"Фиат Крайслер" и "Пежо" договориха сливане в световен гигант

"Фиат Крайслер" и "Пежо" договориха сливане в световен гигант

© Reuters



Компаниите "Фиат Крайслер" (Fiat Chrysler) и PSA, която е собственик на "Пежо" (Peugeot), обявиха, че имат договореност да се слеят в четвъртия по големина автопроизводител в света. Двата гиганта ще си разменят по 50% от собствеността под формата на акции.


"Фиат Крайслер" произвежда и притежава марките "Фиат", "Алфа Ромео", "Мазерати, "Ланчия", "Джип", "Крайслер", "Додж" и РАМ (RAM). PSA Group пък е собственик на "Пежо", "Ситроен" и Де Ес (DS), а от 2017 година и на "Опел" и "Воксъл".


Управителните съвети са дали мандат на преговорните си екипи да приключат обсъжданията и в следващите седмици да постигнат меморандум за разбирателство, т.е. принципно споразумение за сделка.




Бордът на бъдещия гигант ще се ръководи от Джон Елкан, който сега е председател на управителния съвет на "Фиат Крайслер". Новият изпълнителен директор ще бъде Карлос Таварес, който сега ръководи "Пежо".


В съобщението се казва, че очакванията са сливането да спести годишно 3.7 млрд. евро разходи, както и че тяма да бъдат закривани заводи.


Преди приключването на сделката "Фиат Крайслер" ще плати на акционерите си общо 5.5 млрд. евро под формата на специален дивидент и ще им предаде акции от поделението Comau за производство на роботи. "Пежо", от своя страна, ще раздаде на акционерите си своя дял от 46% в производителя на авточасти Faurecia.


Сделката идва във време, когато автопроизводителите опитват да се справят с намаляващите продажби и търсенето на технологии за модерни и по-чисти коли, които да отговорят на строгите правила за вредни газове.


Френският министър на финансите Брюно льо Мер приветства споразумението, но и предупреди, че държавата особено внимателно ще следи да бъдат съхранени индустриалните обекти на бъдещата компания в страната.


Компанията, която ще се роди от сливането, ще бъде с централа в Холандия и ще се търгува на борсите в Париж, Милано и Ню Йорк.

Ключови думи към статията:

Коментари (120)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Да взимат и Рено и може да се каже че европейският боклук вече е събран в една компания 😀

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Първата седмица от месеца ще слагат емблеми на фиат, втората на цитроен, третата на пижо и четвъртата на опил. Ясней небе.

  3. 3 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Няма да е последното сливане в автомобилния свят. Някои компании са много неподготвени откъм технологии и са обречени да изчезнат!

  4. 4 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 765 Неутрално
  5. 5 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Да взимат и Рено и може да се каже че европейският боклук вече е събран в една компания 😀
    —цитат от коментар 1 на zxp53317185


    +++++++, абсолютно. Боклука се събра на едно място.

  6. 6 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1296 Весело

    И на коя от марките като качество ще заложат, че нещо на всички в групата им куца?...

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Да взимат и Рено и може да се каже че европейският боклук вече е събран в една компания 😀
    —цитат от коментар 1 на zxp53317185


    Ааааа, да не забравяме и форд. За да е пълна картинката. Япончетата от Тойота и немците от Фолксваген има разказват играта........дори и Пинифарина не може да ги спаси

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9862 Неутрално

    В Холандия, заради данъци, не във Франция .
    А иначе Франция иска пари от Амазон и Фейсбук :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Което пак показва, че трябва да развиваме с всички сили българо-корейската дружба.

  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":

    Само плахо да напомня, че великият немски Опел от няколко години е 100% собственост на Пежо.

    Gunter glieben glauchen globen
  11. 11 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#8] от "penetrating":

    И в момента централата на ФиатКарайслер е в Холандия и Джон Елкан е шеф на борда..

    Gunter glieben glauchen globen
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Първата седмица от месеца ще слагат емблеми на фиат, втората на цитроен, третата на пижо и четвъртата на опил. Ясней небе.
    —цитат от коментар 2 на 442


    Това не е сливане на АЗЛК и Автоваз Толиати.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Много разбирачи под статията с издухани немски/японски автомобили, които биха си дали черния дроб да карат чисто нов "боклук", вместо баварската машина, примерно :)

  15. 15 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    Сигурен съм, че коментиращите, на които гореспоменатите марки са им слаби, в реалния живот карат минимум Мерцедеси, а по-вероятно - Бентли с шофьор.

    Gunter glieben glauchen globen
  16. 16 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Сливането да се счита за недействително, докато не направят завод в България.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    Успех на новият авто концерн.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 800 Любопитно

    Вземи единия, та удари другия!
    Като нямат собствен почерк и визия за развитието на автомобилостроенето и предпочитаничта на клиентите така ще бъде - сливане до дупка, докато остане на пазара само Германия и Япония!

  19. 19 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#9] от "razor":

    Моят корейски таралясник го купувах чисто нов преди 12 години, сега е на 300 000. За тези години и пробег е влизал ТРИ пъти в сервиз за нещо различно от ремъци , накладки,свещи,гуми и ангренаж.Вчера говорих с мой познат, собственик на 4-5 месечно Пежо.Четвърти път отива на диагностика за чек лампата, незнайно защо забива в авариен режим. .......Така че с две ръце подкрепям.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  20. 20 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":

    Ако вземат и LADA жигули, тогава ще станат супервафла лидерът-гигант??))

  21. 21 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":

    Аз имам точно обратния пример.
    Карам едно Ситроенче С2 от ново (2003), досега е влизало само за консумативи и окачване 1-2 пъти. Сега е на 230 хил.
    Освен него имам няколко италиански коли (Фиат и Ланча), които са здрави и надеждни. Като гледам колегите с Аудита и Фолксвагини как си запазват час за сервиз със седмици напред...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  22. 22 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Гледаш емблемата на Фиат с 4-те линии, гледаш и си викаш - има едно нещо в повече!
    Слав пауър стайл!

  23. 23 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#9] от "razor":Моят корейски таралясник го купувах чисто нов преди 12 години, сега е на 300 000. За тези години и пробег е влизал ТРИ пъти в сервиз за нещо различно от ремъци , накладки,свещи,гуми и ангренаж.Вчера говорих с мой познат, собственик на 4-5 месечно Пежо.Четвърти път отива на диагностика за чек лампата, незнайно защо забива в авариен режим. .......Така че с две ръце подкрепям.
    —цитат от коментар 19 на kasko


    Щом твоят приятел казва, така е. Аз имам пък приятел, на който на 4 месечна Тойота му блокира двигателят и го сменяха целия :) При колите никога не може да се обобщава, защото са просто техника и е на късмет, както като да си купиш телевизор, примерно

  24. 24 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#14] от "uchuden":

    Точно на възраст 10+ се виждат разликите в изработката на ширпотребата и на колите при които не се гони бюджет на първо място. Пежото ще е със скърцащи врати, увредена боя, протрит интериор, изгнила отдолу, ще върви като куц кон, а един Мерцедес Е-класа, ако не е на 650000км, ще мърка като коте, боята още ще лъщи, вратите ще се затварят само с "туп", и много други разлики...

  25. 25 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Много разбирачи под статията с издухани немски/японски автомобили, които биха си дали черния дроб да карат чисто нов "боклук", вместо баварската машина, примерно :)
    —цитат от коментар 14 на uchuden


    Без пари да ми го дават нЕма го карам !
    Кия Просиид ударИ в земята новото Пишо 508.
    Както знаем, минет@джийте са силни само у дизеЙ двигателите, а те залязаха ! :)))

    Да вземат да се фокусират към електричките

    Вместо рено бих си купИл ДачЯ :))

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  26. 26 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#12] от "EU defender":


    До коментар [#10] от "Alarmstufe: Rot":

    Навремето немският ОПЕЛ беше ""Блиц", "Рекорд" или "Капитен", а когато ОПЕЛ стана френски, се превърна в Москвича на Евронезския съюз!

  27. 27 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#14] от "uchuden":Точно на възраст 10+ се виждат разликите в изработката на ширпотребата и на колите при които не се гони бюджет на първо място. Пежото ще е със скърцащи врати, увредена боя, протрит интериор, изгнила отдолу, ще върви като куц кон, а един Мерцедес Е-класа, ако не е на 650000км, ще мърка като коте, боята още ще лъщи, вратите ще се затварят само с "туп", и много други разлики...
    —цитат от коментар 24 на irobot


    Да, разбира се няма значение 10 години какъв е бил шофьорът, подръжката и пътищата. Сериозно ли правиш изводи върху 10 годишни голи, които никой не знае кой,колко и как ги е лашкал :)

  28. 28 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":

    Аз пък карах 12 години новозакупено рено. Никакъв проблем. Сега карам 6 година новозакупен фолксваген. Ами реното беше по-добре.
    Ама вие карайте дърти таралясници и плюйте новите коли.
    Разбирам да имате опит, ама то всеки от перник с гоуфо е голям разбирач и друго по света нема.

  29. 29 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    [quote#7:"stanislavdi"][/quote]

    Аааа, фордчето не ми го закачай. 5 години го карам, на 86к км го взех и съм сменил накладки, ремъци и консумативите. Толкоз. Но моите уважения към хората фенове на лъскавото със скъпата и редовна ремонтна поддръжка. Поради вашето дръзновение и култ, се намират добри коли на ниски цени. За което сърдечно ви благодаря! Благодарен съм на Бога, че ви има! Дерзайте!

  30. 30 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":Ако вземат и LADA жигули, тогава ще станат супервафла лидерът-гигант??))
    —цитат от коментар 20 на putinxujlo


    Вече! Явно не си наясно с факта, че 3/4 от собствеността на Лада е на Рено-Нисан.

  31. 31 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Между другото, Опел, още в ГМ, ползваха години наред дизели от ФИАТ (създателите на комън-рейл дизела, до който Народните Вагини се докоснаха съвсем наскоро и им се наложи да плащат милиарди за шмекерии, щото не могат да го скопосат).
    Сега с това обединение на ПСА Пежо/Ситроен/Опел и ФКА ФИАТ/Крайслер/Алфа Ромео/Ланча/Джийп/Додж/Мазерати/Ферари нещата ще си дойдат на мястото :)
    Само не знам кои дизели ще се предпочетат - JTD или HDI (и двата са много здрави).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  32. 32 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":


    До коментар [#21] от "Athanatos":

    И двете случки се наричат "анекдотични доказателства", на каквито обикновено се базира псевдонауката.

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дългия":

    Нищо не им куца...! Правят добри коли, като за парите които им искат. Знаем, че има и по-хубави и по-лъскави.
    Вече, каквото и да вземеш е сбирщина от унифицирани части, качени на няколко типови платформи. Качеството е почти еднакво при всички.
    Автомобилът е консуматив с добре изчислен живот. Производителят е сметнал предварително какви пари трябва да плащаш, за да изминеш един километър.

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#24] от "irobot":

    Да де...! То и затова Е-класата е два или три пъти по-скъпа от Пежото. Да не си мислиш, че Пежо не могат да ти направят кола, с много добро качество и голям ресурс? Могат. Ама ще струва почти колкото Е-класата.

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#28] от "hunt":

    Нещо май не си ме схванал.Карам таралясника защото не се разваля на първо място. Второто е , бях си казал на триста хиляди ще го сменя. 12 000 км до 300000 ги въртях година и половина, явно напоследък карам малко. Иначе съм фен на сравнително евтин сегмент кола , но чисто нова.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3792 Неутрално

    Намаляването на конкуренцията, ще занижи качеството и увеличи цените.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":

    Корейски коли съм карал основно, като служебни. Мога да кажа, че в ниския клас корейските коли са отвратителни. От всичко е пестено и всичко е изпилено. Возят гадно и спират трудно. Скъпи части и трудно се намират. По-големите модели в последните години чувам, че са малко по-добре.

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    До коментар [#24] от "irobot":

    А дали всъщност идеята е да се карат 10+ годишни коли?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Фиат Крайслер" и "Пежо" договориха сливане в световен гигант

    Ъ !!! Значи точно за този гиган са говорили и Чехльото , и Простия и всички увесили нос след като един друг автомобилен гигант ни подмина като жп спирка и спря на турстата гара . Еее, ашколсун за гадателстите способности на бош Гадача български . Очаква ни нова надежда . И този път виртуална .

  40. 40 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Не ми харесват френските коли.. пък и новите пежа с тези смешни малки волани и вдигнати електронни табла.. не стават. Иначе дизелите им са добри, но това е минало.

  41. 41 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 390 Неутрално

    [quote#23:"uchuden"][/quote]

    И да си намериш читава жена.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  42. 42 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1296 Весело

    До коментар [#6] от "Дългия":Нищо не им куца...! Правят добри коли, като за парите които им искат. Знаем, че има и по-хубави и по-лъскави. Вече, каквото и да вземеш е сбирщина от унифицирани части, качени на няколко типови платформи. Качеството е почти еднакво при всички.Автомобилът е консуматив с добре изчислен живот. Производителят е сметнал предварително какви пари трябва да плащаш, за да изминеш един километър.
    —цитат от коментар 33 на Petleshev


    Въпрос на гледна точка, нали? Аз съм фен на японците, карам японска кола вече 12-та година и нямам никакви забележки. Следващата ми ще бъде хибрид тойота и си знам защо...

  43. 43 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Бордът на бъдещия гигант ще се ръководи от Джон Елкан, който сега е председател на управителния съвет на "Фиат Крайслер".
    --------------------------------------------------------------------------------
    Е, ако го оставят да го ръководи брат му, пиши го загубен за винаги.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  44. 44 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3229 Весело

    До коментар [#10] от "Alarmstufe: Rot":

    "Само плахо да напомня, че великият немски Опел от няколко години е 100% собственост на Пежо."
    ================
    Стари лафове и вицове за Опел:

    Всяка кола рано или късно се превръща в Опел.

    Ако запазиш тишина край Опел, можеш да чуеш как го яде ръждата.

    Немците започнали да произвеждат Форд, за да не е Опел най-гадната им кола

    Не купувай кола, на която производителят сам е задраскал емблемата............

    Еретик
  45. 45 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Корейски коли съм карал основно, като служебни. Мога да кажа, че в ниския клас корейските коли са отвратителни. От всичко е пестено и всичко е изпилено. Возят гадно и спират трудно. Скъпи части и трудно се намират. По-големите модели в последните години чувам, че са малко по-добре.
    Карам служебни Пежо 107 и 208. В първата има едно копче за стъклата, във втората са две. На жената Сириона от 2008 има пет пъти повече екстри от тези двете от 2016-та.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  46. 46 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Иначе за еднолитровия мотор от Тойота на 107-цата- само адмирации.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  47. 47 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Първата седмица от месеца ще слагат емблеми на фиат, втората на цитроен, третата на пижо и четвъртата на опил. Ясней небе.
    —цитат от коментар 2 на 442


    То и сега е така! Мога да ти покажа един и същ модел автомобил с различно лого. Защото много от тукашните разбирачи почнаха по традиция да плюят не знаят, че масово частите и двигателите са джйоинвенчър между производителите.
    Един и същ двигател примерно на Пежо, може да бъде открит при VW, Мицубиши, Хонда и Тойота.
    Всичко това е поради една единствена причина - икономия от мащаба.
    Автопроизводителите особено тези в Европа имат проблем с качеството и то поради един основен проблем и той е новите еко норми. Всчко от 2015 година като двигател е мъка.

    Не можеш в 1,2 или 1,6 литров двигател да навреш 120-170 коня и да очакваш, че този двигател ще издържи над гаранционните условия. На всички малолитражки и бутнаха по едно турбо като носят (някой от тях) на гърба си по 1-2,4 тона купе.

    VW например спряха да ремонтират гаранционно двигателите на колите си. Излиза им по евтино да го сменят. Нисан Кашкай на 80 000 км хвърля скоростна за основен ремонт и т.н.
    Всичко това ще затрие вторичният пазара на автомобили до 10 години защото за крайният клиент тези коли ще станат неизгодни от към поддръжка.

    В щатите, Азия и Русия не се вълнуват от еко норми. В Европа няма да видиш един куп автомобили, които се продават там. Инфинити дори се изтегля от европейският пазар заради това.

  48. 48 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#23] от "uchuden":

    Точно на късмет си е. Аз доскоро карах пежо 3008. Нито един ремонт за 7 год., само консумативи.

  49. 49 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":

    Гледам основно са се събрали фенове на азиатското...

    Нека споделя пък и аз:
    Карам Ситроен С3 , 2006, 1,4.
    На 205 000 км. е сега.
    В сервиз е влизал САМО ЗА смяна на масла, филтри и н акладки! Веднъж за смяна на носач.
    Дори филтъра за твърди частици държи!

    Жена ми кара Пежо 307, 2004. На 323 000 км. Същата работа. Само че там смених филтъра :)

    Преди година купих и С4. Засега не е влизало в сервиза. Да видим...

    Така че не знам кой какъв опит има и колко е компетентен, но преди френските коли имах Ауди 80 и Голф 3. Не! Благодаря!

  50. 50 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Вървят към комунизъм по един друг път, което е жалко. Накрая ще има една фирма само. И не говоря за една фирма за автомобили, въобще ще има една фирма. В света ще има една фирма, която ще принадлежи на една държава и тази държава ще е целият свят. Върви се към тоталитаризъм много по-страшен от комунизма. Това са само индикации на това, което ще се случва. Логиката е такава.

  51. 51 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Компанията, която ще се роди от сливането, ще бъде с централа в Холандия и ще се търгува на борсите в Париж, Милано и Ню Йорк.

    А бе , ние няма да претендираме за Централата и борса , ама барем на едно заводче ще се надяваме . Нали сме ,Бажем ,отличниците на Европа - неска безработица , висока производителност , единствен ръст на икономиката . Де барем нещо , дето можеш да го видиш и пипнеш, не само потупване по рамото . И мерене с педи ширината и дебелината на гърба и дебелината на шията . .

  52. 52 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 254 Весело

    До коментар [#44] от "Костадин Иванов":

    Този е малко универсален, но не е лош:

    Защо на опелите са им такива големи предните стъкла ?
    - За да се вижда хубаво какви глупаци ги карат.

  53. 53 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    БГ-разбирачът много обича да сравнява евтини масовки със скъпи премиуми.

  54. 54 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#37] от "Petleshev":Корейски коли съм карал основно, като служебни. Мога да кажа, че в ниския клас корейските коли са отвратителни.

    Ако всичко , което описваш е вярно , то кой идиот ги е допуснал до Световния пазар ?

  55. 55 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    В България се говори, че Опел, Фият, Рено, Форд не стават.
    Тези марки имат и модели за които се говори, че са изключения от правилото. Например съм чувал за Форд Мондео, че е добър.

  56. 56 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Корейските са най-хвалени в България, но хората като казват качество и разбират японско. Затова масово се преориентират хората на японски автомобили.

  57. 57 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#36] от "hope":Намаляването на конкуренцията, ще занижи качеството и увеличи цените.

    В България действат три ЕРП- та . Цените непрекъснато се увеличават , качеството непрекъснато се влошава . Нещо да си чувал за МОНОПОЛ И КАРТЕЛИ ?

  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9862 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alarmstufe: Rot":

    Но не искат да я изместят в Париж
    Не ги натиска и Макрон, предполагам...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#30] от "ivanpopov":

    Вече! Явно не си наясно с факта, че 3/4 от собствеността на Лада е на Рено-Нисан
    ===========

    😳😂😂
    Явно не сте в темата:
    Към май 2018 г. AvtoVAZ Group е 11,22% собственост на Renaissance Securities (Cyprus) Limited (Кипър) и 83,5% собственост на Alliance Rostec Auto B.V. (Холандия).
    През януари 2019 г. Alliance Rostec Auto B.V. - съвместно предприятие между алианса Renault-Nissan и държавната корпорация Ростех - доведе до 100% участието си в AvtoVAZ и стана единствен акционер на автомобилния производител)

  60. 60 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#50] от "anonim440":Вървят към комунизъм по един друг път, което е жалко.

    Посоката е вярна . Спомни си думите на един класик - Не се гаси туй , що не гасне . Жалкото е че се върви само ПО ЕДИН път . Когато е ЯСНА ЦЕЛТА , тогава естествено е пътищата към нея да са РАЗЛИЧНИ . кОЕТО НЕ Е ВАЖНО - важното е да водят ДО ЦЕЛТА . Е , не е далеч времето , когато комунизма , като идеология , макар и под друго име , отново ще стане ЦЕЛ .

  61. 61 Профил на ubavia
    ubavia
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#55] от "anonim440":

    Фордовете са железни коли особено сравнени с опел и дргите евтинджоси.
    Вземи си някой, на който не му е тръгнала ръждата и ще имаш сигурен автомобил с евтина поддръжка за години напред.
    1.8 ztec 16v e убер машина

  62. 62 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Намаляването на конкуренцията, ще занижи качеството и увеличи цените.
    —цитат от коментар 36 на hope


    Качеството страда от много фактори. За Европа, най-големият бич са еко нормите. Имам хюндай на 2 години. На всеки 20-30 хил. км сменям инжекцион, който не се води вече гаранционен а консуматив 😁😁😁. Смяна на масло ми излиза средно 450-500 лева, като имаш на предвид че моделът е малък за града предимно с 1 литров двигател.
    Ако имаш 5 години гаранция, обслужването ще ти струва минимум 2500 лева, което е добавена стойност за производителя.

  63. 63 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#60] от "papуre":

    Целта не е добра.

  64. 64 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Между другото, Опел, още в ГМ, ползваха години наред дизели от ФИАТ (създателите на комън-рейл дизела, до който Народните Вагини се докоснаха съвсем наскоро и им се наложи да плащат милиарди за шмекерии, щото не могат да го скопосат).Сега с това обединение на ПСА Пежо/Ситроен/Опел и ФКА ФИАТ/Крайслер/Алфа Ромео/Ланча/Джийп/Додж/Мазерати/Ферари нещата ще си дойдат на мястото :)Само не знам кои дизели ще се предпочетат - JTD или HDI (и двата са много здрави).
    —цитат от коментар 31 на Athanatos


    Системата комън рейл дизел е създадена в Швейцария и развита в Япония (където се прилага за пръв в товарни автомобили). Фиат я усъвършенства, като въвежда електрическо, вместо механично отваряне на инжекторите, но продава лиценза на Бош за доусъвършенстване и въвеждане в масово производство.

    Наистина, за пръв път в лек автомобил технологията е въведена в Алфа Ромео 156 през 1997 г.

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#26] от "Илиана":

    Пълни глупости. Отркакато Опел стана френски, разнообразиха моделната гама.

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Компанията, която ще се роди от сливането, ще бъде с централа в Холандия и ще се търгува на борсите в Париж, Милано и Ню Йорк. А бе , ние няма да претендираме за Централата и борса , ама барем на едно заводче ще се надяваме . Нали сме ,Бажем ,отличниците на Европа - неска безработица , висока производителност , единствен ръст на икономиката . Де барем нещо , дето можеш да го видиш и пипнеш, не само потупване по рамото . И мерене с педи ширината и дебелината на гърба и дебелината на шията . .
    —цитат от коментар 51 на papуre


    Има си опашка за заводите. Вучич сега ще каже, че освен италиански, Сърбия може да прави и френски, немски и американски автомобили.

  67. 67 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3792 Неутрално

    Вървят към комунизъм по един друг път, което е жалко. Накрая ще има една фирма само. И не говоря за една фирма за автомобили, въобще ще има една фирма. В света ще има една фирма, която ще принадлежи на една държава и тази държава ще е целият свят. Върви се към тоталитаризъм много по-страшен от комунизма. Това са само индикации на това, което ще се случва. Логиката е такава.
    —цитат от коментар 50 на anonim440


    -----------------
    Няма. Американците гласуваха срещу глобализма. Великобритания, Австрия, Италия.
    Ще има връщане назад. В национализма е надеждата.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  68. 68 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#44] от "Костадин Иванов":

    Опел в Рюселсхайм Германия е собственост на Дженерал Моторс от 1929, тъй като след смъртта на стария собственик данъкът наследство е бил толково висок, че се е оказало по/изгодно да се отърват от Опел. Крайно нетипично за Германия! Дженерал Мотърс налага типов модел, произвеждан под различни имена в различните страни, за Опел известен като Астра. В началото на новия век Опел връща немските инженери в развойния център, прави Инсигния, новата Астра, който са съвсем други коли. Днес заводът е вече на печалба. Е има няколко завода. но централата е в Рюселсхайм, близо до Франкфурт.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#42] от "Дългия":

    Японските коли са доста прехвалени според мен. Всичко пилено и изцедено до край. Все се сещам за една Хонда Сивик с която отивахме на някъде... Като заваля дъжд, все едно бяхме в консервена кутия. Дрънчи и шуми. Никаква изолация, никакви материали. Иначе лъскавичка Хондата...
    Малките и средни японски коли бензиновите, се славят като доста надеждни. Така съм чувал. Все пак трябва да оправдават по-високата си цена.
    Хибридите на Тойота са ми интересни. Даже пробвах един Аурис. Но ми се видя странна кола. Вярно ще има икономия, но изисква пенсионерско каране и железни нерви. Освен това съм почти сигурен, че Тойота са се погрижили да ти прибират икономията от гориво, като отидеш в сервиза им. ;)

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3792 Неутрално

    До коментар [#62] от "GreenBush":

    Именно, ако измериш в човеко/часа времето за придобиване и поддържане на един автовмобил, то той става все по-скъп. По-високите изисквания ги измисля държавата, а политиката на целия ЕС и в частност на ЕНП е именно към глобална икономика. Без конкуренция или снижена до минимум.
    Колкото по-нова е една кола /среден клас/ е толкова по-калпава. Скоро, ще започнем да ги сменяме през 5 години.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  71. 71 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#64] от "razor":

    Каква Швейцария? Комън рейл е разработка на Фиат. Тръгнали са да я развиват, но по някое време са преценили, че не е перспективна и я зарязват леко. После продават ноу хауто на Бош. Именно Бош налага тази горивна система масово в автомобилното производство.

    Бивш tww09306483.
  72. 72 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Този Фолксваген, дето обича да го хвали българинът, продължава ли да харчи масло и антифриз, почти колкото и гориво? Питам, защото гледам, че тук ще да има много фенове на автомобилите.

  73. 73 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Успех на компанията след сливането! В нея са и ще бъдат легендарни марки автомобили със славна история. Добре е да бъдат съхранени и развивани в съвременните условия а за това са нужни средства и новаторство на което много от марките в групата са доказали, че са способни!

  74. 74 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#64] от "razor":Каква Швейцария? Комън рейл е разработка на Фиат. Тръгнали са да я развиват, но по някое време са преценили, че не е перспективна и я зарязват леко. После продават ноу хауто на Бош. Именно Бош налага тази горивна система масово в автомобилното производство.
    —цитат от коментар 71 на Petleshev


    The common-rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland, and the technology was further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.

    The first successful use in a production vehicle began in Japan by the mid-1990s.

  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#55] от "anonim440":

    "В България се говори, че Опел, Фият, Рено, Форд не стават.
    Тези марки имат и модели за които се говори, че са изключения от правилото. Например съм чувал за Форд Мондео, че е добър."
    ============
    Не съм карал, не ги хвалят много, частите им били скъпи....
    За мен няма особено значение, защото ако купя Мондео, на старо, ще платя два пъти по-малко пари от Е класа на същите години.
    Сега съм се привързал към Волво и карам второ поредно.

    Еретик
  76. 76 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#75] от "Костадин Иванов":

    Само дето цените на Волво гонят тези на Мерседес :)

  77. 77 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#14] от "uchuden":Точно на възраст 10+ се виждат разликите в изработката на ширпотребата и на колите при които не се гони бюджет на първо място. Пежото ще е със скърцащи врати, увредена боя, протрит интериор, изгнила отдолу, ще върви като куц кон, а един Мерцедес Е-класа, ако не е на 650000км, ще мърка като коте, боята още ще лъщи, вратите ще се затварят само с "туп", и много други разлики...
    —цитат от коментар 24 на irobot


    На Москвича пък навремето, вратата САМО с Туп се затваряше!

  78. 78 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#72] от "truly":

    Голф 4 от 2001 - не харчи масло, особено като се подмени тапата на дъното на картера през която от старост прокапваше малко масо. Охладителната течност си стои непокътната. Само термостата на маслото ли, охладителната течност ли се наложи да се подмени от старост. Агренажните ремъци / също

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  79. 79 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#77] от "anarhochristian":
    На новата съвецка кола вратата се затваряше с "щтранг"...

  80. 80 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    На тия им липсва само "Запорожец" и съвсем ще втасат.

  81. 81 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Какво мислят синдилкатите?

    :-)

    I Want To Believe
  82. 82 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Както се казва - кола и жена са на късмет.
    Има значение каква марка/модел е, но и немските и японските се чупят.

  83. 83 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    [quote#47:"GreenBush"][/quote]

    Доста верни неща каза. Наскоро се шокирах от факта, че познат с мерцедес (не от големите, Б класа, но доста красив, на визия много як), купен на 2 години, на четвъртата дрябваше да си изхвърли дизеловия двигател. Оказа се, че не е случайност, а тренд.
    Може и да е от другия тренд, на новите западняци - мигранти, а вече и на местните западняци, на нови коли (които карат много), да сменят консумативи на 20к и да превъртат километражите, и на задължителната годишна смяна в официалния сервиз се появяват коли на реално 100-200к, но изписани 20к и това отива в сервизната книжка. После продават 4 годишна "Нова" кола на 600к км, уж на 80к. И ако едно време двигателя носеше по милион километра, а сега по 200-400к, то какво става с новия внос?
    Та може и подобен да му е случая на познатия и на другите подобни, но от това по-леко става ли ни? Стандарта ни за нови коли по 30-40 000 лв ли е? При това вече не за 15 години да ги караш, а 5-6, айде 10 преко сили. Нарочно го правят, да продават повече, ама ще им изяде главата и това. Ще масовизираме споделеното пътуване, ще измислим каквото трябва и пак няма да имат планираните продажби. Човек е глупав само до време, обикновено времето на удрянето по джоба.

  84. 84 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#78] от "Сатана Ликующий":

    Въпросът ми е по-скоро за по-новите 2-литрови двигатели. Интересно ми дали в последните версии го има този проблем.

  85. 85 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Вървят към комунизъм по един друг път, което е жалко. Накрая ще има една фирма само. И не говоря за една фирма за автомобили, въобще ще има една фирма. В света ще има една фирма, която ще принадлежи на една държава и тази държава ще е целият свят. Върви се към тоталитаризъм много по-страшен от комунизма. Това са само индикации на това, което ще се случва. Логиката е такава.
    —цитат от коментар 50 на anonim440


    За десети път го казвам във форума и събирам минусите - нарича се корпоративен фашизъм. Уедрена монополна частна собственост. При соца беше национализирана монополна (същия уй). А в бюрокрацията, вкл. и в частния им сектор, ЕС е здраво в късния соц. Просто, като някакво дежаву е!

  86. 86 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2435 Любопитно

    Новината е отлична на фона на задаващата се рецесия.

  87. 87 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#55] от "anonim440":Фордовете са железни коли особено сравнени с опел и дргите евтинджоси.Вземи си някой, на който не му е тръгнала ръждата и ще имаш сигурен автомобил с евтина поддръжка за години напред.1.8 ztec 16v e убер машина
    —цитат от коментар 61 на ubavia


    И аз това казвам от опит. И си признавам, че не го очаквах.

  88. 88 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#19] от "kasko":

    Ами карай си го ама понадигай прозореца да та поне себе си да не тровиш с емисиите :) :)

  89. 89 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#77] от "anarhochristian":На новата съвецка кола вратата се затваряше с "щтранг"...
    —цитат от коментар 79 на anonim440


    А-така! Специална защита срещу джамбази!

  90. 90 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#44] от "Костадин Иванов":

    Опел са измислили ръждата.

    Gunter glieben glauchen globen
  91. 91 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 428 Неутрално

    След 6-та година на всяка кола трябва да сменят ремъци, спирачни накладки, водни помпи и т. Н, за да е надеждна на пътя. И то по график.

  92. 92 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Опел, Фиат, Форд, Рено, всички корейски, повечето японски, ръждясват до продънване за по-малко от 10 години. Другото всичко се оправя, но купето е най-скъпата част и не подлежи на 100% възстановяване, особено от самоуки майстори. Такива коли може да се ползват като нови до 5 години и после следва да се подхвърлят на "гетото" за по-нататъшна експлоатация.

  93. 93 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Тенденцията е да останат няколко големи (4-5) мега концерни за масовите автомобили и няколко десетки по-малки

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  94. 94 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    След 6-та година на всяка кола трябва да сменят ремъци, спирачни накладки, водни помпи и т. Н, за да е надеждна на пътя. И то по график.
    —цитат от коментар 91 на bodensee


    Това са КОНСУМАТИВИ. Особено всичко свързано с ходовата част. Добрият автомобил показва добра защита срещу корозия, дълготраен интериор, мотор спокойно надхвърлящ 300 000 км, сигурна електроинсталация и електроника, добра защита на пътуващите в случай на пътен инцидент.
    Тенденцията, обаче, е към все по-голямо усложняване, увеличаващо степента на несигурност, и не на последно място, увеличаващо общата цена и цената на поддръжка. Ама това си е политика на автомобилните корпорации, за които печалбата е над всичко.

  95. 95 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    До коментар [#42] от "Дългия":Японските коли са доста прехвалени според мен. Всичко пилено и изцедено до край. Все се сещам за една Хонда Сивик с която отивахме на някъде... Като заваля дъжд, все едно бяхме в консервена кутия. Дрънчи и шуми. Никаква изолация, никакви материали. Иначе лъскавичка Хондата...Малките и средни японски коли бензиновите, се славят като доста надеждни. Така съм чувал. Все пак трябва да оправдават по-високата си цена.Хибридите на Тойота са ми интересни. Даже пробвах един Аурис. Но ми се видя странна кола. Вярно ще има икономия, но изисква пенсионерско каране и железни нерви. Освен това съм почти сигурен, че Тойота са се погрижили да ти прибират икономията от гориво, като отидеш в сервиза им. ;)
    —цитат от коментар 69 на Petleshev


    Това си е твоето мнение, по улиците виждам съвсем друга история. И няма какво да спорим и да се убеждаваме кой е по-по-най, на мен ми е все тая кой какво ще кара, някои хора дори си ходят пеш и не им пука. В моята фамилия от години се кара само японско и мога да кажа, че за мен надежността на техните коли е ненадмината...

  96. 96 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Мен ме плашиха че купя ли си Ланд Ровър Диско4 щял съм да не изляза от сервиза... Епа е.. Става 3г го търкалям и освен консумативи нищо.. Здрав кон и най яката кола дет аък карал до ся. Така че при автомобилите е много на късмет

  97. 97 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#24] от "irobot":

    НА 10+ години, каквато и кола да имате, сервиза е гарантиран без разлика от марката! Обратно, за нови коли няма никакъв проблем до 10 години, било Тойота, ФВ или квото и да е друго без луксозните коли, които са абонирани за сервиз!

  98. 98 Профил на gazolinerabp
    gazolinerabp
    Рейтинг: 299 Неутрално

    В съобщението се казва, че очакванията са сливането да спести годишно 3.7 млрд. евро разходи, както и че тяма да бъдат закривани заводи.

    Тука е скрито кучето.

  99. 99 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#14] от "uchuden":

    Мерцедес имат бая автобуси, сиреч - Мерцедес с шофьор :)

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  100. 100 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#14] от "uchuden":

    Мерцедес имат бая автобуси, сиреч - Мерцедес с шофьор :)

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK