Няколко са жертвите на катастрофата в Истанбул, почти всички други са ранени

Няколко са жертвите на катастрофата в Истанбул, почти всички други са ранени

© Murad Sezer, Reuters



Три са до момента жертвите на самолетната катастрофа на летище "Сабиха Гьокчен" в Истанбул. Това заявиха турските власти ден след инцидента, при който самолет, пристигащ от Измир, се разцепи, а пожари се запалиха под и на борда на машината.


Почти всички останали на борда са ранени с едно изключение. На борда на самолета на "Пегасъс еърлайнс" са пътували 177 пътници и шестима души екипаж, а това означава, че само един човек не е нито сред загиналите, нито сред ранените.


Опитът за кацане при силен дъжд и вятър завърши с излизане от пистата и пропадане от височина 30 м край път, свързващ две магистрали. Вече се разследват причините за инцидента, пише "Хюриет дейли нюз".




На борда е имало общо 22-ма чуждестранни пътници от 12 държави, останалите са били турски граждани. Външното министерство в София съобщи, че няма данни за българи.


Не е за пръв път


Транспортният министър Джахит Турхан заяви, че властите още не са били в контакт с пилотите - турчин и южнокореец - за които се смята, че са ранени при инцидента, пише Би Би Си.


"Пегасъс еърлайнс" разполагат с общо 83 самолета, 47 от тях са "Боинг", 36 - "Еърбъс". Катастрофиралата машина "Боинг 737" е втората на компанията, с която има инцидент за последния месец. Когато обаче друг неин самолет излезе от пистата при кацане от Шарджа, Обединените арабски емирства, на 7 януари, нямаше пострадали.


Повече внимание от случилото се през януари привлече инцидентът преди две години, когато трети "Боинг 737" на компанията се отклони и увисна от висока скала край морето не летището в черноморския град Трабзон. И тогава обаче нямаше жертви.


Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4172 Неутрално

    "Пегасъс еърлайнс" разполагат с общо 83 самолета, 47 от тях са "Боинг", 36 - "Еърбъс". Катастрофиралата машина "Боинг 737" е втората на компанията, с която има инцидент за последния месец. Когато обаче друг неин самолет излезе от пистата при кацане от Шарджа, Обединените арабски емирства, на 7 януари, нямаше пострадали.
    Повече внимание от случилото се през януари привлече инцидентът преди две години когато трети "Боинг 737" на компанията се отклони и увисна от висока скала край морето не летището в черноморския град Трабзон. И тогава обаче нямаше жертви."

    Тези изглежда като да имат системен проблем?

    I Want To Believe
  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Надявах се, да няма жертви, както бяха първоначалните съобщения. За съжаление тези хора са починали от раните си. Бог да ги прости!

  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Тези американски тенекии взеха много често да падат, да се разбиват.

  4. 4 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    Гундяйката е виновен...

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    Уж опашката е най-опасното място на самолета,но се оказа че е предната част.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5839 Любопитно

    Авиокомпанията е известна с текучеството на кадри...За "Пегасус "летят повече наемници отколкото местни.Няколко пъти през последните години са били обект на проверка и санкции по различни поводи!
    И при трите предишни инцидента са установени грешки на екипажа или неспазване на правилата......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Така е когато няма буферна зона.Не може пистата да свършва и след нея - дере.И после река.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  8. 8 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Самолета строшен на две, и само 3ма загинали? Или това е само за сега, и ще има още загинали между ранените...Както и да го погледнеш-трагедия....

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    Самолета строшен на две, и само 3ма загинали? Или това е само за сега, и ще има още загинали между ранените...Както и да го погледнеш-трагедия....
    —цитат от коментар 8 на Мойше! Толкоз!!!



    До коментар [#8] от "Мойше! Толкоз!!!":

    По новините пуснаха запис от камера на летището. Самолетът се беше запалил - предната половина. Вероятно хората са изгорели от огъня...

  10. 10 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Авиокомпанията е известна с текучеството на кадри...За "Пегасус "летят повече наемници отколкото местни.Няколко пъти през последните години са били обект на проверка и санкции по различни поводи!И при трите предишни инцидента са установени грешки на екипажа или неспазване на правилата......
    —цитат от коментар 6 на Willy Messerschmitt

    Това не е вярно. Съгласно турските закони единият от двамата пилоти трябва да е турски гражданин ( както е и в случаят). Текучеството не е голямо и е предизвикано от политически решения на турското правителсво. Преди години доста пилоти напуснаха заради това, а в последната година поради създадената липса на военни пилоти и изменения в законите, някои бивши военни пилоти трябва да се върнат да дослужат определено време.

  11. 11 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Или трябва да фалира сега авиокомпанията,или да закриват тази скапана писта,дето има след нея пропаст.Турците като нашите след Чернобил много не огласяват подробности.

  12. 12 Профил на danko767
    danko767
    Рейтинг: 266 Неутрално

    И двете стари летища на Истанбул са много опасни при критично време - вятър и дъжд. За жалост администрациите на повечето турски авиокомпании не се съобразяват с това и непрекъснато притискат по различни начини своите пилоти за спазване на разписание и кацане "на всяка цена". Това, в крайна сметка, се отразява на безопасността! Защо на скапаните турски летища има инциденти само с турски оператори?!

  13. 13 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Тази компания определено има проблем с Боинг.

    Eddie lives... somewhere in time!
  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    До коментар [#7] от "Петър Петров": Колко летища сте проектирали или построили? Кое може или не може е записано в регламентите и щом това летище е сертифицирано и се ползва като международно значи отговаря на изискванията. Това на вас какво ви се иска е друг въпрос.

  15. 15 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Или трябва да фалира сега авиокомпанията,или да закриват тази скапана писта,дето има след нея пропаст.Турците като нашите след Чернобил много не огласяват подробности.
    —цитат от коментар 11 на Сд


    Гледал си старо видео :Д

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    В случая обаче, Boeing а се оказа доста издръжлив......
    Влачил се е повече от 200 метра и само три жертви от 177.....с пожар на борда.

    Bukalemun
  18. 18 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Тези американски тенекии взеха много често да падат, да се разбиват.
    —цитат от коментар 3 на von_seeckt


    Естествено - половината самолети, които летят в света, даже повече от половината са Боинг. Надали сумарният нальот на руски самолети за изтеклите 50 години могат да направят нальота на американските за година, но броят инциденти на руските е диспропорционално многократно по-голям от този на Американските. Америка води пред останалия свят с едни 40 години в авиацията. Говорете с професионалисти, те ще ви кажат същото.

    До коментар [#3] от "von_seeckt":В случая обаче, Boeing а се оказа доста издръжлив......Влачил се е повече от 200 метра и само три жертви от 177.....с пожар на борда.
    —цитат от коментар 17 на eti mehter


    Американските самолети още през ВСВ се отличават от всички останали не само по голямата за тогава товароподемност, огнева мощ и скорост, но и по способността да носят много бой. Бомбардировачите им в някои случаи са били на решето, но пак успяват да се върнат на аеродорумите в Англия, при това, Б17 Летяща крепост е могъл все още да лети с три мотора извън строя и само един действащ (много случаи). Същото важи и за други марки и модели. Навремето, Израелски Ф15 успява да кацне в базата си, след като Сирийска ракета му е отнесла едното крило (тогава цял екип от Локхийд отива там, да изследва машината, понеже самите конструктори са били изненадани, че самолетът им лети с едно крило (истината е, че коремната част генерира подемна сила, а и пилотът е направил правилните действия за компенсация, както и самият самолет е много мощен (два мотора))). Пък и самолетът е изобретен от Американци, та е нормално да са водещи и винаги са били.

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Тази компания определено има проблем с Боинг.
    —цитат от коментар 13 на tigervi


    С Боинг или с пилотите си.

  20. 20 Профил на danko767
    danko767
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Първото изречение на информацията е достатъчно...

    Pegasus Airlines Flight 2193 crash
    On February 5, 2020, strong winds and heavy rains had been reported throughout the day in Istanbul, Turkey. Two flights preceding PC2193 had to engage a go-around ‒ something that had been communicated by the air traffic controller to the two pilots.

    However, the flight crew decided to proceed with the landing. Early data shows that the plane landed long and hot, about 1950 meters (6400 feet) past the runway 06 threshold at a speed of about 240 km/h. The aircraft was subject to a tailwind of 19 knots (35 km/h), with gusts going up to 29 knots (53km/h).

    The Boeing 737-800 skidded over sixty meters on the runway before falling into an embankment, breaking into three parts. The cockpit and the first rows of passengers were severed from the rest of the fuselage and the tail broke off. All 183 occupants were evacuated. 179 people were injured and three passengers died in the hospital.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK