Испания забрани на "Райънер" да таксува пътниците за ръчния им багаж

Испания забрани на "Райънер" да таксува пътниците за ръчния им багаж

© Heino Kalis, REUTERS



Испански съд днес постанови, че политиката на нискотарифна авиокомпания "Райънер" (Ryanair) да таксува допълнителния ръчен багаж е неправомерна и не може да се прилага в Испания, предаде агенция "Ройтерс".


Авиокомпанията миналата година реши, че повечето хора плащат допълнителна такса за внасянето на повече от един багаж в салона на самолета. Според новите правила пътниците имат право да носят безплатно само "малка чанта за лични нужди", която да се поставя под предната седалка.


Пътничка, пътувала от Мадрид за Барселона, се обърнала към съда, след като персоналът на авиокомпанията я принудил да плати 20 евро за 10-килограмов багаж, който тя взела в салона. Съдът разпореди на "Райънер" да й върне 20 евро плюс лихвите, но отхвърли искането й за компенсация от 10 евро заради причинените й неудобства.




Съдията реши, че ръчният багаж би могъл да се носи лесно в салона, като се позова на испанска разпоредба, която разрешава на пътниците да взимат ръчния си багаж в самолета без допълнителни такси. Освен това определи таксата като неправомерна и я обяви за невалидна в Испания.


Искането за компенсация е отхвърлено, тъй като безспорно пътничката е засегната от гняв и безсилие, затова че е трябвало да плати допълнителни непредвидени разходи, но дискомфортът й не е достигнал равнище, което да оправдае компенсацията, се посочва в мотивите за решението на съда.


Решението му не може да бъде обжалвано.


"Това решение няма да засегне багажната политика на "Райънер", коментираха от компанията пред агенция "Ройтерс". Според авиокомпанията решението е "изолиран случай, в който погрешно се тълкува търговската ѝ свобода да определя размера на кабинния багаж".


Миналата година Италия също забрани на "Райънер" и "Уизеър" таксуването на ръчния багаж. Според италианския регулатор тази допълнителна такса трябва да бъде включена в стандартната тарифа, защото налагането й след това е фалшиво представяне на действителната цена на билета и не позволява да се направи реално сравнение с тарифите на останалите компании, поради което клиентите биват лъгани.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Отвреме-навреме трябва някой да издърпва ушите на нискобюджетните компании. Някои съвсем се самозабравиха.

  2. 2 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Има едно предимство - купуваш си евтин билет без багаж, ако не си сигурен в пътуването. Като наближи, си добавяш багаж. Нещо като резервация на полета за 15-20 евро. Пък и малката чанта по последните изисквания на Райън събира достатъчно за уикенд вкъщи на студент.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#3] от "lordcris":

    Нискотарифните компании да си направят една Испания.Испания може без нискотарифните.Ама тия не могат.Малага Мадрид Майорка Барселона ...

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  5. 5 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Истината е че глобалистките авиокомпании си правят каквото си искат и дерат кожи! Няма причина самолетните билети да са толкова скъпи или да се плаща за багаж! Всичко е далавера и дране на кожи!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4402 Весело

    Всички летища по света са пълни с пътници, навслица навсякъде дори и в по малките градове! Народа се е прал да пътува и това е чудесно!

    klimentm
  7. 7 Профил на Мухльо
    Мухльо
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Испанските малоумници да си направят една нискотарифна компания е да превозват пътниците без пари.
    —цитат от коментар 3 на lordcris


    Испания си има нискотарифна компания, явно малоумника е друг.

  8. 8 Профил на Мухльо
    Мухльо
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "lordcris":


    Испанските малоумници да си направят една нискотарифна компания е да превозват пътниците без пари.
    —цитат от коментар 3 на lordcris


    Vueling Airlines е испанска авиокомпания със седалище в Барселона. Компанията е собственост на IAG. Тя е най-голямата авиокомпания в рамките на испанска територия по брой дестинации и по големина на флота, и втората по големина по брой пътници, превозвани на територията на Испания

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Райънеър постоянно намаляваше багажа тия последни години, сега само под седалката остана. Ма и там се събира доста. То и по-дебелите са за таксуване, ма не смеят....

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    Правостоящи пътници кога? Как така Райън пропускат да натоварят 300 пътника в В737?! 😂🤣

  12. 12 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#3] от "lordcris":

    Интересно ако Испания забрани на тия нискотарифни да ползват летищата и какво става ?
    НАли се сещаш че потока от цяла ЕВропа лятото за Испания е огромен . Все едно маймуната само да си резне клона на който седи .
    Не са толкова тъпии от авиокомпаниите . Ако трябва и свирки ще правят на крал Филипе 6ти само и само да могат да работят в рамките на Испания .
    А Малоумника май е друг

  13. 13 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 938 Неутрално

    крал Фелипе 6ти Пардон

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#5] от "ivo":

    Не! Истината е, че не трябва за една и съща услуга да се плаща различна цена! Летя често от Африка (сега) през Париж до София. Билетът ми от Африка до Париж е на половин цена на този от Париж до Африка! Също и през Август и по Коледа се плаща двойна цена за една и съща услуга!

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#8] от "Мухльо":

    Vuelling е за Iberia (и двете заедно с British са собственост на IAG) същото, което е Grrmanwings за Lufthansa и Transavia за Air France!

  16. 16 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Един от механизмите за постигане на ниските цени е динамичното им променяне. Няма как хем да се радваме на ниските цени, хем да имаме прекалено много претенции.

  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Пазар, какво да го правиш... Като не ти харесва, сменяш доставчика на услугата 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  18. 18 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    Скоро и за чорапи и гащи ще почнат да ни таксуват.

    За кюлоти и боксерки 3 евро, за по-изрязани 2 евро
    За чорапи до глезена по 1 евро на чорап, за такива до колената по 3 евро.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#16] от "zocho1":

    Вероятно съм тъп, та бихте ли ми обяснил с какво повече са разходите на авиокомпанията за един полет от А до Б през август в сравнение със същия полет през февруари? Повече гориво ли изгарят двигателите? По-големи заплати ли плащат на екипажа? Какво?

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#17] от "DDR":

    Не е пазар, а е липса на конкуренция! От източния бряг на САЩ до София летя почти два пъти по-евтино отколкото от централна Африка до София.

  21. 21 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    За да липсва конкуренция си има сигурно сериозна причина.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#21] от "DDR":

    Браво! Открихте колелото и топлата вода едновременно! 😂🤣

    И за вкусната чешка бира "си има сериозна причина"!

  23. 23 Профил на mans
    mans
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Райъна са си добре, никога не се проверява размера на ръчния багаж, може да си вкарвате и по големи чанти като ръчен. Хватката е че тия дето са си платили са с предимство при качването, но все ще се намери място горе в багажните отделения за вашия багаж, стига да не прекалявате с размера де.

    Една нормална 30-35 литрова раничка ви е достатъчна за седмично пътуване, ако сте тръгнали да се прошетвате из нови места

  24. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4961 Неутрално
  25. 25 Профил на mans
    mans
    Рейтинг: 260 Неутрално

    И да добавя, никой няма да ви пусне така без пари с 10кг куфар с багаж, както се е опитала да направи тази там испанка

  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Да, водата.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  27. 27 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Кои са тия неща дето не мога да си натъпча по джобовете, че да нося чанта?

  28. 28 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 705 Любопитно

    До коментар [#14] от "vassilun":
    До коментар [#19] от "vassilun":

    До коментар [#14] от "vassilun":Един от механизмите за постигане на ниските цени е динамичното им променяне.
    —цитат от коментар 16 на zocho1

    По принцип ценовата дискриминация (да вземеш от всеки клиент цената, която е склонен да плати за дадено нещо) е забранена, затова и всички компании се опитват да заобиколят директното индивидуално договаряне прикривайки го като „промоции“, намаления за „пенсионери“, „учащи“ и пр. и доплащания под една или друга форма. Малко като пазарлък на арабски пазар, но облечено във формално ценообразуване.

    Не знам дали на някой друг се е случвало, но вече никога не търся цена за конкретна дата за пътуване, защото излиза по-висока „индивидуално профилирана“ цена. Затова се търси с една-две седмици разлика и след това се „оставяш“ да ти предложат изгодна цена вече около нужната ти дата.

    @)----,--'--
  29. 29 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#2] от "velvoofell":

    И какво? Ще имам в гардероба специална чанта за Райън полети ли?
    Чанчат пътниците за да товарят повече карго в багажното.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#28] от "MyTwoCents":

    Аз летя до София на всеки шест седмици (преди три години - на всеки четири седмици). Няма как да избирам +/- две седмици. Имам фиксирани дати. Плюс е, че мога да купя (и го правя) днес билети за до 12 месеца напред.

  31. 31 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":

    "Вероятно съм тъп, та бихте ли ми обяснил с какво повече са разходите на авиокомпанията за един полет от А до Б през август в сравнение със същия полет през февруари? Повече гориво ли изгарят двигателите? По-големи заплати ли плащат на екипажа? Какво?"

    Колега, теорията за стойността, по която се опитвате да определяте цени, не се използва в пазарни условия. Западната цивилизация ползва пазарни методи и опредвля цените по метода на търсенето и предлагането. Явно сте заспал някъде около 1989-1990 година. Време е да се събудите.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Дала 20 евро за билет, голяма работа че трябва да
    даде още 20 за багаж. Всички селяни взеха да летят
    благодарение на такива като Райън и Уиз.
    Терминал 1 е като зоологическа градина вече.
    А Испания колко туристи ще загуби, ако Райън
    спрат да летят дотам?

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#33] от "dream_er":
    ИСпания няма да загуби туристи . Просто щото ако едните се откажат на тяхно място идват други дето са склонни да търпят забрани за да има кинти и печалба .
    Уж много знаете ама нещо сте пропуснал факта че на пазара празно няма .
    Все едно утре ГУГЪл да фалира ? Кво правим ? Ами на негово място веднага ще дойдат други . Може не толкова големи но мястото веднага ще бъде запълнено .
    ТЪй че не бери грижа толкова . Не са едиствената авиокомпания дето лети . А колкото става ясно от статията .Нямат и намерение да спират да летят до ИСпания .ТЪЙ де не са тъпи да си ритат клона сами .

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#12] от "vesko19": "....Ако трябва и свирки ще правят на крал Филипе 6ти само и само да могат да работят в рамките на Испания ...."

    +++++
    Не знам дали испанците са малоумници, но не е пресилено, че някои са готови и на свир.и за управляващите Испания (направили я толкова привлекателна), само и само да могат да работят там.
    А какво да кажем за наш'те мъжаги и пичове, направили от страната с реално най-добри географски и климатични дадености на Балканите една ко.... .

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Поредния шамар за самозабравилия се ирландски циганин.
    —цитат от коментар 34 на Rex


    ДНЕВНИК, (Модераторе)
    напоследък е много модно бг простаците и комплексари (все "мъже") да обиждат подред различни европейски нации - испанци, ирландци, французи, и кой ли не (само не руснаци), а вие не го считате за обида на етническа основа?
    Това новата ви редакционна политика ли е?

  38. 38 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    “Искането за компенсация е отхвърлено, тъй като безспорно пътничката е засегната от гняв и безсилие, затова че е трябвало да плати допълнителни непредвидени разходи, но дискомфортът й не е достигнал равнище, което да оправдае компенсацията, се посочва в мотивите за решението на съда.”

    Хахаха! Как изчислиха, че дискомфортът ѝ не е достигнал исканите 10 евра? А италианците са прави. Такаите са ръчен багаж трябва да са в цената на билета. Както и летищните такси. Що за щуротия да се листват отделно? Като купувам сирене наема на магазина отделно ли ми го листват?

    Мърфи е оптимист!
  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":Един от механизмите за постигане на ниските цени е динамичното им променяне. Няма как хем да се радваме на ниските цени, хем да имаме прекалено много претенции.
    —цитат от коментар 16 на zocho1


    За едно пътуване (отиване и връщане) ползвах 2 авиокомпании - Ер Франс и Уизеър (за първи път се качих на техен самолет). Бях потресен от разликата (хигиена, и най-вече публика). Но го преглътнах, разликата в цените бе в пъти.

  40. 40 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Циганийката им е малко прекалена наистина. Купете до кафенце, вода, изтъркайте лотарийни билети, парфюмче си купете. Ако не се чекнете ще го направим срещу 60 евро? Без ръкав на летището, а с автобусче. Евтинко е вярно, но пък циганийгата е бая.

  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Весело

    До коментар [#40] от "Таралеж":

    Ако не ти понася ”циганийката” летиш с ”баровците”.😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#40] от "Таралеж":Ако не ти понася ”циганийката” летиш с ”баровците”.😉
    —цитат от коментар 41 на DDR


    +++
    Свободата е правото да имаш избор. А и никой не те задължава да си купиш сандвич, водичка или парфюмче.
    Лошо ще е, ако авиокомпаниите започнат да ни теглят, и всеки над 80 кг с багажа си да започне да плаща за свръхтегло.

  45. 45 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#16] от "zocho1":Вероятно съм тъп, та бихте ли ми обяснил с какво повече са разходите на авиокомпанията за един полет от А до Б през август в сравнение със същия полет през февруари? Повече гориво ли изгарят двигателите? По-големи заплати ли плащат на екипажа? Какво?
    —цитат от коментар 19 на vassilun


    По принцип - да. През лятото е по-натоварено и предполагам компаниите наемат повече персонал. Екипажите офицално не касае, защото те си имт регулирано работно време (неофициално го надвишават и често летят уморени), но примерно в администрацията и наземните екипи, вероятно се наемат повече хора и има извънредни часове, които се заплащат повече.
    А за горивото - студеният въздух е по-плътен от топлия и през зимата двигателите работят по-лесно, а през лятото харчат повече. Това, обаче важи при излитане, набиране на височина и кацане. Общият разход за полета не е много повече, че да има голяма разлика в цената на билетите.

    Така че разлика в разходите има, но колко точно е - за различните компании е различно.

  46. 46 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 811 Весело

    Скоро и за чорапи и гащи ще почнат да ни таксуват.За кюлоти и боксерки 3 евро, за по-изрязани 2 евроЗа чорапи до глезена по 1 евро на чорап, за такива до колената по 3 евро.
    —цитат от коментар 18 на everlast666


    Скоро и това, вярвам, че го обмислят вече! :):)

  47. 47 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1887 Весело

    До коментар [#5] от "ivo":
    Да бе няма, я питай Горанофф!

  48. 48 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1887 Весело

    До коментар [#19] от "vassilun":
    Повече търсене, извънредни на екипите, които работят през празниците......

  49. 49 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1887 Весело

    До коментар [#44] от "historama":
    Ще е за наше добро, грижа за здравето ни....... :))))

  50. 50 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    Справедливо е цената на билета да зависи от общото тегло на пътника и багажа.

    подпис
  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2783 Весело

    До коментар [#45] от "tamada":

    Ох, ако се наемат повече хора през определен сезон, то е защото имаповече на БРОЙ полети. Съответно приход/разход на полет е константна величина...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Весело

    До коментар [#33] от "dream_er":

    Не много.
    Браво на испанците!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  53. 53 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Весело

    До коментар [#50] от "Иван К":

    Дискриминационно е.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  54. 54 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#45] от "tamada":Ох, ако се наемат повече хора през определен сезон, то е защото имаповече на БРОЙ полети. Съответно приход/разход на полет е константна величина...
    —цитат от коментар 51 на Ivan_


    Няма как да е константна величина дори извън натоварения сезон. От полет до полет има голяма разлика в броя пътници, в ремонти, в разхода на гориво, заради един куп други условия и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK