Ми да. Всичко, което не е вложено за укрепване на Путин, ще отиде за укрепване на Ердоган. Ма ти нали отдавна си в Германия, не знаеш ли къде се намираш?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Александър Андреев ,Дойче Веле. =========== Много добре..... Хайде сега г-н. Андреев за организира една мощна протестна акция .....пред главната сграда на ЕС в Брюксел...... С всичките им лозунги и фойерверки...... Ха да видим....
Обаче на мен най-любопитно ми е защо ръководството продължава да мълчи къде ще е новия им завод, и накрая може и да се откаже изобщо. Но е факт, че с тези си решения предизвикват дълбоко замисляне по въпроса за ценностите, морала които ни се проповядват, че трябва да спазваме от една страна, и келепира, интересите и печалбарстването от друга страна. Да не говорим, че след всичко, което се случва напоследък в Сирия, ако утре-други ден Турция или някой друг реши да отцепи част от България, едва ли някой ще ни се притече на помощ, въпреки всички договори, обещания и прочие вече нищо не значещи неща.
Не съм убеден, че Турция ще има пари да купи 40 000 коли:) Иначе и аз бих инвестирал в Турция след срива на икономиката й и заплати от 300 долара примерно.
Преди месеци си бях позволил да коментирам, че ако на финалната права е Румъния или друга страна от ЕС, то България трудно би успяла да се пребори с тях за този завод.
И написах, че Турция, при сегашното си ръководсто, не е страна, която да буди огромно доверие. И България би трябвало да спечели този завод.
Но, после взеха да излизат други новини и си казах, че явно съм подценил Ердоган и всъщност, надценила Фолксваген, и те, както и през Втората Световна Война, както и много пъти след това, си гледат интересите и няма значание какво твърдят от ръководстото, всички всъщност разбираме за какво става дума.
И не, няма нужда да се политизира и този въпрос и да се обяснява, колко гадна била България като дестинация за такъв завод и как Турция била най-прекрасното място за инвестиции в момента.
За тези, които не са наясно с част от практиките на Фолксваген, ето интересно четиво:
Естествено! Авторът се е вторачил в кусурите, но не отбелязва, както мъдро стори Мартин Димитров, че в Турция съдебната реформа е завършена и там правосъдието е на ниво!! А в България - не! Ета това искат да ни кажат от фв! Оправете съдебната система, направете Бойко Атанасов главен прокурор и идваме!
И понеже тази статия е най-близка до така любимата ми Германия -- чета, че геносин Налес, бивша главна на ГСДП и съ-архитектка на Голямата коалиция, е върнала мандата си като народен представител и се оттегля от политиката с цел професионално преориентиране.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Горките турци! От десетилетия всичко им е наред и точно сега да настъпят мотиката... А авторът е развил анализа във всички сфери, както и във времето...
"Парите не миришат" - древен постулат, след облагане на градските тоалетни в Рим. Лично. Ще минем на Порше :) ПП. Порше е част от концерна Волксваген (т.е. трудно се бяга от глобален концерн)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Естествено! Авторът се е вторачил в кусурите, но не отбелязва, както мъдро стори Мартин Димитров, че в Турция съдебната реформа е завършена и там правосъдието е на ниво!! А в България - не! Ета това искат да ни кажат от фв! Оправете съдебната система, направете Бойко Атанасов главен прокурор и идваме!
Искат да ни кажат , че трябва да си подредим двора.Ако не го направим още дълго ще чакаме сериозна инвестиция. Явно не са пречка европейските правила за другите малки държави в ЕС. Бойковото самохвалство е за вътрешна употреба за пред БУДАлите
SHADOWS of SOFIA
Естествено! Авторът се е вторачил в кусурите, но не отбелязва, както мъдро стори Мартин Димитров, че в Турция съдебната реформа е завършена и там правосъдието е на ниво!! А в България - не! Ета това искат да ни кажат от фв! Оправете съдебната система, направете Бойко Атанасов главен прокурор и идваме!
Фолксваген се позова на статуса на Турция като страна кандидат за член на ЕС като взе това решение.
Турция е критичен партньор на ЕС, и трябва да се съобразяват с нея, и затова не смеят да и отнемат статуса на кандидат член. За съжаление обаче може би е време да погледнем истината в очите - при настоящата ситуация с правата на човека, медийната свобода, демокрацията и какво ли още не, Турция не може да е кандидат за член на ЕС.
Въпреки че ЕП иска да отнеме статута на кандидат, ЕК не е готов да пусне Турция напълно, защото знае че ако няма лостове за влияние като тази инвестиция на Фолксваген и някакъв начин да работи с Турция, тя ще залитне към сътрудничество с Китай и Русия.
Иначе всички знаят че Ердоган ще е президент до живот, и за едно поколение Турция е загубена за Европа. Важното е ЕС да задържи лостове за влияние над Турция за ерата след Ердоган, и затова трябва да го храни.
Нима Кипър или България са по-важни за ЕС от Турция? Ами не са. Затова и лидерите на ЕС ще правят изявления пред камерите, а зад тях ще се договарят с Турция и парите ще продължават да текат натам, защото това е цената все пак да се запазят някакви отношения с нея. Ердоган знае това, и това го прави безнаказан и дързък.
Какво им пука на ЕС за това дали има някой главорез на власт в Африка - ами не им пука. Виж обаче ако е съсед на ЕС, с него трябва да се договорим - затова се правят грозни и безпринципни реверанси на Путин и Ердоган.
40000 автомобила? Средно по около 25000 евро или надолу? Това са около 1 милиард евро. За държава с население над 80 милиона, едва ли ще са проблем. И едва ли ще ги купува за една година... Иначе, нашата МРЗ е малко над 300 долара, ама инвеститорите са кът. ;)
Въйййййй, значи г-н Андреев си е позволил лееееко да покритикува ФВ. Даже да си задава въпроси! Ма това е защото в Германия има пълна свобода на словото, не е като в България. Е, не че на някой му пука какво бил писал някакъв си остарбайтер Важното е, че има и пълна свобода на концерните да правят пачки и раздават подкупи където и когато могат, докато политиците разтягат мазни лакърдии за "правата на човека", "върховенството на закона", "диктаторските режими" и пробутват на васалите си квоти за мигранти. Тотално лицемерие.......
"Парите не миришат" - древен постулат, след облагане на градските тоалетни в Рим.Лично. Ще минем на Порше :)ПП. Порше е част от концерна Волксваген (т.е. трудно се бяга от глобален концерн)
Аз пък си мисля, че искат да ни кажат да се откажем от задължителен отпуск и фиксирано работно време, както и да се отървем от тия обществени поръчки, които пречат всички полицаи и чиновници да карат фаувенца.
С текста и ще си остане. На това му се казва кризисен ПР, белята е сторена да позамажем да не мирише толкова.
Фолксваген в Турция са поредното доказателство за лицемерието на западната либерастия, едно говорят а точно обратното вършат. При тях водещ е само и единствено ИНТЕРЕСЪТ. А красивите им приказки са за да водят за носа глупаците докато им изпразват джобовете
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
До коментар [#22] от "К2":Аз пък си мисля, че искат да ни кажат да се откажем от задължителен отпуск и фиксирано работно време, както и да се отървем от тия обществени поръчки, които пречат всички полицаи и чиновници да карат фаувенца.
По-вероятно е да чакат някой да благоволи да оправи държавата ни.Тия номера със замитането на проблемите може и да минават тук но си остават само за нас.
SHADOWS of SOFIA
Естествено. Лицемерие и безпринципност дебнат отвсякъде. Естествено в ГЕРБ са върли врагове на лицемерието и имат стабилни принципи. Ако не беше така, нямаше да имаме нов консул във Валенсия, нали? ;)
Не е просто "Турция" а Ердоган. Има разлика. Сред много турци, според мен мнозинствотото, има силно неодобрение срещу Ердоган, особено в Истанбул. Но ги е страх, след масовите репресии и не смеят да го изразяват толкова явно.
Германците и турците се заслужават, направо да си спретнат сватба. Най-големите геноциди и войни в историята са извършени от тях.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
„Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
До коментар [#30] от "pag":Естествено. Лицемерие и безпринципност дебнат отвсякъде. Естествено в ГЕРБ са върли врагове на лицемерието и имат стабилни принципи. Ако не беше така, нямаше да имаме нов консул във Валенсия, нали? ;)
Не ме разбирай погрешно, но ако Турция е "оправена" държава във вида, в който Ердоган я оправи, то нямам желание България също да става "оправена". Нека си стоим неоправени, а фв да ходи да връща робовладелския строй в Родезия, пардон, Зимбабве, ако иска.
Критичните реакции са правилни. ЕК трябва да санкционира ''Фолксваген'', ако не се откаже да инвестира в Турция, защото Турция не спазва правилата на ЕС. Турция не е член на ЕС, но е член на митническия съюз, но не спазва правилата и обещава на ''Фолксваген'' да изкупи автомобили за 2 милиарда евро, произведени в този завод, да не говорим за другите облекчения за построяването му. ЕС може да наложи и икономически санкции на Турция за неспазването на човешките права, за нахлуването в Сирия и т.н.
Няма нищо такова. Търговският оборот на ЕС с Турция е около 4 %, горе-долу колкото и с Норвегия. Нищо критично няма в Турция за ЕС. Нито пък Турция ще стане някога член на ЕС - абсурд.
България и Гърция ако действат заедно, са достатъчно важни за ЕС и Нато за да намерят подкрепа и Турция да бъде изолирана. Просто страхливата Мутра спи. Гърците могат да ни бъдат ключов съюзник, защото те имат много силно световно лоби.
Преди няколко дена Радев беше в Гърция и каза, че са говорили с гръцкия президент да се засили сътрудничеството в сигурността. Естествено не каза, че има предвид Турция и Ердоган, но то за всички е ясно. Това много важно за България. Само че докато Тиквата, който си мисли, че Тайпи му е приятел е на власт, нищо няма да стане.
Искат да ни кажат, че е важна само и единствено печалбата, а другото са приказки под шипковия храст. Или под опашката на коня, все тая.[/quote]
По твоята логика не би трябвало да има автомобилно производство в Словакия да речем. По-малки от нас с по-високи заплати и за тях важат правилата на ЕС. Та издиша този аргумент .Освен печалба е необходима и политическа стабилност , а не прищевките на някой Нарцис.
SHADOWS of SOFIA
До коментар [#36] от "К2":Не ме разбирай погрешно, но ако Турция е "оправена" държава във вида, в който Ердоган я оправи, то нямам желание България също да става "оправена".Нека си стоим неоправени, а фв да ходи да връща робовладелския строй в Родезия, пардон, Зимбабве, ако иска.
"...В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има."
Да не говорим, че след всичко, което се случва напоследък в Сирия, ако утре-други ден Турция или някой друг реши да отцепи част от България, едва ли някой ще ни се притече на помощ, въпреки всички договори, обещания и прочие вече нищо не значещи неща.
Можеш да си сигурен че така ще стане. Просто си спомни как на Украйна и обещаваха гаранции за териториална неприкосновеност ако се откаже от ядреното си оръжие. И как "гарантите" Великобритания и САЩ не си мръднаха пръста когато Путин заграби Крим. Или как Турция си завладя парче от Кипър.
Ах каква класичека "гьобелсиада"!!! С драматчен апломб биеш ентърите на първите си три абзаца, изцяло политизирайки темата на плоскост ФВ-Ердоган, но като стигнем до България-ФВ, да не "политизираме" хаха Да пазим свещената гербава "Стабилност" на Тиквата.
А какво ще стане ако ФВ вземат ад ви изплющят по другата буза на "Стабилността" и вземат, че отидат в Сърбия?
Това с бойкота на фолксвагените трябва да се прави на едро. България, Гърция и всички на Балканския полуостров имат пълното право да не купуват фолксвагени, произведени от диктаторска държава. Алтернативи бол - фордове, шевролети, мазди, тойоти...и „Фолксваген" да започне да търпи загуби като „Жилет" след рекламата за „токсичната мъжественост".
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
„Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
До коментар [#55] от "idiotstavrev": И какво ще правят там, бе колега??? И защо вече не са там, като Сърбия също беше в потенциалните възможности и... познай какво стана? Отпадна отдавна.
Именно. Няколко пъти е ставало на въпрос, че и да не беше в Турция новият завод на Фолксваген, пак нямаше да е в България. Нашите другари сега го удрят на чувства и принципи. Но всички знаем, за какво иде реч...
Абе то хубаво няма да купуваме Фолксваген от Турция, ама те повечето коли май там се правят...Тойота, Форд, Пежо, Рено и какво ли още не. да не говорим за бяла техника, примерно Бош и още много други Общо взето няшия потенциален бойкот не е фактор, обаче си мисля, че доста германци може да направят бойкот и тогава вече ще ги заболи Фолксваген
Извинете, кои са тези всички и откъде го знаят? Съгласно конституцията, за която самият Ердоган настояваше той може да се кандидтатира максимум за два мандата по пет години. Като първите избори трябваше да са през 2019 г. Но Ердоган ги изтегли с една година и те се състояха през 2018 г. Така, че първият му мандат изтича през 2023 г., а вторият - през 2028 г. Ако спечели втори. Изборите в Истанбул показаха, че може и да не спечели. Колкото до завода на "Фолксваген" най-вероятно решението ще бъде отложено. То и без това не е оповестено официално - "снишаването" не го е измислил Тодор Живков.
Да, чудесно би било целия български народ да бойкотира Фолксваген. Нито една кола от марката да не бъде продадена в България! Но, има едно "но" - какво ще карат в Перник?
До коментар [#55] от "idiotstavrev":И какво ще правят там, бе колега??? И защо вече не са там, като Сърбия също беше в потенциалните възможности и... познай какво стана? Отпадна отдавна.
Какви са тези истерии? WV са си направили избора. Разбирам чувството ти на унижение но това няма да промени нищо.Парите(бизнеса) е като водата , търси спокойно за себе си място.
SHADOWS of SOFIA
Ами... Форд и Тойота също се правят в Турция. Че и Пежо, Рено и Фиат. Ако колите произведени в диктаторска държава са проблем, нефт и газ от една друга диктаторска държава няма да са проблем, нали?! ;)
До коментар [#47] от "idiotstavrev": Ама как!? Щом пРезидента на решетников го бил казал, то няма как да не е най-умното нещо на света. За ДеСа - може и да е! За мен е пълен въздух всяко негово изказване. Освен това политическият ти кумир не може да стъпи и на малкият пръст на контактите на същата тази Тиква с Гърция. Както и с Турция, очевидно. Така че, отивай да се разхождаш около паметника на Съветската Армия, за да се разведриш от безсилната си злоба. В който и да е град да се намираш, все ще намериш такъв паметник. Чувайте си ги да ви пазя страх! Хахахахаххха
Ясно е, че ще изберат Турция. В България няма Съдебна Система, няма независим съд, няма Пазарна Икономика и законите не пазят ИНДИВИДА, нито частната му собственост. Това, което наблюдавам, когато посещавам България е, че системата сега е един зле пребоядисан соц. При такъв олигархичен, мутро-милиционерски режим и при провежданата систематически АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, няма как да има инвестиции. Дори Българите в чужбина не инвестират в България, по простата причина, че ще трябва да зависят от милостта на някакви мутри и бивши ченгета. Това е истината. В Турция има РЕД и Закон, който протектира индивида, компаниите, бизнеса въобще. Има гаранции за възвращаемост и нещата в икономиката са на една честна основа. Там се работи много, страната е в очевиден възход не само според числата и показателите, но и като национална кауза. Имат достатъчно на брой високо-квалифицирани кадри. Имат дълбоки връзки с Германските концерни. На високо ниво са в много области. За сондажите край Кипър имат абсолютно всички легални основания - гаранти за Кипър са Британия, Турция и Гърция. Не съм чул Британия да възразява срещу тия сондажи. Имат пълни легални основания за инвазията в Сирия - има отдавнашен договор между Сирия и Турция, който позволява такива интервенции, като се запазва териториалната цялост на Сирия. Турция няма там териториални претенции - имат опасност от страна на Кюрдски терористични организации, признати за такива в Щатите и в Европа - пренасят войната с тях извън територията си. Турция е образец за целия свят, за това, как се защитава НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС и басма не цепят на никого. Преди 100-ина години, победителите от Антантата искаха да им наложат мир с тотално разпарчетосване. Турция не прие този мир, воюваха още 4 години, потопиха няколко големи военноморски съда на Британия, изгониха Гърци, Французи, Италианци и най-вече самите Британски интервенти и хич не им пукаше, че това са Световни Сили! Накрая, си направиха мирен договор, който горе-долу ги устройва. Ясно е, че Кюрдистан на Турска територия няма да има. Кюрдските движения в Северна Сирия заселиха масово Кюрди, като избиха или изгониха Тюркмените от тия места (по същия начин, както Кюрдите навремето се заселват в Арменски градове и села след геноцида (който всъщност е взаимно клане между Турци и Арменци). Исторически, никакви Кюрди не са живели на компактни маси нито в Северна Сирия, нито в Диар-Бекир. Пък и никога не е съществувала Кюрдска държава. Освен това, хаосът в Арабския Свят не го е имало само когато се управлява от външни сили и империи - Римската, Османската и в ново време, макар за малко - Британската. Турция знае как се управлява този район, много по-добре от сегашните Арабски правителства. Европа има определен интерес от успеха на Турция в Сирия, затова, тия призиви са кьорфишеци за медиите. Европейската индустрия и икономика като цяло има интерес от мир в този район, за да може бизнесът да върви. Само Турция засега е в състояние да осигури някаква перспектива към възстановяване и мир. Що се отнася до Фолксваген - ами това е най- големият от автомобилните гиганти в света и със сигурност не правят грешни стъпки от голям мащаб. Знаят много добре къде и колко да инвестират. И не ми цитирайте скандала с карбон-емисиите. Първо - никой купувач на автомобил не се интересува от карбоновите емисии - хората искат да знаят параметри - мощност, скорост, спирачен път, разход на гориво и пр - това са важните за индивида неща. Тая история им я спретнаха Американците по чисто политически причини. Че имаха проблем със софтуера - имаха, че генерираха повече карбон диоксид - да, вярно е, но това по никой начин не афектва ежедневието на обикновения човек, още повече, че това са модерни мотори, сред най-добрите в света. Всичко беше политика, понеже Германия не желаеше да играе по свирката на САЩ. Затова ги удариха. Иначе, Турция е определено най-добрият избор за място на нов завод (още по-добре е да е някъде в Европа, но прекаленият социализъм на Европа вече е пречка за такива неща).
"Послепис от първо лице. В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има."
Словакия е била част от империята Австро-Унгария. В същата тази империя, още преди Първата Световна Война и имало около десет ( 10 !!! ) прозводители на автомобили, мотоциклети и т.н.
Словакия граничи с Австрия!!! Не граничи с Турция или с Македония!
Предполагам, че можете да сложите в картината и произвоството на локомотиви, и съответно, инфраструктурата и връзките , транспортни и културни, между страните в тази империя.
Мисля, че разбирате логиката защо там е така, а тук не е така...
Ако не разбирате, помислите в коя империя е влизала България и с кой в момента граничи България...
Междудругото, за информация на автора, Турция не "точно сега" е нахлула в Сирия. "Точно сега" се изтеглиха от Сирия от никого непоканените американските военни. Турция навлезе в Сирия още през август 2016 като част от т.нар операция "Щитът на Ефрат". Сега просто се прехвърлиха и на източния бряг на реката. И ако авторът Андреев е пропуснал това, Фолксваген едва ли са го недогледали. Така че няма какво да се газираме толкова :)
Критичните реакции са правилни. ЕК трябва да санкционира ''Фолксваген'', ако не се откаже да инвестира в Турция, защото Турция не спазва правилата на ЕС. Турция не е член на ЕС, но е член на митническия съюз, но не спазва правилата и обещава на ''Фолксваген'' да изкупи автомобили за 2 милиарда евро, произведени в този завод, да не говорим за другите облекчения за построяването му. ЕС може да наложи и икономически санкции на Турция за неспазването на човешките права, за нахлуването в Сирия и т.н.
"ЕК трябва", "ЕС може", ама няма да направят нито едното, нито другото. Виж, ако трябва да се настъпи бизнеса на източноевропейците - няма проблем! Веднага спрятаме един пакет "мобилност", та да могат тировете да се прибират всеки две седмици у дома да си поиграят с малките камиончета......
Знанието е сила, информацията - власт
В Габрово ги съборихме 1990 година моля, моля. Няма би един доц или съветски паметник. Дори паметните плочи са махнати или узчегърйани. Да сте си ги демонтирали.
"Послепис от първо лице. В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има."Този ще минава на Шкода?
Естествено! Авторът се е вторачил в кусурите, но не отбелязва, както мъдро стори Мартин Димитров, че в Турция съдебната реформа е завършена и там правосъдието е на ниво!! А в България - не! Ета това искат да ни кажат от фв! Оправете съдебната система, направете Бойко Атанасов главен прокурор и идваме!
Сега и плашилото на пленените идилци. Пленените идилци са около 12 хиляди. Заедно със семействата им - около 70-80 хиляди. И никой не ги иска. Никой освен Ердо.
В Словакия сглобяват ФВ за Западна Европа, включително самата Германия, защото в региона се произвеждат повечето от компонентите, с евтина логистика, а заплатите все още са по-близо до нашите, отколкото до германските. На нас, разбира се, ще ни предлагат турска сглобка с предимно турски компоненти, досущ като в супермаркетите - опаковката и надписите еднакви, съдържанието - не съвсем. А вие си повтаряйте, че "така е правилно"......
''а фв да ходи да връща робовладелския строй в Родезия, пардон, Зимбабве, ако иска''
ей, тва герберунгелите сте няма толкова нагло племе - ако фв бяха довли у нас Бибитко щеше да г предтсва като най- големият успех за 10-те си години управление, като стана ясно че и на слепите че същото тва управление е толкова зле че строи 10 км магистрала 10 години, и фв го се изплюха на Бибитко директно в муцуната - да вървели където си искали, хехех
Volkswagen: Във финални разговори сме с Турция за завода
„В момента сме в заключителни преговори с Турция", заяви производственият директор на марката VW Андреас Тостман в четвъртък в Берлин пред репортери. От инвестор.бг
А за ценностите и морала, по-добре да слушате бившия Пленелиев. Той ще ви обясни и за ценностите, и за морала. Аз за тези неща само него слушам, щото най-добре ги обяснява.
over the under
Интересно, точно това в момента и аз си го мислех : Какво смята председателят на Управителния съвет на Фолксваген за събитията на турско-сирийската граница. Дали с решението да инвестират тъкмо сега в Турция не си купиха, както се казва, фабрика а 8 срещу девети септември.
До коментар [#57] от "Сенчеста фигура":Ами... Форд и Тойота също се правят в Турция. Че и Пежо, Рено и Фиат. Ако колите произведени в диктаторска държава са проблем, нефт и газ от една друга диктаторска държава няма да са проблем, нали?! ;)
Естествено, че не са проблем. Северен поток си функционира с пълна пара под формата на "изключение от Енергиен пакет 3", даже и Украйна се нсабдява през него, вероятно за по-направо. На ред е и Северен поток 2. Немската индустрия има нужда от евтин газ, щото само на перки и фотоволтаици не се живее, противно на нечии фантазии. И си го осигурява точно от "една друга диктаторска държава". А за партньорите от ЕС - мигранти от сърце.......
Знанието е сила, информацията - власт
"И точно сега Фолксваген иска да инвестира в Турция?"
Заглавието е доста некоректно, защото VW иска да инвестира в Турция от МЕСЕЦИ, а не точно сега. И най-вероятно от германската автомобилопроизводител ще изчакат да отмине кризата с турската агресия в Сирия и след това ще обявят официално, че избират Турция за своята инвестиция и завод. Неофициално те са направили този избор много отдавна... месеци вече!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
“Послепис от първо лице. В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има.”
Хахаха! И VW ще си разплете чорапите! Стига политизирали икономиката! От една страна пищите за свободен пазар, как той всичко щял да тегулира, от друга страна искате да нареждате и да извиватеръце! Нищо против, но или-или - в тоя случай така, а в другия иначе не става!
Не очаквай кризата да приключи скоро. Напротив, можем да се готвим и за най-лошото. Пълна дестабилизация на района, вече дори сериозно се говори за задействане на чл.5 от договора за НАТО. Спусъкът е вече натиснат и е трудно връщането назад. Може би единственият изход е скоростното "отстрелване" на Ердоган, но кой знае.... Една дестабилизирана Турция много лесно би могла да се превърне в една втора Сирия.
А нашата преса и всички либерали, не спират да плюят Ердоган. Избран със значително мнозинство, в съседна държава. Даже и по държавната телевизия! Това е плиткоумно късогледство! Ако, американците не го свитнат, ще го изберат пак!!
и кой ще я дестабилизира Турция с прочистена от враждебни на Ердоган елементи армия от 600 000 военни? член 5-ти вика.....абе нямате ли си пишки да си играете та пишете тъпотии по форумите
Аз за разлика от теб Вал съм оптимист, че нещата ще се разрешат до няколко седмици. Война между Сирия и Турция няма да има. Русия няма да допусне това, защото двете страни са техни важни съюзници в момента. Според мен е въпрос на време Русия да се намеси като медиатор и тушира напрежението между сирийските кюрди, сирийския режим на ал-Асад и турците и Ердо-ганчо. Турците ще запазят контрол на няколко километра навътре (максимум 30) в Северна Сирия. А останалите райони, които досега бяха под контрола на SDS ще отидат под контрола сирийските войски, като и сирийските кюрди ще имат някакво присъствие там.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#5] от "hamiltonf": Самият т.нар дизелгейт не е скандален изобщо. Скандалът беше сътворен и отприщен в САЩ, където има пренебрежимо малко или практически няма дизелови леки автомобили. Причината беше, че на братята не им остана друг начин, с който да се борят с европейските си конкуренти автомобилостроители. Стигна се дотам, макар че малко хора помнят, Обама да призовава Германия да намали някак си експорта за САЩ на автомобили, понеже щатското автомобилостроене е неконкурентоспособно. И накрая направиха това, което умеят много добре - глобален съдебен процес срещу глобален индустриален концерн, като програма максимум беше дори да бъдат увлечени и останалите - Даймлер, БМВ, ФИАТ, че и Рено! Ама не стана. Не стана и повалянето на ФВ. Сдадоха за няколко месеца световното лидерство, което бяха отвоювали от Тойота, но после пак си го взеха при все сканадала и последствията от него. Виж, това с директното подпомагане на Турската икономика при днешната геополитическа конфигурация си е скандал пар екселанс, както би казал и сигурно казва Мосю Макрон.
Всички очакваха ФВ да инвестира в България (около 2 млрд лв). А България инвестира в ГАЗПРОМ (2,8 млрд лв) и се готви за милиарди в Росатом. В същото време милиони билетчета се продават в Лафка, а Горанов не ги знаел. Иначе Борисов и компания громяли сивата икономика, но билетчетата на Доган са недосегаеми.
А след това пак Брюксел ни бил виновен, че се колебаем между Фандъчето и Мая картечарката!
До коментар [#73] от "Да вярваме на истината": :) Нещо си се разпенявил и малко се затрудних да дешифрирам думите ти. Ще ме прощаваш, ама никак не ми се вярва да сте ги свалили абсолютно всички още през 1990! Не съм ходил в Габрово от няколко години, искрено се надявам да е така, както казваш. Браво на Томислав. За съжаление в София, Варна, Пловдив и Бургас не е така.
Изтегляне на Ердоган от Сирия ще е равнозначно Путин да се изтегли от Крим. Сатрапът се показва слаб и това е сигнал за вълците от обкръжението му да му скочат. Затова не съм оптимист за ситуацията. Мръсникът Тръмп може би точно това е целял, едновременно дестабилизиране на ЕС и Близкият Изток, идеалната буря, както се казва. Путин също е само в привидно изгодна позиция, всъщност не е, защото се вкарва разнобой между негови явни и потенциални съюзници като Турция, Сирия, Иран и дори Израел.
До коментар [#84] от "султана глаушева": Пищим за свободен пазар, да. Но няма как да пренебрегнем последният писък на модата в световната икономика - протекционистичното бельо, под прилично прикритите рамене и колена на манекените/държавите от Г20, с колекциите издържани в стил съответствие с правилата на СТО и свободният пазар, ако позволите да използвам малко подобна терминология. :))
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2381 НеутралноМи да. Всичко, което не е вложено за укрепване на Путин, ще отиде за укрепване на Ердоган. Ма ти нали отдавна си в Германия, не знаеш ли къде се намираш?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)zxp53317185
Рейтинг: 2300 НеутралноНе съм вярвал че ще го кажа, но :
Браво на Александър Андреев, Дойче веле ! Добър текст.
hunt
Рейтинг: 605 НеутралноБраво!!!
selqnin
Рейтинг: 2764 НеутралноНяма да видят хаир нито от псевдо султана, нито от ибриците, които живеят по Хиджра в 1397-ма години......
hamiltonf
Рейтинг: 4000 НеутралноТова решение на "Фолксваген" е дори по-скандално от Дизелгейт!
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиneut
Рейтинг: 506 Неутрално"Фолксваген" вече съвсем не бива да инвестира в Турция"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restПрисъединявам се към това мнение. Въпреки държавното участие в компанията, гласът на Германия по тази сделка не се чува
eti mehter
Рейтинг: 4295 ЛюбопитноАлександър Андреев ,Дойче Веле.
Bukalemun===========
Много добре.....
Хайде сега г-н. Андреев за организира една мощна протестна акция .....пред главната сграда на ЕС в Брюксел......
С всичките им лозунги и фойерверки......
Ха да видим....
Иначе не Бош лаф....
FES
Рейтинг: 290 НеутралноВ момента няма по сигурно място от Турция
traveler1
Рейтинг: 756 НеутралноОбаче на мен най-любопитно ми е защо ръководството продължава да мълчи къде ще е новия им завод, и накрая може и да се откаже изобщо.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОНо е факт, че с тези си решения предизвикват дълбоко замисляне по въпроса за ценностите, морала които ни се проповядват, че трябва да спазваме от една страна, и келепира, интересите и печалбарстването от друга страна.
Да не говорим, че след всичко, което се случва напоследък в Сирия, ако утре-други ден Турция или някой друг реши да отцепи част от България, едва ли някой ще ни се притече на помощ, въпреки всички договори, обещания и прочие вече нищо не значещи неща.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2112 НеутралноНе съм убеден, че Турция ще има пари да купи 40 000 коли:)
Иначе и аз бих инвестирал в Турция след срива на икономиката й и заплати от 300 долара примерно.
eti mehter
Рейтинг: 4295 ВеселоНакрая нещо лично
Bukalemun=========
Ненадейно сме допуснати до личните колоари на автора .....😶......
А аз като читател .....докрая се надявах статията да е обществено достояние.....
rwn
Рейтинг: 340 НеутралноБеше време за такава статия!
Преди месеци си бях позволил да коментирам, че ако на финалната права е Румъния или друга страна от ЕС, то България трудно би успяла да се пребори с тях за този завод.
И написах, че Турция, при сегашното си ръководсто, не е страна, която да буди огромно доверие. И България би трябвало да спечели този завод.
Но, после взеха да излизат други новини и си казах, че явно съм подценил Ердоган и всъщност, надценила Фолксваген, и те, както и през Втората Световна Война, както и много пъти след това, си гледат интересите и няма значание какво твърдят от ръководстото, всички всъщност разбираме за какво става дума.
И не, няма нужда да се политизира и този въпрос и да се обяснява, колко гадна била България като дестинация за такъв завод и как Турция била най-прекрасното място за инвестиции в момента.
За тези, които не са наясно с част от практиките на Фолксваген, ето интересно четиво:
The “People’s Car” and the Nazi State
https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/volkswagen-1
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноВсичко е легитимно , само защо тогава е ЕС? Германските номера край нямат.
SHADOWS of SOFIAАзКлавдия
Рейтинг: 948 ВеселоЕстествено! Авторът се е вторачил в кусурите, но не отбелязва, както мъдро стори Мартин Димитров, че в Турция съдебната реформа е завършена и там правосъдието е на ниво!! А в България - не! Ета това искат да ни кажат от фв! Оправете съдебната система, направете Бойко Атанасов главен прокурор и идваме!
Доброто е заразноSlick
Рейтинг: 450 НеутралноФолскваген: Парите не миришат, и ние не се месим в политика.
Бойкотирал съм цялото Порше София до следващия им ход.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2381 НеутралноИ понеже тази статия е най-близка до така любимата ми Германия -- чета, че геносин Налес, бивша главна на ГСДП и съ-архитектка на Голямата коалиция, е върнала мандата си като народен представител и се оттегля от политиката с цел професионално преориентиране.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Лео
Рейтинг: 1354 НеутралноГорките турци! От десетилетия всичко им е наред и точно сега да настъпят мотиката... А авторът е развил анализа във всички сфери, както и във времето...
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1342 ВеселоДо коментар [#8] от "FES":
Нали ? Рихтер Акбар !
wnl03619584
Рейтинг: 235 НеутралноТурция винаги е била съюзник на Германия!! Това не бива да се забравя.
selqnin
Рейтинг: 2764 НеутралноДо коментар [#8] от "FES":
Извинете за личният въпрос, но :"На какви точно химически субстанции сте "?!?!?!
Риторичен въпрос!!!!
penetrating
Рейтинг: 7623 Весело"Парите не миришат" - древен постулат, след облагане на градските тоалетни в Рим.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЛично. Ще минем на Порше :)
ПП. Порше е част от концерна Волксваген (т.е. трудно се бяга от глобален концерн)
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноИскат да ни кажат , че трябва да си подредим двора.Ако не го направим още дълго ще чакаме сериозна инвестиция. Явно не са пречка европейските правила за другите малки държави в ЕС.
Бойковото самохвалство е за вътрешна употреба за пред БУДАлите SHADOWS of SOFIA
oliverstone
Рейтинг: 555 НеутралноА ти на какви субстанции си?!
skeptichen
Рейтинг: 423 НеутралноФолксваген се позова на статуса на Турция като страна кандидат за член на ЕС като взе това решение.
Турция е критичен партньор на ЕС, и трябва да се съобразяват с нея, и затова не смеят да и отнемат статуса на кандидат член. За съжаление обаче може би е време да погледнем истината в очите - при настоящата ситуация с правата на човека, медийната свобода, демокрацията и какво ли още не, Турция не може да е кандидат за член на ЕС.
Въпреки че ЕП иска да отнеме статута на кандидат, ЕК не е готов да пусне Турция напълно, защото знае че ако няма лостове за влияние като тази инвестиция на Фолксваген и някакъв начин да работи с Турция, тя ще залитне към сътрудничество с Китай и Русия.
Иначе всички знаят че Ердоган ще е президент до живот, и за едно поколение Турция е загубена за Европа. Важното е ЕС да задържи лостове за влияние над Турция за ерата след Ердоган, и затова трябва да го храни.
Нима Кипър или България са по-важни за ЕС от Турция? Ами не са. Затова и лидерите на ЕС ще правят изявления пред камерите, а зад тях ще се договарят с Турция и парите ще продължават да текат натам, защото това е цената все пак да се запазят някакви отношения с нея. Ердоган знае това, и това го прави безнаказан и дързък.
Какво им пука на ЕС за това дали има някой главорез на власт в Африка - ами не им пука. Виж обаче ако е съсед на ЕС, с него трябва да се договорим - затова се правят грозни и безпринципни реверанси на Путин и Ердоган.
karatista
Рейтинг: 3866 НеутралноНе разбирам защо се очаква Фолскваген трябва да върши работата на политиците.
oliverstone
Рейтинг: 555 НеутралноБойко Атанасов, кой!? Фолксваген го чакали и идвали?! WTF !
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#10] от "Да вярваме на истината":
Бивш tww09306483.40000 автомобила? Средно по около 25000 евро или надолу? Това са около 1 милиард евро. За държава с население над 80 милиона, едва ли ще са проблем. И едва ли ще ги купува за една година... Иначе, нашата МРЗ е малко над 300 долара, ама инвеститорите са кът. ;)
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноНе са ни виновни политиците. Памперси и политици трябва да се сменят често по едни и същи причини. SHADOWS of SOFIA
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3228 НеутралноДойче веле за пореден път показва истината за сегашна банкрутирала Турция и забива звучеш шамар на разгащения режим в Анкара....
shlshlshlshlpag
Рейтинг: 1198 ЛюбопитноВъйййййй, значи г-н Андреев си е позволил лееееко да покритикува ФВ. Даже да си задава въпроси! Ма това е защото в Германия има пълна свобода на словото, не е като в България. Е, не че на някой му пука какво бил писал някакъв си остарбайтер
Знанието е сила, информацията - властВажното е, че има и пълна свобода на концерните да правят пачки и раздават подкупи където и когато могат, докато политиците разтягат мазни лакърдии за "правата на човека", "върховенството на закона", "диктаторските режими" и пробутват на васалите си квоти за мигранти.
Тотално лицемерие.......
razor
Рейтинг: 809 НеутралноИ Майбах не са лоши танкове.... тоест автомобили :)
АзКлавдия
Рейтинг: 948 ВеселоДо коментар [#22] от "К2":
Доброто е заразноАз пък си мисля, че искат да ни кажат да се откажем от задължителен отпуск и фиксирано работно време, както и да се отървем от тия обществени поръчки, които пречат всички полицаи и чиновници да карат фаувенца.
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 311 Неутрално[quote#23:"oliverstone"][/quote]
Клавдия се бъзика с умно-лилявите опорки.
kdo52372883
Рейтинг: 636 РазстроеноЕми явно България губи по всички параметри, каквото и да си говорим. Толкоз от #ГОРБ - Граждани за Орбаново Развитие на България.
Fred
Рейтинг: 1035 НеутралноС текста и ще си остане. На това му се казва кризисен ПР, белята е сторена да позамажем да не мирише толкова.
Фолксваген в Турция са поредното доказателство за лицемерието на западната либерастия, едно говорят а точно обратното вършат. При тях водещ е само и единствено ИНТЕРЕСЪТ. А красивите им приказки са за да водят за носа глупаците докато им изпразват джобовете Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноПо-вероятно е да чакат някой да благоволи да оправи държавата ни.Тия номера със замитането на проблемите може и да минават тук но си остават само за нас. SHADOWS of SOFIA
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#30] от "pag":
Бивш tww09306483.Естествено. Лицемерие и безпринципност дебнат отвсякъде. Естествено в ГЕРБ са върли врагове на лицемерието и имат стабилни принципи. Ако не беше така, нямаше да имаме нов консул във Валенсия, нали? ;)
idiotstavrev
Рейтинг: 284 НеутралноНе е просто "Турция" а Ердоган. Има разлика. Сред много турци, според мен мнозинствотото, има силно неодобрение срещу Ердоган, особено в Истанбул. Но ги е страх, след масовите репресии и не смеят да го изразяват толкова явно.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 4082 НеутралноНищо лично. Просто бизнес. Капитализъм в действие. Печалбата преди всичко.
Сенчеста фигура
Рейтинг: 265 НеутралноГерманците и турците се заслужават, направо да си спретнат сватба. Най-големите геноциди и войни в историята са извършени от тях.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.pag
Рейтинг: 1198 Неутрално[quote#22:"К2"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властИскат да ни кажат, че е важна само и единствено печалбата, а другото са приказки под шипковия храст.
Или под опашката на коня, все тая.
realguru
Рейтинг: 2535 НеутралноЩеше да бъде доста по-опасно, ако съседна държава навлизаше в Турция. :)
Тогава щеше да има опасност за инвестицията. :)
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноИмам си принципи! Ако не ви харесват имам и други. SHADOWS of SOFIA
АзКлавдия
Рейтинг: 948 ВеселоДо коментар [#36] от "К2":
Доброто е заразноНе ме разбирай погрешно, но ако Турция е "оправена" държава във вида, в който Ердоган я оправи, то нямам желание България също да става "оправена".
Нека си стоим неоправени, а фв да ходи да връща робовладелския строй в Родезия, пардон, Зимбабве, ако иска.
peen40
Рейтинг: 1154 НеутралноЗа пореден път Западът пренебрегва собствените си правила,а очаква източноевропейците безропотно да ги изпълняват
Voiko
Рейтинг: 846 НеутралноКритичните реакции са правилни. ЕК трябва да санкционира ''Фолксваген'', ако не се откаже да инвестира в Турция, защото Турция не спазва правилата на ЕС. Турция не е член на ЕС, но е член на митническия съюз, но не спазва правилата и обещава на ''Фолксваген'' да изкупи автомобили за 2 милиарда евро, произведени в този завод, да не говорим за другите облекчения за построяването му. ЕС може да наложи и икономически санкции на Турция за неспазването на човешките права, за нахлуването в Сирия и т.н.
idiotstavrev
Рейтинг: 284 НеутралноНяма нищо такова. Търговският оборот на ЕС с Турция е около 4 %, горе-долу колкото и с Норвегия. Нищо критично няма в Турция за ЕС. Нито пък Турция ще стане някога член на ЕС - абсурд.
България и Гърция ако действат заедно, са достатъчно важни за ЕС и Нато за да намерят подкрепа и Турция да бъде изолирана. Просто страхливата Мутра спи. Гърците могат да ни бъдат ключов съюзник, защото те имат много силно световно лоби.
Преди няколко дена Радев беше в Гърция и каза, че са говорили с гръцкия президент да се засили сътрудничеството в сигурността. Естествено не каза, че има предвид Турция и Ердоган, но то за всички е ясно. Това много важно за България. Само че докато Тиквата, който си мисли, че Тайпи му е приятел е на власт, нищо няма да стане.
Ще продължаваме да с навеждаме на Султана.
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноПо твоята логика не би трябвало да има автомобилно производство в Словакия да речем. По-малки от нас с по-високи заплати и за тях важат правилата на ЕС.
Та издиша този аргумент .Освен печалба е необходима и политическа стабилност , а не прищевките на някой Нарцис. SHADOWS of SOFIA
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "Fred":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειА къде не е така, колега?
И кое е обратното, на "либерастията"?
https://www.actualno.com/business/arh-lubomir-stanislavov-kazusyt-s-volkswagen-ne-e-prikluchil-news_1382312.html
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#33] от "Jumbo Jet":
Бивш tww09306483.Всичко което не изнася на ГЕРБ му се казва опорки. Знаем... ;)
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноНе ми се обиждай но в очите на WV се е получило точно това. Избора е факт и емоциите си остават за теб SHADOWS of SOFIA
Отец Сисой
Рейтинг: 464 Разстроено"...В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има."
over the underПлача.
За Бога, братя. Не купувайте!
iceto_
Рейтинг: 291 НеутралноДо коментар [#27] от "Petleshev":
това беше част от рекламираната държавна помощ - на година и само за администрацията им
Fred
Рейтинг: 1035 НеутралноМожеш да си сигурен че така ще стане. Просто си спомни как на Украйна и обещаваха гаранции за териториална неприкосновеност ако се откаже от ядреното си оръжие. И как "гарантите" Великобритания и САЩ не си мръднаха пръста когато Путин заграби Крим. Или как Турция си завладя парче от Кипър.
https://news.bg/int-politics/zapadat-vulgarno-izlaga-ukrayna-s-garantsiite-za-teritorialna-tsyalost-skochi-kiev.html
Западът вулгарно излъга Украйна с гаранциите за териториална цялост, скочи Киев
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
idiotstavrev
Рейтинг: 284 ВеселоДо коментар [#12] от "rwn":
Ах каква класичека "гьобелсиада"!!! С драматчен апломб биеш ентърите на първите си три абзаца, изцяло политизирайки темата на плоскост ФВ-Ердоган, но като стигнем до България-ФВ, да не "политизираме" хаха
Да пазим свещената гербава "Стабилност" на Тиквата.
А какво ще стане ако ФВ вземат ад ви изплющят по другата буза на "Стабилността" и вземат, че отидат в Сърбия?
Това цикрът ще е пълен.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#14] от "АзКлавдия":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειХахахаххх! Много добре, вери гуд, зер гут, поли кала и чок гюзел, Доги!
Смехът е здраве! Благодаря ти.
Сенчеста фигура
Рейтинг: 265 ЛюбопитноТова с бойкота на фолксвагените трябва да се прави на едро. България, Гърция и всички на Балканския полуостров имат пълното право да не купуват фолксвагени, произведени от диктаторска държава. Алтернативи бол - фордове, шевролети, мазди, тойоти...и „Фолксваген" да започне да търпи загуби като „Жилет" след рекламата за „токсичната мъжественост".
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "idiotstavrev":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειИ какво ще правят там, бе колега??? И защо вече не са там, като Сърбия също беше в потенциалните възможности и... познай какво стана? Отпадна отдавна.
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#55] от "idiotstavrev":
Бивш tww09306483.Именно. Няколко пъти е ставало на въпрос, че и да не беше в Турция новият завод на Фолксваген, пак нямаше да е в България. Нашите другари сега го удрят на чувства и принципи. Но всички знаем, за какво иде реч...
hifi hifi
Рейтинг: 309 НеутралноАбе то хубаво няма да купуваме Фолксваген от Турция, ама те повечето коли май там се правят...Тойота, Форд, Пежо, Рено и какво ли още не. да не говорим за бяла техника, примерно Бош и още много други
Общо взето няшия потенциален бойкот не е фактор, обаче си мисля, че доста германци може да направят бойкот и тогава вече ще ги заболи Фолксваген
Един препатил
Рейтинг: 1739 НеутралноДо коментар [#24] от "skeptichen":
Извинете, кои са тези всички и откъде го знаят? Съгласно конституцията, за която самият Ердоган настояваше той може да се кандидтатира максимум за два мандата по пет години. Като първите избори трябваше да са през 2019 г. Но Ердоган ги изтегли с една година и те се състояха през 2018 г. Така, че първият му мандат изтича през 2023 г., а вторият - през 2028 г. Ако спечели втори. Изборите в Истанбул показаха, че може и да не спечели. Колкото до завода на "Фолксваген" най-вероятно решението ще бъде отложено. То и без това не е оповестено официално - "снишаването" не го е измислил Тодор Живков.
nibelungs
Рейтинг: 241 НеутралноДа, чудесно би било целия български народ да бойкотира Фолксваген. Нито една кола от марката да не бъде продадена в България! Но, има едно "но" - какво ще карат в Перник?
К2
Рейтинг: 2166 НеутралноКакви са тези истерии? WV са си направили избора. Разбирам чувството ти на унижение но това няма да промени нищо.Парите(бизнеса) е като водата , търси спокойно за себе си място. SHADOWS of SOFIA
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#57] от "Сенчеста фигура":
Бивш tww09306483.Ами... Форд и Тойота също се правят в Турция. Че и Пежо, Рено и Фиат. Ако колите произведени в диктаторска държава са проблем, нефт и газ от една друга диктаторска държава няма да са проблем, нали?! ;)
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#47] от "idiotstavrev":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАма как!? Щом пРезидента на решетников го бил казал, то няма как да не е най-умното нещо на света. За ДеСа - може и да е! За мен е пълен въздух всяко негово изказване. Освен това политическият ти кумир не може да стъпи и на малкият пръст на контактите на същата тази Тиква с Гърция. Както и с Турция, очевидно. Така че, отивай да се разхождаш около паметника на Съветската Армия, за да се разведриш от безсилната си злоба. В който и да е град да се намираш, все ще намериш такъв паметник. Чувайте си ги да ви пазя страх! Хахахахаххха
transvaal
Рейтинг: 616 НеутралноЯсно е, че ще изберат Турция. В България няма Съдебна Система, няма независим съд, няма Пазарна Икономика и законите не пазят ИНДИВИДА, нито частната му собственост. Това, което наблюдавам, когато посещавам България е, че системата сега е един зле пребоядисан соц. При такъв олигархичен, мутро-милиционерски режим и при провежданата систематически АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА политика, няма как да има инвестиции. Дори Българите в чужбина не инвестират в България, по простата причина, че ще трябва да зависят от милостта на някакви мутри и бивши ченгета. Това е истината. В Турция има РЕД и Закон, който протектира индивида, компаниите, бизнеса въобще. Има гаранции за възвращаемост и нещата в икономиката са на една честна основа. Там се работи много, страната е в очевиден възход не само според числата и показателите, но и като национална кауза. Имат достатъчно на брой високо-квалифицирани кадри. Имат дълбоки връзки с Германските концерни. На високо ниво са в много области. За сондажите край Кипър имат абсолютно всички легални основания - гаранти за Кипър са Британия, Турция и Гърция. Не съм чул Британия да възразява срещу тия сондажи. Имат пълни легални основания за инвазията в Сирия - има отдавнашен договор между Сирия и Турция, който позволява такива интервенции, като се запазва териториалната цялост на Сирия. Турция няма там териториални претенции - имат опасност от страна на Кюрдски терористични организации, признати за такива в Щатите и в Европа - пренасят войната с тях извън територията си. Турция е образец за целия свят, за това, как се защитава НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС и басма не цепят на никого. Преди 100-ина години, победителите от Антантата искаха да им наложат мир с тотално разпарчетосване. Турция не прие този мир, воюваха още 4 години, потопиха няколко големи военноморски съда на Британия, изгониха Гърци, Французи, Италианци и най-вече самите Британски интервенти и хич не им пукаше, че това са Световни Сили! Накрая, си направиха мирен договор, който горе-долу ги устройва. Ясно е, че Кюрдистан на Турска територия няма да има. Кюрдските движения в Северна Сирия заселиха масово Кюрди, като избиха или изгониха Тюркмените от тия места (по същия начин, както Кюрдите навремето се заселват в Арменски градове и села след геноцида (който всъщност е взаимно клане между Турци и Арменци). Исторически, никакви Кюрди не са живели на компактни маси нито в Северна Сирия, нито в Диар-Бекир. Пък и никога не е съществувала Кюрдска държава. Освен това, хаосът в Арабския Свят не го е имало само когато се управлява от външни сили и империи - Римската, Османската и в ново време, макар за малко - Британската. Турция знае как се управлява този район, много по-добре от сегашните Арабски правителства. Европа има определен интерес от успеха на Турция в Сирия, затова, тия призиви са кьорфишеци за медиите. Европейската индустрия и икономика като цяло има интерес от мир в този район, за да може бизнесът да върви. Само Турция засега е в състояние да осигури някаква перспектива към възстановяване и мир. Що се отнася до Фолксваген - ами това е най- големият от автомобилните гиганти в света и със сигурност не правят грешни стъпки от голям мащаб. Знаят много добре къде и колко да инвестират. И не ми цитирайте скандала с карбон-емисиите. Първо - никой купувач на автомобил не се интересува от карбоновите емисии - хората искат да знаят параметри - мощност, скорост, спирачен път, разход на гориво и пр - това са важните за индивида неща. Тая история им я спретнаха Американците по чисто политически причини. Че имаха проблем със софтуера - имаха, че генерираха повече карбон диоксид - да, вярно е, но това по никой начин не афектва ежедневието на обикновения човек, още повече, че това са модерни мотори, сред най-добрите в света. Всичко беше политика, понеже Германия не желаеше да играе по свирката на САЩ. Затова ги удариха. Иначе, Турция е определено най-добрият избор за място на нов завод (още по-добре е да е някъде в Европа, но прекаленият социализъм на Европа вече е пречка за такива неща).
2.5
Рейтинг: 3705 Неутрално"Послепис от първо лице. В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има."
I Want To BelieveТози ще минава на Шкода?
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2112 Неутрално+
rwn
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#48] от "К2":
Словакия е била част от империята Австро-Унгария. В същата тази империя, още преди Първата Световна Война и имало около десет ( 10 !!! ) прозводители на автомобили, мотоциклети и т.н.
Словакия граничи с Австрия!!! Не граничи с Турция или с Македония!
Предполагам, че можете да сложите в картината и произвоството на локомотиви, и съответно, инфраструктурата и връзките , транспортни и културни, между страните в тази империя.
Мисля, че разбирате логиката защо там е така, а тук не е така...
Ако не разбирате, помислите в коя империя е влизала България и с кой в момента граничи България...
Успех!
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2112 НеутралноДо коментар [#27] от "Petleshev":
Всички икономики по-добри само дето не им личи.
Отец Сисой
Рейтинг: 464 ВеселоМеждудругото, за информация на автора, Турция не "точно сега" е нахлула в Сирия. "Точно сега" се изтеглиха от Сирия от никого непоканените американските военни. Турция навлезе в Сирия още през август 2016 като част от т.нар операция "Щитът на Ефрат". Сега просто се прехвърлиха и на източния бряг на реката. И ако авторът Андреев е пропуснал това, Фолксваген едва ли са го недогледали.
over the underТака че няма какво да се газираме толкова :)
pag
Рейтинг: 1198 Любопитно"ЕК трябва", "ЕС може", ама няма да направят нито едното, нито другото.
Виж, ако трябва да се настъпи бизнеса на източноевропейците - няма проблем! Веднага спрятаме един пакет "мобилност", та да могат тировете да се прибират всеки две седмици у дома да си поиграят с малките камиончета...... Знанието е сила, информацията - власт
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2112 НеутралноДо коментар [#65] от "Чичи (Ice Man's fan)":
В Габрово ги съборихме 1990 година моля, моля.
Няма би един доц или съветски паметник. Дори паметните плочи са махнати или узчегърйани.
Да сте си ги демонтирали.
pag
Рейтинг: 1198 ЛюбопитноНе, на "Сеат".
Сигурен съм, че ФВ трепери от страх да не изгуби такъв важен клиент като г-н Андреев. Знанието е сила, информацията - власт
carmello
Рейтинг: 1593 Любопитноя дай линк къде го казва това Мартин Димитров, иначе веднага ти казвам че ПРОСТО ЛЪЖЕш НАЙ-НАГЛО ПО ГЕРБЕРУНГЕЛСКИ !
та дай линк?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5650 ЛюбопитноИ петият автомобил ще е?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевhalf truth
Рейтинг: 2036 Неутрално“плашилото на миграцията”
Сега и плашилото на пленените идилци. Пленените идилци са около 12 хиляди. Заедно със семействата им - около 70-80 хиляди. И никой не ги иска. Никой освен Ердо.
pag
Рейтинг: 1198 Неутрално[quote#48:"К2"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властВ Словакия сглобяват ФВ за Западна Европа, включително самата Германия, защото в региона се произвеждат повечето от компонентите, с евтина логистика, а заплатите все още са по-близо до нашите, отколкото до германските.
На нас, разбира се, ще ни предлагат турска сглобка с предимно турски компоненти, досущ като в супермаркетите - опаковката и надписите еднакви, съдържанието - не съвсем.
А вие си повтаряйте, че "така е правилно"......
carmello
Рейтинг: 1593 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "АзКлавдия":
''а фв да ходи да връща робовладелския строй в Родезия, пардон, Зимбабве, ако иска''
ей, тва герберунгелите сте няма толкова нагло племе - ако фв бяха довли у нас Бибитко щеше да г предтсва като най- големият успех за 10-те си години управление, като стана ясно че и на слепите че същото тва управление е толкова зле че строи 10 км магистрала 10 години, и фв го се изплюха на Бибитко директно в муцуната - да вървели където си искали, хехех
жалки, по-жалки, герберунгели...
Отец Сисой
Рейтинг: 464 ВеселоДо коментар [#9] от "traveler1":
Кое ръководство мълчи, че не става ясно?
Volkswagen: Във финални разговори сме с Турция за завода
„В момента сме в заключителни преговори с Турция", заяви производственият директор на марката VW Андреас Тостман в четвъртък в Берлин пред репортери. От инвестор.бг
А за ценностите и морала, по-добре да слушате бившия Пленелиев. Той ще ви обясни и за ценностите, и за морала. Аз за тези неща само него слушам, щото най-добре ги обяснява. over the under
Born
Рейтинг: 532 НеутралноИнтересно, точно това в момента и аз си го мислех : Какво смята председателят на Управителния съвет на Фолксваген за събитията на турско-сирийската граница. Дали с решението да инвестират тъкмо сега в Турция не си купиха, както се казва, фабрика а 8 срещу девети септември.
pag
Рейтинг: 1198 НеутралноЕстествено, че не са проблем. Северен поток си функционира с пълна пара под формата на "изключение от Енергиен пакет 3", даже и Украйна се нсабдява през него, вероятно за по-направо.
На ред е и Северен поток 2.
Немската индустрия има нужда от евтин газ, щото само на перки и фотоволтаици не се живее, противно на нечии фантазии. И си го осигурява точно от "една друга диктаторска държава".
А за партньорите от ЕС - мигранти от сърце....... Знанието е сила, информацията - власт
Иво
Рейтинг: 4005 Любопитно"И точно сега Фолксваген иска да инвестира в Турция?"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Заглавието е доста некоректно, защото VW иска да инвестира в Турция от МЕСЕЦИ, а не точно сега. И най-вероятно от германската автомобилопроизводител ще изчакат да отмине кризата с турската агресия в Сирия и след това ще обявят официално, че избират Турция за своята инвестиция и завод. Неофициално те са направили този избор много отдавна... месеци вече!
султана глаушева
Рейтинг: 340 Неутрално“Послепис от първо лице. В хрониката на моето семейство има четири автомобила от марката "Фолксваген". Но ако сега концернът реши да строи новия си завод именно в Турция, пети няма да има.”
Мърфи е оптимист!Хахаха! И VW ще си разплете чорапите! Стига политизирали икономиката! От една страна пищите за свободен пазар, как той всичко щял да тегулира, от друга страна искате да нареждате и да извиватеръце! Нищо против, но или-или - в тоя случай така, а в другия иначе не става!
Born
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#83] от "Иво":
Не очаквай кризата да приключи скоро. Напротив, можем да се готвим и за най-лошото. Пълна дестабилизация на района, вече дори сериозно се говори за задействане на чл.5 от договора за НАТО. Спусъкът е вече натиснат и е трудно връщането назад. Може би единственият изход е скоростното "отстрелване" на Ердоган, но кой знае.... Една дестабилизирана Турция много лесно би могла да се превърне в една втора Сирия.
hope
Рейтинг: 2406 НеутралноЗа немците всичко е бизнес.
Любовта ще спаси света!!!А нашата преса и всички либерали, не спират да плюят Ердоган.
Избран със значително мнозинство, в съседна държава.
Даже и по държавната телевизия!
Това е плиткоумно късогледство!
Ако, американците не го свитнат, ще го изберат пак!!
carmello
Рейтинг: 1593 ЛюбопитноДо коментар [#85] от "Val Kilmer":
и кой ще я дестабилизира Турция с прочистена от враждебни на Ердоган елементи армия от 600 000 военни? член 5-ти вика.....абе нямате ли си пишки да си играете та пишете тъпотии по форумите
Иво
Рейтинг: 4005 ЛюбопитноДо коментар [#85] от "Val Kilmer":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Аз за разлика от теб Вал съм оптимист, че нещата ще се разрешат до няколко седмици. Война между Сирия и Турция няма да има. Русия няма да допусне това, защото двете страни са техни важни съюзници в момента. Според мен е въпрос на време Русия да се намеси като медиатор и тушира напрежението между сирийските кюрди, сирийския режим на ал-Асад и турците и Ердо-ганчо. Турците ще запазят контрол на няколко километра навътре (максимум 30) в Северна Сирия. А останалите райони, които досега бяха под контрола на SDS ще отидат под контрола сирийските войски, като и сирийските кюрди ще имат някакво присъствие там.
Бойчо Огнянов
Рейтинг: 229 ВеселоАхахаха... Язък за спането по паркинЗи в Дойчланд! 🤭
(не се чете)"Плевнелиев: Сезираме ЕК за Турция и „Фолксваген“!
14 окт. 2019 | 14:39 https://t.ly/wMwOe
Petleshev
Рейтинг: 2434 НеутралноДо коментар [#73] от "Да вярваме на истината":
Бивш tww09306483.Я бе...? Митко Палаузов не си ли го оставихте, за всеки случай? ;)
Георги Драганов
Рейтинг: 229 ВеселоРадвам се, че Дойче Веле и Дневник стигат до същия извод като нас, ако и дни по-късно.
https://voinaimir.info/2019/10/volkswagen-turkey-bulgaria/
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειСамият т.нар дизелгейт не е скандален изобщо. Скандалът беше сътворен и отприщен в САЩ, където има пренебрежимо малко или практически няма дизелови леки автомобили. Причината беше, че на братята не им остана друг начин, с който да се борят с европейските си конкуренти автомобилостроители. Стигна се дотам, макар че малко хора помнят, Обама да призовава Германия да намали някак си експорта за САЩ на автомобили, понеже щатското автомобилостроене е неконкурентоспособно. И накрая направиха това, което умеят много добре - глобален съдебен процес срещу глобален индустриален концерн, като програма максимум беше дори да бъдат увлечени и останалите - Даймлер, БМВ, ФИАТ, че и Рено! Ама не стана. Не стана и повалянето на ФВ. Сдадоха за няколко месеца световното лидерство, което бяха отвоювали от Тойота, но после пак си го взеха при все сканадала и последствията от него.
Виж, това с директното подпомагане на Турската икономика при днешната геополитическа конфигурация си е скандал пар екселанс, както би казал и сигурно казва Мосю Макрон.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2112 НеутралноДо коментар [#90] от "Petleshev":
Той не се брои. Нека да има поне един паметник да напомня за комунистическата идиотия:)
historama
Рейтинг: 672 НеутралноВсички очакваха ФВ да инвестира в България (около 2 млрд лв).
А България инвестира в ГАЗПРОМ (2,8 млрд лв) и се готви за милиарди в Росатом.
В същото време милиони билетчета се продават в Лафка, а Горанов не ги знаел. Иначе Борисов и компания громяли сивата икономика, но билетчетата на Доган са недосегаеми.
А след това пак Брюксел ни бил виновен, че се колебаем между Фандъчето и Мая картечарката!
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ЛюбопитноДо коментар [#73] от "Да вярваме на истината":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει:) Нещо си се разпенявил и малко се затрудних да дешифрирам думите ти. Ще ме прощаваш, ама никак не ми се вярва да сте ги свалили абсолютно всички още през 1990!
Не съм ходил в Габрово от няколко години, искрено се надявам да е така, както казваш. Браво на Томислав. За съжаление в София, Варна, Пловдив и Бургас не е така.
hamiltonf
Рейтинг: 4000 НеутралноДо коментар [#92] от "Чичи (Ice Man's fan)":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки"Скандалът беше сътворен и отприщен в САЩ"
Много си далеч от темата, вземи малко се позапознай, преди да пишеш празни приказки...
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ЛюбопитноДо коментар [#76] от "Незнайко в Слънчевия град":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειКИА?
Born
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#88] от "Иво":
Изтегляне на Ердоган от Сирия ще е равнозначно Путин да се изтегли от Крим. Сатрапът се показва слаб и това е сигнал за вълците от обкръжението му да му скочат. Затова не съм оптимист за ситуацията. Мръсникът Тръмп може би точно това е целял, едновременно дестабилизиране на ЕС и Близкият Изток, идеалната буря, както се казва. Путин също е само в привидно изгодна позиция, всъщност не е, защото се вкарва разнобой между негови явни и потенциални съюзници като Турция, Сирия, Иран и дори Израел.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#84] от "султана глаушева":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПищим за свободен пазар, да. Но няма как да пренебрегнем последният писък на модата в световната икономика - протекционистичното бельо, под прилично прикритите рамене и колена на манекените/държавите от Г20, с колекциите издържани в стил съответствие с правилата на СТО и свободният пазар, ако позволите да използвам малко подобна терминология. :))
Костадин Иванов
Рейтинг: 3135 ГневноАлександров, толкова помия изсипахне ДВ върху България, защо си мислиш, че не си помогнал на избора на Фолксваген?
Еретик