Смартфоните не ви подслушват (но това не е утеха)

Смартфоните не ви подслушват (но това не е утеха)

© Анелия Николова



Смартфоните подслушват разговорите на собствениците си, за да могат да им показват реклами, свързани с това какво са си говорили.


Тази идея се разпространява от много време, но експеримент на компания за мобилна сигурност показва, че това е мит. Би Би Си разказва за изследването на фирмата Wandera.


Нейните специалисти по киберсигурност са поставили един самсунг с операционна система "Андроид" и един айфон в стая, където в продължение на 30 минути са им пускали реклами за котешка и кучешка храна. Други два телефона от същите модели са били поставени в тиха стая.




И на четирите устройства изследователите са оставили приложенията на Facebook, Instagram, Chrome, SnapChat, YouTube и Amazon отворени, като са им дали пълни правомощия да събират данни.


След това са изследвали дали на различните платформи се показват реклами за котешка и кучешка храна, както и каква е била активността на батериите и на събирането на данни.


Експериментът е бил повторен три дни поред, но телефоните в шумната стая не са показвали очакваните реклами, нито са използвали повече данни или батерия от обичайното.


"Забелязахме, че данните, изпратени по време на нашите тестове, са много по-малко, отколкото ако се използва виртуален асистент (например Сири) за същия период. Това предполага, че постоянното записване и качване на разговорите някъде не се случва в нито едно от тестваните приложения", казва системният инженер на Wandera Джеймс Мак.


Тези резултати няма да се изненада за професионалистите от сектора, които са наясно, че технологичните гиганти знаят толкова много за потребителите си, че изобщо няма нужда да им слушат разговорите. В действителност те използват сложни начини за профилиране. Данните за локацията и историята на браузъра обичайно са достатъчно, за да предскажат какво се кани да си купи човек. Историята на "приятелите" в социалната мрежа също може да подскаже, че определен човек може да има подобни на тях интереси.


"Рекламите, които виждате, са резултат от огромните количества данни, които компаниите имат за вас. Те споделят огромно количество информация в мрежите за реклама, захранвани от изключително мощни алгоритми за машинно обучение", обяснява експертът по сигурността от Imperial College London Сотерис Деметриу. "Те вече са способни да предвидят какво може да ви заинтересува дори преди вие да го знаете."

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK