Франция връща "усещането за спокойствие" с нови правила за е-тротинетките

Франция връща "усещането за спокойствие" с нови правила за е-тротинетките

© Reuters



Във Франция от вчера в сила са нови правила за използването на електрически тротинетки, въведени след стотиците инциденти, сред които има и няколко смъртни случая.


От вчера хората, които използват електрическите тротинетки, ще трябва да са на възраст над 12 години, а карането на тротоара ще бъде забранено.


Максималната скорост на двуколесните превозни средства също ще бъде ограничена от средата на следващата година.




Електрическите тротинетки, които достигат скорост до над 50 км/ч. стават все по-поулярни в Европа, отчасти заради тяхното намалено вредно влияние върху околната среда. В Париж на разположение за наем са около 15 хил. устройства.


Заместник министърът по транспорта Жан-Баптист Джебари обяви в изявление, че новите правила ще насърчат "по-отговорна употреба.... и ще върнат усещането за спокойствие в пешеходците, особено сред най-уязвимите: възрастните, децата и хората с увреждания", цитира Би Би Си.


Сред новите правила, които вече са в сила, са:


- Карането по тротоарите е забранено, освен в обособени зони и то на скоростта на пешеходците;
- Само един човек може да кара една тротинетка, а по време на движение употребата на телефон е забранена;
- Управляващите такъв вид превозно средство нямат право да се движат срещу посоката на движение и трябва да използват велоалеи, където има такива;
- Не е разрешено да се кара тротинетка със слушалки;
- От юли 2020 г. максималната скорост на е-тротинетките ще бъде ограничена до 25 км/ч;
- Карането по пътища с по-висока разрешена скорост са длъжни да носят каска и светлоотразително облекло;
- Електрическите тротинетки ще бъдат напълно забранени по селските пътища;


Всяко нарушение ще подлежи на глоби в размер от 135 евро и до 1000 евро за превишаване на максималната скорост.


Франция връща "усещането за спокойствие" с нови правила за е-тротинетките

© Reuters


Миналата седмица 25-годишен мъж бе убит, а млада жена пострада сериозно, след като бяха ударени от кола в югозападния град Бордо, докато карат заедно такъв вид тротинетка.


Във Франция има регистрирани най-малко пет смъртни случая, включително в столицата Париж, предградията му и в източния град Реймс.


Друг голям проблем в столицата се оказват и захвърлените устройства. Много от тях се оказват изоставени насред парковете и площадите. Забраната за паркиране на тротинетка на тротоарите също не се спазва, въпреки заплахата от глобата в размер на 35 евро. Някои скутери се оказват хвърлени в река Сена, което принуждава някои фирми да издирват устройствата в реката, за да се опитат да ги рециклират.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    НЕ виждам обаче в София и изобщо в България да се задава връщане на усещането за спокойствие.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    А какво стана с жилетките? Рублите ли свършиха?

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1358 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Стана че нищо не стана.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1358 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Стана че нищо не стана.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  5. 5 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1358 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Стана че нищо не стана.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  6. 6 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Само една тротинетка хвърлена във водата нанася невероятни щети на природата, а в момента са изхвърлени хиляди. Та, какво опазвате след като реките и моретата за замърсени?

    Да сте чули някой да е ял прясна риба уловена в река Сена? Или това се приема вече за нормално?

  7. 7 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Дано бьдат по-внимателни,когато ги управляват.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    До коментар [#6] от "Wornoxmaniak":

    Да...! Все едно да си хванеш риба в Темза...!
    Иначе съм виждал много рибари по Марна, но преди Париж. След Париж, явно не е препоръчително. ;)

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4292 Неутрално

    Заемането на тротинетки трябва да става с личен документ.
    Така безотговорното отнопение ще бъде пресечено.
    Нали личните карти вече имат магнитен код.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Ако следвме подобна логика, направо да забраняваме и автомобилите, щото от автомобилни инциденти загиват много повече хора. Забраната за тротоарите значи че трябва да се движат на пътното платно, защо тогава пък ще им ограничават скоростта. Изобщо човек остава с впечатление че най-големия проблме на съвременното общество са елтротинетките. Проблем засега са единствено тия зелените на цвят дето ги захвърлят къде ли не из градовете, тази фирма трябва да се регулира по някакъв начин.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Неутрално

    Следващото поколение тротинетки ще са със своя черна кутия и постоянно видео записване на ставащото наоколо

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Направо да се обърнат към правилата от зората на автомобилния превоз, където Великобритания е изисквала пред автомобила да върви глашатай с фенер.

  13. 13 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 971 Неутрално

    А какво стана с жилетките? Рублите ли свършиха?
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    Едно търсене в Гугъл показва, че си продължават с пълна сила на 27 октомври - просто медиите не ги показват - защо ли?

    https://www.youtube.com/watch?v=I8LlUvahadk

  14. 14 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Малоумна работа, вместо да се ограничават автомобилите, те прецакват хората които искат да се придвижват екологично.

  15. 15 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Такааа, премахва се рискът от намаляване на леки коли - максимум забрани и ограничения за тротинетки, че ако хората спрат да купуват автомобил през няколко години, индустрията, че губи пари.
    5 човека убити с тротинетка, а с коли колко?
    Какъв е смисълът за забрана по селските пътища?
    Тротинетките да са само в парк с велоалеи и да си ги носиш в багажника на колата, докато отиваш на място, разрешено за тротинетки?
    Жалко

  16. 16 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Таксиров":

    В София скоростта им е ограничена от самото начало. Ако обаче ги пуснат на улицата, ще има маса сгазени тротинеткаджии. Биха могли да намалят скоростта още - до 10км.ч. и така спокойно ще могат да се карат на тротоара. С 30км. обаче ми се вижда прекалено висока скорост за тротоар, който е за пешеходците. Все едно да позволят да се придвижвам по тротоара, яхнал кон. Все пак, при нас има повече правила за тротинетките и то заради инцидентите на запад от нас.

  17. 17 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1299 Любопитно

    Цялата ни сегашна цивилизация е изградена в услуга на автомобила, не на хората. Та ограничаването на тротинетките е най-малкия ни проблем. Вижда се, че се мисли само за хората, ползващи коли, защото реално държавата печели само от тях, от един велосипедист или тротинеткаджия какво ще вземе? Та е ясно, че не екологията е в мисълта на чиновника, а уж загрижеността за жертвите от... каралите тротинетки. А жертвите на автомобилите? А на мръсния въздух? Понякога си мисля, че единствения начин да се променят нещата в световен мащаб е изведнъж петрола да свърши, рязко, ама де тоя късмет...

  18. 18 Профил на jordani
    jordani
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#17] от "Дългия":

    Хъмкимян, ти ли си?

  19. 19 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#18] от "jordani":

    Кой е пък тоя?

  20. 20 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#14] от "grigoo":

    „Малоумна работа, вместо да се ограничават автомобилите, те прецакват хората които искат да се придвижват екологично.“

    Да, добре, екологично, научил си стихотворението на затоплистите. Хич не са екологични. Една „екологична“ тротинетка има батерия с мощност 250 вата, за едно пълно зареждане, с което може да се изминат 12.5 км. Събират ги нощем с дизелови микробуси(замърсяващи въздуха) и ги возят за зареждане. Зареждат се с конвенционална ел. енергия, производството на която хич не е екологично. Производството и рециклирането на батериите също е от най-големите замърсители. Тротинетките се използват главно от туристи заради атракцията и изгъзи//цата да си направиш селфи и сруват по- скъпо от градския транспорт и такси. Електрически велисопед има батерия с мощност 450 вата и изминава с едо зареждане 120 км. Направи си сам сметка кое е по-изгодно и кое е по-екологично. Ел. велисопедите се използват главно от хора отиващи на работа и изминаващи дневно до 50 км. В събота и неделя за излети и екскурзии до 120 и повече км.

  21. 21 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#16] от "zlo38528262":

    „Биха могли да намалят скоростта още - до 10км.ч. и така спокойно ще могат да се карат на тротоара.“
    Е да биха. А най-добре е, който иска да кара тротинетка да си кара обикновенна, без батерия. Пак ще се движи с 10-15 км/час, екологично и полезно. Има доста такива и като гледам са много доволни.

  22. 22 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Има логика,като намалят скоростта на придвижване с тротинетка,ще те накарат да ходиш на работа с кола или обществен транспорт. Защо метрата и автобусите да се движат празни??? А заради екология разрешат в големите градове да се карат само е-автомобили обществения транспорт ще спечели,а също и производителите на този тип автомобили. Много по-лесно и по-добре е да започне бързо проектиране и изграждане на велоалеи отделени от масовия транспорт,които да се ползват и от тротонетките като не им се ограничава скоростта.

  23. 23 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Нормалното ограничение на скоростта за автомобили и мотори в градска среда е 50 км/ч и при забавянето скоростта на тротинетката много повече автомобили ще я застигат и опасността от инциденти се увеличава. При намаляне на скоростта им и вероятност на някои места да се получават и задръствания е много по-голяма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK