Китай забрани чуждестранни компютри и софтуер в институциите

Китай забрани чуждестранни компютри и софтуер в институциите

© Associated Press



Китайските власти обявиха, че забраняват правителствени сгради и институции да ползват чуждестранно компютърно оборудване и софтуер, съобщи "Файненшъл таймс".


Това е първият известен случай, в който с конкретни стъпки и цели се ограничава употребата на чуждестранна технология в Китай. Мярката засяга до 30 млн. устройства (компютри и други), които трябва да бъдат заменени от 2020 г.


Срокът да бъде приключено заместването с китайски компютри е три години. За "Файненшъл таймс" анализатори обясняват, че заповедта е дошла по-рано тази година от централния офис на Китайската комунистическа партия.




Китай опитва да намали зависимостта си от чужди компоненти (като чипове) и ускори процеса, след като започна конфликтът на САЩ с производителя на телекомуникационно оборудване "Хуауей". Някои експерти разглеждат последното решение за институциите като още една крачка в тази посока.


Трудна задача


Поредният изстрел в търговската и превръщаща се "студена технологична война" между Вашингтон и Пекин се очаква да нанесе нов удар на американски компании като Ейч Пи, "Дел" и "Майкрософт".


Технологичното измерение на конфликта между Съединените щати и Китай досега засягаше най-много китайския производител на телекомуникационно оборудване "Хуауей" (макар в изготвен наскоро черен списък да се появиха и други компании). След като на американски компании бе забранен бизнесът с "Хуауей", сътрудничеството си с него замразиха "Гугъл", "Интел" и "Куалком". САЩ обвиняват "Хуауей", че шпионира в полза на Китай, а изгражданите от нея мрежи от пето поколение (5G) имат опасни уязвимости.


Процесът ще е съпътстван от изпитания. Много от софтуерните продукти, ползвани от институциите, са разработвани за системи като "Уиндоус", а компоненти в китайските компютри "Леново" (използвани в правителствени агенции) се правят от американски компании.


Източници на британския вестник все пак обясняват, че целите за премахване на чужди компютри от институциите, известни като 3-5-2, са стриктно разпределени за следващите 3 години: 30% от устройствата да се заменят през 2020, 50% - през 2021, и 20 на сто през 2022 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Империята отвръща на удара... Тръмп не знае с кого си има работа...

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    Айде сега и Русия!

    Може би сред стотина години, когато произведе компютър...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Весело

    Айде сега и Русия!Може би сред стотина години, когато произведе компютър...
    —цитат от коментар 2 на Norman Granz


    Нямаше как да не споменеш Русия независимо от темата, а?
    Краставицата колко процента вода има?

  4. 4 Профил на Дон бульон
    Дон бульон
    Рейтинг: 273 Весело

    Чайна фърст! Така ва искам сичките! Наложих напълно успешен бизнес модел!!

    Камараден, обичате ли Уикилийкс? Яз обичам Уикилийкс!
  5. 5 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Весело

    До коментар [#1] от "Велков":

    По скоро Китай не знае с кого си има работа :-)

  6. 6 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Това е в отговор на Тръмпи и неговите рестрикции. Той наистине не вдява какво ще последва, ако загуби такъв необятен пазар.

  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Отдавна трябваше да го направят, че да излезе някаква конкуренция.

  8. 8 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#5] от "peaspiring":

    Ще видим, хоризонта е близък. Аз смятам, че САЩ ще са губещите...

  9. 9 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Изглежда преговорите не вървят и китайците показват мускули....
    Сега чичо Дончо ще пусне гневен коментар в пиленцето и ще заплаши с нови мита и ще се влезе в режим "ама те не са компютри а компоти и не за три а тридесет години".
    Пътьом ще се публикуват пет статии за уйгурите и две за Хонг Конг.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  10. 10 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Весело

    След като българският русофил видя, че колкото и да му се ще, очевидно е, че матушката не може да стъпи на малкия пръст на Запада, той русофилът се трансформира в китайофил. И сега мантрата е - Китай ще им покаже на гадните западняци откъде изгрява слънцето :-)

    И все забравя, че както руснаците тичат към Щатите, същото правят и китайците с повече ум в главата :-)

  11. 11 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#6] от "dma12587967":

    Необятен, колко да е необятен? Колкото руския "необятен" пазар" ? Или по-необятен?

    БВП на глава от населението в Китай е по-нисък отколкото в България...

  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#3] от "Велков":

    "Нямаше как да не споменеш Русия независимо от темата, а?"

    Исках да те зарадвам, Перков. Ти не беше ли русофил? Или сега мина на китайска вълна (с ударение на първата сричка)?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Империята отвръща на удара... Тръмп не знае с кого си има работа...
    —цитат от коментар 1 на Велков


    До коментар [#1] от "Велков":По скоро Китай не знае с кого си има работа :-)
    —цитат от коментар 5 на peaspiring


    Кхъ, кхъ ...

    По-скоро Китай знае с кого си има работа, отколкото американците ...
    Най-малкото - защото Щатите са нашпиковани с китайци, а не обратното ...

    Колкото какво ще излезе ...
    Първи бяха японците, които хвърлиха ръкавицата на американците в електрониката.
    Началото на 70-те.
    Не стана.
    После бяха "Азиатските тигърчета" - Хонгконг, Сингапур и Тайван.
    Краят на 70-те - наччалото на 80-те.
    Но Китай ...
    Китай се различава по три съществени параметъра:
    - Суверенен е.
    - Огромен е.
    - Централизиран е.
    Та този път не съм сигурен дали ще се отърват само със съпикясване американците ...

  15. 15 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#5] от "peaspiring":Ще видим, хоризонта е близък. Аз смятам, че САЩ ще са губещите...
    —цитат от коментар 8 на Велков


    Иска ти се нали? Дори не знаеш какво си пожелаваш. Китайските робовладелски похвати правят дори съветските да изглеждат като пионерски кръжок.

  16. 16 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Интересно, на какви операционни системи ще върви администрацията? Да не би Хуавей да са измислили алтернативни Уиндоус и Уникс?

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Весело

    До коментар [#10] от "peaspiring":

    И понеже СССР не успя да фалира САЩ, сега се разчита на Китай да срине гнилия капитализъм! 🤣😂

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":

    "- Суверенен е.
    - Огромен е.
    - Централизиран е."

    И точно защото е централизиран - т.е. за да си успешен бизнесмен, трябва да си преди всичко примерен ПАРТИЕЦ - Китай никога няма да роди Томас Едисън, Хенри Форд, Бил Гейтс или Илон Мъск.

    Кхъ, кхъ...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Китайските робовладелски похвати правят дори съветските да изглеждат като пионерски кръжок.
    —цитат от коментар 15 на bobyb


    Да.
    Но това са похвати в конфуцианско общество.
    Което прави метода приемлив за китайското общество и доста ефективен, особено за целево концентриране на усилия и ресурси.

    Плюс, че се приемат за различни.
    Да ви припомням ли, че в началото на века китайците се бяха "увлекли" по идеята, че са отделна от останалото човечество раса?
    Заметоха го после под килима, но себевъзприемането им си е "особено", меко казано ...

    С две думи - нашите преценки и оценки не са автоматично валидни за тях ...

  20. 20 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Хайде софтуера добре, ама какво значи чуждестранни компютри....ми те всички се правят в Китай , а и китайския Леново е бившето поделение на ИБМ за персонални компютри!

  21. 21 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Весело

    Айде сега и Русия!Може би сред стотина години, когато произведе компютър...
    —цитат от коментар 2 на Norman Granz


    Като този?

    https://sputniknews.com/science/201810211069084611-russian-high-tech-consumer-innovations/

  22. 22 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#21] от "Фат Ким":

    "Като този?"

    Харчат ли се?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  23. 23 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#22] от "Norman Granz":

    В тяхното МО и държавни институции, определно да. За частни потребители идват малко скъпи за това което предлагат.

  24. 24 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":

    При всяко от тези "съпикясвания". Щатите излизаха победител не защото воюваха на същото поле, а защото създаваха абсолютно нови сектори. Примерно, бумът на Япония в потребителската електроника и автомобилите стана, когато в Щатите излязоха компании като Епъл, Майкрософт и Сън.

  25. 25 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Смешно е ,че китайците навремето откупиха технологичните линии на IBM за да произвеждат китайски IBM наречен Lenovo ,а сега си го начукаха сами при тази скъпа сделка вчера , от утре да преоборудват цялото си производство изоснови с китайски чипове.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    Китай дали го приеха в СТО?
    Ако да, да ги санкционират

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    Китай дали го приеха в СТО?
    Ако да, да ги санкционират

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Откъм хардуер - няма проблем, той почти всичкият се прави в Тайван/Китай. Откъм софтуер, работата ще е да си ебе, особено ако трябва да се сменя уиндоус. Това значи всички техни програми, които до сега са работили под уиндоус, трябва да се пренапишат поне частично.

  29. 29 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Това няма нищо общо с търговските войни, а е въпрос на защита. Ако държавата ти работи с чужд софтуер и хардуер, то е изложена не само на шпионаж, но и на евентуален контрол, включително пълен блекаут при необходимост. Единственият ти шанс за защита е собствен софтуер и хардуер, както и закон за интернета, какъвто приложиха в Русия. Чрез подобен закон, можеш да защитиш вътрешната инфраструктура при масирана хакерска атака насочена срещу важни обекти.

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Весело

    До коментар [#21] от "Фат Ким":
    До коментар [#22] от "Norman Granz":

    През 2018 Русия настигна България в областта "Направи си сам".
    "...Coming Soon: Russian-made Home Computers..."
    Познайте защо е този почин (и тук, и там)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#21] от "Фат Ким":

    Да инвестираш ресурси в собствена разработка на хардуер в момент, когато технологиите вървят към АИ и квантови компютри, е меко казано глупаво. Така или иначе, Русия е зависима от технологиите на Запада и Китай. ЕС няма ресурсите да се конкурира с Щатите, какво остава за Русия...

  32. 32 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Значи чак 2020 година Китай се чувства способен да премине изяло на собствени технологии.
    Нормално е, поне по отношение на държавната сигурност.
    Но мисълта ми е, че САЩ са независими така от годините на разработката на Интернет... т.е. от самото начало на компютърната ера.

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#24] от "peaspiring":

    Напълно съгласен. Не само нови, но и на ново ниво. Макар и само за японците.
    Малките тигри си бяха просто малки и чисто "работна ръка".
    И точно затова не съм съвсем сигурен сега.
    Самите американци изпищяха, че китайците ги "водят" с над 2 500 патента само за 5G - технологията.
    Квантовите?
    Ще видим ...

  34. 34 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5115 Неутрално

    До коментар [#10] от "peaspiring":

    Правилно наблюдение. Китай е новата надежда на прогресивното чЕЛовечество. Заедно с киайците и руснаците, нашите комунисти стават 1,5 милиадрда.

    Gunter glieben glauchen globen
  35. 35 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Айде сега и Русия!Може би сред стотина години, когато произведе компютър...
    —цитат от коментар 2 на Norman Granz


    Русия отдавна има разработен собствен процесор и периферия. Същите отдавна се използват в администрацията. Естествено, производителността няма нищо общо със западните еквиваленти, но в крайна сметка вършат това, за което са предназначени.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8287 Неутрално

    А напират да ни продават техните.

  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    "След като на американски компании бе забранен бизнесът с "Хуауей"

    Очевидно това е китайският отговор срещу САЩ заради "Хуауей".

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#1] от "Велков":По скоро Китай не знае с кого си има работа :-)
    —цитат от коментар 5 на peaspiring


    Имаш предвид 1.3 милиарден Китай дето е на 2000 години, подценява 250 годишен САЩ ?

  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    БВП на глава от населението в Китай е по-нисък отколкото в България...
    —цитат от коментар 11 на peaspiring


    Де, да беше така, но не е

    https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_pcap_cd&hl=bg&dl=bg #!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:BGR:CHN&ifdim=country&hl=bg&dl=bg&ind=false

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До коментар [#38] от "Иво":

    Интересно, какво ще загубят и спечелят Китай и САЩ? Китайската икономика е в доста сериозна ситуация защото вътрешният им пазар е недостатъчен за изградените мощности, плюс финансовата криза от балона в строителството на празно "градове".
    За САЩ ще има известно поскъпване на стоките за широко потребление, но ще се спре кражбата на технологии за над 600 милиарда годишно.
    Реалността е, че Африка и АЛтонска Америка не могат да поддържат китайската икномика и "Хуауей" и ще трябва да се търси компромис с Европа и САЩ, независимо от "твърдостта" на ККП и вождовете по телевизията.

  42. 42 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Сървърните операционни и софтуер няма как да го сменят с китайски. Какво ще направят? Ще преизмислят топлата вода?

  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#42] от "smotlixx":

    точно в сървърните доста дръпват. виж tencent, колко е добавил към openstack например

  44. 44 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Сървърните операционни и софтуер няма как да го сменят с китайски. Какво ще направят? Ще преизмислят топлата вода?
    —цитат от коментар 42 на smotlixx


    Всички сървари са на линукс, никой не използва Майкрософт сървър, дори в САЩ и западна Европа.

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    Китай дали го приеха в СТО?Ако да, да ги санкционират
    —цитат от коментар 26 на penetrating


    Разбира се, че са член в СТО. Нека САЩ заведат дело срещу Китай в СТО и след това да видим какво ще бъде решението на тази организация. Междувременно и Китай може да заведе дело срещу САЩ заради ограниченията наложени на Huawei.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Неутрално

    БВП на глава от населението в Китай е по-нисък отколкото в България...
    —цитат от коментар 11 на peaspiring


    Според международния валутен фонд за 2018 в Китай БВП на глава от населението е 9608 долара, а в България е 9267 долара, чисто математически 9608>9267

  47. 47 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1992 Весело

    Нямаше как да не споменеш Русия независимо от темата, а?
    Краставицата колко процента вода има?
    —цитат от коментар 3 на Велков


    По-добре да дрънка за Русия - иначе започва да ниже едни глупости за преуспели познати(естествено ГОЛЯМА част завършили ЦЕУ) и роднини - и само се излага повече.
    Сега го смятат за емерено глупав само.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  48. 48 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":"- Суверенен е.- Огромен е.- Централизиран е."И точно защото е централизиран - т.е. за да си успешен бизнесмен, трябва да си преди всичко примерен ПАРТИЕЦ - Китай никога няма да роди Томас Едисън, Хенри Форд, Бил Гейтс или Илон Мъск.Кхъ, кхъ...
    —цитат от коментар 18 на Norman Granz


    Заслепен си от злоба. Нищо, плувай…
    Виж на кое място в класацията на ПИСА е Китай. Виж, че там всяка година се дипломират 5 000 000 вишисти, ама нямащи нищо общо с нашите. Тигъра скъса веригата, край.

  49. 49 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Какви китайски технологии? Чиповете ще са от ориз, не от силиций?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  50. 50 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    Интересно! Каква ли ОС ще използват? А какъв офис пакет? И как ще изпращат корепонденция до хора извън институциите?

  51. 51 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#6] от "dma12587967":
    Разкажете да се посмеем!!!

  52. 52 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#8] от "Велков":
    Смятате, едва ли, в милиционерското не учат на такива сложни науки!

  53. 53 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":

    Руснаците правят сървърни процесори(Елбрус се нарича серията процесори) които според интернет са с 5 години назад от Xeon серията на Интел. Спокойно може да се предположи, че руснаците си произвеждат компютри за вътрешна употреба по причини сходни с тези заради които САЩ и Китай забраняват ползването на чужди технологии. Та да имат произвеждат си компютри, но както повечето неща които произвеждат е свъразно със военно-промишления им комплекс. За повече информация google.

    This is the place where puddings die.
  54. 54 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    След като окрадоха (има и изкупени технологични бизнеси), каквито технологии можаха, сега уж ще правят свой софтуер. Ще видим.

  55. 55 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#44] от "Фат Ким":
    И Линукс е.... китайски????

  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    За САЩ ще има известно поскъпване на стоките за широко потребление, но ще се спре кражбата на технологии за над 600 милиарда годишно.
    —цитат от коментар 41 на daskal1


    Даскале, ти сериозно ли вярваш на подобни числа!? Кражба на технологии на стойност 600 милиарда долара годишно!? Подобен абсурд може да го измисли само някой тръмпанар. А ти след това си повторил неговите измислени данни.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    Сървърните операционни и софтуер няма как да го сменят с китайски. Какво ще направят? Ще преизмислят топлата вода?
    —цитат от коментар 42 на smotlixx


    Може да имат и китайски софтуер и операционни системи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    До коментар [#42] от "smotlixx":

    Проверих въпроса и се оказа, че има китайски компании, които правят техен софтуер:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Yonyou
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdee

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#46] от "Фат Ким":

    Добре де, на наш'то дередже са :-) , пак не е толкова необятен пазар. Доста труден е експорта за Китай. Всеки гледа 1.3 милиарда население. Фактите обаче са, че реална покупателна способност има значително малка част от населението, освен това пазарите са силно регионални. И когато го сметнеш и през потенциален пазарен дял, на практика излиза, че е по-добре да се напънеш в Европа и Щатите, отколкото в Китай.

  60. 60 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#44] от "Фат Ким":

    Линукс не минава ли за чуждестранна технология? Или щом е безплатен, значи е наш :-)

  61. 61 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#58] от "Иво":

    Никъде в това не се казва, че имат собствени операционни системи и апликации върху тях

  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    До коментар [#49] от "PETZL":

    Ето ти нещо и за китайските чипове и за развитието на тази индустрия в Китай:

    https://www.sixthtone.com/news/1003539/a-state-scientists-views-on-chinas-microchip-industry

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":
    Може, ама друг път!!!

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    До коментар [#61] от "peaspiring":

    В такъв случай не сте прочели добре материала, ще цитирам от там:

    "Yonyou offers a wide range of management software products for Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM), Customer Relationship Management (CRM), Human Resources (HR), Business Intelligence (BI) and Office Automation (OA). It also develops vertical industry solutions[buzzword] for e-Government, finance and asset management. UFIDA also provides software-related services such as software outsourcing."

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#58] от "Иво"

    До коментар [#42] от "smotlixx":Проверих въпроса и се оказа, че има китайски компании, които правят техен софтуер:https://en.wikipedia.org/wiki/Yonyou https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdee
    —цитат от коментар 58 на Иво

    Нито една от тези компании, не е създала ОС, та проверявайте по-внимателно!!!

  66. 66 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Китай, русия и Северна Корея - тия все повече си приличат...
    Но при диктатурите е така.

  67. 67 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#62] от "Иво":
    Статия писана от китаец, смях! Вие май сте хуманитарий, технологиите за изработка на чипове не са китайски!!!!!

  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Весело

    До коментар [#63] от "fio41315648":

    Абе Фио, ако не могат да направят това щяха да приемат подобно решение за подмяна!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело




    До коментар [#61] от "peaspiring":В такъв случай не сте прочели добре материала, ще цитирам от там:"Yonyou offers a wide range of management software products for Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM), Customer Relationship Management (CRM), Human Resources (HR), Business Intelligence (BI) and Office Automation (OA). It also develops vertical industry solutions[buzzword] for e-Government, finance and asset management. UFIDA also provides software-related services such as software outsourcing."
    —цитат от коментар 64 на Иво


    Не знам как сте с английския, но нито едно от описаните в цитата ви от уики, не е операционна с-ма! Всичко е логистичен софт! Явно не сте компетентен по темата, защо се излагате?

  70. 70 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    [quote#46:"Фат Ким"][/quote]

    Освен това голяма част от българското (герб-ерското) БВП е проекти от ЕС които се получават от български фирми или клонове регистрирани в България 4-5 милиарда лева за 2018 година!!

  71. 71 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#68] от "Иво":
    Софизмът е философско течение, няма НИЩО общо със софтуера! "Ако" не е аргумент, по същата логика мога да попитам, защо ако могат са чакали досега! Факт е, че досега не е известна китайска ОС, която да се употребява масово даже в Китай, останалото са празни приказки!

  72. 72 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Весело

    Факт е, че досега не е известна китайска ОС, която да се употребява масово даже в Китай, останалото са празни приказки!
    —цитат от коментар 71 на fio41315648


    Хахаха... факт е, че ВИЕ не знаете за китайска ОС, която да се употребява, но в действителност има такава китайска операционна система на име NeoKylin, останалото са празни приказки.

    https://qz.com/505383/a-first-look-at-the-chinese-operating-system-the-government-wants-to-replace-windows/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  73. 73 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3884 Неутрално

    Правилно, Тръмп ако беше на тяхно място, щеше същото да направи.

    Любовта ще спаси света!!!
  74. 74 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#72] от "Иво":
    Много смешно, но функционално неграмотно, това което сте описали, не е масово и не се знае, дали, кога и пр. Да я бяхте изтеглили и пробвали поне! Пак ви казвам, НЕ СТЕ КОМПЕТЕНТЕН, не се излагайте!!!

  75. 75 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    Вероятно в Китай ще ползват deepin линукс, там китайци движат дистрото
    https://distrowatch.com/table.php?distribution=deepin

  76. 76 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#44] от "Фат Ким":Линукс не минава ли за чуждестранна технология? Или щом е безплатен, значи е наш :-)
    —цитат от коментар 60 на peaspiring


    Ти ако си мислиш, че 20 млн реда програмен код са писани само от Торвалд много не си ясно как се появява всяка следващия версия на Линукс и да сигурно 0.5% от последната версия е създадена през началото на 90-те в Финландия, останалото е от целия свят, включително Китай и Русия

  77. 77 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    До коментар [#76] от "Фат Ким":
    Ядрото е с GPL V2 лиценз, засечки може да има само във фърмуера ма предполагам и него ще го махнат в Китай. Щото тоя двоичен код, особенно за разни USB джаджи си е шпионска история. Ма ядрото не е най-важното, там и BCD и др. може, ма без GNU
    софтуера са за никъде. Ако китайците нещо нарушат GPL лиценза и затворят кода тогава може да ги шамаросат.

  78. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Весело

    До коментар [#72] от "Иво":Много смешно, но функционално неграмотно, това което сте описали, не е масово и не се знае, дали, кога и пр. Да я бяхте изтеглили и пробвали поне! Пак ви казвам, НЕ СТЕ КОМПЕТЕНТЕН, не се излагайте!!!
    —цитат от коментар 74 на fio41315648


    Човека написал статията го е изтеглил и изпробвал! Пак ви казвам, НЕ СТЕ КОМПЕТЕНТЕН, не се излагайте!!! ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4322 Любопитно

    До коментар [#76] от "Фат Ким":

    Това е точно така. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    А вие в Европа купувайте китайската техника.

  81. 81 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Не е съвсем тъй понеже научния комунизъм е по-млад.
    Той пък самия се учи на капитализъм и конкурентни обноски
    едва в последния полвин век.

    Врагът на Поднебесная е Запада.
    Той пък самия е широко понятие.
    Включва Япония, Тайван, Хонгконг...

    Пракически, всеки кв км.
    Налази и Космоса...

    Като преди хиляди години
    (тогава, без сегашния вид достъп в Космоса)

    До коментар [#39] от "everlast666":
    До коментар [#1] от "Велков":По скоро Китай не знае с кого си има работа :-)
    —цитат от коментар 5 на peaspiring

    Имаш предвид 1.3 милиарден Китай дето е на 2000 години,
    подценява 250 годишен САЩ ?

  82. 82 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#78] от "Иво":
    Разкажете повече, какво ядро ползва, как се съчетава с други ОС, а с друг софт, статистика за брой потребители, ама не знаете! Не разбирате нито от софт, нито хардуер, не правите разлика м/у бизнес приложения и ОС, но се напъвате, най-вероятно сте хуманитарий!
    Безкрайни са само вселената и човешката глупост и за първото не съм сигурен, Айнщайн го е казал!!!

  83. 83 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#76] от "Фат Ким":
    Но не е чисто китайска, или....?

  84. 84 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Това е в отговор на Тръмпи и неговите рестрикции. Той наистине не вдява какво ще последва, ако загуби такъв необятен пазар.
    —цитат от коментар 6 на dma12587967


    Необятният китайски пазар е мит. Десетилетия така привличат западни компании, че ще имат необятния китайски пазар, после им обират технологиите и самите китайци започват да работят за необятния китайски пазар, а китайската държава поставя западните компании в неравностойно положение спрямо китайските. На китайските привилегии, на американските, например, рестрикции.

  85. 85 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Който е разбрал, че Китай и САЩ влизат в Студена война, той не се изненадва. Студената война означава оформяне на два противникови блока. Означава прекратяване на всякакви търговски отношения между двата блока, означава съревнование между двата блока в икономическата, технологичната, социалната и пр. области, означава съревнование между два модела. Това е благоприятна среда за ускорено развитие на технологиите и максимално добри грижи за народите. Това, разбира се, изтощава и ресурсите. Затова няма от какво да се притеснявате. Конкуренцията е движеща сила на прогреса. Вижте какво стана след предишната Студена война- Западът като няма конкурент и го удари на педерастии и всякакви извратени идеи.

  86. 86 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2523 Весело

    До коментар [#46] от "Фат Ким":

    Не разваляй на опонентите си самочувствието да се чувстват по-вишестоящи от китайците!

  87. 87 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 795 Неутрално

    И все забравя, че както руснаците тичат към Щатите, същото правят и китайците с повече ум в главата :-)

    До коментар [#10] от "peaspiring":

    Хората с ум в главата четат различни източници, като гледат някои от тези източници да са официална статистика.
    Та
    Има официална статистика, колко китайци - специалисти, образовани и трупали опит в САЩ, са се върнали в Китай през последните години.
    Започва от 2014, цитирам по памет - тогава са се върнали някакви мизерни 200 000 човека.
    До миналата година бройката гонеше 2 милиона - отново цитирам по памет.
    Който иска - статистиката я има в нета.

    Та - ти от кои си?
    Щото умните хора не се страхуват от информацията и знаят как да я намерят.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  88. 88 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 795 Неутрално

    По-добре да дрънка за Русия - иначе започва да ниже едни глупости за преуспели познати(естествено ГОЛЯМА част завършили ЦЕУ) и роднини - и само се излага повече.
    Сега го смятат за емерено глупав само.

    До коментар [#47] от "dgd":

    Да бе, малко се кротна - стана скучен.
    Когато пишеше за апартаментите за по половин милион евро с градини на покрива и горни, долни, предни и задни тераси - беше по-забавен.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  89. 89 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#62] от "Иво":

    И какво? Китайска технология ли е? На оризова пластина ли ги правят????????????????

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  90. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1531 Весело

    Импортозамещчение по китайски. Тези китайци, нито се учат от собствените си грешки, нито си вадят поука от същите грешки у съседите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK