Рекламите в "Гугъл" вече няма да ползват данни за политическите мнения на хората

Рекламите в "Гугъл" вече няма да ползват данни за политическите мнения на хората

© Brendan Mcdermid, REUTERS



Гугъл" вече няма да разрешава на рекламодателите да използват политическа информация, за да таргетират публиката си. Това означава, че те няма да могат да подбират аудиторията по критерии като публични данни за това как хората са гласували и общи политически пристрастия.


Вместо това рекламодателите ще могат да сортират таргет групите си по възраст, пол и локация. Политическите рекламодатели ще могат да насочват съдържанието си на контекстуален принцип – тоест да показват реклами на хора, които четат или гледат съдържание за икономика например.


Новите правила ще започнат да действат във Великобритания в рамките на седмица. Страната ще проведе поредни предсрочни избори на 12 декември. В ЕС реформата ще започне да действа до края на годината, а в останалата част от света – на 6 януари 2020 г.




Преди политическите рекламодатели можеха да таргетират, използвайки информация от потребителското поведение – например търсения, които ги характеризират като левичари, десни или независими.


Какво правят "Туитър" и "Фейсбук"


Технологичните гиганти увеличиха мерките за контрол върху политическото съдържание в светлината на това, че президентските избори в САЩ са след по-малко от година. "Туитър" забрани политическите реклами изцяло. "Решихме да прекратим всякаква политическа реклама в "Туитър" в глобален мащаб", обяви главният изпълнителен директор на компанията Джак Дорси. "Вярваме, че разпространяването на политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено."


"Едно политическо послание заслужава да стигне до хората, които са решили да следват нечий профил или да споделят определен туит", смята Джак Дорси. "Да се плаща за достъп премахва това решение и принуждава хората да четат едно силно оптимизирано и нацелено политическо послание. Вярваме, че подобно решение не бива да бъде компрометирано от парите."


"Фейсбук" пък взе противоречивото решение да не проверява дали постовете на политиците са лъжи, макар че прави това за всички останали публични страници. "Не смятаме, че е наша работа да ставаме рефери на политически дебати или да предотвратяваме това политиците да стигат до аудиторията си и да бъдат обект на публично обсъждане и проверка. Ето защо "Фейсбук" изключва политиците от програмата за проверка на факти", каза вицепрезидента на компанията Ник Клег, който е бивш вицепремиер на Великобритания.


"От 2016 г. "Фейсбук" има изключение за "новинарската стойност". Това означава, че ако някой наруши стандартите на общността, можем да позволим това съдържание да остане видимо, стига да преценим, че общественият интерес хората да го видят е по-голям от опасността", обяснява още Клег. Сега постовете на политиците ще бъдат класифицирани по подразбиране като такова съдържание. Изключение ще се прави за рекламите, които като платено съдържание ще трябва да спазват стандартите на "Фейсбук".


Клег уточни все пак, че е възможно съдържание, което има потенциала да разпали насилие, да бъде сметнато за опасно и да трябва да бъде изтрито. Но оценка ще се прави за всеки различен случай, като тя ще бъде "холистична и всеобхватна".

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    Как ли биха ме таргетирали мен с тези 10 разнородни медала от Дневник-форума? :)

  2. 2 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    "Едно политическо послание заслужава да стигне до хората, които са решили да следват нечий профил или да споделят определен туит", смята Джак Дорси. "Да се плаща за достъп премахва това решение и принуждава хората да четат едно силно оптимизирано и нацелено политическо послание. Вярваме, че подобно решение не бива да бъде компрометирано от парите."

    Ако не вземаш пари за политическа реклама, прави ли те некомпрометиран в това отношение?

  3. 3 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    За публичните данни ставало въпрос - иначе онези техните вътрешните дето знаят всяко нещо, дето сте търсили, всяка страница дето сте отворили, всеки клип дето сте изгледали - тях ще продължат да си ги ползват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK