Пътнически самолет взе за рекордно време разстоянието от Ню Йорк до Лондон заради буря

Пътнически самолет взе за рекордно време разстоянието от Ню Йорк до Лондон заради буря

© Reuters



Пътнически самолет на авикомпанията "Бритиш еъруейс" пристигна от Ню Йорк в Лондон за рекордно краткото време от 4 часа и 56 минути благодарение на мощен попътен вятър, съобщи днес в. "Индипендънт", цитиран от ТАСС, предаде БТА.


Самолетът "Боинг" 747 е летял със скорост от 1200 км/ч. и се приземи снощи в 23.20 ч. на столичното летище Хийтроу.


Силният попътен вятър беше предизвикан от https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/02/09/4027007_zimna_buria_otmeni_stotici_poleti_i_spria_vlakove_v/" target="_blank">бурята, приближаваща Великобритания откъм Северна Америка.




По информация на "Индипендънт", предишният рекорд принадлежи на авикомпанията "Норуиджън еър", чийто самолет преодоля през януари 2018 г. същото разстояние за 5 часа и 13 минути. Обикновено този маршрут се взима от самолетите за 6 часа и 13 минути.


Представител на "Бритиш еъруейс" каза, че приоритет за пилотите е сигурността на пътниците, а не достигане на рекордна скорост, но изключително добре подготвените летци са се възползвали максимално от метеорологичните условия, за да транспортират пътниците много по-бързо от планираното разписание.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3453 Весело
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5306 Любопитно

    Понякога бурята помага....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Петър Стефанов
    Петър Стефанов
    Рейтинг: 20 Неутрално

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    До коментар [#1] от "Един препатил":

    На връщане лавират като баце.

  5. 5 Профил на tda14634178
    tda14634178
    Рейтинг: 121 Весело

    До коментар [#3] от "Петър Стефанов":

    Не е заради бурята, а Големият адронен колайдер в CERN е „изял“ част от Земята.

  6. 6 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Тия майтап им се струва - да яхнат бурята и да се осланят на "изключително добре подготвените пилоти".

  7. 7 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1101 Весело

    А на връщане?
    —цитат от коментар 1 на Един препатил


    рекордно дълго:)

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    До коментар [#6] от "juk35625824":да се осланят на "изключително добре подготвените пилоти".
    До този извод е стигнал и Йосиф Висарионович като е казак, че кадрите решават всичко!

  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1286 Любопитно

    Рекорда за пътнически самолет е на "Concorde" - 2 часа 53 минути.
    А изобщо е на SR 71 blackbird - 1 час и 52 минути

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 284 Неутрално

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    Не си много подготвен по темата. Нито правилно цитираш стойността на скоростта, нито си разбрал как се е движил самолетът изобщо.

  11. 11 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не ти трябва.

    Long long way home.
    Визов режим.
    Западни спънки.

    Ползувай попътния вятър ;)

    До коментар [#1] от "Един препатил":

    А на връщане?

  12. 12 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    Не са бързали ...възползвали са се :) Това е скоростта му спрямо земята. Реално се е движел някъде с 950, за което не се налага да му топят лагерите. Никой не пропуска да използва попътните течения с което се икономисват хилди тонове гориво.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на #voteTRUMP2020
    #voteTRUMP2020
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    Добре че не съм била на борда🙋🏼‍♀️🙈💥🌚

    https://bit.ly/2MWZbWQ
  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    До коментар [#6] от "juk35625824":

    " Тия майтап им се струва - да яхнат бурята и да се осланят на "изключително добре подготвените пилоти"."

    При попътен вятър какъв избор имаш, освен да гледаш да управляваш добре самолета, на който вятъра придава допълнително бързина в твоята посока ?

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3482 Неутрално

    Всички опити да се обиколи Земята с балон имат една и съща логика. Обяснявам по памет, може да не кажа нещо съвсем точно. На височина от 12 километра има ветрове със средна скорост 200 километра в час.
    Вдигаш се и търпиш, колкото можеш /лед, бутилки.../.
    На изток се лети винаги по-бързо. В случая е било много по-бързо.

    Еретик
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#6] от "juk35625824":" Тия майтап им се струва - да яхнат бурята и да се осланят на "изключително добре подготвените пилоти"."При попътен вятър какъв избор имаш, освен да гледаш да управляваш добре самолета, на който вятъра придава допълнително бързина в твоята посока ?
    —цитат от коментар 15 на samoedin


    Доколкото разбирам не става въпрос за попътен вятър, а за попътна буря.

  19. 19 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 706 Весело

    Ей така се лети газ само газ

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  20. 20 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    Имах подобно преживяване при полет от Хонг Конг до Оукланд.
    Скоростта достигна до 1100 км/час.

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Щом не са кацнали в океана значи е добре!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    До коментар [#14] от "#voteTRUMP2020":


    Добре че не съм била на борда🙋🏼‍♀️🙈💥🌚
    —цитат от коментар 14 на #voteTRUMP2020


    Не се усеща!

  23. 23 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#18] от "juk35625824":

    На големи височини обикновено скоростта на теченията е доста висока... на повърхноста на земята вятър с такава скорост се води бурен... обаче усещането горе е съвсем различно, поради малката плътност на атмосферата :) Самолета лети поради насрещния вятър ... създаван от него :) Скоростта на вятъра е опастност за него само в плътните слоеве на атмосферата ... над 9-10000 км. вятър със скорост 100-200 км/ч е проблем само ако е насрещен и то като предпоставка за евентуално закъснение и преразход на гориво :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#22] от "Vova Josei-ki":

    Усеща се... И то добре. ;)

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1497 Весело

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    Не си много подготвен по темата. Нито правилно цитираш стойността на скоростта, нито си разбрал как се е движил самолетът изобщо.
    —цитат от коментар 10 на buchermucher


    Ееее, не бъди педант и ти:) КМ/ч, м/сек...объркал се е чиляка:)
    До коментар [#10] от "buchermucher":

    П.С. Моля прочетете новата ми сигнатура:)

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 17 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ В ТЕМАТА https://bit.ly/38BYrQV
  26. 26 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1395 Весело

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    ти се пробваш даги избиеш патките стоя коментар.

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Стефанов":

    Самолетът си е летял със съвсем нормална, обичайна, дозвукова скорост, но е летял в течения които са се движили в неговата посока, които добавят към скоростта спрямо земната повърхност, но нямат никакво отношение към скоростта му спрямо въздуха около него. Ефектът е като да тичаш по ескалатора когато той се вдижи в твоята посока. На връщане ще е все едно да тичаш срещу ескалатора. Така могат да се постигнат коренно различни резултати в придвижването между 2 точки, с една и съща скорост на придвижване

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Имах подобно преживяване при полет от Хонг Конг до Оукланд.Скоростта достигна до 1100 км/час.
    —цитат от коментар 20 на Vova Josei-ki


    При хоризонтален полет не знам да има пътнически дозвуков самолет който да развива такава скорост... крейсерска скорост на 12-13000 м. около 950 км/ч :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  29. 29 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#28:"ь"][/quote]

    Феноменът за шърви път е описан при американските бомбардировки над Япония. Ятото е летяло срещ много у силен насрещен вятър - скоростта им спрямо земната повърхност е била близка до нула, въпреки фактът че са форсирали моторите до край.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    Ветровете в тези слоеве на атмосферата достигат 400 километра в час= това е забелязано още от първите пре;етели Атлантика - двама британци на стар бомбардировач "Вими" от Първата световна война
    —цитат от коментар 30 на dark'star


    сега ако и ни обясниш как бомбардирожая от първата световна война може да се качи на такава височина - евала

  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Ааа- можело значи и по бързо !!!

  33. 33 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    До коментар [#24] от "Petleshev":

    Нямам намерение да споря! Всичко е индивидуално!

    До коментар [#28] от "ь":

    Става въпрос за попадане в силен попътен вятър! Случката беше след прелитането над PNG!

  34. 34 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#27] от "deutschwagen":

    Мда.
    Едното е относителна скорост.
    Другото абсолютна.

    Common sense !
  35. 35 Профил на #voteTRUMP2020
    #voteTRUMP2020
    Рейтинг: 1496 Разстроено

    До коментар [#22] от "Vova Josei-ki":

    Вовка, благодарна съм ти за успокоението 👱🏼‍♀️
    Но никой не е в състояние да премахне смазващия страх, който изпитвам, като зная че летя над вода👁😵

    https://bit.ly/2MWZbWQ
  36. 36 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6946 Неутрално

    До коментар [#18] от "juk35625824":

    +++++++++++++++++++++
    Точно така

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  37. 37 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#24] от "Petleshev":Нямам намерение да споря! Всичко е индивидуално!До коментар [#28] от "ь":Става въпрос за попадане в силен попътен вятър! Случката беше след прелитането над PNG!
    —цитат от коментар 33 на Vova Josei-ki


    Скороста на съвременен лайнер е горе долу толкова колкото съм писал :) При попътен поток към нея се прибавя и при насрещен се изважда скороста на потока, и така получаваме скороста на самолета спрямо земята... Ако аз бягам с 20 км/ч по посока на движение на самолет, който се движи с максимална скорост 900 км/ч при насрещен вятър 150 км/ч, скоростта на самолета спрямо земята ще е 750 км/ч, а спрямо мен още по- бавно... ама не щото съм много бърз :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    1234,8 km/h е скоростта на звука!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    Звуковата вълна се движи по-бързо при попътен вятър:

    http://www.hk-phy.org/iq/sound_wind/sound_wind_e.html

  39. 39 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Щеше да е майтап да вземе разстоянието бързо и да му забранят да кацне на Хийтроу.Днес самолета на Wizzair от София кацна вместо в Лутън на летище Станстед.

  40. 40 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 528 Неутрално

    ...Никой не пропуска да използва попътните течения с което се икономисват хилди тонове гориво.
    —цитат от коментар 12 на ь


    Хиляди тонове?! Ь-ь-ь...

  41. 41 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Весело

    [quote#38:"plamen_b"][/quote]

    Скоростта на звука доколкото знам зависи само от плътността на средата :) В случай с попътен вятър към скороста на звука се добавя и скороста на вятъра ... което не означава, че скороста на звука е по- голяма :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    сега ако и ни обясниш как бомбардирожая от първата световна война може да се качи на такава височина - евала
    —цитат от коментар 31 на limbize


    младите нямате асоциативно мислене - на бомбардировача не му е стигало гориво за 400 мили от Канада до Британия, а когато е пристигнал до Европа е имал гориво и до Париж да стигне = тогава са открили ветровете, по-късно с височинни балони и са ги измерили .... ама някой трябва и да чете вагон книги, , за да си развие мозъка и да осмисля писмен текст

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#40] от "jony":

    Не визирам един полет ... а хиляди всеки ден. Никой не лети по права линия и една от причините при определяне на коридорите за движение предполагам са теченията със сравнително постоянна посока в някои зони на земната атмосфера. Ако пътуваш с ветроходна яхта от Европа на Южна Африка най- бързо става като първо се пуснеш почти до Южна Америка ... някъде до Аржентина и от там чупиш към Африка ... заради Пасатите :) ... инак покрай Африканския бряг си изгорял :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  44. 44 Профил на Петър Стефанов
    Петър Стефанов
    Рейтинг: 20 Неутрално

    [quote#10:"buchermucher"][/quote]
    Е колко да е скоростта на звука - 1235 km/h? Очаквам Вашето височайшо мнение по въпроса. По темата - разбира се, че не са претоварили двигателите, защото са опънали платната и са хванали попътния вятър :) .... Но все пак - конструкцията не е за скорости близки до свръхзвуковата. А за патиците - малко майтап.

  45. 45 Профил на Петър Стефанов
    Петър Стефанов
    Рейтинг: 20 Неутрално

    [quote#38:"plamen_b"][/quote]
    Вие за относителност не сте ли чували? Скоростта на апарата/самолета е измервана спрямо навигационни точки / спътници и не зависи от вятъра.

  46. 46 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#42:"dark'star"][/quote]

    Верно ли 20-ти век са открити ветровете? До тогава само с триери са се движили. Ветровете , който се наблюдават на височини под 8 км нямат нищо общо с тези над 9км. Градиент на скоростта на вятъра в зависомост от разстоянието до земната повърхност ти да си чувал измежду вагоните?

  47. 47 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    [quote#10:"buchermucher"]
    —цитат от коментар 44 на Петър Стефанов
    Е колко да е скоростта на звука - 1235 km/h?
    На 12-1300 м скороста както по- горе е писал един колега, скоростта на звука е някъде към 1000 км/ч. Или по- просто казано скоростта на звука не е константна величина :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  48. 48 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 528 Весело

    До коментар [#40] от "jony":Не визирам един полет ... а хиляди всеки ден. ...
    —цитат от коментар 43 на ь


    Защо да се ограничаваме за ден? Нека тогава е за седмица, месец, година, петилетка................ Дай да ги направим милиони, а от мен да мине - нека са СТОТИЦИ МИЛИОНИ тонове! Абе амбалаж да има, лаф да става. :)

  49. 49 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    Тия обаче които са летели срещу джет стрийма в този ден са се позабавили доста.

  50. 50 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#18] от "juk35625824":На големи височини обикновено скоростта на теченията е доста висока... на повърхноста на земята вятър с такава скорост се води бурен... обаче усещането горе е съвсем различно, поради малката плътност на атмосферата :) Самолета лети поради насрещния вятър ... създаван от него :) Скоростта на вятъра е опастност за него само в плътните слоеве на атмосферата ... над 9-10000 км. вятър със скорост 100-200 км/ч е проблем само ако е насрещен и то като предпоставка за евентуално закъснение и преразход на гориво :)
    —цитат от коментар 23 на ь


    Ти направо го изкара попътен полъх, който без да иска му е вдигнал скоростта с 40%:)

  51. 51 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    1234,8 km/h е скоростта на звука! Тези са избили патиците и почти са стопили лагерите! Е, попътен вятър.... а и са бързали да изпреварят бурята и да кацнат!
    —цитат от коментар 3 на Петър Стефанов


    Това е била средната скорост спрямо земята,въздушната скорост е била не повече от 980 км.ч ,сСтруйния течения (джетстрийм, jetstream) обикновено са със скорост около 100 км/ч ,но са измервани скорости до 400 км/ч,в случая е била 200-250, км/ч и е било потътно.

  52. 52 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Преди 2 години имах подобно изпитание само че от Лондон (обратна посока ) Обикновенно когато се лети от изток на запад отнема повече време някъде около час повече на подобно растояние.
    А относно времето беше наистина доста бурно и със силен вятър и проливен дъж видях на следващия ден стоманени електрически стълбове съборени от силния вятър и продължителния дъжд всичко това по този сезон заминава към западна Европа така че при вас може да се покаже като снежна буря докато зародиша му идва от Мексиканския залив нещо типично и често за този сезон в Северна Америка и източното и крайбрежие.
    Това не е никаква аномалия във времето имало го е и от векове.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#27] от "deutschwagen":Мда. Едното е относителна скорост. Другото абсолютна.
    —цитат от коментар 34 на stalker


    Не позна. И двете са относителни скорости - едната спрямо въздуха в който лети, другата - спрямо Земната повърхност. Абсолютна скорост не съществува, скоростта на едно тяло е винаги спрямо избрана координатна система :-)
    Освен ако говорим за скоростта на светлината във вакуум, но това е "друга бира", а ти да кажем си новият Айнщайн, измислил най-новата теория - Теорията на Абсолютността :-)

  55. 55 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#50] от "juk35625824":

    "Ти направо го изкара попътен полъх, който без да иска му е вдигнал скоростта с 40%:)"

    Какво те смущава с тези 40%? Ако един малък и бавен самолет лети със 150 км/ч а въздушното течение на височината на полета е 300 км/ч, попътният вятър "без да иска" ще му вдигне скоростта с 200%. Горе почти винаги има силни въздушни потоци. В случая е бил много силен.

  56. 56 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Чудя се дали 747 ако наистина го засилят по нанадолнището може да счупи звуковата бариера. Кой знае.
    Бурното време разбърка плановете и на Локхийд. Бяха планирали да пратят 4 Ф 35 за оценка във Финландия за техния изтребителен конкурс , но заради проблемите с времето танкерите успяха да прекарат само два самолета през атлантика.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  57. 57 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#56] от "Jalis Ironhammer":

    Впрочем ако някой се чуди вече имаме прецедент/и на голям четири двигателен самолет да премине звуковата бариера.
    Преди няколко десетилетия още в ранните години на развитието си военения танкер КС 135 има техническа повреда в автопилота и влиза в стръмно пикиране като известно време се движи със свръхзвукова скорост. За щастие пилотите си връщат контрола и самолета успешно се връща в базата си.Мисля че година след това отново има сходен инцидент където отново е премината звуковата бариера и отново машината е овладяна с никакви структурни повреди.
    Кс 135 става база за пътническия Боинг 707 с минимални външни промени. За разлика от него 747 е доста по голям с по широка разпереност и рискът е много голям и може би не е възможно да мине свръхзвуковата барира невредим.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  58. 58 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Чудя се дали 747 ако наистина го засилят по нанадолнището може да счупи звуковата бариера. Кой знае.
    —цитат от коментар 56 на Jalis Ironhammer


    Според педивикията вече е пробвано: A China Airlines 747 may have broken the sound barrier in an unplanned descent from 41,000 ft (12,500 m) to 9,500 ft (2,900 m) after an in-flight upset on 19 February 1985.[citation needed] It also reached over 5g.[36]

    Знанието е сила, информацията - власт
  59. 59 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#58] от "pag":

    Набързо прочетох в уикито и наистина впечетляващ инцидент. 5 джи си е сериозна работа.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  60. 60 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Скоростта на звука е 1225 км/ч при температура на въздуха 15 град. С. Тази стойност се смята за граница при отчитане на дозвуков и свръхзвуков полет. В масовата литература можете да прочетете глупости че "стелт"-а Ф-117 е "свръхзвуков". Е няма как да стане при макс. скорост 1100км/ч...

  61. 61 Профил на Соломон Дермоедов
    Соломон Дермоедов
    Рейтинг: 130 Неутрално

    Летете над Нюфаундленд към Кейнеда,вятъра е 200 километра насрещен,ако не си вързан с колан изпадаш от креслото от турболенцията.

  62. 62 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Тук гледам, сума ти невежи коментари. Затова, нека осветля форума.
    Първо, скоростта на звука зависи САМО от температурата на въздуха, но общо взето е някъде около 320 м/с или около 1200 км/час.
    Второ, самолетът изобщо не е стопил лагерите, както пише по-горе един форумец. Повечето самолети летят с около 0.84 - 0.86 Мах (1 Мах е скоростта на звука). При по-големи от тези стойности, има области на обтичане, в които потокът става звуков или свръхзвуков и се появяват ударни вълни, което резултира във вибрации на крилата и останалите плоскости, които могат да доведат до разпад на самолета. Затова, аеродинамиката на свръхзвуковите самолети е радикално различна, с компромиси за ниски скорости.
    Трето, за самолета няма никакво значение каква е скоростта на вятъра, защото за самолета е важна единствено ВЪЗДУШНАТА СКОРОСТ (Air Speed). Това е най - важният от шестте основни инструмента в кокпита, защото подемната сила и всякакви летателни характеристики пряко зависят от въздушната скорост. Вятърът има значение само при излитане и кацане. Веднъж излетял, самолетът се движи все едно в спокоен въздух. Ако вятърът е попътен, скоростта на самолета спрямо земята е сума от въздушната му скорост плюс скоростта на въздушния поток, ако е насрещен - възд. скорост минус скоростта на въздушния поток, а за всички други ъгли се пресмята просто с малко тригонометрия. Всеки пилот с класически инструменти може да смята тия неща по карта и със специална линийка както си лети в кокпита.
    Четвърто, тук става дума не за какъв да е вятър, а за Jet Streams, които са постоянни потоци с огромна скорост от порядъка на 200-300 км/час в стратосферата, сиреч на височини над 33000 фута, където общо взето летят пътническите самолети. На много места има течение в дадена посока на някаква височина и същевременно има течение в обратна посока примерно на две хиляди фута по-високо или по-ниско. Затова, ешелонът на който се лети се оптимизира (където и както е възможно) за да може джет-стрийма да е попътен. Пилотите в този случай са добре улучили крейсерската височина на полета, като самите те казват, че биха могли дори да са по-бързи, ако са били на височината с максимална скорост на джет-стрийма. Иначе, за височината на полета - обикновено, самолет от Йоханесбург лети на 33000 фута през първите 4-5 часа, след това се качва на 36, 38, даже понякога на 40 хиляди фута по мярата на олекването, понеже примерно 30 тона гориво са вече изхарчени.
    Та, по статията - нищо драматично не е станало, хората в самолета са усещали съвсем нормален гладък полет, моторите са работели на съвсем нормален крейсерски режим, просто джет стрийм-ът е бил с много голяма скорост.
    За обратния маршрут не мисля, че ще се забавят кой-знае колко, понеже ще изберат ешелон, при който джет стриймът е по-слаб или даже в много случаи (около Екватора), където джет стриймът е в правилната за самолета посока.

  63. 63 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#61] от "Соломон Дермоедов":

    Турболенциите нямат нищо общо с вятъра. Едно е скорост на въздушния поток в големия мащаб, съвсем друго са турболенциите, които са много малки по размер разнопосочни смущения, зависещи от метеорологичните условия. Турболенциите са малки зони на възходящи или низходящи течения от порядъка на 100-200 метра по размер, заради което и клатят самолета. Големите въздушни течения нищо не клатят

  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Може да се направи сравнение с речен кораб. Когато се движи срещу течението на реката от скоростта на кораба се изважда скоростта на водата , и обратно , ако се движи по течението на реката двете скорости на кораба и на водата се наслагват.
    Същото е и със самолетите с тази разлика , че скоростта на въздушните течения е различна или може да бъде нулева. Според тях скоростите на самолетите спрямо земята се увеличават или намаляват.

  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    До коментар [#58] от "pag":Набързо прочетох в уикито и наистина впечетляващ инцидент. 5 джи си е сериозна работа.
    —цитат от коментар 59 на Jalis Ironhammer


    Направо се чудя как не се е разпаднал във въздуха при такова претоварване.
    Голям късмет са имали

    Знанието е сила, информацията - власт
  66. 66 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    До коментар [#63] от "transvaal":

    Трансвал...
    Като ви гледам ника, доста сте се друсали при прелитането над екваториалните области на Африка. Там си "друса" почти постоянно!

  67. 67 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#66] от "Vova Josei-ki":

    Наистина е така, като там има кумулус облаци, чийто връх е на 15000 метра и самолетът трябва да ги заобикаля, понеже вътре има градушка, която дори не стига до основата на облака. Там има много силни противоположни течения някой път възходящо и низходящо течение са на 100 метра едно от друго. Обаче, Ербус А380 с тоталната си маса от 500 тона не трепва - случвало ми се е да летя няколко пъти с това чудо - лампите за слагане на колани изгасват след набиране височина и светват чак при снижаване към Париж. Цялата Екваториална зона, в течение на 3 часа разстояние е доста турболентна и това се усеща с по-малки самолети.

  68. 68 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    До коментар [#62] от "transvaal":

    Зависи от плътността, което зависи и от височината - над 10км скоростта на звука е вече към 1060

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  69. 69 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#68] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    То по твоята логига МиГ-17 е свръхзвуков?? :))

  70. 70 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    До коментар [#69] от "rammjager":

    е не съм физик, объркал съм се за плътността :)
    по-бавен е звука щото е по-студен
    но пишат че е около 1060 на 10000 метра при минус 56 градуса

    колко е скоростта на този миг17 на 10км?

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  71. 71 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    *1060 км/ч

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  72. 72 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#70] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    На 10 не е дадена. На морското ниво-1100км/ч, на 3000м-1145км/ч.

  73. 73 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Сигурно е било не много приятно пътуването в условия на буря и силен вятър, следва да е имало бая подрусване, поне полетът е бил по-кратък от обичайното.

  74. 74 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#10:"buchermucher"]
    —цитат от коментар 44 на Петър Стефанов
    Е колко да е скоростта на звука - 1235 km/h? Очаквам Вашето височайшо мнение по въпроса. По темата - разбира се, че не са претоварили двигателите, защото са опънали платната и са хванали попътния вятър :) .... Но все пак - конструкцията не е за скорости близки до свръхзвуковата. А за патиците - малко майтап. [/quote]

    Мнение мога да изразя за...филм, книга, музика, храна, дестинация....хиляди други неща. За скоростта на звука мога да говоря с факти. Доста хора са обяснили, че скоростта варира според средата , в която се разпространява звукът, и по-точно нейната плътност (не само, но най-вече). 1235 км/ч е стойността на тази скорост, но не на 10 000 + м височина в атмосферата, където летят (основно) пътнически реактивни самолети. Затова ви написах , че грешно цитирате тази стойност.
    По-интересно е , че прължавате да си настоявате , че самолетът се движил със "скорости близки до свръхзвуковата. " - ваши думи. Т.е. може да си бъдете колкото си искате упорит в постигането на целта си не само да не разбирате от нещо, но и да уверите максимално много хора в това. ДОстатъчно хора за обяснили , за да ги постарям и потретвам.

  75. 75 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Доста глупави коментари на принципа - всеки да каже по нещо !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK