тротинетки е основан на използване на всяка от тях за 1 до 3 месеца, над него висят доста въпросителни. Би трябвало те да се използват колкото може по-дълго, да са изработвани с високо качество, издържливи и с лесна подмяна на акумулаторите. Една от мерките за удължаване живота на батериите и тротинетките да не се държат на температура над 50 градуса, а в градовете лятно време на открито жегата става доста силна. Не е препоръчително да се съхраняват и използват под минус 10 градуса. Над и под тези прагове капацитетът на акумулатора бързо намалява.


Не се препоръчва и пълно зареждане или разреждане, ако собствениците искат продължително използване. При "зазимяване" акумулаторът трябва да се съхранява при стайна температура с 30-40% заряд и презареждане не по-късно от 6 месеца.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    Ми не могат с автобус и трамвай.
    Тротинетките са last mile средства.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Весело

    Добро утро. Сега остава да смелите същото и за електрическите автомобили.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    Вчера се разхождахме с дъщеря ми в центъра. Това е епидемия и нещата ще стават все по-зле.
    Защо хората толкова ги мързи да ходят?

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Смехорийки. Представяте ли си стотина килограмова, седемдесетина годишна леля/чичка на това нещо? Аз не. А след десетина години това ще е преобладаващата част от градското население.

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3496 Весело

    Яааа, чак сега ли се сетихте, че това е поредната зелена далавера?
    Като ви опря л-то на дъ-то ...

    Как едни избори проясняват главите ...

  6. 6 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1116 Неутрално
  7. 7 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 836 Разстроено

    И това от германска организация, същата която е подкрепяла дизеловите автомобили за да намалят въглеродния двуокис, пък канцерогенните азотни окис ги пропуснали. По последни данни повечето заболявания на рак на белите дробове в Европа са от тракащите канцерогенноци, като за успели да изместят цигарите от първото място!

  8. 8 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    Ситуацията е : хвърлихме маса пари за велоалеи за по-здравословен начин на живот на нашите граждани, а пешеходните зони се препълниха с е-тротинетки.

  9. 9 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    Днес четох в един немски вестник, че срещу тях са се обявили три съюза: на автомобилистите, пешеходците и велосипедистите. "За" засега са само техните производители и разпространители. За Гретето не пишеше.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  10. 10 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    Скьпи са.Не са за джоба на всеки

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  11. 11 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    зелените винаги са били далавераджии, а най големите далавераджи са немските зелени , а тротинетките се развиват извън тяхната власт и това им бърка в джоба и влиянието , затова са тези статии колко вредни са тротинетките и ги изкарват по отровни от старите дизели . Същото е залесяването , зелените въртят и сучат и пишат как залесяването не било решение , а някои по крайни дори го определят и като вредно за природата.

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1334 Любопитно

    На който му е кеф - да кара тротинетка, аз карам колело, пак за кеф, а и по/за работа. И не го правя заради екологията, а защото така ми е удобно. А темата за екологията се споменава всеки ден за щяло и нещяло и се експлоатира без реално нещо да се променя в градската среда, която обитаваме. Та така, всяко чудо за три дни, в нашето село -за един...

  13. 13 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Напълно разумна позиция от страна на немците. След като хората заместват основно ходенето пеша с тях, а не колата, значи е ясно, че нищо не спестяват. До момента единствено създават проблеми в името на кефа на няколко човека.

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.
  14. 14 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Защото са членове на ЕС. В Африка например сутрин бягаш 20-30 км до пощата само за вестник...

  15. 15 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."
    —цитат от коментар 0 на матряла


    Яка екологическа работа! Малката Грета треба да се върне от Ню Йорк на тротинетка.

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иван К.":
    Тези тротинетки са си скъпа гъзария, пробутвана под еко фьешън бранд.

    Чиста далавера!
    За по-дълги дестинации ти излиза два-три пъти колкото такси.
    За по-къси - аз, например, винаги съм предпочитал да ходя пеш. Пет-десет минути не са някаква непреодолима с елементарно предвиждане разлика.
    А ако вали или през зимата - за тротинетките зАбраИ!

    Тротинетките не решават нищо, защото не могат да са масов и "кат'р сезон" транспорт.
    По дифоут!
    А замърсяването идва основно от масово употребяваните транспортни средства.
    Т.е. те не могат не само да ги заменят, но дори да "отнемат" достатъчно значим дял.

    И какво излиза?
    Една яко промоутирана гъзария, смисълът от която е само да се изкефиш к'ъф си гъзар в тон с най-модната последна линия!

    Ама почакайте да се появят и първите потрошени по тротоарите, а не дай, Боже - и сгазени по уличното платно, където също започнаха да се мОтат с тези тротинетки ...
    Те тогава ще стане хептен отрезвяващо!

  17. 17 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Купих си е байк с автономия над 100 км , въртиш и мотор ти помага ,уникално , засега ограничено до 25 км , но прави впечатление ,че няма велоалеи ,а и да има в парковете и по улиците не знам защо точно там пълно с деца и пешеходци и майки с колички ,а останалите алеи не се ползват ,също и с тротоарите , не мога да разбера всички подскачат ,че колоездачите им пречат в пешеходните зони ,пречат им на улицата , по тротоарите , а в същото времи и коли и пешеходци видят ли велоалея ,ползват точно нея , трябва много по строга организация и контрол на пътното движение ,което означава и контрол на тези зони и пешеходците и велосипедистите , глоби и тормоз до постигане на консенсус ,защото бъдещето е на е велосипеди ,тротинетки и е автомобили .

  18. 18 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Вчера се разхождахме с дъщеря ми в центъра. Това е епидемия и нещата ще стават все по-зле.Защо хората толкова ги мързи да ходят?
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    Онези, които не могат да ходят и са в колички, сигурно биха дали всичко на света, за да станат от количката и да ходят до края на живота си.А тези, които ги мързи да ходят, се качват на тези тротинетки и не се замислят, че с тях шанса да се озоват в положението на първите им се увеличава многократно.

    А иначе - хората вече ги мързи не да ходят, а да мислят.Всичко е толкова лесно, бързо и на едно помръдване с пръст време, че са станали като идиоти.И тази тенденция се увеличава стремително, защото децата на същите тези хора, са в пъти по-мързеливи от тях.Наблюдавам , че масово хора, които са учили таблицата за умножение наизуст и са я знаели, вече им е трудно да смятат елементарни сметки и включват калкулатора на телефона, без да искат да си напрегнат мозъчето си и за миг!

  19. 19 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "Няма специфични измервания за тези батерии, но данните за акумулатори за електрически превозни средства показват, че за производството на един от тях се изхвърлят 27.5-37.5 кг въглероден диоксид. Като се има предвид, че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2, то се оказва, че с изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."

    Прави впечатление нелепото сравнение на производствени с експлоатационни разгходи, което е доста застъпено в средите, които недолюбват е-автомобилите.
    А за производството на 1 автомобил колко вредни емисии се отделят?

  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    Предимно ходя пеша, по - рядко карам колело и се чувствам много добре ! Движението е важно, нищо не може да го замени като полза и необходимост !

  21. 21 Профил на lpk42593728
    lpk42593728
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Аз карам електрическо колело от година и половина. Паля колата само като ходя до супермаркет или извън града, инак си седи на сянка в двора понякога седмица не и натискам бутона старт. Тротинетките са ентри левъл на е-Байковете. Според мен много хора ще се научат колко рационално и удобно нещо е електричката. Там е бъдещето.

  22. 22 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    У бегето това не е наболял проблем така или иначе, ще сгазят неколко прости хипстъри дето карат по цариградско и ще се кротнат, накрая след неколко години парадоксално ще се окаже че грознотъпите панелни кафеви са му истинските фенове, щото ги мързи да ходят до кварталния супермаркет, а там нема къде да се паркира.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    И това от германска организация, същата която е подкрепяла дизеловите автомобили за да намалят въглеродния двуокис, пък канцерогенните азотни окис ги пропуснали. По последни данни повечето заболявания на рак на белите дробове в Европа са от тракащите канцерогенноци, като за успели да изместят цигарите от първото място!
    —цитат от коментар 7 на Фат Ким


    Глупости!
    Ей ги азотните окиси:
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/test-euro-6d-temp/

    Като се лъже така, че съвсем лесно да се опровергае - значи се лъже тъпо..

    [quote#"]че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2 [/quote]

    Глупости ..
    Ей ги квотите СО2 г/км ..

    https://www.jato.com/brands-average-co2-emissions-110-130-g-km-counted-73-european-car-regs-2017/

    https://www.nextgreencar.com/emissions-calculator/suzuki/wagon-r +/14038/

    https://rightcar.govt.nz/co2-ratings.html

    Има модели с по под 90г. СО2/км. значи 9 кг/100 км.

    П.П
    Електрокарен автомобил , обикновено е със средно 200-300г/км. въглероден отпечатък , зависи от какъв микс енергия зарежда..
    На всеки километър "Тесла" изразходва средно 5 кг. въглища!

    http://www.ecars.bg/elektromobili/author/62-maptinhadzhistoykov?start=140

  24. 24 Профил на Jordan
    Jordan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не съм съгласен. В София аз изминавам 12 км. за да отида на работа и да се върна с едно зареждане. Късмет е, че от нас до центъра има почти изцяло велоялея. По принцип изминавам това разстояние с кола, но съм си решил при хубаво време поне два работни дни да са със скутер. Времето за придвижване е горе-долу същото и във всички случаи два пъти по-кратко отколкото с градски транспорт.

  25. 25 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    Но все пак най-забавен е бугаристанския беден панелкаджийски десничар дето екоталибаните го ограбват по всякакъв невъзможен начин, искат да му откраднат изработените с кръв и пот 1000 лева месечно като вятовски цигани, телефонни измамници.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    Колко въглища на километър използва "Тесла"?

    How much coal does a Tesla use?

    So filling up the tank in your Tesla takes ~35 pounds of coal, or roughly 10 miles / pound. A pound of coal is roughly one big double handful, or the amount in the picture below.16.01.2019

    Ето и "Блумбърг"

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip
    hyperdrive
    You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip



  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    "Няма специфични измервания за тези батерии, но данните за акумулатори за електрически превозни средства показват, че за производството на един от тях се изхвърлят 27.5-37.5 кг въглероден диоксид. Като се има предвид, че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2, то се оказва, че с изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."Прави впечатление нелепото сравнение на производствени с експлоатационни разгходи, което е доста застъпено в средите, които недолюбват е-автомобилите.А за производството на 1 автомобил колко вредни емисии се отделят?
    —цитат от коментар 19 на mapuhcku


    Сметнато е!
    Да се търси!

    Поздрави

  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    И това от германска организация, същата която е подкрепяла дизеловите автомобили за да намалят въглеродния двуокис, пък канцерогенните азотни окис ги пропуснали. По последни данни повечето заболявания на рак на белите дробове в Европа са от тракащите канцерогенноци, като за успели да изместят цигарите от първото място!
    —цитат от коментар 7 на Фат Ким


    По последни данни азотният окис НЕ Е КАНЦЕРОГЕНЕН ,а канцерогенни били нано-частиците..
    Които са по-малко при дизел и са повече при бензин ..

    И които се увеличиха БЛАГОДАРЕНИЕ ЗЕЛЕНИТЕ ПОЛИТИКИ!

    В Хамбург, ПРЕДИ ЗАБРАНА НА ДИЗЕЛИТЕ азотният окис беше 0,39 г. СЛЕД забрана се увеличи на 0.47 ..

    Зеленисти сър..!

  29. 29 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Тия тротинетки нали са направени от пластмаса и метал? Колко природа е унищожена, за да се произведат 1 000 000 тротинетки? Нали се амортизират след 5-6 месеца каране и почват да се трошат? Кое е екологичното? Че не ти с колата ли? Пълни глупости. който кара кола, никога няма да се качи на тротинетка, или да се вози на градския транспорт, просто защото така е свикнал и така му е удобно.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  30. 30 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Не съм съгласен. В София аз изминавам 12 км. за да отида на работа и да се върна с едно зареждане. Късмет е, че от нас до центъра има почти изцяло велоялея. По принцип изминавам това разстояние с кола, но съм си решил при хубаво време поне два работни дни да са със скутер. Времето за придвижване е горе-долу същото и във всички случаи два пъти по-кратко отколкото с градски транспорт.
    —цитат от коментар 24 на Jordan Mishev


    Колко са дните в годината с "хубаво време" за каране на тротинетка? Броиш ли и дъждовните дни?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  31. 31 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Малко ми е ниска, но пробвах тротинетката на децата, обикновена от Декатлон. Ами то с едно побутване се движиш доста бързо и на далеч. Въобще не разбирам защо са нужни чак толкова електрически такива, но явно хората наистина ги мързи да ходят, бутат тротинетки и карат колело. Ходенето не вредно, даже е полезно. Честно.

  32. 32 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    След 20-30 гипсирани крайника и 3 погребения.... друга песен ще пеете!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#19] от "mapuhcku":

    Да, тва наистина е безумно сравнение. И в оригиналната статия е така написано...

  34. 34 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 847 Весело

    И кой спори, че е най-добре да се ходи пеш, че трябва да се сравнява с тротинетка. Но дори и това не е вярно - плуването е по-добро от ходенето, следователно и това не е най- екологичното решение ;)

  35. 35 Профил на lnv03536310
    lnv03536310
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Споделям впечатления за София от лайм е-тротинетките. Трябва да се има предвид, че могат да се ползват само в центъра, т.е. средно разстояние 2км:

    - два пъти и половина по-скъпо от градски транспорт, но поне 4 пъти по-бързо.

    - 5 пъти по-бързо от ходене пеша

    - съпоставимо с такси като цена и време. може би една идея по-бързи са тротинетките.

  36. 36 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Любопитно

    Карайте колело, хора!
    —цитат от коментар 6 на Тони КОСТОВ


    Не може!
    С колело не може в метрото или автобуса!

    В Русия съм! В Русия съм!
  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Любопитно

    Карайте колело, хора!
    —цитат от коментар 6 на Тони КОСТОВ


    Не може!
    С колело не може в метрото или автобуса!

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Първо беше Юбер, сега тротинетките.
    Все някой бърка бизнеса на такситата, а зависимите
    медии бързат да пишат глупости.

  39. 39 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Ми не могат с автобус и трамвай.Тротинетките са last mile средства.
    —цитат от коментар 1 на АзКлавдия


    Тротинетките какво са, или не са, важното е, че в крайна сметка на доста места се използуват просто за да си поиграят децата и по-големите деца на "возене" и обикновено главната цел на съществуването им като услуга не е екологична, въпреко глупостите изписвани за тях, а рекламна, ей как фандъчката си направи реклама че общината съдействала...пък и вероятно пак от разни заделяни общински пари и за "съдействащите" от общината е имало и са си прибрали в джобовете и за да обогатят фирмата оказваща услугата.

    мурзилка
  40. 40 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Вчера се разхождахме с дъщеря ми в центъра. Това е епидемия и нещата ще стават все по-зле.Защо хората толкова ги мързи да ходят?
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    Аз преди ходих по 12км на ден, в продължение на 2г., наскоро коляното и на още едно място по крака започна да ме боли доста, взех си тротинетка и от 1 месец не правя подобни разстояния и нямам проблем с крака вече.

    А ти пробвал ли си да ходиш 4км, в тая жега? Отиваш и си целия в пот. Градския не е решение, защото дори тия които имат климатици, са препълнени с хора и пак всички се потят свинската.

  41. 41 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1789 Весело

    Ех, пак платените тролове на лайма се напънаха да споделят, че даже и готови стъкмистики демонстрират.

    мурзилка
  42. 42 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 783 Неутрално

    за водачите на тая отврат правилата не важат в тоя град , оня ден двама убавци направо ми искараха акъла карайки срещу движението по шишман с пълна скорост и тия железа дето кметицата ги наби насред платната на улицте това па е такава мерзост ,немам думи

  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1789 Весело

    [quote#40:"chepokalipsis"][/quote]

    4 километра не на съвсем нищо. Дори в жегата, освен ако не си 155 годишен, или пък болен от сериозно заболяване.

    мурзилка
  44. 44 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#28] от "simChо":

    Праховите частици са друга бира, там са виновни двигателите с директно впръскване(FSI) при стария многоточков инжекцион (MPI) подобни проблеми няма. Най-бързото и екологично решение е газ, а вече за в бъдеще когато спрем да правим ток от въглища, може да помислим и за Ел. Коли.

  45. 45 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Много ми е забавно когато видя 30-годишен шкембелия кукнат на тротинетка.
    Струва ми се доста опасно, защото не може да реагира адекватно като един опитен велосипедист.

  46. 46 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1175 Весело

    като се сметне относително колко енергия ,метали и прочие си личи че просто това не е нищо 'зелено'.... а при производственото замърсяване...ама то остава в африка китай или някъде другаде и ние лицемерничим колко сме 'зелени'...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  47. 47 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Глупости... Тротинетката има предимства и само едно от тях е последната миля...
    Ако се ходи на работа с тротинетка вместо с колело - 1) не сте потни и не е необходимо да се къпете в службата за да не смърдите цял ден, 2) може да се ползва градски транспорт, тъй като се сгъват и стават ръчен багаж, 3) не се уморявате по улиците както с колело и съответно не дишате с пълни гърди смрадта от преминаващите МПС, 4) може да се влезе в банка, магазин и др. без риска при колелото вързано отпред - да изчезне.
    Като недостатък - не са най-евтиното нещо, но не е и непосилно... 700лв.

    За батериите няма да коментирам - ако е вредно да се направят за тротинетка, то за ел. автомобили трябва да е еко катастрофа.

  48. 48 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Това си е чисто заяждане. Всеки ученик от 7-ми клас знае, че няма еко производство, че всичко е химия. Аз винаги съм казвал, че когато критикуваш нещо, предложи нещо по-добро на негово място.

  49. 49 Профил на deep_space
    deep_space
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Както в много други случаи, и тук практиката предхожда регулациите. Нека дадем шанс на тротинетките. Те са част от разнообразието, което трябва да очакваме от градския транспорт на бъдещето.

  50. 50 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Срещу скромна сума мога да докажа аргументирано и научно, че футболът е по-здравословен и екологичен от плейстейшъна, както и че играта на шах развива мозъка по-добре от яденето на пуканки. Очаквам оферти!

  51. 51 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Вчера се разхождахме с дъщеря ми в центъра. Това е епидемия и нещата ще стават все по-зле.Защо хората толкова ги мързи да ходят?
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    Като бях студент, един, тогава още доцент, каза, че мързелът е двигател на прогреса, един, дето го мързяло да ходи пеша, измислил автомобила, друг го мързяло да смята на ръка и измислил компютъра, та ако има някой трудолюбив, да не си губи времето при него, а да хваща мотиката.

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Ебаси тъжното. Фандъчето тъкмо се хвалеше със зелената си мярка... То зелен бил само акълът й

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Като бях студент, един, тогава още доцент, каза, че мързелът е двигател на прогреса, един, дето го мързяло да ходи пеша, измислил автомобила
    —цитат от коментар 51 на usero


    и това БЕШЕ добро, докато бяха относително малко, но не и откакто почнахме пешеходците да се спъваме в автомобили на всякак крачка и улиците и тротоарите не станаха паркинги. За екологията няма да говоря дори, това си е саморазбираемо. Това не го пиша в подкрепа на тротинетките обаче.

    мурзилка
  54. 54 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3353 Любопитно

    "Никога не биха пътували с нещо друго освен тротинетка само 3%."
    ============
    Изследването е проведено в Париж. До Рим с тротинетка ли ходят, или като софиянци са си самодостатъчни?

    Еретик
  55. 55 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#19] от "mapuhcku":
    Само че колата не се движи два месеца или година.
    Погледнах в талона ми, пише 0,94 гр. на километър или 9,4 кг. СО на 100 км. Колата е с "вредния" дизелов двигател. С изминаването на 300 км. ще изхвърли СО колкото за производството на една батерия за тротинетка. Тротиненката на 300 км. ще е за хвърляне. Колата ще се движи 1000 пъти по 300.


  56. 56 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#40:"chepokalipsis"]
    —цитат от коментар 43 на Маршалов
    4 километра не на съвсем нищо. Дори в жегата, освен ако не си 155 годишен, или пък болен от сериозно заболяване. [/quote]

    Ако ти обичаш да стойш потен, аз не.

  57. 57 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    Аз си карам сгъваемо колело и се чувствам ок, не бих го заменил за тротинетка. Заема по-малко място на дължина в багажника ми, заема и по-малко място в офиса сравнено с тротинетките на колегите.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  58. 58 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Щото са тренди, нека да мине малко време и ще отшуми.

  59. 59 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1789 Весело


    Ако ти обичаш да стойш потен, аз не.
    —цитат от коментар 56 на chepokalipsis

    Ех, поредният с преминал с пот и плюнки изпита по БЕЛ. Няма да те уча по правопис, защото и аз от време на време натискам погрешни клавиши, или пропускам по някоя буква. Ама функционално-неграмотният синдром на император батериЙ, виждам че вече ти е вграден от някой още по-прост преподавател. Изглежда си от няколкото паралелки, минали през "вещите" му ръце, писанията на които съм срещал във вид на тролски и рекламни послания из мрежата. Основно от поплювковците наети да хвърлят кал по Русия и лошият комунизъм и да хвалят всичко капиталистическо особено довявано ни с ветровете на чумата откъм запад.

    мурзилка
  60. 60 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1175 Весело

    99% от 'зелените' неща са си чист маркетинг или казано по нашенски реклама с цел голяма печалба ...пеша или с дървена каруца с кон или магаре....това е екологично...ама не е рентабилно...няма високи технологии,няма приложения не е ок, и така ...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  61. 61 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    Основния проблем за ВСИЧКИ електрически превозни средства е как е било произведено електричеството с което се движат. Ако е произведено от въглища, сори ама само е преместило замърсяването от едно място на друго.

    Ако електричеството е произведено по екологичен начин от ВЕЦ, перки и т.н. тогава има смисъл да се смята по-нататък колко точно са "зелени" ел. превозните средства.

  62. 62 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До 40:"chepokalipsis"....А ти пробвал ли си да ходиш 4км, в тая жега? Отиваш и си целия в пот....

    Колега, 4 км са са 45 мин. нормален ход. А изпотяването идва най-вече от килограмите ни.

  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Тротинетката е хубаво нещо, но няма подходяща инфраструктура. Само си представете какъв трафик от тротинетки и велосипеди могат да поемат т.нар. "локални" платна или улици! За разстояния от 4-5 км е супер. А това че заемали място на тротоарите - ами да, заемат, ама поне 5-6 пъти по-малко от колите. Екологичността им да е спорна, но са по-екологични дори и от малолитражните автомобили.

  64. 64 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#19] от "mapuhcku":Само че колата не се движи два месеца или година.Погледнах в талона ми, пише 0,94 гр. на километър или 9,4 кг. СО на 100 км. Колата е с "вредния" дизелов двигател.
    —цитат от коментар 55 на Ще върнем България в Европа


    Ей, двойкаджия, не става ли дума за 94 грама?
    Я сметни пак.

  65. 65 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Като бях млад 40 минути пеша не ги усещах; сега 20 минути ходя - и не ги усещам. Тоест 40 минути до работа и обратно смятам че е нормално да си ходиш пеша. А някои заради десет минути пеш и вадят тротинетката, колелото, че даже и колата. Ходенето пеш вдига тонуса и се разсънваш.

  66. 66 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#15] от "dosetliv":

    На тротинетка не - виж на водно колело - пляс-пляс педалите...

  67. 67 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 439 Весело

    ... абе и ходенето пеша си има разходи. Почват да се късат разните му там обувки, чорапи... На'иш ли колко струва една хубава и удобно обувка. Ами двете? Не може и на фотосинтеза. Не че не може, ама тра'я и гориво. То горивото найте ли колко поскъпна. То картели, акцизи, нелегален внос, такса за митничаря...Луда работа. Ей на, ако искаш да заредиш нещо еко, био, мио домат (например) - не става. Тая година цената на зарзавата удари тавана по бензиностанциите. И свинското поскъпна заради чумата по свинете. Е кажете, как да заредите добавката витамин Д в маслото. Морето е скъпо, слънцето - също. Слънцето в Гърция не пуска достатъчно витамин Д, щото гадните гърчуля му слагат някакъв разредител. Трая се блъскаш с някакви химии като лимеци, мюсли, крафт и ел. Ами брадата. Брадата брат трябва се маже (ексфолира) ежедневно с мед и масло. Меда е нещо менте. Внасят го от Китай и нещо яко му блъскат антибиотици. А маслото и то - ей на, удари 6-7 кинта пакетчето... абе я да питам аз "Кон боб яде ли?"...

  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    До коментар [#28] от "simChо":Праховите частици са друга бира, там са виновни двигателите с директно впръскване(FSI) при стария многоточков инжекцион (MPI) подобни проблеми няма. Най-бързото и екологично решение е газ, а вече за в бъдеще когато спрем да правим ток от въглища, може да помислим и за Ел. Коли.
    —цитат от коментар 44 на Фат Ким


    Да, ама се премина на директ инждекшън ЗАРАДИ ЗЕЛЕНИ технологии ..
    За да се спази изискването да се намалява средната СО2 емисии се отиде на обеднени смеси в цилиндрите ..
    А при повечето режими - има "сух остатък", който е частици..
    Иначе нормални емисии в момента са 120г/км СО2 , 140г/км СО2 на грамадни коли ..

    Решение има - филтри.. но колите стават така все по-скъпи.

    За това е и атаката срещу дизелите .. щото техните частици се виждат (а като са по-големи, се оказва не са и така вредни) а от директ инджекшън двигателите не се виждат ..
    А народът тъп .. радва се, че спрели дизелите .. да ама видяхте ли, че ви се вдигнаха емисиите бе .. и азотен окис-нагоре , и СО2?

    Ето какво написаха в "Блумбърг" :
    "... всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".

    През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.

    Има просто обяснение: ...Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели.
    През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.

    Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти...."

  69. 69 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2155 Весело

    До коментар [#9] от "zyb18561487":

    Ха остави този фарс с Грета!
    На път през Атлантика с платноход с 40 души екипаж - които, щом преминат океана отлитат със самолет обратно, за да бъдат заменени с нови 40 , долетели от Европа!
    Ха сметнете дали нямаше да бъде по-малко замърсяването, ако си беше летяла до САЩ със самолет!

  70. 70 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 605 Неутрално

    "Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни"

    Супер са. Удобни са за да отидете на работа, да свършите някаква бърза работа и т.н. . Не губите време да чакате по спирки, в задръствания или в търсене на място за паркиране. Не се изпотявате както е при карането на колело(например не отивате вмирисани на работа). Тротинетките спестяват доста пари от горива, билети и парко места. Определено са екологични. Тази технология е още една възможност и това е чудесно. Необходими са инфраструктура и регулация, но не по български.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  71. 71 Профил на Creature
    Creature
    Рейтинг: 248 Неутрално

    супер са си тротинетките - най-вече ми харесва че са гъвкави - можеш да я караш, можеш да вървиш и да си я носиш, да влезеш в магазин, да се качиш на транспорт с нея. е има и проблеми. като всяко ново нещо. и едва ли ще разрешат проблема с глобалното затопляне, ама могат да направят живота в градовете по-хубав.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK