"...петте най-топли години са били петте последни години, през които температурите се увеличиха с между 1.1 и 1.2 градуса по Целзий в сравнение с прединдустриалната ера"
Прединдустриалната от времето на Малката ледена епоха от 15-19в а не тази от средновековния топъл период, когато в Англия са гледали на поразия лозя а викингите крави в Гренландия. Или пък по римско време когато край Балчик е имало портокалови градини.
"Изминалият месец януари е бил най-топлият някога регистриран на планетата, предаде "Франс прес", като се позова на европейската служба за климатични промени "Коперник". Така януари 2020 г. измества досегашния рекордьор - януари 2016 г."
Определено изминалия януари беше по-топъл от нормалното и в България.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Общо взето ала-бала. Като съм подръжник на затоплнето, такива ще ги разправям - 0.03 градуса, та това е абсолютно нищо и се питам, може ли нкой обективно да го провери - може ама друг път. При това не пропускайте оговорката, че става дума за периода от който има статистически значима мрежа за измерване, както и валидирана методика за пресмятане, т.е. става дума за има-няма 100-на години. А какво се е случвало в многохилдната история на нашата планета, един Господ знае. Ама убол се някой на трънче и обявява земята за най-трънливото място - изключително сериозен научен подход.
Чак на поразия лозя във Великобритания през Средновековието не са гледали - гледали са в малко количество за да имат за църковни нужди, щото поради неразвитостта на търговията е трябвало да се самозадоволяват. То и сега лозата вирее даже в Латвия (имам вкъщи книжка по въпроса, купена през 1982 година в Рига - пък тогава май температурите бяха по-ниски). Ама не е рентабилно, та си я гледат виладжии. Пак през 1980-те четох за кравеферми и козеферми в Южна Гренландия, която е всъщност разположена по-южно от Исландия и има по-топъл климат и повече запазили се на места горички.
В случая говорим точно за стъкмистика. В Клаймътгейт ги бяха разкрили тия "учени" как нагласят корекции на суровите данни от станциите така че да докарат застрашителната тенденция дето разни политици са им поръчали.
В случая говорим точно за стъкмистика. В Клаймътгейт ги бяха разкрили тия "учени" как нагласят корекции на суровите данни от станциите така че да докарат застрашителната тенденция дето разни политици са им поръчали.
Ами че разбира се че политиците, ще бъдат заинтересовани от всяка възможност да издоят пари от хората, да им ограничат свободите и да концентрират повече власт у себе си.
Въпросът е кой плща на този, който е учил и работил 30 години. Защото "науката" за климата нищо не произвежда и винаги е била "спонсориран" или по научному, финансирана. ;-)
"В случая говорим точно за стъкмистика. В Клаймътгейт ги бяха разкрили тия "учени" как нагласят корекции на суровите данни от станциите така че да докарат застрашителната тенденция дето разни политици са им поръчали."
Престани да лъжеш!
Did you know ... that no-one ever reads these things?
За София не беше рекордно топъл, с около 1 градус над нормата, но това беше заради мъглите и температурните инверсии. В Европа беше рекордно топъл. И февруари ще бъде рекордно топъл - така изглежда прогнозата, въпреки че точно сега предстои силно захлаждане за няколко дни у нас. Тези данни се обобщават от станции, които са на едно и също място и измерват по един и същи начин от много години. Няма никакво съмнение, че температурите драстично се повишават.
Специален бонус ли ти дават всеки път, когато го напишеш това? Сигурно 1000 такива коментара имаш към всеки, който казал нещо дето на тебе не ти харесва.
"Специален бонус ли ти дават всеки път, когато го напишеш това? Сигурно 1000 такива коментара имаш към всеки, който казал нещо дето на тебе не ти харесва."
Защо си мислиш, че и на мен ми плащат да пиша в Дневник, както на теб?
А това го пиша не когато нещо не ми харесва, а когато някой идиот излъже.
Did you know ... that no-one ever reads these things?
Ние не знаем дали затоплянето на Земята е от човешката дейност, от промяната на въртене на оста на планетата, от активността на Слънцето, или от някакъв друг фактор или комбинация от фактори, за който нищо не знаем. На затоплистите тезата за човешката дейност им е най-удобна, защото така ще се отделят едни стотици милиорди за "усвояване" и "борба с климатичните промени", без реално да се постигне някакъв измерим ефект.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
До коментар [#23] от "Stargate":"Защото "науката" за климата нищо не произвежда и винаги е била "спонсориран" или по научному, финансирана. ;-)"Защо мислиш, че след като ти си мошеник, учените също са мошеници?
Ето, пишманучения се обади моментално. :-) Защо другарко решихте, че съм мошенник? :-) Трудно осмисляте написан текст ли или твърдите, че "учените" не получават финансиране и успяват сами да си генерират приходите?
"Ние не знаем дали затоплянето на Земята е от човешката дейност, от промяната на въртене на оста на планетата, от активността на Слънцето, или от някакъв друг фактор или комбинация от фактори, за който нищо не знаем. "
Това, че вие не знаете, поради обясними обстоятелства, не означава че УЧЕНИТЕ не знаят.
Did you know ... that no-one ever reads these things?
"Ето, пишманучения се обади моментално. :-) Защо другарко решихте, че съм мошенник? :-)"
Ами, например, защото си неграмотен. Иначе, обикновено хората проектират собствените си недостатъци, затова и ти си въобразяваш, че учените са мошеници (не мошенници, но тези неща се учат в 3-ти клас).
Did you know ... that no-one ever reads these things?
До коментар [#33] от "Stargate":"Ето, пишманучения се обади моментално. :-) Защо другарко решихте, че съм мошенник? :-)"Ами, например, защото си неграмотен. Иначе, обикновено хората проектират собствените си недостатъци, затова и ти си въобразяваш, че учените са мошеници (не мошенници, но тези неща се учат в 3-ти клас).
Защото съм неграмотен, значи съм и мошеник. Добра логика, да продължавайте, да много добра игра, чудесна логика. :-) Нещо за учените ще кажете ли другарко? Какви приходи изработват и откъде получават заплати за високо наУчната си дейност? :-)
38 винарни в цяла Англия! 450 000 винопроизводители в България през 1934 година. 270 000 селски стопанства и благороднически имения в Англия 1086 година. 885 000 селски стопанства в България 1934 година. Т.е. в България всеки втори селски стопанин произвеждал вино. В Англия - 0,014% от селските стопани. Е, това ако е гледане лозя на поразия, аз съм кралица на Великобритания!
Ами не разбира се - това са осреднени данни, в които статистическата грешка беше някъде към +/-0.42С - това обаче по медиите го спестяват за да не разсейва матеряла с излишни подробности - нали е важно да се разтревожени и да подкрепяме борбата с тоя дето клати гората.
Да прибавим - 1086 година в Англия има 7900 рицарски имения и 1400 баронски. Т.е. даже ако приемем, че само благородниците са могли да имат винарна, то в 99,6% от именията лозя и винарни не е имало.
Става въпрос доколко е било разпространено лозарството и винарството в средновековна Англия - според моя опонент там гледали лозя на поразия. Ако в страна с 9300 имения се гледат лозя в 38 от тях това за мен не е признак за масовост на лозарството. Даже да приемем, че във всяко такова имение има по 30 селяни, които гледат лозя и са длъжни според феодалното право да изстискват виното си при своя лорд, това прави едва 0,4% от всички селски стопани в тогавашна Англия. Но ако в страна с 6000 села и 885 000 селски стопани има 450 000 винопроизводители, това за мене е масовост.
До коментар [#31] от "Darcas": Много добре знаем че сега промените в климата са резултат от човешката дейност. Знаем и какво е причинило промени в климата в минали периоди, без дори да сме свидетели на това. А днес промяната на въртене на оста на планетата, активността на слънцето, както и други независими от човешката дейност фактори са точно измерими, в тях няма промяна и не може да са причина.
Между другото, според Книгата на страшния съд - кадастралния опис на Англия от 1086 година - става дума не за винарни, а за лозя. И такива лозя има в цяла Англия 42 - 12 в църковни имения, 30 в частни. Не е много за територия по-голяма от тази на България, на която са описани 270 000 селски семейства. Остава да кажете, че и кози са гледани в Англия на поразия - 13 000 кози са били описани в Книгата на страшния съд! Отново пак около 100 пъти по-малко, отколкото в България.
И като сме се захванали с английските лозя - към 2006 година броят им достига 400. И така - 42 през 11 век, едва 8 през 19-ти век, 124 през 20 век и 400 в началото на 21-ви век.
Най-накрая успяхте да вденете какво казвам и стигнахме до съгласие. Учените имат работодател и правят това, за което той ги е назначил. Постигат "резултати", каквито работодателят иска. С две думи НЕ СА НЕЗАВИСИМИ!! До тук с безпристрастните им резултати!
Айдее, пак се почна със затоплистките мантри. Къде е г-жа Тулумберг, дето се прави на "дете", да ни обясни как и дешния студ също е в резултат на глобалното затопляне. И после най-важното - как ще трябва да плащаме за "борбата".
"Учените имат работодател и правят това, за което той ги е назначил."
Между другото, имаш някаква идея КОЙ финансира учените? Разбирам, че си напълно необразован, но да ти е хрумвало да провериш какви са източниците на финансирането?
В САЩ, например, повечето финансиране идва от федералното правителство. Какъв е интереса на правителството да лъже, че има глобално затопляне? Изобщо, някаква мисъл, поне от време на време, минава ли през мозъка ти?
Did you know ... that no-one ever reads these things?
Някакви ДОКАЗАТЕЛСТВА да имаш за това? Или просто проектираш собствената си готовност да лъжеш на хора, които не познаваш?Още веднъж, учен наживо виждал ли си?
Нещо днес си изтървате нервичките ми се струва. ;-) Който плаща, той поръчва музиката. Това си е общовалиден закон. Важи и за учените с пълна сила. Дали Ви харесва или не е все едно. Освен това климатолозите ги изловиха как са манипулирали данните. Да не говорим, че климатологията е една наУка, дето една врачка повече ще познае отколкото те. Така че да, наУчната дейност в тази област НЕ струва!!
"Другарко, за ваше съжаление няма значение какво мислите относно това какво мога аз и какво не мога. Дано да го осъзнавате!"
Определено има значение какво мисля. Иначе си на прав път -- няма абсолютно никакво значение какво мислисш ТИ за учените и откритията им. Просто си твърде неграмотен за да можеш да ги оцениш.
Did you know ... that no-one ever reads these things?
До коментар [#58] от "Stargate":"Другарко, за ваше съжаление няма значение какво мислите относно това какво мога аз и какво не мога. Дано да го осъзнавате!"Определено има значение какво мисля. Иначе си на прав път -- няма абсолютно никакво значение какво мислисш ТИ за учените и откритията им. Просто си твърде неграмотен за да можеш да ги оцениш.
Другарко, ако нямаше значение какво мисля аз относно учените, нямаше да подскачате наоколо като ощипана мома. Само че егото Ви е твърде високо, за да го осъзнаете. ;-)
"Другарко, ако нямаше значение какво мисля аз относно учените, нямаше да подскачате наоколо като ощипана мома. Само че егото Ви е твърде високо, за да го осъзнаете. ;-)"
Понеже познавам достатъчно учени, занимаващи се с климатичните промени (за разлика от теб, невиждал наживо дори един учен), няма да позволя разни идиоти да ги обиждат.
Did you know ... that no-one ever reads these things?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
jazzdevil
Рейтинг: 1958 НеутралноМене лично много ми допадна слънчев и топъл Януари.
deaf
Рейтинг: 2928 НеутралноПак лъжат! Какво значи "планетата"? Щото по данни на българските метеоролози в миналото се е случвало януари да бъде толкова топъл,колкото и днес.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3750 НеутралноТоплофикация София обаче праща солените сметки а мадам Ф. ПАК ще каже умно, че е бил от най-студените месеци.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!geordgeo
Рейтинг: 991 ВеселоС тия разлики от 0.03 градуса може да се спекулира колкото си искаш...
onlyreading
Рейтинг: 8 НеутралноДа вземеш да научиш що е то статистика ли?
jazzdevil
Рейтинг: 1958 Неутрално"...петте най-топли години са били петте последни години, през които температурите се увеличиха с между 1.1 и 1.2 градуса по Целзий в сравнение с прединдустриалната ера"
Прединдустриалната от времето на Малката ледена епоха от 15-19в а не тази от средновековния топъл период, когато в Англия са гледали на поразия лозя а викингите крави в Гренландия. Или пък по римско време когато край Балчик е имало портокалови градини.
Иво
Рейтинг: 4518 Любопитно"Изминалият месец януари е бил най-топлият някога регистриран на планетата, предаде "Франс прес", като се позова на европейската служба за климатични промени "Коперник". Така януари 2020 г. измества досегашния рекордьор - януари 2016 г."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Определено изминалия януари беше по-топъл от нормалното и в България.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "onlyreading":
Стъкмистика имахте предвид или? :-)
tsvetko_51
Рейтинг: 1483 НеутралноОбщо взето ала-бала. Като съм подръжник на затоплнето, такива ще ги разправям - 0.03 градуса, та това е абсолютно нищо и се питам, може ли нкой обективно да го провери - може ама друг път.
При това не пропускайте оговорката, че става дума за периода от който има статистически значима мрежа за измерване, както и валидирана методика за пресмятане, т.е. става дума за има-няма 100-на години.
А какво се е случвало в многохилдната история на нашата планета, един Господ знае.
Ама убол се някой на трънче и обявява земята за най-трънливото място - изключително сериозен научен подход.
Patsis
Рейтинг: 979 НеутралноДо коментар [#6] от "Jazzdevil":
Чак на поразия лозя във Великобритания през Средновековието не са гледали - гледали са в малко количество за да имат за църковни нужди, щото поради неразвитостта на търговията е трябвало да се самозадоволяват.
То и сега лозата вирее даже в Латвия (имам вкъщи книжка по въпроса, купена през 1982 година в Рига - пък тогава май температурите бяха по-ниски). Ама не е рентабилно, та си я гледат виладжии.
Пак през 1980-те четох за кравеферми и козеферми в Южна Гренландия, която е всъщност разположена по-южно от Исландия и има по-топъл климат и повече запазили се на места горички.
jazzdevil
Рейтинг: 1958 НеутралноВ случая говорим точно за стъкмистика. В Клаймътгейт ги бяха разкрили тия "учени" как нагласят корекции на суровите данни от станциите така че да докарат застрашителната тенденция дето разни политици са им поръчали.
onlyreading
Рейтинг: 8 НеутралноДа, да и един мармот... Щото най-могъщите политици на планетата вярват в промяната в климата и са "затоплисти", нали ? *Кашлюк* Тръм *Кашлюк"
stanchopansa
Рейтинг: 233 НеутралноКато гледам, Бай Ганьо пак разбира повече климата от някой, който 30 години е работил и учил, щото така е прочел в Интернет.
chepokalipsis
Рейтинг: 233 Неутрално[quote#11:"Jazzdevil"][/quote]
Оня ден се виждаха хора по къси гащи, добре ще да плащат изродите, явно са прокарали идеите и сред плебса.
jazzdevil
Рейтинг: 1958 НеутралноДо коментар [#12] от "onlyreading":
Ами че разбира се че политиците, ще бъдат заинтересовани от всяка възможност да издоят пари от хората, да им ограничат свободите и да концентрират повече власт у себе си.
Иво
Рейтинг: 4518 ВеселоДо коментар [#13] от "stanchopansa":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Тези невежи които не вярват в климатичните промени и глобалното затопляне са по зле и от бай Ганьо. :-)
dnevnikar
Рейтинг: 4517 НеутралноUNITED EU UNION
Тенденция vs Традиция нова тенденция?
Докъм края на минали век имаше
Традиция:
Декември - "Дедо Мраз" колеше и раздаваше подаръци ;
Януари- "Голям Сечко" ;
Февруари - "Малък Сечко" ;
Март, Април, Май - "Пролет иде", и изравнителни сметки.
Топлофикациите се радваха като деца
на всеобща веселба.
В края на миналия.
Започна глобално топло
с независими източници.
Децентрализация
...
Обратна тенденция
"2020"
"Изминалият януари е най-топлият,
откакто се води статистика"
jazzdevil
Рейтинг: 1958 НеутралноДо коментар [#10] от "Patsis":
В този първи обзор на британските земи от 1085:
https://www.nationalarchives.gov.uk/domesday/
Говорят за 38 винарни из едновремешна Британия стигащи чак до Йорк и как местното вино било като количество изобилно колкото френското.
S
Рейтинг: 2111 НеутралноСкоро четох,че ако не беше Луната на земята нямаше да има живот.Щяха да духат ветрове с 500 км скорост.Тя регулира морските приливи и отливи.
bat_plamen
Рейтинг: 5003 НеутралноГлобалното затопляне е факт!Лошото е, че засега борбата с него се води само на думи!
charlesdegaulle
Рейтинг: 699 НеутралноДо коментар [#5] от "onlyreading":
+++!
bat_plamen
Рейтинг: 5003 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "stanchopansa":
Въпросът е кой плща на този, който е учил и работил 30 години. Защото "науката" за климата нищо не произвежда и винаги е била "спонсориран" или по научному, финансирана. ;-)
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "Jazzdevil":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"В случая говорим точно за стъкмистика. В Клаймътгейт ги бяха разкрили тия "учени" как нагласят корекции на суровите данни от станциите така че да докарат застрашителната тенденция дето разни политици са им поръчали."
Престани да лъжеш!
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Защото "науката" за климата нищо не произвежда и винаги е била "спонсориран" или по научному, финансирана. ;-)"
Защо мислиш, че след като ти си мошеник, учените също са мошеници?
blagoj
Рейтинг: 719 НеутралноЗа София не беше рекордно топъл, с около 1 градус над нормата, но това беше заради мъглите и температурните инверсии. В Европа беше рекордно топъл. И февруари ще бъде рекордно топъл - така изглежда прогнозата, въпреки че точно сега предстои силно захлаждане за няколко дни у нас.
Тези данни се обобщават от станции, които са на едно и също място и измерват по един и същи начин от много години. Няма никакво съмнение, че температурите драстично се повишават.
Роси
Рейтинг: 8142 НеутралноЦиганска зима?
jazzdevil
Рейтинг: 1958 ЛюбопитноСпециален бонус ли ти дават всеки път, когато го напишеш това? Сигурно 1000 такива коментара имаш към всеки, който казал нещо дето на тебе не ти харесва.
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "Jazzdevil":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Специален бонус ли ти дават всеки път, когато го напишеш това? Сигурно 1000 такива коментара имаш към всеки, който казал нещо дето на тебе не ти харесва."
Защо си мислиш, че и на мен ми плащат да пиша в Дневник, както на теб?
А това го пиша не когато нещо не ми харесва, а когато някой идиот излъже.
lz2
Рейтинг: 2185 Неутрално"Изминалият януари е най-топлият, откакто се води статистика
ПравописА е поле за изява на неграмотните!"
А статистика се води едва от стотина години, срещу климат на 4.5 милиарда години!
whitemare
Рейтинг: 1455 НеутралноНие не знаем дали затоплянето на Земята е от човешката дейност, от промяната на въртене на оста на планетата, от активността на Слънцето, или от някакъв друг фактор или комбинация от фактори, за който нищо не знаем. На затоплистите тезата за човешката дейност им е най-удобна, защото така ще се отделят едни стотици милиорди за "усвояване" и "борба с климатичните промени", без реално да се постигне някакъв измерим ефект.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациfunordie
Рейтинг: 252 НеутралноАз се чудя, точността на мерене трябва да е над цитираните 0.03 градуса разлика!?!?! Дали изобщо се мери с такава точност околната температура?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#25] от "⎮":
Ето, пишманучения се обади моментално. :-) Защо другарко решихте, че съм мошенник? :-) Трудно осмисляте написан текст ли или твърдите, че "учените" не получават финансиране и успяват сами да си генерират приходите?
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#30] от "lz2":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"А статистика се води едва от стотина години, срещу климат на 4.5 милиарда години!"
Игнорамуса от рабфака да не се обажда.
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "Darcas":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Ние не знаем дали затоплянето на Земята е от човешката дейност, от промяната на въртене на оста на планетата, от активността на Слънцето, или от някакъв друг фактор или комбинация от фактори, за който нищо не знаем. "
Това, че вие не знаете, поради обясними обстоятелства, не означава че УЧЕНИТЕ не знаят.
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#33] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Ето, пишманучения се обади моментално. :-) Защо другарко решихте, че съм мошенник? :-)"
Ами, например, защото си неграмотен. Иначе, обикновено хората проектират собствените си недостатъци, затова и ти си въобразяваш, че учените са мошеници (не мошенници, но тези неща се учат в 3-ти клас).
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#36] от "⎮":
Защото съм неграмотен, значи съм и мошеник. Добра логика, да продължавайте, да много добра игра, чудесна логика. :-) Нещо за учените ще кажете ли другарко? Какви приходи изработват и откъде получават заплати за високо наУчната си дейност? :-)
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#18] от "Jazzdevil":
38 винарни в цяла Англия!
450 000 винопроизводители в България през 1934 година.
270 000 селски стопанства и благороднически имения в Англия 1086 година.
885 000 селски стопанства в България 1934 година.
Т.е. в България всеки втори селски стопанин произвеждал вино.
В Англия - 0,014% от селските стопани.
Е, това ако е гледане лозя на поразия, аз съм кралица на Великобритания!
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#37] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Какви приходи изработват и откъде получават заплати за високо наУчната си дейност? :-)"
Учените получават заплати за научната си дейност от работодателите си. Не си виждал учен наживо, нали? :)
jazzdevil
Рейтинг: 1958 НеутралноДо коментар [#32] от "funordie":
Ами не разбира се - това са осреднени данни, в които статистическата грешка беше някъде към +/-0.42С - това обаче по медиите го спестяват за да не разсейва матеряла с излишни подробности - нали е важно да се разтревожени и да подкрепяме борбата с тоя дето клати гората.
jazzdevil
Рейтинг: 1958 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Patsis":
Нарочно ли се правиш на улав?
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#18] от "Jazzdevil":
Да прибавим - 1086 година в Англия има 7900 рицарски имения и 1400 баронски. Т.е. даже ако приемем, че само благородниците са могли да имат винарна, то в 99,6% от именията лозя и винарни не е имало.
jazzdevil
Рейтинг: 1958 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "Patsis":
Ми то и в Индия има 100 пъти повече фермери от Щатите - следователно Индия е 100 пъти по-голям земеделски производоител от Америка - налЕ?
Patsis
Рейтинг: 979 НеутралноДо коментар [#43] от "Jazzdevil":
Става въпрос доколко е било разпространено лозарството и винарството в средновековна Англия - според моя опонент там гледали лозя на поразия.
Ако в страна с 9300 имения се гледат лозя в 38 от тях това за мен не е признак за масовост на лозарството. Даже да приемем, че във всяко такова имение има по 30 селяни, които гледат лозя и са длъжни според феодалното право да изстискват виното си при своя лорд, това прави едва 0,4% от всички селски стопани в тогавашна Англия.
Но ако в страна с 6000 села и 885 000 селски стопани има 450 000 винопроизводители, това за мене е масовост.
blagoj
Рейтинг: 719 НеутралноДо коментар [#31] от "Darcas":
Много добре знаем че сега промените в климата са резултат от човешката дейност. Знаем и какво е причинило промени в климата в минали периоди, без дори да сме свидетели на това. А днес промяната на въртене на оста на планетата, активността на слънцето, както и други независими от човешката дейност фактори са точно измерими, в тях няма промяна и не може да са причина.
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#41] от "Jazzdevil":
Между другото, според Книгата на страшния съд - кадастралния опис на Англия от 1086 година - става дума не за винарни, а за лозя. И такива лозя има в цяла Англия 42 - 12 в църковни имения, 30 в частни. Не е много за територия по-голяма от тази на България, на която са описани 270 000 селски семейства.
Остава да кажете, че и кози са гледани в Англия на поразия - 13 000 кози са били описани в Книгата на страшния съд! Отново пак около 100 пъти по-малко, отколкото в България.
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#18] от "Jazzdevil":
Между другото, през 1977 година в Англия има 124 лозя - повече от когато и да било през изминалото хилядолетие.
http://www.realclimate.org/index.php/archives/2006/07/medieval-warmth-and-english-wine/
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#18] от "Jazzdevil":
И като сме се захванали с английските лозя - към 2006 година броят им достига 400.
И така - 42 през 11 век, едва 8 през 19-ти век, 124 през 20 век и 400 в началото на 21-ви век.
Patsis
Рейтинг: 979 ВеселоДо коментар [#18] от "Jazzdevil":
Пък през 16-ти век, по времето на Хенри Осми в Англия е имало 139 лозя - http://www.english-wine.com/history.html
А това е тъкмо по време на Малкия ледников период, нали?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#39] от "⎮":
Най-накрая успяхте да вденете какво казвам и стигнахме до съгласие. Учените имат работодател и правят това, за което той ги е назначил. Постигат "резултати", каквито работодателят иска. С две думи НЕ СА НЕЗАВИСИМИ!! До тук с безпристрастните им резултати!
nhh18551388
Рейтинг: 233 НеутралноАйдее, пак се почна със затоплистките мантри. Къде е г-жа Тулумберг, дето се прави на "дете", да ни обясни как и дешния студ също е в резултат на глобалното затопляне. И после най-важното - как ще трябва да плащаме за "борбата".
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#50] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Най-накрая успяхте да вденете какво казвам и стигнахме до съгласие. Учените имат работодател и правят това, за което той ги е назначил. "
Да, учените правят това, за което са назначени: наука. Никой не ги е назначил да лъжат, както бълнуваш ти.
" С две думи НЕ СА НЕЗАВИСИМИ!! До тук с безпристрастните им резултати!"
Някакви ДОКАЗАТЕЛСТВА да имаш за това? Или просто проектираш собствената си готовност да лъжеш на хора, които не познаваш?
Още веднъж, учен наживо виждал ли си?
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#50] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Учените имат работодател и правят това, за което той ги е назначил."
Между другото, имаш някаква идея КОЙ финансира учените? Разбирам, че си напълно необразован, но да ти е хрумвало да провериш какви са източниците на финансирането?
В САЩ, например, повечето финансиране идва от федералното правителство. Какъв е интереса на правителството да лъже, че има глобално затопляне? Изобщо, някаква мисъл, поне от време на време, минава ли през мозъка ти?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#52] от "⎮":
Нещо днес си изтървате нервичките ми се струва. ;-)
Който плаща, той поръчва музиката. Това си е общовалиден закон. Важи и за учените с пълна сила. Дали Ви харесва или не е все едно. Освен това климатолозите ги изловиха как са манипулирали данните. Да не говорим, че климатологията е една наУка, дето една врачка повече ще познае отколкото те. Така че да, наУчната дейност в тази област НЕ струва!!
georgiharizanov
Рейтинг: 233 ВеселоДо коментар [#2] от "deaf":
Кога?!?!
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#54] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?“ Така че да, наУчната дейност в тази област НЕ струва!!”
Игнорамус, ТИ по никакъв начин не можеш да определиш дали “струва” за каквато и да е интелектуална област, да не говорим за наука.
neut
Рейтинг: 515 НеутралноЗлатно време за топлофикациите у нас
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the reststargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#56] от "⎮":
Другарко, за ваше съжаление няма значение какво мислите относно това какво мога аз и какво не мога. Дано да го осъзнавате!
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#58] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Другарко, за ваше съжаление няма значение какво мислите относно това какво мога аз и какво не мога. Дано да го осъзнавате!"
Определено има значение какво мисля. Иначе си на прав път -- няма абсолютно никакво значение какво мислисш ТИ за учените и откритията им. Просто си твърде неграмотен за да можеш да ги оцениш.
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1134 НеутралноДо коментар [#46] от "Patsis":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Имаш ЛС:)
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#59] от "⎮":
Другарко, ако нямаше значение какво мисля аз относно учените, нямаше да подскачате наоколо като ощипана мома. Само че егото Ви е твърде високо, за да го осъзнаете. ;-)
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#61] от "Stargate":
Did you know ... that no-one ever reads these things?"Другарко, ако нямаше значение какво мисля аз относно учените, нямаше да подскачате наоколо като ощипана мома. Само че егото Ви е твърде високо, за да го осъзнаете. ;-)"
Понеже познавам достатъчно учени, занимаващи се с климатичните промени (за разлика от теб, невиждал наживо дори един учен), няма да позволя разни идиоти да ги обиждат.