Китайската Tencent купи 10% от Universal Music

Китайската Tencent купи 10% от Universal Music

© Reuters



Консорциум, предвождан от китайската компания Tencent, ще придобие 10% от музикалния гигант Universal Music, контролиран от Vivendi. В следващата една година купувачът може да увеличи дела си с още до 10% на същата цена.


Засега няма много подробности за сделката, освен че според параметрите ѝ най-голямата група в музикалния бизнес в света е оценена на 30 млрд. евро. Скоро трябва да има втора сделка, с която Tencent Music Entertainment ще придобие миноритарен дял от китайското поделение на UMG.


Не е известно и каква е структурата на консорциума, за който от Tencent казват само, че това са "глобални финансови инвеститори". Източник на "Ройтерс" казва, че участват държавните инвестиционни фондове на Сингапур (GIC) и Катар (QIA).




Френската Vivendi, контпролираща през UMG хитове на Лейди Гага и "Бийтълс", вероятно ще получи милиарди евро за развитие в онлайн платформи за стрийминг, а китайската компания влиза в световната лига на този бизнес. И двете страни ще могат да разширят присъствието си на музикалния пазар, включително до азиатски клиенти и звезди от кирейската поп музика, радващи се на растяща популярност.


UMG е основният двигател на продажби за Vivendi (контролирана от Венсан Болоре) през третото тримесечие, като приходите са се увеличили с почти 16% до 1.8 млрд. евро. Федерацията на звукозаписната индустрия IFPI обяви през април, че на годишна база приходите от продажби на музика по света са се увеличили с почти 10%.


Tencent (основен акционер в нея е южноафриканската Naspers) има миноритарен дял в Spotify - компания с над 100 милиона абонати, плащати за достъп. В същото време потребителската база на Tencent Music е 3 пъти по-голяма, но абонатите към тритото тримесечие са били само 35 милиона.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Vivendi присъстват и в България, чрез техните компании за мобилни игри Gameloft (над 200 служители) и рекламната агенция Havas (20-30 служители).

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    Добра сделка и за двете страни. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5171 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK