"Тесла" избра Берлин за първия си завод в Европа

Илън Мъск в Берлин

© Hannibal Hanschke, Reuters

Илън Мъск в Берлин



Главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск съобщи, че компанията, произвеждаща електрически автомобили, ще построи нов завод - т.нар. Гигафабрика 4 - "в района на Берлин", съобщиха "Ройтерс" и ДПА, цитирани от БТА.


Мъск обяви решението си на церемония в Берлин за връчване на наградите "Златен волан", организирана от автомобилното списание "Ауто Билд" и вестник "Билд ам зонтаг". В отговор на журналистически въпрос Мъск каза, че заводът ще се намира близо до новото летище на Берлин, което предстои да бъде открито южно от германската столица. Мъск съобщи още, че "Тесла" ще създаде в Берлин също така инженерен и проектантски център, като според представители на властите в Берлин ще се отворят общо между 6000 и 7000 работни места.


"Всeки знае, че германското инженерство е на изключително ниво и това е част от причината" за избора на страната, обясни той.




Днес премиерът на Бранденбург - провинцията, опасваща Берлин (отделен административен район в състава на Германия) - заяви, че всяка подкрепа за "Тесла" ще бъде съобразена с правилата на Европейския съюз за държавна помощ. "Това важи за всички страни. Разбира се, ще направим възможното, за да създадем добри условия за "Тесла" в рамките на (правилата на ЕС)," обясни Дитмар Войдке за "Радио Берлин-Бранденбург", предаде "Ройтерс".


От "Тесла" вече са заявявали, че смятат да започнат производство в Европа през 2021 г. Сега компанията, инвестирала сериозни средства в завод в Китай (обявените инвестиции в завода в Шанхай засега възлизат на над 2 млрд. долара), е под силен натиск от нарастващата конкуренция на пазара на електромобили, пише Би Би Си.


Нараства и желанието да се купуват електромобили в Европа - в близките години най-големите заводи ще са в Германия, Франция, Испания и Италия, прогнозират експерти.

Ключови думи към статията:

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Там е бъкано от инженери

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Ех, и с тоя завод ни прекараха.

  4. 4 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Мъск - враг на бусманската община!

  5. 5 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3743 Неутрално

    Причината е , че заплатите в Германия са ниски и има инженери и техници.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#5] от "faeton.":

    Причината е , че няма да се плащат мита.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3177 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":
    😁
    Първият заместник генерален директор на Роскосмос Юрий Урличич каза, че на официални събития Рогозин му забранил да цитира основателя на SpaceX Илон Маск. Той каза това на сесията "Космическата технология за нова индустриална революция", съобщава РИА Новости.

    https://www.rbc.ru/rbcfreenews/5dcacdf39a7947e74bde736e

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Това е много странно решение за Берлин ( не за Германия) като локация. Първо защото е в източна Германия, второ регионът е доста слабо индустриализиран. Би ми било интересно да прочета анализ по тази тема.

  9. 9 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 451 Неутрално

    При нас пак- среден
    Честито
    Китайци- среден
    Фолсваген- среден
    Корейци-среден

    Здравейте гербери!

  10. 10 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Мъск нали трябваше да е фалирал вече? Даже няколко пъти. А той строи завод след завод.

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    Подозирам, че ще е до полската граница, но "в района на Берлин" звучи по - престижно някак си.

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Весело

    И така лека полека Мъск ще превземе и Европа, браво на него! А някои разбирачи тук, във форума, а и не само в него плюят ли плюят как Тесли-те не ставали и не били коли за каране... Един единствен човек разби на пух и прах цялата световна космическа и автоиндустрия на големите играчи, ха-ха-ха...

  13. 13 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    И така лека полека Мъск ще превземе и Европа, браво на него! А някои разбирачи тук, във форума, а и не само в него плюят ли плюят как Тесли-те не ставали и не били коли за каране... Един единствен човек разби на пух и прах цялата световна космическа и автоиндустрия на големите играчи, ха-ха-ха...
    —цитат от коментар 12 на Дългия


    +

    SHADOWS of SOFIA
  14. 14 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Акциите на Тесла са 40% нагоре, след като най-после успя да излезе на печалба. Тези от БиБиСи може да пишат каквито и да е реквиеми - фактът е, че Тесла е светлинни години пред традиционните автопроизводители.

    Онзи ден Дойче Веле писа, че Тесла нямало да може да се конкурира с Фолксваген. Че Тесла не се и конкурира с Фолксваген - сравнете Тесла3 с недоразумението електрически Голф или новото ИД3. Да не говорим, че Тесла ЕС направо отнесе електрическото Порше на Нюрбургринг-а.

  15. 15 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Това е много странно решение за Берлин ( не за Германия) като локация. Първо защото е в източна Германия, второ регионът е доста слабо индустриализиран. Би ми било интересно да прочета анализ по тази тема.
    —цитат от коментар 8 на zxp53317185


    В Източна Германия всичко е по-евтино отколкото в Западна - терени, персонал. Освен това, Полша е на по-малко от 200км - т.е. с лекота може част от персонала да са поляци.

    А защо точно в Германия, а не в друга страна?

    Ами щото немците досега доста лошо рязаха Тесла с цел да подкрепят немската автомобилна индустрия. Субсидиите за електромобили в Германия бяха написани така, че Тесла да не може да се възползва. Та като направи фабрика в Германия Тесла вече ще е официално и "немска" компания и ще се сдобие със съответното политическо лоби в Берлин. Това е, според мен, основната причина.

    Разбира се, има и допълнителни фактори - немския пазар е най-големият в ЕС, така, че ще е удобно фабриката да е именно там. Също инженерни кадри в Германия действително има много - може би не точно в Берлин, но не е голям проблем да отидат в Берлин. Както писах - цените в Берлин на жилища и наеми са по-ниски от тези в голяма част от Западна Германия та не е проблем високо-платени кадри да се преместят там.

    Като цяло, според мен, това е доста удачен стратегически ход на Мъск. С фабриката в Берлин ще завърши присъединяването на трите най-големи пазара в Света - САЩ, Китай (там фабриката вече почна да работи) и ЕС.

    Да му мислят БМВ и Ауди (Фолксваген) - Мъск сега здраво ще почне да им ръфа от закуските.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  16. 16 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#15:"Николов"][/quote]

    по принцип си прав, но за последното изречение не мога да се съглася. ако беше така то продажбите в америка на тези марки го опровергават. лексъс и акюра заедно с инфинити им крадат къде къде по голям дял от премиум сегмента.

    Pure Chewing Satisfaction
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално



    Американските автомобилостроители от край време произвеждат В Германия.

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално



    Мъск от край време беше обявил, че ще строи Гигафабрика във ФРГ.




  19. 19 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#11] от "zxp53317185":
    Не е до полската граница. До Бранденбург е. До новостроящото се летище BER. Избрано заради близостта до столицата. За да покрие нуждите от високо квалифициран персонал.

    https://www.morgenpost.de/wirtschaft/article227634551/Tesla-baut-Gigafactory-bei-Berlin.html

    Мърфи е оптимист!
  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    . В Източна Германия всичко е по-евтино отколкото в Западна - терени, персонал.
    —цитат от коментар 15 на Николов


    Е то не е случайно това 😉 Където е цъфтял комунизъм мозък не вирее.

  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#14] от "peaspiring":

    Интересно е да се види какви ли електромобили ще предложат Форд и Фиат-Крайслер-Пежо?

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#19] от "султана глаушева":

    Ами дано му се получат нещата. Аз съм леко скептичен, понеже щом самата немска индустрия за 30 години не припозна Берлин като локация, едва ли е случайно. Но Мъск все пак е иноватор, времето ще покаже кой е бил прав.

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#3] от "Nick F":

    В други ден Баце ще се оплаче на Тръмп! Тръмп, като истински Сенсей, ще натири Мъск към България! VW и пари да ни дават, не им щем морално остарелите таратайки! 🤣😂

  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#15] от "Николов":

    Много правилно си схвамал причините за мястото на завода. Аз също така мисля, а и не само аз. Доста специалисти тук също смятат че търси да е в центъра на Европа за да му е по-лесна логистиката. Има инфраструкрура. Също ще смачка пазара на талант в Германия, защото като се опре до елмобили, Тесла е най-престижната фирма и ще обере наи-добрите инженери. Това е нова насока в която другите автомобилни компании нямат толкова опит нито такива специалисти каквито има Тесла.
    И понеже Мъск е стратегически мислител, много добре разбра че Германия - най-големия пазар на автомобили в Европа винаги ще му прави мизерии по политически начин. Вече им сърба попарата. Под натиск от другите производители Германското правителство прие толкова сложна и нечестна програма за подкрепа на електрификацията, че от всички коли само Тесла да бъде изключена. Не само това но и за да накажат всеки германец който вече си беше купил Тесла, направиха закона ретроактив и накараха хората които са взели тези кредити да ги върнат с една година закъснение. Мъск разбира се плати тези кредити на всички клиенти така че не се наложи хората да връщат пари на Меркел. Сега ще ми е интересно как ще се ебават с него.
    Освен това в областта където е Берлин има програми за правителствено подпомагане на индустрията защото района не е много развит. Вероятно ще вземе и някакви кредити или улеснения от локалното правителство.
    Но според овчарите в БГ бил тъп, мошеник и вече не само трябваше да фалира но и да бъде в затвора. Родината е пълна с такива мутанти и после се чудим защо хората предпочитат да правят заводи в Занзибар но не и в България.

    California Über Alles
  25. 25 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Нищо ве. Ние ще им произвеждаме кабелите и фаровете

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#22] от "zxp53317185":

    Берлин е световен център на хипстърския бизнес.
    Мъск и Тесла ще се чувстват добре там.

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#12] от "Дългия":

    Да не забравяме, че Мъск е африканец! 😂🤣

  28. 28 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    До коментар [#12] от "Дългия":Да не забравяме, че Мъск е африканец! 😂🤣
    —цитат от коментар 27 на vassilun


    Чел съм биографията му, да, но това няма никакво значение за нещата, които прави. Ако ще човек да е от Танганайка, щом е читав и прави така, че всички да се съобразяват с него, изисква да се отнасяме с респект към личността му...

  29. 29 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Любопитно

    Роската къде спа а не се разбра с Илон да строи фабриката на мястото на кремиковци, като му обЯсни какъв огромен автомобилен клъстър имаме и че сме топ сила в автоиндустрията.

    ум море, глава шамандура
  30. 30 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1648 Весело

    Алексей Милер не харесва това.....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#28] от "Дългия":

    Настроението на поста ми е весело! Разбира се, че няма значение къде е роден! И Фреди Меркюри бе африканец! 🤣😂

  32. 32 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#22] от "zxp53317185":
    Берлин стана много хубав град за живеене, особено за млади. Отворен, разчупен, модерен, привлича млади и образовани като магнит. А на него такива му трябват. Дано му се получат нещата, съвместни мирни проекти сближават хората, за всички ще е добре.

    Мърфи е оптимист!
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#30] от "mitko11":

    Ще построим АЕЦ "Белене" и ще имаме евтин ток да си зареждаме теслите! 😂🤣

  34. 34 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    [quote#15:"Николов"]
    —цитат от коментар 16 на serpico
    по принцип си прав, но за последното изречение не мога да се съглася. ако беше така то продажбите в америка на тези марки го опровергават. лексъс и акюра заедно с инфинити им крадат къде къде по голям дял от премиум сегмента.[/quote]

    Не е така. Не сравнявай всички Лексус с всички Тесла. Тесла е нова и малка компания и за момента истинският им продукт, който им прави пари е Тесла 3. Сравнявай този модел със съответните модели на другите производители. Няма сравнение - мачка ги всички и то с много. Най-големи загуби понася БМВ3
    Ето прочети тази статия:
    https://www.bloomberg.com/graphics/2019-tesla-model-3-survey/market-evolution.html



    California Über Alles
  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1648 Весело

    До коментар [#33] от "vassilun":

    По-скоро Перник ще се утвърди като развойно-изпитателен център за Фолксваген.....
    Колкото до АЕЦ"Белене" - ако Боко "изгони" още един руски дипломат, на който му е свършил мандата - веднага ще предплати на Росатом още 2 реактора......

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  36. 36 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#32] от "султана глаушева":

    Еми, дано. Крайно време е този град да започне и той да произвежда нещо и да допринася в бюджета, не само да гълта милиардите от западна и южна Германия.

  37. 37 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#12] от "Дългия":Да не забравяме, че Мъск е африканец! 😂🤣
    —цитат от коментар 27 на vassilun


    Той е от правилните Африканци ;)

    California Über Alles
  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1648 Весело

    До коментар [#37] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Православен?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  39. 39 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Цецоо, запиши Баце за една среща с др. му Мъск! Да го прегърне и да му предложи кремиковските отломки и ганювския гений за новата база на Спейсекс!

  40. 40 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Весело

    До коментар [#27] от "vassilun":
    да , роден е в южна африка, но не е африканец в смисъла които влагаш , майка му е канадка а баща му англичанин и учи в училища, където англосаксонската система е водеща. Освен това на 17 години се мести в Канада а на 24 в САЩ.
    Така че намека ти е повече от смешен.

    ум море, глава шамандура
  41. 41 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1648 Весело

    До коментар [#39] от "farhi":

    И да му каже:"Аз съм прост и ти си прост, така че ще се разбираме..."

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  42. 42 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Не харесват инвеститорите кремиковския парцел на цеко и това е..

    Обичам да грухтя и плюскам.
  43. 43 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#10] от "redguy":

    ами погледни му "печалбата" и ще разбереш... :) класическа ситуация , в която инвестотрите стоят в губеща компания надявайки се че парите, които са наляли в нея ще се върнат и наливат още за поддържат надеждата си...

    Мисля, че на всеки е ясно че големите автопроизводители не са минали все още на повече електрически модели не защото не могат а защото би било глупост да канибализират настоящите си ДВГ модели. И като се има предвид опита им в сглобяване на автомобили от близо век доста лесно ще минат и задминат Тесла. В случая с Тесла да си първи на пазара не се оказва голямо конкурентно предимство.

  44. 44 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1099 Весело

    До коментар [#8] от "zxp53317185":Подозирам, че ще е до полската граница, но "в района на Берлин" звучи по - престижно някак си.
    —цитат от коментар 11 на zxp53317185


    Няма нужда да прорукувата в статията е казано къде точно е терена ,но...
    Такъв завод в Германия трябва много рязко да събуди Народните автомобилисти които искат да изнасят производства ,май трусовете в икономиката са предстоящи и фатални за конформистие по цялото кълбо.

  45. 45 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#34:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]
    Да погледнем данните за продажбите за последния месец(септември)
    Акюра - 11 098 продадени автомобила
    Лексъс- 18 860 продадени автомобила
    Тесла- 23 025 продадени автомобила
    Какво да коментираме повече...….

  46. 46 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Весело

    Кога ще фалира Тесла, само да попитам борсовите експерти?
    Бегъл поглед на цената на акците - около 350 долара.
    Леле каква неистова радост беше кога паднаха на 220...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  47. 47 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#11] от "zxp53317185":

    Ами пише, че ще е до летището, а то не е към Полша. Ма щом това те сгрява...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  48. 48 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#47] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Баш към Полша е, но карай 😉

  49. 49 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Необяснимо.
    Можеше да избере Османия

    ""Тесла" избра Берлин
    за първия си завод в Европа"

  50. 50 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Разстроено

    До коментар [#33] от "vassilun":
    като пътувам по магистралите построени по времето което управлява мутрата, по добре да не се строи АЕЦ, и не е заради парите които ще открадне шайката , тях така или иначе ще ги окраде, а защото нямаме нужда от атомна бомба

    ум море, глава шамандура
  51. 51 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Ех, и с тоя завод ни прекараха.
    —цитат от коментар 3 на Nick F


    Що бе, що да са ни прекарали? Както и друг път съм писал на нас не ни е нужен завод за автомобили с ДВГ. В момента е началото на западането на тази индусртия. Ясно беше, че Мъск няма да дойде да строи на терена на Кремиковци, а ФВ ни третирт като мюре по отношение към турците. Най-добре ще е да поканим тук Хюндай да започнат да строят модела си Кона и други електрички.
    Електрическият автомобил е доста по-прост като конструкция, а ние имаме потенциала да почнем производство на основни компоненти: батерии в Добрич, трансмисии и двигателни мостове в Шумен, електродвигатели във Видин, лагери в Сопот. Сега тези мощности може да са в окаяно състояние, но с малка помощ от Хюндай /техническа, технологична, ноу-хау/ и държавата /финансова, в позволените рамки от ЕС/ те могат да бъдат реорганизирани за нуждите за производство на електроавтомобили. Тук следва любимият въпрос на нихилистите: да де, ама кой ще работи? Ако бъдат предложени нормални европейски заплати в горепосочените производства както и в основния завод за сглобяване на електроколите, то кой специалист българин-гурбетчия няма да предпочете да се върне и да работи в България?

    Прекрасно звучи, нали? Но все имам малкото останала надежда, че в България се намират хора, които да осъществят подобна идея...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#40] от "DonKey Hot":

    Чувство за хумор? 1😂🤣

  53. 53 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#29] от "DonKey Hot":

    и аз исках Мъск да си направи завода тук,
    ама той си каза, че инженерите в Германия са страхотни.
    все пак купи Громан през 2016 и сега същите тея громан
    му направиха една супер машина, която прави купето
    от една част, за разлика от предишния начин със 72 части.
    и отделно намали окабеляването от 1500 метра на 100
    с използването на кабелни канали. а Плевнелиев да не се
    занимава с лакейство на борисов, а да мине към демократите.

  54. 54 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    До коментар [#53] от "mihail_p":
    освен визионер е и практик, което го прави и успешен като предприемач

    ум море, глава шамандура
  55. 55 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Любопитно

    До коментар [#52] от "vassilun":
    подигравка с произхода на човек не бих нарекъл чувство за хумор, това е както навремето думата българин беше обидна в Италия.
    Част от хумора е че жената на обама също бе расист, само че към белите

    ум море, глава шамандура
  56. 56 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    In the interest of full disclosure държа акции на Тесла. Купих ги миналата година, когато цената бе в диапазона между 330 и 350. Точно преди цената да се срине. Та сега ми олеква, че курсът се възстанови.

    Тогава купих защото четох една статия (написана от руснак) където съвсем детайлно се обясняваше защо Тесла е поне 5 години преди който и да е друг производител - и то в най-песимистичния за Тесла развой на събитията. Просто Тесла съчетава прекалено много изобретения, които все още нямат еквивалент. Та се направих една сметка, че до 5 години Тесла може да вземе 20 - 30% от пазара на БМВ в Европа. А като гледам колко много БМВ-та има това ще е огромна хапка. Т.е. Тесла тепърва ще прави пачка. Та моето очакване е курсът да продължи да расте. Съмнявам се, че ще стане 800 както предрича Реалист, ама 400 и дори 450 ми се струва реалистичен вариант.

    Разбира се много неща може да се случат междувременно. За мен най-големият риск е самият Мъск. Той е безспорен гений, ама и е леко чукнат в главата и прави изпълнения от които на акционерите никак не им става леко. Аре аз съм леко претръпнал (инвестирах през 2013-та в Биткойн и не съм продавал и до сега въпреки ръстовете и спадовете), ама хора с по-слаби нерви не издържат на тая волатилност.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#55] от "DonKey Hot":

    Къде видяхте "подигравка"?

  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#52] от "vassilun":подигравка с произхода на човек не бих нарекъл чувство за хумор, това е както навремето думата българин беше обидна в Италия. Част от хумора е че жената на обама също бе расист, само че към белите
    —цитат от коментар 55 на DonKey Hot


    Dude, relax! Нито Мишел е расистка, нито "африканец" е подигравка а е шега. ОК, не си я схванал. Не всеки е необходимо да има чуство за хумор. Но ставаш неприятен когато си войнстващ joy-kill.

    California Über Alles
  59. 59 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#9] от "Позорно събрание":

    Брех ако беше Орешаро на власт щяхме да вземем гигафабрика на тесла ли. Брех брех брех.........

  60. 60 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    In the interest of full disclosure държа акции на Тесла. Купих ги миналата година, когато цената бе в диапазона между 330 и 350. Точно преди цената да се срине. Та сега ми олеква, че курсът се възстанови.Тогава купих защото четох една статия (написана от руснак) където съвсем детайлно се обясняваше защо Тесла е поне 5 години преди който и да е друг производител - и то в най-песимистичния за Тесла развой на събитията. Просто Тесла съчетава прекалено много изобретения, които все още нямат еквивалент. Та се направих една сметка, че до 5 години Тесла може да вземе 20 - 30% от пазара на БМВ в Европа. А като гледам колко много БМВ-та има това ще е огромна хапка. Т.е. Тесла тепърва ще прави пачка. Та моето очакване е курсът да продължи да расте. Съмнявам се, че ще стане 800 както предрича Реалист, ама 400 и дори 450 ми се струва реалистичен вариант.Разбира се много неща може да се случат междувременно. За мен най-големият риск е самият Мъск. Той е безспорен гений, ама и е леко чукнат в главата и прави изпълнения от които на акционерите никак не им става леко. Аре аз съм леко претръпнал (инвестирах през 2013-та в Биткойн и не съм продавал и до сега въпреки ръстовете и спадовете), ама хора с по-слаби нерви не издържат на тая волатилност.
    —цитат от коментар 56 на Николов


    Пий един Xanax и гледай дългосрочно. Мъск е риск защото утре ако умре Тесла ще мине през криза. Но няма да загине. Прекалено ценна марка стана. Винаги някой ще ги купи дори и само за името.
    Няма начин да станат много печеливши в следваяата една, две години. Нали виждаш че още купуват компании и правят капитални инвестиции. Тези $2 милиарда за новия завод трябва да дойдат от някъде.
    Според мен, а и според умни хора които знаят повече от мен и теб, климата вече се обърна. Факта че големите компании влагат милиарди, означава че този пазар няма да намалява а ще расте. Никой не може да предскаже каква е бъде цената но $450 след една година е съвсем реално. ми ако Модел Y се окаже успешен? Ако успеят да изкарат добър пикап? Ако рефрешват Модел S? Ако модернизират Модел Х и го направят с батерии от Модел 3, новия H/W и му намалят цената на около $70К? Къде ще бъде цената тогава?

    California Über Alles
  61. 61 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Да беше избрал Турция!

  62. 62 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    По-скоро на България НЕ и нужен автомобилин завод. Съпътстващите подизпълнителски производства са абсолютно доходоносни занимания, но плюсът им е че са много по-гъвкави и жизеспособни отколкото мега-структура. Това има отношение с преструктуриране при фалити и др. сътресения.
    Иначе, относно Теслата.
    Германия има дългогдишни политически традиции в зеленото движение. Екологичната култура е на ниво, което предполага добро приемане на инвестицията на Мъск.

  63. 63 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    До коментар [#58] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    California Über Alles, ми е напълно достатъчно за да прегърна съвета

    До коментар [#57] от "vassilun":
    в отговора на въпроса "И така лека полека Мъск ще превземе и Европа"

    ум море, глава шамандура
  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално



    Илон Мъск много мяза на някогашния Хауърд Хюз.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Хауърд_Хюз

  65. 65 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Е как ? нали щеше да бъде в Горно Надолнище ? Където имало мноооооог техници и мноооооого инженери и мнооооооооого IT ?

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  66. 66 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    До коментар [#60] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Да, по принцип най-големият риск е самият Мъск.

    Ама миналата година прецених, че Тесла е минала вече през най-трудното и, че от тук нататък ще е по-лесно.

    Ако тръгнат керемидите дето ги прави това ще е друг game-changer. В континентална Европа може и да не пожънат голям успех щото повечето хора живеят в блокове, ама в САЩ и ЮК могат да избият рибата.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  67. 67 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Не остана световен проблем,
    от нашенеца да не бъде решен.

  68. 68 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    [quote#63:"DonKey Hot"]До коментар [#58] от "Pontif New Dnevnik SUCK":California Über Alles, ми е напълно достатъчно за да прегърна съвета.

    Ааааа ..бих приел иронията но само ако можеш да ми кажеш какво означава "California Über Alles" , от къде идва и какво искат да кажат с това.

    California Über Alles
  69. 69 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Интересно какво Русия ще продава,
    когато ел. автомобила се внедрява?

  70. 70 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#60] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Да, по принцип най-големият риск е самият Мъск.Ама миналата година прецених, че Тесла е минала вече през най-трудното и, че от тук нататък ще е по-лесно.Ако тръгнат керемидите дето ги прави това ще е друг game-changer. В континентална Европа може и да не пожънат голям успех щото повечето хора живеят в блокове, ама в САЩ и ЮК могат да избият рибата.
    —цитат от коментар 66 на Николов


    Абе нещо за момента нищо не правят с керемидите. Не знам защо. Но иначе са на пазара с обикновените панели и с батериите. Освен това има няколко проекта за големи банки с батерии за балансирне на мрежата. Такива каквита направиха в чжна Австралия. Сега правят такава станция с батерии на Moss Landing между Santa Cruz i Monterey в бившата електроцентрала там.
    Иначе не виждам защо колите да носят голям риск. Риска беше преди 2, 3 години когато започваха с Модел 3 и нямаха пари. Сега имат около $6 милиарда доход на 3 месечие. За сега правят 90К коли на 3месечие и ги продават. Китай тепърва ще започва и там пазара е огромен. Труда там им излиза $6/ч в САЩ $11/ч това е 40% по-малко а цените са само с 6% по-ниски. Това автоматически ще им дигне марджина.
    Освен това сега вълната се обърна. Преди не се купуваха ел.коли защото нямаше зареждачки. Сега мрежата на Тесла е огромна а има и други сериозни играчи които инсталират зареждачки в Европа и САЩ и Азия. Аз си мисля че риска за колите на Тесла намалява а не се качва.
    Винаги има шанс нещо да ни изненада но изглежда че се стабилизират. Най-важно е че общественото мнение се смени за последните 3 години. Преди беше новелти за богаташи. Сега гледай какво става. То затова ФВ и БМВ и Мерцедес и Ягуар тичат и си държат гащите с ръка.

    California Über Alles
  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Илон Мъск много мяза на някогашния Хауърд Хюз. https://bg.wikipedia.org/wiki/Хауърд_Хюз
    —цитат от коментар 64 на Нинов


    Дано не свърши като него

    California Über Alles
  72. 72 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1696 Весело

    До коментар [#68] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    явно визираш 39 губернатор на Калифорния Edmund Gerald Brown Jr., и пънк групата Dead Kennedys и парчето им California Über Alles.
    американския хумор не ми е сила, предпочитам англииския

    ум море, глава шамандура
  73. 73 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Добро решение, Тесла и Спейс екс са вдъхновение за всеки млад инженер.

  74. 74 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1266 Весело

    До коментар [#12] от "Дългия":

    +++! И много успешно игнорира дилърите на коли. Заедно със скъпите им сервизи... Завижда му на визията!!

  75. 75 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    Ние не сме ли кандидати. Борисов сигурно не е разбрал,че се строи нов завод.

  76. 76 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#70:"Pontif New Dnevnik SUCK"][Преди беше новелти за богаташи. Сега гледай какво става.]

    Какво става ? 60000$ за Тесла срещу 20000$ за Honda Civic в Канада. И преди съм го казвал, Тесла е втора или трета кола в домакинството, обикновенно един трак, един седан на бензин, и една Тесла. По мои наблюдения Тесла карат плешиви мъже над 50.

    Берлин може и да е хипстърски град, но хипстърите не карат Тесли защото не могат да си позволят. Хипстърите са бедни комлексари, позйори.

    И от какво да се притеснява Милер. Тези коли се зареждат с ток. Германците се отказаха от ядрената енергия, зелената енергия не е надежден източник. Ще се наложи да компенсират с ток от газ или нефт.

  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Та моето очакване е курсът да продължи да расте. Съмнявам се, че ще стане 800 както предрича Реалист, ама 400 и дори 450 ми се струва реалистичен вариант.
    —цитат от коментар 56 на Николов


    Колега, хората предричат $6000 за акция на Тесла за следващите 10 години. И това, че капитализацията и ще е $1-$2 трилиона. Тесла в момента е с борсова капитализация от $55 милиарда. Аз лично мисля, че шанса това да се случи е много голям. Тесла има лукса да е първият бизнес в нов пазар. Такава компания е Амазон. Първият обира целият пазар, това винаги се случва!

    И отделно, Тесла не е само коли.

    Тесла е енергиен бизнес, Солар сити бе най- големият инсталатор на соларни панели в САЩ преди да бъде купен от Тесла.

    Тесла е изключително вертикално интегрирана компания и скоро ще започне и сама да си прави батериите. Не мисля, че Джей Би Страубър (другият основател на Тесла) в момента е пенсиониран. Мисля, че развива батерията за която писа преди 2 години Джон Гуденов, откривателя на литиевата батерия, носител на нобелова награда за това откритие. И както Тесла купи Груман, който им оправи технологията на строене на автомобили, така Тесла купи Максуел за технологията сух електрод. И канадската компания Хайбар, която прави уникални машини за производство на литиеви батерии на всички производители на литиеви батерии.

    Батерията на Гуденов и Брага се нарича стъклена батерия. Гуденов я открива на 93 години, 2017-та. Тази батерия издържа по 25 000 зарядни цикъла (около 80 години) и с времето увеличава капацитета си. Казвате, това е фантастика? Не и при Мъск!

    Да не отварям дума за автопилота, камиона, застрахователният бизнес и публичните автономни таксита, ..... електрическите самолети, .....

    Купувам Тесла винаги когато падне и ще я държа поне 5 години!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#56] от "Николов":

    Те хубаво ще вземат 20% от дяла на БМВ, ама в момента финансовата капитализация на Тесла е долу-горе колкото тази на БМВ, което ми се струва силно спекулативно.

  79. 79 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#77] от "Realist":

    Кога някога в историята автомобилна компания е струвала 1 трилион?! Ти чуваш ли се? А тия автономни таксита щеше да ги пуска 2019 година, ама грам ги няма

  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#79] от "primerno":

    Най- голямата ви грешка е, че смятате Тесла за автомобилна компания. Тесла не е само автомобилна компания като БМВ, Тесла не е само енергийна компания като GE, Тесла е технологична компания. Амазон, Гугъл, Майкрософт, .Епъл са за сравнение с Тесла, не БМВ, Фолксваген или Тойота....

    Вземете се информирайте преди да пишете!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#79] от "primerno":

    А за автономните таксита, ще ги пусне, не се притеснявайте. И това ще стане. И Илон никога не е казал, че ще стане 2019, по- вероятно 2020-2022, което хич не е далеч. И ако сравним най- близкият конкурент на Тесла в автономните таксита, WAYMO, която в момента е поделение на Гугъл. WAYMO са доста по- назад от Тесла и изчислената им пазарна капитализация е около $120 милиарда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#79] от "primerno":А за автономните таксита, ще ги пусне, не се притеснявайте. И това ще стане. И Илон никога не е казал, че ще стане 2019, по- вероятно 2020-2022, което хич не е далеч. И ако сравним най- близкият конкурент на Тесла в автономните таксита, WAYMO, която в момента е поделение на Гугъл. WAYMO са доста по- назад от Тесла и изчислената им пазарна капитализация е около $120 милиарда.
    —цитат от коментар 81 на Realist


    Айде бе. Един милион, ама някой друг път и не и следващите 5 години

    https://www.businessinsider.de/tesla-plant-robo-taxis-bis-2020-2019-4

  83. 83 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    От последното фейк видео през 2016, за което са им били нужни "само" 170 дубала колко са напреднали?

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-video-completely-fake.101890/

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#82] от "primerno":

    И в следващите 10 да стане, каскет, ще стане. БМВ кога ще пуска 1 милион таксита?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Между другото, Тесла ще прави Модел Y в гигафабриката си в Берлин. И другият модел, който ще прави там ще е Модел 2. Това е автомобил специално за европейският пазаз, по- малък и по- евтин от Модел 3. В САЩ най- много ще се продават Модел 3, Y и тръка, който ще бъде показн 21-ви този месец, в Китай, Модел 3, в Европа Y и 2.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#84] от "Realist":

    Те не обичат да лъжат инвеститорите си, не каскет

  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Между другото, за разлика от WAYMO, който ползва Лидар, автопилота на Тесла ползва почти изключително само камери. И за разлика от WAYMO, който ползва чип на NVIDIA, автопилота ползва собствен специализиран чип на Тесла, много по- добър от това което в момента предлага NVIDIA в тази област. По това Тесла прилича на Епъл, последният сам си разработва процесорните чипове и не разчита на Интел, АМД или NVIDIA.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#84] от "Realist":Те не обичат да лъжат инвеститорите си, не каскет
    —цитат от коментар 86 на primerno


    Ми инветирай в тях, бре Гуньо, остави останалите да ги лъжат, нали ти си "просветеният"! Инвеатирай в БМВ, дивидента им е 4.75%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално

    [quote#88:"Realist"][/quote]

    Що ти кога ще вземеш дивидент? 2030 ли, папагал? Като някой не е съгласен с мнението ти почва веднага да обижда. Пълен фанатик си.

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Що ти кога ще вземеш дивидент? 2030 ли, папагал? Като някой не е съгласен с мнението ти почва веднага да обижда. Пълен фанатик си.
    —цитат от коментар 89 на primerno


    Селски, от компания, която расте обикновено не дава дивидент. Дивидента, който ще ти дава БМВ ще е печалбата от бизнеса, който тази компания няма да инвестира за да расте. Защото няма идея накъде да расте!

    И Амазон не дава дивидент, ама пазарната им капитализация е около $1 трилион.

    Що БМВ вместо да дава дивидент не построи с него една гигафабрика за батерии? Амазин и Тесла инвестират в бизнеса си и в други бизнеси си за растеж, БМВ не.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2056 Весело

    Чудно, според герберския гуру, Лойковината е чудесно място за правене на бизнес и производство. Що тогава Мъск не строи завод в такава атрактивна дестинация? М?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  92. 92 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#90] от "Realist":

    Мнението ми е че Амазон е надценена компания.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#92] от "tsyrvulan":

    Ако питате мен:

    Тесла, Амазон, Гугъл бих купил винаги когато акциите им падат. Това са компании, които ще определят следващото десетилетие и ще растат. И още, Square, Виза и Zillow.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    До коментар [#93] от "Realist":

    Не искам да объркам останалите, в момента не инвестирам в нищо, защото смятам, че сме пред пазарна корекция. В момента събирам за времето на корекцията. А Тесла, това което съм закупил досега смятам да го държа поне 5 години и да акумулирам, когато цената на акцията падне.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#77] от "Realist":

    Великолепен коментар, благодаря. Видя ли как се изгъбарка Мъск с най големия шортър, след като оня хвърли кърпата: https://www.teslarati.com/tesla-tsla-short-david-einhorn-elon-musk-letter-response/amp/

  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#95] от "bobyb":

    Мерси! Ценя коментарите ти, и с тва, похвалата е още по- голяма! Поздрави! :-)

    Бих добавил, да познавате някой шортър милиардер? Аз не познавам такъв, най- богатите хора на света са създали нещо, не са залагали в унищожаването на нещо. Някой бил познал за колапса на Енрон, и толкоз, познал едно събитие. Някой бил познал световната криза, и толкоз.

    Нито Бил Гейтс, нито Джеф Безос, нито Оракула от Омаха, нито Джак Ма, ...., Сергей Брин, ...., никой от тях не е шортър. Всеки от тях е създал, не е разрушил бизнес!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#56] от "Николов":Те хубаво ще вземат 20% от дяла на БМВ, ама в момента финансовата капитализация на Тесла е долу-горе колкото тази на БМВ, което ми се струва силно спекулативно.
    —цитат от коментар 78 на primerno


    Пич, цялата концепсия за борсово финансиране се базира на спекулация. "Спекулация" в Английския смисъл на думата не в народния. Спекулация не означава мошеничество а прогноза. Цената на акцията се определя от средноаритметичната спекулация на всички собственици на акции и на всички които искат да си купят. Това е какво залагат хората да бъде бъдещето на компанията. Разбира се че ако продадеш всички машини и сгради на тесла и ако екстраполираш печалбите им, никога няма да стигнеш до такова число $55млрд. Но това важи и за всички други компании.
    Цената се определя на базата на обща спекулация или прогноза какъв ще бъде ръста в бъдеще. Цените растат само на компании които прогнозират да имат ръст. Тогава желанието за печалба сработва и хората влагат пари в тези акции с цел да се обогатят в бъдеще. Голям риск, големи печалби или загуби. малък риск - наример Катерпилар - малко мърдане на акциите продиктивано главно от външни за компанията фактори.

    California Über Alles
  98. 98 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#60] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    за мен въпроса е колко дълго може компания, която е на загуба да поддържа борсова цена само заради много яките перспективи пред нея, а пък eps да продължава да е де факто loss per share...

  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    за мен въпроса е колко дълго може компания, която е на загуба да поддържа борсова цена само заради много яките перспективи пред нея, а пък eps да продължава да е де факто loss per share...
    —цитат от коментар 98 на Yomega


    И Тесла колко е на загуба? Аз бих ви казал, от последните 5 тримесечия, 3 е на печлба, 1 е на 0 (нито загуба нито печалба) и 1 е на загуба. Вземете се образовайте преди да драската редовните глупости по форумите.

    Дайте разчетите по тримесечия да видим всички, колко е на загубя?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#96] от "Realist":

    Ясно е, че шортърите са малцинство, което обаче опитва да спечели от от глупостта и алчността на мнозинството. 2007 всичхки бяха опиянени от какви ли не деривативи, жариации и пермутации на CLO, CMBS, CDO и пр. Джон Полсън обаче реши, че балонът е безкрайно надут. И докара фантастично печалби за инвеститорите, чиито пари най-вероятни идват от сфери по-реални от хедж фондовете...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK