Полската съпротива от Втората световна война е избивала евреи и украинци, обяви Москва

Полската съпротива от Втората световна война е избивала евреи и украинци, обяви Москва

© Associated Press



Руското министерство на отбраната обвини днес полската съпротива срещу нацистите, че е убивала евреи и украинци във Варшава по времето на Втората световна война, предаде "Франс прес". Министерството публикува разсекретени документи от войната на специален уебсайт.


Тези документи свидетелстват за факта, че подразделения на Армия Крайова са избили останалите във Варшава украинци и евреи и са взели за заложници съветски офицери, избягали от германски плен, се казва в изявление на руското ведомство.


Армия Крайова е била основната организация на полската съпротива срещу нацистката окупация. Тя е била създадена на полска територия и ръководена от полското правителство в изгнание, базирано в Лондон.




Антисемитизмът сред членовете на полската съпротива е деликатна тема в Полша, отбелязва "Франс прес". Москва отправи обвиненията на фона на засилващото се напрежение между Русия и Полша по отношение на Втората световна война.


Полският премиер Матеуш Моравецки в края на миналия месец разкритикува руския президент Владимир Путин, който заяви, че Полша си е сътрудничела с германския лидер Адолф Хитлер. Путин също така наскоро омаловажи тайния протокол към пакта Рибентроп-Молотов, подписан на 23 август 1939 г. и довел до поделянето на част от Източна Европа, включително на Полша, между нацистка Германия и Съветския съюз, отбелязва "Франс прес".


Съветският съюз атакува Полша на 17 септември 1939 г., докато полската армия все още води отчаяна битка срещу германските сили. Съветският съюз окупира обширна част от полската територия преди германското нападение срещу СССР на 22 юни 1941 г. Днес се навършват 75 години от превземането на Варшава от Червената армия през 1945 г. В тази връзка полското външно министерство заяви в "Туитър", че Червената армия е освободила Варшава, но не е донесла свобода на Полша, предаде ТАСС.


"Ние се отнасяме с уважение към кръвта, пролята в борбата с фашизма. Червената армия освободи Варшава от немска окупация, но не донесе свобода на поляците", се посочва в изявление на полското министерство, което също така критикува установената след 1945 г. политическа и икономическа система в страната. Над 600 хиляди съветски войници са загинали на територията на Полша по време на Втората световна война, припомня агенцията. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (314)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9137 Неутрално

    А Москва колко изби в СССР и цяла Източна Европа.

  2. 2
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 711 Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  3. 3 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 748 Весело

    Само това ѝ е останало на Източна Европа от втората половина на ХХ век - комунистически комплекси. :)

  4. 4 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    Казах ли ви, че предстои доста рев, след публикации на архиви?

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  5. 5 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    На Кремъл може да се вярва, както за Катин,, за пакта Рибентроп-Молотов, за свления малайзийски самиолет...

  6. 6 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    На Кремъл може да се вярва, както за Катин,, за пакта Рибентроп-Молотов, за свления малайзийски самиолет...

  7. 7 Профил на Sar
    Sar
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":

    Или за това, че подписаха договор да не нарушават териториялната цялост на Украйна. Или за каквото и да е.

  8. 8 Профил на Sar
    Sar
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":

    Или за това, че подписаха договор да не нарушават териториялната цялост на Украйна. Или за каквото и да е.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 3138 Неутрално
  11. 11 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    На тия руснаци не им ли писна от тая тъпа пропаганда и да се занимават с глупости ...
    Все говорят за ВСВ, събития които са се случичли преди повече от 70г...
    Айде да не отваряме дума за Катин, изселванията на цели народи в Сибир и Казахстан по време на войната или престъпленията на съветските войски в окупираните от тях Изт Европа и Германия ...

    Freedom of speech
  12. 12 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Добро утро! Отдавна е известно отношението на поляците към евреите и украинците. Едни от най-примитивните последователи на идеята на Католическата църква, че разпъвайки Спасителя, евреите са причина за всички останали беди на християнския свят. Забравяйки, че този акт си е бил междуеврейска работа.

    НЕ ОБОБЩАВАМ! Много добре знам, че много поляци са помагали на евреи през войната, прекрасно знам, кой е великанът на духа, Праведникът сред народите Януш Корчак, но, уви, това не измива черното петно, нанесено на полския народ от изродите сред него.

  13. 13 Профил на vxx57592865
    vxx57592865
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Не всички поляци са неблагодарници, но точно на тази секта ѝ се дава думата в сайта. Както е казал Гор Видал:
    „Няма ненаказано добро.“


    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2012/08/01/1879568_niama_nenakazano_dobro/

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Казах ли ви, че предстои доста рев, след публикации на архиви?
    —цитат от коментар 4 на irrational exuberance


    мислиш ли, че някой вярва на кремльовските лъжи?

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Руснаците сигурно за това са избили хиляди поляци в Катин през 1940г. защото са знаели, че по-късно техни сънародници ще извършат престъпления.
    Между другото руснаците много са лъжели и за Катин. Твърдели са, че това е дело на германците и че убийствата са ставали в края на 1941г. Но след като съветските документи се разсекретиха, се оказа, че руснаците са избили хиляди поляци в началото на 1940г.
    Изобщо има ли случай в историята, когато руски политик е казвал истината? Дълбоко се съмнявам.

  19. 19 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#5] от "bez_ime2":

    Изпреварил си ме... Това само говори, колко елементарни и прозрачни са пияниците.

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    И поляците не са света вода ненапита.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  21. 21 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    "Путин също така наскоро омаловажи тайния протокол към пакта Рибентроп-Молотов, подписан на 23 август 1939 г. и довел до поделянето на част от Източна Европа, включително на Полша, между нацистка Германия и Съветския съюз, отбелязва "Франс прес".

    Не, не го е "омаловажил", просто (раз)каза и за ПРЕДИШНИТЕ!

    Договори за ненападение, сключени с Германия 1934 - 1939 г :

    1. Договор за ненападение между Германия и Полша (пакт Пилсудски - Хитлер) - 26.01.1934 г.
    2. Договор за ненападение между Германия и Англия (пакт Чембърлейн - Рибентроп) - 30.09.1938 г. , два дни след подписването на Мюнхенското съглашение.
    3. Договор за ненападение между Германия и Франция (пакт Бонне - Рибентроп) - 6.12.1938 г.
    4. Договор за ненападение между Германия и Литва (пакт Урбшис- Рибентроп) - 22.03.1939 г.
    5. Договор за ненападение между Германия и Естония (пакт Селтер - Рибентроп) - 7.06.1939 г.
    6. Договор за ненападение между Германия и Латвия (пакт Мунтерс- Рибентроп) - 7.06.1939 г.

    и последен...

    7. Договор за ненападение между Германия и СССР (пакт Молотов- Рибентроп) - 23.08.1939 г.

    П.П. https://t.ly/5wDLp

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  22. 22 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    Аз на крадци на архиви не вярвам!!!
    Да им вярва Кмета, но не и да ни ги цитира!

  23. 23 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10075 Неутрално

    И защо сега го обяви москва, се пита в задачата, какво иска да изтъкне жужи или да скрие?

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    "Путин също така наскоро омаловажи тайния протокол към пакта Рибентроп-Молотов, подписан на 23 август 1939 г. и довел до поделянето на част от Източна Европа, включително на Полша, между нацистка Германия и Съветския съюз, отбелязва "Франс прес".Не, не го е "омаловажил", просто (раз)каза и за ПРЕДИШНИТЕ!Договори за ненападение, сключени с Германия 1934 - 1939 г :1. Договор за ненападение между Германия и Полша (пакт Пилсудски - Хитлер) - 26.01.1934 г.2. Договор за ненападение между Германия и Англия (пакт Чембърлейн - Рибентроп) - 30.09.1938 г. , два дни след подписването на Мюнхенското съглашение.3. Договор за ненападение между Германия и Франция (пакт Бонне - Рибентроп) - 6.12.1938 г.4. Договор за ненападение между Германия и Литва (пакт Урбшис- Рибентроп) - 22.03.1939 г.5. Договор за ненападение между Германия и Естония (пакт Селтер - Рибентроп) - 7.06.1939 г.6. Договор за ненападение между Германия и Латвия (пакт Мунтерс- Рибентроп) - 7.06.1939 г.и последен...7. Договор за ненападение между Германия и СССР (пакт Молотов- Рибентроп) - 23.08.1939 г.П.П. https://t.ly/5wDLp
    —цитат от коментар 21 на irrational exuberance


    Но точно вие, русияните, и нацистите започнахте ВСВ... Затова комунистическият режим е обявен за престъпен наравно с национал-социалистическия.

  26. 26 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    На Кремъл може да се вярва, както за Катин,, за пакта Рибентроп-Молотов, за свления малайзийски самиолет...
    —цитат от коментар 5 на bez_ime2


    Ма коги ша разберете, че се верва сал на Бога(може и Алла за вас)?! За всичко останало си има факти и логика.

    De omnibus dubitandum!

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Весело

    До коментар [#5] от "bez_ime2":Изпреварил си ме... Това само говори, колко елементарни и прозрачни са пияниците.
    —цитат от коментар 19 на vhv


    Кремльовската наглост не поснава граници...

  29. 29 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Руска логика:

    1. Ако някога някой е вземал позиция, която гео-политически не се харесва на Моска, значи този някой е "фашист". В тази категория скоро ще мине цяла Европа и след това - целият свят.
    2. Русия никога ама НИКОГА не е водила война, която не е целяла да "освободи" братски народ от някой "фашист".
    3. Ако не си съгласен с горните 2 точки, си фашист.
    4. И да си съгласен, само временно не си фашист докато ВВП не реши, че си.

  30. 30
    citoplast
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  31. 31 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":Или за това, че подписаха договор да не нарушават териториялната цялост на Украйна. Или за каквото и да е.
    —цитат от коментар 7 на Sar


    Няма такъв договор.
    Има меморандум подписан от няколко държави.

  32. 32 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":Или за това, че подписаха договор да не нарушават териториялната цялост на Украйна. Или за каквото и да е.
    —цитат от коментар 7 на Sar


    Кремьовските лъжи никога не свършват...

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Неутрално

    😏
    Таен допълнителен протокол към Договора за ненападане между Германия и СССР

    Тайният допълнителен протокол към Договора за ненападение между Германия и СССР от 23 август 1939 г. определя "границите на сферите на интереси" на страните "в случай на териториално и политическо преустройство на областите, принадлежащи на балтийските държави (Финландия, Естония, Латвия, Литва)" и Полската държава [ 1].
    Целта на Договора според съветското ръководство е била да осигури влиянието на Съветския съюз в Източна Европа и без секретен протокол няма смисъл. Въпреки че протоколът не е правно основание за пречертаване на източноевропейските граници, той предопределя съдбата на трети страни и свидетелства за сътрудничеството на СССР с Германия при преразделянето на Източна Европа [2].

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Secret_Protocol_to_Molotov –Ribbentrop_Pact_Page_1.jpg/250px-Secret_Protocol_to_Molotov–Ribbentrop_Pact_Page_1.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Secret_Protocol_to_Molotov –Ribbentrop_Pact_Page_2.jpg

  35. 35 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Неутрално
  36. 36 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Добро утро! ... Едни от най-примитивните последователи на идеята на Католическата църква, че разпъвайки Спасителя, евреите са причина за всички останали беди на християнския свят. ...
    —цитат от коментар 12 на Лопе де Вега


    Отношението на поляците към евреите е по други причини, както и навсякъде другаде, където евреите се заселват.
    Не се интегрират с населението, не обработват земя, не са занаятчии, интегрират се с елита на държавата, финансират елита, срещу това получават лицензи за търговия с алкохол, табак, да откриват и поддържат кръчми, да събират данъци, участват в сейма при създаване на законите/да не са вредни за евреите/, т.е. срещу местното население.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    СССР пък избиваше своите хора. С милиони.

    The best way to predict the future is to invent it.
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#25] от "bez_ime2":Наскоро се навършиха 77 години от: https://t.ly/OdjeJ
    —цитат от коментар 33 на irrational exuberance


    Е, и...?

  44. 44 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2106 Любопитно

    До коментар [#34] от "putinxujlo":

    https://ehorussia.com/new/node/10714

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  45. 45 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    [quote#36:"Ixquick"][/quote]

    Ти чуваш ли се какви глупости дрънкаш?

  46. 46 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2106 Любопитно

    До коментар [#41] от "irrational exuberance":

    А съвместния парад в Брест между НКВД и Гестапо на 23.09.1939 г?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  47. 47 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2106 Любопитно

    Сътрудничеството между комунисти и нацисти започва още преди пакта Молотов – Рибентроп. Архивите на НКВД: Сталин е предавал на Гестапо бежанци от Германия, надяващи се да намерят в СССР спасение от Хитлер:

    https://faktor.bg/bg/articles/petak-13/arhivite-na-nkvd-stalin-e-predaval-na-gestapo-bezhantsi-ot-germaniya-nadyavashti-se-da-nameryat-v-sssr-spasenie-ot-hitler

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  48. 48 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    [quote#26:"irrational exuberance"][/quote]

    Комрад, струва ми се, че бъкаш лъжите с факти...

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5834 Неутрално

    До коментар [#22] от "4ort":

    Горкичката ти ! Колко съм те наплашил ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2106 Любопитно

    https://www.youtube.com/watch?v=NSMejAxGsOs&feature=emb_logo

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  51. 51 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3205 Весело

    Колко коментари за нещо, което касае руснаци и поляци. На дали поляците у руснаците подозират, колко много приятели имат в Бг.😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  52. 52 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Весело

    До коментар [#40] от "EU defender":

    Руснаците с които съм работил до един не стават - нагли, с високо самочувствие без покритие. И прости, много прости.
    ====================

    В Русия има такава поговорка "Держать в ежовых рукавицах")) Трябва да работиш строго с руснаците. Те уважават само силата и власт от ръководитела) Повярвайте ми, имам богат опит като ръководител на огромни проекти в Русия)

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#41] от "irrational exuberance":А съвместния парад в Брест между НКВД и Гестапо на 23.09.1939 г?
    —цитат от коментар 46 на mitko11


    Тоа не беше ли за предаването(обратно) на Брест?

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Без изненади.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  57. 57 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#40] от "EU defender":

    Тъй като съм работил с всички видове и подвидове славяни, мога да твърдя с голямао основание, че руснаци, македонци, черногорци и сърби си знаят песните за маси и с тях се прекарва изключително приятно. Поляците не могат нито да пият, нито да пеят и ми продадоха спуката десантна гумена лодка. Много кофти впечатления.. Траш и амерички фараш. Жените им са друга порода, но прекалено много удължават ухажването.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Късия блатен червей е бесен , че губи голям газов пазар като Полския. Полша заяви , че няма да ползва руски газ и цялата руска пропаганда е впрегната да намери външен враг та ватата да не се усети.

    SHADOWS of SOFIA
  60. 60 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Оруел, за западните медии: https://t.ly/lOG3D
    —цитат от коментар 58 на irrational exuberance


    Ти кажи какво е казал Оруел за Матушката ти...

  61. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    "Министерството публикува разсекретени документи от войната на специален уебсайт."

    Щом са започнали да отварят архивите нека тогава да разкажат как полковете на НКВД са участвали в избиването на 27 000 български политици, индустриалци, журналисти, учители, свещеници и просто българи след 9 септември 1944 г.
    Достатъчно се е мълчало по въпроса как кекавите партизани и тук-таме полулегални като Тодор Живков са успели да ликвидират за нула време цвета на българската нация. При наличието на запазените армия, полиция и жандармерия.
    Истината е, че арестите и избиванията в жестоките нощи на септември и октомври 1944 г. са извършвани с прякото участие на съветските войници от НКВД.
    Крайно време е тази истина да бъде казана в България така, както беше казана истината за съучастието на Съветсктата армия в потушаването от нацистите на Варшавското възстание.
    Щом са тръгнали да осветляват истината нека от Кремъл да изяснят истината за престъпленията на Съветската армия и СССР в Източна Европа.
    Истината, цялата истина и нищо друго освен истината.

  62. 62 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    [quote#26:"irrational exuberance"]
    —цитат от коментар 48 на bez_ime2
    Комрад, струва ми се, че бъкаш лъжите с факти...[/quote]

    Това, че единствено СССР е бил решително против аншлуса на Австрия също ли е лъжа? https://t.ly/R2A7p

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  63. 63 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Това е стар трик на Кремъл. Вие защо си биете негърчетата?

  64. 64 Профил на ПРИСМЕХУЛНИК
    ПРИСМЕХУЛНИК
    Рейтинг: 217 Неутрално

    То, ако става въпрос, в полските еврейски гета, евреи са предавали евреи...
    Украинските националисти, водени от Бандера, на свой ред избиват и евреи, и поляци, и руснаци.
    ВСВ е много чувствителна и деликатна материя.

    Общо-взето, нещата наподобяват "На си ти куклите, дай си ми парцалите".
    И поляците, и руснаците не могат да извлекат позитиви от подобни спорове от историята.

  65. 65 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    [quote#62:"irrational exuberance"][/quote]

    Всъщност на кого му пука?Втората световна е свършила преди седемдесет и пет години. От тогава има поне три нови поколения. Единствено русиюшка подклажда някакви спомени защото няма с какво друго да провокира патриотични чувство за величие у ватата.

    SHADOWS of SOFIA
  66. 66 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    [quote#62:"irrational exuberance"][/quote]

    Всъщност на кого му пука?Втората световна е свършила преди седемдесет и пет години. От тогава има поне три нови поколения. Единствено русиюшка подклажда някакви спомени защото няма с какво друго да провокира патриотични чувство за величие у ватата.

    SHADOWS of SOFIA
  67. 67 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#60] от "bez_ime2":

    Малце се е разочаровал. Разбираемо, от социалист- идеалист...

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  68. 68 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Неутрално

    До коментар [#41] от "irrational exuberance":

    1 май 1941 г. Нацисти на военния парад на Червена площад...
    Втората световна война повече от 3 години в Европа...

    https://youtu.be/0Mqnc5tb8wk

  69. 69 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    защо пикаят газ россианците?

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  70. 70 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Русия на Путин усеща, че вече трудно манипулира близкагта история на СССР и отношенията и в окупираните(определено е така от СССР) от Червената армия територии. Ще става още по-зле за нея.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  71. 71 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Русия на Путин усеща, че вече трудно манипулира близкагта история на СССР и отношенията и в окупираните(определено е така от СССР) от Червената армия територии. Ще става още по-зле за нея.
    —цитат от коментар 70 на penetrating


    Направо може да се каже , русиюшка е с непредвидима история.

    SHADOWS of SOFIA
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#21] от "irrational exuberance":

    Пич, що не цитираш нещо от "пакта чембърлейн - Рибентроп 1938"?
    или от Москва още не са го написали?

  74. 74 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4450 Весело

    Зоя Космодемянская е палила къщите на руснаци, свои сънародници това какво е?!
    Известна е директивата на Коба партизаните да палят руските села!
    Известно е също че славната саветската армия е разглобявала бараките на фашистките концлагери и са ги транспортирали в Гулаг, изненаданите руски военнопленици са виждали в родния ссср надписа Труда облагородява когато признателната родина за благодарност ги изпраща в Колима след немския плен!

    klimentm
  75. 75 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    това обаче е добър повод да попитаме - що ще паметник на най-кръвожадния поробител на България и убиец на милиони по света насред София?

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#74] от "klimentm":

    Е, и? Наполеон тоже се изненадАл, че руснаците сами са си запалили Москва... Ама това не му помогнало.

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  78. 78 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#73] от "ckn29372393":

    Да не съм (ти) Информбюро случайно?!

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  79. 79 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#11] от "Petar Ivanov":

    Ами с какво да се гордеят, освен с победата си във ВСВ. Другото е мракобесие, глад, водка и простотия. На жужето му трябва национална митология, която да обединява. На времето беше добрият социализъм като контрапункт на лошия капитализъм. И какво - провал. Сега са на героична вълна и всеки глас на реализъм ги боде, по тая причина нервно лъжат и замазват историята.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  80. 80 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4450 Весело

    До коментар [#77] от "irrational exuberance":

    Но Чингис хан не се в изненадал предполагам?!

    klimentm
  81. 81 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4450 Весело

    Полша е твърдо против рестарта на отношенията ЕС /Рассия за разлика от Германия и Франция , за това и Путин ежедневно троли Полша!

    klimentm
  82. 82 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Нищо чудно тези, които са го правили, просто да са били инфилтрирани именно с цел да ги компрометират като организация. Трябва да се поставят под съмнение и тези, които поставят под съмнение, независимо от тяхната националност.

  83. 83 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#82] от "Victoria":

    Да не забравяме, че доста хора от Украйна и прибалтика са мислели, че немците ще ги избавят от сталиновския терор. И са помагали, докато хитлеристите не са ги избавили от тези илюзии. Мрачна история...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  84. 84 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    [quote#62:"irrational exuberance"][/quote]

    Първо, това не е вярно. Второ, обясни защо започнахте ВСВ като съюзник на Хитлер?

  85. 85 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#73] от "ckn29372393":Да не съм (ти) Информбюро случайно?!
    —цитат от коментар 78 на irrational exuberance


    Не, но лъжеш не по-малко...

  86. 86 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#60] от "bez_ime2":Малце се е разочаровал. Разбираемо, от социалист- идеалист...
    —цитат от коментар 67 на irrational exuberance


    Малце? Та той е смятал вашия режим за чудовищен..., а Сталин за канибал.

  87. 87 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Руска логика:1. Ако някога някой е вземал позиция, която гео-политически не се харесва на Моска, значи този някой е "фашист". В тази категория скоро ще мине цяла Европа и след това - целият свят.2. Русия никога ама НИКОГА не е водила война, която не е целяла да "освободи" братски народ от някой "фашист". 3. Ако не си съгласен с горните 2 точки, си фашист. 4. И да си съгласен, само временно не си фашист докато ВВП не реши, че си.
    —цитат от коментар 29 на TurtlesAllTheWayDown


    +++++++++++

  88. 88 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Точно Русия да се представя за защитница на евреите звучи повече от нагло. Същата ,която изселва и организира погромите срещу евреите по царско време, а по времето на комунизма събаря синагоги. Да не говорим за репресиите на Сталин срещу еврейската общност в края на управлението му, когато е убит смазан от камион председателя на антифашисткия еврейски комитет, когато започва процесът срещу еврейските лекари, които уж предизвикали смъртта на Жданов и искали да отровят Сталин, защото били агенти на космополитизма и САЩ. Тогава в цялата страна се води бясна антиеврейска кампания- на митинги биват размахвани въжета за бесене и се явяват доброволци-палачи. Същевременно Сталин нарежда да бъдат подготвени влакови композиции, на които да бъдат качени всички евреи от западаната част на Русия и изпратени отвъд Урал. По пътя част от тези влакове е трябвало да катастрофират, а друга част - да бъде нападната от "разгневени граждани", така че част от евреите да загинат. Сталин умира буквално ден преди да бъде започнато осъществяването на заповедта му, която бива отменена веднага от Берия.

  89. 89 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    В Европа антисемитизмът се е засилил още през 20-те години на миналия век. Под негов натиск евреите започнали масово да се изнасят от Европа в земите на после създадената еврейска държава.
    Не е само Полша. И не само Германия. Цяла Западна Европа. А и за Русия се отнася.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Любопитно

    До коментар [#31] от "Ixquick":

    Няма такъв договор.
    Има меморандум подписан от няколко държави.
    ==============================
    😏👎👇 Путиноидни приказки?)

    Договор за приятелство, сътрудничество и партньорство между Руската федерация и Украйна.
    Дата на подписване 31 май 1997 г.
    Влизане в сила на 1 април 1999 г.

    Договор между Руската федерация и Украйна, което закрепя принципа на стратегическото партньорство, признаване на неприкосновеността на съществуващите граници, зачитане на териториалната цялост и взаимно задължение да не използват територията си в ущърб на сигурността на взаимната страна [1].

    https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Договор_о_дружбе ,_сотрудничестве_и_партнёрстве_между_Российской_Федерацией_и_Украиной

  92. 92 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Кремль, за Молотов кажи. Там те сърби, сърби те това, че историята показва, че СССР не е освободител на Европа, а напротив. За втори път е причина за световна война.

  93. 93 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Любопитно

    До коментар [#86] от "bez_ime2":

    Казах ти, нормално за идеалист като него. Сам знаеш, че на теория е едно, а на практика- друго. Още Ленин го е разбрал.

    Как се защитава революцията, като целия капиталистически свят е срещу тебе, и воюва със всевъзможни методи, да те премахне(меко казано)? Особено такава огромна страна като СССР.

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw
  94. 94 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Весело

    До коментар [#71] от "К2":

    Точно така :)
    Постоянно се сменя. Минал ден, два и хоп, нова история :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  95. 95 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3420 Неутрално

    До коментар [#91] от "putinxujlo":

    https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Договор_о_дружбе ,_сотрудничестве_и_партнёрстве_между_Российской_Федерацией_и_Украиной

  96. 96 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    От Кремъл не може да се очаква нито истина, нито акъл.

  97. 97 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    В Европа антисемитизмът се е засилил още през 20-те години на миналия век. Под негов натиск евреите започнали масово да се изнасят от Европа в земите на после създадената еврейска държава. Не е само Полша. И не само Германия. Цяла Западна Европа. А и за Русия се отнася.
    —цитат от коментар 89 на half truth


    Антисемитизма няма нищо общо с причините да се отворят тези архиви. Причината е една единствена. На 75 годишнината от края на войната на европейска територия "жертвата" лъсна като агрессор. И Великая отечественная война се оказа нищо повече от между съюзническа война.
    За простоватия руснак краха на тази идеология е като краха на могучий советский союз и краха на комунизма. Обидно и разочароващо.
    А Русия е като обезглавен петел, тогава петела скача най-много, но след това........ е само супа

  98. 98 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    100 години негативна селекция в Русия доведе на власт безсрамен мошеник от КГБ.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  99. 99 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Антисемитизма няма нищо общо с причините да се отворят тези архиви.
    До коментар [#97] от "stanislavdi":

    За мене е обратното. Причините да се отвори архива са без значение. Крайно време е всички страни да си признаят вината за катастрофата с евреите.
    В момента Германия е поела цялата вина и геройски мълчи.

  100. 100 Профил на irrational exuberance
    irrational exuberance
    Рейтинг: 1142 Любопитно

    100 години негативна селекция в Русия доведе на власт безсрамен мошеник от КГБ.
    —цитат от коментар 98 на Корки


    А колко години европейска селекция доведе до Николай 2?

    "My way of joking is to tell the truth." - G.B. Shaw




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK