Заради коронавируса германците отново започнаха да ходят на автокино

Заради коронавируса германците отново започнаха да ходят на автокино

Виж видеото
"Болшой театър" пусна онлайн свои прочути спектакли

"Болшой театър" пусна онлайн свои прочути спектакли

Виж видеото
Почти 20 хил. индийци се струпаха на автогара

Почти 20 хил. индийци се струпаха на автогара

Виж видеото
В Северна Македония напръскаха улици със светена вода заради коронавируса

В Северна Македония напръскаха улици със светена вода заради коронавируса

Виж видеото
Тенор пее в Париж за съседите си всяка вечер от прозореца

Тенор пее в Париж за съседите си всяка вечер от прозореца

Виж видеото

Еърбъс" обяви на изложение в Сингапур, че работи по нов дизайн самолет, с който да намали количеството вредни емисии в атмосферата. Машината щяла да работи с до 20% по-малко гориво в сравнение със стандартен пътнически самолет. Тестовете на прототипа са започнали през лятото на 2019 година и ще продължат и през 2020 година. Това обаче далеч не е първият опит за създаването на самолет с подобна форма, такива има от 40-те години на ХХ век. Концепцията е използвана в стелт бомбардировач на САЩ. През 2007г. НАСА представи създадения заедно с "Боинг" протитип X-48B със същата форма.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 807 Неутрално
  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Дизайнът е як и прилича на изтребител,а не на пътнически самолет.
    Само че дизайнера нищо не може да направи без разрешението на технолога създал самолета.

  3. 3 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 807 Неутрално
  4. 4 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Дневник я пак какъв дизайн ????

    Инак добра идея но има твърде много но...Примерно хубаво ще харчи с 20 % по малко гориво ама колко пътници и товар може да мъкне ....На какви разстояния може да лети ....Доста въпросителни дето ще ги задават авиокомпаниите ...

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4522 Весело

    Ок, коригираха го.
    —цитат от коментар 3 на Калник


    Явно някой от Дневник чете коментарите! 😂

  6. 6 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Нищо футуристично няма. Добрата стара концепция за летящо крило.
    Абсолютно същата конфигурация е тествана и от Бойнг преди доста години.

  7. 7 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално
  8. 8 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Изглежда добре само нещо двигателите ми стърчат малко. Не са ли могли да ги интегрират по плавно в конструкцията? Така малко прилича на Фокер 614 с неговите монтирани върху крилата двигатели.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jalis Ironhammer":

    Получи се хубаво изложение с интересни новини въпреки многото откази да участват заради коронавируса.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 584 Неутрално

    По-малко гориво и по-малко количество изпускани вредни емисии в атмосферата са си модел на бъдещето и ще бъдат тема за всички авиокомпании.

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Еърбъс започна да се откъсва напред докато Боинг се бави да оправя 737 Макс, да проведе изпитанията на 777 Х и да започне наново проектирането на самолет с малък фюзелаж (една пътека) за повече пътници и по-голям радиус на действие (наричан от някои 797), който да се конкурира с A321neo XLR.

  12. 12 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 454 Весело

    До коментар [#4] от "vesko19":

    ами ако сега един самолет който превозва 10 пасежара и 10 кг багаж харчи 10 л, този ще харчи 8
    ако за 1000 пасежера и 1000 кг багаж харчи 1000л , този ще харчи 800 л.
    Или иначе казано, с 20% по-малко.
    Разбрал?

  13. 13 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2549 Весело

    Засега сенсеите зад дизайна на боинг 707 никой не мое ги стигне по успешност и дълговечност на концепцията в жанра.

    Ама тогава е немало гей паради. Това за умнокрасивите лауреати почитатели на корелациите с изводи за каузалност

    Use your Illusion
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1224 Весело

    За футуристичния дизайн - поздрави от братя Horten от далечната 1944 г.

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Засега сенсеите зад дизайна на боинг 707 никой не мое ги стигне по успешност и дълговечност на концепцията в жанра.Ама тогава е немало гей паради. Това за умнокрасивите лауреати почитатели на корелациите с изводи за каузалност
    —цитат от коментар 13 на Saint of Me


    Така е, това педераси ли са, едно време какви имаше - вълшебници.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    По-малко гориво и по-малко количество изпускани вредни емисии в атмосферата са си модел на бъдещето и ще бъдат тема за всички авиокомпании.
    —цитат от коментар 10 на kama_start



    До коментар [#10] от "kama_start":


    До коментар [#12] от "nehaen":


    До коментар [#8] от "Jalis Ironhammer":

    Ама това почти не зависи от дизайнера,а от изобретателя на двигателя.
    Например,Опел "Калибра" има уникален дизайн имитиращ човката на колибра. Учените изчислили,че тя - човката - има едно от най-ниските въздушни съпротивления,но въпреки това "Калибра"-та харчи горе-долу същото количество гориво като другите автомобили.

  17. 17 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Нищо подобно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3668 Неутрално

    Няма кой знае каква футуристичност във формата на тялото на птица с разперени криле. В старите военни разработки двигателите са в корпуса, нормално. При тоя нов вариант са ги изкарали отвън и отзад. Все пак ще е самолет за гражданска авиация.
    Дано да изкарат нещо такова на пазара до десетина години. На мен ще ми е интересно да го видя.

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#12] от "nehaen":

    Аз разбрах ...Ама ти явно не....Хайде прочети коментара пак...И помисли върху написаното
    умнико...

  20. 20 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#18] от "Petleshev":

    Това е всъщност интересен момент. Още от експлоатацията на Де Хавиленд Комет и особено XB 48 установили че монтирането на двигателите в крилото увеличава риска от пожар и по лошо влошава аеродинамиката на атакуващия ръб на крилото. По тази причина американските Б2 и бъдещия Б 21 двигателите са в корпуса и въздухозаборника е далеч от атакуващия ръб , а и се съобразяват със изискванията за стелт характеристики. Цивилните компании това не ги интересува а монтирането на двигателите в корпуса при тях ще е за сметка на капацитета за товар и пътници така че избрания модел има смисъл всъщност.
    П. С просто си разсъждавам на глас.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  21. 21 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Естествено, моторите са отвън, понеже by pass ratio става все по-голямо, вече 15, разработва се 20 в джет пропулшан лаборатори. Това е съотношението на въздуха, който минава транзит и създава тягата, към въздуха, който влиза в горивната камера на мотора. Затова, вентилаторите и респективно диаметърът на мотора стават все по-големи. Иначе, това не е нищо ново - Германия, 1944, братя Хортен.
    надявам се да си остане на чертеж. Защото такива самолети са по природата си нестабилни. Класиката е стабилна, понеже подемната сила на крилата, обратната (надолу) подемна сила на хоризонталния стабилизатор, векторът на теглото и векторът на тягата се заключват и естествено стабилните самолети са носово тежки. Летящо крило е в този смисъл нестабилно и изисква постоянен вход на упраляващи сигнали, т.е. ръчното управление е много трудно. Изтребителите и Б2 са изцяло с цифрови системи за управление, но това са бойни машини с друго предназначение. Пътническият самолет трябва да е надежден като лекарска слушалка или като барометричните инструменти. Освен това, в такова крило почти няма места до прозорец - важно за усещането на пътника. Не мисля, че това чудо ще стане в близките 50 години. Аеронавтиката е изключително консервативна област заради сигурността на полетите. Затова, там иновациите навлизат много, ама много бавно. Освен това, разработване и сертифициране на изцяло нов самолет от нула изисква инвестиция в размер на поне 100 броя продадени самолети.
    Що се отнася до характеристики като скорост и височина - тия неща няма как да се променят в много дълъг период от време, понеже аеродинамиката се знае много добре и пътническите полети ще останат в дозвуковата област на около 0.84-0.86 Мах. Височините също ще си останата на нива 330 - 420 (33000-42000 фута).

  22. 22 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1306 Весело

    Не било самолет с едно крило, а самолет построен по схема "летящо крило"...
    Ако са успели да разрешат типичните за тази схема проблеми, може би ще имат успех.

  23. 23 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    Има ли значение на кого и откога е идеята? Ако наистина харчи по-малко гориво, а 20% си е доста голям напредък, самолета има бъдеще. А и разстоянието не е от особено значение - най-търсените модели са за средни растояния...

  24. 24 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#7] от "rammjager":

    Виде ли, немеца от 40-те още знае, че требе да намали въглеродните емисии. Едно крило е по-малко от две крила и следователно по-малко въглеродни емисии! Умен е нечеца.

  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Преди години и Боинг имаха подобен прототип, но май се "поотказаха".

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    Прилича на бомбардировача Авро Вулкан на британците.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3668 Неутрално

    До коментар [#21] от "transvaal":

    Това не го виждам като чисто "крило"... Има си силно разплесната тяло и изтънени крила. Има и вертикални опашни плоскости, което би трябвало да облекчава доста управлението. Забележи и носовата част колко е масивна. Ще си има и тего и подемна сила отпред. Аеродинамиката е тънка работа, но и Еърбъс не са от вчера в производството на самолети. Може и да ги докарат...

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Засега сенсеите зад дизайна на боинг 707 никой не мое ги стигне по успешност и дълговечност на концепцията в жанра.Ама тогава е немало гей паради. Това за умнокрасивите лауреати почитатели на корелациите с изводи за каузалност
    —цитат от коментар 13 на Saint of Me


    Така работят неща, ама хората си мислят, че има прогрес, а реално са дали назад. :)

    "When Boeing introduced its flagship 707 jet airliner in 1958, the power to cruise at 977 kilometers per hour did more than enable routine transcontinental commercial flights. It fed the optimistic self-understanding of a society proud to have entered the Jet Age. More than sixty years later, we are not moving any faster. Boeing’s latest plane, the 737 MAX, has a cruising speed of just 839 kilometers per hour—to say nothing of its more catastrophic limitations."

  29. 29 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    "Защото такива самолети са по природата си нестабилни....
    —цитат от коментар 21 на transvaal


    Стреловидното летящо крило е статично устойчиво (стабилно) тъй като външната му част е посукана с отрицателни ъгли спрямо центроплана. Тя играе ролята на хоризонтален стабилизатор. Правото летящо крило пък трябва да бъде с " S"-образен крилен профил за да бъде статично устойчиво. Основна пречка за пътническите самолети "летящо крило" е разположението на пътниците и това как ще бъдат възприети от авиокомпаниите. Много хубава книга за аеродинамиката на летящи крила е тази на Карл Никел Tailless Aircraft

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jalis Ironhammer":

    Причината двигателите на повечето комерсиални самолети да са извън крилото е технологична - по-лесно се ремонтират, по-лесно се свалят и сменят. Отделно са далеч по-безопасни - дори при сериозен пожар не се уврежда крилото и най-вече резервоарите за гориво в него.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#29] от "gianni":

    Пътниците са най-малкия проблем. Ще ни наредят като сардели с по един монитор на гърба на предната седалка и готово. В един голям самолет сега са 12 места на ред и само от 2 се вижда навън. А и няма особено за гледане - 90% от времето гледаш облаци или безкраен океан.

  32. 32 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Дневник, заглавието не ви е точно. Няма как "blended wing body" да бъде преведено като самолет с едно крило. То си личи и от самолет че има две малки крила. Буквалният превод ще е нещо като "смесено крилато тяло" или поне "смесица между крила и тяло". Явно конструкторите са се опитали да избягат от стандартно употребяваното "flying body". Този термин беше отдавна в употреба за совалката на НАСА (Буран също така) и няколко други разработки като например совалката на Сиера Невада която се разработва в момента. Явно с "blended wing body" са търсели термин който да демонстрира новаторство.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  33. 33 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Е как ще е с едно крило! По-скоро е близък до стелт-бомбардировача В-2.

  34. 34 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Самолет с едно крило е моноплана. Моноплани са 99% от съвременните самолети. Без значение дали са схема "летящо крило", схема "патица" или са строени по класическата схема! Само бипланът е с две крила. Ето това е биплан-https://www.fantasyofflight.com/collection/wp-content/uploads/RobLock-TA-air.jpg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK