Ердоган поиска "град за бежанци" и връщане на 3 млн. души в Сирия, Путин и Рохани замълчаха

Президентите на Иран, Русия и Турция - Хасан Рохани, Владимир Путин и Реджеп Тайип Ердоган - на срещата в Анкара

© Reuters

Президентите на Иран, Русия и Турция - Хасан Рохани, Владимир Путин и Реджеп Тайип Ердоган - на срещата в Анкара



Турция ще работи срещу създаване на "терористичен коридор" по границата със Сирия, където предпочита да има "град за бежанци" и обезопасена зона за връщане на 3 млн. избягали от войната. Това бяха част от акцентите от обръщението на турския президент Реджеп Тайип Ердоган, който снощи бе домакин на колегите си от Русия и Иран Владимир Путин и Хасан Рохани.


В "града за бежанци", който може да се построи по границата, "ние можем да изградим жилищни помещения," обясни Ердоган, имайки предвид сирийската страна на границата.


Жителите на града могат да се занимават със земеделие, да отглеждат плодове и зеленчуци, а мирът и стабилността им могат да бъдат гарантирани от Турция и това ще помогне да се предотврати разделянето на Сирия, заяви Ердоган. Думите му бяха отпратка към коментар на Путин, който настоя, че не може страната да се дели на сфери на влияние.


САЩ не мислят така




На пресконференция, излъчвана от руски телевизии и цитирана от "Ройтерс", Ердоган обяви и че сирийските бежанци (много от които формално нямат такъв статут в Турция) могат да се завръщат в "обезопасената зона", когато тя бъде формирана окончателно съвместно със САЩ.


Ако зоната се разпростре от турската граница до Дейр аз Зор и Ракка (на десетки километри навътре в Сирия), в нея ще могат да се върнат 3 млн. бежанци, смята Ердоган.


Такава хипотеза засега не съществува в договорките със Съединените щати. Анкара и Вашингтон работят, за да създадат заедно "обезопасената зона", която Турция преди искаше основно за защита от кюрдски бойци (съюзници на САЩ, но смятани от Турция за врагове), а сега опитва да представи като място за завръщане на бежанци. Според Вашингтон тази зона не може да се простира на повече от 10-15 км навътре в сирийска територия.


Думите на Ердоган същевременно отразяват тревогата на турските власти, които според множество публикации принудително връщат сирийци в родината им заради настроения срещу над три и половина милиона бежанци, пристигнали в Турция от началото на войната.


Путин: Тръмп обеща САЩ да напуснат Сирия


Путин използва повода, за да напомни на американския си колега Доналд Тръмп (който не бе част от срещата), че той е обещал американските войски да си тръгнат от страната.


Тръмп действително направи това миналата година, но оттогава частично размисли и няма да има изтегляне на целия американски контингент - около 400 души ще останат с мироопазващи цели.


Руският президент отбеляза, че присъствието на войски на САЩ (официално около 2000 души) е незаконно и затова Москва очаква изтеглянето да бъде "осъществено и доведено докрай".


Различията остават


Петата среща на Путин, Ердоган и Рохани като част от формата от Астана (повече четете тук), завърши с уверения, че са премахнати "пречките" пред формирането на комитета, който - с участието на сирийския режим, граждански групи и опозиционери - да създаде проект за нова сирийска конституция.


Само част от опозицията обаче приема идеята за такъв комитет, чието формиране бе договорено на организиран от Русия, Турция и Иран конгрес в Сочи. Така съставянето на нова конституция е спорна тема за противниците на президента Башар ал Асад, който, ако отвоюва провинция Идлиб, би могъл формално да се обяви за победител във войната със стотици хиляди жертви.


Обсъждана бе ситуацията именно в Идлиб, където според Ердоган трите страни навлизат в период на "по-голяма отговорност за мира в Сирия". Затова "трябва да имаме по-голяма тежест", каза той. Путин, Ердоган и Рохани обещаха "конкретни стъпки" за деескалация в Идлиб (провинция, в която по принцип съгласно собствените им договорки има деескалационна и буферна зона и режимът и бунтовниците биват призовавани да се въздържат от сблъсъци).


Ердоган поиска "град за бежанци" и връщане на 3 млн. души в Сирия, Путин и Рохани замълчаха

© Reuters


Отвъд фразите обаче видимите различия между тях - Русия и Иран подкрепят режима на Асад, Турция умерени опозиционни групировки - останаха и на срещата, отбелязва "Ройтерс".


Така например Ердоган отхвърли риска от възраждане на "Ислямска държава" в Северна Сирия, за който говорят Путин и Рохани (и впрочем Съединените щати). От своя страна президентите на Русия и Иран изобщо не коментираха идеята за зоната за връщане на бежанци в Сирия, за която настоява Ердоган.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    "Орел и рак и щука,
    не зная по каква сполука,
    такваз им работа дошла
    да теглят наедно кола..."

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    НАПРЕЖЕНИЕТО МЕЖДУ ТРИМАТА САТРАПИ РАСТЕ !
    ВЪПРОС НА ВРЕМЕ Е ДА СЕ ИЗПОНАРИТАТ И ИЗПОНАХАПЯТ!!!

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    Сирийците трябва да се върнат, но Ердо извърта нещата. Той иска да ги върне, но под контрола на своята армия. Излиза, че търси предлог да вкара "законно"армията си в Сирия.

    Еретик
  4. 4 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Никой няма да му даде град, още по-малко Башар Асад. Ердоган ще трябва да се прости с мечтата си да контролира голяма част от територията на Сирия и да засели там сирийските бежанци.

  5. 5 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Ердоган дълго държеше бежанците като зареден пистолет, насочен към ЕС и заплашваше, че само да им каже "дръж", те ще хукнат към границата.
    В началото може и да е било така, но за няколко години те уседнаха и сега комшията изведнъж забелязва, че нямат намерение да тръгват наникъде, добре им е и в Турция. И от европейски проблем бежанците са на път да станат съвсем негов си проблем.
    Добре дошъл в клуба, комшу.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3650 Любопитно

    Както се вижда и от пресконференцията...Расия и Иран НЕ искат сириските бежанци да се върнат!?!?Интересно защо?Разривът м/у "миротворците явно се задълбочава...и ЕрКочана ще усети пръв "благодарноста"!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    Каквото причиниха ЦРУ-то в Сирия изглежда необратимо!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    Както гледам - разбрали са се за Идлиб.
    Останалото е "поддържане на претенциите". Най-разнопосочно ...

    От доста време твърдя, че тази коалиция бачка на принципа на "най-малкото общо кратно". Което ги устройва, понеже е по-добре от нищо.
    И засега ... работи ...

  10. 10 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Ако зоната се разпростре от турската граница до Дейр аз Зор и Ракка (на десетки километри навътре в Сирия), в нея ще могат да се върнат 3 млн. бежанци, смята Ердоган.
    ===============

    Те няма да могат да се върнат! (
    Там Путен тества оръжието си!😡

    https://youtu.be/8gJMfBR0-xw

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3650 Неутрално

    Интересно никъде в разговорите не стана ясно откъде ще дойдат парите за финансиране на Сирия!!Тъй нареченият "мирен" процес се диктува от аятоласите и верното куче Асад....Расия финансира само "ихтамнети"и удари от въздуха......Човек остава с впечатлението че тези 3 млн.сирииски бежанци в Турция и почти милион в в Йордания са нежелани от Асад и аятоласите....Говорят за тях като за "разменна монета".

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  12. 12 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Редакторе, в статията има доста правописни грешки. Не се излагайте, оправете ги!

    Тези тримата диктатори по- добре да си гледат собствените кочини и да не се месят, там където не им е работа.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  13. 13 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Диктатор, диктатор, но мисли. И говори за връщане. На бежанци. Европейският начин на живот говори само за прибиране и подслоняване. На авантюристи.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Както винаги съм казвал:
    Орел Рак Щука

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4527 Неутрално

    Идеята беше, тези бежанци да наводнят ЕС, където да се създадат националестически настроения и да започнат процеси на разпад. Затова има мълчание.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Мурзилки, сега Ердоган добър ли е?

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    "В "града за бежанци", който може да се построи по границата, "ние можем да изградим жилищни посещения," обясни Ердоган, имайки предвид сирийската страна на границата."

    Путин защо изглежда да е глътнал бастун на снимката? Направо си е за бежанския град , Ердоган да си го прибере. Или има риск от пандемия в лагера?! :)))

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3448 Весело

    До коментар [#16] от "EU defender":

    Ако той е лош, то останалите двама са добрите? Уникално попадение за проекта си.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    Ердоган е затънал във вътрешни проблеми, които размахването на разни плашила няма да премахне.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Весело

    "Путин използва повода, за да напомни на американския си колега Доналд Тръмп (който не бе част от срещата), че той е обещал американските войски да си тръгнат от страната."

    Тръмпи Лъжеца съвсем забрави за това свое намерение. :-) Типично за лъжец като него впрочем. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    "Анкара и Вашингтон работят, за да създадат заедно "обезопасената зона", която Турция преди искаше основно за защита от кюрдски бойци (съюзници на САЩ, но смятани от Турция за врагове), а сега опитва да представи като място за завръщане на бежанци. Според Вашингтон тази зона не може да се простира на повече от 10-15 км навътре в сирийска територия."

    Защо САЩ са против тази зона да е повече от 10-15 километра навътре в Сирия? Какъв е проблема? Ако тези 3,5 милиона сирийски бежанци бъдат бъдат върнати в Сирия би трябвало да имат правото да ходят и заселват където и да пожелаят на територията на Сирия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 646 Неутрално

    3 милиона души щели да отглеждат плодове и зелечуци на границата, в Сирия !!! И гевреци, и гевреци да пекат - подсказвам на ефендито, че да не го забрави!

    От това разбира Ердоган - зелечуци, шекер и цената на лука - и това предлага. Путин пък разбира от газ, ракети, дружба, ракети, нефт, ракети - той такова ще предложи. Рохани пък разбира от Аллах, ракети, джихад, ракети - той пък такова ще предложи :)

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    Много добра идея. Аз я подкрепям с 2 ръце и 2 крака. :)

    За 2018 Германия е похарчила за интегрирането на бежанците цели 23 милиарда Евро. (говорим за 1.5-2 милиона калпака).

    Тези пари са половината от цялото БВП на Сирия и сигурно половината от Африканските страни нямат такъв БПВ.

    Така че с тези пари могат да се изградят не един, ми цели 5 града.


    Лошото е че няма как да стане, щото всички ще кажат това е сфера на влияние на Турция и това е лошоооооо. Лошо е за кой? За тези дето искат да наводнят Европа с мигранти от Близкия Изток ли?

  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    До коментар [#22] от "Smoke":

    Проблемът е по-сериозен. В Турция има 3 милиона сирийци и с висока безработица и криза в Турция, настроенията и атаките против тях се увеличават. Ердоган иска да ги разкара. Или обратно или към Европа.

    Според мен е прав от гледна точка на Турция и аз подкрепям такива действия. Обаче това звучи абсурдно за всички останали.

  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3831 Весело

    " В "града за бежанци", който може да се построи по границата, "ние можем да изградим жилищни помещения," обясни Ердоган, имайки предвид сирийската страна на границата."

    Приключат ли бомбандировките и дойде ли въпроса за възстановяването на Сирия и изграждане дори на един - единствен град, от Москва и Техеран настъпва гузно мълчание и ловко очакване да се включи в този процес ...ЕС !

  26. 26 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2243 Весело

    "...отбелязва "Ройтерс"____

    Дневник, а отбеляза ли също за АМНИСТИЯТА, която не е отразена в бележките му, предоставени ни от ВАС? 😏

    (не се чете)
  27. 27 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2243 Весело

    НАПРЕЖЕНИЕТО МЕЖДУ ТРИМАТА САТРАПИ РАСТЕ !ВЪПРОС НА ВРЕМЕ Е ДА СЕ ИЗПОНАРИТАТ И ИЗПОНАХАПЯТ!!!
    —цитат от коментар 2 на selqnin

    Ставаш вече досаден, със селската си употреба на думата "сатрап"!? 🙄😬

    (не се чете)
  28. 28 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Путин кога ще умреш. Скоро. никой не може да ме убива безнаказано. Боклук.

  29. 29 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2243 Весело

    Както се вижда и от пресконференцията...Расия и Иран НЕ искат сириските бежанци да се върнат!?!?Интересно защо?Разривът м/у "миротворците явно се задълбочава...и ЕрКочана ще усети пръв "благодарноста"!
    —цитат от коментар 7 на Willy Messerschmitt

    Кой ти каза, че не искат?! Каза ви се многократно: Не се осведомявайте само от (медии като) Дневник! 🤷‍♂️

    (не се чете)
  30. 30 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2887 Весело

    До коментар [#4] от "Voiko":
    "Ердоган ще трябва да се прости с мечтата си да контролира голяма част от територията на Сирия и да засели там сирийските бежанци."

    Прав си. Къке къде по-лесно е да ги засели в Гърция

    подпис
  31. 31 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2887 Весело

    До коментар [#21] от "Иво":
    "Ако тези 3,5 милиона сирийски бежанци бъдат бъдат върнати в Сирия би трябвало да имат правото да ходят и заселват където и да пожелаят на територията на Сирия."

    Естествено трябва да имат право да се заселят в цяла Срия, но дали имаж желание.

    подпис
  32. 32 Профил на hund_hund
    hund_hund
    Рейтинг: 329 Неутрално

    "Анкара и Вашингтон работят, за да създадат заедно "обезопасената зона", която Турция преди искаше основно за защита от кюрдски бойци (съюзници на САЩ, но смятани от Турция за врагове), а сега опитва да представи като място за завръщане на бежанци. Според Вашингтон тази зона не може да се простира на повече от 10-15 км навътре в сирийска територия."Защо САЩ са против тази зона да е повече от 10-15 километра навътре в Сирия? Какъв е проблема? Ако тези 3,5 милиона сирийски бежанци бъдат бъдат върнати в Сирия би трябвало да имат правото да ходят и заселват където и да пожелаят на територията на Сирия.
    —цитат от коментар 21 на Иво


    Защото Съединените Фашистки Щати имат план да разцепят Сирия, както направиха Ирак и да ги присъедини под предлог че ще ( уж ) направи кюрдска държава. За Съединените Фашистки Щати няма значение колко хора ще умрат, за техния голям проект Израел, не случайно нападнаха Ирак, Сирия и сега е реда на Иран. Със една дума, на евреите не им пука за другите, а каква пропаганда правят във Съединените Фашистки Щати си нямаш на представа.

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#21] от "Иво":"Ако тези 3,5 милиона сирийски бежанци бъдат бъдат върнати в Сирия би трябвало да имат правото да ходят и заселват където и да пожелаят на територията на Сирия."Естествено трябва да имат право да се заселят в цяла Срия, но дали имаж желание.
    —цитат от коментар 31 на Иван К


    Това е друг резонен въпрос. Ако нямат желание ще трябва насила да ги изселят в Сирия при приключване на войната (а, тя вече е към своя край). Защото в случая по-важно е желанието на местното население и правителство в случая турското. Но принципно погледнато същото трябва да важи и за другите държави в които има много сирийски бежанци, като Ливан, Йордания, Германия и т.н.. Те са домакините (турците, ливанците, йорданците, германците и т.н.), а сирийските бежанци са гостите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9862 Весело

    Семеен портрет :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Боже, много скромен е Ердоган Деир-Ез-Зор е точно на другия край на Сирия , на Ефрат и Сирийско - иракската границя, Ердоган иска 2/3 от Сирия, с нефта в комплект. А от останалата част пак парчета Идлиб и кюрдсата част. Скромен човек.
    И ние викаме - Русия е опасност , не човека който, съсед, който си окупира съседна държава и големите мълчат....

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#32] от "hund_hund":

    Между другото чел съм за този ционистки проект "Велик Израел" мисля, че му казват при който територията на Израел трябва да се увеличи значително и да включва Ливан, Сирия, Йордания, и даже части от Египет (полуостров Синай). Всеки трезвомислещ човек знае, че подобно нещо няма как да се осъществи на практика поради липса на евреи, които да контролират всички тези огромни територии. Даже малка Газа им дойде в повече и затова я зарязаха преди години. Палестинския Западния бряг още го окупират, но за 52 години окупация пак са в пъти малко като население в сравнение с местните палестинци - около 400 хиляди евреи срещу 2,7 милиона палестинци. Нямат хора просто.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    "Путин използва повода, за да напомни на американския си колега Доналд Тръмп (който не бе част от срещата), че той е обещал американските войски да си тръгнат от страната."

    Джудженцето, освен късоръстово е и късопаметно.
    Аз се сещам поне за тринпъти, когато обявяваше победа в Сирия и изтегляне на руските войски от там.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  38. 38 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Малките геополитически батковци хубаво я мислят. Но какво ще стане зависи от големият бати Дончо. Голямата политика се движи от този , който има силна армия + СИЛНА ИКОНОМИКА.
    Разбира се какво ще се случва зависи и от другия голям Батко - бате ви Си.

  39. 39 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 767 Неутрално

    "мирът и стабилността им могат да бъдат гарантирани от Турция и това ще помогне да се предотврати разделянето на Сирия"

    Ха, това не е ли разделяне на Сирия по определение?!

  40. 40 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Какво ги дундуркаме тия диктатори? Не може ли да приключим въпроса бързо и ефективно като едновреме кралете? Започвам да я мразя вече тая демокрация. То бива демокрация, демокрация, цивилизованост... В 15в. е било по-добре. Тоя крал /на СА/ кво дреме, не му клъцне човката на г-на от Москва? Или някой друг... Каква е тая демокрация, какво е това чудо? Никъде не го е имало. Тя е за цивилизованите хора. От край време за всички останали е имало само едно - ножа... Какво се лигавят от ЕС и САЩ? Пълна подигравка.

  41. 41 Профил на cvz19584875
    cvz19584875
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#36] от "Иво":

    Чели сте, но не сте разбрали нищо. Всичко се прави бавно и чрез пропаганда. Някой да пише или да дава по телевизията как изралските военни убиват журналисти? Няма, няма и да видите, но нещо стане ли в съседна Турция, цялата пропагандна машина тръгва срещу нея. Не случайно вече о немците не си вярват на медиите, и дори ги преследват ( журналистите )за да им направят лошо, защото лъжат. Всички медии лъжат за да просъществува капитализма, медиите са слуги на тях, а капитализъм означава, живей в страх, за да печелят определени хора, а като има страх, ние се съгласяваме нашите страни да нападат други държави, например НАТО! Така че, и тази медия е една от тях 😂😂

  42. 42 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Путин да скръцне със зъби на Асад, да уреждат мира в Сирия и всички сирийци да се махат от Европа и Турция! Но Путин не иска това. Той иска нестабилност в Европа. Това е обичал и Сталин. Мътна вода!

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8150 Неутрално

    Щом американците са незаконно в Сирия, какви са руснаци, турци и иранци. Те какво правят там. Сума народ избиха.

  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Любопитно

    Жителите на града могат да се занимават със земеделие, да отглеждат плодове и зеленчуци, а мирът и стабилността им могат да бъдат гарантирани от Турция и това ще помогне да се предотврати разделянето на Сирия, заяви Ердоган.
    ===========
    Какви времена настанаха.....!!!

    Човека който медийно е най обвиняван за сегашното състояние на Сирия ....И мисли най доброто....
    НО......." САЩ не мислят така".......?!?!?

    Защо,бе .....разни каляскаджии.....?
    Обяснете ,бе .....котки и хавайчета.......защо е така.....???

    Bukalemun
  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#24] от "realguru":

    Според мен е прав от гледна точка на Турция и аз подкрепям такива действия. Обаче това звучи абсурдно за всички останали.
    ========
    Точно заради това .....го задържаме на върха .....вече 18 години.......
    Понеже всичко което..."звучи абсурдно"......го реализира ......

    Bukalemun
  46. 46 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Много мъдро предложение на Ергоган! Така ще се намоли и миграционния натиск върху Европа!

  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Весело

    До коментар [#5] от "espresso":

    Ердоган дълго държеше бежанците като зареден пистолет, насочен към ЕС и заплашваше, че само да им каже "дръж", те ще хукнат към границата.
    В началото може и да е било така,
    ==========
    И сега е така......
    Дори докато си го писал този коментар...... около десетина бежанци станаха европейци.....

    Bukalemun
  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Любопитно

    До коментар [#46] от "silverman":

    Така ще се намоли и миграционния натиск върху Европа!
    ========
    Само че ..... управниците на Европа искат обратното......
    Целта им е да си набавят бежанци....

    Bukalemun
  49. 49 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Любопитно

    До коментар [#13] от "zyb18561487":

    Диктатор, диктатор, но мисли. И говори за връщане. На бежанци.
    ========
    Ами......по мои груби изчисления..... остана около седмица и половина.......
    После..... сговорчивия и бъбрив Ердоан ....ще изчезне.....
    На ход ще е Хулюси Акар......

    Поне така изглежда от олтиматума който Анкара отправи към САЩ.....

    Bukalemun
  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Весело

    До коментар [#41] от "cvz19584875":

    Не съм съгласен с вас. Апропо коментара ви ми звучи като взет от теориите на конспирациите. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 573 Весело

    Да приемем, че така формулираното тук заглавие е истина т.е. пишман-падишаха наистина иска да върне на суверенната територия на Сирия тези хипотетични 3.3 милиона сирийски граждани...Това звучи добре, но е нелепо и неосъществимо, защото 2.5 милиона от тези общо 3.3 милиона сирийци изобщо нямат никаква нужда, желание и изобщо намерение да се връщат в Сирия по простата причина, че те пребивават законно (бракове, тескере с право на работа, пребиваване при роднини и т.н...) в Турция от различен период, вариращ от 9 до над 40 години т.е. те са се установили в Турция отдавна преди войната и подобен екзодъс ще бъде пагубен за жизненият им стандарт...Путин и Рохани знаят много добре, че продажната марионетка на "Мюсюлманското братство" всъщност иска да напълни тази идентифицирана като "15-километрова" зона успоредна на 552-километровия участък от общата граница на изток от Ефрат с всевъзможна турчееща се измет, събрана от цяла средна Азия, та дори и с редови муджахидини заедно със семействата им дошли чак от Пакистан, Бангладеш, Сомалия, Судан, Еритрея и Магреба...Последствията от подобна подмяна на демографската идентичност на даден район от Сирия вече го виждаме в нахиите от Идлибистан - осбствениците на имотите и земята са прогонени в посока - сигурните земи и целият свят, а в домовете им живеят 450 000 чужденци - основно граждани на КНР, Узбекистан, Таджикистан, Туркменистан и Чечня, а когато държавната армия започне офанзива и ги притисне - тези мародери масово демонтират цели електрически подстанции и дори релсите на ЖП-линиите и мъкнат всичко към Турция...Затова и Путин и Рохани логично си замълчаха и това няма да се приеме...Вашингтон и Анкара на тоя етап може да се споразумеят за такава "буферна зона", но ще дойде ден, в който храбрите рицари от САА и народните опълчения ще заритат и тези неканени от никого на територията на Сирия "гости"...

  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#51] от "dr_al_hussaini":

    Жителите на града могат да се занимават със земеделие, да отглеждат плодове и зеленчуци, а мирът и стабилността им могат да бъдат гарантирани от Турция и това ще помогне да се предотврати разделянето на Сирия, заяви Ердоган
    =========
    Тия думи трябваше да ги произнесе любимеца ти Асад........

    И факта че няма нито желанието ,нито възможностите......би трябвало да те замисли.....

    Bukalemun
  53. 53 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    Никой няма да му даде град, още по-малко Башар Асад. Ердоган ще трябва да се прости с мечтата си да контролира голяма част от територията на Сирия и да засели там сирийските бежанци.
    —цитат от коментар 4 на Voiko


    Ердо иска 30 км ивица покрай границата, но в американската зона на влияние.

  54. 54 Профил на FES
    FES
    Рейтинг: 328 Неутрално

    мълчанието е знак на съгласие

  55. 55 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    За Путин най-важното е да не се строят газопроводи през Сирия, може да продължава войната и десетилетия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  56. 56 Профил на nimrod
    nimrod
    Рейтинг: 831 Неутрално

    quote#36:"Иво"]До коментар [#32] от "hund_hund":Между другото чел съм за този ционистки проект "Велик Израел" мисля, че му казват при който територията на Израел трябва да се увеличи значително и да включва Ливан, Сирия, Йордания, и даже части от Египет (полуостров Синай). Всеки трезвомислещ човек знае, че подобно нещо няма как да се осъществи на практика поради липса на евреи, които да контролират всички тези огромни територии. Даже малка Газа им дойде в повече и затова я зарязаха преди години. Палестинския Западния бряг още го окупират, но за 52 години окупация пак са в пъти малко като население в сравнение с местните палестинци - около 400 хиляди евреи срещу 2,7 милиона палестинци. Нямат хора просто.[/quote]


    До коментар [#36] от "Иво":

    Само да питам кротко няколко въпроса , понеже явно се имаш за много трезвомислещ .
    И аз съм чувал за тоя " проект " ( според един турски политик Арпаслан нещо си , забравих му фамилията ) . На тебе как ти се струва , факта че Израел ВЪРНА на Египет
    целия Синайски п-ов и сключи мирен договор с тях , как му се отразява на тоя "проект"? А за мирния договор с Йордания чувал ли си ? И кое по - точно наричаш " окупация " на Газа или ЗБ ? През цялото време до 2006 в Газа имаше 2 израелски поселения ( Кфар Даром и Нецарим ) в южната част на сектора , които бяха напуснати
    не защото " нямат хора " (??! ) , а основно по съображения за сигурност , политическа и икономическа гледна точка . На ЗБ израелските поселения обхващат не повече от 5% , на това ли му казваш ". . .Западния бряг още го окупират, " ?
    Освен вс. друго и Египет , и Йордания имат " достатъчно хора " , не им липсват , и винаги са можели да си получат обратно Газа примерно , без никакъв проблем от израелска страна ( особено Египет ) . Защо не го правят според тебе ? Имат еднаква религия , говорят на близък южноарабски ( египетски ) диалект , сродно по произход население
    До коментар [#36] от "Иво":

    ! ! ! הטמטום שולט
  57. 57 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 573 Весело

    До коментар [#55] от "Корки":

    Напиши ми поне един желаещ да строи газопроводи през територията на Сирия ? Сирия разполага с огромни запаси от природен газ, но към 2011г. и също така - към момента разработва промишлено не повече от 5 % от находищата си... Душманите на Сирия не щат тръби, а нещо много по-ценно за близкото бъдеще - те искат да контролират добива на този газ и да ни оставят някакви трохи от печалбата - подобно на начина, по който сега обират природните богатства на народите на Либия и Ирак ! Няма как да стане :)

  58. 58 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 345 Неутрално

    .. Каква е тая демокрация, какво е това чудо? Никъде не го е имало. Тя е за цивилизованите хора.
    —цитат от коментар 40 на Radosveta Koleva


    Еми ей такава демокрация!!!!! Когат някой си помисли за пъпа на цивилизация и почва да коли и беси навсякъде където успее да докопа. Ти трол неден ,ако си мислиш за цивилизован,дето призоваваш да се изколят и да се избесят всичките които имат по различен начин на живот и мнение,пожелавам ти успех.Те и Римляните се пробваха да циливизоват ,та чак до англия са стигнали опитвайки се да наложат тяхното понятие за цивилизация.
    Така,че Да Направим Отново Америка Велика,май ще се отложи до некой друг век по нататъче.те си изпяха песента си,вече никой не ги бръсне,как то сам виждаш ;)
    Тая консуматорска цивилизация и тя отива на боклука!!!!

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  59. 59 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3229 Весело

    До коментар [#22] от "Smoke":

    "От това разбира Ердоган - зелечуци, шекер и цената на лука - и това предлага. Путин пък разбира от газ, ракети, дружба, ракети, нефт, ракети - той такова ще предложи. Рохани пък разбира от Аллах, ракети, джихад, ракети - той пък такова ще предложи"
    ==========
    Разсмя ме! Изобщо не коментирам правилността на разсъжденията, езикът е забавен!
    ++++++++++

    Еретик
  60. 60 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Диктатор, диктатор, но мисли. И говори за връщане. На бежанци. Европейският начин на живот говори само за прибиране и подслоняване. На авантюристи.
    —цитат от коментар 13 на zyb18561487


    "Не европейският начин на живот", а нео-марксизма и либерализма, Меркел, Макрон, Трюдо и други бездарни соц-слуги на глобализма. Дай да не ги бъркаме!
    Ние сме си със европейски начин на живот, но си обичаме националното и не щем да се перем с негри и араби. В смисъл, да си перем дрехите в отделни перални, де.

  61. 61 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2047 Весело

    Ердухан може да иска...ако има луди да му дадат... той няма да е виновен...

  62. 62 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 135 Неутрално

    На Владимир Владимирович никак не му отива компанията на тия двамата....
    Европа прави смъртносна за нея грешка да се подлъже на американските провокации и да тласне РФ към сътрудничество с тия красавчики...

    Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...
  63. 63 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    До коментар [#5] от "espresso":

    Лесно може и да ми стане недобре в Турция ,ти не разчитй на това

    гошо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK