Пийт Бутиджеж се бори с кандидати, два пъти по-известни, но и два пъти по-стари

Пийт Бутиджеж се бори с кандидати, два пъти по-известни, но и два пъти по-стари

© Brendan Mcdermid, REUTERS



Макар и да изглежда убеден, че житейският му път минава през Белия дом, Пийт Бутиджеж обича да повтаря, че няма нищо общо с върхушката във Вашингтон.


Напротив, този 38-годишен открито хомосексуален технократ охотно се позовава на опита си като кмет на градчето Саут Бенд в щата Индиана. Той уверява, че там е установил контакт с американските граждани, който е много по-истински от този на елита във федералната столица.


Бутиджеж, който се обявява за центрист, миналата година се хвърли в надпреварата, която определя кой ще е големият съперник на Доналд Тръмп на президентските избори през ноември. За целта той трябва да се пребори с демократически кандидати, които са по-известни на широката общественост, но са и два пъти по-възрастни от него.




"Пийт", както обикновено го наричат заради труднопроизносимото му име, успя "да преодолее" младостта си, липсата си на опит на национално ниво и липсата на популярност и извърши подвиг в първичните избори на демократите в щата Айова, където води според резултатите от две трети от избирателните секции.


Той е отличен оратор и се отличава със спокоен и уверен тон, познаване на проблемите, дори и на по-деликатните като геополитиката, и изтъква опита си на военнослужещ, който е прекарал седем месеца в Афганистан.


Бутиджеж си е изградил образа на надежден извънсистемен играч в борбата с демократическите си съперници. Сред тях са бившият вицепрезидент Джо Байдън, който дълго време водеше в допитванията, и сенаторът Бърни Сандърс, който е голямата надежда на лявото крило в партията.


Тези двама ветерани в политиката не успяха да попречат на възхода на Пийт Бутиджеж, който непрестанно повтаря на избирателите, че статутът му на новопоявил се в надпреварата не е нещо безпрецедентно в историята на президентските избори.


"Всеки път, когато моята партия е влизала в Белия дом през последните 50 години, това е ставало благодарение на кандидат, който е бил новак в националната политика, гледал е напред към бъдещето, не е бил оформен от порядките във Вашингтон и е отварял пътя за едно ново поколение. Така се печели", заяви той на митинг през уикенда в Уотърлу, щата Айова.


Силната страна на Бутиджеж е неговата избираемост. Той обърна внимание на някои прогресистки позиции, но смята, че неговите по-умерени възгледи за здравното осигуряване и данъците могат да убедят центристките избиратели, особено независимите и републиканците, които са гласували за Доналд Тръмп, но искат решение за излизане от това белязано от разделения президентство.


Пийт Бутиджеж се възползва от престоя си в Айова и за да привлече окръзи, които са гласували за Обама през 2012 г., а след това за Тръмп през 2016 г. "При нас идват много бъдещи бивши републиканци, които са решени да обърнат нова страница", обясни той в неделя в Отъмуа.


Поддръжникът на единството в периода след Тръмп


Превръщането на победата му в Айова в по-широк изборен успех ще е гигантска задача. Въпреки впечатляващата му способност да набира средства в националните анкети той е едва на пето място, защото не е толкова известен като другите кандидати. Той освен това има твърде слаба подкрепа сред чернокожите избиратели, които са ключов електорат за демократите.


Но сексуалната ориентация на Бутиджеж, който от началото на надпреварата се появява заедно със съпруга си Частън, изглежда, не се отразява особено на избора на гласоподавателите. 30-годишният Частън Глезман би станал първият "първи джентълмен", ако съпругът му бъде избран за президент.


Пийт Бутиджеж се бори с кандидати, два пъти по-известни, но и два пъти по-стари

© Eric Thayer, REUTERS


Като кмет Пийт Бутиджеж, който сключи църковен брак през лятото на 2018 г., редовно е реагирал на изказвания на религиозния консерватор Майк Пенс, бивш губернатор на Индиана и настоящ вицепрезидент на САЩ.


За мнозина американци Бутиджеж беше абсолютно непознат, докато не нарече Майк Пенс мажоретка на президентското управление на Тръмп, което по думите му е президентство на порнозвезди.


С напредването на кампанията той се представя като поддръжник на единството след разделенията на ерата Тръмп. Той се обяви в подкрепа на здравно осигуряване за всички американци, но предлага те да могат да избират между държавния сектор и частен застраховател. Бутиджеж също така подкрепя синдикатите и предлага да се увеличи броят на съдиите във Върховния съд./ БТА

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bizarre_infit
    Bizarre_infit
    Рейтинг: 276 Неутрално

    САЩ са твърде пуритансака държава за да имат догодина "първи джентълмен", ако съпругът му бъде избран за президент.

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  2. 2 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Демократите ще направят всичко което зависи от тях за да загубят изборите пак, даже срещу малоумник като Тръмп.

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2713 Весело

    Младият лъскав гей е с едни "гърди" напред от дъртите бели хетеросексуални Бърнита и Байдъни ...

  4. 4 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Съвсем реално и бих казал закономерно е съпругата на Частън да бъде избран за кандидат президент на комундерите, все пак себеподобните му са концентрирани в тази партия.
    Стискам му палци ..........................................................................

  5. 5 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 750 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=NT36PvjxbRA

    Добре са се справили Дневник! :)

    А щабът му разпространи за предварителните избори в Айова "помощни"стикери с надпис

    BOOT
    EDGE
    EDGE

  6. 6 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    И този ще има едни 15мин слава и толкоз. Няма да спечели никъде другаде освен в родната му Индиана.

  7. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Разберете ме правилно - нямам нищо против хомосексуализма, Всеки е свободен да прави каквото иска, срига да не нарушава правата на другитя. Но когато хомосексуалист се обяви за бъдещето на човечеството, това означава, че човечеството няма бъдеще - по обясними причини...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Весело

    "Пийт", както обикновено го наричат заради труднопроизносимото му име"

    Факт, на своите предизборни събрания Тръмпи Дъмпи многократно се опитва да произнесе фамилията на Пийт и все не успява да направи това. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Пожелавам му успех, приятно изненада на изборите в Айова срещу Сандърс, Байдън и Уорън.

    И от Майкъл Блумбърг дойдоха добри нови за неговата кандидатура. И Ами Клобучар се представи добре!

    Въобще си мисля, че на тези праймърита ще има една добра изненада за всички и нов човек, който ще бъде приет от повечето американци на президенските избори през ноември!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    "Но сексуалната ориентация на Бутиджеж, който от началото на надпреварата се появява заедно със съпруга си Частън, изглежда, не се отразява особено на избора на гласоподавателите."

    Много ясно, че не се отразява. Едва ли има друга страна в света с по-голяма LGBT + общност от тази в САЩ. Там и години хомосексуалните бракове са легални и янките приемат това за нещо напълно нормално.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1402 Неутрално
  13. 13 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1940 Весело

    Както предположих вчера, Пийт ще е новото либерално знаме!
    "Правилните" медии вече подеха борбата, а локалните инфлуенсъри въздишат и тайно бършат по някоя либерално-умилителна сълза.

    Останалите гледаме цирка :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#1] от "Bizarre_infit":

    Ако беше твърде пуританска държава нямаше да легализират хомосексуалните бракове в страната.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1702 Весело

    Явно този ще е новата дъвка на демократите.
    Как само започват да го надуват журналистите.
    На тези избори няма да успее, но след три цикъла може и да е водещ кандидат.
    Е, няма такъв смях.
    Автора се опитва да бъде врачка :-)

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  16. 16 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=NT36PvjxbRA Добре са се справили Дневник! :)А щабът му разпространи за предварителните избори в Айова "помощни"стикери с надписBOOTEDGEEDGE
    —цитат от коментар 5 на Yomega


    А не е ли BUTT EDGE AGE ?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  17. 17 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2549 Весело

    Джиджибиджи има два фатални недостатъка който ще му попречат напълно да сплоти 'демократите'.

    Бял е и не носи чалма. Иначе е перфектен

    Use your Illusion
  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Ако беше твърде пуританска държава нямаше да легализират хомосексуалните бракове в страната.
    —цитат от коментар 14 на Иво


    Мисля, че за това на никой не му пука от поне десетина години! Дори и на най- консервативните републиканци. Мисля, че първо приеха гейовете, даже преди някои от тях да са приели половете, расите и другите религии.

    Имайте в предвид, че Пийт Бутиджиж печели в изключително бял, консервативен и селски щат! Аз очаквах да спечели Сандърс. И Клобучар, и Уорън се представиха добре.

    Не се представи добре Байдън! И ако това продължи така, Пийт Бутиджиж да се представя добре, а Байдън зле, мисля, че консервативното крило на демократическата партия ще избере или Пийт Бутиджиж, или Ами Клобучар, или мисля много сериозно, Майкъл Блумбърг.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#14] от "Иво":

    Толерантност към различията и традиционни ценности в една нормална държава не си противоречат. Въпросът е кое от двете ще бъде избрано от мнозинството да бъде водещо.

  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    Въпросът е кое от двете ще бъде избрано от мнозинството да бъде водещо..
    —цитат от коментар 19 на waterfall


    Това е така. Предстои да видим, факта, че Пийт се представи добре в Айова не значи, че той ще спечели номинацията на ДП. Има още 49 щата, които да участват в надпреварата. Членовете на ДП ще решат накрая. А след това и американските избиратели (с условието, че в САЩ поради невероятно абсурдната си, архаична и антидемократична президентска изборна система понякога този който завърши на второ място става първи, за справка последните президентски избори в САЩ, когато Тръмпи получи 3 милиона гласа по-малко от кандидата на ДП Хилъри и въпреки това той стана президент).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#18] от "Realist":

    Тук съм съгласен с теб Реалисте. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    Джиджибиджи има два фатални недостатъка който ще му попречат напълно да сплоти 'демократите'.Бял е и не носи чалма. Иначе е перфектен
    —цитат от коментар 17 на Saint of Me


    Ако се беше взел с негър, щеше да е непробиваем.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  23. 23 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#20] от "Иво":

    в САЩ поради невероятно абсурдната си, архаична и антидемократична президентска изборна система понякога този който завърши на второ място става първи
    —цитат от коментар 20 на Иво


    Колега, това е вес едно да кажеш, че ако не бяха абсурдните, архаични и антидемократични правила във футбола Майкъл Джордан щеше да е най-добрият футболист...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  24. 24 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 656 Весело

    До коментар [#11] от "Иво":

    Там и години хомосексуалните бракове са легални и янките приемат това за нещо напълно нормално.
    ----------------------------------
    Ъхъм, баш тъй.
    Наложената от либерасто-комундерите "позитивна дискриминация" ама хич не е една от причините оранжевия клоун да спечели първия си мандат , че и втория.


  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#23] от "Nil satis nisi optimum":

    Колега аз много съм писал по тази тема и предполагам, че повечето от останалите колеги тук знаят моето мнение по нея. Твоят пример не е много удачен, защото баскетбола има ясни и точни правила, които се спазват по целия свят, от Китай до САЩ. Всички баскетболисти следват и спазват тези международно признати баскетболни правила. Същевременно, няма НИТО една държава на този свят, която да има тази абсурдна и архаична президентска изборна система в САЩ. Нито една демократична държава, нито една диктатура дори. Никъде няма подобни абсурдна система.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#24] от "NoBrainNoPain":

    Окей, да приемем, че си прав. Имаш ли обяснение тогава защо "консерватора традиционалист" Тръмпи Дъмпи не промени тези наложени американските "либерасто-комундери" закони?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2549 Весело

    До коментар [#22] от "Един вампир броди из Европа":

    Това би поизчистило тия му фатални недостатъци ама и 'съпругата' е бял, няма шанс

    Use your Illusion
  28. 28 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 682 Разстроено

    Ако Тръмп не повтори мандата си, голяма е вероятността следващият президент да е хомо или жена или пък двете в едно.....За съжаление отминават романтичните времена на WASP президентите.

  29. 29 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иво":

    И аз съм казвал моето мнение - предварително знаеш правилата и играеш по тях. И ако имаш достатъчно мъдрост или хитрост ги използваш в своа полза. Ако не - оплакваш се постфактум от правилата...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  30. 30 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#20:"Иво"][/quote]

    Антидемократична е системата в Европа, където едни гласуват за социалисти, други за консерватори, а накрая клубът Билдерберг ти назначава комисия.

    Поради повсеместната инфантилизация на политиката кръгове около ДП вече четири години не могат да приемат резултата от изборите и поради това оспорват системата. А вчера Пелоси заяви след гласуването в Сената, че не приемала резултата, не бил легитимен. И навсякъде така. Учиш го, че 2+2=4, то вика: караул, този тук ме кара да се чувства несигурен, уволнете го. Както едно дете казва, искам пък!

    "Абсурдната, архаична и антидемократична изборна система" в САЩ е внимателно конструирана въз основа на историческите поуки от Гражданската война. Основна цел е да се изключат ситуации, където един перко да поведе Севера срещу Юга или, както е мечтата на Демократите, Ню Йорк и Калифорния срещу цяла Америка. Без такава избирателна система не може да има и стабилни Европейски щати, за каквито си мечтаят някои (аз не).

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  31. 31 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Тоя мухльо няма шансове срещу Бърни, колкото и да въртят и сучат медиите на Сорос.

    -voxy
  32. 32 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Баба Нанси добре им подложи на демократите с този импийчмънт. А и водещите им кандидати са все популярни личности - дърт комунист, хомосексуалист и Джо-вицето-на-Обама, който явно не е особено харесван в Айова.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  33. 33 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1007 Весело

    Този изглежда по-нормален от откровеното комуне Сандърс и откровеното корумпе Байдън. И на двамата отдавна им е време за пенсия.
    Сексуалната му ориентация няма никакво значение, важното е какво прeдлага. На фона на левундерите в Демократическата партия Пийт е направо откритието на тези избори.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Ако стане президент, САЩ ще регистират двоен забележителен напредък - президент хомосексуалист и жена. Бинго!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2549 Весело

    До коментар [#34] от "Кошмарът":

    Просто посочвам че човекът не е достатъчно прогресивен за умнокрасивците, да, това че е гей носи много точки само по себе си според 'либералната' кондика ама не събира пълен актив.

    Трудно се угажда на прогресивистите, ний ганювците сме по-лесни :)

    Use your Illusion
  39. 39 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 502 Весело

    Само че докато се напишат и преведат хвалебствените статии за кандидата за първи гей на републиката, преднината му се стопи и има голяма вероятност комунистът Сандърс да спечели Айова.
    Единственият шанс на Пийт да остане в играта след Айова е спешно да приеме исляма и да претърпи операция за смяна на цвета на кожата.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Кошмарът
    Кошмарът
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#34] от "Кошмарът":Просто посочвам че човекът не е достатъчно прогресивен за умнокрасивците :)
    —цитат от коментар 38 на Saint of Me


    Да де, напълно добре разбирам какво искаш да кажеш. Няма нужда от пояснения. Коментарът ми си остава същият.

  42. 42 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Неутрално

    Все пакщ нека се има предвид че Бутеджич единствен имаше възможността за пълноценна избирателна кампания в Айова, останалите като сенатори трябваше да бъдат във Вашингтон за импийчмента на Тръмп. Айова е един интересен щат, 87% бяло население, където избирателните кампании налагат лично появяване по места ( местни изборни секции). Засега той няма подкрепата на големите афроамерикански организации и особено сред възрастните афроамериканци, а те гласуват доста активно.

  43. 43 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2734 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum":

    Феодализмът остана в средновековието - ти още ли разчиташ друг да ти прави децата?

  44. 44 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#43] от "Deaddark":

    А, аз моите съм си ги направил. Сега гледам с любопитство следващите поколения.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  45. 45 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Блумбърг има потенциал да бъде консенсусния кандидат на демократите ама е малко темерут и скован в публичното говорене (макар няколко мандата като кмет на NYC) Той си го знае това даже опитва да го вкара като майтап в кампанията си ама както знаем и от Бг харизма му е майката! :)

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2734 Весело

    До коментар [#44] от "Nil satis nisi optimum":

    Следващите поколения президент гей ли ще им пречи да правят деца?

    Падаш на нивото на Евлампи. Пийт е станал кмет, има качества, млад е - може да се развива. Има хляб в него - Сандърс и Байдън утре може да ги хване деменция, некролога им се подава от джоба - Блумбърг е другия сериозен кандидат, дамата не мога да коментирам.

  47. 47 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Бих предпочел един умен млад гей, пред егоцентричен и откровено тъп дъртак.Като Тръмп!
    Определено е доста странно "пръв джентълмен" в Белия дом, но ако се справя с отговорността на поста си, хич не ме интересува дали е бял, черен, гей или с рога.

  48. 48 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1940 Весело

    До коментар [#34] от "Кошмарът":Просто посочвам че човекът не е достатъчно прогресивен за умнокрасивците, да, това че е гей носи много точки само по себе си според 'либералната' кондика ама не събира пълен актив.Трудно се угажда на прогресивистите, ний ганювците сме по-лесни :)
    —цитат от коментар 38 на Saint of Me


    Стюпидон днес пак е на черешата и громи злите бели десни фашаги!
    Да не се качи само много нагоре, че трябва да идва пожарната да го сваля разплакан и напикан :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#29] от "Nil satis nisi optimum":

    Окей, всеки със своето мнение.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Весело

    До коментар [#18] от "Realist":

    Пука им в дълбоката провинция и още как. Има едно клипче от Айова, където една лелка е шокирана, че Кмета е с мъж и поиска да и върнат “бюлетината”, вече не го подкрепяла. Америка е пълна с тесногръди хора.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Весело

    До коментар [#46] от "Deaddark":


    Блумбърг им е набор - колкото тях, толкова и него ще го хване деменция. А Тръмп вече е с деменция, явно това не е дисквалифициращо за президентството.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  52. 52 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#30] от "Един вампир броди из Европа":

    Прав си, че начина по който беше избрана настоящата ЕК не беше никак демократичен и прозрачен. По този въпрос ЕК търпи критика. Трябва да има ясни правила как се избира председател на ЕК и според мен системата с така наречените шпиц кандидати на всяка водеща европейска политическа партия е доста по-справедлива и демократична.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 53 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    До коментар [#52] от "Иво":

    Понеже обсъждахме избирателната система на САЩ ще обърна внимание на един от недостатъците на европейската - избирането на европейски депутати с национални листи. Т.е. ако искам да избера социалдемократи в европейския парламент трябва да гласувам за националсоциалистите на Нинова. Предпочитам американската система ;-)

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  54. 54 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 952 Неутрално

    дано левичарите от ДЛ да не спрат Блумбърг - дърт е, но и другите от ДП са дъртаци! Блумбърг е най сериозния кандидат и ще с добра комбинация с вице Пийт - един дърт опитен бизнесмен ще вземе и няколкото хубави неща от тръмп и обира консервативните гласове, а вицето - млад, или може би по-точно млада! обира левичарските гласове !
    то иначе аз предпочитам републиканците ама Реган, Буш, а не самовлюбения клоун, приятел на путин

  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#52] от "Иво":Понеже обсъждахме избирателната система на САЩ ще обърна внимание на един от недостатъците на европейската - избирането на европейски депутати с национални листи. Т.е. ако искам да избера социалдемократи в европейския парламент трябва да гласувам за националсоциалистите на Нинова. Предпочитам американската система ;-)
    —цитат от коментар 53 на Nil satis nisi optimum


    Ами, грешиш. Просто защото освен БСП има и други демократични леви партии в България. Така, че можеш да гласуваш за тях, ако не харесваш БСП. Дали избраната от теб партия ще влезе в ЕП е друг въпрос, но ако събере достатъчно гласове (проценти, това е напълно възможно). Европейската система е много по-добра от американската. Много по-демократична и справедлива.

    Но има нещо друго, ако сравняваме САЩ то трябва да я сравняваме не с ЕС (просто защото ЕС и САЩ са много различни в политическо-структурно отношение държави/съюзи). САЩ трябва да се сравнява с други президентски федерални републики. Има такива държави, например Бразилия, Русия, Филипините... в тях президента се избира на общи избори и този кандидат, който спечели най-много гласове става и президент. Докато в САЩ понякога този с по-малко получени гласове става президент.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#55] от "Иво":

    .... Докато в САЩ понякога този с по-малко получени гласове става президент..... като например на последните избори в които Тръмпи стана президент, а преди това същото се случи и с Буш-мена Младши.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1125 Весело

    До коментар [#55] от "Иво":

    Добре. Не следващите избори искам да гласувм за Франс Тимерманс. За коя българска партия трябва да гласувм, че да се разбере моят вот?

    Предварително благобаря за информацията.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Весело

    До коментар [#57] от "Nil satis nisi optimum":

    Чакай малко, ти си български гражданин и не можеш да гласуваш за холандски политик в случая Франс Тимерманс.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#57] от "Nil satis nisi optimum":

    Ако искаш да Франс Тимерманс да стане председател на ЕК, има няколко предварителни условия:

    - първо ПЕС да го издигне за този пост, чрез така наречената система за шпицкандидати.

    - второ да гласуваш за българска лява партия, която е член на ПЕС. Ако тази партия събере достатъчно проценти тя ще изпрати свой евродепутат в Брюксел и Страсбург. След като отиде там ще гласува за шпицкандидата на ПЕС.

    И накрая остава системата за шпицкандидатите да бъде приложена на практика - всички евродепутати гласуват в ЕП за всеки поотделно шпицкандидат и този, който събере най-много гласове той става председател на ЕК. За съжаление миналата година тя беше саботирана от президента Макрон и накрая неговата кандидатура (Урсула) беше избрана, като преди това тя беше приета пъров от ЕНП, а след това и от други европейски партии.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Неутрално

    До коментар [#46] от "Deaddark":

    Ако караме по логиката “млад -стар”, не е лошо да погледнете на колко години е Майкъл Блумбърг.

  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Неутрално

    До коментар [#55] от "Иво":


    Иво, създателите на САЩ са мислили и по въпроса на “защита на малцинството от терора на мнозинството”, важен политически момент ( ако бях от типажа на някои , щях да напиша и като “защита срещу болшевизма”)

  62. 62 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#42] от "daskal1":
    Засега той няма подкрепата на големите афроамерикански организации
    >>> И повечето латиноси няма да са за него, а техният дял е нараснал силно... Младите ще следват Окасио Кортес, която агитира за Бърни и е от прогресисткото крило.
    По-възрастните латиноси пък са си големи мачовци, мъжкари и не им харесват подобни нововъведени-. Първата лейди да е всъщност първи джентълмен.
    Самите гейове, изпитали на ...гърба си народната любов, са доста скептични за щансовете на ..Малтийския сокол Пийт.

  63. 63 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Весело

    До коментар [#62] от "тулса":

    Какво да кажа, гледам един мой ревностен почитател е недоволен от съвета ми да се погледне възрастта на Майкъл Блумберг, че и той е от страната на кандидатите в напреднала възраст. При това бившият кмет на Ню Йорк, се кара по свои правила, агитира като инвеститор в щатите с най-многобройни делегации за конференцията и не се явява на предварителни дискусии. Подозирам обаче, че това ще го класира в една група с другия милиардер-демократ.

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#55] от "Иво":Иво, създателите на САЩ са мислили и по въпроса на “защита на малцинството от терора на мнозинството”, важен политически момент ( ако бях от типажа на някои , щях да напиша и като “защита срещу болшевизма”)
    —цитат от коментар 61 на daskal1


    Даскале, тези създатели на САЩ са живеели в друго време, в други условия. За времето си (когато е създавана) тази избирателна система може да е изглежда супер модерна и прогресивна. Става въпрос за 18 век, когато почти не е имало даже републики и демократични държави. НО, ние живеем в 21 век вече, а не в 18-ти. Тази избирателна система очевидно не е достатъчно демократична и справедлива. Затова не съществува никъде другаде в демократичния свят към който САЩ иска да принадлежи. Точно обратното - архаична и несправедлива е. Затова трябва да се промени и модернизира.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#55] от "Иво":Иво, създателите на САЩ са мислили и по въпроса на “защита на малцинството от терора на мнозинството”, важен политически момент ( ако бях от типажа на някои , щях да напиша и като “защита срещу болшевизма”)
    —цитат от коментар 61 на daskal1


    И още нещо.... за “защита на малцинството от терора на мнозинството” има достатъчно текстове в американската конституция. Ако президента на САЩ се избира от мнозинството американски граждани това в никакъв случай НЕ е терор на мнозинството! Пак ще повторя, че има други държави, които са президентски и федерални в които президента се избира на честни и демократични избори при които всеки избирателен глас има значение и накрая печели този който е избран от народа и е получил най-много гласове! Какво по демократично от това!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  66. 66 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2085 Весело

    До коментар [#65] от "Иво":

    Ами има още една стъпка на демократичност след тази. Нарича се "остракизъм" - демосът съвсем законно се събира и решава на кого ще вземат имуществото и ще го пратят в изгнание, щото не ги кефи. САЩ не са "демокрация", а "република" - пише го в конституцията им. Никога не са искали гласът на нелегалния в Калифорния (щото там си гласуват яко, нищо че твоята приятелка Гирляндата отрича като комунист на разпит) да има точно същото значение, колкото гласът на фермер от Монтана, дето храни цял град пълен с комунета-колежанчета като тебе. А това как ти разбираш кое е най-добро тях въобще не ги вълнува, нито пък искат да принадлежат към някаква "общност", където ти определяш правилата. Знам че е трудно да го осъзнаеш, ама това е положението.

    Иначе по темата - Пийт ще го ползват да отнеме гласове от Бърни, че накрая разликата между последния и Блумбърг да е малка, та да могат спокойно да кажат - "Ето вижте, за това имаме супер-делегати - сега те ще решат в тоз труден момент!".

    П.П. Ивчо, нещо за системата на ДП със супер-делегатите да имаш да кажеш? Тя демократична ли е, или е архаична? Как ги вижда демократичната световна общност в твое лице тия неща?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  67. 67 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#66] от "Тюфлекчия":
    нещо за системата на ДП със супер-делегатите да имаш да кажеш?
    >>> Даа.... Това е интересен въпрос. Малтийският сокол Бутиджедж вместо да пропагандира за промяна на Конституцията на САЩ, да беше обърнал първо внимание на... демократичната система в Демократичната партия-бившата партия на робовладелците от южните щати.

  68. 68 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Пийт Бутиджеж щастливо омъжен за друг гей. Вчера разбрахме новината, че съпругът на Бутиджеж е директор на компанията, която е изработила програмата за изборите в Айова и която предизвика хаоса в изборите, където Бутиджеж стана първи с фалшификации и без да са преброени всички резултати.
    Малко повече информация. Берни Сандер след като се опари при Хилъри, където Хилъри го прекара в Айова с фалшификации, си създал собствена система за броене на резултатите. И когато започват да излизат официалните резултати, Берни Сандерс вижда огромни разлики с резултатите на неговите преброители. Междувременно Сандерс хванал и един отбор адвокати, които веднага започнали да звънят и да питат защо се получават подобни огромни разлики? И в този момент, в който разбират, че Сандерс записва данните, в този момент цялата система се срива. И става невъзможно да изкарат Байдън на първо или второ място. След време, когато започват да подават отново данни Байдън вече е на четвърто-пето място, а лъжите не са толкова големи и данните се различават от тези на Сандерс само с около 5-10%, но достатъчно, за да избутат Сандерс от първо на второ място, а Бутиджеж на първо място. Нали все пак съпругът му брои гласовете. Абсолютен резил! Така ще го клатят Сандерс до края на изборите.

  69. 69 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Весело

    И един страничен коментар...По-идиотска снимка на Бутиджедж не можаха ли да сложат?
    По-добра би била тази...снимка:
    https://bit.ly/2S1k7QH

  70. 70 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    . САЩ не са "демокрация", а "република" - пише го в конституцията им.
    —цитат от коментар 66 на Тюфлекчия


    Ами, супер тогава. Кажи го това на твоя любимец Тръмпи, както и на всички американски президенти преди него, които тръбят навсякъде, че видиш ли САЩ били най-великата демокрация в света! Както и на американските водещи конгресмени и сенатори, които твърдят същото. А, то какво било... според българския тюфлек САЩ не са демокрация, а само република. :-)

    И накрая, гласът на калифорниеца трябва да има същата тежест като гласа на монтанеца! И двамата са граждани на САЩ! И двамата трябва да имат еднакви граждански и политически права според конституцията на САЩ!

    А това, че нелегални били гласували в някои щати по време на национали избори пак е проблем на американските власти. В нормалните демократични и правови държави могат да гласуват на национални избори само МЕСТНИ ГРАЖДАНИ с местно гражданство и документи. Ако в САЩ не е така, значи нещо не е наред в законите ви и съблюдаването (спазването) на тези закони.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  71. 71 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    И един страничен коментар...По-идиотска снимка на Бутиджедж не можаха ли да сложат?По-добра би била тази...снимка:https://bit.ly/2S1k7QH
    —цитат от коментар 69 на тулса


    Другите му снимки са по-идиотски.

  72. 72 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Дотам демократите докараха работата, да печелят щастливо омъжени млади гейове. Между другото, Тръмп още никога не се е занимавал с младия гей. Тръмп съсипа Байдън. Тръмп периодично лепи етикетът комунист на Сандерс. Тръмп редовно удря по една брадва на Елизабет Уорън. Напоследък проведе много успешна атака срещу Блумбърг, наричайки го малкия Майк, предвид дребния му ръст и особено успешно беше когато попита приготвиха ли на малкия Майк саендъчето, което да му подложат да се качи на трибуната по време на дебатите. Блумбърг явно изпитва комплекси заради ниския си ръст и така се ядоса, че заяви, че ще хвърли парите си и зад Сандерс, за да бъде свален Тръмп.
    Но с младия гей Пит Тръмп не се е захванал.

  73. 73 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#1] от "Bizarre_infit":

    Може би. Не забравяй и това, че американеца гласува за републиканец или демократ. И магаре (Тръмп или Клинтън) да вържещ на партийната ясла, ще гласуват за него...

  74. 74 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2085 Весело

    До коментар [#70] от "Иво":

    Ивчо, защо си мислиш, че САЩ са най-силната икономика, армия, наука и каквото още се сетиш на света? Ще ти издам една тайна - може би защото не ги мислят нещата като тебе.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  75. 75 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Любопитно

    До коментар [#62] от "тулса":Подозирам обаче, че това ще го класира в една група с другия милиардер-демократ.
    —цитат от коментар 63 на daskal1


    Това какво означава - че няма да се намеси в борбата за номинацията ли? Демек само си чеше егото според теб?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  76. 76 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#75] от "vesolr":
    Според мен Блумберг използва статуса си на кандидат от ДП единствено, за да атакува Тръмп и колкото може да го компроментира. Коя е причината малкия ..Мук:) да атакува Гъливер..не знам.:

  77. 77 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Любопитно

    До коментар [#76] от "тулса":

    Ако Блумбърг даде 200 милиона които е похарчил до сега за подпомагане на ключови надпревари за Сената, ще е далеч по ефективно отколкото да ги дава само да го дразни.
    Едва ли, според мен той наистина вярва че има шанс.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  78. 78 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2462 Весело

    Wine cave Пийт...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  79. 79 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#66] от "Тюфлекчия":

    Между другото, доста промениха системата със суперделегатите

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  80. 80 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2462 Весело

    До коментар [#42] от "daskal1":

    И все пак нека се има предвид, че Бърни печели най-много гласове в Айова и най-много предпочитания като втори избор.Нали демократите ревяха, че не било справедливо Хилъри да вземе популярният вот, а Тръмпи да е в офиса?!Е, явно щом е срещу Бърни, няма проблем.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  81. 81 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#80] от "Noise":

    Е па не е справедливо, отделно в Айова системата е толкова объркана, че трябва да чакаш месец докато щатските делегати излъчат националните делегати. Затова и ти се обърка и обяви, че Байдън имал 0 делегати.
    Подобна е системата и в Невада - пак се разделят на "събрания" и първи, та втори избор.
    Другите щати са далеч по-прости - ей на Ню Хемпшир, твоят любимец Сандърс миналите избори би убедително Хилъри и се знаеше веднага кой колко национални делегати взима.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  82. 82 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#77] от "vesolr":
    Той наистина вярва, че има шанс..
    >>> Казва ли ти някой.:) Преди няколко дни бяха обявени резултатите от допитване на авторитетна агенция:.....Biden leads nationally in the survey of Democratic candidates, taking 31 percent support, followed by Sanders at 20 percent, former New York City Mayor Michael Bloomberg at 13 percent, Warren at 12 percent and former South Bend, Ind., Mayor Pete Buttigieg at 6 percent.(The Harvard CAPS/Harris Poll survey was conducted online within the U.S. among a representative sample of 2,527 registered voters from Jan. 27 to Jan. 29 by The Harris Poll)
    https://thehill.com/homenews/campaign/481245-trump-trails-democrats-but-approval-near-highs
    Виждаш, че Блумберг вече е на трето място( преди Поки:))

  83. 83 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#77] от "vesolr":
    Той наистина вярва, че има шанс..
    >>> Казва ли ти някой.:) Преди няколко дни бяха обявени резултатите от допитване на авторитетна агенция:.....Biden leads nationally in the survey of Democratic candidates, taking 31 percent support, followed by Sanders at 20 percent, former New York City Mayor Michael Bloomberg at 13 percent, Warren at 12 percent and former South Bend, Ind., Mayor Pete Buttigieg at 6 percent.(The Harvard CAPS/Harris Poll survey was conducted online within the U.S. among a representative sample of 2,527 registered voters from Jan. 27 to Jan. 29 by The Harris Poll)
    https://thehill.com/homenews/campaign/481245-trump-trails-democrats-but-approval-near-highs
    Виждаш, че Блумберг вече е на трето място( преди Поки:))

  84. 84 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#82] от "тулса":

    Всичко зависи от представянето му на Супер Петък - тогава ще се види дали "инвестцията" се е оправдала. Надявам се да остане по-дълго, най-малкото за да тролва Тръмп.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  85. 85 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    Корекция 84 - Супер Вторника, естествено.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  86. 86 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#84] от "vesolr":
    Ти чете ли на Блумберг мнението в NYT от преди два дена? Има някои интересни моменти в него. Като че ли се надява да привлече не само умерените демократи, независимите, но и част от републикански настроените избиратели. Говори там за бипартийната си политика след сложната ситуация в града след 9/11 и как му се е наложило като кмет да лавира при републиканска асамблея тогава и републикански губернатор. Обещава подобен подход. Освен това напомня, че Тръмп е започнал като син на мултимилионер, а самият той бил от средната класа и преуспял благодарение на собствените си способности.
    https://www.nytimes.com/2020/02/06/opinion/mike-bloomberg-tax-2020.html
    Mike Bloomberg: Fixing Inequality Is My Priority
    Right now, the rewards of the economy are far too concentrated at the top, Feb. 6, 2020
    By Michael R. Bloomberg

  87. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Весело

    До коментар [#64] от "Иво":

    Иво, нека за момент приемем твоята логика в рамките на дискусията. САЩ има 50 независими вържави, обединили се във федерация. ЕС има 28 нека станат 33 независими държави, обединени в съюз.
    Въпросът е, защо ЕС да не премине на избор на Президент на Съюза на базата на популярно общо гласуване за законодателна, съдебна и изпълнителна система? Една толкова модерна Европейска структура би дала добър пример на “архаичната система в САЩ“.

  88. 88 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#87] от "daskal1":
    Иво нека да погледне следните данни. На въпросa" Смятате ли че вашия глас има значение в ЕС?" процентът от отговорилите с да варира силно:
    Does my voice count in the 🇪🇺 EU? A majority of Europeans agree:
    https://www.facebook.com/EuropeanCommission/posts/2476494545731344
    В Швеция така смятат 86% от хората, в България 45%.., а в UK 41%.
    Та така, за средната температура на болните в една болница:)

  89. 89 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Любопитно

    До коментар [#86] от "тулса":

    Антисемитизмът в САЩ е в подем благодарение на най-върлите тръмписти. Това не знам дали е непреодолима пречка за Блумбърг, но определено е фактор.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  90. 90 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#89] от "vesolr":
    Антисемитизмът в САЩ е в подем >>> Не съм забелязал такава работа...Има разбира се от край време разни бели арийци и екстремисти(особено в разни щати като Айдахо, Монтана...) , но те са една незначителна част от американците. Знаеш, че и Сандърс също е евреин, но популярността му е голяма.А да не споменаваме и каква част от състава на политическия и бизнес елита са такива, като сред донорите и приближените до Тръмп те са значителен процент.
    п.п. Вярно, че като чета наш Гозамбо, с наивната му вяра, че Тръмп щял най-сетне да поставел евреите на място..:) може и да си прав в известна степен.

  91. 91 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3618 Весело

    До коментар [#90] от "тулса":

    Точно такива имам предвид. И това е парадокса, че Тръмп е заобиколен от евреи, но те минават за "добри", да не ги бъркаш със "злите" глобалисти.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  92. 92 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#91] от "vesolr":
    те минават за добри..>>> Ами добри са си...Те са хора на Биби, който суче от две майки в името на благополучието на родината си и играе ролята на медиатор в руско-американските отношения. Сандърс май е от лошите...
    Проследих снощи една дискусия тук за кандидатите, където Грийн айс-а изказва някои адекватни мнения. В частност за Блумберг и какви са неговите шансове в борбата с клинтънистите. Струва ми се, че Байдън е повече човек на Обама, а Клобушар е малко лика прилика на Хилъри.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK