Заводът на "Фолксваген" може да има и позитивен политически ефект в Турция

Заводът на "Фолксваген" може да има и позитивен политически ефект в Турция


Вече е почти сигурно - във "Фолксваген" са избрали Турция за гигантската си инвестиция. Икономистът Ердал Ялчън изброява причините, които са наклонили везните в полза на Турция в интервю под заглавие "Фолксваген" избра Турция заради всичко това".


Турски медии съобщават, че тази седмица "Фолксваген" се е вписал в турския търговски регистър. Така вече е почти сигурно, че новият завод на германския автомобилен гигант ще бъде построен именно в Турция. Изненадващо за мнозина инвестицията от 1 милиард евро няма да отиде в страната - членка на ЕС, България, която до последно се надяваше да наклони везните в своя полза. В интервю за ДВ експертът Ердал Ялчън, професор по международна икономическа политика в университета в Констанц, изброява предимствата на Турция.


Проф. Ялчън, какво според вас е накарало "Фолксваген" да вземе решение в полза на Турция?




- Идея за завод на "Фолксваген" в Турция имаше още преди няколко години. Но тогава тя беше отхвърлена. Ако погледнем дългосрочните икономически перспективи, ще установим, че решението е обосновано и като цяло съвсем смислено. През последните 15 години Турция се утвърди като важен производствен център, особено в областта на автомобилостроенето. Много фирми - доставчици за автомобилната индустрия, се установиха в страната. За концерн като "Фолксваген" това естествено е от изключителна важност. А България не предлага такива условия.


Как изглежда трудовият пазар в Турция? Какво може да очаква "Фолксваген"?


- Разходите за труд и работна сила са много ниски. Минималната работна заплата възлиза на 420 евро. Освен това Турция е голям пазар - очаква се в обозримо бъдеще населението на страната да надхвърли 100 милиона души. Това означава, че "Фолксваген" ще може да разчита на огромен брой млади кадри, които да бъдат ангажирани дългосрочно. По правило работната ръка в Турция е добре обучена, но в същото време не бива да забравяме, че политическите конфликти в страната доведоха до изтичането на много квалифицирани кадри.


За никого не е тайна, че турската икономика изживява тежка криза. Може ли една такава инвестиция да я съживи?


- Абсолютно. За турската икономика тази сделка е от изключителна важност. Не на последно място - защото излъчва силен сигнал: вижте, най-големият автомобилен концерн в света инвестира при нас.


Напоследък в Турция бяха потъпкани основни принципи на правовата държава. Разумно ли постъпва "Фолксваген", инвестирайки в една страна, която не предлага достатъчно правна сигурност?


- Отказът от инвестиции също не е решение. Отчасти имаше забрана за германски инвестиции в Русия, но икономическата изолация не показа никакъв ефект. Същото важи и за Иран. Спирането на инвестициите дори отслаби демократичните сили. А и историята ни учи, че поддържането на икономически отношения определено е по-добро решение от изолацията. Освен това инвестициите могат да предизвикат подобряване на общите рамкови условия в Турция, което на свой ред да се отрази положително и на политическата обстановка.


Но турското правителство продължава да погазва основни свободи и принципи на демокрацията. Не е ли в такъв случай осъдително от морална гледна точка да се прави такъв щедър подарък на турското правителство?


- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7902 Любопитно
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2804 Гневно

    "- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ."

    Ашколсун, машаллах професоре! Ето от такива съветници от турски произход се нуждаят германците за да вкарат Турция в коловозите на либералната демокрация! Още две три такива инвестиции и ще видите какъв либерал ще стане Ердоган и каква неолиберална Османска империя ще възражда! А ние тъй и тъй сме си либерали и нямаме нужда от инвестиции които да ни либерализират!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 805 Неутрално

    "какво, според Вас, е накарало "Фолксваген" да вземе решение в полза на Турция"

    Пазар и субсидия е краткият отговор.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Щом "VW" отива в Турция явно ЕС вече не е привлекателно и перспективно място за инвестиции, особено жалките източни провинции като България където със съмнителни пари за молове и бакалии от 20-30г. нищо съществено не е построено!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Производител на коли от ЕС, да избере страна не от ЕС, а в непосредствена близост до ЕС, значи има нещо гнило в правилата и регулациите на ЕС.

  8. 8 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 279 Неутрално

    От друга медия:

    Бившият втори в ГЕРБ преди няколко дни каза, че Борисов е обграден от подмазвачи, които му говорят само каквото той иска да чуе.

    Съдейки по изказванията на вицепремиера Дончев в Пловдив, явно Цветанов е прав и преценката му не трябва да бъде подценявана.

    Още преди Фолксваген да обяви крайното си решение, Дончев заявява: „Като не е дошъл той, ще дойде някой друг и то в близките две-три години, защото има натрупване на много предпоставки за това и то е неизбежно“.

    Бързаме да успокоим Бойко Борисов за разгръщащото се фиаско с Фолксваген насред кампания за местни избори, така ли, г-н Дончев?

    Да не се коси премиерът и да не обръща внимание на осмиващите го как гледа през крив макарон, огънат във формата на W, хиляди българи във фейсбук?

    Голямото чудо, че не сме спечелили заводите на BMW и Volkswagen през 2017 и 2019, ние даже ще им се разсърдим, че не са ни харесали! Пък дадохме всичко възможно, но ето – те мамят в Унгария и Турция и ние ще ги набием с тоягата! Лош Орбан – лош Ердоган! Пък други ще дойдат! Неизбежно било!

    Бързи три въпроса към вас, г-н Дончев:

    Първо, замислихте ли се защо Volkswagen не споменават нито веднъж България, а казват „европейска държава“? И какво ще стане, ако VW направят завод за SUV-та в друга европейска държава? Както BMW строят завод в момента в Унгария. Ако Орбан, Бабиш и Дуда намерят начин (отново, защото са го правили) да дадат на Volkswagen повече държавна помощ от нас, пак ли ще обяснявате на българите и на Борисов, че сме дали всичко?

    Второ, кой е този другият автомобилен производител? Изпуснахте BMW и сте на път да изпуснете Volkswagen.

    В света има точно 20 големи производители. Да се разходим заедно из списъка, г-н Дончев? Най-големи в света са Toyota – те казаха, че остават в Англия въпреки Brexit, разширяват завода си във Франция и наливат капацитет в Полша. Втори са VW. Трети са Hyundai – току-що обявиха планове за разширяване в Чехия, никога не са говорили за нов завод.

    Фактът, че мениджър на Hyundai не се е снимал с българската делегация в Сеул (а корейците са луди на тема снимки) е показателен за шансовете ни и колко са верни приказките, които шушнете в ухото на Борисов (когото разходихте до другия край на света като мечка на повод без да подпише нито един смислен договор).

    Четвърти са General Motors, те към Европа не гледат. Пети са Ford, които се обединиха с Volkswagen и вече са в Турция. Шести и седми са Нисан и Хонда. Нисан е във финансова криза и съкращава 12 500 работни места. Хонда е в подобно положение. Осми са Fiat-Chrysler – в Сърбия. Между другото Сърбия привлече и завод на Toyota за гуми на стойност $400 млн. преди няколко месеца. Девети са Рено – в Турция. Десети са Пежо – с падащи продажби и финансови проблеми. Малко по-надолу са Даймлер (също в Турция и Вишеград) и вече изтърваните от нас BMW.

    Та колко още големи възможности виждате в този списък, г-н Дончев? Колко още големи автомобилни производители са обявили планове за разширяване на производството си? Ходили сте скоро да пращате писъмца на един от по-малките, защото преводачите ви объркали плановете му за създаване на търговска мрежа със създаване на завод. Ама това Борисов не го знае, че в негов стил ще се бъзика с вас после 10 години.

    Трето, защо идването на такъв инвеститор да е „неизбежно“? В живота неизбежна е само смъртта. И ако смятате, че този инвеститор ще дойде сам, тогава вие защо сте вицепремиер по икономика (не броим фикуса в съседния кабинет) и защо ви плащаме заплата, ако просто ще палим свещи някой да дойде?

    Според шефа на LMC Automotive и шефа на Germany’s Center for Automotive Research автомобилните продажби през 2019 ще спаднат с около 2% и няма да се възстановят поне в близките 3 години. На този фон какво „неизбежно“ има в идването на нов автомобилен гигант в България да отваря нов завод, при положение, че продажбите му падат? Тези заводи за музеи ли ги имате? И то след като у нас за 3 години са дошли BMW и Volkswagen и сме ги изпуснали.

    Между другото агенция ПИК на 12 юни тази година написа как в България ще дойде „неизбежно“ автомобилен завод – като Бойко Борисов увеличи предлаганата от нас държавна помощ с 200 милиона евро и де факто ние поемем първоначалния финансов риск за цялото строителство на този завод. Това направи Орбан в Унгария с BMW. Това ще направи Ердоган в Турция с Volkswagen.

    Та, г-н Дончев, нито друг от малкото световни автомобилни производители се е залетял към България, нито идването на такъв е „неизбежно“ при спадащи световни продажби и идваща рецесия, нито България е положила големи усилия и е дала нещо кой-знае какво на Volkswagen.

    И тук идва въпросът - вашата работа каква е и какво следва за човек, който не си върши работата?

    Вашата работа е да привличате стратегически инвеститори или да разхождате Бойко Борисов по заводи за маркучи и капаци на автомобили, лъжейки го какви големи неща са това?

    Вашата работа е да намерите начин да изравните турската оферта (явно Унгария и Полша могат, въпреки европейските регулации) или да говорите празни приказки в бъдеще време (след като 10 години сте във властта) по събитията на Иво Прокопиев, домакинствани от Иван Тотев в неговия личен хотел (построен със спестявания от кметската заплата)?

    Да добавим ли и ролята на тези двамата в сделката за Фолксваген, или да си мълчим, че току-виж като Иван Гешев ги подхване, може да стигне и до други хора?

    Вашата работа е да давате истинската картина в икономиката на Борисов или да му се подмазвате от сутрин до вечер?

  9. 9 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#8] от "krf54523578":

    Добре е да се посочва коя точно медиа.

  10. 10 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#7] от "dma12587967":

    Естествено,че на бизнеса ще му е изгодно да иде там,където регулциите са в негова полза.А и скритите и явни субсидии,като покупка на автомобили.

  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Съмнявам се!!!!
    Както се видя дори ефекта "Ататюрк" върху азиатската кочина не е достатъчен за да цивилизова онези, които живеят по Хиджра, според който днес е 1397 година........!!!!!!!!

  12. 12 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 348 Любопитно

    "Заводът на "Фолксваген" може да има и позитивен политически ефект в Турция"

    - Какво друго може да се очаква от Моника Веле и "Икономистът Ердал Ялчън "???
    - Да не би да очаквате широко отразяване в Дневник на сигнала на Манфред Вебер до ЕК?

    "Лидерът на групата на ЕНП в Европарламента Манфред Вебер изпрати писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестегер с искане Еврокомисията да започне проверка на споразумението между "Фолксваген" и Турция за построяването на нов завод в Маниса близо до Измир, научи БНТ." - http://news.bnt.bg/bg/a/manfred-veber-sdelkata-mezhdu-folksvagen-s-turtsiya-oshchetyava-blgariya

    - Решението ще дойде от ЕК!
    - "Свободна Моника Веле" е никой по случая.

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    "... Разходите за труд и работна сила са много ниски. Минималната работна заплата възлиза на 420 евро..."!

    Тъй де, но те едва ли ще намерят работници които са съгласни да получават толкова.
    Да не говорим, че МРЗ в България е по-ниска. Значи има много други фактори, които са в полза на Турция.
    Ние сега още ли сме в играта?

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7902 Любопитно

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    До коментар [#7] от "dma12587967":


    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ми досега ни обясняваха , колко е изгодно за инвеститорите да сме в ЕС, сега пък се оказа, че Турция имала предимство, защото не е в ЕС!?

    [email protected]
  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Добре дошъл на германският бранд в Средните векове!!!

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4490 Весело

    "- Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ."


    Сигурно има, обаче ние във Форума имаме само един турчин, и той с две ръце и с два крака подкрепя Ердоган!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4490 Весело

    https://money.bg/investments/es-mozhe-da-globi-volkswagen-s-do-eur1-miliard-zaradi-izbora-na-turtsiya.html

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  18. 18 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 348 Любопитно

    "какво, според Вас, е накарало "Фолксваген" да вземе решение в полза на Турция"Пазар и субсидия е краткият отговор.
    —цитат от коментар 5 на zxp53317185



    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    - Държавна помощ, а не субсидия, драги. Което е в разрез с европейските правила:

    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7689608

  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#14] от "karabastun":

    По принцип и трябва да си остане извън ЕС. Но големият успех за тях е търговското им споразумение, което явно са успели да го подпишат при много добри условия. Трябва да се мисли предоговарянето му от страна на ЕС.

  20. 20 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Държавна помощ, а не субсидия, драги. Което е в разрез с европейските правила:
    —цитат от коментар 18 на plebs

    И каква е разликата между двете?

  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#18] от "plebs":

    И го прочети пак това което си шернал, "драги" ;)

    "Oчĸвиднe apoтaecpeчнитĸ пeлзи co нoлицĸ - тeй ĸ дoл eгpeмнo cyбcидия."

    Копирано от https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7689608 © www.24chasa.bg

  22. 22 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Че нашите сега управляващи няма да си направят съответните реални изводи от случилото се - няма. Те ще продължават да ни говорят съответните си техни глупости, за да ни убедят, колко ние сме били по-добрият вариант за тази всепризната автомобилна компания. Че техните масово високо социално платени избиратели ще им вярват и ще гласуват отново и отново и отново за тях на всякакви си избори - то е ясно. Само може би не е ясно, кога ще бъде нашият край /като население и държава/.

  23. 23 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Не мога да разбера голямата пушилка и пеняване на тема политика под всяка статия за завода на ФВ.
    Фолксваген е най-големият от автомобилните гиганти. Генерира повече пари от цели държави. Има най-добри експерти и специалисти във всички области - технически и финансови. Има стратези. Решенията на тия хора се базират не само на печалба, но и на дългосрочно планиране. Нямам никакво съмнение, че решението им е правилно. Нормално е всеки служител на една корпорация да защитава интересите на корпорацията на първо място. Така, както един държавен служител защитава интересите на държавата. Щом са взели решение да правят завода в Турция, значи, това решение най-добре защитава интересите на Фолксваген. Директорите на ФВ не получават заплата от правителството в Берлин или от Евро-Комисията в Брюксел, а от ФИРМАТА Фолксваген. Не са длъжни да се обясняват нито в Берлин, нито в Брюксел, нито дължат обяснения на София и пр. И са прави да им е през оная работа за това, какво мислят правителствата, веганите, лгбт, нпо, журналисти без граници и пр. - решенията в бизнеса трябва да са напълно бизнес решения. Ако България имаше Съдебна Система, Пазарна Икономика, законодателство, което защитава ИНДИВИДА и неговата ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ, ако България не беше троянскто магаре на Русия, ако, ако и ако..... може би Фолксваген биха строили тоя завод в България. Но с тоя зле-пребоядисан соц и с откровено АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННАТА СИ ПОЛИТИКА, България няма шанс да привлече инвестиции от каквато и да било величина. Дори нашего брата емигрантите не смятаме да инвестираме в България - няма гаранции за индивида и неговата собственост. След като мутри и олигарси държат всичко на къса каишка - не, мерси, няма да инвестирам. Защото дори едно жилище да купиш, а бе, по-добре си го купи в чужбина и го давай под наем, повече ще спечелиш, отколкото в България да го купиш. За бизнес от какъвто и да е характер - никога! Мутрите и системата ще ти източат всичко. Това важи на всички нива. Затова, не Фолксваген е виновен за това, че не идва в България, а елитите на България, които предотвратяват всяка смислена инвестиция. Защото, ако има свободна икономика, ще дойдат толкова пари, че сегашната олигархия ще отече в канала. А в Турция, хората имат НОРМАЛНА, КАПИТАЛИСТИЧЕСКА, ЛИБЕРАЛНА ИКОНОМИКА. Без излишни ограничения, без всевъзможни контролни органи, комисии, идиотски регулации и пр. И най - важното - там мафия не вирее, защото има яка държава, няма рекетьори, и най-дребният човек с една количка кюфтета на тротоара е защитен от Закона (но и плаща за тротоарното място). Има нормален ред. В България икономиката е фундаментално деформирана, държавата има ненормално голямо участие във всичко, олигархията и мутро-милиционерите задушават всяка инициатива. Няма как да инвестират в България.

  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#22] от "mbt34598035":

    Факт, ние далеч не направихме достатъчно. Не е справедливо инвестицията да отива в Турция, но не съм сигурен че и ние я заслужаваме на този етап. И не заради мантрата с "кадрите", ами липсваща инфраструктура, терени и административен капацитет на държавата.

  25. 25 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 547 Неутрално

    - Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация. И всяка една санкция срещу Турция би била наказание за целия турски народ.

    Хахаха, дъното. Последното нещо, което някой нормален в Турция иска, е страната им да тръгнела по пътя на либераската демокрация.

  26. 26 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Естествено, че ще има позитивен ефект - икономически и политически!Ако нямаше такъв, никой нямаше да го иска този завод!
    И колкото и да са ми неприятни другарите комунисти от ГЕРБ и политиката, която ни води към завръщане на комунизма с овладяване на съд, прокуратура и всички властови лостове, то това, че Германия избра Турция с Ердоган - си е показателно за лицемерието им.Така са и с Русия - критикуват ги, но когато опре до печалба и пари - прибират и мълчат.
    Да подкрепиш Ердоган - един видим сатрап - е наистина отвратително и показва, че не опира до условия и отговарянето им, а до печалбарство.

  27. 27 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2804 Любопитно

    До коментар [#22] от "mbt34598035":Факт, ние далеч не направихме достатъчно. Не е справедливо инвестицията да отива в Турция, но не съм сигурен че и ние я заслужаваме на този етап. И не заради мантрата с "кадрите", ами липсваща инфраструктура, терени и административен капацитет на държавата.
    —цитат от коментар 24 на zxp53317185


    От 30 години все чакаме голямата инвестиция! Затворихме си двете ядрени централи за да влезем в ЕС! Турция нищо не е затворила даже строи четири нови а ЕС не и казва копче сякаш не е кандидат-член както бяхме ние!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5682 Неутрално

    Е, добре беше ако е България. Да гледаме напред и да търсим нашия европейски Воксваген с 1 милиард с ясни капитали и без руски корени :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#28] от "penetrating":

    Фолксваген няма да имаме, но пък ще си имаме либерална демокрация. Какво по хубаво от това.

  30. 30 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Германия доказва, че има афинитет да прави бизнес със сатрапии за сметка на Източна Европа. То не бяха сделки с Русия и Китай, а сега и с Турция.
    Германия трябва да бъде прегазена, като се направи масов бойкот на произвежданите стоки от немски фирми.
    Само така можем да озаптим надигащият се реваншизъм в Германия.
    Иначе ни чака Трета световна война, пак започната от Германия !!!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    От Фолксваген именно това са планирали от самото начало, но всички тия приказки в медийното пространство за избор между Сърбия, България, Румъния, та чак накрая се спрели на Турция - те бяха просто за камуфлаж !

  32. 32 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Фолксваген по най-безцеремонен начин нарушава конкурентното право на ЕС и трябва да бъде одран с няколко десетки милиарда евро.
    А Турция следва да бъде изхвърлена от митническото споразумение.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  33. 33 Профил на Turk
    Turk
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Етито !
    Той не е турчин. Той е татарче от добруджата...
    И сляпо подкрепя Ердо, който също не е турчин а грузинец...

    Turk
  34. 34 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#23] от "transvaal":

    В Турция ли няма мафия и корупция?!

  35. 35 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    До коментар [#32] от "ironhorse":

    " Фолксваген по най-безцеремонен начин нарушава конкурентното право на ЕС и трябва да бъде одран с няколко десетки милиарда евро.
    А Турция следва да бъде изхвърлена от митническото споразумение."

    И го прави, защото лобира на всички нива в евроинституциите, а това влияние струва пари, доста пари на ФВ, за да реализира корпоративната си лакомия за по - високи продажби и косвената си подкрепа за един диктаторски режим ! Има обаче сериозни индикации, че всъщност ФВ си прави много криви сметки.....

  36. 36 Профил на Damian Damianov
    Damian Damianov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Може ама у нас е поредното доказателство че крадливите политикани само лъжат и крадат и не стават за нищо друго. В резултат абсолютно всичко в България е затънало - от икономика, през здравеопазване, армия, полиция до футбола е затънало и върви по нанадолнището. Само кражби и продажби вървят за метка на всичко останало. И всичко прикрито с лъжи за розови бъдещета които естествено никога няма да дойдат. А в края на краищата опашките пред терминалите само се увеличават.

  37. 37 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 247 Неутрално

    А пък Дания оттегли политическите си възражения към Северен поток 2.

    Време е да си го признаем. Европейски ценности няма. Има корпорации и те управляват ЕС.

    Румънците имат две думи за корупция. Едната е за корупцията при лекаря, полицая. Втората е за това което правят Германците, Датчаните, Французите, Холандците... - най-корумпираните нации в Европа.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  38. 38 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Държавна помощ, а не субсидия, драги. Което е в разрез с европейските правила:
    —цитат от коментар 18 на plebs

    И каква е разликата между двете?
    —цитат от коментар 20 на gonz0104



    До коментар [#20] от "gonz0104":

    - Субсидия в ЕС е РАЗРЕШЕНА държавна помощ. Такива са субсидиите в селското стопанство примерно. Другото е просто държавна помощ:

    "Държавните помощи могат
    да изкривят лоялната и ефективна конкуренция между предприятията в
    държавите-членки и да повлияят негативно на икономиката, поради
    което Европейската комисия осъществява контрол върху държавните
    помощи с оглед конкурентните предприятия да са поставени и да
    работят при равноправни условия.
    Предприятието, което получава държавна подкрепа, придобива
    неоправдано предимство пред конкурентите си. Поради тази причина,
    Договорът за създаване на Европейската общност принципно забранява
    държавните помощи с изключение на случаите, в които те са оправдани
    от гледна точка на общото икономическо развитие."

  39. 39 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    До коментар [#34] от "yanne":

    Сигурно има, но НЕ както в България, където цялата Държава е под контрола на сенчести структури - КГБ, ДС, олигарси назначени за капиталисти, мутри и милиционери и никаква прозрачност. В Турция имат нормална икономика, работи се много и съвестно, има реален сектор има ясни правила и се спазват!

  40. 40 Профил на Damian Damianov
    Damian Damianov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Простият Бай Ганьо почна да вниква че заради ЕС сега ще купува Газпромска газ от Турция , и че ще купува ток от Турция произведен от техния АЕЦ на границата с България от Росатом. Докато Бай Ганя налива асфалт и се занимава с просия и ангария в чужбина Германия си остри Син поток - 1 и Син поток -2 а Фолксваген си проивежда в Турция и плаща заплати по-високи от тези които би бил платил в България. Доакто у ансп олитканите подрепяни от Запада крадат и лъжат Българтия е тотално бита карта. Даже тировския бизнес го взеха...

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5682 Весело

    До коментар [#29] от "ygo11542256":

    Къде това?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 530 Гневно

    Германия доказа едно,едно е да плямпаш глупости за демокрация и свободи,съвсем друго е да ги спазваш и да ги защитаваш,а парите след тази сделка доказват едно НЕ МИРИШАТ.Прав е Тръмп за едно - немците са пълни ЛИЦЕМЕРИ,както с Украйна,така и с Турция,пресни примери!!!Не сме толкова големи некадърници.че да не заслужаваме такъв завод.

  43. 43 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Каквото и да правим или да сме направили, не можем да променим един факт - Турция е голям пазар с население 80-100 милиона.

    Но това беше добър опит за България и показва, че правителството трябва да е много активно, да сформира професионални екипи, които да работят целенасочено за привличане на инвеститори. Няма да стане само с дейността на Българската агенция за инвестиции (без да я омаловажавам). Трябват целенасочени инвестиции за привличане на инвестиции. Гъвкави екипи, интензивни контакти, бързи решения, конкретни предложения, осигуряване на достъп до членовете на правителството, отстраняване на пречките, целенасочено подобряване на условията.

  44. 44 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#42] от "gembirdkz":

    Няма да мирише и газта от Северен паток

  45. 45 Профил на turtle
    turtle
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#7] от "dma12587967":

    Тук действат правилата на капитализма и свободната търговия, които ние още не сме напълно осъзнали, а чакаме все някой да ни закриля. Това за съжаление е следсвие на комунизма

  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    До коментар [#34] от "yanne":

    Що пък да нямат мафия и корупция? Имат си. Но бизнеса го усещат по-добре, търговията също. Научили са се, да си пазят и привличат кокошки снасящи златни яйца. Също така са разбрали, че пчеличките пълнещи кошера и носещи мед, трябва да се поддържат. Затова работата им върви. Нищо, че Ердоган бил такъв или онакъв...

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Още сме в играта, докато не сложат и последната тухла, и последната керемида, нищо не е сигурно. :-)

  48. 48 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#43] от "razor":

    На мене не ми е ясно.
    Защо България трябва да привлича инвестиции с цената на всичко?!
    Вече имаме като включим у държавата над 22 милиарда лева български инвестиции. Безработицата, която и тя е фиктивна в голям процент е 4,3%.Платежнуят ни баланс тази година ще надхвърли 4 милиарда евро плюс.
    Турските работници и специалисти са хит в момента на вътрешният пазар на труда.

  49. 49 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Още сме в играта, докато не сложат и последната тухла, и последната керемида, нищо не е сигурно. :-)
    —цитат от коментар 47 на stanchopansa


    В никаква игра не сме. С тази АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, с липсата на законов ред като хората - няма как.

  50. 50 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#43] от "razor":На мене не ми е ясно.Защо България трябва да привлича инвестиции с цената на всичко?!Вече имаме като включим у държавата над 22 милиарда лева български инвестиции. Безработицата, която и тя е фиктивна в голям процент е 4,3%.Платежнуят ни баланс тази година ще надхвърли 4 милиарда евро плюс.Турските работници и специалисти са хит в момента на вътрешният пазар на труда.
    —цитат от коментар 48 на Да вярваме на истината


    Не с цената на всичко и не всякакви инвестиции, а такива, които да развиват икономиката с технологии, ноу-хау, добри управленски практики, добро развитие на хората, продукти и услуги с голяма добавено стойност.

    Официалната безработица може да е ниска, но в нея влизат само лица, които са регистрирани като безработни и активно търсят работа. Незаетите лица са много повече от официално безработните.

    Хубаво е, че привличаме работници от други страни, но ако има повече инвестиции ще можем да привличаме повече работници, ще се връщат и повече българи от чужбина. С това ще растат икономиката и доходите.

    Разбира се, при равни други условия, чуждестранните инвестиции не са по-добри от националните, както и външният пазар не е по-добър от вътрешния.

  51. 51 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 272 Неутрално

    [quote#49:"transvaal"][/quote] В никаква игра не сме. С тази АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, с липсата на законов ред като хората - няма как.

    Абсолютно прав/права сте - корупция на всички нива, административни тежести на всички нива, неустойчивост на всички нива, престъпност на всички нива … . Какъв VW , какви "5 лева" /както биха казали младите/?! Цяло чудо е, че все пак още нещо се развива тук /например Call-центровете , Out-Soursing- и Automotive- компаниите /на които аз съм голям привърженик по работни причини/. Но до кога?

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    Жалко и на Борисов щеше да вдигне акциите, ама...

  53. 53 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Трябваше тук да е....ама нищо за някой друг завод може и да се преборим :)

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  54. 54 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#50] от "razor":

    И съм съгласен и не съм съгласен.
    Не съм съгласен, че ние сме технологично изостанали.
    Миналата година направихме линиите на Хюндай за хибридите и електромобилите. Слава богу Борисов каза в Южна Корея, че и сега правим много за Хюндай.
    После сега ще покажа колко много неща за Фолксваген ще тръгнат от България. Български разработки.
    Българските машини са качествени да не говорим за ИТ сектора.
    А съм съгласен, че всяка инвестиция е добре дошла. Дали ще се върнат българите бе знам, но със сигурност ще натурализираме много нови българи.

  55. 55 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#50] от "razor":

    А виж колко папуняци тука реват, че сме най-коримпираната държава
    Е след като навсякъде реват без нито едно доказателство кой чакал да дойде.

  56. 56 Профил на Turk
    Turk
    Рейтинг: 328 Весело


    Турските работници и специалисти са хит в момента на вътрешният пазар на труда.
    —цитат от коментар 48 на Да вярваме на истината

    -----------
    Къде това ? В Габрово ли ?
    И какви спецове търсят ?
    И колко нето плащат ?

    Turk
  57. 57 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#56] от "Turk":

    Най-много в София, Пловдив Варна и Бургас. Аутсорсинга, ИТ сектора, лекари. В Габрово аз лично едно семейство познавам се установи от Истанбул. Учили 1 година български.
    12 700 турци турци за една година са дошли и 37 000 български турци са се върнали. По-скоро децата им.
    Да не забравяме, че Турция е вторият инвеститор в България след Холандия.
    А за заплатите със сигурност високи заплати. Те да специалисти. Изучени.

  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3831 Неутрално

    До коментар [#33] от "Turk":

    Турция е много повече от нейното правителство. В страната има толкова много хора, които искат родината им да тръгне по пътя на либералната демокрация.
    ========
    Хи хи ......ти ли си турчин.....?
    Ето .....виж .....в края на статията , автора има предвид именно такива ''турци'' като тебе ....:))
    Ш'трябва да го черпиш.....
    Светско превратаджийски либерал......

    Bukalemun
  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    До коментар [#54] от "Да вярваме на истината":

    Произвели сме поточни линии за хибридите и електромобилите на Хюндай? Къде? В кой град и в кой завод?!

    Бивш tww09306483.
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3831 Любопитно

    До коментар [#25] от "ygo11542256":

    Хахаха, дъното. Последното нещо, което някой нормален в Турция иска, е страната им да тръгнела по пътя на либераската демокрация.
    =========
    В това дори и автора на статията се съмнява, но форумния клоун ''Türk'' ....получава обнадеждаващи оргазми .....:))
    Как им се иска на някои .....колелото на историята да се завърти обратно. ...

    Нека припомня .....
    В течение на десетилетия .....светския превратаджийски либерализъм уронваше устоите и добродетелите на турската нация. .....

    И още нещо много важно. ....
    В мисловния консенсусен мироглед на определящия се като турчин......няма и капка либерален 'оттенък'......
    Визията за турско самосъзнание се базира на точно обратното. ....
    Консервативна тенденция за ......утрешния ден......

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#59] от "Petleshev":

    В завода на Цератицит. С участието на Сименс и габровски Мехатронични фирми:) Доволен ли си. Цератицит има завод в Южна Корея сега инструментите ще си ги правят там.
    И лично аз съм говорил, срещал с пратениците на Хюндай дето бяха повече от година тука бе. Или пак ще кажеш да не вярвам на очите си. Жалка работа си ти , Пелтешев.
    Ети поне е оптимист човека.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2847 Неутрално

    До коментар [#61] от "Да вярваме на истината":

    Дрън, дрън, дрън, дрън...! Бившият завод Болшевик, понастоящем Терацитит, предлагащ невероятни брутни възнаграждения от 900-1000 лева на инженери с немски и английски. Имало опашка пред портала, която стигала до Севлиево...! Направо са им скрили топката на ония от Хюндай. :)))

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK