
Вече е почти сигурно - във "Фолксваген" са избрали Турция за гигантската си инвестиция. Икономистът Ердал Ялчън изброява причините, които са наклонили везните в полза на Турция в интервю под заглавие "Фолксваген" избра Турция заради всичко това".
Турски медии съобщават, че тази седмица "Фолксваген" се е вписал в турския търговски регистър. Така вече е почти сигурно, че новият завод на германския автомобилен гигант ще бъде построен именно в Турция. Изненадващо за мнозина инвестицията от 1 милиард евро няма да отиде в страната - членка на ЕС, България, която до последно се надяваше да наклони везните в своя полза. В интервю за ДВ експертът Ердал Ялчън, професор по международна икономическа политика в университета в Констанц, изброява предимствата на Турция.
Проф. Ялчън, какво според вас е накарало "Фолксваген" да вземе решение в полза на Турция?
- Идея за завод на "Фолксваген" в Турция имаше още преди няколко години. Но тогава тя беше отхвърлена. Ако погледнем дългосрочните икономически перспективи, ще установим, че решението е обосновано и като цяло съвсем смислено. През последните 15 години Турция се утвърди като важен производствен център, особено в областта на автомобилостроенето. Много фирми - доставчици за автомобилната индустрия, се установиха в страната. За концерн като "Фолксваген" това естествено е от изключителна важност. А България не предлага такива условия.
Как изглежда трудовият пазар в Турция? Какво може да очаква "Фолксваген"?
- Разходите за труд и работна сила са много ниски. Минималната работна заплата възлиза на 420 евро. Освен това Турция е голям пазар - очаква се в обозримо бъдеще населението на страната да надхвърли 100 милиона души. Това означава, че "Фолксваген" ще може да разчита на огромен брой млади кадри, които да бъдат ангажирани дългосрочно. По правило работната ръка в Турция е добре обучена, но в същото време не бива да забравяме, че политическите конфликти в страната доведоха до изтичането на много квалифицирани кадри.
За никого не е тайна, че турската икономика изживява тежка криза. Може ли една такава инвестиция да я съживи?
- Абсолютно. За турската икономика тази сделка е от изключителна важност. Не на последно място - защото излъчва силен сигнал: вижте, най-големият автомобилен концерн в света инвестира при нас.
Напоследък в Турция бяха потъпкани основни принципи на правовата държава. Разумно ли постъпва "Фолксваген", инвестирайки в една страна, която не предлага достатъчно правна сигурност?
- Отказът от инвестиции също не е решение. Отчасти имаше забрана за германски инвестиции в Русия, но икономическата изолация не показа никакъв ефект. Същото важи и за Иран. Спирането на инвестициите дори отслаби демократичните сили. А и историята ни учи, че поддържането на икономически отношения определено е по-добро решение от изолацията. Освен това инвестициите могат да предизвикат подобряване на общите рамкови условия в Турция, което на свой ред да се отрази положително и на политическата обстановка.
Но турското правителство продължава да погазва основни свободи и принципи на демокрацията. Не е ли в такъв случай осъдително от морална гледна точка да се прави такъв щедър подарък на турското правителство?
- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
karabastun
Рейтинг: 8956 Любопитно"VW" не е взел решение вчера !
[email protected]****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Julian Mall
Рейтинг: 2405 Гневно"- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоАшколсун, машаллах професоре! Ето от такива съветници от турски произход се нуждаят германците за да вкарат Турция в коловозите на либералната демокрация! Още две три такива инвестиции и ще видите какъв либерал ще стане Ердоган и каква неолиберална Османска империя ще възражда! А ние тъй и тъй сме си либерали и нямаме нужда от инвестиции които да ни либерализират!
zxp53317185
Рейтинг: 1083 Неутрално"какво, според Вас, е накарало "Фолксваген" да вземе решение в полза на Турция"
Пазар и субсидия е краткият отговор.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2513 НеутралноЩом "VW" отива в Турция явно ЕС вече не е привлекателно и перспективно място за инвестиции, особено жалките източни провинции като България където със съмнителни пари за молове и бакалии от 20-30г. нищо съществено не е построено!
Libertarianism is just anarchy for rich peopledma12587967
Рейтинг: 1131 НеутралноПроизводител на коли от ЕС, да избере страна не от ЕС, а в непосредствена близост до ЕС, значи има нещо гнило в правилата и регулациите на ЕС.
krf54523578
Рейтинг: 294 НеутралноОт друга медия:
Бившият втори в ГЕРБ преди няколко дни каза, че Борисов е обграден от подмазвачи, които му говорят само каквото той иска да чуе.
Съдейки по изказванията на вицепремиера Дончев в Пловдив, явно Цветанов е прав и преценката му не трябва да бъде подценявана.
Още преди Фолксваген да обяви крайното си решение, Дончев заявява: „Като не е дошъл той, ще дойде някой друг и то в близките две-три години, защото има натрупване на много предпоставки за това и то е неизбежно“.
Бързаме да успокоим Бойко Борисов за разгръщащото се фиаско с Фолксваген насред кампания за местни избори, така ли, г-н Дончев?
Да не се коси премиерът и да не обръща внимание на осмиващите го как гледа през крив макарон, огънат във формата на W, хиляди българи във фейсбук?
Голямото чудо, че не сме спечелили заводите на BMW и Volkswagen през 2017 и 2019, ние даже ще им се разсърдим, че не са ни харесали! Пък дадохме всичко възможно, но ето – те мамят в Унгария и Турция и ние ще ги набием с тоягата! Лош Орбан – лош Ердоган! Пък други ще дойдат! Неизбежно било!
Бързи три въпроса към вас, г-н Дончев:
Първо, замислихте ли се защо Volkswagen не споменават нито веднъж България, а казват „европейска държава“? И какво ще стане, ако VW направят завод за SUV-та в друга европейска държава? Както BMW строят завод в момента в Унгария. Ако Орбан, Бабиш и Дуда намерят начин (отново, защото са го правили) да дадат на Volkswagen повече държавна помощ от нас, пак ли ще обяснявате на българите и на Борисов, че сме дали всичко?
Второ, кой е този другият автомобилен производител? Изпуснахте BMW и сте на път да изпуснете Volkswagen.
В света има точно 20 големи производители. Да се разходим заедно из списъка, г-н Дончев? Най-големи в света са Toyota – те казаха, че остават в Англия въпреки Brexit, разширяват завода си във Франция и наливат капацитет в Полша. Втори са VW. Трети са Hyundai – току-що обявиха планове за разширяване в Чехия, никога не са говорили за нов завод.
Фактът, че мениджър на Hyundai не се е снимал с българската делегация в Сеул (а корейците са луди на тема снимки) е показателен за шансовете ни и колко са верни приказките, които шушнете в ухото на Борисов (когото разходихте до другия край на света като мечка на повод без да подпише нито един смислен договор).
Четвърти са General Motors, те към Европа не гледат. Пети са Ford, които се обединиха с Volkswagen и вече са в Турция. Шести и седми са Нисан и Хонда. Нисан е във финансова криза и съкращава 12 500 работни места. Хонда е в подобно положение. Осми са Fiat-Chrysler – в Сърбия. Между другото Сърбия привлече и завод на Toyota за гуми на стойност $400 млн. преди няколко месеца. Девети са Рено – в Турция. Десети са Пежо – с падащи продажби и финансови проблеми. Малко по-надолу са Даймлер (също в Турция и Вишеград) и вече изтърваните от нас BMW.
Та колко още големи възможности виждате в този списък, г-н Дончев? Колко още големи автомобилни производители са обявили планове за разширяване на производството си? Ходили сте скоро да пращате писъмца на един от по-малките, защото преводачите ви объркали плановете му за създаване на търговска мрежа със създаване на завод. Ама това Борисов не го знае, че в негов стил ще се бъзика с вас после 10 години.
Трето, защо идването на такъв инвеститор да е „неизбежно“? В живота неизбежна е само смъртта. И ако смятате, че този инвеститор ще дойде сам, тогава вие защо сте вицепремиер по икономика (не броим фикуса в съседния кабинет) и защо ви плащаме заплата, ако просто ще палим свещи някой да дойде?
Според шефа на LMC Automotive и шефа на Germany’s Center for Automotive Research автомобилните продажби през 2019 ще спаднат с около 2% и няма да се възстановят поне в близките 3 години. На този фон какво „неизбежно“ има в идването на нов автомобилен гигант в България да отваря нов завод, при положение, че продажбите му падат? Тези заводи за музеи ли ги имате? И то след като у нас за 3 години са дошли BMW и Volkswagen и сме ги изпуснали.
Между другото агенция ПИК на 12 юни тази година написа как в България ще дойде „неизбежно“ автомобилен завод – като Бойко Борисов увеличи предлаганата от нас държавна помощ с 200 милиона евро и де факто ние поемем първоначалния финансов риск за цялото строителство на този завод. Това направи Орбан в Унгария с BMW. Това ще направи Ердоган в Турция с Volkswagen.
Та, г-н Дончев, нито друг от малкото световни автомобилни производители се е залетял към България, нито идването на такъв е „неизбежно“ при спадащи световни продажби и идваща рецесия, нито България е положила големи усилия и е дала нещо кой-знае какво на Volkswagen.
И тук идва въпросът - вашата работа каква е и какво следва за човек, който не си върши работата?
Вашата работа е да привличате стратегически инвеститори или да разхождате Бойко Борисов по заводи за маркучи и капаци на автомобили, лъжейки го какви големи неща са това?
Вашата работа е да намерите начин да изравните турската оферта (явно Унгария и Полша могат, въпреки европейските регулации) или да говорите празни приказки в бъдеще време (след като 10 години сте във властта) по събитията на Иво Прокопиев, домакинствани от Иван Тотев в неговия личен хотел (построен със спестявания от кметската заплата)?
Да добавим ли и ролята на тези двамата в сделката за Фолксваген, или да си мълчим, че току-виж като Иван Гешев ги подхване, може да стигне и до други хора?
Вашата работа е да давате истинската картина в икономиката на Борисов или да му се подмазвате от сутрин до вечер?
dma12587967
Рейтинг: 1131 НеутралноДо коментар [#8] от "krf54523578":
Добре е да се посочва коя точно медиа.
Peen40
Рейтинг: 387 НеутралноДо коментар [#7] от "dma12587967":
Естествено,че на бизнеса ще му е изгодно да иде там,където регулциите са в негова полза.А и скритите и явни субсидии,като покупка на автомобили.
selqnin
Рейтинг: 1882 НеутралноСъмнявам се!!!!
Както се видя дори ефекта "Ататюрк" върху азиатската кочина не е достатъчен за да цивилизова онези, които живеят по Хиджра, според който днес е 1397 година........!!!!!!!!
plebs
Рейтинг: 306 Любопитно"Заводът на "Фолксваген" може да има и позитивен политически ефект в Турция"
- Какво друго може да се очаква от Моника Веле и "Икономистът Ердал Ялчън "???
- Да не би да очаквате широко отразяване в Дневник на сигнала на Манфред Вебер до ЕК?
"Лидерът на групата на ЕНП в Европарламента Манфред Вебер изпрати писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестегер с искане Еврокомисията да започне проверка на споразумението между "Фолксваген" и Турция за построяването на нов завод в Маниса близо до Измир, научи БНТ." - http://news.bnt.bg/bg/a/manfred-veber-sdelkata-mezhdu-folksvagen-s-turtsiya-oshchetyava-blgariya
- Решението ще дойде от ЕК!
- "Свободна Моника Веле" е никой по случая.
Petleshev
Рейтинг: 3365 Неутрално"... Разходите за труд и работна сила са много ниски. Минималната работна заплата възлиза на 420 евро..."!
Бивш tww09306483.Тъй де, но те едва ли ще намерят работници които са съгласни да получават толкова.
Да не говорим, че МРЗ в България е по-ниска. Значи има много други фактори, които са в полза на Турция.
Ние сега още ли сме в играта?
karabastun
Рейтинг: 8956 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "zxp53317185":
[email protected]До коментар [#7] от "dma12587967":
До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Ми досега ни обясняваха , колко е изгодно за инвеститорите да сме в ЕС, сега пък се оказа, че Турция имала предимство, защото не е в ЕС!?
selqnin
Рейтинг: 1882 НеутралноДобре дошъл на германският бранд в Средните векове!!!
hamiltonf
Рейтинг: 4459 Весело"- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ."
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Сигурно има, обаче ние във Форума имаме само един турчин, и той с две ръце и с два крака подкрепя Ердоган!
hamiltonf
Рейтинг: 4459 Веселоhttps://money.bg/investments/es-mozhe-da-globi-volkswagen-s-do-eur1-miliard-zaradi-izbora-na-turtsiya.html
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.plebs
Рейтинг: 306 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "zxp53317185":
- Държавна помощ, а не субсидия, драги. Което е в разрез с европейските правила:
https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7689608
zxp53317185
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#14] от "karabastun":
По принцип и трябва да си остане извън ЕС. Но големият успех за тях е търговското им споразумение, което явно са успели да го подпишат при много добри условия. Трябва да се мисли предоговарянето му от страна на ЕС.
Peen40
Рейтинг: 387 НеутралноИ каква е разликата между двете?
zxp53317185
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#18] от "plebs":
И го прочети пак това което си шернал, "драги" ;)
"Oчĸвиднe apoтaecpeчнитĸ пeлзи co нoлицĸ - тeй ĸ дoл eгpeмнo cyбcидия."
Копирано от https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7689608 © www.24chasa.bg
mbt34598035
Рейтинг: 287 НеутралноЧе нашите сега управляващи няма да си направят съответните реални изводи от случилото се - няма. Те ще продължават да ни говорят съответните си техни глупости, за да ни убедят, колко ние сме били по-добрият вариант за тази всепризната автомобилна компания. Че техните масово високо социално платени избиратели ще им вярват и ще гласуват отново и отново и отново за тях на всякакви си избори - то е ясно. Само може би не е ясно, кога ще бъде нашият край /като население и държава/.
transvaal
Рейтинг: 1681 НеутралноНе мога да разбера голямата пушилка и пеняване на тема политика под всяка статия за завода на ФВ.
Фолксваген е най-големият от автомобилните гиганти. Генерира повече пари от цели държави. Има най-добри експерти и специалисти във всички области - технически и финансови. Има стратези. Решенията на тия хора се базират не само на печалба, но и на дългосрочно планиране. Нямам никакво съмнение, че решението им е правилно. Нормално е всеки служител на една корпорация да защитава интересите на корпорацията на първо място. Така, както един държавен служител защитава интересите на държавата. Щом са взели решение да правят завода в Турция, значи, това решение най-добре защитава интересите на Фолксваген. Директорите на ФВ не получават заплата от правителството в Берлин или от Евро-Комисията в Брюксел, а от ФИРМАТА Фолксваген. Не са длъжни да се обясняват нито в Берлин, нито в Брюксел, нито дължат обяснения на София и пр. И са прави да им е през оная работа за това, какво мислят правителствата, веганите, лгбт, нпо, журналисти без граници и пр. - решенията в бизнеса трябва да са напълно бизнес решения. Ако България имаше Съдебна Система, Пазарна Икономика, законодателство, което защитава ИНДИВИДА и неговата ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ, ако България не беше троянскто магаре на Русия, ако, ако и ако..... може би Фолксваген биха строили тоя завод в България. Но с тоя зле-пребоядисан соц и с откровено АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННАТА СИ ПОЛИТИКА, България няма шанс да привлече инвестиции от каквато и да било величина. Дори нашего брата емигрантите не смятаме да инвестираме в България - няма гаранции за индивида и неговата собственост. След като мутри и олигарси държат всичко на къса каишка - не, мерси, няма да инвестирам. Защото дори едно жилище да купиш, а бе, по-добре си го купи в чужбина и го давай под наем, повече ще спечелиш, отколкото в България да го купиш. За бизнес от какъвто и да е характер - никога! Мутрите и системата ще ти източат всичко. Това важи на всички нива. Затова, не Фолксваген е виновен за това, че не идва в България, а елитите на България, които предотвратяват всяка смислена инвестиция. Защото, ако има свободна икономика, ще дойдат толкова пари, че сегашната олигархия ще отече в канала. А в Турция, хората имат НОРМАЛНА, КАПИТАЛИСТИЧЕСКА, ЛИБЕРАЛНА ИКОНОМИКА. Без излишни ограничения, без всевъзможни контролни органи, комисии, идиотски регулации и пр. И най - важното - там мафия не вирее, защото има яка държава, няма рекетьори, и най-дребният човек с една количка кюфтета на тротоара е защитен от Закона (но и плаща за тротоарното място). Има нормален ред. В България икономиката е фундаментално деформирана, държавата има ненормално голямо участие във всичко, олигархията и мутро-милиционерите задушават всяка инициатива. Няма как да инвестират в България.
zxp53317185
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#22] от "mbt34598035":
Факт, ние далеч не направихме достатъчно. Не е справедливо инвестицията да отива в Турция, но не съм сигурен че и ние я заслужаваме на този етап. И не заради мантрата с "кадрите", ами липсваща инфраструктура, терени и административен капацитет на държавата.
ygo11542256
Рейтинг: 483 Неутрално- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ.
Хахаха, дъното. Последното нещо, което някой нормален в Турция иска, е страната им да тръгнела по пътя на либераската демокрация.
Капабланка
Рейтинг: 581 НеутралноЕстествено, че ще има позитивен ефект - икономически и политически!Ако нямаше такъв, никой нямаше да го иска този завод!
И колкото и да са ми неприятни другарите комунисти от ГЕРБ и политиката, която ни води към завръщане на комунизма с овладяване на съд, прокуратура и всички властови лостове, то това, че Германия избра Турция с Ердоган - си е показателно за лицемерието им.Така са и с Русия - критикуват ги, но когато опре до печалба и пари - прибират и мълчат.
Да подкрепиш Ердоган - един видим сатрап - е наистина отвратително и показва, че не опира до условия и отговарянето им, а до печалбарство.
Julian Mall
Рейтинг: 2405 ЛюбопитноОт 30 години все чакаме голямата инвестиция! Затворихме си двете ядрени централи за да влезем в ЕС! Турция нищо не е затворила даже строи четири нови а ЕС не и казва копче сякаш не е кандидат-член както бяхме ние! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
penetrating
Рейтинг: 5947 НеутралноЕ, добре беше ако е България. Да гледаме напред и да търсим нашия европейски Воксваген с 1 милиард с ясни капитали и без руски корени :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertygo11542256
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#28] от "penetrating":
Фолксваген няма да имаме, но пък ще си имаме либерална демокрация. Какво по хубаво от това.
ironhorse
Рейтинг: 650 НеутралноГермания доказва, че има афинитет да прави бизнес със сатрапии за сметка на Източна Европа. То не бяха сделки с Русия и Китай, а сега и с Турция.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Германия трябва да бъде прегазена, като се направи масов бойкот на произвежданите стоки от немски фирми.
Само така можем да озаптим надигащият се реваншизъм в Германия.
Иначе ни чака Трета световна война, пак започната от Германия !!!
samoedin
Рейтинг: 3988 НеутралноОт Фолксваген именно това са планирали от самото начало, но всички тия приказки в медийното пространство за избор между Сърбия, България, Румъния, та чак накрая се спрели на Турция - те бяха просто за камуфлаж !
ironhorse
Рейтинг: 650 НеутралноФолксваген по най-безцеремонен начин нарушава конкурентното право на ЕС и трябва да бъде одран с няколко десетки милиарда евро.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.А Турция следва да бъде изхвърлена от митническото споразумение.
Turk
Рейтинг: 323 НеутралноДо коментар [#16] от "hamiltonf":
TurkЕтито !
Той не е турчин. Той е татарче от добруджата...
И сляпо подкрепя Ердо, който също не е турчин а грузинец...
yanne
Рейтинг: 1065 НеутралноДо коментар [#23] от "transvaal":
В Турция ли няма мафия и корупция?!
samoedin
Рейтинг: 3988 НеутралноДо коментар [#32] от "ironhorse":
" Фолксваген по най-безцеремонен начин нарушава конкурентното право на ЕС и трябва да бъде одран с няколко десетки милиарда евро.
А Турция следва да бъде изхвърлена от митническото споразумение."
И го прави, защото лобира на всички нива в евроинституциите, а това влияние струва пари, доста пари на ФВ, за да реализира корпоративната си лакомия за по - високи продажби и косвената си подкрепа за един диктаторски режим ! Има обаче сериозни индикации, че всъщност ФВ си прави много криви сметки.....
Damian Damianov
Рейтинг: 237 НеутралноМоже ама у нас е поредното доказателство че крадливите политикани само лъжат и крадат и не стават за нищо друго. В резултат абсолютно всичко в България е затънало - от икономика, през здравеопазване, армия, полиция до футбола е затънало и върви по нанадолнището. Само кражби и продажби вървят за метка на всичко останало. И всичко прикрито с лъжи за розови бъдещета които естествено никога няма да дойдат. А в края на краищата опашките пред терминалите само се увеличават.
MORTAR
Рейтинг: 239 НеутралноА пък Дания оттегли политическите си възражения към Северен поток 2.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Време е да си го признаем. Европейски ценности няма. Има корпорации и те управляват ЕС.
Румънците имат две думи за корупция. Едната е за корупцията при лекаря, полицая. Втората е за това което правят Германците, Датчаните, Французите, Холандците... - най-корумпираните нации в Европа.
plebs
Рейтинг: 306 НеутралноДо коментар [#20] от "gonz0104":
- Субсидия в ЕС е РАЗРЕШЕНА държавна помощ. Такива са субсидиите в селското стопанство примерно. Другото е просто държавна помощ:
"Държавните помощи могат
да изкривят лоялната и ефективна конкуренция между предприятията в
държавите-членки и да повлияят негативно на икономиката, поради
което Европейската комисия осъществява контрол върху държавните
помощи с оглед конкурентните предприятия да са поставени и да
работят при равноправни условия.
Предприятието, което получава държавна подкрепа, придобива
неоправдано предимство пред конкурентите си. Поради тази причина,
Договорът за създаване на Европейската общност принципно забранява
държавните помощи с изключение на случаите, в които те са оправдани
от гледна точка на общото икономическо развитие."
transvaal
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#34] от "yanne":
Сигурно има, но НЕ както в България, където цялата Държава е под контрола на сенчести структури - КГБ, ДС, олигарси назначени за капиталисти, мутри и милиционери и никаква прозрачност. В Турция имат нормална икономика, работи се много и съвестно, има реален сектор има ясни правила и се спазват!
Damian Damianov
Рейтинг: 237 НеутралноПростият Бай Ганьо почна да вниква че заради ЕС сега ще купува Газпромска газ от Турция , и че ще купува ток от Турция произведен от техния АЕЦ на границата с България от Росатом. Докато Бай Ганя налива асфалт и се занимава с просия и ангария в чужбина Германия си остри Син поток - 1 и Син поток -2 а Фолксваген си проивежда в Турция и плаща заплати по-високи от тези които би бил платил в България. Доакто у ансп олитканите подрепяни от Запада крадат и лъжат Българтия е тотално бита карта. Даже тировския бизнес го взеха...
penetrating
Рейтинг: 5947 ВеселоДо коментар [#29] от "ygo11542256":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКъде това?
gembirdkz
Рейтинг: 568 ГневноГермания доказа едно,едно е да плямпаш глупости за демокрация и свободи,съвсем друго е да ги спазваш и да ги защитаваш,а парите след тази сделка доказват едно НЕ МИРИШАТ.Прав е Тръмп за едно - немците са пълни ЛИЦЕМЕРИ,както с Украйна,така и с Турция,пресни примери!!!Не сме толкова големи некадърници.че да не заслужаваме такъв завод.
razor
Рейтинг: 1004 НеутралноКаквото и да правим или да сме направили, не можем да променим един факт - Турция е голям пазар с население 80-100 милиона.
Но това беше добър опит за България и показва, че правителството трябва да е много активно, да сформира професионални екипи, които да работят целенасочено за привличане на инвеститори. Няма да стане само с дейността на Българската агенция за инвестиции (без да я омаловажавам). Трябват целенасочени инвестиции за привличане на инвестиции. Гъвкави екипи, интензивни контакти, бързи решения, конкретни предложения, осигуряване на достъп до членовете на правителството, отстраняване на пречките, целенасочено подобряване на условията.
Peen40
Рейтинг: 387 НеутралноДо коментар [#42] от "gembirdkz":
Няма да мирише и газта от Северен паток
turtle
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#7] от "dma12587967":
Тук действат правилата на капитализма и свободната търговия, които ние още не сме напълно осъзнали, а чакаме все някой да ни закриля. Това за съжаление е следсвие на комунизма
Petleshev
Рейтинг: 3365 НеутралноДо коментар [#34] от "yanne":
Бивш tww09306483.Що пък да нямат мафия и корупция? Имат си. Но бизнеса го усещат по-добре, търговията също. Научили са се, да си пазят и привличат кокошки снасящи златни яйца. Също така са разбрали, че пчеличките пълнещи кошера и носещи мед, трябва да се поддържат. Затова работата им върви. Нищо, че Ердоган бил такъв или онакъв...
stanchopansa
Рейтинг: 572 НеутралноОще сме в играта, докато не сложат и последната тухла, и последната керемида, нищо не е сигурно. :-)
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1972 НеутралноДо коментар [#43] от "razor":
На мене не ми е ясно.
Защо България трябва да привлича инвестиции с цената на всичко?!
Вече имаме като включим у държавата над 22 милиарда лева български инвестиции. Безработицата, която и тя е фиктивна в голям процент е 4,3%.Платежнуят ни баланс тази година ще надхвърли 4 милиарда евро плюс.
Турските работници и специалисти са хит в момента на вътрешният пазар на труда.
transvaal
Рейтинг: 1681 НеутралноВ никаква игра не сме. С тази АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, с липсата на законов ред като хората - няма как.
razor
Рейтинг: 1004 НеутралноНе с цената на всичко и не всякакви инвестиции, а такива, които да развиват икономиката с технологии, ноу-хау, добри управленски практики, добро развитие на хората, продукти и услуги с голяма добавено стойност.
Официалната безработица може да е ниска, но в нея влизат само лица, които са регистрирани като безработни и активно търсят работа. Незаетите лица са много повече от официално безработните.
Хубаво е, че привличаме работници от други страни, но ако има повече инвестиции ще можем да привличаме повече работници, ще се връщат и повече българи от чужбина. С това ще растат икономиката и доходите.
Разбира се, при равни други условия, чуждестранните инвестиции не са по-добри от националните, както и външният пазар не е по-добър от вътрешния.
mbt34598035
Рейтинг: 287 Неутрално[quote#49:"transvaal"][/quote] В никаква игра не сме. С тази АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, с липсата на законов ред като хората - няма как.
Абсолютно прав/права сте - корупция на всички нива, административни тежести на всички нива, неустойчивост на всички нива, престъпност на всички нива … . Какъв VW , какви "5 лева" /както биха казали младите/?! Цяло чудо е, че все пак още нещо се развива тук /например Call-центровете , Out-Soursing- и Automotive- компаниите /на които аз съм голям привърженик по работни причини/. Но до кога?
Роси
Рейтинг: 8495 НеутралноЖалко и на Борисов щеше да вдигне акциите, ама...
mnogosamkrasiva
Рейтинг: 540 НеутралноТрябваше тук да е....ама нищо за някой друг завод може и да се преборим :)
Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи тортаДа вярваме на истината
Рейтинг: 1972 НеутралноДо коментар [#50] от "razor":
И съм съгласен и не съм съгласен.
Не съм съгласен, че ние сме технологично изостанали.
Миналата година направихме линиите на Хюндай за хибридите и електромобилите. Слава богу Борисов каза в Южна Корея, че и сега правим много за Хюндай.
После сега ще покажа колко много неща за Фолксваген ще тръгнат от България. Български разработки.
Българските машини са качествени да не говорим за ИТ сектора.
А съм съгласен, че всяка инвестиция е добре дошла. Дали ще се върнат българите бе знам, но със сигурност ще натурализираме много нови българи.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1972 НеутралноДо коментар [#50] от "razor":
А виж колко папуняци тука реват, че сме най-коримпираната държава
Е след като навсякъде реват без нито едно доказателство кой чакал да дойде.
Turk
Рейтинг: 323 Весело-----------
Къде това ? В Габрово ли ?
И какви спецове търсят ?
И колко нето плащат ?
Turk
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1972 НеутралноДо коментар [#56] от "Turk":
Най-много в София, Пловдив Варна и Бургас. Аутсорсинга, ИТ сектора, лекари. В Габрово аз лично едно семейство познавам се установи от Истанбул. Учили 1 година български.
12 700 турци турци за една година са дошли и 37 000 български турци са се върнали. По-скоро децата им.
Да не забравяме, че Турция е вторият инвеститор в България след Холандия.
А за заплатите със сигурност високи заплати. Те да специалисти. Изучени.
eti mehter
Рейтинг: 3908 НеутралноДо коментар [#33] от "Turk":
BukalemunТурция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация.
========
Хи хи ......ти ли си турчин.....?
Ето .....виж .....в края на статията , автора има предвид именно такива ''турци'' като тебе ....:))
Ш'трябва да го черпиш.....
Светско превратаджийски либерал......
Petleshev
Рейтинг: 3365 НеутралноДо коментар [#54] от "Да вярваме на истината":
Бивш tww09306483.Произвели сме поточни линии за хибридите и електромобилите на Хюндай? Къде? В кой град и в кой завод?!
eti mehter
Рейтинг: 3908 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "ygo11542256":
BukalemunХахаха, дъното. Последното нещо, което някой нормален в Турция иска, е страната им да тръгнела по пътя на либераската демокрация.
=========
В това дори и автора на статията се съмнява, но форумния клоун ''Türk'' ....получава обнадеждаващи оргазми .....:))
Как им се иска на някои .....колелото на историята да се завърти обратно. ...
Нека припомня .....
В течение на десетилетия .....светския превратаджийски либерализъм уронваше устоите и добродетелите на турската нация. .....
И още нещо много важно. ....
В мисловния консенсусен мироглед на определящия се като турчин......няма и капка либерален 'оттенък'......
Визията за турско самосъзнание се базира на точно обратното. ....
Консервативна тенденция за ......утрешния ден......
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1972 НеутралноДо коментар [#59] от "Petleshev":
В завода на Цератицит. С участието на Сименс и габровски Мехатронични фирми:) Доволен ли си. Цератицит има завод в Южна Корея сега инструментите ще си ги правят там.
И лично аз съм говорил, срещал с пратениците на Хюндай дето бяха повече от година тука бе. Или пак ще кажеш да не вярвам на очите си. Жалка работа си ти , Пелтешев.
Ети поне е оптимист човека.
Petleshev
Рейтинг: 3365 НеутралноДо коментар [#61] от "Да вярваме на истината":
Бивш tww09306483.Дрън, дрън, дрън, дрън...! Бившият завод Болшевик, понастоящем Терацитит, предлагащ невероятни брутни възнаграждения от 900-1000 лева на инженери с немски и английски. Имало опашка пред портала, която стигала до Севлиево...! Направо са им скрили топката на ония от Хюндай. :)))