Ето защо "Фолксваген" предпочита Турция

Ето защо "Фолксваген" предпочита Турция


Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС за държавните субсидии, докато в Турция този въпрос се решава гъвкаво, казват от "Фолксваген". Това може да се окаже решаващо за инвестицията от 1 млрд. евро, разказва "Дойче веле".


В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на "Фолксваген" очевидно ще се строи в Турция: "Водим заключителните разговори", заяви в четвъртък (26.09) Андреас Тостман от управителния съвет на "Фолксваген" пред журналисти в Берлин. Според него в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а "може би и по-рано".


Преди три седмици агенция "Ройтерс" съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август надзорният съвет на "Фолксваген" взе принципното си решение за строежа на новия завод.


По 300 000 автомобила годишно




Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на "Фолксваген". Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро.


Заводът ще произвежда моделите "Фолксваген Пасат" и "Шкода Супърб" за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.


Решението за изграждането на нов завод на "Фолксваген" в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От "Фолксваген" обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС.


В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген" е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.


Предимствата на Турция


Андреас Тостман от управителния съвет на "Фолксваген" допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние."


Според "Фолксваген" равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.


Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от "Фолксваген".

Ключови думи към статията:

Коментари (241)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3586 Любопитно

    "...само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка."
    Как беше мантрата - Малко, но качествени 🤣🤣🤣

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    Недейте обяснява за субсидиите, ами ми отговорете, като как практически ще се извозват по инфраструктурата на България около хиляда автомобила дневно !?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1576 Разстроено

    Отговорът е много прости - повече и по качествена работна ръка, по малко Бюрократични процедури и по нисък риск. Уж сме в ЕС, но благодарение на олигархично мутреноско ни управление инвеститорите не не ни предпочитат. Помните какво се случи с френска фирма преди няколко години. Скандала с търговския регистър и НАП също не е привлекателен, Бизнесът търси сигурност, а не арестувани клошари. Тоталната неадекватност на правораздаването и постоянната емиграция на млади и кадърни хора дава своите логични резултати.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Нашите трябваше да поискат от ЕС изключение от правилата за този конкретен случай, за да остане инвестицията в ЕС. Както го направи Словения. Нищо, това че останахме в играта до края също е успех, появихме се на картата, другия път повече.

  5. 5 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 401 Неутрално

    И какво се оказа, че вместо предимство членството в ЕС било недостатък!! Лицемери!

  6. 6
    oak17621787
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

    Отговорът е много прости - повече и по качествена работна ръка, по малко Бюрократични процедури и по нисък риск. Уж сме в ЕС, но благодарение на олигархично мутреноско ни управление инвеститорите не не ни предпочитат. Помните какво се случи с френска фирма преди няколко години. Скандала с търговския регистър и НАП също не е привлекателен, Бизнесът търси сигурност, а не арестувани клошари. Тоталната неадекватност на правораздаването и постоянната емиграция на млади и кадърни хора дава своите логични резултати.
    —цитат от коментар 3 на danvan


    Е стига де, Герб че са си олигофрени, спор няма, ама да кажеш, че в Турция сигурността е по-голяма, а риска по-малък си е здраво пресоляване на манджата.

  7. 7 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Като изключим фактът, че наистина в Бг няма квалифицирана готова работна ръка, да откликне на нуждите на голям завод, другото от страна на Фолксваген е директно заплюване на ценностите на ЕС. Но VW и друг път е показвала, че корпоративната ѝ политика е нравствено бедна и са готови да манипулират данни за екологичните си норми, само за да постигнат резултати.

  8. 8 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    И какво се оказа, че вместо предимство членството в ЕС било недостатък!! Лицемери!
    —цитат от коментар 5 на Живко


    Глупости. Членството в ЕС е предимство, но дори и то ня може да промени Олигархично-мутренските ДеСарщини на ГЕРБ/БСП/ДПС/Идиоти които ни заливат в последните години. Хората не са глупаци.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  9. 9 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Заобикалянето на общоевропейските правила за държавни помощи през страни като Турция (които иначе свободно търгуват с ЕС) трябва да се преследва от закона. България трябва да съди Фолксваген.

  10. 10 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Защото в Турция няма либерализъм, секуларизъм, демокрация, ЛГБТ и тем подобни простотии. За това е много по-добра и привлекателна държава.

  11. 11 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#8] от "danvan":

    Да, вижда се какво предимство е членството в ЕС.

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3672 Весело

    До коментар [#11] от "ygo11542256":

    ЕС дава, ама в кошара не вкарва

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 956 Неутрално

    бегай у Азия при бай Ердоган... поиграите си с него и пак ще си говорим. робовладелци от немски произход си имаме достатъчно

  14. 14 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3991 Весело

    До коментар [#1] от "DDR":

    Това е от писмо на Ленин от ранния период на НЕПА ("лучше меньше да лучше"). Бяхме модифицирали текста на "Може нищо, но качествено!"

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    До коментар [#5] от "Живко":

    Само пълен глупак може да си мисли, че членството в ЕС ни пречи за нещо! Членството в ЕС е огромна възможност от която за съжаление, нашите некадърни милиционери не могат да се възползват както трябва. Фолксваген произвежда в Унгария, Словакия и Испания. Те да не би да са извън ЕС? Как може Унгария и Словакия да привличат огромни инвестиции в различни производства, само на нашите все нещо им пречело...?! Бизнесът и инвестициите нямат нужда от емоции. Въобще не са лицемерни, като ни казват в очите какво трябва да се промени у нас. Докато не си оправим съдебната система, инфраструктурата, да има върховенство на закона, все така ще ни заобикалят. Проблемите са при нас, не са отвън.

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2026 Разстроено

    До коментар [#10] от "ygo11542256":

    "Защото в Турция няма либерализъм, секуларизъм, демокрация, ЛГБТ"

    Това за ЛГБТ ако е истина е ужасно!

  17. 17 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3991 Любопитно

    До коментар [#7] от "Chubachubs":

    Помислете за момент, това е ход за заобикаляне на санкциите срещу Русия като пазар, плюс Турция като многократно по-голям пазар. Останалото са приказки за Сънчо.

  18. 18 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 437 Весело

    До коментар [#7] от "Chubachubs":

    Никой не може да ме убеди, че в Перник няма достатъчно квалифицирана работна ръка, която да откликне на нуждите на VW

  19. 19 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Заобикалянето на общоевропейските правила за държавни помощи през страни като Турция (които иначе свободно търгуват с ЕС) трябва да се преследва от закона. България трябва да съди Фолксваген.
    —цитат от коментар 9 на Babimu


    Хаха, ти малоумен ли си, все едно ресторант да ме съди, че съм избрал да ям в друг :) Ниското ДДС за туризма в БГ не е ли заобикаляне на закона и държавна помощ? Да ни съди Гърция, че поне някои от англичаните са предпочели България примерно?

    С три мозъчни клетки как пазите равновесие, е това не мога да си обясня...

  20. 20 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Недейте обяснява за субсидиите, ами ми отговорете, като как практически ще се извозват по инфраструктурата на България около хиляда автомобила дневно !?
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    За Румъния, Русия и бившите республики-с кораби. Останалото-с онези специални камиони дето возят по 15-20 коли на 3 етажа. Едни допълнителни 50 тира дневно в двете посоки (към Турчия с чарковете за сглобяване, от Турция-сглобените коли) ГОЛЯМА разлика ли правят в България? За протокола, ежедневно през българо'турската граница минават 1400 товарни камиона.
    До коментар [#2] от "karabastun":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    От момента, в който стана ясно че изборът е сведен до България и Турция, беше ясно какво ще е финалното решение. Неприятният послевкус остава заради начина, по който Б.Б. третира темата преди изборите.

    over the under
  22. 22 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Още отначало им е било ясно на дойчовците че в България няма как да наемат 4 хиляди що годе квалифицирани работници на едно място. Играели са с картата България за да блъфират турците за облекчения и отстъпки. Другия проблем е че българския политик е като онзи поп дето се давил в реката и някой се опитвал да го спасява. "Дай ръка дядо попе", попът не дава. "Дай ръка дядо попе", пак не дава. "А бе момче кажи ми да хвана ръката че ще се удавя" викнал попа. Като си свикнал само да вземаш, как да дадеш?

  23. 23 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    "Заводът ще произвежда моделите "Фолксваген Пасат" и "Шкода Супърб" за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.

    Решението за изграждането на нов завод на "Фолксваген" в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От "Фолксваген" обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС.

    След като 90% от колите ще са за износ значи големият турски пазар и това че всички държавни институции щели да карат ФВ отпада! А това че Турция била все още кандидат за ЕС наистина кърти! Да благодарим на Ердоган че още не е подал молба за членство в Евразийския съюз?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  24. 24 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Защото в Турция няма либерализъм, секуларизъм, демокрация, ЛГБТ и тем подобни простотии. За това е много по-добра и привлекателна държава.
    —цитат от коментар 10 на ygo11542256


    Дори при Ердо има повече демокрация отколкото тук. Изборите в Истанбул и Анкара го потвърждават. Колкото до ЛГБТ, в Турция дори гейовете са повече мъже от ревливите БГ женчовци с бръснатите крака и селфитата по тоалетните на фитнесите, дето не могат да издържат финансово жена и деца, но пък могат да ги бият православно и патриотично между две домашни ракии.

  25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Весело

    същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген" е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия
    ============
    Също като горчицата......нали Томас......!
    Колкото по ядеш..... толкова по голям апетит идва .......,😍

    Само не се разбира кога "ке падне"..... Турция.......

    Bukalemun
  26. 26 Профил на старонов дневникар
    старонов дневникар
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Младите българи ходят да бачкат в западна Европа, европейските компании инвестират парите в страни с нарастващо младо население като Индия,Турция,Египет,Мароко... докато европейска страна-лидер в привличане чуждестрани инвестиции е Сърбия която дори няма желание да влиза в ЕС! Средният бай Ганю(който останал у дома) още си фантазира че страната му едва ли не е нещо като Дания или Ирландия на Балканите! Жалка картина от всички страни!

  27. 27 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Ердоган има доста негативна репутация в Германия. Логично би трябвало да има обществен натиск върху Фолксваген да не вдигат завода в Турция. Такъв няма, защото репутацията на България е още по лоша и от Ердогановата.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на todolino
    todolino
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Използвайки малко спортна терминология бих каза че шампионът (победителят) е един .. финалистът е финалист - нищо повече ...

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3752 Неутрално

    До 11:"ygo11542256".....
    До коментар [#8] от "danvan":Да, вижда се какво предимство е членството в ЕС. ..."

    За Словакия е предимство, за България не. ЗАЩО така бе байно?

    И друго. Я сметни как и с какво ФВ ще извозва по 1000 автомобила на ден? А доставките? Колко ли обърнати автовоза ще има по АМ Тракия?

  39. 39 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    https://www.facebook.com/jloisse/videos/10220161894103454/

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  40. 40 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    До коментар [#28] от "Платон Фъшкиев":

    В играта сме, да! Затова на Бойко му дадоха черен колан. :)))

    Бивш tww09306483.
  41. 41 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 544 Неутрално

    "Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС"

    Къде са сега всички американски агенти и обикновени подлоги, дето лъжеха народа, че с членството в ЕС щели да потекат реки от чужди инвестиции? Дори една Сърбия привлича в пъти повече, какво остава за Турция. Освен мизерните европодаяния, отиващи в джоба на гербаджийските фирми за зърнопроизводство, селски стадиони и къщи за гости, ползите от ЕС са точно никакви. За народа да, има полза - може свободно да избега от режима на американските подлоги тук ...

  42. 42 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1353 Любопитно

    Като изключим фактът, че наистина в Бг няма квалифицирана готова работна ръка, да откликне на нуждите на голям завод, другото от страна на Фолксваген е директно заплюване на ценностите на ЕС. Но VW и друг път е показвала, че корпоративната ѝ политика е нравствено бедна и са готови да манипулират данни за екологичните си норми, само за да постигнат резултати.
    —цитат от коментар 7 на Chubachubs


    Я формулирай моля те изразът квалифицирана работна ръка.
    Как се съотнася към съвременнен почти изцяло роботизиран завод.
    Включващ работа на конвеер.
    Същноста на който е сложната и скъпо платена работа да се разбие на елементарни операцйи извършвана от ниско квалифицирана ръка.
    Фокусът е друг.
    Държавна помощ отстъпки затваряне на очите и ушите пред големият благодетел.
    Даване на ниски заплати докато далаверата се клати.
    Спре ли лапаницата чао бамбини.
    Примерът на заводът на Нокия в Румъния е като пътеводна звезда.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  43. 43 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 909 Весело

    До коментар [#36] от "Платон Фъшкиев":

    Фашкиеф ехолалията е болес
    земи се у ръце ве !

  44. 44 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 727 Неутрално

    абе стига с глупости турците са факири на рушветите ше ме изкефи чичо Тръмп да набаца едни хубави санкции на турция и тогава гледайте шоу

  45. 45 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Дипломатично и лаконично!
    Ще се радвам да прегледам коментарите на форумните експерти....
    Колко още трябва да ни се обяснява защо сме на опашката на Европа...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  46. 46 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    "нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка"

    Кофти сигнал. И корейците ще ни прескочат

  47. 47 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 314 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Кораби бе льо льо

  48. 48 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#22] от "Таралеж":

    че те в турция всички са инженери, корупция това е, Кремиковци сие идеално с 4лентов път направо на магистралата кеф ти кеф ти исток запад север юг жп линия и в София спокойно си намираш добри работници

  49. 49 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Решението за Фолксваген в Турция е политическо, както решението за Белене в България!
    В първия случай решават Меркелица и Ердоган, във втория- Путин, Меркелица и Борисов.

  50. 50 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4977 Неутрално

    До коментар [#47] от "touchthis":

    Ама в Кремиковци няма пристанище.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  51. 51 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2782 Неутрално

    Е, батко, Фолсвагините имат да плащат милиарди глоби, нормално да изберат нископлатените и резко да си загубят евроатлантическите ценности

  52. 52 Профил на grozmaistor
    grozmaistor
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#4] от "oak17621787":

    Другия път ще е пак така, не виждам нищо хубаво.

  53. 53 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Европа се командори от Меркелица!
    Тя се меси във всичко- от състава на италианското правителство на предателя Конте до избора на послушни комисари и поредната услуга за ортака й Ердоган!

  54. 54 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Момчета и момичета, разберете, че стане ли дума за много пари и печалби, всички са с една религия и вярват в едно и също... Глупостите за диктатура, европейски ценности и идеали, партньорство и тн ги оставете за комантарите под статиите и форумите. Фолксваген са си частна компания и естествено, че ще изберат опцията, в която инвестицията им ще е най- печеливша и с най- голяма възращаемост.

    България с население и икономика, по- малки от Европейската част на Истанбул просто нямат шанс в подобна битка.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  55. До коментар [#7] от "Chubachubs":Помислете за момент, това е ход за заобикаляне на санкциите срещу Русия като пазар, плюс Турция като многократно по-голям пазар. Останалото са приказки за Сънчо.
    —цитат от коментар 17 на daskal1


    Точно, не забравяй и екологията........евро 1,2,3,4,5,6 и т.н...........
    Екологична оценка на проекта (там прави пачка Тома Белев и сие)...........
    Немците не са прости, знаят всичко за нас.......и корупцията и намесата на държавата (управляващите) в бизнеса........протекциите на политически удобни бизнесмени близки до властта и съответно сриване на всички останали...............

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  56. 56 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    " В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка."

    Пълни глупости ! У нас вече почти всички високотехнологични и ИТ бизнеси наемат нови и нови работници и служители и са изцяло доволни от тях ! Само една по - голяма ИТ фирма е наела около 2 000 човека, а тук говорим за 2 пъти повече !
    Ваша си работа какво ще правите, ама не говорете глупости. кажете си просто, че всичко е заради корпоративните печалби и да ви е честита новата дестинация ! Лакомията до такава степен ви е заслепила, че даже не можете да си дадете сметка какво ще ви се случи, при продължаващо стагниране на отношениятя ЕС - Турция, но това си е ваш проблем !

  57. 57 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    Ами баце кой знае каква комисионна е поискал от "Фолксваген"?
    То бива алчност, ама тоя толуп съвсенм прекали !

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  58. 58 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Турски VW,оригинал немски.
    Продажбите в Перник със 100% ръст.
    ФолкЩайген любима марка на авто сервизите .

  59. 59 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 644 Весело

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Ще се извозват срещу съответните такси! :)

  60. 60 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    " ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От "Фолксваген" обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС."

    То нищо не пречи на султана да вкара 100 000 турци в затвора и пак да си е кандидат за член за присъединяване към ЕС ! Даже може и война да започне с Гърция, ама той пак ще бъде проевропейски настроен ! И даже май то точно това е неговото проевропейско разбиране спрямо " лицемерния Запад" , ама що ли говоря на хора, в чиито погледи само евра и долари съществуват ! Жалка работа.....

  61. 61 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    много са причините - по-голям вътрешен пазар, повече държавни субсидии, по добра инфраструктура и кадри, и не на последно място едно яко рамо от катарците

  62. 62 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Путя няма ли да предложи завод на Лада като алтернатива? Или дори за Лада нямаме квалифицирана работна ръка?

  63. 63 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2160 Разстроено

    До коментар [#15] от "Petleshev":

    Е в случая както виждаш ни е попречило Ясно са ти го казали А реално това членство ни пречи за всеки по сериозен проект Виж за кръчми и НПОта е супер

    гошо
  64. 64 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Ще произвеждат някои модели в Турция ама се оказва че произведеното в Турция било само за източна Европа и Раша. Дали ще има разлика с качеството на същите модели произведени в други заводи за западна Европа, въпроса е реторичен.

  65. 65 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#17] от "daskal1":

    От статията ясно се вижда, каква част от автомобилите, които ще се произвеждат в завода в Турция ще остават в Турция - 10%. Заводът не се строи в Турция, защото ще се произвеждат коли за Турция. Моля ви четете внимателно.

  66. 66 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":Това е от писмо на Ленин от ранния период на НЕПА ("лучше меньше да лучше"). Бяхме модифицирали текста на "Може нищо, но качествено!"
    —цитат от коментар 14 на daskal1


    Бъзикам се с последната житейска философия на много българи - а тя гласи, че е по-добре да имаш едно, в редки случаи и две деца но да са много качествени.....🤣🤣🤣

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  67. 67 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    Путя няма ли да предложи завод на Лада като алтернатива? Или дори за Лада нямаме квалифицирана работна ръка?
    —цитат от коментар 62 на gmranger


    Той Путе предложи и на една жена дето те е родила безплатна стерилизация, белкем не се раждат такива генийчета като тебе.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  68. 68 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#42] от "dedoliben":
    Ами не са напълно роботизирани заводите за автомобили все още, моля ти се! ;-)
    Китайчетата като бяха у Ловеч, що не роботизираха на 100%?!

  69. 69 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 37 Неутрално

    "всички американски агенти и обикновени подлоги, дето лъжеха народа, че с членството в ЕС щели да потекат реки от чужди инвестиции? .
    —цитат от коментар 41 на izt21595181


    Не са ни виновни американците, че начело с един циганин българите станаха най-крадливото племе в Европа. Хайде крадливи, ще го прежаля, но родоотстъпничеството което е повсеместно, е непростимо.

    За всички беше ясно, че Вагините няма да дойдат тук. Две вагини на едно място не става.

  70. 70 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#56] от "samoedin":

    Не че вярвам на лафовете за "недостиг на квалифицирана работна ръка", но квалифицираната работна ръка не се изчерпва само до програмисти.
    Иначе, понеже това е редовното мрънкане на родния бизнес, вместо да мрънкат може да се замислят да почнат да си обучават персонал без да искат от него извънземни предварителни умения, не е много трудно да се досети човек. Но по-лесно е да се мрънка и да искаш наготово да ти дойде някой суперспециалист и в същото време да му предложиш 700 лв.

  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Весело

    "казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика,"

    Вярно ли била с развита пазарна икономика....

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Любопитно

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Кой и защо ще прави подобно нещо?

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ivan_":

    И защо да не е пазарна икономика? Да не би да са социализъм?

  74. 74 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4878 Весело

    Вучич бил много недоволен, че пренебрегнали Србия!?
    Тях пък кой ги смяташе за нещо!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  75. 75 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Решението на Фолксваген може да е политически оспорвано, но е икономически БЕЗСПОРНО. Отдавна казвам, че политиката на Българските елити е анти-инвестиционна. Защото, ако дойдат 2-3 инвеститора от този калибър, за 5-10 години време Бг олигарсите ще трябва да отекат в канала. Това е също основна причина България да бъде на опашката на Европа по почти всички показатели. Турция има много по-либерална икономика с много по-малко ограничения и спънки за инвестиращите. Има също и доста стимули от страна на самата държава. Има далечна визия. Все неща, които мутро-олигархичните елити в България нямат.

  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ashiata Shiemash":

    Я се пробвай да го направиш. После се поинтересувай какво да правиш при фалит.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#73] от "Ashiata Shiemash":

    Защото Турция е РАЗВИВАЩА се пазарна икономика, а не е РАЗВИТА.
    Разликата между развита и развиваща се е огромна.

    Може би не съм се изразил достатъчно подробно, оспорвам РАЗВИТА, а не пазарна.

    Модератора е неадекватен!
  78. 78 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#48] от "qtl36551020":

    Глупости.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  79. 79 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    ... Дали ще има разлика с качеството на същите модели произведени в други заводи за западна Европа, въпроса е реторичен.
    —цитат от коментар 64 на Ashiata Shiemash


    Такъв въпрос е безсмислен. Днес няма никакво значение кой работи на конвейера. Има си процеси и процедури стриктно дефинирани до най-малкия детаил. Акредитациите, качественият контрол, стандартите и пр. излючват зависимост от народност, раса, религия, цвят на очите, хранителни предпочитания и пр. Изброените изобщо НЕ СА ФАКТОР в днешно производство. Ако ФВ решат, могат да вдигнат завод на остров Борнео и качеството не може да е различно от това в Германия, ако не е спесифицирана такава разлика. Останалото са митове и легенди.

  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#20] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Според мен авто почти няма да използват, сигурно и за другите ще е с кораби...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#70] от "Ashiata Shiemash":

    " Не че вярвам на лафовете за "недостиг на квалифицирана работна ръка", но квалифицираната работна ръка не се изчерпва само до програмисти.
    Иначе, понеже това е редовното мрънкане на родния бизнес, вместо да мрънкат може да се замислят да почнат да си обучават персонал без да искат от него извънземни предварителни умения, не е много трудно да се досети човек. Но по-лесно е да се мрънка и да искаш наготово да ти дойде някой суперспециалист и в същото време да му предложиш 700 лв."

    Всичко е въпрос на възможност за обучение и време да се изградят кадрите в дадената пазарна ниша ! Да правиш отделни детайли в една поточна линия за коли не е изобщо по - трудно от това да се занимаваш със спецефични ИТ технологии и процеси, но въпреки това ние го вършим по най - добрия начин, така че това са приказки за наивници. Тяхна си работа къде ще ходят, но защо постоянно ни обясняват колко лоша е Турция като демократични стандарти, права на човека и прочие, а после най - големите инвеститори избират да си влагат парите там ? Като ще го правите - правете го, и не ни занимавайте с лицемерни вопли за ценности и права ! Утре ако ви заподозрят за гюленизъм, ще имате удоволствието да изпитате условията на турските затвори, без да вдигате шум до небето колко лош бил султана !
    Горчиво от мен !

  82. 82 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    До коментар [#65] от "Chubachubs":

    Препоръчвам и на вас внимателно прочитане - от 80 до 90% за износ, сиреч 20 до 10% остават за Турция (не твърдо 10%). Сметнете колко е 20% от 300 хиляди годишно.
    А и всеки леко запознат с мащабите на подобна корпоративна търговия ще ви каже, че това са ориентировъчни цифри в стратегическия план, реалностите, включително политически и икономически, налагат периодични промени във всеки план след анализ на ситуацията на пазара.

  83. 83 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    абе стига с глупости турците са факири на рушветите ше ме изкефи чичо Тръмп да набаца едни хубави санкции на турция и тогава гледайте шоу
    —цитат от коментар 44 на qtl36551020


    Чичо Тръмп няма интерес да налага такива санкции. Може да раздухват по медиите за лапни-шараните от широката публика. А иначе, връзката с Щатите е най-яката връзка на Турция с останалия свят, сравнима само с Британската връзка.

  84. 84 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    До коментар [#72] от "Ivan_":

    В смисъл ???

    karabastun1@abv.bg
  85. 85 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2723 Любопитно

    Дали не е заради това?

    "Yeni Akit (Турция): Турците считат Русия за приятел, а САЩ – за враг, показва проучване

    26 Септември 2019 | 04:41 | Агенция "Фокус"

    Анкара. В Турция бе проведено голямо проучване на общественото мнение относно най-важните проблеми и постижения на страната. 74,9% от анкетираните похвалиха закупуването на руската система за ПВО С-400. Мнозина от тях смятат Русия за приятел, за разлика от САЩ - 94,5% от анкетираните определиха страната като враг на родината си, отбелязва консервативният вестник Yeni Akit.
    Компанията „Изследвания, оценка, анализ“ (ADA) публикува резултатите от проучване на общественото мнение. В анкетата, проведена от 19 до 30 август 2019 г. в 26 провинции на страната, са се включили 1721 жители на възраст над 18 години.
    На участниците в проучването са зададени въпроси за най-важните проблеми в Турция, закупуването на С-400 от Русия, въпреки противопоставянето на и НАТО, законопроекта за амнистията и за мнението им за Ахмет Давутоглу и Али Бабакан, които се подготвят да създадат нови партии,.
    На въпрос „Кой е най-важният проблем в Турция“, 44,9% от анкетираните посочиха икономиката, 17% - безработицата, 6% - сирийските бежанци, 5,2% - тероризма, а 2,9% обърнаха внимание на проблемите на демокрацията, правата правата на човека и справедливостта.
    На въпрос „Как оценявате закупуването на система за ПВО на С-400 в противоречие с позицията на САЩ и НАТО“, 74,9% от анкетираните са избрали опцията „подкрепям“, 14,9% - „не подкрепям“, а 7,3% се въздържаха от категоричен отговор.

    94,5% от анкетираните определят САЩ като враг

    На въпрос кои страни са приятелски настроени към Турция и кои са враждебни, 94,5% от анкетираните определят САЩ като враждебна страна. Сред приятелските страни Азербайджан заема първо място с 83% от гласовете. Следват Русия (16.3%) и Китай (10.2%).

    Законопроект за амнистия относно дневния ред на парламента

    Отговорите на въпроса „Как оценявате законопроекта за амнистия, който бе на дневен ред в парламента наскоро“ са разпределени по следния начин: 42,3% от анкетираните не подкрепят законопроекта, 24,4% го одобряват и отбелязват, че такъв закон трябва да бъде приет, 33,3% сезатрудняват да отговарят.

    56,4% смятат, че Турция не се нуждае от нова партия

    На въпроса „Нуждае ли се от нова партия Турция“ 56.4% от анкетираните отговорят с „не“, 32.2% с „да“, 11.1% се затрудняват да изкажат мнение.

    Въпрос за Давутоглу, Бабакн и Индже

    Участниците в анкетата са били попитани дали възнамеряват да гласуват за бившия министър-председател Ахмет Давутоглу, бившия вицепремиер Али Бабакан и кандидата за президент на Републиканската народна партия на Турция през 2018 г. Мухарем Индже, ако създадат нова партия.
    10% от анкетираните изразиха готовността си да подкрепят Бабакан, 7.3% - Давутоглу, 9.5% - Индже.

    Въпрос за президентската система

    И на въпроса „Доволни ли сте от президентската система“ 61,5% от анкетираните отговарят с „не“, 38,5% с „да“.

    „Ако изборите се проведат следващата неделя, за коя партия ще гласувате?“

    На този въпрос 37,5% от участниците изразяват подкрепа за управляващата „Партия на справедливостта и развитието“ (ПСР), 22,8% - Републиканската народна партия (РНП), 11,5% нова партия, ако такава бъде създадена, 9,5% „Партията на националистическото движение“, 9% Демократическата партия, Партия на народите, 7% - „Добра партия“, 0,9% - „Партия на щастието“.

    „За кого ще гласувате на президентските избори?"

    39,1% от анкетираните отговарят: Реджеп Тайип Ердоган, 28,6% - Екрем Имаглу (кмет на Истанбул от 27 май 2019 г.), 8% - Селахатин Демирташ, 6,8% - Мерал Акшенер , 6,5% -Девлет Бахчели, 4,2% -Али Бабакан, 2,3% - Ахмет Давутоглу, 2% - Мухарем Индже, 0,5% - Кемал Кълъчдароглу." https://t.ly/85zWP

    (не се чете)
  86. 86 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#77] от "Ivan_":

    По-точното е да се каже че Турция е развиваща се държава, но пазарната им икономика си е развита, какво има да се развива повече, освен ако не се очаква да приватизират много държавни предприятия но не вярвам да е такава ситуацията им.

  87. 87 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Разстроено

    До коментар [#75] от "transvaal":

    "Защото, ако дойдат 2-3 инвеститора от този калибър, за 5-10 години време Бг олигарсите ще трябва да отекат в канала. "

    Единственият много точен коментар.
    Искат да са първи на село, защото в града въобще няма да финишират,

    Модератора е неадекватен!
  88. 88 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Весело

    До коментар [#20] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Няколкостотин автовоза ще им излязат ЗЛАТНИ ! :)

    karabastun1@abv.bg
  89. 89 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#84] от "karabastun":

    В смисъл, че най-вероятно автомобилите от този завод основно ще се транспортират по вода...

    Модератора е неадекватен!
  90. 90 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    До коментар [#80] от "Ivan_":

    И тези ''кораби'' КАК отиват до Кремиковци ?????

    karabastun1@abv.bg
  91. 91 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3991 Весело

    До коментар [#44] от "qtl36551020":

    Чичо Тръмп искал да увеличи търговския обмен с Турция 5 пъти и да има даде зелена светлина за сделката с Ф-35 (в която по начало има турско участие) ако се откажат от руските С400.
    Е, точно сега едва ли му е до това, но заявката към Еврдоган е направена. Никой не иска да губи втората по сила армия в НАТО, особено в това съседство...

  92. 92 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Андреас от "Фолксваген" лъже,че в България нямало достатъчно на брой квалифицирани хора. Става дума за само четири хиляди души.

  93. 93 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Интересно как половин година бг медиите се надпреварваха да повтарят като латерна как България ще е следващото място за инвестициите на Фолксваге и диктаторки азиатски държави които са враждебни към евроатлантизма и клонят все повече към Русия като Турция нямат ниаккъв шанс спрямо евроатлантическата и демократична държава като България. Сега почнаха някаква нова латерна как България имала проблеми че заплатите били прекалено високи и че субсидиите били ниски. Само дето заплатите в Турция са на нивото на българските, а никой не е казвал че Турция ще раздава субсидии а и нали тук голямото предимство са т.н. евросубсидии ? Т.е. излават се очевадно фалшиви аргументи.

  94. 94 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    До коментар [#89] от "Ivan_":

    По канала София - Варна ли ???

    karabastun1@abv.bg
  95. 95 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#81] от "samoedin":

    Съгласен съм с гледанта ти точка. В крайна сметка решението според мен е взето не само на база обективна оценка за квалификацията на персонала и нивото на заплатите ами играят роля и сериозни геополитически вмешателства. Ние сме много малки в сравнение с Турция за да можем да се борим на политическия фронт а и ЕС не застана по никакъв начин зад нас в тази битка.

  96. 96 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    "...... А това че Турция била все още кандидат за ЕС наистина кърти! Да благодарим на Ердоган че още не е подал молба за членство в Евразийския съюз?!
    —цитат от коментар 23 на Julian Mall


    Ами кандидат е, и Европа няма никакво намерение да прекрати кандидатурата. Европа засега възстанови Западната Римска Империя. Ще присъедини и Източната, но с особен статут (както си е било и в Римско време). Турция е от огромна геополитическа важност за Европа, а външните и враждебни на Европа сили като Китай и 3-тия свят са само един от аргументите за пълноправно членство на Турция в бъдещия ЕС (т.е бъдещата Супер-Държава). Тия ваши мантри, освен че са изтъркани до втръсване, са и неверни, а и няма как да издържат критика. ФВ и Германия знаят по-добре от вас кое как се прави.

  97. 97 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Интересно каква е истинската причина защо Голксваген са решили да строят завод в Турция и да плащат мита за внос на продукцията в ЕС при положение че запалтите в България са на практика на нивото на турските и това не можве да е причина. Да оставим настрана как евроатлатическта и европейска България е пренебрегната заради дикаторката и все по-руска Турция? Мног оинтересни въпроси които засягат и дали България въобще има някакво бъдеще след като е очевадно пренебрегната отвсякъде ( примерно Южен поток стана Турски поток, АЕЦ Белене се спра и се строи АЕЦ ама в Турция и т.н.

  98. 98 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    "А това че Турция била все още кандидат за ЕС наистина кърти! Да благодарим на Ердоган че още не е подал молба за членство в Евразийския съюз?!
    —цитат от коментар 23 на Julian Mall


    Византия никога не е принадлежала към Евразия. Евразия е на Великите Тюркски Хаганати, на Чингис Хан, Бату Хан и Златната Орда - нейният приемник и наследник е Русия. Ердоган няма работа там. Има си граница между Великата Степна Империя и Ромейската Империя. Разбирайте го както щете, но Patterns of History са изключително устойчиви, траят хилядолетия и в голяма степен имат геополитическа определеност. Великата Степ е буферът между нас и Китай. Турция е Османо-Византия и нейната роля за Европа е контрол върху Близкия и Средния Изток, влияние в Кавказ и целия пояс от Каспийско Море до Тихия океан през Казахстан и Северен Китай.

  99. 99 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Темата е благодатна за умствено изостаналите тролове и те разбира се са я налазили. А истината е елементарна. Стане ли въпрос за милиарди всякакви бълвочи за евро ценности и прочее остават на заден план. Нищо лично, просто бизнес. А тези, които до вчера се плюнчиха, каква диктатура и сатрапия била Турция, а днес се плюнчат, че били по- либерални от нас, че имало върховенство на закона и тем подобни словоблудства, тях няма смисъл да ги коментираме. Те се опитват да плюят България, но всъщност плюят върху себе си.

  100. 100 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3215 Неутрално

    До коментар [#15] от "Petleshev":

    Като си отговориш на въпроса "защо Роувър напусна България по времето на Костов", ще разбереш защо са избрали Турция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK