"Фейсбук" вече не е сред десетте най-ценни марки в света

"Фейсбук" вече не е сред десетте най-ценни марки в света

© Reuters



Фейсбук" изпадна от списъка с първите десет най-ценни марки в света. Това сочи класация на организацията Interbrand, която за 14-а година "най-добрите глобални марки".


Списъкът днес се оглавява от "Епъл", "Гугъл" и "Амазон" и те са на тези позиции с малки размествания от години.


Преди две години "Фейсбук" бе на осмо място. Репутацията ѝ обаче падна след скандалите с лични данни от последните години, отбелязва телевизия Си Би Ес.




Компаниите, успели да утвърдят дадена марка, често разчитат на по-голяма лоялност от страна на потребителите, а и могат да си позволят по-скъпи продукти и услуги от конкуренцията. Това е една от причините всички да опитват да защитят и развият марките си.


Пет пъти разлика


В класацията на "Интербранд" "Епъл" води убедително, а след "Амазон" са "Майкрософт", "Кока-Кола", "Самсунг", "Тойота", "Мерцедес-Бенц", "Макдоналдс" и "Дисни". Разликата между точките на първия и последния в този списък е пет пъти.


"Интербранд" прави класацията си на базата на финансовите резултати на компанията, влиянието на бранда върху изборите на потребителите и способността да създава лоялност.


В случая на "Фейсбук" стойността на марката през 2017 г. бе 48.2 млрд. евро, когато тя бе осм Сега е спаднала до 39.9 млрд. евро. Преди нея сега са Бе Ем Ве, Ай Би Ем и "Интел". На мястото на "Фейсбук" влиза "Дисни" - с 11% увеличение до 44.4 млрд.


За сравнение, марката "Епъл" струва 234.2 млрд. според класацията, или с 9% повече, отколкото през 2018 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Класически евтин балон, надут до пръсване. „Фесбук" не продава нищо, освен данните ви на хора с интереси.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  2. 2 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Най-добрите компании са тези от САЩ!Къде са компаниите от Турция,Русия и Китай???На девета дупка на кавала!!!Хихи...

    shlshlshlshl
  3. 3 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Като погледнеш красивите неща, които Епъл правят, и фалшивите новини на Фейсбук ти става ясно защо и кое и как.

  4. 4 Профил на Sar
    Sar
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Ще е интересно да се напише по какъв метод е изчислено това и какво изобщо означава. Мисля, че по стойност на самата комапния например (цена на всички акции) фейсбук все още е в топ 5.

  5. 5 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    Някой ден пак може да влезе в топ 10

  6. 6 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#4] от "inoki":

    Пише си го в сайта на тея хора.
    https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/methodology/

    Методологията е като онези със свободата на словото, щастието и други измишльотини.
    Написано е като за за нужда от Phd да им прочетеш само методологията.

    А в крайна сметка е анализ ниво 10-ти клас в природо-математическа. Взети са финансовите индикатори, събрани са, отделно са взети данни от анкети (от сорта на - Ще си купите ли Кока Кола или Пепси или ви е все тая); събрани са, агрегирани на базата на каквото му е било кеф на анализатора.


    Пример за тая порнографската идиотщина е присъствието на Uber в класацията. Никой не му дреме на кура за убер. Никакъв бранд не е това. Ако утре се появи друга имитация на таксиджиисво с име Грубер и цена 10ст/км по-ниска - всеки ще мине на Грубер.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    Нормално. Къде е Фолксваген :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#2] от "Against China":

    “Къде са компаниите от Турция,Русия и Китай?”

    Първо, тия не плащат и копейка на Интербранд за да ги четкат с измислици.
    Второ, не търгуват с долари, които са единствената валута на само обявилите се маркови “Мейдоф”-ци.
    Трето, никой уважаващ се производител не би позволил некакви “хванати от улицата” да му сравняват стоката.

  9. 9 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2181 Весело

    До коментар [#7] от "penetrating":

    “Къде е Фолксваген :)”

    Ами на нашия пазар. Вярно е, че заради Дачия-та на Рено остана втори при продажбата на нови автомобили (Сеат, Шкода, Порше са в неговата фамилия). Но на пазара на автомобили “нов внос” са недостижими.

  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#4] от "inoki":


    “Ще е интересно да се напише по какъв метод е изчислено това”

    По-добре е да напишат коя компания колко е платила на Интербранд и участващите в “журито” от кои компании е сформирано.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Весело

    До коментар [#9] от "wanderer":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Дано и фалира. Предпочитам да си плащам по 1-2 евро на месец за истински анонимна децентрализирана социална мрежа, която да не ми иска лична карта за да мога да я ползвам и да ми продава абсолютно всички данни на сульо и пульо.

  13. 13 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#1] от "Сенчеста фигура":

    “Класически евтин балон”
    ——
    Ти чуваш ли са кви ги плещиш, бре?! Маркет кап от $500+милиарда! , 10 пъти (!) това дето територията ви преработва за година ...като нефт от омразната ви раша във приватизираните предприятия, построени в годините на омразния ви комунизъм.
    То бива да си вдлъбнат, ама за такива като тебе реалността трябва да я смятат в някакво пространство-време в близост до черна дупка ... много черна и много надупчена

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  14. 14 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#3] от "arcanum":

    Епъл може да правят много неща, но не и красиви телефони, дизайнът е все едно правен от руснаци - квадратен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK