Среща на директора на "Фолксваген" с Ердоган е премахнала последните пречки за завода

Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на "Фолксваген"

© Reuters

Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на "Фолксваген"



Лична среща между Херберт Дийс, изпълнителен директор на "Фолксваген", и турския президент Реджеп Тейип Ердоган тази седмица е премахнала последните пречки за строителството в Турция на нов завод на германската корпорация с инвестиция от поне 1 млрд. долара.


Разговорът е бил за намаляване на данъците върху колите и според турски медии е бил поет ангажимент за промяната им от конкретна дата.


"Досега имаше някои малки въпроси като данъчния режим върху продажбите на автомобилите. На срещата беше постигнато почти пълно съгласие. Ако не изникне някакъв проблем в последния момент, инвестицията ще бъде направена в Турция", казва за "Ройтерс" турски източник, запознат с хода на разговорите. Източник на агенцията от "Фолксваген" потвърждава, че високопоставеният служител на компанията, за когото говорят в Турция, е именно главният изпълнителен директор Дийс. За "изключително позитивен" изход от разговорите съобщават още два турски източника.




Официално в процеса на избор на ново място за най-голямата от години инвестиция на концерна на изток от Германия не е взето окончателно решение. Неофициално медии в редица държави твърдят, че и България е в състезанието, но се коментира също, че това е само карта на германците в преговорите с турците - за да не си мислят в Анкара, че могат да поставят неоснователни изисквания към сделката.


В сряда гостуващият в Анкара чешки премиер Андрей Бабиш каза, че "чуваме, че "Фолксваген" ще правят голяма инвестиция в Турция". Чехия се интересува от решението, защото всъщност германците планират да преместят в новия завод производството на модели на "Шкода" и да прехвърлят в чешките си предприятия модели на "Фолксваген", произвеждани в момента в Германия. Германските заводи ще бъдат преоборудвани за производство на електромобили и перспективни за бъдещето модели.


Товарният пристан на заводите на "Фолксваген" в Емден, Германия. Плановете са произвежданите тук модели да се прехвърлят в Чехия и да бъдат заместени с електромобили

© Reuters

Товарният пристан на заводите на "Фолксваген" в Емден, Германия. Плановете са произвежданите тук модели да се прехвърлят в Чехия и да бъдат заместени с електромобили


Търси се нова формула, която да не раздразни местните производители


Въпросът за данъчния режим е деликатен и за "Фолксваген", и за Ердоган. За преговори по този въпрос "Ройтерс" съобщава от средата на август с обяснение, че управляващите в Анкара търсят формула, която да привлече германците, но да не е в ущърб на съществуващите производители в автомобилния сектор на страната.


Миналата година големи имена като "Фиат", "Рено", "Форд", "Хюндай" и "Тойота" са произвели в Турция над 1.3 млн. коли.


Но облагането на по-големите и мощни модели с по-високи данъци кара повечето купувачи и местни производители да се ограничават до двигатели с по-малко мощност и по-компактни автомобили. Статистиката за 2018 г. показва, че 96% от колите в Турция са с двигатели с работен обем под 1600 куб.см. За тях се плаща ДДС от 45-60 процента, а за колите с двигатели до 2000 куб.см данъкът се повишава до 100-110 процента, посочва "Ройтерс".


Не е ясно какво точно намаление или преференции искат от "Фолксваген" спрямо този данъчен режим. Но на 29 август източник на "Ройтерс" каза, че проблемът е останал последният за разрешаване и окончателното решение за завода в западната провинция Маниса ще бъде обявено скоро след договарянето по него. "Дори да не бъде приложен веднага променен данъчен режим, достатъчно ще е Анкара да поеме ангажимент да задейства такъв от конкретна дата в бъдеще. Това ще е посланието им към турския президент. Крайното решение ще се материализира съвсем скоро", каза източникът.


Среща на директора на "Фолксваген" с Ердоган е премахнала последните пречки за завода

© Reuters


Срив на продажбите с 48%


Покрай преговорите надигнаха глас и местни производители като Али Кибар, собственик на Kibar Holding и партньор в съвместно предприятие за производство на коли "Хюндай". Пред в. "Хюриет" той призова правителството бързо да намали данъците и да предприеме други мерки за съживяване на турското производсво на автомобили. "Най-малкото трябва да продължим с пробването на нови формули, които да помогнат на сектора да си поеме дъх."


Заради състоянието на турската икономика потребители свиват покупките, а валутната криза оскъпи вноса на компоненти за сглобяване на коли в страната. През юли продажбите на леки коли на годишна база намаляха с 66% след спад от 16% през юни, 55% през май и 57% през април. За първите 7 месеца на 2019 г. покупките на автомобили са се свили почти наполовина - с 48% до около 213 000 броя.


Кибар иска понижаване на специалната потребителска такса върху леките и други автомобили. Банките от своя страна би трябвало да отпускат на сектора кредити при по-ниски лихви и да подпомагат продажбите на търговците на коли, допълва бизнесменът.

Ключови думи към статията:

Коментари (306)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Ами единствено да бойкотираме купуването на техните коли щом предпочитат да си имат работа с диктатори

  2. 2 Профил на gonzzo67
    gonzzo67
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Демокрация било,човешки права било ,диктатор било,всичко е алавера-далавера.
    Пусти пари,пусти печалби.Пред тези неща всичко олеква...
    И после да ти приказват глупости и ние да вярваме.
    Блажени са вярващите.....

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5892 Разстроено

    Ами "честито" на Бойко и компания!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  4. Плювналиев и Бибитко с жипката друго твърдят......според тях завода едва ли не вече пуска готови коли...............

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Жалко. Първо че няма да е в България, и второ но по - важно че ще е в Турция. Някак си ако беше в друга страна от ЕС би ми било по - логично. Но сега е момента заспалите ни евродепутати и дипломати да правят политики към задържане на производства в ЕС, а не стимулиране за напускането им.

  6. 6 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1767 Весело

    Еееее, пък вчера Чехльо за малко да ме убеди, че Херберт Дийс никога няма да се среща с Ердоган (заради лош имидж) и, че почти сигурно е да дойдат тук...
    Нова тв

  7. 7 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    къде отиде солидарността.къде отидоха ценностите къде отече демокрацията :D:D:DD:D:

    Както постоянно повтарям "Каквото и да си говорим става въпрос за ПАРИ":I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    Човешките права, демокрацията са важни! Но за бизнеса, важни са печалбите! Нищо странно не е станало.

  9. 9 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Немските коли отдавна на са такива, каквито бяха. Аз купувам само японски.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  10. 10 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Логично. Ни нямаме потенциал за подобен завод. Само 5000 работници като се почне квалифицирани не могат да се намерят. Турция има огромен демографски потенциал. Икономически също. Плюс държавна помощ. Кой мениджър ще пренебрегне 1 милиард евро дотация . А и Германия няма нищо против. Приказките за диктатори и права на човека за масовата публика. Всичко е пари и влияние.

  11. 11 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1321 Неутрално
  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Ами единствено да бойкотираме купуването на техните коли щом предпочитат да си имат работа с диктатори
    —цитат от коментар 1 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Както не веднъж съм отбелязвал, не точно техни (на ФВ), но коли произведени в Турция аз лично не бих си купил. Боклуци са.

  13. 13 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Катарската квота в надзора надделя.

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    Нищо не е свършено докато не свърши!!!
    Да изчакаме още малко!
    А който прави бизнес със сатрапи му излиза през носа и не само!!!

  15. До коментар [#9] от "proventuss":

    Взимай смело немско само ако са произведени преди 2000 година, иначе японските коли от край време се славят с качество и издръжливост.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  16. 16 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Сделката е ние ви задържаме мигрантите, вие ни правите завод

  17. 17 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    В Банкя до магнолията ще си изместят централния офис.

  18. 18 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2328 Весело

    Какво е казал Султаня? Сигурно нещо като "ако не изберете Турция, вие сте долни расисти и ислямофиби и не искате Турция в Европа" :)

    Иначе , да, права, демокрация, санкции , алабала...
    Европа може да го вади голям само на думи. Като стане дума за кинти и изгода, нема лабаво.
    То лошо няма, поне да се спре с тези двулични приказки.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9037 Неутрално

    Нищо, Бойко ни обеща автомобилен завод, няма значение какъв, няма значение кога.

  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4201 Неутрално

    " "Досега имаше някои малки въпроси като данъчният режим върху продажбите на автомобилите. На срещата беше постигнато почти пълно съгласие. Ако не изникна някакъв проблем в последния момент, инвестицията ще бъде направена в Турция", казва за "Ройтерс" турски източник, запознат с хода на разговорите. "

    Зашумолят ли парите в банковите сметки и големите интереси на концерните, това заплахи към Европа от турския диктатор, това над 100 000 човека, гниещи по затворите, това човешки права....Толкоз за демократичните ценности на сериозния бизнес в Германия ! Е, честито да им е новата дестинация на немците! На турски: халал да им е !

  21. 21 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 605 Весело

    Строежът на фабрика за автомобили с ДВГ е все едно да си купиш фабрика на 9.09.1944г.
    Започва ерата на електромобилите.
    Правителството трябва да се насочи към привличане на инвеститори в електробуси и коли.
    Ако искат на Илон Мъск паметник да му дигат, ама да има завод за Тесли в България

  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4201 Весело

    " Разговорът е бил за намаляване на данъците върху колите"

    Аз пък що си мислех, че германците са се интересували основно от това как върви напредъка на турците по пътя им към еврочленството....

  23. 23 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Парите, парите.....
    Какви неща правят само....

  24. 24 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Ясно е, че Турция има възможностите винаги да е крачка напред и да предложи повече от България на Фолксваген / Германия/. Но при всички положения ще е разочароващо да ни пренебрегнат, след като сме партньори в ЕС и знаят колко важно е това решение за икономиката ни.

  25. 25 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Някак си не ми се иска да вярвам, че шефовете и управителният съвет на Фолксваген са толкова тъпи парчета, че да не знаят, в какъв гигантски скандал ще въвлекат компанията си, ако изберат диктатора Ердоган и ислямизираща се Турция, пред европейска страна.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  26. 26 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    По принцип си прав, но ФВ също имат е-коли вече. Със сигурност в турция щесглобяват и такива.

    Строежът на фабрика за автомобили с ДВГ е все едно да си купиш фабрика на 9.09.1944г.Започва ерата на електромобилите.Правителството трябва да се насочи към привличане на инвеститори в електробуси и коли. Ако искат на Илон Мъск паметник да му дигат, ама да има завод за Тесли в България
    —цитат от коментар 21 на ЙЕИ


  27. 27 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3461 Весело

    Немските коли отдавна на са такива, каквито бяха. Аз купувам само японски.
    —цитат от коментар 9 на proventuss


    И аз! Особено сутрин на гладно! Следобяд обикновено си купувам корейски!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    Страхотни коментари в стил гроздето е кисело. За съжаление, проблемът си е изцяло в нас. Да си член на ЕС, и да не можеш да изпревариш външна за ЕС страна, говори, че си адски зле.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Бе нали в диктатурите никой не инвестирал :)

    Бе нали Меркел говори за правата на човека, върховенство на закона и др. глупости, ама строи газопровод с Русия и Фолксваген отива в Турция. :)

    Ако беше бате Дони щеше да им лупне една санкция. :)

  30. 30 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 424 Неутрално

    На какво се надяваше Боце фон Банкя?

    На това, че сервилността му и пълната подчиненост спрямо Меркел-Германия-Европа ще докарат Фолксваген в България?

    Не!

    Наведената позиция е еднакво нехаресвана и от „свои” и от „ чужди”.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  31. 31 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#21] от "ЙЕИ":

    "Строежът на фабрика за автомобили с ДВГ е все едно да си купиш фабрика на 9.09.1944г."

    това не е много верно, да не говорим че вече съществуващи такива фабрики лесно се премодифицират за производство на ел евтомобили

    Второ Мъск не го блазнят паметници, човекът иска да прави фабриката в Германия. Същата със скъпия труд, ниската безработица, липсата на специалисти итн. Това не е случайно ;)

  32. 32 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Тридневен траур в Перник!

    Боко ще се скрие пак за месец...

  33. 33 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Неутрално

    А добър ден!
    А ние истинските либерале, макар и да не моем да различим гайка от болт,очаквахме завода да е в България!И тва ако не е ЕС солидарност,здраве му кажи!
    Настроенье:тъжно

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  34. 34 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Каква е разликата в морален аспект между турски диктатор и слуга на московския диктатор, за да имат от Волксваген скрупули относно мястото на завода?

  35. 35 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#21] от "ЙЕИ":

    И в момента има завод за тесли в България!
    Не е на Елон Мъск,но са добри!
    Лесно се забиват и вадят гвоздеи с тях...

  36. 36 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#21] от "ЙЕИ":

    И в момента има завод за тесли в България!
    Не е на Елон Мъск,но са добри!
    Лесно се забиват и вадят гвоздеи с тях...

  37. 37 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Борисов знае ли за тази среща

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  38. 38 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 897 Неутрално

    ердоганя заби кървъв нож, право в гърба на боеко.
    И друго е забил, ама то е там отдавна и не го тревожи.....
    Еваларката бугарски мутробизнесмени, еваларката "управленци".

  39. 39 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Е да видите, че дори диктатурата Туркия е по-добра за инвестиране от Бойков Бантустан.

  40. 40 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Страхотни коментари в стил гроздето е кисело. За съжаление, проблемът си е изцяло в нас. Да си член на ЕС, и да не можеш да изпревариш външна за ЕС страна, говори, че си адски зле.
    —цитат от коментар 28 на Darth Plagueis


    Ако трябва да подкупваме и субсидираме Фолксваген и ръководството им, за да направят завода си в България, по-добре да си го правят на друго място. Турция им обещава огромни субсидии, което поне за мен е абсолютно неприемливо! Държавата е длъжна да съдейства с всичко на бизнеса, но не и да взима пари от едни работещи и да ги подарява на други!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  41. 41 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9019 Любопитно

    До коментар [#14] от "selqnin":

    Плевнелиев лобираше, лобираше и пак ли ще лобира за "Фолксваген"?

    karabastun1@abv.bg
  42. 42 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#21] от "ЙЕИ":

    ама верно ли?
    елколите вече свършиха. Обезценеват се по-бързо от ДВГ втора ръка. технологиата е само за гъзари и самовлюбени. има грешка в дизайна таз, електричката. Не е за масовиа купувач. А и с това, че не мож да и избиеш парите на вторичниа пазар си подписаха смъртната присъда ел- колите.

  43. 43 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#12] от "zxp53317185":

    А мислиш ли, че "разбирачите" като тебе (които между впрочем може би са мнозинство) биха си купили кола произведена в България...

  44. 44 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Нещата са ясни...
    —цитат от коментар 11 на tolex


    То те бяха ясни още когато комсомолският секретар се намеси в работата. Кой директор ще си тръгне да си рискува бизнеса, заради партньорството с комунисти и комсомолски секретарки?

  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3461 Весело

    Апропо VW строят и завод в Калуга - на 160 километра от Москва.

    Само нас ни отбягват все едно сме чумави.
    А какви големи приятели са иначе Боцо и Плюсньо с Меркел.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Разстроено

    До коментар [#14] от "selqnin":Плевнелиев лобираше, лобираше и пак ли ще лобира за "Фолксваген"?
    —цитат от коментар 41 на karabastun


    Моля те не споменавай напразно името на великия българин Росен Плевнелиев!Като започнал да лобира, германците се разплакали от умиление.....,и дали завода на бай Ердо!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  47. 47 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    От българска страна разговорите трябваше да са на тема дамски прически (колко е важно косите им да не са мазни и да са издухани - "фъш-фъш"), и щяхме да спечелим състезанието...
    "Сядаме, ама те хитри..."

  48. 48 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    Поне германците да са научили нашите как да си направим предложението, та сега Баце да занесе папките при следващия. Пък ако стане някоя ел. кола...

  49. 49 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#12] от "zxp53317185":А мислиш ли, че "разбирачите" като тебе (които между впрочем може би са мнозинство) биха си купили кола произведена в България...
    —цитат от коментар 43 на ЧеГоБараш


    Да, аз лично бих си купил кола произведена в България, или със сигурност бих я предпочел пред кола произведена в Турция. В България се произвеждат хладилници Либхер, които са много по - качествени от турски Беко (например).

  50. 50 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 906 Неутрално

    с мутри вече никой не ще да си има взимане даване , ТЕЖКО НИ

  51. 51 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#14] от "selqnin":

    Селинджър,VW продава коли на всеки ,който има пари да ги купи ,а не само на сатрапи!
    И защо наричаш перничаните сатрапи не мога да разбера?

  52. 52 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Нищо, тука завод за лади!

  53. 53
    GreenBush
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  54. 54 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Всички гербаджийски тролове-на амбразурата!
    До вчера се кълняха, че страната цъфти и няма как немците да не ни изберат.
    Днес вече по примера на Бойко (който след като години наред бива ритан и гонен като мръсно коте, което иска да додрапа до Шенген и взе, че се изцепи предизборно, че видите ли то там не било хубаво и затова не искаме...) та и герберастките тролове сега смениха плочата и вкупом рекоха-не щем немския завод тук...
    По жалки от некадърните и безхаберни властимащи са само техните подлоги...

  55. 55 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#49] от "zxp53317185":

    А да ти е минавало през акъла, че в бг често се продават стоки със занижени качествс поради обективни причини като това че българите мразят да плащат за качество или нямат пари да си гозволят?

  56. 56 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Големият въпрос е за какво бе това "състезание" между сума държави, с десетки критерии, по които немците избираха и отхвърляха кандидатури месеци наред?

  57. 57 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Мисля че вийдаме кой е велик политик.. Ердоган прави точно каквото си иска и закара мнооого инвеститори последните 10г. Мерцедес,Форд,Хиундай, Пежо, Рено… Един преврат неможаха да му спретнат, поток си направи, 2 атомни централи, най-голямото летище в околията, купува си Ц400 на поразия… А нашия дрийм тийм от жипката кво докара??

  58. 58 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#19] от "Роси":

    Той каза и че Нисан искали да идват.

  59. 59 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#41] от "karabastun":

    Никой във VW не е чувал за лицето Плевнелиев...

  60. 60 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#41] от "karabastun":

    Никой във VW не е чувал за лицето Плевнелиев...

  61. 61 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Весело

    човека с паркизните нищо не направи за пореден път:))

  62. 62 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Пореден провал за Тиквата. Сега ще чака инвестиции от "Хюндай" - това е поредната му лъжа.

  63. 63 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9019 Весело

    До коментар [#46] от "Платон Фъшкиев":

    Плевнелиев: Продължаваме да сме в играта за "Фолксваген" :))))

    karabastun1@abv.bg
  64. 64 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Весело

    Тридневен траур в Перник!Боко ще се скрие пак за месец...
    —цитат от коментар 32 на Нормален гланц


    Там ли требеше да е завода!?
    Нищо,Боко ше им направи завод за щайги и кошници,за да са в крак с шестата технологична революция!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  65. 65 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1413 Неутрално
  66. 66 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Весело

    До коментар [#57] от "b0b069":

    свинската чума:))) и това ме подсети колега да проверя дали обикаляйки страната ,бай хой не я разнесе лично за да се облагодетелстват негови роднини:))

  67. 67 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Любопитно

    До коментар [#49] от "zxp53317185":А да ти е минавало през акъла, че в бг често се продават стоки със занижени качествс поради обективни причини като това че българите мразят да плащат за качество или нямат пари да си гозволят?
    —цитат от коментар 55 на GreenBush


    тоест турските стоки според Вас са качествени, но в България пристигат тези с по - ниско качество, понеже в България не можем да си ги позволим ?!? Ок, пожелавам Ви приятен шопинг на качествени турски стоки. Аз си бойкотирам турското от край време и си живея добре.

  68. 68 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    До коментар [#2] от "gonzzo67":

    Приятели, не бъркайте леглото с любовта. Това, че не сте съгласни с политиката на правителството в момента на една страна не значи, че не трябва да въртите алъш вериш с нея. Те правителствата идват и си отиват, ама алъш вериша си върви. Защото това са много различни неща - леглото и любовта, алъш вериша и политиката. Не изпадайте в положението на онзи впиянчен руски тиквеник, за когото току-що прочетох, че понеже българите не били съгласни Съветската армия да ги е освобождавала предложил да се ограничат чартърните полети до България. Решил е човекът да бутне паметника на Съветската армия в София и това си е!

  69. 69 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Весело

    на нас този завод на фолксваген не ни е нужен,да ни цапа природата само:))къде по- екологично е да плащаме затова на тецовете на ковачки,благодетеля наш герберастки

  70. 70 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2582 Неутрално

    И по добре.
    Автомобилната промишленост е в криза.

  71. 71 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Мисля че вийдаме кой е велик политик.. Ердоган прави точно каквото си иска и закара мнооого инвеститори последните 10г. Мерцедес,Форд,Хиундай, Пежо, Рено… Един преврат неможаха да му спретнат, поток си направи, 2 атомни централи, най-голямото летище в околията, купува си Ц400 на поразия… А нашия дрийм тийм от жипката кво докара??
    —цитат от коментар 57 на b0b069


    Недей да лъжеш! Автомобилен завод в Турция не е строен последните 20 години.

  72. 72 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Весело

    До коментар [#46] от "Платон Фъшкиев": Плевнелиев: Продължаваме да сме в играта за "Фолксваген" :))))
    —цитат от коментар 63 на karabastun


    Той има впредвид да изпратим на откриването на завода, един български ансамбъл да изиграе една ръченица!Все пак сме комшии с Турция!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  73. 73 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9019 Неутрално

    До коментар [#59] от "Нормален гланц":

    Прoдължaвaмe дa cмe в игрaтa зa нoвия зaвoд нa "Фoлкcвaгeн". Нa 9-и тoзи мeceц прeдcтoи кoмпaниятa дa oбяви нoвaтa cи визия зa рaзвитиeтo нa кoмпaниятa.
    Ниe щe бъдeм тaм и щe гoвoрим oтнoвo c ръкoвoдcтвoтo зa oфeртaтa ни. Тoвa зaяви в прeдaвaнeтo „Плюc-Минуc. Рoceн Плeвнeлиeв

    karabastun1@abv.bg
  74. 74 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9019 Весело

    До коментар [#72] от "Платон Фъшкиев":

    Това е моята голяма лична битка, защото аз обичам Германия.Тoвa зaяви в прeдaвaнeтo „Плюc-Минуc. Рoceн Плeвнeлиeв:))))

    karabastun1@abv.bg
  75. 75 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#38] от "scott":
    Не ви ли притеснява факта че е клинично и противоестествено на нещо което евентуално Отечеството е изгубило като възможност!!!!
    Риторичен въпрос!

  76. 76 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#1] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Ние самите сме се Бойкотирали до ушите.

  77. 77 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9019 Любопитно

    До коментар [#72] от "Платон Фъшкиев":

    Зa първи път cмe нa мeгaпaзaрa и вcички знaят, прoдължaвaмe дa игрaeм тaзи игрa. Aз cъм рeaлиcт !!! зaяви Плeвнeлиeв.

    karabastun1@abv.bg
  78. 78 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Весело

    До коментар [#77] от "karabastun":

    тоя не знае къде се намира,реалист бил:)

  79. 79 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    Лъжат. Рарев каза, че ни бил опраил.

  80. 80 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 894 Весело

    До коментар [#9] от "proventuss":

    Те вече и японските в зависимост от модела може да се окажат сглобявани в Турция... ПОчти всички японски производители имат заводи в Турция - на Тойота и Рено-Нисан са най-големите, Сузуки, Исузу и Мазда също правятъ малките си коли там, а дори и Мицубиши имат завод за малки камиончета и пикапи...

  81. 81 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 894 Весело

    До коментар [#57] от "b0b069":

    Работата по 2-та руски реактора и изобщо по АЕЦ Акуйу е спряна за неопределен период от правителството на Ердоган ! Изобщо всички капиталови и енергийни проекти, където държавата Турция има дялове в инвестициите са спрени и това е още от края на 2018-та...

  82. 82 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#71] от "zxp53317185":

    Ми не е така. Работих 3г в Коч-Форд, и мога да ти кажа че не намирам разлика от нивото в германия и в турция, Коч-Отосан има нов център за разработки за 1900инжинера, там бях и аз, построен през 2017..

  83. 83 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#45] от "tribiri":

    Апропо VW строят и завод в Калуга - на 160 километра от Москва.
    ===============
    Можете да дадете линка?

  84. 84 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4201 Неутрално

    До коментар [#41] от "karabastun":

    " Плевнелиев лобираше, лобираше и пак ли ще лобира за "Фолксваген"?"

    Плевнелиев какво е виновен за корпоративната лакомия на Фолксваген ? Или може би, да го наречем по политкоректно : за инвестиционните им интереси към Турция ?
    Той работи постоянно, зад завесите, и прави каквото може, но уви, милиардите си казват думата....Един много добър пример в какъв свят живеем ! А също и добър урок защо трябва да престанем все да се чувстваме виновни, че някой не ни е предпочел за нещо, пък макар и завод за милиард и кусур евра....! Нека си направим обществото по - добро и справедливо, а големи инвеститори винаги ще има !

  85. 85 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Нищо не седи над корпоративният интерес. Това го доказва за пореден път. Този корпоративен ход на един от най-големите автомобилни производители за пореден път доказва, че интересът на Европа е Турция да бъде под такъв режим на управление както икономически така и политическо. Такава инвестиция от западно европейска компания говори за подкрепа на режимът на Ердоган. Всичко останало са само приказки за демокрация, човешки свободи и т.н.

  86. 86 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Изпуснахме влака за големи инвестиции. Читавите хора повечето са навън, а нови кадри трудно се създават след като скъсаш веригата и загубиш традициите и приемствеността.
    Шанса ние да идват малки високотехнологични фирми, които да балансират икономиката

  87. 87 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#82] от "b0b069":

    Е как да не е така, кой е този чуждестранен завод построен последните 20 години ? За сметка на това мога да ти кажа поне 2 затворени - един на Опел и един на Хонда ще затваря тепърва.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Някак си не ми се иска да вярвам, че шефовете и управителният съвет на Фолксваген са толкова тъпи парчета, че да не знаят, в какъв гигантски скандал ще въвлекат компанията си, ако изберат диктатора Ердоган и ислямизираща се Турция, пред европейска страна.
    —цитат от коментар 25 на Viva la Evolution


    Кой го е грижа?
    Ако българска компания построи завод в Турция разширявайки продажбите си, в България ще се приеме като позитивна новина

  90. 90 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1651 Любопитно

    До коментар [#9] от "proventuss":
    Същото важи с двойна сила и за японските!
    Освен това значи, че плащаш повече, отколкото получаваш.
    Моят съвет към теб е, ако става дума разбира се за чисто нови коли, купувай корейски или форд. Може и шкоди, когато чистят наличности има чудесни попадения. Японските коли, на които и аз бях дългогодишен фен единствено поскъпнаха с до 50%, но в днешно време нищо повече не получаваш в сравнение с изброените от мен по-горе марки.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  91. 91 Профил на Val Kilmer
    Val Kilmer
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Днес Ердоган отново е шантажирал ЕС с бежанците.Усещам,че Ще си го чукат в главата този завод от Фолксваген.

  92. 92 Профил на mlo05388970
    mlo05388970
    Рейтинг: 304 Неутрално

    То си е написано, ама кой да чете.. България е била само една карта за блъф от страна на Фолксваген в преговорите с Турция..демек никога не са имали намерение за.завод.в България, а единствено за да натиснат турците за повече привилегии за бъдещият завод от турска страна...

  93. 93 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#50] от "reply":

    Според изразените позиции от ЕС директно се казва, че в Турция се нарушават човешки права, че няма демокрация тоест се управлява от мутри. Нашите тук в сравнение с турските мутри са просто хулигани.

  94. 95 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#89] от "Локомотив":

    Между другото вече има доста български компании които направиха заводи и цехове в Пирот, Сърбия. Причините са сходни като тези на Фолксваген... по-евтино и без разни ограничения от това че са в ЕС

  95. 96 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Лъжат. Рарев каза, че ни бил опраил.
    —цитат от коментар 79 на О, ко ма напрай!


    Радев вчера го каза - корупция, демографска катастрофа, авторитарност и липса на прозрачност при вземането на решения.
    Тролетариата вместо да осмисли какво е казал, се нахвърли да плюе президента.

  96. 97 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 633 Любопитно

    До коментар [#16] от "tolex":

    Точно това е сделката.
    И е хубаво да се потвърди още един път, че няма някой да дойде заради ценности да си прави завода тук. Единственото, което е важно е само пари, пари, пари и интереси. Както за държавите, така и за компаниите.

    Трябва на българина да му увре гламата, че ако иска нещата да се оправят САМ трябва да се задейства, а не да чака някой да му: даде, да му дойде на крак, по милостиня и щото така било по ценностно....
    Другото е лежи да те лажем....

  97. 98 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1651 Любопитно

    До коментар [#29] от "realguru":
    Ами той им е лупнал. Извади ги от Ф-35 програмата. Сега и като си купиха С400, в скоро време ще станат и най-добрият клиент на Росвооружение... Нали путин се фукаше на ердо с разни безаналогови изтребители на скоро...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  98. 99 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Разстроено

    Днес Ердоган отново е шантажирал ЕС с бежанците.Усещам,че Ще си го чукат в главата този завод от Фолксваген.
    —цитат от коментар 91 на Val Kilmer


    Тека,тека!
    Тва е спонтанно решение на Фолксваген,и разбира се е огромна грешка!Требело е да се допитат до некои демократични българи!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  99. 100 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Абе докато не излезе официално съобщение все още сме в играта, това какво са казали някакви съмнителни източници не е важно.

    Marinov




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK