Летящите таксита имат обещаващо бъдеще

Летящите таксита имат обещаващо бъдеще

© Associated Press



Бъдещият пазар на летящи таксита би могъл да достигне 35 млрд. долара през 2035 г., но зависи основно от развитието на електрическите батерии и от автономните технологии, за да донесе революция в градското придвижване. Това се посочва в проучване на нюйоркската консултантска компания Оливър Ваймън (Oliver Wyman), цитирано от "Франс прес".


През 2035 година пазарът на летящи таксита ще обхване между 60 и 90 града в света, ще бъде за над 35 милиарда долара и ще включва от 40 хил. до 60 хил. летящи електрически таксита, сочи проучването. В сектора вече са инвестирани 2 млрд. долара и се разработват 170 прототипа, 80 процента от тях от стартъпи, уточни сътрудникът в консултантската компания Гийом Тибо.


Първи прототип на летящо такси на германската компания "Фолокоптер" (Volocopter) вече извърши тестови полет в Сингапур на 22 октомври. Гиганти като "Боинг" (Boeing), чрез филиала си "Орора" (Aurora), и "Еърбъс" (Airbus) със своя "Вахана" (Vahana) също са на линия.




В момента батериите позволяват полет от 20-25 минути за двама пътници, но капацитетът им се увеличава с 3 процента годишно. Разработването на автономността на превозното средство и способността му да се движи без пилот ще позволи намаление от 30 до 40 процента на разходите на седалка, според авторите на проучването. "С автономията и батерията летящото такси ще стане рентабилно с полет за 50 евро", изчислява Тибо.


Този вид транспорт, макар и да не е само за богати клиенти, не цели да замести обществения транспорт и не би трябвало да обхваща повече от 1 процент от придвижванията до 2030 година. Още повече че засега не е разработена система за управление на въздушния трафик на ниска височина. Много е важно пазарът на летящи таксита да обхване задръстените мегаполиси в Азия (Кантон, Сингапур...) и в Северна и Южна Америка (Лос Анджелис, Сао Пауло), посочва авторите на изследването.


Въпрос на време е, твърди Гийом Тибо. И най-трудното в тази пътна карта вероятно ще бъде не технологията или сертифицирането на апаратите, а начинът, по който обществото приема да се лети в самоуправляващо се такси, добавя той. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2808 Любопитно

    От летящите таксита до личните средства за придвижване по въздух на кратки разстояния, има само една малка крачка. Ще бъде интересна гледка.

  2. 2 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Пълни глупости, просто некой търси поредните "умнокрасиви" баламурнуци да им свие парите ...

  3. 3 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Докато се занимават със забрана на елтротинетките, властите в мегаполисите, ще намерят в чудо, как да регулират въздушния трафик. Ако продължават да се занимават с глупости като: по тротоарите или по платното да се движат тротинетките и колко са опасни за пешеходците, как ли ще реагират, на това, че едно летящо такси, блъснато от порив на вятъра в сграда, се посипва на парчета по пешеходци и автомобили... Не могат да се изключат и технически проблеми.

  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    Крачката хич не е малка, макар и да изглежда такава. Може да минат още 20-30 или 50 години в търсене на технологичен пробив в запазването на енергия. Никой не знае кога и как ще се случи. Засега предположенията и надеждите са повече.

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1179 Весело

    Антимагнит ? Обратното на Гравитацията ? Още сте конвенционални ? - Не се занимавайте с глупости тогава 😁

  6. 6 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Не знам за вас сьфорумници,но аз лично за пьрви пьт чъвам за "летящи" таксита.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  7. 7 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2524 Весело

    Както казах и оня ден в друга статия: Потреблението на ресурси си върви нагоре, без значение(или благодарение) на Модата.

    П.П. Грета не би трябвало да харесва това, ама надали...

    (не се чете)
  8. 8 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 491 Весело

    Летящи бакшиши? Ужас ме обзема.

  9. 9 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":Крачката хич не е малка, макар и да изглежда такава. Може да минат още 20-30 или 50 години в търсене на технологичен пробив в запазването на енергия. Никой не знае кога и как ще се случи. Засега предположенията и надеждите са повече.
    —цитат от коментар 4 на Petleshev

    Какво запазване, токът да не се появява ей така в контакта?! 🔌

    (не се чете)
  10. 10 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2683 Любопитно

    Търся хеликоптер, нов внос, с кожен салон, с оглед на многото нови регистрации в София

  11. 11 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Те лерящите таксита са факт в България отдавна. Изпреварват ги само летящите маршрутки и летящите БМТ-та и Мерцедеси. :-)

    Иначе, тази дъвка е дъвкана, дъвкана, чак е смешно, че има още хора да се връзват на подобни глупости за летяща "кола". Има отдавна летящи средства и те се наричат хеликоптер. Богатите си ги ползват от години. Няма как да станат масови обаче. Дори да са електрически.

  12. 12 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Те лерящите таксита са факт в България отдавна. Изпреварват ги само летящите маршрутки и летящите БМТ-та и Мерцедеси. :-)Иначе, тази дъвка е дъвкана, дъвкана, чак е смешно, че има още хора да се връзват на подобни глупости за летяща "кола". Има отдавна летящи средства и те се наричат хеликоптер. Богатите си ги ползват от години. Няма как да станат масови обаче. Дори да са електрически.
    —цитат от коментар 11 на wnl03619584


    Сложих ти плюс, но не си съвсем прав. Ако летящите таксита покажат стабилност, по-ниски разходи за полет и обслужване, хеликоптерните компании бързо ще ги заменят. Пак ще си бъдат същите компании, но с ноив машинки. И пак ще са достъпни само за висшата класа и техния обслужващ персонал. Нищо ново под слънцето.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#9] от "Бойчо Огнянов":

    Аха...! Схванах. Зад всяко летящо такси, кабел! А кабела в контакта. Гениално! :)))

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    ... Има отдавна летящи средства и те се наричат хеликоптер. ..
    —цитат от коментар 11 на wnl03619584


    Хеликоптерът е скъп, със скъпи двигатели, високи разходи за гориво и много шумни. Електрическото задвижване решава проблемите с двигателя и горивото, но възниква друг проблем, количеството енергия в акумулаторите е прекалено малко. Затова се опитват да намалят теглото на летателното средство изхвърляйки пилота. Засега няма достатъчно надеждна и евтина система за управление, но вероятността такава да се появи в близко бъдеще е висока. Остава проблемът с акумулаторите, за който засега не се вижда решение.

    Eddie lives... somewhere in time!
  16. 16 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 456 Весело

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Да, и те като бабите, хвърлящи пари през терасите. Акъл като на бабички, явно и пари кътат като тях, че имат за "умни" вложения в поредния балон.

  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas":

    "Ако летящите таксита покажат стабилност, по-ниски разходи за полет и обслужване, хеликоптерните компании бързо ще ги заменят. Пак ще си бъдат същите компании, но с ноив машинки. И пак ще са достъпни само за висшата класа и техния обслужващ персонал. Нищо ново под слънцето."
    =========
    Ако.
    По-възрастните няма да дочакаме.

    Еретик
  18. 18 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#9] от "Бойчо Огнянов":Аха...! Схванах. Зад всяко летящо такси, кабел! А кабела в контакта. Гениално! :)))
    —цитат от коментар 14 на Petleshev

    Явно не си, или се правиш. Гледай енергията като цяло. Да, има пробиви с по икономични двигатели, но има и ПАРАДОКС(забравих на кого беше). Колкото по икономични стават колите(например), толкова повече стават и клиентите(притежателите).

    Затова и употребата на енергия като цяло не намалява, колкото и да ни се иска да се правим на модерни и "зелени"... 🤷‍♂️

    (не се чете)
  19. 19 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2808 Весело

    До коментар [#10] от "arcanum":
    Готово! На 2,4 хил. км и дванадесет летателни часа! Ползвала го е куцата комшийка да иде до лозе.

  20. 20 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas":"Ако летящите таксита покажат стабилност, по-ниски разходи за полет и обслужване, хеликоптерните компании бързо ще ги заменят. Пак ще си бъдат същите компании, но с ноив машинки. И пак ще са достъпни само за висшата класа и техния обслужващ персонал. Нищо ново под слънцето."========= Ако.По-възрастните няма да дочакаме.
    —цитат от коментар 17 на Костадин Иванов


    Ти сега да не се возиш с хеликоптер до работа? :D

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK