"Нетфликс" удържа позициите си в битката на стрийминг платформите

"Нетфликс" удържа позициите си в битката на стрийминг платформите

© Mike Blake, REUTERS



Нетфликс" (Netflix) удържа позициите във войната при стрийминг услугите и премина първия голям тест, след като "Епъл" (Apple) и "Дисни" (Disney) пуснаха конкурентни услуги, съобщи "Асошиейтед прес".


Компанията е прибавила 8.8 милиона абонати по света през четвъртото тримесечие, изпреварвайки очакванията на фона на засилената конкуренция.


"Нетфликс" бе обявила, че очаква да прибави 7.6 милиона абонати, а анализаторите предвиждаха, че компанията ще се представи дори още по-добре. През четвъртото тримесечие на 2018 година новите абонати са били 8.9 милиона.




Акциите на компанията поевтиняха с 2.5 процента след приключването на официалната търговия вероятно заради предпазливите очаквания за първото тримесечие. След това обаче се възстановиха и поскъпнаха с над 2 процента.


Компанията, която е пионер в предлагането на стрийминг услуги и маратонско гледане на сериали, сега може да се похвали с над 167 милиона абонати по света. В края на миналата годината тя пусна добре приети филми и сериали. Сред тях са фантастичният сериал "Вещерът", както и номинираните за "Оскар" "Ирландецът" и "Брачна история".


Четвъртото тримесечие на миналата година бе важен момент за "Нетфликс", тъй като за пръв път компанията пряко се конкурира със стрийминг услугата на "Епъл" за 5 долара на месец и с предложението за 7 долара на месец на "Дисни".


Пътят пред "Нетфликс" обаче едва ли ще остане без препятствия, тъй като Ен Би Си (NBC), Ейч Би О (HBO) и стартъпът "Куиби" (Quibi) планират да започнат скоро да предлагат нови стрийминг услуги.


Главният изпълнителен директор на "Нетфликс" Рийд Хейстингс призна след обявяването на резултатите, че има засилена конкуренция. Той отбеляза, че услугите привличат нови абонати сред хората, които се прехвърлят от традиционната телевизия към стрийминга.


"Нетфликс" има едно голямо предимство пред конкурентите си - от години събира данни за това какви сериали искат да гледат хората.


Най-популярният пакет на "Нетфликс" струва 13 долара месечно, което е доста повече, отколкото на конкурентите му "Дисни", "Епъл" и "Куиби". Цената на "Нетфликс" обаче е съпоставима с "Ейч Би О нау" (HBO Now) и предлага една от богатите библиотеки от сериали и филми.


Хейстингс повтори, че "Нетфликс" не е заинтересован от включването на реклами. Той отбеляза, че дигиталният рекламен пазар е доминиран от компании като "Гугъл" (Google), "Амазон" (Amazon) и "Фейсбук" (Facebook).


В писмото си до акционерите "Нетфликс" е включила графика, представяща тенденциите в търсенето в "Гугъл", от която се вижда, че хората търсят по-често "Вещерът", отколкото конкурентни сериали като "Мандалорецът", "Сутрешно шоу" и "Джак Райън" съответно на "Дисни", "Епъл" и "Амазон".


В САЩ "Нетфликс" е прибавила 420 000 абонати, което е под очакванията на компанията. Растежът в родината на "Нетфликс" се забави през миналата година отчасти заради това, че американците, които са искали, вече са абонати.


Компанията отчете печалба 587 милиона долара при приходи 5.47 милиарда долара, надхвърляйки очакванията. "Нетфликс" съобщи, че очаква да добави 7 милиона абонати през първите три месеца на годината, което е доста под първото тримесечие на миналата година, когато ги увеличи с 9.6 милиона. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    С всичките си кусури на мен ми хареса The Wither. Хенри Кавил му пасна страшно ролята.
    Отделно това когато стане достъпен Дисни+ ще го пробвам. Това обаче май няма да е тази година.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  2. 2 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Да са живи и здрави, и да трупат нови абонати, за да има после кой да им точи сериалите и да ги пуска на други места :)

    Бог да благослови Америка за България!
  3. 3 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ем Нетфликс като цяло нямат много голям избор от филми и сериали. На запад всеки си има абонамент щото е няколко долара на месец и като го направиш direct debit изобщо не го мислиш. Тоест много хора имат абонамент, но даже не го гледат.

  4. 4 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Дисни+ И Епъл все още не са пълноценен конкурент, понеже тези услуги са само за САЩ (и някоя друга държава), а Нетфликс е почти глобално. Предимството им е, че са от доста време вече и са популярни и думата Нетфликс е почти станала нарицателно за стрийминг услуга. Имат и най-голям каталог от филми/сериали. Продуцират и научно-популярни филми. Гледах Our Planet и бях за пореден път изумен от начините на заснемане.

    Скоро по Нетфликс излиза и калогът на студио Ghibli, което е супер-яко!

  5. 5 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Ем Нетфликс като цяло нямат много голям избор от филми и сериали. На запад всеки си има абонамент щото е няколко долара на месец и като го направиш direct debit изобщо не го мислиш. Тоест много хора имат абонамент, но даже не го гледат.
    —цитат от коментар 3 на Александър


    Нетфликс имат много собствени филми и сериали.
    Да не говорим, че правят и оригинални шоута, като Rhythm + Flow

  6. 6 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Най добра платформа са! Разбира се! За това съм абонат от начало!

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  7. 7 Профил на Milen Aleksandrov
    Milen Aleksandrov
    Рейтинг: 5 Весело

    Епъл+ е достъпно в България и всички сериали са с преведени на български език субтитри (за разлика от нескопосания машинен превод на субтитрите в Нетфликс).Все още имат няколко сериала, но са направени както трябва (за разлика от пълнежите в Нетфликс)
    ХБО Го/Он деманд (за Виваком абонати) също заслужава вниманието на българския зрител.
    Използвам и трите платформи + Амазон видео . В моята лична класация Нетфликс изобщо не е на челна позиция.

  8. 8 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Големите компании пръскат огромни пари за да намерят най-удачния вариант да закотвят потребителя пред телевизора за възможно най-много време. Ако можеше да работим 8 часа (за да има все пак с какво да плащаме, нали), спим по 4 и да гледаме нон-стоп сериали по 12, докато ядем МакДоналдс и Нестле и пием Кока-Кола, те щяха да са най-доволни. Комсуматора трябва само да консумира до край, всякаква дейност, която не е обвързана с консумация е лоша за икономиката. Съвременните сериали са тотално изпразнени от всякаква художествена и артистичана стойност, те не са продукт на изкуството а на психоанализата, като целта им е не да накара потребителя да изгледа една серия за 45 минути и след това да мисли по нея 2 часа, а да се зариби и да прави "маратонско гледане" изпразнено от всякаква мисловна дейност.
    Също така не е вярно, че в Нетфликс няма реклами. Рекламите са вплетени във всеки един епизод от техните сериали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK