Дилемата на "Фолксваген" - бизнес или морал

Дилемата на "Фолксваген" - бизнес или морал

© Associated Press



Фолксваген се надява конфликтът в Северна Сирия бързо да приключи, за да се нормализира бизнесът, пише ФАЦ в коментар за евентуалната инвестиция на концерна в Турция. Много германски медии и днес отделят място на темата. Техни коментари обобщава "Дойче веле".


"Ди велт" публикува още подробности от пресконференцията на члена на УС на "Фолксваген" Андреас Тостман. Вестникът отбелязва, че Тостман е бил затрупан с телефонни въпроси за евентуалната инвестиция в Турция, на които отговорил уклончиво. Според автора на статията Флориан Гем концернът последователно отбягва тази тема. "Ди велт" цитира уверенията на Тостман, че засега "Фолксваген" държи отворени различни варианти на решението и в същото време води консултации с властите в Германия и Турция. Тостман казал още, че откъм срокове концернът се намирал в "комфортна ситуация". Според автора на статията това означава, че "Фолксваген" в краен случай би могъл да построи завод другаде, например някъде в Източна Европа, без забавянето да доведе до недостатъчно производство на автомобили.


По същата тема специализираното издание "Аутомобилвохе" припомня, че за този завод вече се е кандидатирала и Румъния, чийто министър на търговията Стефан Раду Опреа заявил, че неговата страна инициирала нови разговори с "Фолксваген". Опреа добавил, че Румъния разполага с много добри технически предпоставки, а квалифицираната работна ръка няма да бъде проблем.


Морал и бизнес




А "Франкуртер алгемайне цайтунг" (ФАЦ) публикува кратък коментар под многозначителното заглавие "Морал и бизнес". Авторът Карстен Гермис пише:


"С морала не е лесна работата, когато се опре до бизнес. От икономическа гледна точка решението на "Фолксваген" да строи новия си завод в Турция е разумно. Турция е важен растящ пазар, който подлежи на развитие и се намира извън еврозоната. Политическата ситуация обаче е сложна. Да, демокрацията все още функционира въпреки Ердоган - опозицията току-що отпразнува успеха си на местните избори в големите градове.


С агресивната си война срещу кюрдите обаче Турция за пореден път доказва, че не взима особено насериозно нито международното право, нито човешките права. За същото говорят както преследванията срещу християни в региона, така и задкулисното сътрудничество на Ердоган с ислямистите, когато тръгва с танкове срещу кюрдите. Поради всичко това "Фолксваген" на първо време замрази решението – надявайки се, че военният конфликт в Северна Сирия бързо ще приключи и отново ще дойде време за нормален бизнес. От гледна точка на концерна тази позиция е най-логичната. Само дето след скандала с дизеловите манипулации "Фолксваген" започна активно да си гради имидж като пръв пазител на морала, на климата и на изконните демократични ценности. По този начин самият концерн вдигна много високо летвата, и сега - в случая с Турция - сигурно няма да съумее да я прескочи", коментира ФАЦ.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на christkiller
    christkiller
    Рейтинг: 81 Неутрално

    Чист капитализъм, къде търсите морал тука..

  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3182 Неутрално

    Само не мога да разбера защо да е неморално да отвориш завод в Турция? :)

    Явно морала е това, което твърдят медиите и няколко протестъра. :)

  3. 3 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Стига сте ни занимавали с тоя VW, въобще не ми дреме къде ще си строят завода..

    Техните предимно дизелови кенефи, могат да се харесат само на разни комплексари от Изт. Европа. Който иска качествена и надеждна кола си взима японска - Toyota, Lexus, Honda

    Бих се радвал ако някои от въпросните японски концерни изгради завод в бг, а не VW, които са просто един маркетингов балон...

    Freedom of speech
  4. 4 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#1] от "christkiller":

    Интересно ми е ако капитализмът нама морал (не споря), кой има? Нито една от световните сили или системи според мен... И ако е така, защо изобщо го "търсим"?

  5. 5 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Неслучайно VW почти ги няма на US пазара, доминиран основно от японски прооизводители...

    Freedom of speech
  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Дилема няма. Има временно снишаване.

  7. 7 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petar Ivanov":

    Абсолютно съгласен. Скоро даваха за някакъв щатски електричар , пътувал по трасетата и навъртял с Тойотата си пикап един милион мили.Вземат го обратно за изследване и му подаряват чисто нов.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  8. 8 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Е бизнес как... Само като им види историята и ти става ясно... Концлагеристи, дизелгейт...

    Pure Chewing Satisfaction
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#7] от "kasko":

    Много са надценени VW (и немските автомобили като цяло) за това което предлагат като качество и надеждност

    Иначе през 90-те г и ранните 2000 бяха съвсем друго нещо, но сега май разчитат повече на марката и имиджа и най-вече на това, че разни комплексари ще си ги купят заради това..

    Freedom of speech
  11. 11 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Според мен ФВ няма да правят завод в Турция, но няма да е и в България, не защото нашата оферта е неизгодна, а поради истеричното ни поведение. Ако аз съм инвеститор, никога не бих инвестирал на място, където заради нещо си там, са започнали да ме поливат с всякаква помия. А и представете си, утре ВФ реши да инвестира в България, как бихте се почувствали след всичко, което изприказвахте публично и непублично?

  12. 12 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Бизнес! Моралът е за идиотите!

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  13. 13 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Айде пак глупости за морала и бизнеса. В България има един зле-пребоядисан соц от олигархично-мутро-милиционерски тип по Московски образец. Пета колона на ушанките, без Съдебна Система, без Свободен Пазар, с изначално диспропрорционално голямо участие на държавата в неща, които въобще не са работа на държавата, огромна корупция, рекет на всички нива и анти-инвестиционна политика (откровена!). В Турция има Съдебна Система, гаранция пълна за сигурността и СОБСТВЕНОСТТА на ИНДИВИДА, има законност, ред, култура на труда и етика, които рядко се срещат в България. Има огромен пазар, малко или никакви спънки пред бизнеса, излаз към Б.И., Иран, Средния Изток и пр. Дисциплинирани, изпълнителни и трудолюбиви и най-вече -честни хора. Плюс, че са нация в очевиден подем. Ха сега, да видим, в чия полза ще е изборът на Фолксваген? Фолксваген е най-големият от автомобилните гиганти в света. Могат да купят половин Източна Европа с наличните си пари. Със сигурност, управляващият борд има по-компетентни и качествени хора от цялата Евро-комисия и от цялото Българско Правителство на куп взети. И знаят какви решения да взимат.

  14. 14 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2759 Весело
  15. 15 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#13] от "transvaal":

    Донякъде съм съгласен с вас за “зле пребоядисания соц” в бг, но хайде да не надценяваме и Турция...

    Проблемът спред мен е, че тук просто няма традиции в автомобилосторенето, иначе защо в Румъния, Словакия и дори в Русия може, а тука не?!

    Те (като изключим може би Словакия) да не са с кой знае по-малко корупция и по- добра правораздавателна система от нас?

    Freedom of speech
  16. 16 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Неслучайно VW почти ги няма на US пазара, доминиран основно от японски прооизводители...
    —цитат от коментар 5 на Petar Ivanov


    Защото във Волфсбург не приемат ксенофобията на Тръмп!
    Доналд не гради мостове между страните хората и културите - а вдига стени!
    Хора бдете!

    И това май опровергава заглавието на статията!

    П П
    Какво означава “VW почти ги няма на US пазара“ - че за Bugatti и Lamborghini североамериканският пазар е един от най-важните!

    Американският пазар в света сравнен с Европа Япония Азия Индия Африка и т н - е малко над 25% - и Lamborghini Urus примерно в САЩ 25% ли е продал
    Ми не е - имаме 1000 Урсус за 2018 и 3500 коли за 2019 - в САЩ са продадени почти 40%!

    Production began in February 2018 and Lamborghini plans to build 1,000 units in the first year of production, and 3,500 in 2019.

    А МАН Марине и Скания - Marine Engines Scania примерно - че за тях американският пазар е един от основните - яхтите са с двигатели или Катерполар или Къмингс или МАН-Скания!
    Кви други дизели в американските яхти - Магирус Дойц хахаха - не ме разсмивайте!
    Въобще МАН диктува модата в много суботрасли - Large-bore Diesel Engines
    MAN Energy Solutions примерно и е не по-слаб от “Катерпилар“ да речем!

    Бил липсвал “Фолксваген Груп“ от САЩ ама друг път!

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3525 Весело

    До коментар [#11] от "8th_ball":

    Ай са, ба какъв морал? Ако беше така, Кауфланд и Лидъл като ги поливат с помия за зловеднота им търговска обсада, що не си платят данъците и да си събират дисагите и айн цу цвайн цу драй цу дрън и драхен в Доичланд!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#16] от "simChо":

    А Бугати и Ламборгини какъв дял имат от общия дял на продадените автомобили в САЩ?! : ))

    Сигурно няма и 0,01 %, това са свръхлуксозни бутикови автомобили , в своя сегмент може и да са лидери, но това е мн малка част от пазара..

    А не съм видял в САЩ да карат шкоди, пасати или Голфове...: ))

    Между другото в САЩ голф, любимата кола на бг селяка се маркетираше като VW Rabbit ..: )) и е известна като кола за гейове...😂


    Freedom of speech
  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално


    Техните предимно дизелови кенефи, могат да се харесат само на разни комплексари от Изт. Европа. ...
    —цитат от коментар 3 на Petar Ivanov


    Най-големият им пазар е Китай - над 4 милиона коли за 2018!

    Хора бдете!

    Иначе “Фолксваген“ не мож ги разбра - в САЩ отбягват да имат вземане-даване с Ксенофоба Тръмп - ама пък иначе все тичат да откриват заводи при диктатори и авторитаристи!

    Ето -
    “Завод в Нижнем Новгороде
    Производство располагается в городе Нижний Новгород, в 430 км к северо-востоку от Москвы. Проектная производственная мощность составляет 132 000 автомобилей в год.
    ООО «ФОЛЬКСВАГЕН Груп Рус» будет поставлять двигатели для легких коммерческих автомобилей марки ГАЗ“

    И що така им върви на лошите хора - “Тесла“ драпа горката ама едвам към 250 000 коли сглоби даже е втора след някакви китайци в електро-сегмента а тези наглеци от “Фолксваген“ излумкаха към 12 милиона!

    Що ли е тъй в живота

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Айде пак глупости за морала и бизнеса. В България има един зле-пребоядисан соц от олигархично-мутро-милиционерски тип по Московски образец. Пета колона на ушанките, без Съдебна Система, без Свободен Пазар.
    —цитат от коментар 13 на transvaal


    Така е!
    Да не обвиняваме “Фолксваген“ а да си видим собствените кривици !
    Нямаме Съдебна Система - как може бе!

    А как спряха и Реформата в Здравната система - тъкмо усвоихме даването на отпечатъци и нещата отиваха веч накъм Сканиране на Ретина - и те стопираха!

    Хора бдете!
    Въобще не си тъп българомразец transvaal!

    Ей къде отива “Фолксваген“!
    --------------------------
    “На церемонию открытия приехали более тысячи человек. В том числе вице-премьер России Сергей Нарышкин и председатель правления компании Volkswagen Мартин Винтеркорн.
    Их у входа в сборочные цеха встречали шикарные «Бентли», «Ламборджини», «Ауди», «Сеаты» - выставочные экземпляры.
    Правда, эти модели в России производиться не будут. У нас будут собирать то, что попроще и понароднее, - Skoda Octavia и Volkswagen Passat.
    Но уже в первом полугодии 2009 года, как было заявлено, завод сможет приступить к производству автомобилей по полному циклу.“
    ----------------------

    Що ли - ми има Съдебна Система!
    Евала прическа transvaal най ме кефи че повече от 3% няма никога да вземете на избори!

    Поздрави

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#16] от "simChо":А Бугати и Ламборгини какъв дял имат от общия дял на продадените автомобили в САЩ?!
    —цитат от коментар 18 на Petar Ivanov


    Ми да гледаме ли определен сегмент - ако да - имат си дял хората!
    Дай Боже всекиму!

    Иначе както дадох данни - от Урсус се правят по 3000 коли на година - къв дял да е това от световното производство дето е обикновено малко под 100 милиона!

    Но пък МАН-Скания са си твърдо на пазара за морски двигатели без най-големите мотори де !

  22. 22 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 878 Неутрално

    И за какво ни е Фолксваген? Край Плевен предизборно започва строеж на завод за електромобили.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#21] от "simChо":

    Абе пич, тука говорим за автомобили, кви морски двигатели, кви пет лева?!😂

    Toyota отдавна изпревари VW като автопроизводител номер 1

    Така че няма какво да си говорим, а междудругото Audi са най-големите кенефи, няма такова дъно, дори BMW и Мерцедес са супер надеждни в сравнение с тях...: ))
    Това ще ти го каже всеки средно статистически автоджамбазин : )

    Freedom of speech
  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Айде пак глупости за морала и бизнеса
    В Турция има Съдебна Система, гаранция пълна за сигурността и СОБСТВЕНОСТТА на ИНДИВИДА, има законност, ред
    —цитат от коментар 13 на transvaal


    Мисля си че водещи за решението са били правата на гейовете - нещо за което и Росен споменаваше !
    В България към гейовете-джендъри се отнасяме в най-добрият случак като към бели врани!
    А “Фолксваген“ са търсили място където отношението към джендърството да е като към нещо обикношено !

    Къде къде - ми в Анадола!
    Закономерно решение в съзвучие в европейските ценности!

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    😂Toyota отдавна изпревари VW като автопроизводител номер 1
    —цитат от коментар 24 на Petar Ivanov


    Не!
    Напъна се като взе цялото “Дайхатсу“ да е към нея ама пак не успя!
    От 2016 е втора! 10,3 млн за немците 10,2 млн за японците!
    И от тогава “Тойота“ все за малко не става първа!

    За 2018 пак “Фолксваген Груп“ !
    “The Volkswagen Group sold the most cars and trucks in 2018, thus stealing the crown as the leading motor vehicle manufacturer worldwide. “

    Тойота трета след “Нисан-Рено“!
    За 2019 ще видим

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#26] от "simChо":

    Тия с ярмомелките дето по маниак като нови бичат по 1 лмасло на 1000 км и нулеви да са все тая с техните бараки

  29. 29 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#22] от "yavooor":

    Хи хи пък в Стара Загора от 10 г ги произвеждат рийш ли....по БХ де

  30. Във всеки случай БИВШИЯ НИ ПРЕЦЕДЕНТ въобще не е част от тая дилема............
    Ел Банкиньо с жипката от фейса само си помисли, че двамката пак ще прилапат нещо, я за нова хасиенда в Барцелона, я за някой друг частен остров в Гърция................

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  31. 31 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#1] от "christkiller":


    Чист капитализъм, къде търсите морал тука..
    —цитат от коментар 1 на christkiller


    Да ама България морала я устройва.....ти да не си против завода !?

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Никаква дилема няма VW ще бъде в Маниса...другото са мокри сънища на Плювню и компания
    —цитат от коментар 27 на buran007


    Заради човешките права!

    Ясен знак и на “Фолксваген“ за ангажираността му с проблемите на Третия Пол!
    Човешки права ангажираност демокрация морал - а не гол бизнес!
    За това е и статията на “Дневник“ а това споделя и Росен!
    Браво!

    Къде подобни неща са горе-долу нормални и се приемат обичайно - ми в Анадола!

    Ето го и силният сигнал на автомобилостроителите от Волфсбург - другото дето е натежало е без съмнение Съдебната Реформа и русофилството!

    Ето и евроатлантическо мислене ето го и сигналът за който говори Плевнелиев!
    “Какъв сигнал давал бил “Фолксваген“ - ми прогресивен умно-красив сигнал дава!

  33. 33 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2295 Весело

    За бизнеса тази дилема никога не е съществувала.
    Всички се интересуват само от кинтите, какво сега се правят на ощипани моми.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    Традиционния бизнес няма такива дилеми.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petar Ivanov":

    Японски автомобилен производител да построи завод в България? :)))
    Виж... Тойота и Хонда произвеждат в Турция. Как ли не са се сетил досега, за България? :)))

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    "С агресивната си война срещу кюрдите обаче Турция за пореден път доказва, че не взима особено насериозно нито международното право, нито човешките права. "

    --То това ако е критерий, то поради "агресивната кампания срещу иракчани, либийци, сирийци, и афганистанци" завод не може да се строи в нито една страна от НАТО, а само в неутрални демокрации не участвали в тези мизерии...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK