Сноудън: Без криптиране губим всяко лично пространство, това е новата битка

Сноудън: Без криптиране губим всяко лично пространство, това е новата битка

© Scanpix Denmark, REUTERS



Правителствата на САЩ, Великобритания и Австралия опитват да подкопаят единствения метод за защита на информацията, на който може да се разчита - криптирането. Ако успеят, обществената инфраструктура и личният ни живот ще бъдат в постоянна опасност.


За това предупреди информаторът Едуард Сноудън в свое мнение, публикувано във в. "Гардиън".


"Във всяка страна по света компютри поддържат лампите светещи, лавиците в магазините заредени, язовирите затворени и транспорта движещ се. Уязвимостта на компютрите и компютърните ни мрежи е най-голямата опасност в световната оценка на заплахите на американското разузнаване – повече от тероризма, повече от евентуална война. Банковата ви сметка, оборудването на местната болница, президентските избори в САЩ през 2020 г. - всички те зависят от сигурността на компютрите", пише Сноудън.




"Всеки имейл, който изпращате, всяка дума, която пишете в търсачка, всяко срамно нещо, което правите онлайн, се предава през един все по-враждебен интернет", припомня още той.


По-рано този месец САЩ, Великобритания и Австралия поискаха "Фейсбук" да създаде "задна врата" в криптирането на чат приложенията си, което би позволи на всеки с "ключа" за тази врата да има неограничен достъп до личната комуникация. Засега "Фейсбук" отказва.


Сноудън припомня още, че през 2013г., когато направи разкритията си, криптирането не е било толкова разпространено. Но шест години по-късно големите компании го ползват по подразбиране и около 80% от уеб трафикът е криптиран. Дори бившият шеф на американското разузнаване Джеймс Клапър признава, че разкритията за масовото наблюдение, извършено от службите, са направили интернет по-сигурен.


Натискът върху "Фейсбук" идва с отворено писмо, подписано от американския главен прокурор Бил Бар и министърът за националната сигурност Кевин Макалийнън, британският вътрешен министър Прити Пател и австралийският вътрешен министър Питър Дътън. Те настояха "Фейсбук" да се откаже от плановете си да криптира всички съобщения във всичките си платформи, за да могат властите да имат по-бърз достъп до тях при разследвания за тероризъм, сексуална експлоатация на деца и други тежки престъпления.


Ако това се случи, потребителите ще бъдат уязвими по подразбиране, предупреждава Сноудън, а съобщенията им ще са уязвими не само за разследващите на Запад, но и за разузнавачите на Китай, Русия и Саудитска Арабия, както и за хакери по целия свят.


Системите за криптирана комуникация от типа E2EE са построени така, че съобщенията да могат да се четат само от изпращача и получателя, дори ако се съхраняват на трето място – например у "Фейсбук". "Ключовете", които служат за разчитане на всяко съобщение, се намират на само на техните устройства. Това означава, че те не могат да бъдат откраднати при големи пробиви в сигурността и на практика превръща големите компании от "всевиждащи очи" в "слепи вестоносци", обяснява Сноудън.


"Американското правителство твърди, че ако няма неограничен достъп до всичко, което човек прави във "Фейсбук", няма да може да разследва терористи, перачи на пари от дрога и детски насилници - злодеи, които в действителност не си планират престъпленията по публични платформи, особено не и в американските, които имат едни от най-напредналите автоматични филтри и методи за докладване".


Истината е, че криптирането от край до край премества контрола от ръцете на компаниите и преносителите на информация в ръцете на потребителите. Това означава, че правителството ще трябва да се преориентира към таргетирано и методично наблюдение, вместо към всеобщо такова. То ще трябва да се върне към класическите методи на разследване, които са едновременно ефективни и защитават правата на хората, вместо към тотално следене. В този сценарий ще останем не само в безопасност, но и свободни, пише Сноудън.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Слепи вестоносци!
    Това си е бисер...

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  2. 2 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Затвори уста, това ли е свободата на словото.Искат да всеят страх у потребителите, а не казват процента на престъпниците, защото ги толерират.

    mihala
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5779 Весело

    Исканията на департамента по правосъдие е равносилен на едно имагинерно искане преди 100 години на американските пощи да имат правото и средствта да четат писмата, които пренасят.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 15 Разстроено

    Айдееее,останахме и без ДАНС!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  5. 5 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 15 Любопитно

    Исканията на департамента по правосъдие е равносилен на едно имагинерно искане преди 100 години на американските пощи да имат правото и средствта да четат писмата, които пренасят.
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Ако писмата са еротични,лошо нема!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  6. 6 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1118 Любопитно

    Идват времената, предсказани от Оруел в книгата му "1984"-та, големият брат ще е навсякъде...

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Американското правителство твърди, че ако няма неограничен достъп до всичко, което човек прави във "Фейсбук", няма да може да разследва терористи, перачи на пари от дрога и детски насилници - злодеи, които в действителност не си планират престъпленията по публични платформи,
    _____________
    Абе други си е Бай Брадър и либерастините да виждат всичко!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    [quote#5:"Платон Фъшкиев"][/quote]

    Воайорите,чекиджийте и обикновените педофили най-много те ще се цанят за работа в "министерство на истината" !!!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3341 Неутрално

    Идват времената, предсказани от Оруел в книгата му "1984"-та, големият брат ще е навсякъде...
    —цитат от коментар 6 на Дългия



    До коментар [#6] от "Дългия":

    Как ще дойдат тези времена,когато за да може ФБР например,да подслушва трябва да поиска писмено разрешение от съдия или прокурор?! Като след един месеца материалите от подслушването се унищожават според както е по закон.

  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Идват времената, предсказани от Оруел в книгата му "1984"-та, големият брат ще е навсякъде...
    —цитат от коментар 6 на Дългия



    До коментар [#6] от "Дългия":
    Пепел ти на езика!

  11. 11 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 15 Весело

    [quote#5:"Платон Фъшкиев"]
    —цитат от коментар 8 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Воайорите,чекиджийте и обикновените педофили най-много те ще се цанят за работа в "министерство на истината" !!![/quote]

    Стой та гледай!
    Ся с новото БФС, Владо Кузов мое да поеме детско юношеския футбол в България!Тека е то, криптирана либерална демокрация.

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1375 Весело

    До коментар [#9] от "deaf":

    А пък в съото време НСА си следят, слушат, четат и събират информация напълно спокойно. Вярвай им ти на ФБР, той чилякът от снимката по-горе показа как реално се случват нещата отвъд Океана.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4582 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дългия":

    До 5 години, и то най-много...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Как ще дойдат тези времена,когато за да може ФБР например,да подслушва трябва да поиска писмено разрешение от съдия или прокурор?!
    —цитат от коментар 9 на deaf


    Работата е там, че законите неизбежно трябва да догонват технологиите. Какво значение има закон за стационарните телефони, когато всички вече ползват мобилни, а ФБР поставят фалшиви клетки, за да подслушват и следят целите си?
    https://www.tomsguide.com/us/FBI-wiretap-stingray-cell-phone-towers ,news-13124.html

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    Както винаги, Гардиан не споменава примерно Навални, няма проблеми с руското или китайското разузнаване, и е предимно загрижен за свещеното право да вършим срамни неща онлайн и да планираме терористични нападения необезпокоявани.

    За предполагаемата намеса в президентските избори през 2020 Дневник е включил линк към Бог знае колко други подобни матралчета, докато сигурността на банковите сметки или болничната апаратура може да е проблем, ама не чак толкоз животрептущ за "либералните" недоразумения.

    Преди време един друг перко публукува планини от тайни материали на американските дипломатически служби с надеждата, че ей сега американската хегемония ще рухне. И какво -- прочетохме и си казахме, де да имаха нашите власти 5 процента от моралния интегритет и професионалната компетентност на американските служби.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Явно месинджърите не са само слепи вестоносци, щом службите ги притискат да им дадат достъп до чатовете.

  17. 17 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Вместо да се издават първосигнални звуци, далече по-продуктивно ще бъде да се послуша съвета на Сноудън: „Истината е, че криптирането от край до край премества контрола от ръцете на компаниите и преносителите на информация в ръцете на потребителите. Това означава, че правителството ще трябва да се преориентира към таргетирано и методично наблюдение, вместо към всеобщо такова. То ще трябва да се върне към класическите методи на разследване, които са едновременно ефективни и защитават правата на хората, вместо към тотално следене“. Така че, както са казали Илф и Петров „Спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се“, за да няма после вопли от рода „А портрета от сената само ме следи-и-и“!

  18. 18 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2628 Весело

    Американското правителство твърди, че ако няма неограничен достъп до всичко, което човек прави във "Фейсбук", няма да може да разследва терористи, перачи на пари от дрога и детски насилници - злодеи, които в действителност не си планират престъпленията по публични платформи, особено не и в американските, които имат едни от най-напредналите автоматични филтри и методи за докладване
    *
    Влизаш доброволно в най-големия клюкарник очакваш да си опазиш тайните.

  19. 19 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":
    "за да може ФБР например,да подслушва трябва да поиска писмено разрешение от съдия или прокурор?!"
    ……………………………
    Да, но само за целите на наказателното преследване в един съдебен процес. Иначе, за оперативни цели и нашите, и американските, и всички служби по света си слухтят на общо основание.

  20. 20 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    Абе, КОЙ вярва на тоа ПРЕДАТЕЛ?! 😏

    (не се чете)
  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3341 Неутрално

    До коментар [#19] от "volarok":

    Не ми се вярва. За да получи разрешение ФБР в случая,трябва да представи пред съдията убедителни улики срещу заподозряният. Има само едно изключение - когато става дума за подозрение в тероризъм.

  22. 22 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Така че, както са казали Илф и Петров „Спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се“!
    —цитат от коментар 17 на Santos


    Цитатът е класически, ама няма как да стане. Технологично няма никакъв проблем да построиш услуга за електронна поща, където частните ключове да са в потребителите и дори доставчикът да не може да им чете кореспонденцията. Направиш ли го обаче, тутакси ще те посетят правителствени служби, за да ти разбият бизнеса, без значение дали си в САЩ, Русия, Китай или дори ЕС. Ще кажат, че подпомагаш тероризма и си дотам.

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  23. 23 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    Именно на това се познават всички ченгета, когато слухтят - подозрения в тероризъм и за предотвратяване на тежко престъпление.

  24. 24 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Абе, КОЙ вярва на тоа ПРЕДАТЕЛ?! 😏
    —цитат от коментар 20 на Бойчо Огнянов


    Мислещите хора примерно. Дори да нямаш чисти намерения и да си против него, не пречи да му вярваш.

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  25. 25 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    До коментар [#23] от "volarok":
    "познават"
    …………………
    позовават

  26. 26 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#22] от "Petko Boukov":

    Хвърли едно око на Protonmail.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  27. 27 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дългия":

    Това време вече дойде.
    Въпросът е как да оцелеем с малко щети.

    Panta rhei....
  28. 28 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    Абе, КОЙ вярва на тоа ПРЕДАТЕЛ?! 😏
    —цитат от коментар 20 на Бойчо Огнянов


    Предал Америка, гушнал се под крилото на Путюшка, в страната, където на разследващите корупцията се случват най-странни неща -- как да не му поверваш, че милее за човечеството? Мислещото грете също е загрижено за човечеството -- ако може да го няма, най-добре.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  29. 29 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не случайно, в Русдия ползването на криптиращи устройства( примерно популярното тогава Блакбери) го забраниха преди 15 години.

  30. 30 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    " Следенето ....трябва да се върне към класическите методи на разследване, които са едновременно ефективни и защитават правата на хората, вместо към тотално следене."

    В глобален свят, с глобални връзки, е смешно да разчиташ на класическите методи за разследване. Сноудън предлага светът да си комуникира по новому а който търси престъпници на ги търси чрез агенти във всяка махала.

    подпис
  31. 31 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    "предупреждава Сноудън, а съобщенията им ще са уязвими не само за разследващите на Запад, но и за разузнавачите на Китай, Русия и Саудитска Арабия"

    Моля не се притеснявай за:
    Китай, Русия и Саудитска Арабия. Ти и сега го правят достатъчно ефективно, защото службите не са ограничени от закона.

    подпис
  32. 32 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darulio":

    Точно това имах предвид, но не се бях сетил за Швейцария:)

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  33. 33 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Легенда.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  34. 34 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Времената на Оруел минаха. Били са по време на комунистическата диктатура. Сега сигурността е на първо място. Да ме подслушват. Няма какво да крия, а и мнението си мога да изказвам свободно!

  35. 35 Профил на riot
    riot
    Рейтинг: 40 Разстроено

    Прочетете "Цифрова крепост" на Дун Браун. Смятам, че има доста над какво човек да се замисли. А относно Оруел и антиутопията му "1984", вече почти всичко е факт с тенденция към 100% реализация от определени кръгове. Добре е под такива статии да се споменат и други книги като "Фермата" на Оруел, а също така и "451 градуса по Фаренхайт“ на Рей Бредбъри примерно.

  36. 36 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#34] от "LiberalToTheBones":

    Оруел е инспириран от това по негово време. Едва ли е знаел че света ще се дигитализира.
    Може да няма какво да криеш но всичко което знаят за теб може да се използва против теб.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  37. 37 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#35] от "riot":

    Рей бредбъри откровено краде от Оруел. Тя историята е почти идентична.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  38. 38 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    Времената на Оруел минаха. Били са по време на комунистическата диктатура. Сега сигурността е на първо място. Да ме подслушват. Няма какво да крия, а и мнението си мога да изказвам свободно!
    —цитат от коментар 34 на LiberalToTheBones


    Дали? Съгласен съм, че важното е не дали те подслушват, а какво ще ти се случи, ако послушаното не им хареса. И, още повече, не подслушаното, а публично казаното. Защото нашите мили либерали непрекъснато говорят за нови и нови мерки за преследване на езика на омразата и утвърждаване на езика на любовта, а това вече си е точно по Оруел. Да дам ли примери?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  39. 39 Профил на riot
    riot
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#35] от "riot":Рей бредбъри откровено краде от Оруел. Тя историята е почти идентична.
    —цитат от коментар 37 на qwerty 500


    Така е, съгласен съм, но вкарва някои нюанси. Аз основно исках да акцентирам върху "Цифрова крепост" на Дан Браун, която е тясно свързана с темата тук.

  40. 40 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#37] от "qwerty 500":

    По тая логика Оруел би бил крал от Олдъс Хъксли, но и преди него е имало антиутопии.

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Това са въпроси, които нямат оправяне. Има аргументи за всяка една от страните в дискусията.
    Ако се върнем назад във времето например сухият режим във САЩ, там престъм=пниците са използвали обществена радиостанция, която си е предавала свободно програмата и чрез код в предаването са си предавали информация за място за взимане на товари с нелегален алкохол и за маршрути и полицейски засади...
    та всеки е можел да слуша станцията, но като не е знаел кода, е нямало как да разбере нищо.
    Та и с Интернет повечето мерки ще засекат аматьори, не че е малко де, истинските професиоанлисти ще си го използват със или без криптиране еднакво успешно...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4215 Весело

    " Системите за криптирана комуникация от типа E2EE са построени така, че съобщенията да могат да се четат само от изпращача и получателя, дори ако се съхраняват на трето място – например у "Фейсбук". "Ключовете", които служат за разчитане на всяко съобщение, се намират на само на техните устройства. Това означава, че те не могат да бъдат откраднати при големи пробиви в сигурността и на практика превръща големите компании от "всевиждащи очи" в "слепи вестоносци", обяснява Сноудън."

    Така изглеждат нещата в оптималния им вариант - когато приемем, че този, който иска да прихване съобщението, е безсилен да го декриптира, а само стои от страни и кърши ръце в безсилието си...А, и моли Фейсбук за съдействие, разбира се !
    Уви, реалността често далеч не е такава и ние знаем, че най - добрите специалисти всъщност работят именно като хакери, поради което и горната идилична картинка често си остава само в ...идеалния свят......

  43. 43 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1465 Весело

    США очакват завръщането на брачеда Сноудън за демакратична обиколка на обновения увеселителен парк Гуантанамо!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  44. 44 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    По-добре е в социалните мрежи да се държим прилично и почтенно, вместо да пазим криптирани педофилски, своднически, терористични съобщения. Банковите транзакции са криптирани по дефиниция и са предмет на закона за банковата тайна. Но все пак трябва да се знае, че нищо не може да остане тайно.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  45. 45 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 915 Неутрално

    трябва човек да е такован в главата, както викат сърбите, за да вярва на руския шпионин сноудън и неговото австралийско братче . поредните полезни идиоти, пратени да рушат Запада.

  46. 46 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3929 Неутрално

    До коментар [#28] от "Един вампир броди из Европа": Предал Америка, гушнал се под крилото на Путюшка
    >>> Хайде, хайде.."Гушнал се" .:) Може пък да не му се иска на уисълблоъра ( whistleblower) да прекара едно 30 години от живота си в някой затвор. Отделно, че май само в Русия нямаше да го дочака подобна съдба и човека искаше да се приюти в някоя европейска страна, но не му оставиха избор. Както видяхме в случая с Асанж, дори и много прогресивните шведи се направиха на наивни, а и еквадорското гражданство на помага със строгите британци.

  47. 47 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3929 Неутрално

    До коментар [#44] от "Сатана Ликующий":По-добре е в социалните мрежи да се държим прилично и почтенно, вместо да пазим криптирани..
    >>> Прав сте. Той и Левски вървял сред потерята :) Който много се крие( дали поради обосновани страхове или поради параноя), рано или късно ще заинтересува властите в повечето страни.

  48. 48 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Да му мислят тези, които имат нещо да крият! Следенето вече е тотално, но в повечето случей е по комерсиални причини. Един телефон (например!) с Андроид ОС (Гугъл) те пита в началото - искаш ли да дадеш достъп до личните си данни - снимки, връзки с други хора... Можеш да кажеш не, но губиш достъпа до много ценни неща, които Гугъл предлага - картите, пътеводителя и дори обикновения достъп до информация. На телефона имаш GPS, Гугъл знае къде си бил и дори те пита като как харесваш магазина който току що си посетил. Тук магазина му плаща, за да знае как ти го харесваш... Във всичко това няма нищо лошо - всеки бизнес се стреми да ти продаде нещо повече!
    Нещата отиват на съвсем друга плоскост, когато друга държава започва да води разюздана пропаганда ("Колко по-добре беше по татово време!" или "Без Белене не можем!"), само и само да се опита да запази влиянието си у нас!! Бранейки като Матросов ненужните си и изкривяващи действителността паметници и спомени! Нали!

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 55 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 487 Неутрално

    [quote#28:"Един вампир броди из Европа"][/quote]

    Сноудън не е предал Америка. Той е патриот и герой. За много американци и за останалите хора по света е герой. Ако беше в България щеше да продължи да си взема 200 хиляди долара на година и да си кротува.

  53. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  55. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 59 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1375 Разстроено

    До коментар [#44] от "Сатана Ликующий":

    Бедни ми робе, ти сам ще си донесеш въжето, на което ще те обесят...

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  57. 60 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    [quote#38:"Един вампир броди из Европа"][/quote]

    Да

  58. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 62 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#28] от "Един вампир броди из Европа": Предал Америка, гушнал се под крилото на Путюшка>>> Хайде, хайде.."Гушнал се" .:) Може пък да не му се иска на уисълблоъра ( whistleblower) да прекара едно 30 години от живота си в някой затвор. Отделно, че май само в Русия нямаше да го дочака подобна съдба и човека искаше да се приюти в някоя европейска страна, но не му оставиха избор. Както видяхме в случая с Асанж, дори и много прогресивните шведи се направиха на наивни, а и еквадорското гражданство на помага със строгите британци.
    —цитат от коментар 46 на тулса


    И остана самотната православна Русия. Не се притеснявай, знае се.

  60. 63 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4052 Неутрално

    UNITED EU UNION

    В смисъл, вестоносецът не знае съдържанието на писмо каквото носи.
    Безопасно за кореспондентите и за вестоносеца.

    Нема да се хареса на вестоносци свикнали да знаят повече отколкото им се полага и да търгуват с чужди данни. Но е съвет в правилна посока.

    Колкото до буквален смисъл, в романа Островът на съкровищата май имаше случай със сляп куриер връчващ писъмце от пират до пиратски другар.
    Тайната на кореспонденцията - опазена.
    Целта на експедицията и координатите на острова...

    До коментар [#1] от "Котаранц":

    Слепи вестоносци!
    Това си е бисер...

  61. 64 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4052 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Пак си седна на темето?
    Чети какво си писал, преди Send.

    Сноудън е загрижен, че "съобщенията им" ще са уязвими.
    Тревожи се за чии съобщения?

    До коментар [#31] от "Иван К":

    "предупреждава Сноудън, а съобщенията им ще са уязвими

    не само за разследващите на Запад,
    но и за разузнавачите на Китай, Русия и Саудитска Арабия"

    Моля не се притеснявай за:
    Китай, Русия и Саудитска Арабия. Ти и сега го правят достатъчно ефективно, защото службите не са ограничени от закона.

  62. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 66 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4052 Любопитно

    Маркс МОЧА имени В.И.Лелина

    Кой са нашите "мили либерали", или ако не, вашите?

    Лидерът на пп Атака - показващ срамни си части в сп. Вагабонд?
    Лидерът на Национална ТВ - безсрамно показващ среден пръст?
    Лидерът на пп ВМРО, тоже - да не изостане назад?
    Лидерът на Национално движение Русофили - под прокурорско подозрение за
    антиинтернационализъм и шпионофилия?

    До коментар [#38] от "Един вампир броди из Европа":

    Защото нашите мили либерали непрекъснато говорят за нови и нови мерки за преследване на езика на омразата и утвърждаване на езика на любовта,
    а това вече си е точно по Оруел

  64. 67 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    До коментар [#24] от "Petko Boukov":

    "Мислещите хора примерно. Дори да нямаш чисти намерения и да си против него, не пречи да му вярваш"

    Явно не си разбрал сарказма... Още помним помията, която се изля по него, когато реши да се спаси в Русия. 😏

    Все пак добре, че хората са способни да си променят мнението, колкото и да ги засипват с пропаганда. 👍

    (не се чете)
  65. 68 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    Времената на Оруел минаха. Били са по време на комунистическата диктатура. Сега сигурността е на първо място. Да ме подслушват. Няма какво да крия, а и мнението си мога да изказвам свободно!
    —цитат от коментар 34 на LiberalToTheBones


    Напълно отговаряш на ника и аватара си. Само не става ясно, КОГА са били тия времена? Да не живееш в аквариум?

    П.П. И да ти предам една тайна: Оруел е социалист и пророкува какво ще се "случи" в неговата държава(Запада). 😉

    (не се чете)
  66. 69 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    До коментар [#28] от "Един вампир броди из Европа":

    "Предал Америка, гушнал се под крилото на Путюшка, в страната, където на разследващите корупцията се случват най-странни неща -- как да не му поверваш, че милее за човечеството? Мислещото грете също е загрижено за човечеството -- ако може да го няма, най-добре."

    Е, ти вече прекаляваш. Не разбираш от бъзик и сарказъм. Всъщност той е доста по- скромен и от Джулиън Асанж. Позаинтересувай се, какъв живот води...

    (не се чете)
  67. 70 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    До коментар [#37] от "qwerty 500":По тая логика Оруел би бил крал от Олдъс Хъксли, но и преди него е имало антиутопии.
    —цитат от коментар 40 на Petko Boukov


    Не си много далеч от истината. А тя е, че всеки "краде" от всеки, затова имаме и прогрес. Маниакалното третиране на тази тема у нас е плод на сегашното образование.

    Още Соломон е казал: Няма нищо ново под слънцето. Или казано по друг начин: Всичко ново е добре забравено старо... 😉

    (не се чете)
  68. 71 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 247 Весело

    По-добре е в социалните мрежи да се държим прилично и почтенно, вместо да пазим криптирани педофилски, своднически, терористични съобщения. Банковите транзакции са криптирани по дефиниция и са предмет на закона за банковата тайна. Но все пак трябва да се знае, че нищо не може да остане тайно.
    —цитат от коментар 44 на Сатана Ликующий

    Правилно, и Сноудън не казва нищо ново: "Защото няма нищо тайно, което да не стане явно, нито пък скрито, което да не стане известно и да не излезе наяве." Лука 8:17

    (не се чете)
  69. 72 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    До коментар [#54] от "gozambo":

    Ами ти не си престанал да пишеш лъже - сатанинските ритуали на Клинън, Обама се укривал извън САЩ защото се страхувал от арест, Мишел Обама си изтрила туитър акаунта. Кълвеш на и преповтаряш подобни лъжи с челичена вяра че са истина. Какво ще промени неанонимността - да не би да спреш да лъжеш? Няма, ти не можеш другояче.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  70. 73 Профил на korav
    korav
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Хората, които искат да бъдат овце винаги казват "аз нямам какво да крия, нека ме подслушват ченгенцата". Доведен до абсурд, този аргумент би докарал наистина нещата до 1984, Оруел, да сложат телекрани във всяко място, където живеят хора и това да бъде оправдано с тяхната защита. Както впрочем става в много места по света вече, със същия този аргумент. И тези камери и наблюдения не решават нищо. Ченгетата са винаги така, те искат ресурс за да търсят загубения портфейл на светлината на уличната лампа, а не в тъмното, където е загубен портфейла (по вица за пияницата). И да, с агентура се осигурява истинска сигурност, не с камери и четене на електронни пощи от машини. Нищо не може да надмине човешкия интелект в разузнаването. А най-добре се осигурява сигурност като прекратиш агресивната си политика по налагане на демокрация по местата, където има петрол и ресурси. А за тези с аргумента "нямам какво да крия", бих казал, че техния аргумент прилича на божия съд, ордалията, използвана от Инквизицията: връзвали жена например с въжета и я хвърляли в дълбок водоем, ако изплува и се задържи, значи е вещица, ако потъне, еми потънала. Такава и тяхната аргументация.

  71. 74 Профил на korav
    korav
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Да не говорим пък, че някога на османската власт това "нямам какво да крия" би й било любимо. Левски ефенди, нали нямаш какво да криеш, я дай тука комитетските книги. И от лично оръжие нямате нужда, ние ще ви пазим, от нищо агресивно нямате нужда, то е вредно, пийте бром и естрогени и играйте тенис, в@шта@ м@мица@ овчедушна.

  72. 75 Профил на Констатин Георгиев
    Констатин Георгиев
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Сноудън е предател и кой знае от колко време е агент на Русия!...Той обаче няма никакво понятие относно това - какво го очаква!...Работодателите му в никакъв случай няма да го пуснат обратно в САЩ...Най-вероятно му предстой печален край от "остра сърдечна недостатъчност"!....

    кгеоргиев




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK