"Нисан" подготвя план за разделяне с "Рено", пише "Файненшъл таймс"

Председателят на "Рено" Жан-Доминик Сенар и бившият изпълнителен директор на "Нисан" Хирото Сайкава, 12 март 2019 г.

© Associated Press

Председателят на "Рено" Жан-Доминик Сенар и бившият изпълнителен директор на "Нисан" Хирото Сайкава, 12 март 2019 г.



Ръководството на японския автомобилостроител "Нисан" (Nissan) е ускорило разработването на план за разделяне с френската "Рено" (Renault) на фона на скандала с бившия ръководител на алианса Карлос Гон, съобщава "Файненшъл таймс", позовавайки се на източници.


Планът включва пълно разделяне на компаниите в техническата и производствена сфера, както и промени в управлението на "Нисан". Според източниците причината не е бягството на Гон в Ливан, макар то да е засилило напрежението между членовете на обединението, което вече е съществувало.


Пълно прекратяване на отношенията в алианса "Рено-Нисан-Мицубиши" (Renault-Nissan-Mitubishi) ще принуди членовете му да търсят нови партньори, за да могат ефективно да се конкурират с другите обединения в сектора като "Пе Ес А - Фиат Крайслер" (PSA-Fiat Chrysler) и съвместното производство на "Фолксваген" (Volkswagen) и "Форд" (Ford), отбелязва изданието.




Гон, който има френско, бразилско и ливанско гражданство, бе арестуван от токийската прокуратура на 19 ноември 2019 година, припомня ТАСС. Според разследващите той не е декларирал по надлежния начин възнаграждения от 9 млрд. йени (над 80 млн. долара), получавани за дейността му като председател на съвета на директорите на Нисан между 2010 г. и 2018 година.


През април миналата година бизнесменът бе освободен от затвора и поставен под домашен арест след внасяне на гаранция. Съдебният процес срещу Гон трябваше да започне през пролетта на тази година. В края на 2019 г. обаче Гон избяга от Япония в Ливан. На пресконференция в Бейрут миналата седмица той обвини японски длъжностни лица и ръководството на "Нисан" в заговор срещу него. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Киа-Хюндай са шанс за компании като Нисан и Мицубиши.

  2. 2 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    В автомобило строителният бранш всичко се тресе!

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Нисан май потвърждава обвиненията на Гон. Това почти директно го оневинява :) Впрочем Гон беше арестуван през 2018

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    Имал съм Рено (9), и Нисан (2 Примера и 1 Алмера). И от 4-те коли съм запазил добри впечталения, но не съм убеден, че от съвместното им съществуване Нисан да е спечелил на европейския пазар. Гамата Примера изчезнаха, може би за сметка на Лагуна. Инфинити увеличиха продажбите си, но не можа да се наложи с добра репутация както Лексъс.
    Може би разводът ще е за добро.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4752 Неутрално

    Стане ли въпрос за шефове французи, значи имаме поне едно от: авторитарност, корупция, шуробаджанащина, сексуален тормоз.
    Или всички накуп.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Защо все се цитира ТАSS? Толкова агенции има. От масква ли идват новините? Сега жмичките ше видят, дон боб яде ли.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  7. 7 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5513 Неутрално

    Интересно с Мицубиши какво ще стане. Дали ще остане към Нисан или към Рено?

    Gunter glieben glauchen globen
  8. 8 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    Краткият път към фалит, ликвидация и забвение.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  9. 9 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#7] от "Alarmstufe: Rot":


    Интересно с Мицубиши какво ще стане. Дали ще остане към Нисан или към Рено?
    —цитат от коментар 7 на Alarmstufe: Rot


    Подготвят разработка с Нисан!

  10. 10 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Защо все се цитира ТАSS? Толкова агенции има. От масква ли идват новините? Сега жмичките ше видят, дон боб яде ли.
    —цитат от коментар 6 на PETZL


    Нисан-Рено са най-големият руски производител-с ЛАДА та в Русия е нормално да следят под лупа.

  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Интересно с Мицубиши какво ще стане. Дали ще остане към Нисан или към Рено?
    —цитат от коментар 7 на Alarmstufe: Rot


    Към Нисан си е!
    А "Рено" има 43% от Нисан.

  12. 12 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Чудесна новина. Най-после ще спрат да слагат на Рената тия скапани нисански мотори.

  13. 13 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    До коментар [#2] от "Вели":

    "В автомобило строителният бранш всичко се тресе!"

    Ще се тресе много ясно. С тия стандарти Евро 5 и 6 разработката на хубав безпроблемен двигател е невъзможна. Излишната електроника прави положението още по-зле. Отделно наляха много пари в разработка на електрически автомобили а никой не иска да ги купува.

  14. 14 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 677 Неутрално

    До коментар [#13] от "moreee":

    Ти явно живееш в някакъв еквивалент на реднек средните щати.

    Особено ме кефи да "издухвам" такива като теб, в напомпани БМВ-та, с ел. колата ми :-)

  15. 15 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    "Нисан" подготвя план за разделяне с "Рено", пише "Файненшъл таймс......... "И щели да идват в България....".... "може би".....хахаха....

  16. 16 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 200 Неутрално

    До коментар [#13] от "moreee":
    електрически автомобили а никой не иска да ги купува.
    --------------------------------------------------------------------
    Не е вярно това.
    Напротив.
    Много хора искат да си купят електрически автомобил.
    Не го правят заради малкия (засега) пробег и високата (все още) първоначална цена .
    Надявам се до 5 години и двата проблема да са решени (пробег мин. 600 км., цена = същия клас кола с ДВГ).
    Или пък пробив при водородните двигатели.



  17. 17 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Какво е казал народа? Орташката работа и кучето не я иска

  18. 18 Профил на zgn38635295
    zgn38635295
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Как се изгонва акционер с 40% от капитала

  19. 19 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 842 Неутрално

    90-те когато Нисан бяха потънали в дългове именно Рено ги спаси от фалита, сега загладиха косъм и се еманципираха, всеки ще си поеме по пътя, няма нужда от драми.

  20. 20 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    ...."Културни различия" са това също....... И не могат да си представят даже, че някакъв "тюфлек" ще избяга в куфар........за Ливан....унея хора "сапуко" си правят, при подобни случаи.....

  21. 21 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    същото на стероиди важи за шефове японци. прибави и блатантна дискриминация.

  22. 22 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4182 Любопитно

    най-после!Дано обезличеният от Рено ,Нисан се изправи на крака и заеме полагащото му се място.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  23. 23 Профил на Plamen
    Plamen
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Според мен каквото сам си причиниш друг неможе да ти го причини.
    Предполагам, че времето ще покаже кой е взел правилното решение.
    Потенциалните партньори обаче силно намаляват, а малки компании очевидно няма да могат да оцелеят сами.

  24. 24 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Странно какво ще правят със 7000 бачкатори след Брекзит в завода им в Съндърланд.

  25. 25 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#22] от "Willy Messerschmitt":
    обезличен, но на печалба
    Сега като си върнат стария облик и свършват парите, как ще инвестират в развойна дейност?

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Откъм качество и Нисан и Мицубиши спаднаха драстично след съюза с французите. Време е за раздяла, японците повече нямат нужда от дизеловата технология (което според мен беше основна причина да се съюзят с французите).

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  28. 28 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Стане ли въпрос за шефове французи, значи имаме поне едно от: авторитарност, корупция, шуробаджанащина, сексуален тормоз.Или всички накуп.
    —цитат от коментар 5 на Незнайко в Слънчевия град


    Това, че си ставал жертва на френски сексуален тормоз ме кара да ти съчувствам обилно!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  29. 29 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Да напомня на безпаметните - преди години Рено/Гон измъкнаха Нисан от гроба и го стабилизираха на пазара. Сега Нисан се отблагодарява със своя Брекзит.
    Класика!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  30. 30 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Потвърждава се теорията на Гон. Япончетата се опитват да евът дявола у въздухо ама може и да не го оцелят

  31. 31 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Защо все се цитира ТАSS? Толкова агенции има. От масква ли идват новините? Сега жмичките ше видят, дон боб яде ли.
    —цитат от коментар 6 на PETZL


    Абонамента за другите агенции струва скъпо. А и превода изисква повече умения. Ето за това, четем новини предимно от DW или от рашъните.

  32. 32 Профил на zgn38635295
    zgn38635295
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Ако Рено продадат Нисан на китаùците става голям купон за японците

  33. 33 Профил на gorskiq1
    gorskiq1
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Тоя път няма кой да ги спаси нисаните

  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#32] от "zgn38635295":

    Двете компании се притежават на кръст: Рено държи голям пакет акции в Нисан, но и Нисан държи в Рено.

  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално



    японците не обичат чужденци да им се мешат в техните японски работи.

    Независимо колко успешни да са чужденците и колко да са спасили японеца от фалит.

  36. 36 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#6] от "PETZL":

    точно и аз на това се нервирам.
    как па нема друг източник на информация.
    имам чувството, че за шеф на новините
    в дневник е назначен някой племеник на велислава
    дърева или там както се самоопределя.

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално



    Нисан в директен превод означава "Произведено под слънцето" = "Произведено в Япония".

    Lexus nък означава Luxury Exports to the US.

  38. 38 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#26] от "Matrix":

    както е казано в сентенцията:
    -японците могат да правят двигатели
    -германците могат да правят сглобки
    -италианците могат да правят дизайн, а
    -франсетата могат да крадат бизнеса на
    италианците с макарони.

  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#32] от "zgn38635295":Двете компании се притежават на кръст: Рено държи голям пакет акции в Нисан, но и Нисан държи в Рено.
    —цитат от коментар 34 на Нинов


    "Нисан" има по-малко и без право на глас в делата на "Рено", а "Рено" има 43% и има право на вето и решаващ глас..!
    От друга страна "Носан" има 34% от "Мицубиши", а "Рено" няма никакво участие..

    "Рено" има 100% от "Дачия" а "Нисан" в момента няма съществено участие в АвтоВАЗ, а "Рено" има 65% от ЛАДА..

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    "Рено" има 43.4% .. от "Нисан", а японците имат 15% от "Рено"..
    И в двете фирми има и държавно участие.
    В "Рено" главен акционер е френското Министерство на Финансите с над 15% ..

  41. 41 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    най-после!Дано обезличеният от Рено ,Нисан се изправи на крака и заеме полагащото му се място.....
    —цитат от коментар 22 на Willy Messerschmitt


    Мястото му е там, където си беше преди Карлос Гон- с 20 милиарда загуби!

  42. 42 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#13] от "moreee":електрически автомобили а никой не иска да ги купува.
    --------------------------------------------------------------------
    Не е вярно това.Напротив.Много хора искат да си купят електрически автомобил.Не го правят заради малкия (засега) пробег и високата (все още) първоначална цена .Надявам се до 5 години и двата проблема да са решени (пробег мин. 600 км., цена = същия клас кола с ДВГ).Или пък пробив при водородните двигатели.
    —цитат от коментар 16 на NoBrainNoPain


    Много хора искат да си купят и джип "Ламборгини Урус"..
    Но не го правят, заради цена и други работи..

    Съвсем скоро, проблемът ще е решен!
    Ще са решени и проблемите с електро-колите, и то не след 5 години, а след 2.5 години!

    Благодарение на пословичното си трудолюбие и предприемчивост, не по-късно от 800 дни, Илон Мъск ще реши всички проблеми!

  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#2] от "Вели":" С тия стандарти Евро 5 и 6 разработката на хубав безпроблемен двигател е невъзможна.
    —цитат от коментар 13 на moreee


    Баш Рено показа, че е възможно и е съвсем лесно!
    9,8 кВт·ч батерия Captur E-Tech Plug-in и емисиите са под 70г. СО2/км.
    И са му сложили малка зарядка..
    А двигателят си е старият 1.6, кво му е?

    Емисиите, по цикъла са за целия пробег, освен това емисиите СО2 са на база тегло, като е по-тежка колата и е по-лесно да покрие стандарта.

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    90-те когато Нисан бяха потънали в дългове именно Рено ги спаси от фалита, сега загладиха косъм и се еманципираха, всеки ще си поеме по пътя, няма нужда от драми.
    —цитат от коментар 19 на Фат Ким


    Абсолютно..
    "Сузуки" и "Фолксваген" като се разделиха и кво?
    Нямаше, чак такова превъзбуждане..
    Що си не спомним?
    --------------------------
    "През 2009 година японският и немският автопроизводители обявиха плановете си за партньорство, като VW закупи близо 20% от акциите на Suzuki. Това щеше да отвори вратата за последващото поглъщане на японците, като част от амбициите на VAG да са номер 1 по продажби и производство в света. Преди това, според погледа през розовите очила на мениджърите тогава, VW щеше да разгадае плановете и да позлва японския опит в създаването на евтини и масови продукти за азиатския пазар, а Suzuki трябваше да получат специалисти и ноухау, за възвръщане на пазарни позиции в капризна Европа.

    Е, нищо от това не се случи и японците пожелаха да изкупят дела си обратно, тъй като според тях, немците се държали с тях като с "поредната дъщерна компания" и блокирали всякакви опити за автономно планиране и управление. От VW пък контрираха, че Сузуки нарушава договрката като купува двигатели от Фиат и т.н. Така, на 18 ноември 2011 г. бяха подадени документи за разтрогване на алианса. Естествено, европейският гигант се запъна и така започна дългата съдебна сага, която в крайна сметка приключи в полза на японската фирма тези дни. Така, след решението на Международния арбитражен съд, Volkswagen трябва да продаде обратно акциите на Suzuki, като се призна валидноста на прекратяването на алианса с дата 18 май 2012 г."
    ---------------------

    Ами и някогашният "Даймлер/Крайслер" се раздели с "Мицубиши", макар че и тогава имаха смели планове..

    "Даймлер Крайслер" ще увеличи дела си в "Мицубиши" и ще се превърне в мажоритарен собственик на единствения губещ автопроизводител в Япония, предаде агенция "Блумбърг". След сделката "Даймлер Крайслер" ще стане първият чуждестранен производител на коли в страната, който ще има най-голям дял в японска компания от бранша. В момента "Даймлер Крайслер" е собственик на 33.8% от акциите на "Мицубиши".
    Германско-американският гигант ще инвестира в японската компания общо 3.8 млрд. долара в следващите две години.."
    -----------------------
    Та редовно си стават такива европейско-японски раздели, какво толкова?

    Кому е нужен японският пазар?
    Че той 60% е пълен с чудновати кей-карове?

    https://www.youtube.com/watch?v=jI2lhdPBzXw

    https://www.youtube.com/watch?v=p4xZOvNe3q4

    https://www.youtube.com/watch?v=VW8C8mE6N74

    https://www.youtube.com/watch?v=pd2ax7bFXIw&t=186s

  45. 45 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Автомобилът на Нисан се произвежда за най-кратко време, което вероятно прави фирмата по-конкурентна от другите две в алианса.

    I Want To Believe
  46. 46 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Нисан е интересна бира, уж японска марка а за Северна Америка всичко е в Мексико и в повечето сегменти се конкурират с Киа/Хюндай...

  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Автомобилът на Нисан се произвежда за най-кратко време, което вероятно прави фирмата по-конкурентна от другите две в алианса.
    —цитат от коментар 45 на 2.5


    Баси неясното послание, честно..

    #Кой "автомобил на Нисан" се произвежда "за по-кратко време"?

    Ако е "Нисан Дайз" например , той е един и същ с " Mitsubishi eK Wagon" и се прави за едно и също време на една и съща линия в един и същ завод NMKV (Nissan Mitsubishi Kei Vehicles) бивш завод Мидзусима на Мицубиши ..

    Иначе ей ги по конкурентност моделите на пазара за 2018 там :

    1 Honda N-BOX241 870
    2 Suzuki Spacia 152 104
    3 Nissan DAYZ 141 495

    А малките Нисан Ярис се прави къде ли не.. по едно време се сглобяваха и на завода в Ижевск, а "Датсун он До" се правеше на една линия в АвтоВАЗ със същата скорост на конвейра, както и другите модели , та какво означава "за по-кратко време"?????

  48. 48 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":

    Нисан произвеждат автомобил(средно статистически) за най-кратко време в сравнение с останалите производители, това прави процесът им най-ефективен, следоватено и са най-конкурентни .

    I Want To Believe
  49. 49 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#35] от "Нинов":

    "Спасението" което Гон донесе на "Нисан" е свързано с масови уволнения в Япония, така че японските 'жълти" жилетки много го мразят( ако се оставеше съдебният процес да се води от "жилетките" щяха да разследват Гон поне 20 години). Така че ако го вземат Гон за директор на БДЖ, за 5 години ще обърне железниците във водеща фирма в Б-я. Но не е ясно дали и 20% от сегашния персонал ще оцелее. А Бокоу не иска недоволни избиратели. Японските политици също си правят подобни сметки.

  50. 50 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#46] от "d10001":

    Хюндай отдавна са задминали Нисан по качество и надеждност във всички категории.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK