Най-модерният руски изтребител падна след авария

Най-модерният руски изтребител падна след авария

© Associated Press



Изтребител Су-57 падна по врее на изпитания в тайгата в Хабаровска област в Русия, но няма пострадали, предаде ТАСС. Пилотът успя да катапултира. Той не е получил травми, съобщи представител на администрацията на град Комсомолск на Амур.


Източникът уточни, че става дума за модел Т-50 (официалното наименование на Су-57) на авиационния завод в Комсомолск на Амур, смятан за най-модерният руски проект и представян като изтребител от пето поколение.


Според ТАСС и в."Известия" причината може да е отказ на системите за управление. Източник от военнопромишления комплекс казва за официалната агенция, че вероятно става дума за авария на кормилните елементи в опашната част.




"Известия" пише за отказ на електродистанционна система за управление, отговаряща за предаване на командите за насочване, както и за механизацията на крилата. Друга версия според първоначалните аналии е отказ на автоматиката на двигателя, регулираща подаването на гориво.


Су-57 е с многостепенна система за защита от грешки при пилотирането, която коригира човешки грешки, заради които самолетът може да се окаже в критична ситуация, твърди източник на изданието.


Руски медии обръщат внимание на факта, че това е първата официално потвърдена загуба на този модел. Но The Bell повдига въпроса, че не е известно какъв точно самолет е паднал - заводската разработка Т-50 или сериен Су-57, на който току що започна производство и засега струва около 2 млрд. рубли броя (малко над 29 млн. евро). Изданието припомня, че през 2014 г. е имало пожар на двигателя за Т-50, заради който се е наложило самолета "фактически да бъде строен отново".

Ключови думи към статията:

Коментари (271)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на it
    it
    Рейтинг: 525 Неутрално

    ""Известия" пише за отказ на електродистанционна система за управление, отговаряща за предаване на командите за насочване, както и за механизацията на крилата. Друга версия според първоначалните аналии е отказ на автоматиката на двигателя, регилураща подаването на гориво"

    Важното е, че катапулта работи безпогрешно...

  3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Добре че пилотът се е спасил! Руснаците от едно време си имат проблеми с кормилните уредби. Едно време като имах Жигулка и шлиците на кормилния прът се износиха. Не можеха да зацепят с червияка в кормилната кутия. За да се прибера до в къщи трябваше на няколко завоя да спирам и места гумите с ръцете. Ама пилотът как да спре и мести крилата?

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2595 Весело

    "Изтребител Су-57 падна по врее на изпитания в тайгата в Хабаровска област в Русия, но няма пострадали, предаде ТАСС. Пилотът успя да катапултира."
    .............
    И к'ва станА, дрогре???
    Савецките пилоти ги бива, а савецката техника не!

  5. 5 Профил на it
    it
    Рейтинг: 525 Неутрално

    "Хотели как лучше, получилос как всегда..."

    Виктор Черномирдин, бивш премиер на русия, по друг повод.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    "Су-57 е с многостепенна система за защита от грешки пи пилотирането, която коригира човешки грешки"?!


    Може и да е с многостепенна защита за човешки грешки, но когато технически самальота е изпълнен в час по "Трудово", какво да се друго да се случи!? Добре, че не е бил с най-новата, извънземна, ядрена технология, т. нар. "вечен полет", че тогава пак щяхме да броим жертвите...
    Жалка история!

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    Има непотвърдени слухове че е летял с изделие 30. Това е двигателят с който би трябвало да е оборудван за разлика от преходния изделие 117. Казват че той би трябвало да осигури суперкруз.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Весело

    Първият Ф35 падна още през 2018 г. Руснаците отново изостават )))

  11. 11 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Нищо ново под слънцето.
    През 1935 г. тов. Сталин извикал на съвещание сичките савецки авиоконструктури и ги попитал:
    - Защо нашите самолети се задържат във въздуха само 35 минути, а германските и английските летят без проблеми по 20 часа.
    - Лоша работа на ОГПУ, тов. Сталин, отговорили те...

  12. 12 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1582 Весело

    Бил е по-тежък от въздуха- та затова
    (ツ)

  13. 13 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    Красив самолет.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  14. 14 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 708 Весело

    някой толкова е бързал да напише тази новина, че е пропуснал половината от буквите в статията...

  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    Лошата новина е, че е паднал само един, което не е добре за демокрацията, особено като знаем какви проблеми имат Рапторите и Ф-35
    —цитат от коментар 6 на Günther


    Братушка, на колко часа нальот пада по един от Рапторите и Ф-35 и на колко часа пада СУ-57?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    Нов модел... Стават такива работи. Добре, че пилота се е спасил.

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    Лошата новина е, че е паднал само един, което не е добре за демокрацията, особено като знаем какви проблеми имат Рапторите и Ф-35
    —цитат от коментар 6 на Günther


    Raptor има вече бойни операции, докато руският таралясник е на етап изпитателни полети.

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    Та този, уж 5-то поколение и т.н., ала-бала, самальот, ще с 400 км/ч. по-бавен от закупените от България F-16 блок 70 "Вайпър"...
    Смешна история...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    До коментар [#6] от "Günther":

    Ами нямате друг...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  21. 21 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3278 Любопитно

    "....представян като изтребител от пето поколение...."

    "Пето поколение" на какво? И къде?

  22. 22 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ние сме преди всичко християни и човеци, за разлика от вас, които се радвате за всеки загинал американец.

    Gunter glieben glauchen globen
  23. 23 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#15] от "4ort":

    Рапторите, приблизително на 2000 часа, което е нормално за дърти 20 годишни кошници, а Ф-35 са трагедия. Дори 1500 часа не успяват да направят, нищо че са по-нови и по-евтини.
    А тук, на рубладжиите, бил паднал някакъв прототип и това е новина :))))

    Бог да благослови Америка за България!
  24. 24 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2617 Весело

    "Су-57 е с многостепенна система за защита от грешки пи пилотирането..."

    Е, явно системата за защита от грешки при пилотирането няма система за защита от грешки при функционирането, която пък от своя страна няма система за защита...
    Абе, нищо няма!.
    Но явно катапултите работят добре, щом няма жертви. Почвам да подозирам, че тези катапулти са новото свръхсекретно оръжие на Путин.

  25. 25 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#14] от "ilinko":

    "някой толкова е бързал да напише тази новина, че е пропуснал половината от буквите в статията..."

    Изминаха 4 часа от последната статия за Русия, троловете огладняха.

  26. 26 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2329 Весело

    До коментар [#18] от "Alarmstufe: Rot":

    "Raptor има вече бойни операции, докато руският таралясник е на етап изпитателни полети"

    Така е, изпитателни бойни полети в Сирия :)))) Прочетохме :)

    Бог да благослови Америка за България!
  27. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2912 Весело

    Пето поколение савецки шперплат...

  28. 28 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Модерен, колко може да е модерна една руска тенекия? Край няма мъката рушлямска!😂🤣😀

    Имало едно време ссср...
  29. 29 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Весело

    Пето поколение? Бошлаф!

    klimentm
  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Руснаците нямат 5-то поколение самолет. Имат 4+. Все още изостават в електрониката. По-точно електрониката винаги им е била слаба страна.

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    "...в тайгата в Хабаровска област..."

    Емблемата на Хабаровското летище (истина е, без майтап) (ツ)

    https://img.bg.sof.cmestatic.com/media/images/640x360/Jan2015/2110330527.jpg

  32. 32 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    Първият Ф35 падна още през 2018 г. Руснаците отново изостават )))
    —цитат от коментар 10 на moreee


    Тавагишч, първият му полет е някъде 2006-2007 г.
    Кога е първият полет на безаналоговия Су-57?

  33. 33 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1243 Весело

    До коментар [#13] от "Jalis Ironhammer":

    Ми да го сложат на някой площад за красота, не да го карат да лети!

    Имало едно време ссср...
  34. 34 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Горе долу еднаква скорост , как ти хрумна това?

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  35. 35 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#10] от "moreee":

    "Първият Ф35 падна още през 2018 г. "
    Мхм, а първият Раптор още в далечния април 1992 ;)

    Бог да благослови Америка за България!
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    "Произведени бройки 6+ 2 за наземни изпитания"?!


    Майко мила! А колко са останали все още, поне един има ли?!
    Неззависимо от това, руската атака за превъзходство във въздуха" и достигане поне до 4-то, и най-вече до 4+ поколение, продължава. 5-то поколение е абсолютен Путински мираж...
    Харчете денги, харчете милиарди, а за пенсии, някоя друга година...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  37. 37 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2912 Весело

    През 41-ва Луфтвафе прави на дроб сърма савецките таралясници.
    Иначе тов. ПУ уж ги бил модернизирал...

  38. 38 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#32] от "4ort":

    "Тавагишч, първият му полет е някъде 2006-2007 г.
    Кога е първият полет на безаналоговия Су-57?"

    29 януари 2010 г.

    Бог да благослови Америка за България!
  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    До коментар [#34] от "Jalis Ironhammer":

    Повече от 2100 не са стигали, може да се разпадне, както е станало и в този случай...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  40. 40 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#32] от "4ort":

    "Тавагишч, първият му полет е някъде 2006-2007 г.
    Кога е първият полет на безаналоговия Су-57?"

    2010-та

  41. 41
    crio
    Рейтинг: 91 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  42. 42 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2617 Весело

    "Известия" пише за отказ на електродистанционна система за управление, отговаряща за предаване на командите за насочване"

    Като го чета, си спомних за "Армата" с неговото дистанционно управление. Апропо, някой да знае нещо за това чудо на военната техника?
    Ниво, сър!
    ПС Не искам да си мисля, че някой от наземния персонал е направил малко шоу в чест на 20-годишното управление на Путин.. Но и това ми се наби в главата! Много съм опак, ей!

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5425 Весело

    Щом е в системите за управление предполагам виновните са САЩ или Китай :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Любопитно

    До коментар [#30] от "Petleshev":

    Коя им е силната?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  45. 45 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    В новите самолети е нормално да се появят дефекти. Дори и да беше произведе от човеци.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  46. 46 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    В новите самолети е нормално да се появят дефекти. Дори и да беше произведе от човеци.
    —цитат от коментар 45 на Viva la Evolution


    Тцъ-тцъ.
    На ватенките сичката работа им е такава.
    Даже самоварите и балалйките са им дефектни...

  47. 47 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5713 Любопитно

    Чудя им се на професионалните форумни русначкаджии - какво толкова му се кефят на руския таралясник? Та той е създаден да трепе българи (обявени за враг според официалната руска доктрина). Тоест, те също са цел и евентуални жертви на този самолет. Или може би си представят, че той ще трепе само български патриоти, а рубладжиите ще ги пощади?

    Gunter glieben glauchen globen
  48. 48 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1582 Весело

    Роденият да пълзи не може да лети, рекъл видният руски баснописец Крилов (ツ)

  49. 49 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#39] от "hamiltonf":

    Точно колкото и Ф 16. Близо до максимума за самолет с не регулируем въздухозаборник.

    Ако търсиш тема за тролене може да се захванеш със "стелт" характеристиките на самолет.Според повечето мнения те са близки до несъществуващи.Благодатна тема също са постоянните проблеми с двигателите. Това с максималната скорост е просто глупаво.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  50. 50 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Щеше да е учудващо, ако не падне :)

    Обикновено така се получава при сложната техника, але па руска. :)

  51. 51 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 830 Неутрално

    "Известия" пише за отказ на електродистанционна система за управление, отговаряща за предаване на командите за насочване, както и за механизацията на крилата. Друга версия според първоначалните аналии е отказ на автоматиката на двигателя, регилураща подаването на гориво.

    Руснаците така и не се научиха да правят читави ЕДСУ, и въобще авионика.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  52. 52 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    Лошата новина е, че е паднал само един, което не е добре за демокрацията, особено като знаем какви проблеми имат Рапторите и Ф-35
    —цитат от коментар 6 на Günther


    Ми той е само един завалията.
    Даже се води спор дали е още прототип или първа серйина бройка.
    Колко да паднат?
    То друг нема.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  53. 53 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    Лошата новина е, че е паднал само един, което не е добре за демокрацията, особено като знаем какви проблеми имат Рапторите и Ф-35
    —цитат от коментар 6 на Günther


    Ми той е само един завалията.
    Даже се води спор дали е още прототип или първа серйина бройка.
    Колко да паднат?
    То друг нема.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  54. 54 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    "Индия решават да се изтеглят от програмата за създаване и придобиване на самолети от ново поколение СУ-57 от Русия. На 20 октомври 2017 в „Defense News“, е съобщено, че Индия възнамерява да спре участието си в програмата, за което като основна причина се изтъква несъвършенството на СУ-57 и неспособността му да посрещне изискванията на ВВС на Индия, сравнен с американския F-35".



    Кратко, точно и ясно. Индийците никога не са били глупави хора...
    А в края на 2019 г., изпитанията продължават все още, и все още с катастрофален край...
    Жалка, типично руска, не/техническа история...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  55. 55 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Проблемът на руската авиация и техника всъщност е, че конструкторите трябва да предвидят още когато създават изделието си, че ще се експлоатира неграмотно и ще се поддържа и ремонтира още по-неграмотно. Затова и върхове в копирането са немски образци, които руският конструктор опростява, за да пригоди за сънародниците си.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  56. 56 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    "Та този, уж 5-то поколение и т.н., ала-бала, самальот, ще с 400 км/ч. по-бавен от закупените от България F-16 блок 70 "Вайпър"...
    Смешна история..."

    В Уйкито пише че максималната скорост на СУ-57 е 2 440 km/h, на Ф16 - 2145 km/h, Ф35 - 1931 km/h.

  57. 57 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Логично е да падат - руската отбранителна индустрия може да създава само боклуци. От времето на СССР нищо не са създали принципно ново, дори някои технологии ги изгубиха. Гордостта им е СУ 35, който всъщност е леко видоизменен СУ 27 от 1984 година. В учението Фалкон Стрйк в Тайланд, китайското пълно копие на СУ 27 наречено J 11 претърпя пълен провал срещу леките Грипени на Кралските ВВС на Тайланд. 24:0 в далечен бой и 84:12 в бой на средна дистанция. Толкоз за гръбнака на руските ВВС - боклук, другари. 😂

  58. 58 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    До коментар [#2] от "it":
    До коментар [#3] от "Таралеж":

    Каквото и да разправят, не им вярвам. Дано пилотът се е спасил, макар, че и да не се е, няма да признаят.

  59. 59 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    Али Ибн Абдул Обстул Бей, нали е веЛик Путен?)))

    Каквото не направи, всичко пада)))
    От суперхипервафларакета до суперхипервафлананосамолет))

    🤦🏻‍♂️Найс))с крАк 😂😂😂

  60. 60 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 282 Неутрално

    В ответ на вопрос Путина о том, готовится ли мальчик к садику, он ответил: «Он утонул, но его ремонтируют».

    Толкова за "най-модерният руски изтребител".

  61. 61 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#55] от "Пипера е много лют":

    "Затова и върхове в копирането са немски образци, които руският конструктор опростява, за да пригоди за сънародниците си."

    Ти май забрави, че скоро един такъв "върхов немски образец" не успя да закара Меркел в Аржентина. Наложи се да я качат на граждански полет.

  62. 62 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2617 Весело

    До коментар [#56] от "moreee":

    "В Уйкито пише че максималната скорост на СУ-57 е 2 440 km/h, на Ф16 - 2145 km/h, Ф35 - 1931 km/h."

    Остава само да кажеш, кога и при какви изпитания е постигната тази скорост. Само не ми пробутвай анимация или теоретични данни...

  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    До коментар [#56] от "moreee":

    За това Су само може да се предполага каква скорост има, очакват най-много работни 2100, въпреки, че макс са задали 2600. Докато F-16V Block 70/72 е с 2444 км/ч., и то с лекота, при натоварване на 95%...
    Пак четем само руски сайтове, сигурно в "Яндекс"...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  64. 64 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Ще направя кратък обзор по "любимата" тема на форумните русороби -

    Самолети от 5-то поколение:

    1. Първото нещо, което отличава такъв самолет от 4-то поколение: "невидимостта", технологията "Стелт". Най-важната характеристика се явява ефективната площ на разсейване (ЕПР).

    ЕПР на даден обект определя обхвата, в който обектът може да бъде открит чрез радар. Повишената стойност на ЕПР означава по-голяма радарна видимост на обекта, а намаляването на ЕПР затруднява откриването. Тя зависи повече от формата на летателния апарат (съотношението на ъгли, обтекаемост) и материалите за производство. ЕПР на американския F-22 (Raptor) е 0,0001 квадратни метра, докато заявеното епере на вечния прототип Су-57 е 0,5 кв. м (всъщност реалната ЕПР е много по-висока). Почувствайте разликата !!
    „Стелт” е много скъпа технология. Само едната разработка на „Raptor” струва 65 милиарда долара. Тя стъпва върху базата на съществуващия научен и инженерен потенциал, върху най-високите технологии и дългосрочните разработки в тази област. В жалкия Су-57 са инвестирани 4 милиарда долара (половината откраднати), започвайки от снежнобял, празен лист. При мъртви КаБе-та и пълен разпад на научната база. И топлинната следа от допотопните двигатели е такава, че без никакви "решетки" самолетът ще бъде засечен в инфра-червения спектър.

    2. Скорост и маневреност

    За F-22 нормалният режим на работа представлява число на Мах 1.2, без форсаж. Самолетът има два двигателя Pratt & Whitney F119 със сумарна тяга 21 тона, управляем вектор на тягата и двигатели, скрити в корпуса (силно намалена топлинна следа при процепни дюзи), при тегло 29 тона.
    Су-57 е оборудван с два двигателя АЛ-41Ф1 (открити двигатели с огромни кръгли дюзи) с управляем вектор и сумарна тяга 17 тона при тегло 30,5 тона.
    Разбира се, дори близка до свръхзвукова скорост без използване на форсаж Су-57 не може да развие.

    3. Електроника и средства за откриване

    F-22 има радарно-локационна станция с активна фазирана антенна решетка (АФАР) тип AN/APG-77 с чувствителност ЕПР = 1 кв.м на разстояние 241 км.
    Руснаците лъжат, че имат РЛС с АФАР Н036 „Белка” с чувствителност ЕПР = 1 кв.м на разстояние 400 км. Със същия успех могат да турят и 4000. За какво им е изобщо, при положение, че Рапторът има ЕПР 0,0001 кв.м ?!

    4. Въоръжение

    Ей, Су-57 има 30 мм оръдие 9А1-4071 !? Пето поколение, блин !
    И супер-ракети „въздух-въздух” Р-77, приети на въоръжение през 20..., всъщност 1994-а, с далекобойност 110 км.
    Срещу AIM-120D на F-22 с обхват от 200 км и разработена ракета NCADE, предназначена за прихващане на балистични ракети с малък и среден обсег в активния и възходящия сегмент на траекторията - както в атмосферата, така и извън нея.

    5. Серийно производство

    От момента на първия полет през 2010-а година досега са произведени 10 прототипа на Су-57. Серийно производство на истински бойни самолети, а не на прототипи, в съвременна Русия е невъзможно да се организира.
    Само от типа F-22 са произведени 200 броя. Повече не са необходими. Няма с кого да се сражават. Според прогнозите на много експерти до 2050-а година не се очакват конкуренти извън страните от НАТО. А има и F-35 с вертикално излитане, произведени са и 600 парчета многоцелеви „Eurofighter Typhoon” (4+ поколение), както и несметни рояци всякакви безпилотни самолети и дронове. А в геосинхронна орбита кръжат десетки комуникационни и проследяващи спътници...

    Какво да ви кажа накрая ?
    Су-57 представлява все още непуснато в серия пълноценно го.но.
    В Рашистан върви вяло-бурна (оксиморон!) имитация на най-новите западни технологии и ражда незавършени изроди, които само външно приличат на модерни летателни, стрелятелни и локационателни апарати. Затова пък яхтите на руските милиардери са най-дългите в моретата и океаните, руските джуджета – най-големите сред събратята си, а съветските, тоест руските кокошки – най-щастливите на света!

  65. 65 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3270 Весело

    Експертите дадоха заключение за причината за катастрофата на самолета -
    „Произведено в Путенланд"❗🤣🤣

  66. 66 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2912 Весело

    "Друга версия според първоначалните аналии е отказ на автоматиката на двигателя, регилураща подаването на гориво."

    Ясно.
    Алкашите са забравили да турят чеп на резервоара...

  67. 67 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#64] от "Practic":

    "руските джуджета – най-големите сред събратята си, а съветските, тоест руските кокошки – най-щастливите на света!"

    Обаче в Русия решенията се вземат в Кремъл а не в американското посолство, както е у нас например. Това е важното.

  68. 68 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Поклон пед съветската наука и техника! А вие защо биете негрите.

  69. 69 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Весело

    Лошата новина е, че е паднал само един, което не е добре за демокрацията, особено като знаем какви проблеми имат Рапторите и Ф-35
    —цитат от коментар 6 на Günther


    Пък отгоре на това и бият негрите! Гадни хамериканци! 🤣😂

  70. 70 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Весело

    Красив самолет.
    —цитат от коментар 13 на Jalis Ironhammer


    На картинка става! Красив е! Ако можеше и да лети ...

  71. 71 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    През 41-ва Луфтвафе прави на дроб сърма савецките таралясници.Иначе тов. ПУ уж ги бил модернизирал...
    —цитат от коментар 37 на palav_nik


    През 41-ва съветските самолети изтребители още са били от дърво, затова. Пък и двигателите им малко слабички били. Сега са алуминиеви и двигателите им са много мощни. Обаче пък електрониката/авиониката изостава много.
    Добре, че момъкът се е спасил. Иначе, както товарищ Путин се изразява за самолета кратко и ясно: Он упал.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Весело

    Бомбета! Нали я знаете поговорката?"Кейс, Терминал 2, Уошингтон!"
    —цитат от коментар 16 на Günther


    Смени Уошингтън с мАсква и дерзай!

  74. 74 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Първият Ф35 падна още през 2018 г. Руснаците отново изостават )))
    —цитат от коментар 10 на moreee


    Некъдърни,дори копипейст немогат да направят.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  75. 75 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jalis Ironhammer":
    Су-57 е със система за неустойчиво управление. Нещо като при Боин-737 МАХ , но на много по високо и сложно ниво. Всичко решава компютъра.
    При смяна дори на един , на пръв поглед незначителен детайл в планера или по двигателя , даже датчик непряко свързан с управлението, се изисква сериозно тестване и донастройка.
    „В случая военните са се презастраховали / и са били прави/ и са искали тестове в всички критични и максимални режими. А смяната на двигател е фундаментална промяна при такова управление. Защото свръхманевреност е прави компютъра, самият пилот само подава командата. А тоя самолет е със сопла с изменчив вектор на тяга, въртят си, и то индивидуално във всички посоки.
    Така че моята версия е софтуера, и това определено ще забави проекта, защото целият код ще трябва да се тества на ново.

  76. 76 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Не може да бъде, кремльовско Фърчило да падне, мъка, мъка...

  77. 77 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Весело

    До коментар [#26] от "Günther":

    "Така е, изпитателни бойни полети в Сирия :)))) Прочетохме :)"

    В Сирия май една съветска ПВО система свали един сАветски сАмАльот!

  78. 78 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    До коментар [#32] от "4ort":"Тавагишч, първият му полет е някъде 2006-2007 г.Кога е първият полет на безаналоговия Су-57?"29 януари 2010 г.
    —цитат от коментар 38 на Günther


    Казваш 29 януари 2010. И оттогава колко бройки са произведени? И колко от тях още са годни за летене? М?
    Питам за един преател.

  79. 79 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    До коментар [#67] от "moreee":

    Русиянските глупаци, най-умните глупаци...

  80. 80 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#6] от "Günther":

    еми пандали са колко, 10% - 20% от всичките :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  81. 81 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Любопитно

    До коментар [#71] от "vankata1":

    "Сега са алуминиеви и двигателите им са много мощни. Обаче пък електрониката/авиониката изостава много"

    Досега поне 2 Ф35 са паднали и 4-5 са се палили при излитане, там пак ли авиониката и електрониката?

  82. 82 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Любопитно

    До коментар [#28] от "citoplast":Тенекия е таралясника ти пред маломерната ти боксониера
    —цитат от коментар 41 на crio


    Нервички ли долавям, тАваришч? 😂🤣

  83. 83 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    За такъв софтуер е важно всичко да е стандартно, а при Су-57 имаме 13 самолета и няма два еднакви. Всичките са различни,с най-различни доработки и модификации,

  84. 84 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3339 Неутрално

    До коментар [#80] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Остават им още 11. До края на 2020 ще се приземят или приводнят.

  85. 85 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    До коментар [#75] от ".":

    Няма консенсус.RIA Novosti набляга на факта за проблем с двигателя докато ТАСС както коректно пише Дневник наблягат на проблем в управлението и по точно в опашното оперение. И на мен по вероятно ми се струва второто , но във всеки случай е спекулация.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  86. 86 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Весело

    До коментар [#61] от "moreee":

    "Ти май забрави, че скоро един такъв "върхов немски образец" не успя да закара Меркел в Аржентина. Наложи се да я качат на граждански полет."

    Друго си е руски дипломатически "образец", пренасящ кокаин от Аржентина към мАсква! 🤣😂

  87. 87 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    До коментар [#64] от "Practic":

    ++++++++++

  88. 88 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1780 Весело

    Впрочем мисля наскоро на самолета дадоха официалното означение по НАТО - Felon.
    :)

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  89. 89 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#78] от "vankata1":

    "Казваш 29 януари 2010. И оттогава колко бройки са произведени? И колко от тях още са годни за летене? М?
    Питам за един преател."

    Някой разправят, че и Ф35 още не бил много годен за летене. Често го приземявали за доработка. Даже един, купен от японците вече паднал.

  90. 90 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Любопитно

    До коментар [#85] от "Jalis Ironhammer":

    "и по точно в опашното оперение."

    Това с "оперение" ми хареса! С какви пера е бил ? С пера от пето поколение? 😂🤣

  91. 91 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#64] от "Practic":

    Не е ли Грипен, не го и хвали. Некви тенекета сравняваш....АКо беше Грипен нямаше да падне в тайгата, щеше да кацне там.
    И с каквото искаш си го въоражаваш - кеф ти пиратки, кеф ти водни пръскалки.
    И без пари идва - даже ти плащат да го вземеш.
    И не му требе база - кацат си на паркинга на Икеа.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4954 Любопитно

    До коментар [#89] от "moreee":

    Таваришч, колко процента от приозведените F-35 са паднали и колко процента от произведените Су-57?

  94. 94 Профил на peterkk
    peterkk
    Рейтинг: 244 Любопитно

    До коментар [#18] от "Alarmstufe: Rot":

    Този май е първата бройка от серийното производство. Паднал е близо до цеха, където трябва да ги сглобяват. Имат и още 5-6 пробни/ един изгоря/. Сглобяван е в понеделник явно!

  95. 95 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#64] от "Practic":
    Много глупости си написал, първо 5-то поколение не е стандарт, всеки си решава. Та според американците да, НО, свръхманевреност не трябвало...
    ЕПР е еквивалентната площ на една ламарина, кояно би дала същото отражение като самолета на определен обхват. И американците смятат само милиметровият и сантиметровите обхвати, за другите мълчат. В това има известна логика щото по принцип ракетите въздух-въздух с активна и полуактивна насочваща глава ползват тия обхвати.
    За дециметровите и метрови РЛС, както и за няколко други типа станция като задхоризонталните Контейнер, тия СТЕЛ геометрии не важат - виждат си се идеално.
    Естествено това е отчетено в Су-57 и той има и дециметрови РЛС. Тъй като тия радари искат по голями антени, то антените са интегрирани в крилата, в композитното крило. Така че Су-57 ще вижда идеално Ф-22 и всичко що е стел.
    И тн...

  96. 96 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    До коментар [#64] от "Practic":


    До коментар [#56] от "moreee":

    Той колегата ти го е написал няма какво да добавя.
    Освен да те попитам.
    Западните самолети нямат нито една руска част и не са изработени с нито една руска машина.
    Можеш ли да кажеш същото за СУ 57?
    Има един филм руска гордост казва се Властелинът на моретата.
    Показват как сделать подлодки.
    Всички машини и инструменти са западни няма нищо тяхно нито машина нито технология.
    Така няма как да си лидер а само жалък копирач.
    В интернет е пълно с западни авиацйонни и танкови асове.
    Всички са станали такива благодарение на победите над руско оръжие.
    Покришкин е станал ас благодарение на това че е летял на Кобра както и на планината от трупове на безименни съветски пилоти дето са му пазели опашката жертвайки се защото ги чака военнен съд и разтрел.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  97. 97 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    До коментар [#64] от "Practic":


    До коментар [#56] от "moreee":

    Той колегата ти го е написал няма какво да добавя.
    Освен да те попитам.
    Западните самолети нямат нито една руска част и не са изработени с нито една руска машина.
    Можеш ли да кажеш същото за СУ 57?
    Има един филм руска гордост казва се Властелинът на моретата.
    Показват как сделать подлодки.
    Всички машини и инструменти са западни няма нищо тяхно нито машина нито технология.
    Така няма как да си лидер а само жалък копирач.
    В интернет е пълно с западни авиацйонни и танкови асове.
    Всички са станали такива благодарение на победите над руско оръжие.
    Покришкин е станал ас благодарение на това че е летял на Кобра както и на планината от трупове на безименни съветски пилоти дето са му пазели опашката жертвайки се защото ги чака военнен съд и разтрел.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  98. 98 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#49] от "Jalis Ironhammer":
    А на теб кой ти казва, че самозвания хамелеон... ооопс хамилтън е умен?
    Той си знае защо е хамелеон.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  99. 99 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Весело

    До коментар [#92] от "Taiga":

    Ами то, още от самолетоносача комичната вълна не е преминала, сега и "супер изтребителя", за преди това, да не се връщаме...
    А какво предстои!?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  100. 100 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    До коментар [#95] от ".":

    Добре де, вие имате щайги 10-то поколение, ама не могат да летят... Така добре ли е?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK