Синдикатите във "Фолксваген" не искат завод в Турция и тя ги ухажва

Синдикатите във "Фолксваген" не искат завод в Турция и тя ги ухажва

© Associated Press



От месеци очакваме решението на "Фолксваген". Първо надпреварата беше между Турция и България, после остана само Турция. Но след турската военна офанзива в Северна Сирия решението отново бе отложено. Сега има раздвижване, пише "Дойче веле".


До края на тази година "Фолксваген" ще реши дали ще строи новия си завод в Турция. Това бе съобщено след заседание на Надзорния съвет на концерна. В средата на октомври "Фолксваген" за пореден път отложи това решение - заради турската офанзива в Северна Сирия, натъкнала се на остра международна критика. До този момент изглеждаше сигурно, че в съревнованието за завода Турция ще бъде предпочетена пред България, припомня германската осведомителна агенция ДПА.


"Фолксваген" е длъжен да постъпва морално"


Малко след началото на турската военна операция в Сирия прозвуча и още едно важно политическо изявление по въпроса за бъдещия завод на "Фолксваген". Тъй като в концерна дялово участие има и германската държава - и по-точно провинция Долна Саксония, позицията на министър-председателя на тази провинция е решаваща за бъдещата инвестиция. В средата на октомври министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл недвусмислено заяви, че при сегашните обстоятелства той лично не може да си представи, че такава инвестиция ще бъде направена тъкмо в Турция.




Против са и синдикатите във "Фолксваген", които по закон също могат да спрат такова инвестиционно решение. Бернд Остерло, председател на Съвета на работниците и служителите във "Фолксваген", заяви, че изграждането на завод в Турция е неприемливо в момент, когато страната "се опитва да постигне своите цели с война и насилие". Пред медиите Остерло добави, че на фона на историята на концерна по времето на националсоциализма "Фолксваген" е натоварен с особена отговорност. "Фолксваген" е длъжен да постъпва морално", каза Остерло.


В отговор турската страна се опитва да спечели одобрението на синдикатите във "Фолксваген". Баран Челик, президент на турския Съюз на износителите от автомобилната промишленост, казва пред "Ханделсблат", че е отправил предложение към съответните турски синдикати да разговарят неофициално с колегите си във Волфсбург.


Турски източници твърдят, че независимо от всичко разговорите между "Фолксваген", турската автомобилна индустрия и правителството в Анкара продължават. В края на миналата седмица Баран Челик потвърди, че турското правителство продължава контактите с концерна. Същото заяви и министърът на индустрията Мустафа Варанк. А Алпер Канджа, шеф на турската асоциация на автодоставчиците, твърди, че "Фолксваген" продължава преговорите и с турските подизпълнители в автомобилния бранш. "Зюддойче цайтунг" цитира Канджа с информацията, че пратениците на "Фолксваген" в Турция дори са проучили въпроса с местата в детските градини и в училищата. Той лично продължавал да се надява, че "германците все пак ще дойдат".


Турция иска тази инвестиция на всяка цена


Министър Мустафа Варанк, който преди това беше съветник на президента Ердоган, формулира турската позиция така: "Когато фирмите започнат да взимат политически решения, те всъщност игнорират интересите на своите инвеститори". Варанк защитава турската военна офанзива в Сирия с аргумента, че била "борба срещу тероризма".


От турското Министерство на външните работи също демонстрират неразбиране по отношение на острата критика срещу турската военна операция. "Нашите съседки се казват не Белгия и Люксембург, а Сирия и Ирак", казва високопоставен турски дипломат пред "Ханделсблат". Този факт според него автоматично предопределял една по-различна външна политика.


За Турция евентуалната инвестиция на "Фолксваген" е въпрос не само на престиж, коментира "Ханделсблат". Защото евентуален провал на тази инвестиция тежко ще удари турската автомобилна индустрия, на която ще ѝ трябва много време, за да излезе от кризата, пише изданието. А "Зюддойче цайтунг" припомня, че безработицата в страната продължава да расте и вече е достигнала 14 процента, като най-много работни места се закриват именно в промишлеността.

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Достатъчно е синдикатите да попрочетат във форума на дневник, за да са сигурни че Турция е най - доброто място за завод на ФВ в целия свят и за всички времена 😉

  2. 2 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Без западни инвестиции Турция е банкрутирала тотално..Неразвит и нереформиран пазар като турския не може да си позволи изпускане на инвестиции...Само,ще да са мислили когато нарушават брутално човешките права.Германия е най-развитата демократипна държава и не може да хрантути една слаба и недемократична кочина като Турция...

    AGAINST CHINA
  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Любопитно

    Турция иска тази инвестиция на всяка цена
    =======
    Не се знае каква е цената на VW .....но турската офанзива в северна Сирия не подлежи на никакъв търг.....тя е друга бира....

    Bukalemun
  4. 4 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Спиране на всички инвестици от страна на западните държави и недоразумението Ердоганчо ще квичи като заколено прасе...

    AGAINST CHINA
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Синдикатите в Германия със сигурност знаят, че според Хиджра днес 1397 година...
    Средновекивието си е средновековие и никак не е гот...

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Ще пият една студена вода турците.

  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    Всяка държава има нужда от инвестиции. ЕС се готви да наложи санкции на Турция и дори такова решение вече е взето, но водения от икономическите си интереси акционерите на "Фолксваген" ще построят завода в Турция. Противното би било най-голямата санкция за Ердоган, но германците бързо забравиха бруталното и цинично поведение на Ердоган в близкото минало и ги наричаше "фашисти", а себе си изкара голям демократ, като в същото време подложи на репресии десетки хиляди турски граждани.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Турция иска тази инвестиция на всяка цена=======Не се знае каква е цената на VW .....но турската офанзива в северна Сирия не подлежи на никакъв търг.....тя е друга бира....
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    Абе там нещата не са толкова розови, Турция похарчи над милиард залудо, по колко излиза един убит кюрд?
    Едно е сигурно, VW ако дойде в България ще си донесат поне 5-10 хиляди умни и красиви турци да им работят, защото ние нямаме подходящи бачкатори за тази корпорация!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    Ще бутнат кинти и на шефовете на синдикатите, както и на шефа на Фолксваген и готово!

    Помним срещата между Ердоган и шефа на ФВ на четири очи!
    Това ми били търговски преговори?!?

    И германците ще ми говорят за корупция?

  10. 10 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Ако може да ми разясниш каква "бира" е тази офанзива? За мен няма оправдание за нахлуване в суверенна държава, при това в 21ви век. И не говоря само за турските действия.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Виж сега... Тя чашата се пълни по малко. Днес ракети С-400, утре офанзива в Сирия, после сондажи в Кипър... И току виж чашата преляла и Ердо `ан (да се свети името Му) от двата стола се озовал паднал по гръб. ;)

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4659 Неутрално

    Парите не миришат.
    Алчните немци няма да се посвенят да правят завод, стига да носи печалби.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    "Едно е сигурно, VW ако дойде в България ще си донесат поне 5-10 хиляди умни и красиви турци да им работят, защото ние нямаме подходящи бачкатори за тази корпорация!"
    ***
    Това заслужава място в златния фонд на глупостите, които си пльосбал в този форум.

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alarmstufe: Rot":

    Дори и в глупостта има доза истина. А именно, че нямаме хора. Колкото и да се напъваме, това е. Хората заминаха и заминават... Управляващите продължават да се чешат по главите и да се чудят, защо заминавали хората?! Освен, ако не обещаят на Фолксваген, че ще им докарат десетина хиляди виетнамци...! :)))

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Парите не миришат. Алчните немци няма да се посвенят да правят завод, стига да носи печалби.
    —цитат от коментар 12 на Незнайко в Слънчевия град


    В случая не сте прав, немци са и синдикатите които спират сделката. Алчни са акционерите които само отчасти са немци, но и в крайна сметка всеки акционер цели по - голяма печалба. Но самите немци (общество и служителите във ФВ) хич не са въодушевени от идеята за завод в Турция.

  17. 17 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Турция иска тази инвестиция на всяка цена=======Не се знае каква е цената на VW .....но турската офанзива в северна Сирия не подлежи на никакъв търг.....тя е друга бира....
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    Четеш ли бе кукуряк анадолски???Без западни инвестиции умирате прави.Турция при Ердоганчо е една банкрутирала анадолска кочина...Ислямис..т...

    AGAINST CHINA
  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#15] от "Petleshev":

    Естествено че има хора. Дайте добра заплата, сигурност и перспектива и сивотата заваляват. Е баламите свършиха, но не и хората.

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ти, за какво си мислиш, че правят заводи? За да развиват благотворителна дейност ли? Много сте интересни такива...... :)))

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    сивотата- сивитата 😉

  21. 21 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#14] от "Petleshev":
    Борисов и по зад*ика да ги плеска това може да преглътнат, на Бай Ганьо после може да му дърпат ушите. Ма това, че всеки среден чиновник от САЩ може да дигне телефона и да нареди на ББ да им прави номера и даже затвори Фолксваген не може да ги радва.

  22. 22 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Ако Фоклваген предложи на работниците прилични оферти за релокация, сигурен съм, че синдикатите ще са навити и много от работниците ще приемат и ще се преместят в България. Работниците ще имат по-висока покупателна способност у нас отколкото в Германия.

    И така проблема с работната ръка - и по-точно липсата на такава в България, ще бъде поне частично решен.

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    "... Дайте добра заплата, сигурност и перспектива..."!

    Е, да де! Колко пъти да предъвкваме, че тия неща ги няма? Ако ги имаше, хората щяха да си стоят тук. Вместо това се предлагат 700-800 лева и празни приказки за светлото бъдеще... Предлагат се и много харизма, съчетана с евтин правешки хумор. Ама вече, няма интерес към тях. ;)

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Спиране на всички инвестици от страна на западните държави и недоразумението Ердоганчо ще квичи като заколено прасе...
    —цитат от коментар 4 на Against China


    Инвестиции се правят там, където ще има ПЕЧАЛБА - това е ЕДИНСТВЕНИЯТ критерий. В Турция има много инвестиции, защото хората вложили там пари правят добри пари. Така е било, така е сега и няма причини да не е така и в бъдеще.

  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Ако Фоклваген предложи на работниците прилични оферти за релокация, сигурен съм, че синдикатите ще са навити и много от работниците ще приемат и ще се преместят в България. Работниците ще имат по-висока покупателна способност у нас отколкото в Германия.И така проблема с работната ръка - и по-точно липсата на такава в България, ще бъде поне частично решен.
    —цитат от коментар 22 на shisharko


    Това на множеството ще им се стори невероятно, но има голяма доза истина. Говорил съм с доста немци и всички заявяват- дайте ми немската заплата и веднага се местя в България за постоянно.

    За съжаление рядко им я дават 😀

  26. 26 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3628 Весело

    До коментар [#14] от "Petleshev":

    Петлешев, много сте ми смешни такива като теб- още не сте овладели правописа, но се смятате за големи умници, че и акъл на другите давате!

    Що бе, неграмотнико, се имаш за голям капацитет?

  27. 27 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#23] от "Petleshev":

    Това го написах хипотетично, в случай че дойде производител като Фолксваген. Но може би и точно заради написаното от Вас това няма да се случи. Ниски заплати->ниско ниво-> ниска квалификация - липса на специалисти Т. нар. Teufelskreis. И държавата не прави нищо за да го пресече.

  28. 28 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Синдикатите в Германия със сигурност знаят, че според Хиджра днес 1397 година...Средновекивието си е средновековие и никак не е гот...
    —цитат от коментар 5 на selqnin


    Не виждам какво общо има Хиджра с Турция. Идете там и вижте растежа, вижте как хората работят, вижте инфраструктури, здравеопазване по-добро от половин Европа, растеж на високотехнологични области, голям ръст в образование (преди 5-6 години успяха да класират един университет в ТОП100 на света, което вече е сериозно). Работят съвестно и добре, имат съзнание за растежа си, имат СЕМЕЙСТВО и демография. Хиджра-та я търсете някъде другаде. Защото като пресичате Кап. Андреево се чудите от коя страна е всъщност Европа. А клишетата ги оставете за малоумниците от футболните агитки.

  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#22] от "shisharko":

    Блажени са вярващите...! Откъде ще дойде по-високата покупателна способност на тия работници? Цените на храните, горивата и почти всичко останало са еднакви тук и там. Да не казваме, че храната тук може и да е по-скъпа. Тия работници в какво ще живеят? В миризливи панелки из Люлин и Обеля? Ами децата им, къде ще учат? Ами жените им, къде ще работят? Шивачки за 500 лева може би...?! С какво ще се сблъскат тия работници тук? Я се замисли...! Да не говорим, ако им се наложи да ползват нашата здравна система. Дали няма да са събрали куфарите, а?!

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2409 Весело

    "От турското Министерство на външните работи също демонстрират неразбиране по отношение на острата критика срещу турската военна операция. "Нашите съседки се казват не Белгия и Люксембург, а Сирия и Ирак", казва високопоставен турски дипломат пред "Ханделсблат". Този факт според него автоматично предопределял една по-различна външна политика."

    Точно тези два агресивни съседа всеки момент са готови да нападнат беззащитна Турция е затова тя е принудена да се отбранява като окупира териториите им!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  31. 31 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    Катарският фонд, който е акционер във Фолксваген натиска завода да е в Турция. Но, катарците с техните 17% няма как да командват изцяло

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#26] от "faeton.":

    Не знам, какво ти е смешното. Не чувам някакви смислени доводи, ами само общи приказки. Правописът ми си е съвсем наред. Сигурен съм, че пиша доста по-грамотно от вожда ти. Друго...?!?

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    И по този начин турските представители по мислене се изравняват с Хитлер :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":Ако може да ми разясниш каква "бира" е тази офанзива? За мен няма оправдание за нахлуване в суверенна държава, при това в 21ви век. И не говоря само за турските действия.
    —цитат от коментар 10 на truly


    Айде аз да отговоря вместо мехтера - Турция има всички основания, съвсем легално за тези операции. Сирия е суверенна държава, но тя не е в състояние да контролира половината си територия, в резултат на което, Кюрдски бандити и терористи направиха етническо прочистване и се настаниха по протежение на Турската граница, с цел да контролират територии от Мосул до Средиземно Море (и евентуални тръби и пр.). Никакви Кюрди нямаше там допреди 10 години. Те изместиха Туркмените, които са там от поне 150 години като принудително (от Падишаха) въдворени на уседнало живеене, а преди това са пасяли добитък по тия места и са слизали по Тигър и Евфрат да продават надолу до Багдад. Падишахът ги принуждава да живеят уседнало, като буфер между Турци и Араби. Там Кюрди не е имало. Сега Турция ще върне изместеното население обратно - никой копче не може да им каже и няма причини за възражения. Пък и не е Турция създала проблема в Сирия, нито е длъжна да храни милиони чужденци за неопределено време. Постъпката на Турция е правилна отвсякъде.

  35. 35 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3628 Весело

    До коментар [#32] от "Petleshev":

    Не само правописът , ами и логиката ти куца, а за способността да разбираш - да не говорим!

    Официални търговски преговори, водени на " четири очи" , без стенограма- кое ОЩЕ не ти е ясно?

  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#27] от "zxp53317185":

    М-да! Кръгът е наистина порочен. Но държавата това са, управляващите милиционери. Комунистите най-обичат да са заобиколени от бедни и смачкани хора. Не им трябват образовани и независими хора, които имат среда за да получават високи доходи. Много добре виждат и разбират за какво става въпрос. Но... Милиционерският манталитет е много силен. Ще затрият България и хората, но няма да се променят!

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    Абе за какви подготвени работници говорите за Турция? В смисъл, че са подготвени от предучелищна и чакат Фолкваген да направи завод в Измир и готово? Пълна глупост, ако си мислите, че в Турция ще обучат по-лесно работници отколкото в България сте в голяма грешка. Дали ще е в Измир или в Монтана е все тая, хората трябва да се обучават.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#28] от "transvaal":

    Като спомена Капитан Андреево... И мене ми е голяма мъка, като минавам от там. От наша страна покрай пътя боклуци и трънаци. Западнали и мизерни села, вмирисани тоалетни на КПП-то. Като минеш в Турция, доста по-чисто и подредено. Да не говорим за петте лева, които ти събират на връщане, за да ти мине колата през една кална локва. Дезинфекция било...! Толкова нагло и безочливо крадат и няма сила, която да ги спре!

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    [quote#34:"transvaal"][/quote]

    И каква работа има Турция да следи вътрешната миграция в Сирия? От какъв зор Турция ще определя кой къде ще живее на сирийска територия? Все едно гърците да имат претенции кой да живее в Смирна. По-голяма простотия не бях чувал

  40. 40 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Между България и Турция, икономическата логика, сигурността на инвестициите, достъпа до голям порт и инфраструктура, условията на живот (за Германците, които ще ходят там) и пр. - ВСИЧКИ фактори са в полза на Турция. Това е обективната истина. България води анти-инвестиционна политика и това е крайъгълния камък на олигархията. Плюс това, законодателството в България не защитава добре нито индивида, нито собствеността му. При сегашните условия, няма как Фолксваген да избере България.

  41. 41 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    Между България и Турция, икономическата логика, сигурността на инвестициите, достъпа до голям порт и инфраструктура, условията на живот (за Германците, които ще ходят там) и пр. - ВСИЧКИ фактори са в полза на Турция. Това е обективната истина. България води анти-инвестиционна политика и това е крайъгълния камък на олигархията. Плюс това, законодателството в България не защитава добре нито индивида, нито собствеността му. При сегашните условия, няма как Фолксваген да избере България.
    —цитат от коментар 40 на transvaal


    Точно в Турция пък законодателството защитава индива и собствеността му по един превъзходен начин............мани мани.

  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#35] от "faeton.":

    Абе паток...! С кого разговаряха на четири очи от Фолксваген, преди да си направят завода в Унгария? Смешни станахте с вашите оправдания и измислици. Фолксваген си преценяват, кое и как. Инвестицията е тяхна. Знаят как да водят преговори и го правят. И колкото да ви е мъчно, не искат да се разправят с дребни селски тарикати.

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 997 Неутрално

    За пореден път ще напиша, че не ни е нужен завод за автомобили с ДВГ! В момента преживяваме началото на залеза на тази индустрия! Бъдещето е на електроколите. Не случайно ФВ изнасят този завод извън Германия за да освободят терен за производство на електрички и изобщо не крият това. Така че халал да са им на турците миризливите дизеляци, а при нас да дойдат Хюндай с модела си Кона!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  44. 44 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Любопитно

    До коментар [#14] от "Petleshev":

    Ти как разбра, че заводът няма да е нито в Турция, нито в България?

    Gunter glieben glauchen globen
  45. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Любопитно

    До коментар [#14] от "Petleshev":
    До коментар [#15] от "Petleshev":
    И двата ти коментара издават, че много те е страх да не би да се случи нещо хубаво на България през мандата на Борисов.

    Gunter glieben glauchen globen
  46. 46 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#42] от "Petleshev":

    Като всеки средностатистически контрабългарин, ти вземаш страната на Фолксваген, само защото твоя вожд не е на власт в момента.
    Просто е невероятно, колко общи черти имате с комунистите.

    Gunter glieben glauchen globen
  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#45] от "Alarmstufe: Rot":

    Ха-ха-ха-ха-а-а-а-а...! Абе и аз, като тебе се надявам нещо в нашата държава да мръдне в такава посока, че да заприличаме на нормална европейска държава. Но засега, няма такава опасност. :)))
    Забравих обаче, че международното положение и четирите годишни времена са винаги срещу ГЕРБ и добрите намерения на Борисов. И мандатите на Борисов са преливане от пусто в празно и все в чакане на нещо, което не се знае много точно какво е. :)))

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#46] от "Alarmstufe: Rot":

    Аз не съм акционер във Фолксваген, че да вземам тяхна страна. Мъча се да ти обясня, че махленско-селският маниер на управляващите не върши работа. Не и за да привлича големи инвеститори. И няма значение кой е вожда стига да върши работа. Проблемът е, че настоящият очевидно не може да я свърши. ;)

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#43] от "ТНТ":

    Стига сте ги повтаряли тези безсмислици. Всеки завод за автомобили с ДВГ може да стане завод за електробомили, но образното- не!

  50. 50 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    [quote#41:"stanislavdi"][/quote]

    Напълно ги защитава, както във всяка Западна държава - сигурността за ИНДИВИДА и гаранциите за неговата ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ са абсолютни. Нещо, което го няма в България.

  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#43] от "ТНТ":

    Тази индустрия ще залязва, като едното нищо още 20 или 30 години.
    Колкото до Хюндай. Те не са нещо по-различно от Фолксваген, само че са корейци. И няма да дойдат по същите причини, поради които не идва и Фолксваген. Между другото Хюндай от дълги години произвежда в Турция. Борисов и два черни колана да запаше, само ще получи усмивки от корейците. ;)

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 710 Неутрално

    [quote#41:"stanislavdi"]
    —цитат от коментар 50 на transvaal
    Напълно ги защитава, както във всяка Западна държава - сигурността за ИНДИВИДА и гаранциите за неговата ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ са абсолютни. Нещо, което го няма в България.[/quote]

    Да, стига да си приятел на Ердо.

  53. 53 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Отново ще бъде задействана оста Ердоган-Путин-Шрьодер-Фолксваген и сделката ще стане с решаващата намеса на Путин в полза на Турция.

  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Парите не миришат. Алчните немци няма да се посвенят да правят завод, стига да носи печалби.
    —цитат от коментар 12 на Незнайко в Слънчевия град


    Смешно е да се говори за някакъв морал при немците , когато си защитават бизнес интересите. Както няма морал в строителството на СП2 , който заобикаля Украйна и обслужва агресивната политика на Путин , така няма да проявят морал и при строителството на завод на Фолксваген в Турция, ако това е изгодно на тях.

  55. 55 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#32] от "Petleshev":

    Какви високо-образовани кадри в завод на фолксваген?! 80% ще са цигани, по високо образованите ще са 5% началници, 5% секретарки, 5% счетоводители и около 5% инжинери! Кое от тея нямаме тук? Това вашето е би-турбо-нихилизъм (умнокрасавщина)

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  56. 56 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#36] от "Petleshev":

    Каква милиционерщина те гони, умнокрасавецо! Заплатите растат с по над 10% годишно и вече са 2но на това което бяха само преди 7-8 години. Безработицата е на исторически минимум от 4% И продължава да пада (извън дълбоката провинция на практика безработни няма). Че не сме цъфнали - не сме. Но сме на прав път. Догодина в София средната заплата ще е €1000. До 5 години и в провинцията. Каква милиционерщина, кой държал хората в бедност?! Просто след 8 изгубени години, 2 фалита, банкова криза и хиперинфлация, 1997а тръгнахме от нулата - средна заплата към около $10-20, и пенсии по $5. Това е истинския проблем. Къде беше Чехия 1997а, имаха ли 30+ % безработица и заплати по $10-20?!

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  57. 57 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#29] от "Petleshev":

    Ей, не се умори да пишеш глупости - жените на германците ще трябвало да работят за 500 лв. 20+ годишни с майчин немски започват на 3-5 000 на месец, познавам такива, а като поработят някоя друга година, скачат и на 7-8.
    Апартаменти само в Люлин и Обеля ли има, м? В центъра на София се отдават досат прилични имоти за по 500-600-700 евро, ела ми се обади, когато си намерят такъв наем в Германия.
    Не те знам колко годишен си, но тези заплати от 700 лв., дето ги бълнуваш, почти никъде ги няма, какво остава за София.

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  58. 58 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#56] от "ndb":

    До коментар [#57] от "frisky":

    Ако всичко което пишехте беше вярно, досега Фолксваген да са тук. Ама не са!
    Ако всичко което пишехте беше вярно, България щеше да изглежда като Словения или Унгария. Ама не изглежда!
    И въобще, защо българите продължават да бягат от този рай който описвате, а...?!?

    Бивш tww09306483.
  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8170 Неутрално

    Да не стане като във вица за изнесения в Русия завод на Мерцедес. Всичко немско, а накрая все излизал Москвич.

  60. 60 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    [quote#24:"transvaal"][/quote]

    Е вижда се,че не е така..В Турция цари безаконие и анархия,а това не е добре за инвестоторите..

    AGAINST CHINA
  61. 61 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#25] от "zxp53317185":

    Ами естествено е да не им дават в България немски заплати. Къде им отива тогава печалбата :) Има си причини за тн аутсорсинг...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До коментар [#37] от "stanislavdi":

    Абе за какви подготвени работници говорите за Турция? В смисъл, че са подготвени от предучелищна и чакат Фолкваген да направи завод в Измир и готово? Пълна глупост, ако си мислите, че в Турция ще обучат по-лесно работници отколкото в България сте в голяма грешка. Дали ще е в Измир или в Монтана е все тая, хората трябва да се обучават
    ==========
    Може би най смешния коментар. ....
    В Турция има стотици хиляди (не хиляди).....подготвени кадри за този бранш.....
    Можеш да направиш следния експеримент. ....
    Ела в Турция с автомобил ....и го паркирай пред някой частно авто ателие ....
    Кажи на момчетата ....''основна профилактика''....
    После седни и пий чая , с който ще те почерпят .....
    Докато си допиваш чая ....ще си видиш автомобила почти разглобен и проверен от А до Я .....
    А след като си допийваш втория чай .....те вече ще са го сглобили ....

    Това са 20 ....15 годишни малчугани които правят чудеса .....
    Гарантирам ти .....ще станеш разноглед ....докато ги наблюдаваш .....

    Bukalemun
  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Докато си допиваш чая ....ще си видиш автомобила почти разглобен и проверен от А до Я .....
    А след като си допийваш втория чай .....те вече ще са го сглобили ....

    Това са 20 ....15 годишни малчугани които правят чудеса .....

    До коментар [#62] от "eti mehter":

    Вярно, това са младежи, които са чиракували като деца и така са научили занаята перфектно. Тези обаче не стават за големите автомобилни филми. Фолксваген ще си избере работници със завършено средно образование, ще ги обучи и ще работят на минимална заплата 45ч в седмицата. В Турция 45 часовата работна седмица е законово положение и работниците в големите фабрики са на нея... В този вид фирми с изключение на няколко директора , всички са квалифицирани кадри с ниски заплати . Работят там заради социалните придобивки.

  64. 64 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Последно се чу и за интерес от Хърватия, и все пак би следвало една от емблематичните европейски компании да бъде отговорна към континента си и да не прави завод в Турция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK