Ислямизмът и комунизмът си приличат и по склонността към реализация на гигантски налудничави проекти. Имат слабост към каналите. Навремето София щеше да става пристанище на 5 морета. Почнаха да се копаят едни канали с "доброволен" труд на софиянци. Още има останки от тяхното безумно дело. Ердоган трябва да се озаптява. Тоя човек става опасен с напредване на лудостта му.
Строителните фирми са вече в екстаз. На тях изкопи и насипи най-им допадат. Колкото до водата, от България ще пращаме по Тунджа, нЕма проблеми. Пък и да не забравяме, че великио гидроинджилер ще окаже нужното съдействие.
Стига с тия манипулации бе. То верно че либерастите обичате да манипулирате и изопачавате нещата както ви е удобно, ама ти пък си ептен гьонсурат. Ислямизма е пълната противоположност на комунизма. Едната идеология предполага традиция, морал, духовност, другата предполага атеизъм, всезнайковщина, псевдо-прогресивност и т.н.
Пише че проектната ширина на канала е 150 м. Да се прехвърлиш на другия бряг на подобна ширина е най-логично да използват катапулти, или пък да се телепортират.
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
Аз да ви обясня защо се строи този канал. Защото по Лозанското споразумение Турция е задължена да пропуска всякакви кораби със знаен и незнаен товар през босфора без налагането на никакви такси. Говорим за огромни кораби, превозващи разни горива, контейнери, че даже и оръжия, които постоанно се блъскат самостоятелно, а и по между си в крайбрежните постройки собственост на заможни турци и исторически постройки край Босфора. И е само въпрос на време да причинят някаква еко катастрофа. От една страна ще се предотврати това. От друга преминаващите ще се облагат с такса и на последно място каймака на Истанбулското общество ще бъде изолиран от ниската класа, които ще останат от другата страна на канала. Единствените против проекта са тези, които искат да продължават да ползват Босфора безплатно, понеже бил естествен канал, а не изкуствен? Това го няма никъде по света. На всякъде се плаща :)
Щом Ердоган е казал че ще стане, значи ще стане. Каквото той е обещал, всичко е станало, колкото и саботажи да му правят. Това не са ви европейските светски политици, да казват едно а после да правят съвсем друго.
Каймака на истанбулското общество? Кой е каймака? И коя е ниската класа? Хората не бяха ли равни, какви са тия ниски класи и каймаци? То точно заради такова мислене като вашето се появиха лидери като Ердоган.
Иначе не е изненадващо че Имамоглу е против проекта. Той като типичен левундер е против всичко което води до някакво развитие. Цялата турска опозиция винаги е била против всички проекти на Ердоган - всичките до един. Както и българските соросоиди винаги са против да се строи каквото и да е и правят саботажи на всичко. Лошото е, че изобщо има хора които да гласуват за такива като него, а още по-лошото е, че тия хора имат огромно самочуствие без покритие и си мислят че са каймака на обществото, въпреки че всъщност са неговата утайка. Досущ като българските дайбългаристи и жълтопаветници. Ама на пук на тях нещата ще се случват.
Твърде много пари ще са необходими за този канал, а Турция не разполага с необходимите резерви, пък и кредит няма да получи, защото икономиката и е в криза. А проектът наистина е опасен за жителите на Истанбул, защото ще прекъсне водни пътища и ще попречи за своевременна евакуация на населението при бедствие.
Ами по стечение на обстоятелствата или съвсем съзнателно ще се случи точно това. Не твърдя едното или другото, но е факт, че именията около Босфора, които ще се изолират не принадлежат на простолюдието.
България спокойно си ползва пристанищата в Солун и Гюмюрджина все повече и повече защото най-малкото от Западна България е далече по-близо да си закараш стоката до Солун отколкото до Бургас:)
До коментар [#16] от "К2":България спокойно си ползва пристанищата в Солун и Гюмюрджина все повече и повече защото най-малкото от Западна България е далече по-близо да си закараш стоката до Солун отколкото до Бургас:)
По кои проливи се плаща... че нещо съм забравил? Канала няма да спре трафика през Босфора... идеята е да го облекчи. Не вярвам и до сега да не се плаща ... я за пилот, я за екскорт. На големите круизни кораби им взимат над 50000 евра за ескорт от влекачи... явно са му малко на Ердо :) Чаушеску докара допросешка тояга румънците с един дворец и един канал... да не стане същото :)
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
До коментар [#2] от "tacheaux":Стига с тия манипулации бе. То верно че либерастите обичате да манипулирате и изопачавате нещата както ви е удобно, ама ти пък си ептен гьонсурат. Ислямизма е пълната противоположност на комунизма. Едната идеология предполага традиция, морал, духовност, другата предполага атеизъм, всезнайковщина, псевдо-прогресивност и т.н.
Баце (или по скоро аркадаш) двете толкова си приличат че няма накъде. Дали вярата ще е в аллах или в правотата на партията няма никакво значение. И при двата режима другомислещи не виреят и една малка върхушка определя съдбините на хората. Турция още не е стигнала до абсолютен авторитаризъм. но малко остава.
Нищо не се плаща, защото така е написано на едно парче хартия преди 100 години :) минавал съм десетки пъти с кораби, лодки, фериботи и работата направо си е развей т*шак. Руски, италиянски и всякакви военни кораби си го използват като бащиния без да дават отчет на никой. И естествено, че главният мотив е да се ”облекчи” трафика, иначе че загубят Босфора като туристическа атракция. Вероятно ще се забрани преминаването на военни кораби, танкери и др товарни
Много ясно, че с мостове. И в момента има два или три моста, които свързват азиатската с европейската част на Истанбул. Има и подземен тунел откъдето минава и метро между двете части на мегаполиса.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Глупости. Гибралтар също е безплатен. Отделно, как ще накараш корабите да пожелаят да минават през 'новия' платен канал, като на десетина километра от него има напълно безплатен такъв. Направата на нов канал няма да анулира Лозанския договор, а корабите ще могат все още да си ползват Босфора безплатно и неконтролируемо. Каналът нито спестява разстояние, нито време, че корабите да го предпочетат.
Фауната около Истанбул, отдавна я няма. От мухите едва ли се вълнува някой. От екологична гледна точка едва ли ще има някакви проблеми, защото съвсем наблизо си има подобен канал и то, естествен. Интересно е от геологична гледна точка, какво става отдолу. Районът е силно сеизмичен и разбутването на огромни земни маси, не се знае какво може да предизвика. Смислено е това, че може да имат проблеми с водоснабдяването, освен ако не го преработят изцяло в европейската част. Истанбул се захранва от големи и много дълги водопроводи. Някои са с дължина по 200 километра... Проектът определено е мегаломански и може да създаде много проблеми пред турската икономика. Черно море няма такъв корабен трафик, който да изплати подобно нещо в обозримо бъдеще. Иначе изглежда интересно.
Еколозите са обезпокоени от това, че има в момента екологично равновесие, а то ще бъде нарушено. Водата в Черно море е много по безсолна от тази в Мраморно море, но странното е, че тези две морета граничат, и са свързани чрез Босфора и всяко запазва своята си соленост. А при построяване на един изкуствен канал еколозите алармират, че не се знае какво ще стане.
"Наличие или отсутствие дополнительной водной артерии в виде канала Стамбул между Чёрным и Мраморным морем не изменит международно-правовой режим конвенции Монтре, заявил РИА Новости посол РФ в Турции Алексей Ерхов."
"...кметът на Истанбул Екрем Имамоглу твърди, че проектът може да остави града без питейна вода, тъй като бъдещият канал ще разруши вододайната зона на 16-милионната турска метрополия. Според учени проектът би довел също до загуба на милиони квадратни метра гора и земеделски земи." Ми не виждам гори по пътя на канала! И каква е тая вододайна зона на територията на самия град? Мегапроект е, да но за мегаград си заслужава. То и готовите вече тунел, аерогара, въжения мост са все мегапроекти. И не е само въпрос на желание, а е необходимост. Босфорът е задръстен и много опасен. През новия канал ще пускат и кораби с втечнен газ в интерес на диверсификацията, тъй че соросоидите трябва да са доволни а Брюксел - щастлив.
Трите моста и летището СЪЩО БЯХА ЛУДИ , но станаха. Тук има по голяма игра, Босфора е свободна зона за преминаване . Докато този канал може да обърне ситуацията в друга посока .......и черноморските държави ще изядат дървото. Тях няма да ги питат , но РУСИЯ е друга БИРА. Предполагам че този проект е СЪГЛАСУВАН с Русия , иначе просто Босфора ще бъде разширен от Руснаците за много кратко време.
Това е защото според Ердоган договорът от Монтрьо се отнася само за Босфора. И корабите, преминали по алтернативно трасе, не биха били ограничени в престоя си. На Русия това няма как да й хареса, но се отварят възможности за геополитически пазарлъци. Ако каналът се построи, де.
До коментар [#46] от "atmanpg":Това са, не просто милиарди. Това са стотици милиарди! Никой не говори за избиване, защото целите и задачите на подобен проект са съвсем други.
Ако се поинтересувате преди да коментирате ще видите, че проекта предлага много възможности за съфинансиране и не представлява един ръкав вода, както си го въобразявате. Потенациални инвеститори много. Прогнозите за печалби са колосални. И частния сектор разполага с квалифицирани професионалисти готови да се възползват. Налудничаво било :) това от устата на граждани на страната на нереализираните проекти и усвоените средства направо си е комично
И аз да ви обясне този кантал го няма в Лозанския договор, така че опцията пренил в Черно море за 1 месец отпада. Така че изгоден на САЯЩ значи ще го има
Ердоган навярно вече си отива и иска да възроди икономиката на Турция като създаде нови работни места,а същевременно нови гласоподаватели в своя полза,но всичко това ще бъде за сметка на турския данъкоплатец и евентуално парите от продадените земи,но колко ще са те щом се продават на безценица. Навярно той се надява този канал да носи неговото име и името му да остане в историята редом с името Кемал Ататюрк. Бъдещето ще покаже всичко това. Най-вероятното е обаче е да иска да си върне доверието на турския избирател в Истамбул,като показва,че той още е загрижен за бъдещето на града.
Ще забранят на танкери и военни кораби да минават през Босфора. Това го намекват от години и един вид предлагат алтернативен маршрут с този канал. Само от такси прогнозираните печалби са десетки милиарди годишно. Отделно ще се строят два ”зелени” града около канала заедно със много хотели, пристанища, мостове, тунели и т.н. Напълно преобразен пейзаж и инфраструктура. Много възможности за бизнеса като цяло особено в туристическия сектор.
Този канал щял да облегчи трафика през Босфора???? Ми трафика през Дарданелите??? Най-малката ширина на Босфора е 700 метра, съпоставимо с 1200 м. най-малка ширина на дарданелите. Комшиите като не могат да си въведат ред за преминаване през Босфора нека се изхарчат за един безсмислен канал. А може би Ерсдухан иска да накаже неблагодарните истанбулци дето не гласуваха за неговия човек.
Ми да не са подписвали договора бе . На никой не могат се сърдят . Отделно поне не се споменава че движението през Босфора ще бъде забранено . Канала е с цел да поразтика малко многото трафик. Но никъде не се казва все още че трафика през босфора спира . Тоест ще имаш 2 пътя. През единия няма да плащаш такси . През другия ще плащаш . Според теб колко луди има дето да се набутат доброволно да плащат . Отделно това дето го дрънкаш не е баш така . Ако возиш опасни товари . Оръжия -Химикали или горива задължително на кораба има и Пилот . ЗА тоя пич се плаща принципно . ЗА останалите също уж е задължително но кой го спазва е друг въпрос .Но принципно Босфора се минава под ръководството на турски пилот . Разбира се има инциденти . Но те са по скоро заради техническа неизправност от колкото човешка грешка . Това е все едно да забраниш колите щото имало много катастрофи. Отделно не всички кораби могат да си минават свободно .За да минеш Босфора пък и ДАрданелите си има график .КАто искаш да минеш свързваш се с властите . И те ти дават зелена светлина или ти казват да чакаш . А за военните кораби да не споменавам въобще . Твойте приказки ще рече човек че едва ли не . Се минава все едно от София до Варна . А не е баш така . Целта на тоя проект ако въобще стане е просто да отпуши задръстения Босфор .Колкото по малко трафик толкова по малко инциденти . А за останалите цели на проекта едвали трябва да говорим . Че както е казаано и в статията една група от хора и държави ще вземат лъвския пай .Ако все пак проекта тръгне . Пък и ти сравняваш Босфора с Панамския и Суецкия канал . А там си се плаща . Но не трябва просто защото по трафик Босфора не може да ги догони . Те са канали .И там са влагани страшно много средства . Ето и до днес Панама работи по разширението на канала . Е дават едни пари и после за тоя дето ду..х.. ли ? Нормално е да се плащат такси . Докато Босфора . Каква е инвестицията на Турция там ? освен по почистването на Мраморно . и готовност зе действие при авария на някой кораб .Аааа и чисто административната част . Кой кораб кога да мине .Това е то .
Ако каналът се построи, де. До коментар [#41] от "pavian":
Ще се построи. Веднага щом Ердоган подписа договора за защита на Балтийските републики от Русия, проектът получи зелена улица. Защитата включва окупиране на руското черноморие.
Няма как да стане това .Турция е подписала договори .Ако се откаже от тях.То тогава горко и .В миналото Османската империя е водила войни заради такива договори . Че и бая бой е яла . И днес няма да е по различно .Може да ограничи преминаването на военни кораби на някоя държава за определен период от време . Ама принципно поне на Черноморските държави е длъжна да ги пуска . Ако отговарят на изискванията . А пък танкерите влизат у графа търговия .А там па има едни........ и главното се нарича свободна търговия .Няма как да стане просто тая дето си я мислиш пак ти казвам .канала ще бъде алтернитави . Но не могат да ограничават много трафика по Мраморно .Това е все едно да имаш на една магистрала тол система . Имаш и обходен път дето няма да плащаш .Е такъв път ще си бъде пътя през Мраморно . А новия канал ако въобще стане ще бъде пътя с тол система . Толкова . Ердо не е чак толкова силен за да си разваля договори когато си пожелае .Щото бързо бързо ще му запари под гъзягата .
До коментар [#6] от "lz2":Естествено, че единствено с катапулти е възможно:)Все пак да направиш мост на 150 метра канал и да е висок 100 метра да минават корабите е трудно:)
Това е защото според Ердоган договорът от Монтрьо се отнася само за Босфора. И корабите, преминали по алтернативно трасе, не биха били ограничени в престоя си. До коментар [#41] от "pavian":
Монтрьо е подписан през 1936г. със срок на валидност 20г. , т.е. изтекъл е през 1956г.
"Канал Истанбул" ======= Всъщност това е една много много стара идея..... Абдулхамит е бил последния, който е имал планове за нещо такова....но дори и той не е бил първия, мислил по въпроса..... Днес, Ердоан е по близо от всякога за осъществяването на "Канал Истанбул "....
Всъщност Ердоган прави елементарна диктаторска икономика така да я определя. Мегапроекти с които поддържа растежа вече единствено с привлечени пари. За 2 години вдигна държавният дълг от 238 милиарда на 509 милиарда долара, а вече може и повече да са.
Монтрьо е подписан през 1936г. със срок на валидност 20г. , т.е. изтекъл е през 1956г. ====== 1956.....каква показателна година....! Това е само 8 години СЛЕД като Турция е принудена да се задължи с 50 милиона долара (плана маршал)..........и 5 години ПРЕДИ да обесят Мендерес......
Договора от Монтрьо вече не е бил валиден, но щафетата е поета от прословутата доктрина, маршал..... Тоест.....след приключването на Гео политическото робство започва икономическото......и така ще продължи половин век.....до появата на Ердо....
Самият Реджеп Тайип Ердоган преди десетина години беше определил като "налудничава" идеята за нов изкуствен воден канал в Истанбул, който да разтовари Босфора. Тогава се твърдеше, че проектът е прекалено скъп, ще навреди на природата и околната среда, а и този канал никога няма да бъде построен. После всичко заглъхна, за да възкръсне идеята днес отново: президентът Ердоган обяви, че през 2020 година ще започне изграждането на изкуствения воден път "Канал Истанбул", ======= "После всичко заглъхна, за да възкръсне идеята днес отново"
Ето го момента..... Онзи момент в който фейка се "промъква" в самата новина..... ⚠️..... Ердо е живял с идеята за този канал.....постоянно....и нищо не е заглъхнало през ония споменати десет години.... През този период,"прогресивната интелигенция" направи какво ли не......за да осуети и провали строежа на канала..... Отвън също не пасуваха..... Протестите "гези"....и не успелия преврат....забавиха поне с пет години старта на "Канал Истанбул"......
Има още нещо, но ми убягва. Трябва да питаме ети. ======= Без да отклонявам темата....да кажа....
В момента....в Ирак стават интересни неща..... Персонала на американското посолство е евакуиран....май е имало опит за превземането му от демонстриращите..... Съвета на арабската лига е спешно свикан.....
То по твоята логика СА и ОАЕ на каква основа продават толкова скъп петрол, а не разрешат всеки, който иска да дойде да си го ”изпомпа”? Просто са инвестирали за някакви дупки в земята. Турция е разположена на толкова стратегическо място, че няма как да позволи всеки да се възползва от наличието на Босфора все едно му е бащиния. Особено страни водещи анти-турска външна политика. Все твърдите че няма как, неможе, невъзможно е и т.н. аз пък викам само стой, та гледай. Кой щял да ги нашамари не разбрах, сигурно руснаците дето им свалиха изтребителя и след 3 години им продават С-400 ? Американците ли дето изоставиха все бази с цялата покъщнина и избягаха щом Турция влезе в Сирия? :)
Има много забрани за преминаване през Босфора, танкери, компресиран газ и т.н.. Не случайно тройният шлем включваше и нефтопровод Бургаз - Александропулис. Руските танкери с удоволствие ще плащат транзитните такси за да пласират продукцията. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Иначе не е изненадващо че Имамоглу е против проекта. Той като типичен левундер е против всичко което води до някакво развитие. Цялата турска опозиция винаги е била против всички проекти на Ердоган - всичките до един. Както и българските соросоиди винаги са против да се строи каквото и да е и правят саботажи на всичко. Лошото е, че изобщо има хора които да гласуват за такива като него, а още по-лошото е, че тия хора имат огромно самочуствие без покритие и си мислят че са каймака на обществото, въпреки че всъщност са неговата утайка. Досущ като българските дайбългаристи и жълтопаветници. Ама на пук на тях нещата ще се случват.
Ми случват се. Имате си лидер, дето е луд за връзване. Луд геврекчия. На вас специално това ви се е случило. -------------------- Какво е филогенезис знаеш ли? Биологичното развитие, довело от едноклетъчните до по-умните от теб човешки индивиди. Ужасно дълъг път на развитие. А Какво е онтогенезис? Индивидуалното развитие, което рекапитулира, т.е., повтаря в съкратен вид онтогенезиса. Култургенезис пък е развитието на културата. Индивидът започва да я повтаря от определен момент на биологичното си развитие, от определен момент на онтогенезиса. Първо проговаря, по-късно се научава да чете и пише, дълго време психиката му работи с представи, в някакъв момент започват да се формират понятия... И тъй нататък...
Та неграмотният геврекчия, дето сте си го избрали за лидер, е стигнал в индивидуалното си развитие до възхода на османската империя. Толкова му е бил потенциалът. По-нататък не е могъл да продължи. И понеже се чувства изпреварен от всички, се опитва да върне ако не човешкото, то поне турското развитие към времето отреди няколко века. Към времето, в което образованието и акълът му щяха да бъдат достатъчни.
Възможно ли е? Разбира се. Тия, дето създадоха СССР, върнаха половината свят във времето на феодалите, на средновековието. Наш Эти му се радва на ваш Ердо, защото няма завършен осми клас и боготвори примитивните неща. Трудно му е в цивилизования свят, значи. Подценяват го.
А общото между комунистическо и ислямистко управление е, че и двете са идеокрации. И затова закономерно водят до мрачни времена. И двете са гадно нещо.
Ужасно дълъг път на развитие ======== А това е оправдание...... Илюзия която не се побира и в рамките на един човешки живот...... Така се подлъгват цели общества......о очакване на нещо което трябва да се случи.... Като светлото бъдеще, например......или както демокрацията
Наш Эти му се радва на ваш Ердо, защото няма завършен осми клас и ======= :).....тоя комунистически израз отдавна не бях го чувал..... Нищо......нека сме прости и ограничени....... Аз отдавна съм се признал за такъв
Rusnacite go pokazvaha tozi kanal predi edin mesec.Struva nad $100 miliarda no za sega nema pari za dovar6vaneto mu.Kato rezerva e prakti4en i trafika 6te se namali napolovina.
Някога, при превземането на Константиновия град, султан Мехмед прехвърлил кораби по суша, тъй като Златният рог бил блокиран от верига...По аналогичен начин Ердо султан меракли, е решил да прекара част от корабите по новия канал и облекчи Босфора, като така евентуално би си върнал доверието и възхищението на народа и да "превземе" отново града...;) Това обаче е само един от мегаломанските му проекти..Каквито и цели и замисли да стоят зад изграждането на такъв канал, те по никакъв начин не го оправдават, поне според мен. Единствена разумна причина за мен би била...липсата на друг.
Някога, при превземането на Константиновия град, султан Мехмед прехвърлил кораби по суша, тъй като Златният рог бил блокиран от верига...По аналогичен начин Ердо султан меракли, е решил да прекара част от корабите по новия канал и облекчи Босфора, като така евентуално би си върнал доверието и възхищението на народа и да "превземе" отново града...;) Това обаче е само един от мегаломанските му проекти..Каквито и цели и замисли да стоят зад изграждането на такъв канал, те по никакъв начин не го оправдават, поне според мен. Единствена разумна причина за мен би била...липсата на друг.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
trj09592697
Рейтинг: 279 Неутрално"Канал Истанбул" ???
Това никога няма да стане.
tacheaux
Рейтинг: 4143 НеутралноИслямизмът и комунизмът си приличат и по склонността към реализация на гигантски налудничави проекти. Имат слабост към каналите. Навремето София щеше да става пристанище на 5 морета. Почнаха да се копаят едни канали с "доброволен" труд на софиянци. Още има останки от тяхното безумно дело. Ердоган трябва да се озаптява. Тоя човек става опасен с напредване на лудостта му.
АзКлавдия
Рейтинг: 931 ЛюбопитноКак ще се свързва Истанбул с територията на запад от него? Мостове ли?
Доброто е заразноЕти?
442
Рейтинг: 1433 НеутралноСтроителните фирми са вече в екстаз. На тях изкопи и насипи най-им допадат. Колкото до водата, от България ще пращаме по Тунджа, нЕма проблеми. Пък и да не забравяме, че великио гидроинджилер ще окаже нужното съдействие.
ygo11542256
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#2] от "tacheaux":
Стига с тия манипулации бе. То верно че либерастите обичате да манипулирате и изопачавате нещата както ви е удобно, ама ти пък си ептен гьонсурат.
Ислямизма е пълната противоположност на комунизма. Едната идеология предполага традиция, морал, духовност, другата предполага атеизъм, всезнайковщина, псевдо-прогресивност и т.н.
lz2
Рейтинг: 2056 НеутралноС катапулти. Ети пръв изяви желание да ги пробва, нали Ердо ще ги прави... ПравописА е поле за изява на неграмотните!
kasko
Рейтинг: 797 НеутралноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Пише че проектната ширина на канала е 150 м. Да се прехвърлиш на другия бряг на подобна ширина е най-логично да използват катапулти, или пък да се телепортират.
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноАз да ви обясня защо се строи този канал. Защото по Лозанското споразумение Турция е задължена да пропуска всякакви кораби със знаен и незнаен товар през босфора без налагането на никакви такси. Говорим за огромни кораби, превозващи разни горива, контейнери, че даже и оръжия, които постоанно се блъскат самостоятелно, а и по между си в крайбрежните постройки собственост на заможни турци и исторически постройки край Босфора. И е само въпрос на време да причинят някаква еко катастрофа. От една страна ще се предотврати това. От друга преминаващите ще се облагат с такса и на последно място каймака на Истанбулското общество ще бъде изолиран от ниската класа, които ще останат от другата страна на канала. Единствените против проекта са тези, които искат да продължават да ползват Босфора безплатно, понеже бил естествен канал, а не изкуствен? Това го няма никъде по света. На всякъде се плаща :)
shut up retardygo11542256
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#1] от "trj09592697":
Щом Ердоган е казал че ще стане, значи ще стане. Каквото той е обещал, всичко е станало, колкото и саботажи да му правят. Това не са ви европейските светски политици, да казват едно а после да правят съвсем друго.
valtoro
Рейтинг: 948 НеутралноКолкото стана и южен поток !!!
АзКлавдия
Рейтинг: 931 ВеселоДо коментар [#6] от "lz2":
Доброто е заразноДо коментар [#7] от "kasko":
И двамата сте от школата на катапултите, явно 😉
moreee
Рейтинг: 551 НеутралноПуснете пак и статията за птиците които пречели на самолетите да кацат на новото летище. Тя също беше много хубава.
ygo11542256
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#8] от "nonsense":
Каймака на истанбулското общество? Кой е каймака? И коя е ниската класа? Хората не бяха ли равни, какви са тия ниски класи и каймаци? То точно заради такова мислене като вашето се появиха лидери като Ердоган.
peen40
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#13] от "ygo11542256":
Не хората не са равни.И никога не са били.
silverman
Рейтинг: 558 НеутралноТова е изключително важен проект и за България! Този канал ще отвори още една врата към Черно море!
К2
Рейтинг: 2300 НеутралноВрата да но контролирана от Ердоган. Това е скъп начин да се заобиколи съглашението от Монтрьо за пролива. SHADOWS of SOFIA
ygo11542256
Рейтинг: 661 НеутралноИначе не е изненадващо че Имамоглу е против проекта. Той като типичен левундер е против всичко което води до някакво развитие. Цялата турска опозиция винаги е била против всички проекти на Ердоган - всичките до един. Както и българските соросоиди винаги са против да се строи каквото и да е и правят саботажи на всичко. Лошото е, че изобщо има хора които да гласуват за такива като него, а още по-лошото е, че тия хора имат огромно самочуствие без покритие и си мислят че са каймака на обществото, въпреки че всъщност са неговата утайка. Досущ като българските дайбългаристи и жълтопаветници. Ама на пук на тях нещата ще се случват.
Voiko
Рейтинг: 835 НеутралноТвърде много пари ще са необходими за този канал, а Турция не разполага с необходимите резерви, пък и кредит няма да получи, защото икономиката и е в криза. А проектът наистина е опасен за жителите на Истанбул, защото ще прекъсне водни пътища и ще попречи за своевременна евакуация на населението при бедствие.
442
Рейтинг: 1433 НеутралноЗабравих да попитам, този проект дали нЕма да накриви кефа на нЕкви мухи или нещо от фауната на хабитата ???
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#13] от "ygo11542256":
shut up retardАми по стечение на обстоятелствата или съвсем съзнателно ще се случи точно това. Не твърдя едното или другото, но е факт, че именията около Босфора, които ще се изолират не принадлежат на простолюдието.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2132 ВеселоДо коментар [#6] от "lz2":
Естествено, че единствено с катапулти е възможно:)
Все пак да направиш мост на 150 метра канал и да е висок 100 метра да минават корабите е трудно:)
balgariez
Рейтинг: 279 НеутралноДали тоз проект не ще разклати султанската лодка ?! (ツ)
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2132 НеутралноДо коментар [#16] от "К2":
България спокойно си ползва пристанищата в Солун и Гюмюрджина все повече и повече защото най-малкото от Западна България е далече по-близо да си закараш стоката до Солун отколкото до Бургас:)
К2
Рейтинг: 2300 НеутралноТака е. SHADOWS of SOFIA
ь
Рейтинг: 1122 НеутралноДо коментар [#8] от "nonsense":
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!По кои проливи се плаща... че нещо съм забравил? Канала няма да спре трафика през Босфора... идеята е да го облекчи. Не вярвам и до сега да не се плаща ... я за пилот, я за екскорт. На големите круизни кораби им взимат над 50000 евра за ескорт от влекачи... явно са му малко на Ердо :) Чаушеску докара допросешка тояга румънците с един дворец и един канал... да не стане същото :)
Nick F
Рейтинг: 477 НеутралноБаце (или по скоро аркадаш) двете толкова си приличат че няма накъде. Дали вярата ще е в аллах или в правотата на партията няма никакво значение. И при двата режима другомислещи не виреят и една малка върхушка определя съдбините на хората. Турция още не е стигнала до абсолютен авторитаризъм. но малко остава.
pavian
Рейтинг: 534 НеутралноВинаги съм смятал, че Черно море не е чак толкова интересна дестинация че да се строи втори вход/изход от него. Явно съм в грешка.
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#25] от "ь":
shut up retardНищо не се плаща, защото така е написано на едно парче хартия преди 100 години :) минавал съм десетки пъти с кораби, лодки, фериботи и работата направо си е развей т*шак. Руски, италиянски и всякакви военни кораби си го използват като бащиния без да дават отчет на никой. И естествено, че главният мотив е да се ”облекчи” трафика, иначе че загубят Босфора като туристическа атракция. Вероятно ще се забрани преминаването на военни кораби, танкери и др товарни
Иво
Рейтинг: 4077 Любопитно"Канал Истанбул" - най-мегаломанският проект на Ердоган"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Поредното доказателство, че Ердо-ганчо има някакви психически проблеми.
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Много ясно, че с мостове. И в момента има два или три моста, които свързват азиатската с европейската част на Истанбул. Има и подземен тунел откъдето минава и метро между двете части на мегаполиса.
Arcade
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "nonsense":
Глупости. Гибралтар също е безплатен. Отделно, как ще накараш корабите да пожелаят да минават през 'новия' платен канал, като на десетина километра от него има напълно безплатен такъв. Направата на нов канал няма да анулира Лозанския договор, а корабите ще могат все още да си ползват Босфора безплатно и неконтролируемо. Каналът нито спестява разстояние, нито време, че корабите да го предпочетат.
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#19] от "442":
Бивш tww09306483.Фауната около Истанбул, отдавна я няма. От мухите едва ли се вълнува някой. От екологична гледна точка едва ли ще има някакви проблеми, защото съвсем наблизо си има подобен канал и то, естествен.
Интересно е от геологична гледна точка, какво става отдолу. Районът е силно сеизмичен и разбутването на огромни земни маси, не се знае какво може да предизвика. Смислено е това, че може да имат проблеми с водоснабдяването, освен ако не го преработят изцяло в европейската част. Истанбул се захранва от големи и много дълги водопроводи. Някои са с дължина по 200 километра...
Проектът определено е мегаломански и може да създаде много проблеми пред турската икономика. Черно море няма такъв корабен трафик, който да изплати подобно нещо в обозримо бъдеще. Иначе изглежда интересно.
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#2] от "tacheaux":
Бивш tww09306483.А-а-а-а... Софийското море?! Георги Марков много добре описва това комунистическо безумие в един от Задочните си репортажи.
anonimnii
Рейтинг: 447 НеутралноЕколозите са обезпокоени от това, че има в момента екологично равновесие, а то ще бъде нарушено. Водата в Черно море е много по безсолна от тази в Мраморно море, но странното е, че тези две морета граничат, и са свързани чрез Босфора и всяко запазва своята си соленост. А при построяване на един изкуствен канал еколозите алармират, че не се знае какво ще стане.
half truth
Рейтинг: 1719 НеутралноВсякакви спекулации са допустими, ккогато НАТО ръкопляска на проекта.
half truth
Рейтинг: 1719 НеутралноИнтересно как гледа на проекта Русия.
anonimnii
Рейтинг: 447 НеутралноДруг минус на канала е това, че ще е много тесен. Босфорът е по-широк. Корабите ако катастрофират ще е по-зле, защото направо ще се врязват в брега.
anonimnii
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#36] от "half truth":
"Наличие или отсутствие дополнительной водной артерии в виде канала Стамбул между Чёрным и Мраморным морем не изменит международно-правовой режим конвенции Монтре, заявил РИА Новости посол РФ в Турции Алексей Ерхов."
https://mk-turkey.ru/life/2019/12/30/moaa-posol-rossii-prokommentiroval.html?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop&utm_referrer=https ://yandex.ru/news
Judjuk
Рейтинг: 2706 Неутрално"...кметът на Истанбул Екрем Имамоглу твърди, че проектът може да остави града без питейна вода, тъй като бъдещият канал ще разруши вододайната зона на 16-милионната турска метрополия. Според учени проектът би довел също до загуба на милиони квадратни метра гора и земеделски земи."
JudjukМи не виждам гори по пътя на канала! И каква е тая вододайна зона на територията на самия град? Мегапроект е, да но за мегаград си заслужава. То и готовите вече тунел, аерогара, въжения мост са все мегапроекти. И не е само въпрос на желание, а е необходимост. Босфорът е задръстен и много опасен. През новия канал ще пускат и кораби с втечнен газ в интерес на диверсификацията, тъй че соросоидите трябва да са доволни а Брюксел - щастлив.
dejmos
Рейтинг: 2758 НеутралноТрите моста и летището СЪЩО БЯХА ЛУДИ , но станаха. Тук има по голяма игра, Босфора е свободна зона за преминаване . Докато този канал може да обърне ситуацията в друга посока .......и черноморските държави ще изядат дървото. Тях няма да ги питат , но РУСИЯ е друга БИРА. Предполагам че този проект е СЪГЛАСУВАН с Русия , иначе просто Босфора ще бъде разширен от Руснаците за много кратко време.
pavian
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#35] от "half truth":
Това е защото според Ердоган договорът от Монтрьо се отнася само за Босфора. И корабите, преминали по алтернативно трасе, не биха били ограничени в престоя си. На Русия това няма как да й хареса, но се отварят възможности за геополитически пазарлъци. Ако каналът се построи, де.
pavian
Рейтинг: 534 ВеселоДо коментар [#40] от "dejmos":
Нема-нема, и току почнете да разширявате Босфора :)
anonimnii
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#39] от "Judjuk":
Сазлъдере и езерото Кючюкчекмедже ще бъдат унищожени.
penetrating
Рейтинг: 8545 НеутралноОт "озарени" водачи, налудничави проекти...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertwky17603359
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#2] от "tacheaux":
Заради това бясно анадолско куче ще започне Третата Световна Война
atmanpg
Рейтинг: 1399 НеутралноНякой може ли да обясни, какво печели Турция от този нов канал.
Това са милиарди долари. Как ще си ги избиват после?
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#46] от "atmanpg":
Бивш tww09306483.Това са, не просто милиарди. Това са стотици милиарди! Никой не говори за избиване, защото целите и задачите на подобен проект са съвсем други.
atmanpg
Рейтинг: 1399 НеутралноКакви?
Аз не мога да си ги обясня.
peen40
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#48] от "atmanpg":
Да се усвоят едни пари от Наши хора
atmanpg
Рейтинг: 1399 НеутралноНе вярвам да е само това. Има още нещо, но ми убягва.
Трябва да питаме ети.
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноАко се поинтересувате преди да коментирате ще видите, че проекта предлага много възможности за съфинансиране и не представлява един ръкав вода, както си го въобразявате. Потенациални инвеститори много. Прогнозите за печалби са колосални. И частния сектор разполага с квалифицирани професионалисти готови да се възползват. Налудничаво било :) това от устата на граждани на страната на нереализираните проекти и усвоените средства направо си е комично
shut up retardНагъл чекист
Рейтинг: 272 НеутралноДокато турците построят канала ,Бойко вече ще е успял да смени няколко ВиК тръби и ще отмени с всенародни тържества водния режим в Перник...
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#50] от "atmanpg":
shut up retardГеополитическо надмощие. Финансовата печалба също е гарантирана не бойте се :)
1001
Рейтинг: 1440 НеутралноИ аз да ви обясне този кантал го няма в Лозанския договор, така че опцията пренил в Черно море за 1 месец отпада. Така че изгоден на САЯЩ значи ще го има
atmanpg
Рейтинг: 1399 НеутралноДоста общо звучи,
Какво точно геополитическо надмощие? По какъв начин?
За финансовата изгода също няма логика, при положение, че Босфора си стои.
Toni Ivanov
Рейтинг: 509 НеутралноЕрдоган навярно вече си отива и иска да възроди икономиката на Турция като създаде нови работни места,а същевременно нови гласоподаватели в своя полза,но всичко това ще бъде за сметка на турския данъкоплатец и евентуално парите от продадените земи,но колко ще са те щом се продават на безценица. Навярно той се надява този канал да носи неговото име и името му да остане в историята редом с името Кемал Ататюрк. Бъдещето ще покаже всичко това. Най-вероятното е обаче е да иска да си върне доверието на турския избирател в Истамбул,като показва,че той още е загрижен за бъдещето на града.
Aldi Mitov
Рейтинг: 334 НеутралноАко им трябва вода да отклоним малко от яз. Студена. То там нали дават на всеки.
serafin
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#8] от "nonsense":
Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисияСега ако ми посочите тарифата за преминаване през Дарданелите (Хелеспонт) ще ви бъда много благодарен.
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#55] от "atmanpg":
shut up retardЩе забранят на танкери и военни кораби да минават през Босфора. Това го намекват от години и един вид предлагат алтернативен маршрут с този канал. Само от такси прогнозираните печалби са десетки милиарди годишно. Отделно ще се строят два ”зелени” града около канала заедно със много хотели, пристанища, мостове, тунели и т.н. Напълно преобразен пейзаж и инфраструктура. Много възможности за бизнеса като цяло особено в туристическия сектор.
serafin
Рейтинг: 869 НеутралноТози канал щял да облегчи трафика през Босфора????
Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисияМи трафика през Дарданелите???
Най-малката ширина на Босфора е 700 метра, съпоставимо с 1200 м. най-малка ширина на дарданелите.
Комшиите като не могат да си въведат ред за преминаване през Босфора нека се изхарчат за един безсмислен канал.
А може би Ерсдухан иска да накаже неблагодарните истанбулци дето не гласуваха за неговия човек.
vesko19
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#8] от "nonsense":
Ми да не са подписвали договора бе . На никой не могат се сърдят .
Отделно поне не се споменава че движението през Босфора ще бъде забранено .
Канала е с цел да поразтика малко многото трафик. Но никъде не се казва все още че трафика през босфора спира .
Тоест ще имаш 2 пътя.
През единия няма да плащаш такси . През другия ще плащаш . Според теб колко луди има дето да се набутат доброволно да плащат .
Отделно това дето го дрънкаш не е баш така .
Ако возиш опасни товари . Оръжия -Химикали или горива задължително на кораба има и Пилот . ЗА тоя пич се плаща принципно .
ЗА останалите също уж е задължително но кой го спазва е друг въпрос .Но принципно Босфора се минава под ръководството на турски пилот . Разбира се има инциденти . Но те са по скоро заради техническа неизправност от колкото човешка грешка .
Това е все едно да забраниш колите щото имало много катастрофи.
Отделно не всички кораби могат да си минават свободно .За да минеш Босфора пък и ДАрданелите си има график .КАто искаш да минеш свързваш се с властите . И те ти дават зелена светлина или ти казват да чакаш .
А за военните кораби да не споменавам въобще .
Твойте приказки ще рече човек че едва ли не . Се минава все едно от София до Варна .
А не е баш така .
Целта на тоя проект ако въобще стане е просто да отпуши задръстения Босфор .Колкото по малко трафик толкова по малко инциденти .
А за останалите цели на проекта едвали трябва да говорим .
Че както е казаано и в статията една група от хора и държави ще вземат лъвския пай .Ако все пак проекта тръгне .
Пък и ти сравняваш Босфора с Панамския и Суецкия канал . А там си се плаща .
Но не трябва просто защото по трафик Босфора не може да ги догони .
Те са канали .И там са влагани страшно много средства .
Ето и до днес Панама работи по разширението на канала . Е дават едни пари и после за тоя дето ду..х.. ли ? Нормално е да се плащат такси .
Докато Босфора . Каква е инвестицията на Турция там ? освен по почистването на Мраморно . и готовност зе действие при авария на някой кораб .Аааа и чисто административната част . Кой кораб кога да мине .Това е то .
half truth
Рейтинг: 1719 НеутралноАко каналът се построи, де.
До коментар [#41] от "pavian":
Ще се построи. Веднага щом Ердоган подписа договора за защита на Балтийските републики от Русия, проектът получи зелена улица. Защитата включва окупиране на руското черноморие.
vesko19
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#59] от "nonsense":
Няма как да стане това .Турция е подписала договори .Ако се откаже от тях.То тогава горко и .В миналото Османската империя е водила войни заради такива договори . Че и бая бой е яла . И днес няма да е по различно .Може да ограничи преминаването на военни кораби на някоя държава за определен период от време . Ама принципно поне на Черноморските държави е длъжна да ги пуска . Ако отговарят на изискванията .
А пък танкерите влизат у графа търговия .А там па има едни........ и главното се нарича свободна търговия .Няма как да стане просто тая дето си я мислиш пак ти казвам .канала ще бъде алтернитави . Но не могат да ограничават много трафика по Мраморно .Това е все едно да имаш на една магистрала тол система .
Имаш и обходен път дето няма да плащаш .Е такъв път ще си бъде пътя през Мраморно . А новия канал ако въобще стане ще бъде пътя с тол система .
Толкова . Ердо не е чак толкова силен за да си разваля договори когато си пожелае .Щото бързо бързо ще му запари под гъзягата .
Димитър Димитров
Рейтинг: 430 ЛюбопитноТе ако можеха да минат с един мост,с мед да ги намажеш.Ще им трябват сигурно 20.Ще им струват повече от канала :)
Димитър Димитров
Рейтинг: 430 Гневно[quote#40:"dejmos"]Предполагам че този проект е СЪГЛАСУВАН с Русия , иначе просто Босфора ще бъде разширен от Руснаците за много кратко време.
Ще бъде разширен викаш?А в замяна рассиката ще бъде остъклена.Понял,ушанка?
half truth
Рейтинг: 1719 НеутралноТова е защото според Ердоган договорът от Монтрьо се отнася само за Босфора. И корабите, преминали по алтернативно трасе, не биха били ограничени в престоя си.
До коментар [#41] от "pavian":
Монтрьо е подписан през 1936г. със срок на валидност 20г. , т.е. изтекъл е през 1956г.
eti mehter
Рейтинг: 4130 Любопитно"Канал Истанбул"
Bukalemun=======
Всъщност това е една много много стара идея.....
Абдулхамит е бил последния, който е имал планове за нещо такова....но дори и той не е бил първия, мислил по въпроса.....
Днес, Ердоан е по близо от всякога за осъществяването на "Канал Истанбул "....
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2132 НеутралноДо коментар [#64] от "Димитър Димитров":
Всъщност Ердоган прави елементарна диктаторска икономика така да я определя.
Мегапроекти с които поддържа растежа вече единствено с привлечени пари.
За 2 години вдигна държавният дълг от 238 милиарда на 509 милиарда долара, а вече може и повече да са.
eti mehter
Рейтинг: 4130 ЛюбопитноДо коментар [#66] от "half truth":
BukalemunМонтрьо е подписан през 1936г. със срок на валидност 20г. , т.е. изтекъл е през 1956г.
======
1956.....каква показателна година....!
Това е само 8 години СЛЕД като Турция е принудена да се задължи с 50 милиона долара (плана маршал)..........и 5 години ПРЕДИ да обесят Мендерес......
Договора от Монтрьо вече не е бил валиден, но щафетата е поета от прословутата доктрина, маршал.....
Тоест.....след приключването на Гео политическото робство започва икономическото......и така ще продължи половин век.....до появата на Ердо....
eti mehter
Рейтинг: 4130 ЛюбопитноСамият Реджеп Тайип Ердоган преди десетина години беше определил като "налудничава" идеята за нов изкуствен воден канал в Истанбул, който да разтовари Босфора. Тогава се твърдеше, че проектът е прекалено скъп, ще навреди на природата и околната среда, а и този канал никога няма да бъде построен.
BukalemunПосле всичко заглъхна, за да възкръсне идеята днес отново: президентът Ердоган обяви, че през 2020 година ще започне изграждането на изкуствения воден път "Канал Истанбул",
=======
"После всичко заглъхна, за да възкръсне идеята днес отново"
Ето го момента.....
Онзи момент в който фейка се "промъква" в самата новина..... ⚠️.....
Ердо е живял с идеята за този канал.....постоянно....и нищо не е заглъхнало през ония споменати десет години....
През този период,"прогресивната интелигенция" направи какво ли не......за да осуети и провали строежа на канала.....
Отвън също не пасуваха.....
Протестите "гези"....и не успелия преврат....забавиха поне с пет години старта на "Канал Истанбул"......
eti mehter
Рейтинг: 4130 ЛюбопитноДо коментар [#50] от "atmanpg":
BukalemunИма още нещо, но ми убягва.
Трябва да питаме ети.
=======
Без да отклонявам темата....да кажа....
В момента....в Ирак стават интересни неща.....
Персонала на американското посолство е евакуиран....май е имало опит за превземането му от демонстриращите.....
Съвета на арабската лига е спешно свикан.....
eti mehter
Рейтинг: 4130 ЛюбопитноДо коментар [#71] от "eti mehter":
Bukalemunhttps://youtu.be/33mN-iJk_m8
Хадж де Шафитите май са бастисали американското посолство....
nonsense
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#63] от "vesko19":
shut up retardТо по твоята логика СА и ОАЕ на каква основа продават толкова скъп петрол, а не разрешат всеки, който иска да дойде да си го ”изпомпа”? Просто са инвестирали за някакви дупки в земята.
Турция е разположена на толкова стратегическо място, че няма как да позволи всеки да се възползва от наличието на Босфора все едно му е бащиния. Особено страни водещи анти-турска външна политика. Все твърдите че няма как, неможе, невъзможно е и т.н. аз пък викам само стой, та гледай. Кой щял да ги нашамари не разбрах, сигурно руснаците дето им свалиха изтребителя и след 3 години им продават С-400 ? Американците ли дето изоставиха все бази с цялата покъщнина и избягаха щом Турция влезе в Сирия? :)
Корки
Рейтинг: 2906 НеутралноИма много забрани за преминаване през Босфора, танкери, компресиран газ и т.н.. Не случайно тройният шлем включваше и нефтопровод Бургаз - Александропулис. Руските танкери с удоволствие ще плащат транзитните такси за да пласират продукцията.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
eti mehter
Рейтинг: 4130 Любопитноhttp://www.gemitrafik.com/wp-content/uploads/2018/04/gt-screen-2.png
BukalemunМного е натоварено, наистина....
gr52
Рейтинг: 1005 НеутралноИ не бива да бъдат.
gr52
Рейтинг: 1005 НеутралноМи случват се. Имате си лидер, дето е луд за връзване. Луд геврекчия. На вас специално това ви се е случило.
--------------------
Какво е филогенезис знаеш ли? Биологичното развитие, довело от едноклетъчните до по-умните от теб човешки индивиди. Ужасно дълъг път на развитие. А Какво е онтогенезис? Индивидуалното развитие, което рекапитулира, т.е., повтаря в съкратен вид онтогенезиса. Култургенезис пък е развитието на културата. Индивидът започва да я повтаря от определен момент на биологичното си развитие, от определен момент на онтогенезиса. Първо проговаря, по-късно се научава да чете и пише, дълго време психиката му работи с представи, в някакъв момент започват да се формират понятия... И тъй нататък...
Та неграмотният геврекчия, дето сте си го избрали за лидер, е стигнал в индивидуалното си развитие до възхода на османската империя. Толкова му е бил потенциалът. По-нататък не е могъл да продължи. И понеже се чувства изпреварен от всички, се опитва да върне ако не човешкото, то поне турското развитие към времето отреди няколко века. Към времето, в което образованието и акълът му щяха да бъдат достатъчни.
Възможно ли е? Разбира се. Тия, дето създадоха СССР, върнаха половината свят във времето на феодалите, на средновековието. Наш Эти му се радва на ваш Ердо, защото няма завършен осми клас и боготвори примитивните неща. Трудно му е в цивилизования свят, значи. Подценяват го.
А общото между комунистическо и ислямистко управление е, че и двете са идеокрации. И затова закономерно водят до мрачни времена. И двете са гадно нещо.
atmanpg
Рейтинг: 1399 НеутралноДо коментар [#75] от "eti mehter":
Според мен, би било на порядък по-евтино, ако просто разширят Босфора.
Но явно става въпрос за застроени площи с инфраструктура.
eti mehter
Рейтинг: 4130 НеутралноДо коментар [#77] от "gr52":
BukalemunУжасно дълъг път на развитие
========
А това е оправдание......
Илюзия която не се побира и в рамките на един човешки живот......
Така се подлъгват цели общества......о очакване на нещо което трябва да се случи....
Като светлото бъдеще, например......или както демокрацията
eti mehter
Рейтинг: 4130 НеутралноДо коментар [#77] от "gr52":
BukalemunНаш Эти му се радва на ваш Ердо, защото няма завършен осми клас и
=======
:).....тоя комунистически израз отдавна не бях го чувал.....
Нищо......нека сме прости и ограничени.......
Аз отдавна съм се признал за такъв
profesionalist
Рейтинг: 549 НеутралноRusnacite go pokazvaha tozi kanal predi edin mesec.Struva nad $100 miliarda no za sega nema pari za dovar6vaneto mu.Kato rezerva e prakti4en i trafika 6te se namali napolovina.
dyl17574956
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНякога, при превземането на Константиновия град, султан Мехмед прехвърлил кораби по суша, тъй като Златният рог бил блокиран от верига...По аналогичен начин Ердо султан меракли, е решил да прекара част от корабите по новия канал и облекчи Босфора, като така евентуално би си върнал доверието и възхищението на народа и да "превземе" отново града...;)
John SilverТова обаче е само един от мегаломанските му проекти..Каквито и цели и замисли да стоят зад изграждането на такъв канал, те по никакъв начин не го оправдават, поне според мен. Единствена разумна причина за мен би била...липсата на друг.
dyl17574956
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНякога, при превземането на Константиновия град, султан Мехмед прехвърлил кораби по суша, тъй като Златният рог бил блокиран от верига...По аналогичен начин Ердо султан меракли, е решил да прекара част от корабите по новия канал и облекчи Босфора, като така евентуално би си върнал доверието и възхищението на народа и да "превземе" отново града...;)
John SilverТова обаче е само един от мегаломанските му проекти..Каквито и цели и замисли да стоят зад изграждането на такъв канал, те по никакъв начин не го оправдават, поне според мен. Единствена разумна причина за мен би била...липсата на друг.