
© Associated Press
Британският премиер Борис Джонсън и британският естествоизпитател и водещ Дейвид Атънбъро на събитие за началото на подготовката за климатичната конференция на ООН по-късно тази година.
Великобритания ще забрани продажбата на автомобили на бензин и дизел, но и на хибридни, от 2035 г. Това означава, че решението ще влезе в сила пет години по-рано от очакваното, предаде "Ройтерс".
Нещо повече, продажбата на такива леки коли и микробуси може да стане и по-рано, ако се намери начин за по-бърз преход към електрически автомобили.
Промяната бе обявена в деня на събитие, с което започва подготовката за климатичната конференция на ООН в Глазгоу през ноември тази година (COP26). "Трябва да се справим с въглеродните си емисии," заяви премиерът Борис Джонсън пред присъстващите заедно. "Като страна и като общество, като планета, като вид, трябва да действаме сега."
"Ройтерс" отбелязва, че ако тази стъпка, победа за електромобилите, се приложи и на други страни, това засегнало петролната индустия но би преобразило и автомобилната, както и самия автомобил, една от иконите на капитализма през 20 в. Макар да остават 15 години до забраната, тя ще се отрази на вземането на решения в индустрията, докато големите производители планират инвестициите си.
Много градове като Париж, Мадрид, Мексико Сити и Атина обявиха планове да ограничат употребата на дизелови коли след скандала с дизеловите емисии през 2015 г. Ограниченията са обикновено за градските центрове и трябва да се въведат до 2025 г. Франция обяви по-амбициозна цел - всички коли, задвижвани от изкопаеми горива, да бъдат забранени до 2040 г.
Във Великобритатия обаче продажбите на дизелови и бензинови коли още са 90% от всички въпреки нарасналото търсене на електромобили. Сред притесненията на хора, които биха могли да си купят такива, са липсата на достатъчно места за зареждане, максималният пробег на автомобилите и цената им. Правителството се опитва да промени това и задели 3.25 млн. лири за изграждането на над 1000 пункта за зареждане в жилищни райони.
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноКогатоо Бог иска да накаже някого, първо му взема акъла...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноТака е коректно към хората. Всеки да си прави сметката и планира парите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Victoria
Рейтинг: 573 ВеселоХехе, те си мислят, че и това могат да планират... Толкова са самодоволни, че изобщо не се съмняват, че ще всичко ще е под контрол.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 ВеселоОйййй! Какой кашмар?!
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 ВеселоПрекрасно, ако искат и тука да го направят.
ЕретикКато забраниш новите от 2035, значи можеш да им забраниш да се движат 2045.
Много е вероятно да не съм жив, а още по-рано ще се откажа да карам кола.
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноПо принцип да..
hamiltonf
Рейтинг: 4428 ВеселоДо коментар [#1] от "lz73":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."Когатоо Бог иска да накаже някого, първо му взема акъла..."
На многовековна империя, "виновна" за индустриалната революция, наложила езика си като световен?! Не бих казал...
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноМного други държави ще ги последват.
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Сега ибрикчиите на Путин ще се разкрещят, че е невъзможно.
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноДобре дошли в 21-ви век - край на фосилните антики!
kvasimodo
Рейтинг: 1784 НеутралноТова решение не е каприз или добро желание на г-н Джонсън и компания. За да вземеш такова решение значи имаш информация неизвестна на простосмъртните.
"Което беше порок стана обичай" - СенекаДобре е шейховете, г-н Мадуро, г-н Путин да се замислят!
todor._89
Рейтинг: 765 Весело"Великобритания ще забрани продажбата на автомобили на бензин и дизел, но и на хибридни, от 2015 г."
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.2015г.!? Още е далече.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноЛичи ти. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноКашмар е за вас, русоробите!
Иначе в момента 0.9% от парка леки коли на ОК е електро!
ilinko
Рейтинг: 772 ВеселоТози Джонсън.... тъкмо накефи антилиберастите и се излиберасти и той
Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 НеутралноДо коментар [#7] от "hamiltonf":
Еретик"На многовековна империя, "виновна" за индустриалната революция, наложила езика си като световен?! Не бих казал.."
===========
Никога не е късно да станеш за резил...
Realist
Рейтинг: 3520 Весело2007-ма, смартфоните бяха е 0.1% от пазара, сески, сега твоят телефон с шайбата на село е в този процент!
Нарича се S крива, колите с ДВГ в началото на миналият век я следват, хладилниците я следват, компютрите я следват, мобилните телефони я следват, сега електрическите коли я селдват.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноДо коментар [#7] от "hamiltonf":
Така е! Явно тази бивша империя разчита, че до 2035г. ще са решени някои "дребни" проблемчета... Например леки и надеждни батерии, които да се зареждат бързо и да имат задоволителен капацитет...или бързи зарядни станции, които да могат да зареждат дпоне пет-шест коли едновременно...и т.н.
За мен е инфантилно да забраняваш евтин и надежден двигател преди новият да се е наложил.
А, пропуснах, когато те са били истинска империя, например през 1895, не са приели закон, че от 1910 забраняват колите с конска тяга...
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноПутин и неговият Медведев се бяха накококържили:
"Ще направим 100% от колите на електротяга!
Ще ударим по най-големия петролен производител-САЩ.."
-------------------------
«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель..
МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
Но хората в Русия разсъдиха трезво, видяха че е идиотщина и не рачиха да купуват електрокарни коли.
Медведев си остана с гръмките обещания и със заканите..
Путин го търпя, търпя , търпя .. видя че с електроколите са до никъде, и му би шута..
Електрокаристите–Учанки на форума мълчат смутени и не коментират , ама хич..
П.П
А и с удара по САЩ , чрез електрокарите - най-големия петролен производител - Ушанките май се надценяват ..
Точна статистика няма, но за леки коли май се използва около 11% от петрола на Земята..
Дори и 100% да станат електрични - какво ли толкова ще се промени??
Мурилите за пореден път акълът им ги лъже..
hamiltonf
Рейтинг: 4428 НеутралноДо коментар [#15] от "Костадин Иванов":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Що да са за резил, Иванов? Затова, че искаха и даваха твърди сигнали, за намаляване на европейската бюрокрация, а тя се увеличаваше от година на година, никой не ги чу, сякаш става дума за някоя малка страна от Съюза, че политиката на ЕС е нерешителна, и в повечето случаи закъсняла, неадекватна?!
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноМоже да го е написал за другата империя, която, освен робство, терор и мизерия, никога никъде нищо друго не е наложила. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоМани Тръмп скоро нарече Илон Мъск най- голямото национално богатство на САЩ и го сравни с Томас Едисън. Гозамбо явно пак трябва да се пребоядисва от въглищар в екоталибан и да се прегърне с Грета Тунберг!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
arax
Рейтинг: 258 НеутралноЗавръщане в бъдещето...2015-та?! WTF
hamiltonf
Рейтинг: 4428 ВеселоДо коментар [#17] от "lz73":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.През 1895 г. колко милиони автомобили имаше, че съм пропуснал статистиката?
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноДо коментар [#16] от "Realist":
И кой забрани телефоните с шайба през 2007?
Има едно нещо, дето му се вика "пазар". Намесата там обикновено води до социализъм...НЕ, благодаря!
Stargate
Рейтинг: 1861 НеутралноОт сега ви казвам, че това няма да стане. Не само, че няма да стане, но ще струва и много, ама много пари на данъкоплатците. :-) Някой пак ще се нагуши.
Един препатил
Рейтинг: 3217 НеутралноНека отново припомним пророческите думи на шейх Ямани - министър на петрола на Саудитска Арабия и първи генерален секретар на ОПЕК, които звучат все по-актуално:
"Каменната ера не е приключила защото са се свършили камъните и петролната ера ще приключи много преди да се свърши петролът."
KRAFTWERK
Рейтинг: 1074 НеутралноВ цялата схема ми убягва товарния превоз......
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 Неутрално[quote#13:"simChо"][/quote] "Кашмар е за вас, русоробите!
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Иначе в момента 0.9% от парка леки коли на ОК е електро!"
Статията не е за сега, а за след 15 години. Тогава такъв ще е процентът на дизеловите и бензиновите автомобили в ОК. А едни примати на североизток ще хрупат шишарки и ще са забравили добрите години, когато са можели да си позволят Боярешник, защото след петрола идва ред и на природния газ, поради въглеродните емисии от него!!!
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоЕлектрическите и бензиновите коли почти достигнаха ценови паритет. И в бъдеще, нещата ще стават по- ясни, електрическите коли ще поевтиняват, защото поевтиняват батериите им, а бензиновите коли ще се оскъпяват, защото двигателите стават все по- сложни за да отговорят на стандартите за емисии и ефективността.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.При такива предимства, като горивото в ел. колите ви е от безплатно до 1/4 от цената на бензина или дизела до липсата на поддръжка- смяна на масла, филтри, ад- блу, до сервисиране на скъпи части, технологичната простота и ефективност на ел автомобилите.
Само година- две ни делят до 1 милион мили електрична батерия, 1 милион мили само на смяна на гуми и доливане течност за чистачки, найс а?
Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноТесла Семи, Никола Моторс и т.н. Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 ВеселоДо коментар [#19] от "hamiltonf":
Еретик"Затова, че искаха и даваха твърди сигнали, за намаляване на европейската бюрокрация, а тя се увеличаваше от година на година, никой не ги чу, сякаш става дума за някоя малка страна от Съюза"
===========
Всъщност, след 10 години вероятно ще бъде повече от ясно.
ВБ успя за един век да се свие от 35 000 000 квадратни километра до 242 000 от същите. Сигурно нещо са сбъркали. Тази и Онази Британия не са едно и също нещо.
Това не пречи да има още фенове. Религията не се основава на разума.
Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноЗабраняват не технологията, а правото да замърсяваш. Също, като ресторантите забранени за пушачи!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
quatro_4x3
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#17] от "lz73": "Явно тази бивша империя разчита, че до 2035г. ще са решени някои "дребни" проблемчета... Например леки и надеждни батерии, които да се зареждат бързо и да имат задоволителен капацитет...или бързи зарядни станции, които да могат да зареждат дпоне пет-шест коли едновременно...и т.н."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Тия "проблемчета" вече са решени и се работи по прилагането на решенията и усъвършенстването им. След 15 години ще сме забравили, че сме ги определяли като проблем!
Доста си изостанал по тая тема.
everlast666
Рейтинг: 1305 НеутралноХа ха, къде са тези които разправяха, че като излязат от ЕС ще се отърват от "лошите глобалистки ЕС регулации" и разните екстремни толерасти, феминисти и социалисти.
Британия е една от водещите страни в затоплизма, феминизма и джендърството, и да не забравяме - ЦЕНЗУРАТА.
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноТе ти товарен превоз:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi
L Glassman
Рейтинг: 496 НеутралноТоя Мъск не беше ли някъв измамник, който краде парите на инвеститорите!? :)
Цената на Тесла акция мина $900 между другото, за тези, които са се притеснили за горките хорица, които са си закупили!
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоНакъде вървят нещата, щом Тойота, ней- големият противник на електрически коли (и привърженик на транспорта с водородни клетки), тези дни направи обща компания за автомобилни батерии с Панасоник, наречено Prime Planet Energy and Solutions (Плъг-ин Приусите на Тойота се наричат Prime),
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноПроизводството започва от средата на тази година. Представяте ли си, този трък ще носи 1 мегават батерия и ще е конкурентен на дизеловите камиони. И като цена, и като характериски! Поддръжката му и сервисирането ще са нищожни, цената на превоза ще е близка до влаковият!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Λllαν Βalckmore
Рейтинг: 149 РазстроеноНяма лошо, стига цялата работа да не се рекламира като "еко", щото НЕ Е.
All games must end... https://m.youtube.com/watch?v=Wa0Nmruih_ARealist
Рейтинг: 3520 ВеселоТочно! Дали някой от тези мушмуроци си спомня какви ги е редил по адрес на Мъск?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоТези които са гледали Супербола преди дни, сигурно са видяли рекламата на електрическият Хъмър.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Да, Джи-Ем, въстановява марката Хъмър, не като gas guzzler, а като елетрически бранд!
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#36] от "L Glassman":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Вижте реакцията днес на Рон Барон, едън от първите инвеститори в Тесла, на цена на акцията $20 тогава (днес акциите му са по $900 на парче):
https://twitter.com/thomedison2/status/1224689614465773570
Днес, само за един ден са закупени акции на Тесла за $30 милиарда! Никой не продава, няма да съм учуден, ако съвсем скоро, до месец- два сме свидетели на шорт скуиза на столетието ($15 милиарда е все още шорт интереса в Тесла).
jordan_m
Рейтинг: 56 НеутралноОт 2015 г., а сега сме 2020, неграмотници.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 616 НеутралноЗабравяш една ключова но съдбовна разлика: Даже най-мощните телефони и таблети имат зарядни от по 10-15 вата, и не се налага смяна на инфраструктурата.
Електромобилите позват бързи зарядни които са 10000 и пповече пъти по-мощни! 88% от улицине на Брюксел са с еднофазен ток, и изграждането на бързи зарядни станции е невъзможно без преминаване към 3-фазен ток. До края на 2019 г. трябваше да имат 100 нови станции (което си е нищо за такъв огромен град!), ама я приключиха само със 17 (източник: Brussels Times). Одтелно, за да ми инсталират такава станция вкъщи (моя собствена) ще ме цакат няколко хиляди евра само от електрическата компания, отделно цената на самата зарядна станция, отделно много по-скъпата кола! Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
L Glassman
Рейтинг: 496 ВеселоВидях да, даже и Джим Креймър вече е Тесла бул! :) По CNBC разни борсови специалисти се плюнчат, че бил заради "страх да не изпуснеш" този скок, хората купували много.
Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноДо коментар [#44] от "Хит®ата Св®ака ;)":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.В общи линии:
1. Инфраструктурата и сега я има, защото електричеството и сега е навсякъде. Повечето собственици на ел. коли зареждат от контакта в къщата си. Да, дневният ви разход на ел. автомобил е колкото дневният разход на печка за отопление, бойлер или сушилка за дрехи.
2. Инфраструктурата е много по- евтина от подобна инфраструктура. Един публичен чарджър струва от $2000 до $20 000 на парче с инсталацията. Една бензоколонка струва $150-$200 000, една водородна станция $500 000 - $1 000 000.
Вашата станция в къщи ще струва около $500, поставена от майстор. Моята зарядна станция в къщи, 2011-та, 3.5 киловата, ми струваше $300 за станцията и $60 за кабелите, контакта и прекъсвача на таблото. Оттогава работи, никаква поддръжка!
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 616 РазстроеноБорис Джонсън подскочи след изобличенията на уволнената президентка на COP26 че не приема проблема с климата:
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!https://www.theguardian.com/environment/2020/feb/04/sacked-cop-26-chair-claire-oneill-berates-boris-johnson-over-climate-record
Всичко това е БОЛЕЗНЕНО ЛЪСКАНЕ НА ИМИДЖ!
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#45] от "L Glassman":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Хората не оценяват, че Тесла е технологичен stock, не е автомобилен stock, сравнявайки я с други автомобилни компании. разликата е подобна, като разликата между Епъл и Самсунг.
Тесла е култова марка, Тесла е изключително вертикалбно интегрирана компания. Тесла е софтуерна платформа. Тесла прави собствен чип, 5-10 пъти по- бърз от този на конкуренцията, който ползват другите компании. Тесла е компания, която един ден в близкото бъдеще ще обезмисли Убър, Лифт и таксиметровите компании.
Цайко
Рейтинг: 1257 НеутралноБорето обича да обещава.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 616 РазстроеноСамо че на бензиноколонката зареждам пълен резервоар за броени минути, а на бързо зарядно електромобил се зарежда за около час! Я си представи електростанция с 4-6 колонки - колко електромобила ще зареди за един ден?!!
Тия цени си ги дал за България и то отпреди 10 години. Аз говоря за цените в Белгия защото виждам какво е!
И не е вярно че става със същата инфраструктура. Бабно зарядно - да, зареждаш цяла нощ. Аз имам предвид - връщам се от работа на 1 час път отвкъщи, и искам бързо да заредя преди да изляза на поредното приключение. 3-фазен ток трябва за бързо зареждане, а това го няма почти в нито един съвременен дом! Я си представи паркинга на 20-етажен блок, и ако 50% от колите са електрически или плъгин хибриди, колко зарядни са?
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 616 РазстроеноУспокойте се, все едно, ПЛАНЕТАТА Е ОБРЕЧЕНА!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#50] от "Хит®ата Св®ака ;)":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Глупости, Модел 3 вече зарежда по 75 мили (120 киломерта) за 5 минути. 250 киловата. На практика, за 15-20 минути и сте готови до следващата станция.
Като ходите на дълъг път зареждате на суперчарджър, като ходите на градско зареждате в къщи (както зареждате мобилният си телефон).
Не пишете глупости за неща които малко познавеате!
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#50] от "Хит®ата Св®ака ;)":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро." Я си представи паркинга на 20-етажен блок, и ако 50% от колите са електрически или плъгин хибриди, колко зарядни са?"
Представям си, всичките в този блок ползват бойлер, печка, климатик и сушилка.Мрежата не е гръмнала!
Явно имам много развинтена фантазия!
Quo Vadis?
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#46] от "Realist":
И предполагам живеете в Америка?
В Европа на много малко места има инфраструктура и регулации който да работят в полза на електрическите коли
Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноДо коментар [#54] от "Quo Vadis?":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Не виждам особена разлика.
Суперчарджърите се поставят на специални места. Те изискват директна връзка да кажем и с трафопоста. А има и друго, всеки от суперчарджърите на Тесла не консумира максимално от мрежата, защото има и суперголама батерия, наречена Мегапак (около 2.5 мегаватчаса) , която зарежда нощем, когато електричеството се пилее и соларен масив за зареждане през деня.
А, дневните ви разходи, са толкова колкото за електричеството за бойлер с топла вода!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6036 НеутралноДо коментар [#52] от "Realist":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!По цени на дневна тарифа. в Бг в момента това е 55.68 лева, което е доста скъпо за 124 километра.
На нощна е 32.10
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#56] от "КМЕТ В СЯНКА":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Батерията на една Тесла е 50 киловатчаса за масовият модел, SR, с който изминавате по 240 мили на заряд, и 75 киловатчаса за LR, с който изминавате 330 мили на заряд.
Зареждате за около 15-20 минути на суперчарджър, който ви доставя мощност от 250 киловата с кабел с течно охлаждане.
Направете сметката- 50 киловатчаса, 75 киловатчаса?
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноЧе електрото е по-антика, такова задвижване е по-старо..
Quo Vadis?
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#55] от "Realist":
Разликата е в регулациите.
В повечето Европейски страни за да имат над 25А трябва да се регистрирате като промишлен консуматор, което води до много високи разходи за свързване и съпътсващи такси. Таксата за пускане на 25А инсталация до гараж е 12500 ЕУР, освен това за изграждане на новата ел. инсталация трябва разрешителни от архитекта на сградата, общината, пожарната и да се платина на някой да изгради това.
П.С. много стари сгради са разчетени за 10А инсталация и ползване на газ за отопление, готвене и топла вода.
В Америка всичко е по лесно, по свободно от регулации и това е също една от причините най-големия пазар за електрички да е там.
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#59] от "Quo Vadis?":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Какви са тези глупости бре? В САЩ средното шофиране на ден е някакви си 40 километра. В Еропа е много по- малко, но нека приемем, че е същото като в САЩ. 5 километра се изминават с 1 киловатчас електричество. С други думи, на вас са ви нужни около 8 киловатчаса на ден (в САЩ) за транспорт. Това е колкото консумацията на вашият домашен бойлер + вашата печка или климатик.
Повтарям за кой ли път: ЗАРЕЖДАТЕ ОТ НАЙ-ОБИКНОВЕН КОНТАКТ, за около 2-3 часа, през ноща, когато така или иначе електричеството се хаби за да се поддържа мрежата. Както зареждате мобилният си телефон!
ПП: Разбира се, ако сте бакшиш, зареждате на суперчарджър за отрицателно време и продължавате да джиткате из града за клиенти!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Destino
Рейтинг: 176 Неутрално[quote#50:"Хит®ата Св®ака ;)"][/quote]
Даже в Белгия бай Ганю е същият. Баси, вас с какво са ви правили, че сте такива. Ти да не си шоп случайно?
Quo Vadis?
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#60] от "Realist":
Извинявай за въпроса ама учил ли си нещо техническо?
Как ще заредиш кола за 2-3ч на 10А инсталация ????
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноХарактерно на Ушанките е, да са тъпи..
Там е работата, че баш това разпространение НЕ СЛЕДВА S КРИВАТА..
За което не е зле и да се попрочете, а???
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#61] от "simChо":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Колко замърсяваш ТИ С "ТЕСЛАТА"?
Па и нагли, на всичкото отгоре .."
Аз ли колко замърсявам, каскет? Нищо не замъсявам, защото имам 7.5 киловатова термо-ядрена централа инсталирана на покрива, която ми прави между 30 и 50 киловатчаса на ден. От 2013-та досега. И тя не е мръднала откакто я инсталирах. Сметката ми за ток е почти 0.
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноМного ясно..
Няма алтернатива на ЕЛЕКТРОКАРНИТЕ КОЛИ, просто ще ги има навсякъде!
А те освен, че са свързани с отделянето на ПОВЕЧЕ ЕМИСИИ ПАРНИКОВИ ГАЗОВЕ, ще са една от причините и Африка, след всички останали да мине на ТЕЦ с въглища..
Та какво ли ще стане с планетата, не е трудно да си представим..
Освен всичко това, транспортът с електро-камиони е 12 пъти по-скъп средно, така че скоро ще видим, какви ще са цените в магазините ..
Destino
Рейтинг: 176 НеутралноБъркате мощност (сила) на зареждане и заредено количество.
Т.е. дамаджаната можете да напълните от маркуч като сламка, можете и от тръба с диаметър 20см. При всички случаи ще напълните само 5л.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#60] от "Realist":
Освен това на много места е проблем и контакта да стигне до колата ....
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоДо коментар [#63] от "Quo Vadis?":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Извинявай за въпроса ама учил ли си нещо техническо?
Как ще заредиш кола за 2-3ч на 10А инсталация ????"
Аз съм учил, ама дали вие сте учили?
220 волта, 16 ампера, 3.5 киловата,2.2- 2.5 часа за дневните ви транспортни разходи.
110 волта, 12 ампера, 1.3 киловата, 6-7 часа за дневните ви транспортни разходи.
Това са стандартните контакти в Европа и САЩ. Прости кръчмарски сметки!
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноДо коментар [#32] от "Realist":
Мнооого кофти пример.
А дали електрическите коли не замъ
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноДо коментар [#70] от "lz73":
...замърсяват?
Тъч скрийн...
simChо
Рейтинг: 2820 НеутралноЯ пак за въглищата и коя кола, колко килограма въглища харчи на км.?
Bloomberg Hyperdrive
You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip
By Dan Murtaugh 31 октомври 2018 г., 23:00 ч.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip
КОЛКО КИЛОГРАМА ВЪГЛИЩА ХАРЧИ "ТЕСЛА" на 100 км.????
Няма ли най-накрая някой с "Тесла" да каже?
Realist
Рейтинг: 3520 ВеселоСигурно замърсяват, ама нещата са, че са с порядъци по- малко от бензиновите с ДВГ.
Проста ефективност, една батерия е с 85% ефективност, един електрически мотор ви е с 98% ефективност.
Ако постигнете 25% ефективност от една ДВГ талига, ще е успех. между другото, парният локомотив е с 8-10% ефективност!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3520 НеутралноТи явно си много яко на въглища, каскет, в това Коми, АССР? Алоу, никъде другаде по света не зареждаш 100% на вълища, и дори в САЩ въглищните централи се свиха близо 2/3 за 10-15 години. И в момента, 2019-та за първа година са под мощността от ВЕИ.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
девети дан
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#48] от "Realist":
Това, че е бъкана с толкова сензори, че ти анализира съдържанието на пръднята не е ли притеснително?
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 ВеселоДо коментар [#50] от "Хит®ата Св®ака ;)":
А можеш ли от любимата ти бензиноколонка са си заредиш 200 км за 4 лева ;)
Петър Петров
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#69] от "Realist":
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.Я умножи по 100000 да речем за среден град.За София ...а за град като Мадрид да не говориме.Тия сметки са ...
девети дан
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#76] от "Kosta Delev":
Tokът ще поскъпне в пъти, споко
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 ВеселоДо коментар [#44] от "Хит®ата Св®ака ;)":
Престани да пишеш за Брюксел - тук става въпрос за страна, която вече няма нищо общо с Брюксел...
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноКолите ясно. То за да им направят акумулаторите (в България едно е батерия и съвсем друго акумулатор) отиват повече вреди от бензинов двигател на ГАЗ каквато и да е, ама карай да върви.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoА козето сирене кога ще го забранят някой знае ли?
lz73
Рейтинг: 1662 НеутралноДо коментар [#73] от "Realist":
А ефективността на ТЕЦ?
Или то там и без това си е мръсно...
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#68] от "Quo Vadis?":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВчера в "Метро" видях някакви нови "табла" за избрани на лесни места за паркиране.
Отивам да видя отблизо и що да видя? За ел. коли зареждачка. Докато пазариш се зареждаш.
Има някакъв смисъл, но ако всички станат електрички не знам как ще стане.
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#73] от "Realist":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoОтдавна има ДВГ фабрично работещи с природен газ. Немски съм виждал такива.
На бас, че бият всички електрички за 50 години напред.
L Glassman
Рейтинг: 496 ВеселоНе може да поскъпва кой знае колко, над определена цена, става по удачно да инсталираш панели и батерия и да си правиш сам ток, та даже и да продаваш, щом ще поскъпва. ;)
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#75] от "девети дан":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПритеснително не, ами ужасно.
На бензиностанцията говоря с колега шофьор колко струва колата му и т.н.
Бе тя не била чак толкова скъпа, но в нея винаги пътува с лаптоп.
Иначе все нещо не харесвала колата му. Ключа и там, но тя твърди, че няма ключ.
Такива работи. И с лаптопа той и указва, че няма страшно ма, всичко е наред.
Моята кола вече я кръстих "ладата". Не, че не върви или се разваля, не. Просто, когато изгние ще я закърпя като лада някога, ще платя за нова боя поне още 1 000 лева, че тоя металик е златен и така, докато съм жив. Нова кола няма да си купя никога.
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 ВеселоДо коментар [#84] от "L Glassman":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoБе то аз чесън обичам и лук. Затова и взех да си сея. И ще има много лук и чесън.
Ама знайно е, че и пилета гледам. Боба и той не става купешкия.
От връщане в каменната ера не може да има полза си мисля.
девети дан
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#84] от "L Glassman":
Зависи от закона. Някой беше писал тук, че например в Испания, като си сложиш панели почваш да си плащаш произведеното.
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноА можеш ли с твоята любима бензиноколонка всяка сутрин като се събудиш и колата да ти е заредена догоре? Ей така - на нощна тарифа за 1,5 лв на 100 км...
L Glassman
Рейтинг: 496 НеутралноСлънчевите панели и батериите за дома съвсем не са "връщане", това са технологии в които се инвестира много и се развиват сериозно. Някои дори и керемиди за покрив правят, които генерират ток.
L Glassman
Рейтинг: 496 НеутралноПлащаш такса на произведеното може би, понеже го продаваш в мрежата. Не съм запознат с Испанските закони, но си прав донякъде. Чрез бензина държавите прибират много сериозни такси от хората и бюджетите ще пострадат много от евнтуално преминаване на ток, така че ще се нагледаме на какви ли не закони за да се компенсират тия загуби!
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноА можеш ли с твоята любима бензиноколонка като си заредиш колата през нощта на нощна тарифа, през деня ако си вкъщи да не ползваш изобщо ток на 2-3 пъти по-високата дневна тарифа, а да караш на "нощния" ток?
Realist
Рейтинг: 3520 Весело1. ТЕЦ е далече от тебе, докато пък, колата до теб пърди NOX и ти пълни дробовете със сажди.
2. Ефективността на ТЕЦ е двойно по- висока от тази на колата ти. И пушека им се контролира много повече от този на 1 милион пърдящи коли.
3. Въглищата са локален източник е се добиват до централите за електричество. Най- вече по открит способ. Нафтата за колата ти се се добива в другият край на света, след това се транспортира оттам, половин свят, след това се претработва, и след това се транспортира отново.
Не знам колко акъм може да има един човек, че да се сети, кое е по- ефективно, дори да си 100% на въглища, нещо което почти никъде не се случва, обикновено е 10%-25%.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Pow
Рейтинг: 743 НеутралноМного експерти по ел. автомобили, а някак си почти не виждам други освен спарковете из София. Ако човек само чете форума на Дневник ще си помисли, че всяка втора кола е електричка... Аз карам ел автомобил И хибрид и съм на мнение, че технологията при батериите ще трябва да се развива още поне 10 години с бесни темпове ( да не говорим за инфеаструктурата ) преди да стане добра опция за избор на първи автомобил.
Give a man a mask and he’ll tell you the truthKosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноСтатията е за Великобритания - там в момента на ТЕЦ се падат под 5% от произведената енергия, а след 5 години няма да има нито един ТЕЦ. Така че доводите ти са смешни и неадекватни по всички параграфи.
Realist
Рейтинг: 3520 ЛюбопитноУмножавеам, един милион? Аре, 100000 нови бойлера, климатици и печки. Ютилитито ще ти целува ръцете за двойно по- високият оборот!
Кой собственик на магазин ще те изгони заради това че си му влезнал в магазина? С този соц манталитет никога няма да прокопсате....
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноЕто повече технически подробности по схемата за забраната на дизелови, бензинови и хибридни коли от 2035:
https://www.bbc.com/news/uk-40726868
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#89] от "L Glassman":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoРазбира се, но цената им е такава, че не си избиват парите.
И да ги избият оказва се, че мръсотията по производството им е съизмерима с живота им и този на "старите" уреди-двигатели.
Това не мога да го докажа, защото не помня откъде съм го чул.
dr.maris
Рейтинг: 248 НеутралноВ различните държави електроенергията се произвежда чрез различни комбинации от технологии. Едно е Великобритания, друго е Франция, трето е Китай, и т.н. Но общо за света - ако днес всички автомобили бъдат заменени с електрически, то емисията на парникови газове от тях ще нарасне много съществено. Може би ще се удвои. Това е безспорно и който не е убеден, може да прочете и да се увери.
Смисълът на поставянето на срокове за преход към електромобили е да се стимулира развитието на беземисионно производство на електричество. По сегашния начин няма да стане.
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#93] от "Pow":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando++++++++++++
Ей това е. Имам приятел с ел. кола.
Kosta Delev
Рейтинг: 1019 НеутралноВеликобритания е с територия около 2 пъти по-голяма от България, но има вече над 11000 зарядни станции.