"Туитър" няма да разпространява политическа реклама

"Туитър" няма да разпространява политическа реклама

© Reuters



Туитър" - най-влиятелната услуга за кратки съобщения и една от една от най-популярните социални мрежи в света, спира от 22 ноември разпространяването на политическа реклама. "Решихме да прекратим всякаква политическа реклама в "Туитър" в глобален мащаб", обяви главният изпълнителен директор на компанията Джак Дорси. "Вярваме, че разпространяването на политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено."


Последната политическа реклама ще бъде разпространена на 15 ноември. Ще има някои изключения, като например рекламите в подкрепа участието на гласоподавателите в избори.


"Ройтерс" коментира, че това е резултат от растящ натиск над социалните мрежи да блокират опити чрез фалшива информация да се манипулират избори. Същото важи и за "Фейсбук", призовавана да не публикува повече невярна информация. Засега съоснователят и изпълнителен директор Марк Зукърбърг отказва с доводите, че не могат да цензурират политици и че тази платформа все пак е достъпна за кандидати с по-малко средства за кампания, докато при пълно блокиране вече управляващи и добре платени политици така или иначе ще могат да си купуват телевизионно и медийно време и пространство.




"Едно политическо послание заслужава да стигне до хората, които са решили да следват нечий профил или да споделят определен туит", смята Джак Дорси. "Да се плаща за достъп премахва това решение и принуждава хората да четат едно силно оптимизирано и нацелено политическо послание. Вярваме, че подобно решение не бива да бъде компрометирано от парите."


От думите му се разбира, че той няма предвид съобщения с невярно съдържание, които разпространяват политици. "Туитър" е най-мощното средство за пряк достъп до избирателите на президента Доналд Тръмп, който има 66.4 млн. последователи на профила му.


"Интернет рекламата е все по-влиятелна и много ефективна за търговски реклами, но тази власт нови значителни рискове в политиката, където може да бъде използвана за въздействие върху гласове, засягащи живота на милиони", пише още Дорси. "Мислехме да спрем рекламите само за политиците кандидати, но рекламирането на определени теми е един от начините това да се заобикаля. В допълнение, не е честно всички, освен кандидатите в политиката, да купуват реклама за теми и въпроси, които искат да прокарат. Така че спираме и това."


Дорси допълва, че в компанията осъзнават, че са само малка част от една много по-голяма екосистема на политическата реклама. "Някои може да твърдят, че днешното ни решение може да фаворизира вече управляващите. Но ние сме виждали много социални движения да достигат огромен мащаб без никаква политическа реклама. Убеден съм, че това само ще се разраства."


Любопитно е, че Дорси призовава и за "мислеща за бъдещето регулация на политическата реклама (което е много трудно да се направи". Той допълва, че изискванията за прозрачност кой точно стои зад определени реклами, е напредък в това отношение, но не достатъчен.


"И накрая - не става дума за свобода на словото. Става дума за плащането с цел по-добър достъп. А за плащането да се увеличи обсегът на политическото говорене има значителни последици, с които днешната демографска структура може да не е подготвена да се справи", казва още директорът на "Туитър". Според него си струва заради всичко това компанията да направи крачка назад.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    Ефектът на Обама няма да се повтори в бъдеще...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Много добре, Фейсбук да ги последват.
    Платените политически реклами променят начина на поведение на някои по-неинтелегентни индивиди (като Гъзлямбо например).
    Начина на поведение пък променя начина на гласуване. Затова имаме Тръмп и Брекзит, щото некои хора с елементарно мислене изведнъж се помислиха за големи разбирачи.
    Който иска да се информира - източници бол.

  3. 3 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 237 Весело

    Дорси не му е до сблъсък с АОС. Зукърбърг му се такова таковата миналата седмица в сената! :)

  4. 4 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Както обикновено лъжат като цигани. Ще разпространяват политическа реклама повече от всякога, но този път само тази, която им изнася...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK