
© Lindsey Wasson, Reuters
Американският самолетостроител "Боинг" спира производството на модела "737 Макс", който беше свързан с катастрофи в Индонезия и Етиопия, довели до множество жертви, предадоха световните агенции.
Производството ще бъде спряно от следващия месец. "През целия период на спирането на полетите на "737 Макс" "Боинг" продължи да строи нови самолети и в момента има около 400 самолета на склад", се казва в изявлението на компанията, цитирано от ДПА.
"Вече съобщихме, че ще продължим да правим оценка на производствените си планове, ако спирането на полетите на "737 Макс" продължи по-дълго от очакваното."
"В резултат на тази преоценка беше взето решение да се приоритизира доставката на складираните самолети и от следващия месец да се спре временно производството на "737 Макс", се подчертава в изявлението на самолетостроителя. На този етап не се предвиждат съкращения, се казва още в изявлението, цитирано от "Франс прес". /БТА
neut
Рейтинг: 2782 Неутрално"400 самолета на склад"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restНе е шега работа
Ale MI
Рейтинг: 408 НеутралноВреме беше! Опитваха се да протакат и да минат номера ама не стана.
tos_buratino
Рейтинг: 417 НеутралноЩом са залежали, цената им ще е по-изгодна. Правителството търси наследник на Фалкона. Да вземем да Му купим един такъв, а?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2847 ЛюбопитноНаистина за 9 месеца при намалено натоварване на 2 те линии -400 самолета!?Тестовете вече текът и компанията се надява най-късно до март да мине сертификацията....Започна подготвянето и изпитания и на най-големият от серията В-737МАХ-10.....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1333 НеутралноСгъстяват се облаците над Бойнг. И във военното отделение буксуват с КС 46. Така е когато поръчки се печелят с лобизъм и натиск.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Обратното Еърбъс кешира в момента и спечели няколко много важни поръчки вкл. Куантас. Там причината са проблемите с 777Х.
Molossian
Рейтинг: 1747 Неутрално"в момента има около 400 самолета на склад"
Panta rhei....Трябва да станат на скраб.
Не знам как можа толкова реномирана компания да се издъни толкова сериозно.
Стар планер, нови двигатели - нарушена летаемост следствие на тотално променената геометрия, опит за софтуерна корекция, която обаче игнорира действията на пилотите, при това такива с доказан опит и качества.
Това не е Lockheed F-117 за да може полета да се поддържа софтуерно и където лети само един пилот.
Това е самолет с цяло село пасажери, чийто живот е поставен на карта от един не много добре написан софтуер.
tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#3] от "tos_buratino":
Eddie lives... somewhere in time!Щом е за Баце - може, и да натовари и останалите прасенца заедно с Маямата и Курнелия! One way ticketto the hell! Ех, мечти-и...
penetrating
Рейтинг: 6103 НеутралноНикой не иска да ги купува. Никой няма и желание да се вози в тях
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpag
Рейтинг: 1279 НеутралноБоинг 737 е създаден през далечната 1967 г. за двуконтурни двигатели с малък диаметър, затова има проблеми със съвременните турбовентилаторни двигатели с голям диаметър.
Знанието е сила, информацията - властТрябваше да го пенсионират преди десетилетие поне.
tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
Eddie lives... somewhere in time!За съжаление опита за икономия ще им излезе много скъпо на Боинг. И тук въпросът е не само за тия 400 произведени и недопроизведени самолети, но до репутацията на фирмата.
selqnin
Рейтинг: 1747 НеутралноОгромен имиджов удар!!!
skeptichen
Рейтинг: 405 НеутралноСега Боинг ще загуби 5-6 години само в това да се отработи това бедствие като финансови компенсации, разследвания, подобрения във вътрешни процеси, разработка на нови модели и тяхната сертификация, въстановяване на репутацията им като надежден производител.
Иначе големите авиолинии винаги поддържат разнообразен самолетен парк - не искат да са зависими от един производител. Така че и Боинг и Ербъс имат бъдеще, просто може би следващите 5-6 години ще са възход за Ербус.
Важно е кой пръв ще разработи цялостен самолет с електрическо задвижване за кратки и средни разстояния - там е бъдещето и това ще определи разпределението на пазара следващите поне 50 години.
Slick
Рейтинг: 466 НеутралноДоста време им отне, но Америка си пази корпорациите
Molossian
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#10] от "tigervi":
Panta rhei....Има един лаф:
Който плаща лошо-плаща два пъти.
Та така и ор Боинг.
Направили са си лошо сметката, вместо да спестят някой и друг долар с неща, които са от критична важност, те се набутаха толкова яко, че не виждам как ще се оправят.
Molossian
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#11] от "selqnin":
Panta rhei....Остави имижда, истински хора загинаха заради една глупост.
pag
Рейтинг: 1279 НеутралноТази есен се изравниха общите бройки продадени самолети от фамилиите Аърбъс 320 и Боинг 737.
Знанието е сила, информацията - власт737 обаче се продава от 1967 г., а 320 - от 1988 г.
selqnin
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#3] от "tos_buratino":
Някой "шеги" са отчетливо безвкусни и особено неуместни.....
selqnin
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#15] от "Molossian":
Съгласен, че е ужасно, но само за статистиката - дали случайно знаете колко са годишно жертвите от АВТОМОБИЛНИ КАТАСТРОФИ...?!?!?!
Simo Petkov
Рейтинг: 466 НеутралноДадоха си оразмеряването на Русия.
И ето...
Руско инженерство!
Simo Petkov
Рейтинг: 466 НеутралноЕлектрическо задвижване!
Мъск ще го разработи, иска ли питане!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6243 НеутралноДо коментар [#5] от "Jalis Ironhammer":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевВ петък, ако не са много гъсти облаците, Бойнг ще изстрелят безпилотен пътнически кораб към МКС. Ако всичко е ОК, "влизат в джаза" с НАСА. Там, бюджет и държавни поръчки - колкото душа поиска. До Луната ще се лети, не е шега работа...
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
Не знам как можа толкова реномирана компания да се издъни толкова сериозно.
Стар планер, нови двигатели - нарушена летаемост следствие на тотално променената геометрия, опит за софтуерна корекция, която обаче игнорира действията на пилотите, при това такива с доказан опит и качества.
===========================================================================
На същия принцип е построен и "новия" F-16 Block V 70/72. Понеже няма нито една бройка построена и тествана в реални условия, пилотите на Словакия и България ще бъдат първите изпитателни зайчета.
tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#19] от "Simo Petkov":
Eddie lives... somewhere in time!Титан (или алуминий) от Узбекистан, програмисти от Индия... Главната причина за нещастието си остава управлението на компанията. Желанието да модернизират отново една остаряла конструкция за да спестят средства и ускорят навлизането на новия модел на пазара се оказа пагубно. Вероятно има не малко и други проблеми и го не от вчера в тази фирма. Боинг не успя и в двата конкурса за самолети от 5-то поколение.
Араламбене му е майката
Рейтинг: 797 НеутралноМоделът не е "свързан" с тези катастрофи. Моделът направо си катастрофира.
Андонов
Рейтинг: 467 НеутралноБоко Банкянски да купува един от залежалите, да товари гепаджиите, другите комунисти от БСП-то, златката, Шекмбе Войвода, топ прокуроеите Цаца, Паци и Кешев, ортаците, котараците и право в "Космоса" с имането дето за завлекли.
“Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж ОруелАз, като гражданин одобрявам тоя разход. Нека задвижат процедурата.
Без мегакърлежи, мисля до седмица ще избием салолета, а до година ще разминем предпоследния в Европа... ;)
Да+
Не-
stenlyaka
Рейтинг: 1584 НеутралноНай вероятно опит ( който е на път да успее ) да се изкупи компанията на безценица !
Пипера е много лют
Рейтинг: 1280 НеутралноЕърбус гърми с шампанско.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUtigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#22] от "Росен съм аз и голем капут":
Eddie lives... somewhere in time!Не е съвсем същото, всички съвременни изтребители летят с помощта на софтуер.
До коментар [#21] от "Незнайко в Слънчевия град":
Боинг изостана от СпейсЕкс и едната държавна цицка вече е заета.
堅不可摧
Рейтинг: 363 НеутралноВъх, серсеми! Навместо най-сигурния самолет в историята, те взеха та пенсионираха тов. Илюшин! Що тъй? Серсеми!
simval
Рейтинг: 947 НеутралноДали ще пуснат няколко преоценени бройки на Илиянци?
Аз не зареждам в Лукойл.堅不可摧
Рейтинг: 363 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
"Стар планер, нови двигатели - нарушена летаемост следствие на тотално променената геометрия, опит за софтуерна корекция"
Байко, я ни покажи хесапа дет си сторил и дет те отведе до тях съждения! От две- от три ги нахвърляй сметките, ще ти вденем на мислата!
堅不可摧
Рейтинг: 363 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
"Стар планер, нови двигатели - нарушена летаемост следствие на тотално променената геометрия, опит за софтуерна корекция"
Байко, я ни покажи хесапа дет си сторил и дет те отведе до тях съждения! От две- от три ги нахвърляй сметките, ще ти вденем на мислата!
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#28] от "tigervi":
Не е съвсем същото, всички съвременни изтребители летят с помощта на софтуер.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ами точно това е проблема, F-16 Block V 70/72 не е съвременен изтребител, а опит за осъвременяване. Където на "тялото" на 45 годишен самолет (през 1974 г. започва производството, а като проект е от края на 60-те) са променили динамичните характеристики и са вкарали съвременен софтуер да ги "аджаства", т.е. приспособи.
Димитър
Рейтинг: 423 НеутралноИзключително постна и оттам подвеждаща статия, от там и подобни коментари.
За Боинг има и други далеч по-подходящи източници на информация освен Франс Прес, може би те са заинтересовани да подвеждат.....
Бави се инспекцията на самолета, а Боинг няма къде да складира вече произведените самолети, поради тази причина се спира производството. Тези 400 самолета на склад са вече продадени. Продадени са още хиляди бройки, които даже не са произведени, за това и Боинг не спря производството, за да не се изостава с графика, че авиокомпаниите канселират полети. Самолетите на склад не са доставени поради това, че още не е извършена оценка на самолета и системите мъ, а и ФАА иска да инспектира всеки един самолет преди да бъде доставен.
Дневник да ви дам пейпал акаунт за хонорар, щото дадох повече и по-добра информация. от цялата ви "статия"..
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 287 НеутралноСъвременен самолет е например Юрофайтър, чието производство започва през 2004.
F-16 , чийто проиводвтво започва през 1974, т.е. 30 години преди това на Юрофайтър, е всичко друго, но не и съвременен самолет. Защото е проектиран и 30 години по-рано, когато не е имало наличните развойни и проектни средства. F-16 Block V 70/72 е проектиран на същия принцип, както Боинг 737 Макс - софтуерен опит да се корегира механичното пришиване на нови характеристики към стар самолет.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#21] от "Незнайко в Слънчевия град":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Може , това го бях пропуснал. Бойни е наистина високотехнологична компания , но много проблеми се натрупаха. При тях добрата новина е спечелването на конкурса за нов учебен изтребител заедно със СААБ. Там ще има много пари.
При танкера обаче може да имат проблеми. Помниш сигурно че А330 MRRT вече спечели веднъж , но беше отстранен по политически причини. Сега се гласят да участват отново и този път не са сами а е съвместно с Локхийд. Като знам какви хиени са тези като дойде за обществени поръчки може тепърва да отхапят от дяла на Бойнг.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2847 НеутралноДо коментар [#22] от "Росен съм аз и голем капут":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Русене...понеже си крайно неподострен да ти кажаF-16V(block 70-72) е направил първи полет 2012 г.Има произведени 7 предсериини самолета и вече 83 поръчани!От предходна версия F-16E/F(Block 60/62) има само едим единствен клиет ОАЕ-80 броя.....Арабите си ги платиха,получиха и използват.....И понеже си голем к.....ут я ми каже МиГ-35 колко бройки има произведени и за кого?При положение че е модел от 2009 година и руските ВВС са поръчали колосалните 6 (шест) броя до 2023 година
moreee
Рейтинг: 1407 НеутралноТрябва само да купим един такъв самолет на Тиквата и да стискаме палци.
Ivan_
Рейтинг: 494 Неутрално400 самолета на склад означава, че всичките поръчки за този самолет са отказани. Боинг дори не беше успял да излезе на нула с този модел. Загубите от него ще са огромни. Но каквото сам си направиш друг не може да ти го направи...
Модератора е неадекватен!tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#35] от "Росен съм аз и голем капут":
Eddie lives... somewhere in time!При гражданските самолети има ясно изразена тенденция за увеличаване степента на двуконтурност на двигателите с цел намаляване разхода на гориво, дори това да е свързано с по-ниска работна скорост. При изтребителите такива промени са затруднени и нежелателни. Новите двигатели се монтират на същото място като старите с минимални промени по планера на самолета.
П.П. Ф-16 е с близо 10 години по нов от Боинг-737 и далеч не е най-стария модел намиращ се в експлоатация.
Ivan_
Рейтинг: 494 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
Модератора е неадекватен!Лесно, назначаваш директори които гледат само финансовата част на бизнеса и единствената им цел е максимална печалба...
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#37] от "Willy Messerschmitt":
Ти си точно като Мирча Кришан - въртиш, сучеш, и все до краставицата стигаш.
Нерде Ямбул, нерде Стамбул - някъде, нещо да съм споменал за Миг-35? Тука говорим за F-16V (block 70-72). Само две страни са поръчали този самолет на зелено ( Словакия и България) и никой не го е екплоатирал продължително в реални условия.
Иначе и от Боинг 737-Макс бяха произведени "предсерийни" бройки, чийто тестове уж минаха успешно, но когато започна серийното производство и ралната масова експлоатация , резултата го водяхме. С избрани и суперподготвени тест пилоти с огромен брой летателни часове и запознати с възможните проблемни ситуации резултатите винаги са добри. Но когато пилоти от трети страни започнат реална експлоатация, резултатите може и да не бъдат същите, и случаите с Боинг 737-Макс го доказаха.
Проектът F-16V(block 70-72) е основан на същите принципи, подобно на Боинг 737-Макс - ако може да изстискаме колкото се може от един морално остарял модел, като добавим "секси" електроника, както и софтуер, аутсорсван и разработен заради значително по-ниските цени от развоен екип в Индия. С идеята да се спестят огромните разходи по проектиране на изцяло нов самолет. Да оставим всякакви идеологически клишета в случая.
b0b069
Рейтинг: 348 НеутралноАйде хамериканските кажони, време беше.
b0b069
Рейтинг: 348 НеутралноКапиталистическата лакомия до това води. Имам приятел който работи в южна италия във фирма снабдител на Бойнг.. Ако хората знаят.. Все така ми повтаря
charlesdegaulle
Рейтинг: 1273 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
А бе аз съм (бях) в софтуерния бизнес от 1976-та. Определено проблемите май не са само софтуерни!! Иначе досега да бяха отстранени. Разбира се, решението е правилно. Проблем обаче ще бъдат и доставчиците. Някои от тях може и да фалират.
simChо
Рейтинг: 2107 НеутралноМурзил, какво общо има Илюшин със статията?
На колко водки си, та да правиш неадекватни включвания, с някакви итересуващи само тебе , руски неща?
Или си се подкарал на Боярищник?
Празници, разбираемо ..
simChо
Рейтинг: 2107 НеутралноРусоробите ви е яд, а?
Лъсна самолетното ви "инженерство" на вашата Матушка..
И в безсилна злоба лашкате минуси!
Ама КАКВО не е вярно??
.."моделът 787, споменат по-горе. Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на поделението на Boing в Русия – Boeing Design Center (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери.
А 787 не е единственият самолет, разработен тук. BDC е най-големият проектантски център за компютърен дизайн на въздухоплавателни структури извън САЩ и участва в стотици проекти на Boeing, включително:
767-200SF
747-400BCF
737-900ER
777-300ER/200LR
747-400LCF
747-8F/-8I
787-8/9/10 Dreamliner
Сред останалите важни руски приноси, освен компонентите на 787, са планерът, интериорът и системният дизайн на моделите 747-400 BCF, 777-200LR и 777-300ER, както и дизайнът на 747 LCF (Large Cargo Freighter).
В момента BDC работи по основните фюзелажни структури и предните и задните части на крилата на предстоящата серия 777Х..."
----------------
Кремльовските подлоги беснеете, вашият проруски "Боинг" закъса!
"Боингите падар, падат от небето!"
Да слага минуси Мурзилкажът!
rapidfire
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#22] от "Росен съм аз и голем капут":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Е там поне може да се катапултира.
Фат Ким
Рейтинг: 607 НеутралноСпирането на производството е временно и в момета в който ФАА сертифицира промените направени от Боинг, ще бъде възобновено. Определено проблема не е само софтуерен, ще са нужни и някакви хардуерни промени, доста неприятна ситуация за Боинг, има над 700 самолета на съхранение на различни летища по целия свят, които вмомента не летят( 370 заземени в авиокомпании + 400 новопроизведени, които боинг е произвел, но няма как да достави). Летния сезон ще е тежък за повечето авиокомпании които са разчитали на типа. Доста от поддоставчиците може да глътнат вода, ако производстото стои спряно повече от 6 месеца и не получават плащания, при най-лошия сценарий чичо Сам ще трябва да се намеси директно, по подобке на GM и Крайслер през 2009.
Noise
Рейтинг: 298 НеутралноА някои тука обясняваха, как ще литнат до дни ....Боинг се издъниха сериозно и ще плащат за тази издънка още много години.Ако могат....
Sutor, Ne Supra Crepidam!Simo Petkov
Рейтинг: 466 НеутралноTитанът е от Расия.
Подизпълнители инженри-пак в Масква.
Башка и собствен руски център на Боинг, пак в Масква.
После що тъй стана?