
© Reuters
Електрическите тротинетки, които заливат Европа през последните месеци, имат малък принос за щадящо околната среда придвижване в градовете. "Дистанциите, изминавани с тях, обикновено са много къси и могат да бъдат покрити пеша, с автобус, градска железница или велосипед", казва за ДПА президентът на Германската агенция за опазване на околната среда (UBA) Мария Крауцбергер.
В специално изявление на UBA се посочва, че тези тротинетки са полезни за околната среда само ако се сравнят с автомобили или мотори, както и ако не се налага до наемането им или след това да се използват други превозни средства с двигатели с вътрешно горене. "Използване на електрически тротинетки вместо ходенето пеша или карането на колело е лошо за околната среда и здравето."
Агенцията допълва, че няма представителни проучвания дали начинът, по който двуколките се използват в момента, може да замести колите или мотоциклетите в Германия. Първите данни от Берлин показват, че с тях се пътува средно около 2 км и се ползват предимно вечерно време или в почивните дни в края на седмицата.
© Reuters
Проучване сред над 4000 потребители, наели тротинетки в Париж, показва, че почти половината от тях (47%) отговарят, че по-скоро биха ходили, 29% - че биха използвали обществен транспорт, и 9% биха стигнали до целта на пътуването си с велосипед. Едва 8% от интервюираните са заместили с е-тротинетка пътуването с такси или кола. Никога не биха пътували с нещо друго освен тротинетка само 3%.
От екологична позиция би било положително, ако тротинетките стимулират преминаването от автомобили към обществен транспорт и "последната миля" от пътуването се покрива с тяхна помощ, обясняват още от UBA. Малка част от проблемите с трафика би могла да се реши при обезсмисляне пътуването с кола, но моделът с обществен транспорт, велосипед и ходене пеша е използван от малка част от хората.
Мария Крауцбергер казва за ДПА, че доставчиците на услугата с тротинетки би трябвало да я предлагат предимно в покрайнините на градовете. "Там може би те ще са подходящ заместител на пътуването с кола до автобусната спирка, трамвая или метрото." Според нея градските власти е добре да работят за ограничаване местата за паркиране на автомобили и в същото време да използват пространството за велосипедни и пешеходни алеи.
© Reuters
Неадекватна инфраструктура
Транспортният министър Андрейс Шьойер е един от силните защитници на използването на тротинетките във финалната фаза от пътуването в града. Но плановете му да се отворят за тях автобусните ленти бяха посрещнати с критики от полицията и компаниите за обществени превози.
Оценката на UBA е, че на много места в Германия инфраструктурата не е адекватна за използването на новото превозно средство. На много места велоалеите са твърде тесни и с неподходящо качество и се нуждаят от разширяване, ако по тях ще се пускат и тротинетки.
"Би трябвало пешеходците да бъдат защитени, тротинетките да не се допускат по тротоарите, а нарушителите да бъдат сурово наказвани. Понеже се движат безшумно и относително бързо, те може да предизвикат инциденти. Паркирането им по тротоарите допълнително отнема пространство за пешеходците, а понеже ходенето е екологично най-щадящият начин на движение, не бива той да бъде ощетяван заради електрическите превозни средства. Напротив, те трябва да стимулират ходенето пеша.
В града ограничение на скоростта от 30 км/ч би улеснила безопасното им каране по улиците, когато велоалеите са натоварени от трафик или няма такива. Това би трябвало да помогне и за това тротинетките да не се карат незаконно по тротоарите."
© Reuters
Отразяват ли се на вредните емисии
В UBA отделят внимание и на проблема за вредните емисии. Използването на тротинетки може да спестява въглеродния диоксид и други замърсители на въздуха от колите, но в цялостната сметка трябва да се включва изработването на двуколките и на акумулаторите за тях.
"Няма специфични измервания за тези батерии, но данните за акумулатори за електрически превозни средства показват, че за производството на един от тях се изхвърлят 27.5-37.5 кг въглероден диоксид. Като се има предвид, че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2, то се оказва, че с изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."
© Reuters
Колко издържат
До момента в UBA нямат достоверна информация колко издържливи са тротинетките и колко продължително могат да се използват от фирми за услуги. А понеже екологичният им ефект се определя от производството, то и честотата на подмяната им се оказва важен фактор за оценяването му.
Първоначални и неофициални данни от САЩ показват в Луисвил, щата Кентъки, доста кратък "живот" - 28-32 дни. Други източници изчисляват между 1 и 3 месеца, макар сега някои компании за отдаване под наем да говорят за нови модели с експлоатация над 12 месеца.
Притежаваните от домакинства се ползват още по-дълго поради това, че се ползват по-рядко, съхраняват се по-добре и имат стандартна двегодишна гаранция.
Но ако бизнес моделът на отдаващите е-тротинетки е основан на използване на всяка от тях за 1 до 3 месеца, над него висят доста въпросителни. Би трябвало те да се използват колкото може по-дълго, да са изработвани с високо качество, издържливи и с лесна подмяна на акумулаторите. Една от мерките за удължаване живота на батериите и тротинетките да не се държат на температура над 50 градуса, а в градовете лятно време на открито жегата става доста силна. Не е препоръчително да се съхраняват и използват под минус 10 градуса. Над и под тези прагове капацитетът на акумулатора бързо намалява.
Не се препоръчва и пълно зареждане или разреждане, ако собствениците искат продължително използване. При "зазимяване" акумулаторът трябва да се съхранява при стайна температура с 30-40% заряд и презареждане не по-късно от 6 месеца.
АзКлавдия
Рейтинг: 982 НеутралноМи не могат с автобус и трамвай.
Доброто е заразноТротинетките са last mile средства.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2159 ВеселоДобро утро. Сега остава да смелите същото и за електрическите автомобили.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!EU defender
Рейтинг: 1489 НеутралноВчера се разхождахме с дъщеря ми в центъра. Това е епидемия и нещата ще стават все по-зле.
The best way to predict the future is to invent it.Защо хората толкова ги мързи да ходят?
znayko84
Рейтинг: 545 НеутралноСмехорийки. Представяте ли си стотина килограмова, седемдесетина годишна леля/чичка на това нещо? Аз не. А след десетина години това ще е преобладаващата част от градското население.
xm...
Рейтинг: 3203 ВеселоЯааа, чак сега ли се сетихте, че това е поредната зелена далавера?
Като ви опря л-то на дъ-то ...
Как едни избори проясняват главите ...
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 952 НеутралноКарайте колело, хора!
Фат Ким
Рейтинг: 594 РазстроеноИ това от германска организация, същата която е подкрепяла дизеловите автомобили за да намалят въглеродния двуокис, пък канцерогенните азотни окис ги пропуснали. По последни данни повечето заболявания на рак на белите дробове в Европа са от тракащите канцерогенноци, като за успели да изместят цигарите от първото място!
tosho_toto
Рейтинг: 287 НеутралноСитуацията е : хвърлихме маса пари за велоалеи за по-здравословен начин на живот на нашите граждани, а пешеходните зони се препълниха с е-тротинетки.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2882 НеутралноДнес четох в един немски вестник, че срещу тях са се обявили три съюза: на автомобилистите, пешеходците и велосипедистите. "За" засега са само техните производители и разпространители. За Гретето не пишеше.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Gunners
Рейтинг: 1818 НеутралноСкьпи са.Не са за джоба на всеки
Иван К.
Рейтинг: 294 Неутралнозелените винаги са били далавераджии, а най големите далавераджи са немските зелени , а тротинетките се развиват извън тяхната власт и това им бърка в джоба и влиянието , затова са тези статии колко вредни са тротинетките и ги изкарват по отровни от старите дизели . Същото е залесяването , зелените въртят и сучат и пишат как залесяването не било решение , а някои по крайни дори го определят и като вредно за природата.
geordgeo
Рейтинг: 1471 ЛюбопитноНа който му е кеф - да кара тротинетка, аз карам колело, пак за кеф, а и по/за работа. И не го правя заради екологията, а защото така ми е удобно. А темата за екологията се споменава всеки ден за щяло и нещяло и се експлоатира без реално нещо да се променя в градската среда, която обитаваме. Та така, всяко чудо за три дни, в нашето село -за един...
deinakz
Рейтинг: 9 НеутралноНапълно разумна позиция от страна на немците. След като хората заместват основно ходенето пеша с тях, а не колата, значи е ясно, че нищо не спестяват. До момента единствено създават проблеми в името на кефа на няколко човека.
Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.Джони Глупавия
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
Защото са членове на ЕС. В Африка например сутрин бягаш 20-30 км до пощата само за вестник...
dosetliv
Рейтинг: 1423 НеутралноЯка екологическа работа! Малката Грета треба да се върне от Ню Йорк на тротинетка.
xm...
Рейтинг: 3203 НеутралноДо коментар [#11] от "Иван К.":
Тези тротинетки са си скъпа гъзария, пробутвана под еко фьешън бранд.
Чиста далавера!
За по-дълги дестинации ти излиза два-три пъти колкото такси.
За по-къси - аз, например, винаги съм предпочитал да ходя пеш. Пет-десет минути не са някаква непреодолима с елементарно предвиждане разлика.
А ако вали или през зимата - за тротинетките зАбраИ!
Тротинетките не решават нищо, защото не могат да са масов и "кат'р сезон" транспорт.
По дифоут!
А замърсяването идва основно от масово употребяваните транспортни средства.
Т.е. те не могат не само да ги заменят, но дори да "отнемат" достатъчно значим дял.
И какво излиза?
Една яко промоутирана гъзария, смисълът от която е само да се изкефиш к'ъф си гъзар в тон с най-модната последна линия!
Ама почакайте да се появят и първите потрошени по тротоарите, а не дай, Боже - и сгазени по уличното платно, където също започнаха да се мОтат с тези тротинетки ...
Те тогава ще стане хептен отрезвяващо!
edin drugii
Рейтинг: 2574 НеутралноКупих си е байк с автономия над 100 км , въртиш и мотор ти помага ,уникално , засега ограничено до 25 км , но прави впечатление ,че няма велоалеи ,а и да има в парковете и по улиците не знам защо точно там пълно с деца и пешеходци и майки с колички ,а останалите алеи не се ползват ,също и с тротоарите , не мога да разбера всички подскачат ,че колоездачите им пречат в пешеходните зони ,пречат им на улицата , по тротоарите , а в същото времи и коли и пешеходци видят ли велоалея ,ползват точно нея , трябва много по строга организация и контрол на пътното движение ,което означава и контрол на тези зони и пешеходците и велосипедистите , глоби и тормоз до постигане на консенсус ,защото бъдещето е на е велосипеди ,тротинетки и е автомобили .
Капабланка
Рейтинг: 564 НеутралноОнези, които не могат да ходят и са в колички, сигурно биха дали всичко на света, за да станат от количката и да ходят до края на живота си.А тези, които ги мързи да ходят, се качват на тези тротинетки и не се замислят, че с тях шанса да се озоват в положението на първите им се увеличава многократно.
А иначе - хората вече ги мързи не да ходят, а да мислят.Всичко е толкова лесно, бързо и на едно помръдване с пръст време, че са станали като идиоти.И тази тенденция се увеличава стремително, защото децата на същите тези хора, са в пъти по-мързеливи от тях.Наблюдавам , че масово хора, които са учили таблицата за умножение наизуст и са я знаели, вече им е трудно да смятат елементарни сметки и включват калкулатора на телефона, без да искат да си напрегнат мозъчето си и за миг!
mapuhcku
Рейтинг: 409 Неутрално"Няма специфични измервания за тези батерии, но данните за акумулатори за електрически превозни средства показват, че за производството на един от тях се изхвърлят 27.5-37.5 кг въглероден диоксид. Като се има предвид, че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2, то се оказва, че с изминаването на средно 165 км с тротинетка (вместо с кола) се "изплащат" емисиите за създаването ѝ."
Прави впечатление нелепото сравнение на производствени с експлоатационни разгходи, което е доста застъпено в средите, които недолюбват е-автомобилите.
А за производството на 1 автомобил колко вредни емисии се отделят?
samoedin
Рейтинг: 4048 НеутралноПредимно ходя пеша, по - рядко карам колело и се чувствам много добре ! Движението е важно, нищо не може да го замени като полза и необходимост !
lpk42593728
Рейтинг: 8 НеутралноАз карам електрическо колело от година и половина. Паля колата само като ходя до супермаркет или извън града, инак си седи на сянка в двора понякога седмица не и натискам бутона старт. Тротинетките са ентри левъл на е-Байковете. Според мен много хора ще се научат колко рационално и удобно нещо е електричката. Там е бъдещето.
Свинчуга
Рейтинг: 1651 НеутралноУ бегето това не е наболял проблем така или иначе, ще сгазят неколко прости хипстъри дето карат по цариградско и ще се кротнат, накрая след неколко години парадоксално ще се окаже че грознотъпите панелни кафеви са му истинските фенове, щото ги мързи да ходят до кварталния супермаркет, а там нема къде да се паркира.
Обичам да грухтя и плюскам.simChо
Рейтинг: 2805 НеутралноГлупости!
Ей ги азотните окиси:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/test-euro-6d-temp/
Като се лъже така, че съвсем лесно да се опровергае - значи се лъже тъпо..
[quote#"]че за 100 км с кола се изхвърлят средно 19.7 кг СО2 [/quote]
Глупости ..
Ей ги квотите СО2 г/км ..
https://www.jato.com/brands-average-co2-emissions-110-130-g-km-counted-73-european-car-regs-2017/
https://www.nextgreencar.com/emissions-calculator/suzuki/wagon-r +/14038/
https://rightcar.govt.nz/co2-ratings.html
Има модели с по под 90г. СО2/км. значи 9 кг/100 км.
П.П
Електрокарен автомобил , обикновено е със средно 200-300г/км. въглероден отпечатък , зависи от какъв микс енергия зарежда..
На всеки километър "Тесла" изразходва средно 5 кг. въглища!
http://www.ecars.bg/elektromobili/author/62-maptinhadzhistoykov?start=140
Jordan
Рейтинг: 8 НеутралноНе съм съгласен. В София аз изминавам 12 км. за да отида на работа и да се върна с едно зареждане. Късмет е, че от нас до центъра има почти изцяло велоялея. По принцип изминавам това разстояние с кола, но съм си решил при хубаво време поне два работни дни да са със скутер. Времето за придвижване е горе-долу същото и във всички случаи два пъти по-кратко отколкото с градски транспорт.
Свинчуга
Рейтинг: 1651 НеутралноНо все пак най-забавен е бугаристанския беден панелкаджийски десничар дето екоталибаните го ограбват по всякакъв невъзможен начин, искат да му откраднат изработените с кръв и пот 1000 лева месечно като вятовски цигани, телефонни измамници.
Обичам да грухтя и плюскам.simChо
Рейтинг: 2805 НеутралноКолко въглища на километър използва "Тесла"?
How much coal does a Tesla use?
So filling up the tank in your Tesla takes ~35 pounds of coal, or roughly 10 miles / pound. A pound of coal is roughly one big double handful, or the amount in the picture below.16.01.2019
Ето и "Блумбърг"
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip
hyperdrive
You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip
simChо
Рейтинг: 2805 НеутралноСметнато е!
Да се търси!
Поздрави
simChо
Рейтинг: 2805 НеутралноПо последни данни азотният окис НЕ Е КАНЦЕРОГЕНЕН ,а канцерогенни били нано-частиците..
Които са по-малко при дизел и са повече при бензин ..
И които се увеличиха БЛАГОДАРЕНИЕ ЗЕЛЕНИТЕ ПОЛИТИКИ!
В Хамбург, ПРЕДИ ЗАБРАНА НА ДИЗЕЛИТЕ азотният окис беше 0,39 г. СЛЕД забрана се увеличи на 0.47 ..
Зеленисти сър..!
Darcas
Рейтинг: 1226 НеутралноТия тротинетки нали са направени от пластмаса и метал? Колко природа е унищожена, за да се произведат 1 000 000 тротинетки? Нали се амортизират след 5-6 месеца каране и почват да се трошат? Кое е екологичното? Че не ти с колата ли? Пълни глупости. който кара кола, никога няма да се качи на тротинетка, или да се вози на градския транспорт, просто защото така е свикнал и така му е удобно.
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажDarcas
Рейтинг: 1226 НеутралноКолко са дните в годината с "хубаво време" за каране на тротинетка? Броиш ли и дъждовните дни? Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
victortrt
Рейтинг: 724 НеутралноМалко ми е ниска, но пробвах тротинетката на децата, обикновена от Декатлон. Ами то с едно побутване се движиш доста бързо и на далеч. Въобще не разбирам защо са нужни чак толкова електрически такива, но явно хората наистина ги мързи да ходят, бутат тротинетки и карат колело. Ходенето не вредно, даже е полезно. Честно.
chichka
Рейтинг: 2246 НеутралноСлед 20-30 гипсирани крайника и 3 погребения.... друга песен ще пеете!
Русия- проказата на планетата Земя.NMink
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#19] от "mapuhcku":
Да, тва наистина е безумно сравнение. И в оригиналната статия е така написано...
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 ВеселоИ кой спори, че е най-добре да се ходи пеш, че трябва да се сравнява с тротинетка. Но дори и това не е вярно - плуването е по-добро от ходенето, следователно и това не е най- екологичното решение ;)
lnv03536310
Рейтинг: 237 НеутралноСподелям впечатления за София от лайм е-тротинетките. Трябва да се има предвид, че могат да се ползват само в центъра, т.е. средно разстояние 2км:
- два пъти и половина по-скъпо от градски транспорт, но поне 4 пъти по-бързо.
- 5 пъти по-бързо от ходене пеша
- съпоставимо с такси като цена и време. може би една идея по-бързи са тротинетките.
Веселин Дечев
Рейтинг: 2294 ЛюбопитноНе може!
С колело не може в метрото или автобуса! В Русия съм! В Русия съм!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2294 ЛюбопитноНе може!
С колело не може в метрото или автобуса! В Русия съм! В Русия съм!
yavooor
Рейтинг: 1398 НеутралноПърво беше Юбер, сега тротинетките.
Все някой бърка бизнеса на такситата, а зависимите
медии бързат да пишат глупости.
Маршалов
Рейтинг: 607 НеутралноТротинетките какво са, или не са, важното е, че в крайна сметка на доста места се използуват просто за да си поиграят децата и по-големите деца на "возене" и обикновено главната цел на съществуването им като услуга не е екологична, въпреко глупостите изписвани за тях, а рекламна, ей как фандъчката си направи реклама че общината съдействала...пък и вероятно пак от разни заделяни общински пари и за "съдействащите" от общината е имало и са си прибрали в джобовете и за да обогатят фирмата оказваща услугата. мурзилка
chepokalipsis
Рейтинг: 1612 НеутралноАз преди ходих по 12км на ден, в продължение на 2г., наскоро коляното и на още едно място по крака започна да ме боли доста, взех си тротинетка и от 1 месец не правя подобни разстояния и нямам проблем с крака вече.
А ти пробвал ли си да ходиш 4км, в тая жега? Отиваш и си целия в пот. Градския не е решение, защото дори тия които имат климатици, са препълнени с хора и пак всички се потят свинската.
Маршалов
Рейтинг: 607 ВеселоЕх, пак платените тролове на лайма се напънаха да споделят, че даже и готови стъкмистики демонстрират.
мурзилкаreply
Рейтинг: 831 Неутралноза водачите на тая отврат правилата не важат в тоя град , оня ден двама убавци направо ми искараха акъла карайки срещу движението по шишман с пълна скорост и тия железа дето кметицата ги наби насред платната на улицте това па е такава мерзост ,немам думи
Маршалов
Рейтинг: 607 Весело[quote#40:"chepokalipsis"][/quote]
мурзилка4 километра не на съвсем нищо. Дори в жегата, освен ако не си 155 годишен, или пък болен от сериозно заболяване.
Фат Ким
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#28] от "simChо":
Праховите частици са друга бира, там са виновни двигателите с директно впръскване(FSI) при стария многоточков инжекцион (MPI) подобни проблеми няма. Най-бързото и екологично решение е газ, а вече за в бъдеще когато спрем да правим ток от въглища, може да помислим и за Ел. Коли.
jmf29537805
Рейтинг: 350 НеутралноМного ми е забавно когато видя 30-годишен шкембелия кукнат на тротинетка.
Струва ми се доста опасно, защото не може да реагира адекватно като един опитен велосипедист.
не на безразличието
Рейтинг: 1319 Веселокато се сметне относително колко енергия ,метали и прочие си личи че просто това не е нищо 'зелено'.... а при производственото замърсяване...ама то остава в африка китай или някъде другаде и ние лицемерничим колко сме 'зелени'...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимsw51
Рейтинг: 357 НеутралноГлупости... Тротинетката има предимства и само едно от тях е последната миля...
Ако се ходи на работа с тротинетка вместо с колело - 1) не сте потни и не е необходимо да се къпете в службата за да не смърдите цял ден, 2) може да се ползва градски транспорт, тъй като се сгъват и стават ръчен багаж, 3) не се уморявате по улиците както с колело и съответно не дишате с пълни гърди смрадта от преминаващите МПС, 4) може да се влезе в банка, магазин и др. без риска при колелото вързано отпред - да изчезне.
Като недостатък - не са най-евтиното нещо, но не е и непосилно... 700лв.
За батериите няма да коментирам - ако е вредно да се направят за тротинетка, то за ел. автомобили трябва да е еко катастрофа.
man_un
Рейтинг: 609 НеутралноТова си е чисто заяждане. Всеки ученик от 7-ми клас знае, че няма еко производство, че всичко е химия. Аз винаги съм казвал, че когато критикуваш нещо, предложи нещо по-добро на негово място.
deep_space
Рейтинг: 16 НеутралноКакто в много други случаи, и тук практиката предхожда регулациите. Нека дадем шанс на тротинетките. Те са част от разнообразието, което трябва да очакваме от градския транспорт на бъдещето.
usero
Рейтинг: 581 НеутралноСрещу скромна сума мога да докажа аргументирано и научно, че футболът е по-здравословен и екологичен от плейстейшъна, както и че играта на шах развива мозъка по-добре от яденето на пуканки. Очаквам оферти!
usero
Рейтинг: 581 НеутралноКато бях студент, един, тогава още доцент, каза, че мързелът е двигател на прогреса, един, дето го мързяло да ходи пеша, измислил автомобила, друг го мързяло да смята на ръка и измислил компютъра, та ако има някой трудолюбив, да не си губи времето при него, а да хваща мотиката.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1575 НеутралноЕбаси тъжното. Фандъчето тъкмо се хвалеше със зелената си мярка... То зелен бил само акълът й
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМаршалов
Рейтинг: 607 Неутралнои това БЕШЕ добро, докато бяха относително малко, но не и откакто почнахме пешеходците да се спъваме в автомобили на всякак крачка и улиците и тротоарите не станаха паркинги. За екологията няма да говоря дори, това си е саморазбираемо. Това не го пиша в подкрепа на тротинетките обаче. мурзилка
Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 Любопитно"Никога не биха пътували с нещо друго освен тротинетка само 3%."
Еретик============
Изследването е проведено в Париж. До Рим с тротинетка ли ходят, или като софиянци са си самодостатъчни?
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2014 НеутралноДо коментар [#19] от "mapuhcku":
Само че колата не се движи два месеца или година.
Погледнах в талона ми, пише 0,94 гр. на километър или 9,4 кг. СО на 100 км. Колата е с "вредния" дизелов двигател. С изминаването на 300 км. ще изхвърли СО колкото за производството на една батерия за тротинетка. Тротиненката на 300 км. ще е за хвърляне. Колата ще се движи 1000 пъти по 300.
chepokalipsis
Рейтинг: 1612 НеутралноАко ти обичаш да стойш потен, аз не.
Суджук Герберите
Рейтинг: 466 НеутралноАз си карам сгъваемо колело и се чувствам ок, не бих го заменил за тротинетка. Заема по-малко място на дължина в багажника ми, заема и по-малко място в офиса сравнено с тротинетките на колегите.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!deymus
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
Щото са тренди, нека да мине малко време и ще отшуми.
Маршалов
Рейтинг: 607 ВеселоЕх, поредният с преминал с пот и плюнки изпита по БЕЛ. Няма да те уча по правопис, защото и аз от време на време натискам погрешни клавиши, или пропускам по някоя буква. Ама функционално-неграмотният синдром на император батериЙ, виждам че вече ти е вграден от някой още по-прост преподавател. Изглежда си от няколкото паралелки, минали през "вещите" му ръце, писанията на които съм срещал във вид на тролски и рекламни послания из мрежата. Основно от поплювковците наети да хвърлят кал по Русия и лошият комунизъм и да хвалят всичко капиталистическо особено довявано ни с ветровете на чумата откъм запад.
мурзилка
не на безразличието
Рейтинг: 1319 Весело99% от 'зелените' неща са си чист маркетинг или казано по нашенски реклама с цел голяма печалба ...пеша или с дървена каруца с кон или магаре....това е екологично...ама не е рентабилно...няма високи технологии,няма приложения не е ок, и така ...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимareta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#2] от "Тюфлекчия":
Основния проблем за ВСИЧКИ електрически превозни средства е как е било произведено електричеството с което се движат. Ако е произведено от въглища, сори ама само е преместило замърсяването от едно място на друго.
Ако електричеството е произведено по екологичен начин от ВЕЦ, перки и т.н. тогава има смисъл да се смята по-нататък колко точно са "зелени" ел. превозните средства.
historama
Рейтинг: 3965 НеутралноДо 40:"chepokalipsis"....А ти пробвал ли си да ходиш 4км, в тая жега? Отиваш и си целия в пот....
Колега, 4 км са са 45 мин. нормален ход. А изпотяването идва най-вече от килограмите ни.
historama
Рейтинг: 3965 НеутралноТротинетката е хубаво нещо, но няма подходяща инфраструктура. Само си представете какъв трафик от тротинетки и велосипеди могат да поемат т.нар. "локални" платна или улици! За разстояния от 4-5 км е супер. А това че заемали място на тротоарите - ами да, заемат, ама поне 5-6 пъти по-малко от колите. Екологичността им да е спорна, но са по-екологични дори и от малолитражните автомобили.
jmf29537805
Рейтинг: 350 НеутралноЕй, двойкаджия, не става ли дума за 94 грама?
Я сметни пак.
Deaddark
Рейтинг: 2780 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
Като бях млад 40 минути пеша не ги усещах; сега 20 минути ходя - и не ги усещам. Тоест 40 минути до работа и обратно смятам че е нормално да си ходиш пеша. А някои заради десет минути пеш и вадят тротинетката, колелото, че даже и колата. Ходенето пеш вдига тонуса и се разсънваш.
Deaddark
Рейтинг: 2780 ВеселоДо коментар [#15] от "dosetliv":
На тротинетка не - виж на водно колело - пляс-пляс педалите...
who cares
Рейтинг: 524 Весело... абе и ходенето пеша си има разходи. Почват да се късат разните му там обувки, чорапи... На'иш ли колко струва една хубава и удобно обувка. Ами двете? Не може и на фотосинтеза. Не че не може, ама тра'я и гориво. То горивото найте ли колко поскъпна. То картели, акцизи, нелегален внос, такса за митничаря...Луда работа. Ей на, ако искаш да заредиш нещо еко, био, мио домат (например) - не става. Тая година цената на зарзавата удари тавана по бензиностанциите. И свинското поскъпна заради чумата по свинете. Е кажете, как да заредите добавката витамин Д в маслото. Морето е скъпо, слънцето - също. Слънцето в Гърция не пуска достатъчно витамин Д, щото гадните гърчуля му слагат някакъв разредител. Трая се блъскаш с някакви химии като лимеци, мюсли, крафт и ел. Ами брадата. Брадата брат трябва се маже (ексфолира) ежедневно с мед и масло. Меда е нещо менте. Внасят го от Китай и нещо яко му блъскат антибиотици. А маслото и то - ей на, удари 6-7 кинта пакетчето... абе я да питам аз "Кон боб яде ли?"...
simChо
Рейтинг: 2805 НеутралноДа, ама се премина на директ инждекшън ЗАРАДИ ЗЕЛЕНИ технологии ..
За да се спази изискването да се намалява средната СО2 емисии се отиде на обеднени смеси в цилиндрите ..
А при повечето режими - има "сух остатък", който е частици..
Иначе нормални емисии в момента са 120г/км СО2 , 140г/км СО2 на грамадни коли ..
Решение има - филтри.. но колите стават така все по-скъпи.
За това е и атаката срещу дизелите .. щото техните частици се виждат (а като са по-големи, се оказва не са и така вредни) а от директ инджекшън двигателите не се виждат ..
А народът тъп .. радва се, че спрели дизелите .. да ама видяхте ли, че ви се вдигнаха емисиите бе .. и азотен окис-нагоре , и СО2?
Ето какво написаха в "Блумбърг" :
"... всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".
През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.
Има просто обяснение: ...Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели.
През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.
Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти...."
Patsis
Рейтинг: 4365 ВеселоДо коментар [#9] от "zyb18561487":
Ха остави този фарс с Грета!
На път през Атлантика с платноход с 40 души екипаж - които, щом преминат океана отлитат със самолет обратно, за да бъдат заменени с нови 40 , долетели от Европа!
Ха сметнете дали нямаше да бъде по-малко замърсяването, ако си беше летяла до САЩ със самолет!
Amico
Рейтинг: 655 Неутрално"Е-тротинетките не са чак толкова "зелени" и здравословни"
Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, ГугълСупер са. Удобни са за да отидете на работа, да свършите някаква бърза работа и т.н. . Не губите време да чакате по спирки, в задръствания или в търсене на място за паркиране. Не се изпотявате както е при карането на колело(например не отивате вмирисани на работа). Тротинетките спестяват доста пари от горива, билети и парко места. Определено са екологични. Тази технология е още една възможност и това е чудесно. Необходими са инфраструктура и регулация, но не по български.
Creature
Рейтинг: 294 Неутралносупер са си тротинетките - най-вече ми харесва че са гъвкави - можеш да я караш, можеш да вървиш и да си я носиш, да влезеш в магазин, да се качиш на транспорт с нея. е има и проблеми. като всяко ново нещо. и едва ли ще разрешат проблема с глобалното затопляне, ама могат да направят живота в градовете по-хубав.