Украйна започва проверка на всичките си граждански самолети

Украйна започва проверка на всичките си граждански самолети

© Reuters



Украйна ще провери техническото състояние на всичките си граждански самолети след катастрофата, в която тази сутрин в Иран падна украински "Боинг" 737, при което загинаха всичките почти 180 души на борда. Според иранските власти причината е пожар в двигателя и неуспешен опит на екипажа да овладее самолета малко след излитането.


Украинското посолство първоначално също прие тази версия и изключи да става дума за тероризъм, но после уточни, че това била неофициална реакция. В новата версия съобщението не споменава отказ на двигател.


Съобщението е на президента Володимир Зеленски, който е инструктирал главния прокурор да започне наказателно разследване. Според него трябва да бъде създадена комисия, разследваща причините за трагедията. Тези действия вече са предприети, тъй като ги изискват и украинските закони.




В катастрофата с неясни засега причини загинаха 82-ма граждани на Иран и 63-ма на Канада. Украинците са 11 - двама пътници и 9 членове на екипажа.


Ръководството на компанията "Международные авиалинии Украины" (МАУ) каза, че ще участват в разследването и твърдят, че машината е била напълно изправна. Президентът на МАУ Евгений Дихне каза на пресконференция, че "това беше един от най-добрите ни самолети с прекрасен и надежден екипаж"


Техническият директор Александър Шафиев описа, че този боинг 737-800NG е произведен през 2016 г., компанията е първият му собственик и го е получила директно от завода. Последната проверка е била на 6 януари и в нея е не е имало никакви забележки за състоянието му. Екипажът също не е имал някакви проблеми преди пристигането в Техеран и преди полета.


Командирът Владимир Гапоненко е ичал 11 600 полетни часа, половината от които като командир. Почти всички полети е правил именно на "Боинг" 737. На борда е бил и летец инструктор Алексей Наумкин с още повече опит - 12 000 полетни часа. Вторият пилот Сергей Хоменко също не е новак - досието му показва 7600 часа полети.


Понеже полетът е продължителен, екипажът е бил подсилен и си е починал в хотел в иранската столица. От компанията смятат, че на този етап версията за пилотска грешка е с минимална вероятност и на практика от МАУ не я допускат заради големия опит на екипажа.


Дихне каза още, че полетът е бил съвсем нормален и не е имало никакви предупреждения за някаква заплаха в района.


737-800 е един от най-масово използваните пътнически самолети в света и за него не е регистрирано да има проблемите с програмното осигуряване, откоито страда моделът 737 MAX. През март миналата година в две катастрофи със 737 MAX загинаха 346 души и едва след спирането от полети и разследване се разкриха сериозните пропуски, а тези машини още не летят.


Двигателите на 737-800 са на CFM International - американско-френски консорциум, в който по 50% притежават General Electric и Safran.


Толкова модерни самолети като 737-800 имат системи за справяне с отказ на двигател малко след излитането (катастрофиалият боинг е бил на малко над 2000 м височина) и позволяват полетът да продължава доста време само с единия от двигателите. Но масивен дефект или избухване на двигател може да разпръсне шрапнели, които на повредят фатално няколко други системи на борда.


Според международните правила разследването трябва да се води от Иран с участието на Украйна. При катастрофа с американски модел обикновено се привличат и представители на страната, тъй като той е проектиран и изработен там. Вероятно ще бъде поканена и Франция заради участието в консорциума CFM.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално
  2. 2 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 545 Неутрално

    "...и 63-ма на Канада..." това, малко не ми се връзва. спортисти, туристи или делегация някаква?

  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Иран май вече отказа да предаде черните кутии на Бойнг. Може би ще се опитат да те да бъдат разчетени във Франция като по обективна страна.
    Циркулират разни снимки на част от фюзелажа на който уж се виждало следи от ААА пво оръдия , но не съм видял достоверен източник да го потвърди. Странен инцидент.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Ако Иран има пръст .....истината няма да излезе скоро!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Ако Иран има пръст .....истината няма да излезе скоро!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Има той Иран пръст. Все едно американските тенекии в последно време не падат като гнили круши.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5606 Неутрално

    Някой иранец е хвърлил монета в двигателя "за късмет" като онзи китаец, закойто съобщиха наскоро. Предполагам още, че иранецът не се е качил на самолета.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 991 Неутрално

    "...и 63-ма на Канада..." това, малко не ми се връзва. спортисти, туристи или делегация някаква?
    —цитат от коментар 2 на lpi31580057


    Самолета е бил пълен ,хората са се изнасяли спешно с каъвто полет намерят.И кандците,било такива ,които са там по работа или натурализирани иранци,кито са били на гости при близки,вероятно и иранците в самолета са били такива с виза или второ гражданство ,което им е позволило да се изнесат от Иран

  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4379 Любопитно

    До коментар [#7] от "slonsco":

    Какви са били канадските граждани на борда на самолета ще се разбере, когато се обявят имената им. Може и да са канадски туристи, може и да са били иранци с канадско гражданство (или двойно гражданство).

    Между другото Иран не признава двойно гражданство.
    https://www.dualcitizenship.com/countries/iran.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Като нямат военни (нарязаха ги), ще проверяват гражданските.

  10. 10 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Вмирисва се работата. И защо пък точно украински самолет? Символ на единението между Техеран и Москва ли?

  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3844 Неутрално

    Украйна наистина първо да свърши това, което зависи от нея самата - да си провери всички самолети и тяхното състояние, а другото рано или късно ще се разбере - Иран не може да откаже да предаде черната кутия за пълна експертиза било на Франция, било на друга държава в която има доверие, защото иначе всички подозрения падат върху него......

  12. 12 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Да почиват в мир загиналите хора !

  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#2] от "lpi31580057":

    Вероятно канадци от ирански произход.

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Твърде голямо съвпадение е самолет да падне заради техническа повреда тамън като започнаха да летят ракети в района. Това клипче уж го е хванало как пада:

    https://twitter.com/alihashem_tv/status/1214756252749877250

    Това ще да е тъжно повторение на 1988 и полет 655. Тогава са загинали над 200 иранци и американците така и не са признали вина или са се извинили, но май поне са платили по едни 200к на жертва. Сега може да е станало същото, но грешката да е била на Иран.

  15. 15 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Ако Иран има пръст .....истината няма да излезе скоро!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Истината е общо взето ясна. И да крият и да си признаят все тая. Хора като иранците не трябва да притежават смъртоносни играчки, но те ги притежавата, така че няма как.

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4379 Любопитно

    До коментар [#11] от "samoedin":

    Абсолютно. Истината относно тази авиокатастрофа не може да се скрие. Още повече, че авиокомпанията е украинска, а мнозинството загинали пасажери са канадци. Със сигурност и Канада ще иска да участва в разследването на катастрофата. А черната кутия ще се изследва поне в две различни държави, едната от която западна най-вероятно.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Вмирисва се работата. И защо пък точно украински самолет? Символ на единението между Техеран и Москва ли?
    —цитат от коментар 10 на George Svinarov


    Защото това са видяли на радарите и това са свалили. Предполагам е бил първият излетял самолет сутринта (поне в тази посока). Зенитните войски цяла нощ са висяли с пръст на спусъка.

  18. 18 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#7] от "slonsco":Между другото Иран не признава двойно гражданство. https://www.dualcitizenship.com/countries/iran.html
    —цитат от коментар 8 на Иво


    Точно така. Което означава, че едва ли са канандци от Иран.

  19. 19 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Гледам, че украинците позиционират Ан-158 като конкурент на Boeing 737.

  20. 20 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иво":

    Двойното гражданство е обстоятелство,не изисква да се признава или не.Държава,която не допуска свойно гражданство единствено може да не дава гажданство на лице,което има и друго гражданство и отказа от друго гражданство да е условие за получаване на иранско.

  21. 21 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 991 Неутрално

    [quote#17:"Ехото на Гласът"][/quote]

    На височина 2000 метра и пожар в двогател навежса на ПЗРК от рода на Стингер,Игла или китайските варинти.Освен че нямат средства за опознаване на самолета,с такива разполагат всякакви идиоти ,включително и подчинените на гръмнатия генерал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK