"Боинг" са обвинени в криене на информация за проблеми на модела 737 Макс

"Боинг" са обвинени в криене на информация за проблеми на модела 737 Макс

© Reuters



Федералното управление за авиация на САЩ (FAA) обвини "Боинг", че е крил от него важни документи за сертификацията на модела 737 Макс, включително размяна на съобщения между пилоти, според които автоматичната система за стабилизиране прави самолета трудно управляем в симулатор, предадоха "Франс прес" и "Ройтерс", цитирани от БТА.


Този модел има забрана за летене след две авиокатастрофи в рамките на няколко месеца със самолети на "Етиопските авиолинии" (Ethiopian Airlines) и на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air), при които загинаха общо 346 души.


Съобщенията в месинджър са от ноември 2016 година, тоест една година преди сертифицирането на 737 Макс. В тях бившият пилот Марк Форкнър, цитиран от АФП, казва на своя колега Патрик Густавсон, че системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS) не функционира правилно в симулатора, а Густавсон отговаря, че трябва да се актуализират инструкциите в наръчника за управление.




В друго съобщение, цитирано от Ройтерс, Форкнър казва, че "просто е излъгал" регулатора, а събеседникът му отговаря, че "това не е било лъжа, никой не ни беше казал, че става въпрос за случай на проблем" със системата за стабилизиране.


"Боинг" обяснил на регулатора, че е открил тези документи преди няколко месеца. Федералното управление за авиация е поискало обяснения от ръководителя на самолетостроителя Денис Молънбърг.

Ключови думи към статията:

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    По лошото е че писаха и за проблеми с NG варианта. Някакви пукнатини по носещите елементи на крилата.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  2. 2 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Демакратични и капиталистически особености, без изненади.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  3. 3 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":
    Ако беше в социализъма, даже нямаше да се знае за тия проблеми. Всичко щеше да се замете под килима.
    Помним какви боклуци бяха и все още са!
    ** ** *** ******* *******!


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Разследващите трябва да докажат,че системата за стабилизиране е причината за онези две катастрофи. Май ще е трудно да го докажат...

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    За съжаление пак познах , че се крие истината и то съвсем умишлено.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Любопитно

    Те само за това да лъжеха Боинг?

    Боинг е америанският "Фолксвген", големи, "важни", измамници със здрава държавна подкрепа...
    Дотолкова си самоповярваха, че престъпика всичките си вътрешни правила и процедури и резултатите не закъсняха.
    Тепърва ще им излизат мръсните ризи, това е едва началото на скандалите около тях.
    А бяха компания за пример във миналото...

    между другото ситуацията със настоящият американски президент и САЩ е доста подобна на това което стана във Боинг.
    Сливане, нпово ръководство и новото ръководство започна да не се съобразява с нищо и с никой, сумати ключови хора си тръгнаха, останаха послушковци, които правеха това което им кажат без значение правилно, грешно или в нарушение на процедурите...

    Та тепърва предстоят скандалите около Боинг, врмето когато си назначаваха подходящи хора в регулатора и те ги прикриваха приключи...

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5265 Разстроено

    Огромна издънка на производитеря на едни от най-сигурните машини на света! Срам за Боинг!

  8. 8 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Демакратични и капиталистически особености, без изненади.
    —цитат от коментар 2 на Taiga

    Уикипедия: По данни от началото на 2008 година са катастрофирали 69 самолета Ту-134 от различни модификации.

    Особености на руското национално самолетостроене, без изненади.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5265 Весело

    До коментар [#2] от "Taiga":

    Я дай пример за социалистически самАлЬОт! 😂🤣

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    По скоро е позор. Срамно е да пръднеш в театъра.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":

    "Демакратични и капиталистически особености, без изненади."

    Хората се опитват да решат проблемите. И рано или късно ще успеят.
    Викаш, безсмислицата Ту-154 с трите двигателя е по-хубав.
    Нищо, че гори колкото 2 Еърбъса и е толкова шумен, че стъклата в селата около летищата се сменят след всяко кацане и излитане.

  12. 12 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    [quote#8:"Smoke"][/quote]

    Малко послъгваш. Цифрата е 75 и става дума за цялия период на експолоатация от 1966 г насам.
    http://www.aviation-safety.net/database/types/Tupolev-134/losses

  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":"Демакратични и капиталистически особености, без изненади."Хората се опитват да решат проблемите. И рано или късно ще успеят.Викаш, безсмислицата Ту-154 с трите двигателя е по-хубав.Нищо, че гори колкото 2 Еърбъса и е толкова шумен, че стъклата в селата около летищата се сменят след всяко кацане и излитане.
    —цитат от коментар 11 на z_axis


    Ха, ха..ами руснаците прекопираха тази т.н. измислица от американските модели, също с три двигателя.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#11] от "z_axis":

    По-скоро са крили и замаазвали ако се вярва на Агенцията FAA на САЩ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Разследващите трябва да докажат,че системата за стабилизиране е причината за онези две катастрофи. Май ще е трудно да го докажат...
    —цитат от коментар 4 на deaf


    Разследващите нямат за цел допълнителнолно да компроментират "Боинг".Гарван гарвану око не вади

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    https://ru.wikipedia.org/wiki/Boeing_727

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":https://ru.wikipedia.org/wiki/Boeing_727
    —цитат от коментар 16 на КМЕТ В СЯНКА


    Не само. Също Lockheed L-1011 TriStar, McDonnell Douglas DC-10 .

  18. 18 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 789 Неутрално

    [quote#8:"Smoke"]
    —цитат от коментар 12 на von_seeckt
    Малко послъгваш. Цифрата е 75 и става дума за цялия период на експолоатация от 1966 г насам.[/quote]
    Типично за комунистически чугун - липсва ти интелект. И си прост, понеже не правиш разлика между цифра и число. "По данни от началото на 2008 г." означава, че данните са изнесени в началото на 2008 г. Става въпрос за 8% от всички произведени самолети Ту-134 !

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Ту-134 #Катастрофи

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#18] от "Smoke":

    И какво общо има това в случая ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    [quote#18:"Smoke"][/quote]

    Комай чугунът си ти. Къде е източникът?

  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5135 Весело

    Еърбъс хареса това.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "По-скоро са крили и замаазвали ако се вярва на Агенцията FAA на САЩ."

    И да замазват, и да не замазват, катастрофите няма как да се скрият. Явно не могат да открият или решат проблема за момента. Щом не ги пускат. Еърбъсите на този етап са най-добрите самолети и ще вземат голям дял от продажбите на Боинг, незвисимо колко им помага САЩ и Тръмп.

  23. 23 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Нормално. Печалбата преди всичко. Явно и те са карали на руския принцип "ако мине". Е, не мина.

  24. 24 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1059 Весело

    Демакратични и капиталистически особености, без изненади.
    —цитат от коментар 2 на Taiga

    Мда, скромната флотилия Сухой "Суперджет" падат като круши и се палят по абсолютно същата причина.

  25. 25 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 1601 Разстроено

    За съжаленье е тека, крият информация!
    Тва е нормално,защото "Боинг" са савецка фирма!

    Всичко Дефи кьорфишек,плачеш за брутален тек!Група либерални роми,да те лашкат в парк на пейка,ти покрита с хематоми да завиеш кат линейка! BACHO LUD
  26. 26 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#8] от "Smoke":

    Не са само руските самолети. От 2003г. насам,няма и една календарна година през която руска космическа ракета или апаратура да не е аварирала по някакъв начин.

  27. 27 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    По-скоро са крили и замаазвали ако се вярва на Агенцията FAA на САЩ.
    ==============================================================
    По-скоро бяха Боинг окупирали FAA ( федералната агенция за авиация) чрез свои хора и правеха каквото си искат. Скандала покрай двете катастрофи отприщи подобни разкрития и сега FAA се опитва да се дистансира.....

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#22] от "z_axis":

    За мен като потребител Боихг са по-добри. Това е и мнението на специалистите и на пазара.
    Дано си върнат реномето и позициите в сектора. А Еърбъс да не повтарят грешките им, каквито индиции имаше.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#26] от "deaf":

    И теб ще попитам - какво общо има това със статията освен, че олекваш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4513 Любопитно

    Гледам форумните "експерти" са се заели с ...Боинг!Абе тавариши от 1968 моделът 737 има произведени малко над 10 000 самолета....От моделът 787 само за 4 години бройката наближава 900.....От моделът 747 до момента са 1200...А гледайте си 22 самолета произведени в Расия за последните 3 години и не мислете Боинг!Ще се оправят!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  31. 31 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 751 Неутрално

    В името на печалбата, корпорациите са готови на всичко. Най-малкото да претупат работата и дори да излъжат за съществуващ проблем. И когато държавния регулатор е корумпиран или некомпетентен всичко минава.

  32. 32 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#12] от "von_seeckt":


    До коментар [#6] от "Ivan_":

    https://www.kultura.bg/web/_trashed-4/

  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#22] от "z_axis":

    Той проблемът е ясен, че и репаването му е ясно.
    Няма техническа сложност тук има финансов гигантски проблем.
    Цялата работа е, Боинг за да са конкурентни на пазара, взимат модел, който видоизменят и го пускат в продажба през лицензирането на старият модел който вземат за база. Ако решат въпросният проблем, съгласно регулациите, ще трябва да признаят, че това на практика не е подобрение на съществуващ модел е нов модел, който трябва да мине през цялата процедура за лицензиране. Това отнема много време, което ще коства на Боинг огромни финансови загуби и загуба на пазарен дял.

    Цялата работа е, защото ръководството им взема решения без да се съобразява със собствените си специалисти и с идеята да подържат цената на акциите на компанията и собствените си бонуси разбира се.

    Е, това нямаше как да продължи вечно и дойде момента да платят сметката...

    и това е проблемът само с този самолет, предполагам тази им политика е предизвикала и други проблеми, въпрос на време и те да изкочат предполагам...

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5265 Весело

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    Не е вярно! Руснаците НЕ копират! Руснаците изобретяват! Ти ще кажеш дори, че някой си Маркони е изобретил радиото, а не руснакът Попов! 😂🤣

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#32] от "deaf":

    "Съжаляваме, но страницата, която търсите не съществува."

    пробвай друг линк или обясни...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Разстроено

    Статия за Боинг тук пак се подкараха на Русия... тъжна работа...

    "Другарите" да сравнявате Боинг с руско нещо е рядка форма на пълно неразбиране на материята...

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#33] от "Ivan_":


    До коментар [#20] от "von_seeckt":

    Ето този линк трябва да се отвори:

    https://www.chitanka.info/text/24367-za-profesionalnata-nebrezhnost

  38. 38 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#8:"Smoke"][/quote]

    Аз мога и подобни данни да дам за Боинг 737, които също като твоите са напълно безмислени:


    As of November 2013, a total of 368 aviation accidents and incidents involving all 737 aircraft had occurred,[141] including 184 hull loss accidents resulting in a total of 4,862 fatalities

  39. 39 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 1601 Разстроено

    Статия за Боинг тук пак се подкараха на Русия... тъжна работа..."Другарите" да сравнявате Боинг с руско нещо е рядка форма на пълно неразбиране на материята...
    —цитат от коментар 36 на Ivan_


    Титанът в самальота "Боинг"е руски.Тва е тъжното, може би рушняците му променят атомната структура и затова Боингите падат,падат от небето!

    Всичко Дефи кьорфишек,плачеш за брутален тек!Група либерални роми,да те лашкат в парк на пейка,ти покрита с хематоми да завиеш кат линейка! BACHO LUD
  40. 40 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Пътя, който бяха избрали Боинг, бе да понапудрят добрия стар 737 с малко нови елементи, които леко да променят аеродинамиката, и да му турят нов по-секси софтуер, за да се справи с тези леки промени, както и да му лепнат по-секси име, за да го продават като нов модел. Без да влагат големи развойни средства и усилия. Е, индийските софтуерни "спеиалисти" , на които е оутсорсван този проект, правят несъстоятелни и недобре тествани модификации на софтуера, което води до настоящите проблеми.
    Проблема е, че и Локхийд Мартин са избрали същия път с F-16 V Block 70.

  41. 41 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    "Ако решат въпросният проблем, съгласно регулациите, ще трябва да признаят, че това на практика не е подобрение на съществуващ модел е нов модел, който трябва да мине през цялата процедура за лицензиране. Това отнема много време, което ще коства на Боинг огромни финансови загуби и загуба на пазарен дял."

    Дори и така да е, сега какво постигнаха? Още повече проблеми, загуба на много пари и реноме. А дали има техническа сложност, не знам. Вероятно има. Все пак това не е велосипед.

  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#37] от "deaf":

    Да, подходящ материал загатващ какъв е за съжаление проблемът във Боинг към момента...

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Когато се опитват да компенсират конструктивни недостатъци със софтуерни кръпки така се получава.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  44. 44 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Боинг не може да сертифицира този модел, а Европа поиска отделна сертификация.

    Eddie lives... somewhere in time!
  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Когато се опитват да компенсират конструктивни недостатъци със софтуерни кръпки така се получава.
    —цитат от коментар 43 на Корки



    До коментар [#43] от "Корки":

    Този модел на Боинг няма конструктивни недостатъци,а нужда от актуализация на данните в софтуера,както отбелязва един от пилотите-изпитатели.

  46. 46 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    Когато е проектиран Ту-154 изискването е било самолетите за презокеански полети да имат повече от 2 двигателя. Затова и всички големи самолети от онова време са с 3 или 4 двигателя. Понастоящем се приема, че съвременните двигатели са достатъчно надеждни и това изискване е отпаднало.

    Eddie lives... somewhere in time!
  47. 47 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    Ф 16 който купуваме не е ли по подобна схема?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  48. 48 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#45:"deaf"][/quote]

    Не бих казал, B737Max има само 2 датчика за отчитане на ъгъла на атака и което е по-лошо само единия е вързан към компютъра на самолета, за сравнение новия Еърбъс А350 има 4 такива датчика + още 2 комбинирани които също могат да дават имформация за ъгъла на атака, тоест компютъра има цели 6 източника на информация, ако единия показва различни данни, а другите 5 еднакви софтуера ведна решава, че този 1 е дефектирал и взема за реални данните от другите 5. При конкретния модел Боинг, дори да вържат и втория датчик към компютъра как ще разпознае кой от двата дава фалшиви сигнали?!? Проблема не е само софтуерен, без MCAS той е опасен за летене в ръчен режим поради това и Боинг не са направили системата да се изключва напълно, въздухозаборниците на новите големи двигатели създават много по-голяма подемна сила, което променя центровката на самолета и постоянно се опитва да вдигне носа на самолета, а компютъра парира това с опашните плоскости, това е което прави MCAS. Друг е въпроса, че Боинг са представили пред FAA документи, че системата прави корекции само до 0.6 градуса, а се е наложила да прави до 2.5 градуса за да лети самолета. Има ли голям ъгъл на атака, се получава срив на въздушния поток на крилото, самолета губи скорост и подемна сила и след това пада като круша, ако беше лесно решението просто щяха да препрограмит въпросния MCAS и воала, но нещата не са толкова прости.

  49. 49 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 957 Неутрално

    По лошото е че писаха и за проблеми с NG варианта. Някакви пукнатини по носещите елементи на крилата.
    —цитат от коментар 1 на Jalis Ironhammer


    Това са проблеми, които се случват на всеки летящ тип самолет във времето. Те са неприятни, скъпоструващи, но в известна степен очаквани.
    За това са и измислени периодичните проверки.

  50. 50 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Сега ще се изредят всички капиталтъпанари, за да ни обясняват, че това е нормално и бизнесът е по-важен от живота.

  51. 51 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Просто са покрили това, че има проблем (проблеми!) с най-добрия им самолет досега. Предполагам, че никой от тези хора не е желаел някой да умре, смятали са че проблема (проблемите!) са преодолими (не са толкова сериозни) и могат да бъдат отстранени бързо. И Именно тук са сгрешили, след като вече мина много време, а проблема още не е решен!! Иначе просто не са искали да дишат праха на конкуренцията.
    Самолет се прави доста трудно, особено добър такъв. Китайците започнаха и като се имат предвид амбицийте им, конкуренцията ще се ожесточи...

  52. 52 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Мноооого го, много гадно ми стана как във водещ западен вестник бяха успяло да изкарат първите африкански пилоти неграмотни, недоучили, глупави. :( И то успешно. Много добър черен PR. Но ако проблемът е системен, нямаше как това да спаси положението, разбира се.

  53. 53 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jalis Ironhammer":

    Моиже ли линк? Твоите информации са ми били винаги интересни.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#41] от "z_axis":

    Гледайки ситуацията от твойта камбанария си прав.
    От тяхната същата ситуация изглежда така:
    Боинг е разработил успешно нова модификация, регулаторът я е допуснал до продажба и полети, авиокомпаниите са я поръчали и са започнали да плащат, заводите я произвеждат, акциите на Боинг са си повишили цената, акционерите са доеволни и спечелили пари, ръководството на Боинг си е получило възнагражденията и солидните бонуси и всичко е точно.
    Сега има скандал, някой от въководството ще си замине като най-лошото което ще му се случи е, че няма да си вземе бонуса, ще дойде ново ръководство, което ще обещае всичко да е перфектно и след няколко години ще го подкарат пак през просото. Ако скандала е по-голям някой от регулатора също ще си замине, може би ще порменят някоя регулация и ако пък е супер голям скандала някой на по-ниско ниво ще бъде обвинен, че даже може и да го осъдят...

    както казват французите, "се ла ви"

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#47] от "дерибеев":

    За там не зная, воените разработки се радват на достатъчна секретност, че да не знаеш за какво иде реч. Не че боинг раздуват какво става в цивилните им производства, но за тях по-лесно излиза информация извън дружеството...

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    Волксвагенът на самолетите

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#53] от "sandman":

    В момента нямам възможност за линк към канкретните статии , но мисля че и това става.
    https://youtu.be/6uMtnh7th_U
    Това е видео на пилот на 737НГ който говори за проблема.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  58. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    "Боинг" обяснил на регулатора, че е открил тези документи преди няколко месеца."

    Боинг настъпиха мината, точно като VAG. С разликата че благодарение на хитростите си изтрепаха доста народ...

    I Want To Believe
  59. 59 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#57] от "Jalis Ironhammer":

    Благодаря!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  60. 60 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Въртят, сучат и все към Русия насочват нещата:))) споко другари, осирането си е чисто хамерикански, зазимяването на самолетите е сигурно

  61. 61 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5072 Неутрално

    До коментар [#56] от "penetrating":

    Има разлика, едните мамят на ниво екология, другите, на ниво сигурност...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  62. 62 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Всички, които са криели заслужават сега да се качат и возят на 737 макс

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално


    Особености на руското национално самолетостроене, без изненади.
    —цитат от коментар 8 на Smoke


    "Боинг" са проруски боклуци!
    За Бога братя, не купувайте билети за "Боинг" не се качвайте на тях..
    Кой ли ги е изчислявал, нали руснаци ..

    " значителен брой от характеристиките на самолета всъщност са разработени от руски инженери в Москва.
    моделът 787, споменат по-горе. Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на поделението на Boing в Русия – Boeing Design Center (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери.
    BDC участва в стотици проекти на Boeing, включително:
    767-200SF
    747-400BCF
    737-900ER
    777-300ER/200LR
    747-400LCF
    747-8F/-8I
    787-8/9/10 Dreamliner
    Сред останалите приноси, освен компонентите на 787, са планерът, интериорът и системният дизайн на моделите 747-400 BCF, 777-200LR и 777-300ER, както и дизайнът на 747 LCF (Large Cargo Freighter).

    В момента BDC работи по основните фюзелажни структури и предните и задните части на крилата на предстоящата серия 777Х. "



    "Руски производител на титан се кооперира с "Боинг" "Дневник" 15:57, 13 авг 06, 544

    Рубашки видяхте ли си инженерите

    Боингите падат падат от небето

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#37] от "deaf":Да, подходящ материал загатващ какъв е за съжаление проблемът във Боинг към момента...
    —цитат от коментар 42 на Ivan_


    Проблемът на Боинг са руските им инженери

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Е, индийските софтуерни "спеиалисти" , на които е оутсорсван този проект, правят несъстоятелни и недобре тествани модификации на софтуера, което води до настоящите проблеми. Проблема е, че и Локхийд Мартин са избрали същия път с F-16 V Block 70.
    —цитат от коментар 40 на Росен съм аз и голем капут


    По-голямата част от оразмеряванията са аутосорснати на руснацилл

    НАЛИ РАЗКРИХМЕ КЪДЕ "БОИНГ" СИ Е АУТОСОРСНАЛ ОРАЗМЕРЯВАНЕТО.
    В Москва!
    ---------------------
    ".. НИК проектирует детали .. для Boeing.. . Но главная «профессия» у этой компании другая: она просчитывает прочность элементов конструкций самолета. С прошлого года НИК занимается расчетами «динамической прочности» крыльев и шасси новых Boeing — это показатель, характеризующий способность самолета выдерживать резкие ударные нагрузки..
    --------------------------
    ."последнему самолету Boeing Dreamliner 787: для него в России проектировали носовую часть фюзеляжа, пилоны и гондолы двигателей и значительную часть «управляемых поверхностей» — элеронов, закрылков, рулей и т. д."
    -------------------------
    "Боинг" са маши на Масква ..

  67. 67 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    Е, така е.
    Взимат стар планер, който сам по себе си е много добър, слагат му нови - по добри и по-икономични двигатели с надеждата че така хем ще оставят модела в съществуващата линия, хем ще свалят себестойност та на самолета, хем ще подобрят характеристиките му.
    Е има маалък проблем. Диаметъра на новия двигател е по - голям от стария.
    Което означава промяна на летаемостта на апарата в много лоша.
    Какво правят от Боинг.
    Решават проблема със софтуера за управлението.
    Така го решават, че автоматиката отнема управлението от ръцете на пилотите и самолета започва да се подчинява на заложеният алгоритъм.
    Проблем.
    При при определен и случаи на промяна в обстановката, алгоритъмът на програмата започва да дава грешки. Например сваляне и повдигане на носа, отнемане на тяга и т. Н.
    А това, за съжаление се доказа че е животозастрашаващо за пътниците и екипажа.

    Common sense !
  68. 68 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Американският самолет Боинг пада ,защото е руски!
    Голямо раздвоение пада в главите на местните тролове!
    Какво ви казват от амбасадата?

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  69. 69 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Пътя, който бяха избрали Боинг, бе да понапудрят добрия стар 737 с малко нови елементи, които леко да променят аеродинамиката, и да му турят нов по-секси софтуер.Е, индийските софтуерни "спеиалисти" , на които е оутсорсван този проект, правят несъстоятелни и недобре тествани модификации на софтуера, което води до настоящите проблеми. Проблема е, че и Локхийд Мартин са избрали същия път с F-16 V Block 70.
    —цитат от коментар 40 на Росен съм аз и голем капут


    Не ми се вярва да аутсорстват и то софтуера на военен самолет американците

  70. 70 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    Ако това излезе вярно и след първата катастрофа със стотина, че и повече жертви са продължили да мълчат и да не предприемат нищо, случаят става криминален. Тогава втората катастрофа е престъпление - знаят проблема, но се надяват да се размине. И мълчаливо приемат, че при лош късмет може и да се повтори. Пак с толкова бертви.

    Мърфи е оптимист!
  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Американският самолет Боинг пада ,защото е руски!
    —цитат от коментар 68 на Котаранц


    Не се качвайте на руския боклук
    Тичайте зад самолета Всеки истински евроатлантист с лекота ще надбяга проруския боклук

    Ето и още инфо за "Боинг"

    "офисы двух российских фирм, «Прогресстеха» и Научно-инженерной компании НИК «Прогресстех» с выручкой около $100 млн и штатом 1500 инженеров — крупнейшая российская компания, предоставляющая иностранцам услуги аутсорсинга расчетов и инженерных работ в авиастроении.

    В советское время основатель «Прогресстеха» Владимир Кульчицкий был военным ученым. После пяти лет службы на Крайнем Севере он приехал в 1979 году в Москву работать в 26-м институте Минобороны
    Здесь Кульчицкий защитил кандидатскую и докторскую диссертации ... ..но в начале 1990-х ... пришлось начинать жизнь заново. Вместе с четырьмя коллегами он создал в 1990 году «Научно-внедренческое предприятие «Прогресстех».. Кульчицкий утверждает, что первые заказы он выполнял для КБ Туполева и Сухого, но первый крупный контракт заключил с Boeing.

    В 1992 году в России открылся научно-технический центр Boeing, руководить которым наняли профессора РАН и члена Российской инженерной академии Сергея Кравченко. Первая задача... Boeing 777... Институт прикладной математики РАН участвует по его заказу в расчетах аэродинамики новых Boeing ..
    .. НИК основали в 1997 году шесть специалистов по конструированию самолетов и прочности конструкций из Конструкторского бюро В. М. Мясищева в столице российской авиации — подмосковном городе Жуковском. В 1980-х основатели НИК занимались проектированием военной техники и советского космического челнока «Буран». ..
    .. НИК проектирует детали .. для Boeing.. . Но главная «профессия» у этой компании другая: она просчитывает прочность элементов конструкций самолета. С прошлого года НИК занимается расчетами «динамической прочности» крыльев и шасси новых Boeing — это показатель, характеризующий способность самолета выдерживать резкие ударные нагрузки..
    .. Корнеева работают 600 инженеров, в 2008 году выручка НИК составила около $20 млн, чистая прибыль — $5,5 млн. В прошлом году у компании появился новый, уже российский клиент — Объединенная авиастроительная корпорация (ОАК), но работа с ней разворачивается пока медленно, жалуется Корнеев. Основным его заказчиком остается Boeing...
    Два года назад компания Владимира Кульчицкого создала СП с американской Spirit Aerosystems — крупным поставщиком деталей и узлов для авиастроительных компаний Boeing, Airbus, Bombardier и Mitsubishi (японская компания, известная у нас в основном электроникой и автомобилями, недавно создала авиастроительное подразделение). Вместе с партнерами «Прогресстех» проектирует комплектующие для Gulfstream и Cessna... "

    ..Ей го и новият Боинг .. : .."последнему самолету Boeing Dreamliner 787: для него в России проектировали носовую часть фюзеляжа, пилоны и гондолы двигателей и значительную часть «управляемых поверхностей» — элеронов, закрылков, рулей и т. д."

    -------------------
    ей го и СОБСТВЕНО БОИНГ центъра за разработки .."В 1993 г. компания Boeing открыла свой Научно-технический центр в Москве, который отвечает за реализацию всех проектов компании Boeing на территории России, связанных с разработкой новых материалов, технологий, созданием прототипов, испытаниями, исследованиями в области аэродинамики и шумов, информационными технологиями и т.д."

    В 1998 г. компания Boeing открыла в Москве Конструкторский центр, в котором на начальном этапе работало всего 12 инженеров из КБ им. С.В. Илюшина. Сегодня в Конструкторском центре компании Boeing по контрактам работает около 1200 инженеров.."

    Демек - имаме ок. 1500 инженери във фирми - подизпълнители и ок. 1200 непосредствено в "Боинг"-Москва.

    Ако се не возим на "Боинг" - наказваме инженерните бюра в Москва и удряме директно по Путин!

    Ей така ще го свалим!

    Никакво возене на "Боинг", заклевам ви.
    За Бога, братя, не купувайте билети за полети!

  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Въртят, сучат и все към Русия насочват нещата:)))
    —цитат от коментар 60 на САЩ се управлява от Риад


    Е че към кого
    #Кой е разработвал носещите елементи и софтуера

    Не са ли някакви аутосорснати инженерингови фирми в Масква и центъра на Боинг - пак там

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Статия за Боинг тук пак се подкараха на Русия... тъжна работа..."Другарите" да сравнявате Боинг с руско нещо е рядка форма на пълно неразбиране на материята...
    —цитат от коментар 36 на Ivan_


    Мани ги бе

    „Боингите“ им падат на другарите падат падат от небето
    Да си видят инженерлъка в Москва какъв им е

  74. 74 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    лл !Абе тавариши не мислете Боинг!Ще се оправят!
    —цитат от коментар 30 на Willy Messerschmitt


    Верно ли
    С инженеринговите си бюра в твоята Масква са далече от оправяне Ушанке

  75. 75 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1405 Весело

    модела 737 Макс е единственият самолет в света от който няма полза във въздуха:)))

  76. 76 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Дурако, 76 не е цифра.

    До коментар [#12] от "von_seeckt":
    [quote#8:"Smoke"][/quote]

    Малко послъгваш. Цифрата е 76

  77. 77 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2865 Весело

    До коментар [#2] от "Taiga":Я дай пример за социалистически самАлЬОт! 😂🤣
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Ту-160, например. Да не говорим, че соц самолетите са най- елегантните машини, проектирани не единствено заради печалбата, която е главното у Запада.

    (не се чете)
  78. 78 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2865 Весело

    До коментар [#2] от "Taiga":Я дай пример за социалистически самАлЬОт! 😂🤣
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Ту-160, например. Да не говорим, че соц самолетите са най- елегантните машини, проектирани не единствено заради печалбата, която е главното у Запада.

    (не се чете)
  79. 79 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2865 Любопитно

    Нормално. Печалбата преди всичко. Явно и те са карали на руския принцип "ако мине". Е, не мина.
    —цитат от коментар 23 на Vlado Nikolov

    Ха, тъкмо за това писах... Това НЕ е "руски" принцип, а е принципът на КАПИТАЛИЗМА. Важна е печалбата, а не ЧОВЕКЪТ!

    (не се чете)
  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Какво си познал бе, смешко? Каква истина се крие? Много е забавно да пишеш такива глупости под статия, в която се говори за разкрития, и то за нещо, което всички знаем от миналата година. А ти като си тъп и не мислиш, може би истината наистина ти се "скрива".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 81 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2865 Любопитно

    В името на печалбата, корпорациите са готови на всичко. Най-малкото да претупат работата и дори да излъжат за съществуващ проблем. И когато държавния регулатор е корумпиран или некомпетентен всичко минава.
    —цитат от коментар 31 на tos_buratino

    Точно. Това е главното от темата. 👍

    (не се чете)
  82. 82 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дай да видим тези мнения на тези "специалисти по пазара". Много си елементарен и невеж!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  83. 83 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    Американците направиха самолет с 3 двигателя през 1963-та, както и британците с техния BAC One-Eleven. 70-та американците направиха самолет с 3 двигателя, който може да прекосява океана - DC-10. Още 68-ма правят 737, който е с два двигателя. Европейците правят през 71-ва широкофюзелажен самолет с 2 двигателя, който няколко години по-късно може да прекосява окена. 81-ва американците правят същото с 767, като има е нещо като тяснофюзелажен вариант, 757. Средата на 80-те европейците вече завършват разработката по компютъризирания А320, който влиза в експлоатация през 1988
    В същото време, три-двигателния Ту-154М е най-модерния самолет на ссср. Едва 1989-та успяват да вдигнат във въздуха Ту-204, който се оказва неуспешен и са произведени мнгоо малко бройки, предимно за товар. Поляците кръстосват океан с летящия ковчег Ил-62, с цели 4 двигателя. Съветците пък използват Ил-86 - пак 4 двигателя и поне 15 години зад западните варианти, но поне не е ковчег.
    Нищо чудно, че всеки който е могъл е летял със западни самолети, включително любимата на русофилите Югославия. Когато ги купи Катар през 2013 още джиткаха със 737-ци от средата на 80-те.
    Да бъде коректнен, МакДонъл Дъглас също се пробваха с 3-двигателен самолет през 1990 - резултатът е ясен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  84. 84 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#27] от "Росен съм аз и голем капут":

    ... дистНАСИРА се само късичкото нещо с високите токченца...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  85. 85 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    ... боинг за жертва на Заговор... точка! но всичко ще излезе наяве...мдам

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  86. 86 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":Ф 16 който купуваме не е ли по подобна схема?
    —цитат от коментар 47 на дерибеев


    То още го няма, в момента на скиците на инжинерите.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  87. 87 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":Американците направиха самолет с 3 двигателя през 1963-та, както и британците с техния BAC One-Eleven.
    —цитат от коментар 83 на deutschwagen


    Луфтвафе има самолети с 3 двигателя още през 40-те

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1405 Весело

    До коментар [#88] от "Димитър Димитров":

    другарко,не бъдете строга,понякога се греши в бързината но пък смисъла е ясен

  92. 92 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#40] от "Росен съм аз и голем капут":
    До коментар [#47] от "дерибеев":

    Неграмотно. Какво общо има Боинг 737 и Ф-16? Боинг 737 е един от последните самолети, правени с изцяло механично управление, както и с нисък колесник. Продукт на 60-те.

    Ф-16 е първият изтребител и сериен самолет изобщо с FBW.

    A320 e първият пътнически самолет с FBW

    След Ф-16 и А320, това вече е стандарт при всички изцяло нови самолети, пътнически или военни.

    Много слаби знания имате. Иска ви се да громите нещо американско, ама не ви се получава.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  93. 93 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#86] от "qwerty 500":

    Никой не изпозлва скици от много отдавна. Поне в нормалния свят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  94. 94 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#87] от "simChо":

    Говорим за реактивни, иначе да.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  95. 95 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#87] от "simChо":

    И всъщност през 30-те, както и доста авикомпании.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  96. 96 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#77] от "Бойчо Огнянов":

    Ту-160 е грозно копие на Б-1. Не виждам как сопциалистическите самолети били "по-елегантни" - Ту-134, Ил-86, Миг-21 - това ли ти е представата за елегантност? Отделно, това са напълно идиотски размишления без никакво значение, а мнението ти е изцяло субективно. Различните хора имат различни представи за елегантност. Самолетите са машини които се правят с определена цел - русофилите имате доста трудности да го разберете. И там западните самолети имат силно надмощие - и при цивилните, и при военните след Корейската война (последния път когато е имало почти паритет).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  97. 97 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Весело

    До коментар [#80] от "deutschwagen":

    Я ти момченце си припомни кой какво е писал и тогава се обаждай. Точно ти бе от тези , които скачахте на барикадата. И тогава ти казах същото ако помниш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  98. 98 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Весело

    До коментар [#82] от "deutschwagen":

    Ами доста е елементарно ама ти това няма как да го сметнеш защото Пазара ти е терра инкогнита !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  99. 99 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Весело

    До коментар [#83] от "deutschwagen":

    Къде пропусна Ту 144 и Конкорд "корифейче" ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  100. 100 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#99] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Конкорд и Ту-144 са с по 4 двигателя, умнико. Не виждам за какво ги намесваш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK