Еврокомисията глоби компаниите, притежаващи "Миньоните", с 14.3 млн. евро

Еврокомисията глоби компаниите, притежаващи "Миньоните", с 14.3 млн. евро

© Associated Press



Европейската комисия глоби няколко компании, включително "Ен Би Си юнивърсъл" (NBC Universal), за ограничаване на продажбите на брандирани стоки, свързани с популярни филми като "Миньоните" и "Джурасик свят" в Евросъюза, предаде ДПА.


Глобата в размер 14.3 млн. евро засяга няколко компании, принадлежащи на американската корпорация "Комкаст" (Comcast). Отчетено е и намаление на глобата с 30 процента след като "Ен Би Ес юнивърсъл" сътрудничи с разследването на Европейската комисия.


Стратегията на "Юнивърсъл" да не допуска търговци да продават лицензирани продукти сред групи клиенти и страни е срещу антитръстовите разпоредби на ЕС, заяви заместник-председателката на ЕК Маргрете Вестегер. Това подкопава основите на единния пазар на ЕС и не може да се толерира, допълни тя.




Лицензираните брандирани стоки включват продукти като чаши, чанти, дрехи, обувки, канцеларски материали или играчки с лого или изображения от въпросните филми.


ЕК е установила, че "Ен Би Си юнивърсъл" е наложил различни клаузи на търговските си партньори, с които да не допуска да продават стоки извън специфично определена територия и таргет група.


Ако търговците не спазят тези ограничения, договорите им често са отменяни или не се подновяват. Тези незаконни практики са били в сила шест години и половина от януари 2013 година до септември 2019 година според Еврокомисията.


Тя направи три разследвания през 2017 година за подобни практики на американския производител на спортни стоки "Найки" (Nike) и японската компанията "Санрио" (Sanrio), която стои зад популярната марка "Хелоу Кити" (Hello Kitty). "Найки" бе глобен с 12.5 милиона евро през март миналата година, а "Санрио" - с 6.2 милиона евро през юли. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2071 Любопитно

    Изключителните права за продажби на определена територия имат връзка с продажбите на по-евтини продукти на по-бедни територии. Как ЕС ще изравни покупателната способност?

  2. 2 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Евросоцът пак е закъсал за пари.

    Winora forever
  3. 3 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Евросоцът пак е закъсал за пари.
    —цитат от коментар 2 на _plamen_

    А ти си закъсал за мозъчни клетки!

  4. 4 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    До коментар [#1] от "PisnaMi":

    Виждам, че някои хора не схващат какво им говориш. Това е стандартна практика при много компании. Продавал съм неща, които тук струват 1000 а в Германия 5000 евро. Ако го няма това, що е ида в Германия и ще съсипят местните партньори

  5. 5 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Ех колко лоши тези от ЕС, да карат компании да не дискриминират отделни страни и да спазват закони за равенство. Много лошо!

    Настроение: иронично.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK