В сравнение с турската оферта за "Фолксваген" българската е като празен лист

В сравнение с турската оферта за "Фолксваген" българската е като празен лист

© Tiksa Negeri, REUTERS



В сравнение с турската оферта за новия завод на "Фолксваген" българската е като празен бял лист, казва пред ФАЦ президентът на Търговската камара в Истанбул. Ето какво пише германският вестник в обширен репортаж от Турция.


"Германската политика натиска спирачката" - така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на "Фолксваген". Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия надзорният съвет на "Фолксваген" все още отлага решението. "Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия надзорен съвет в края на февруари", прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: "Засега няма промяна."


От първостепенна важност за Анкара


Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калин, съветник на турския президент Ердоган. "Той дава всичко от себе си, за да убеди "Фолксваген", че не бива да се влияе от голямата политика", пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. "Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран "Майбах", лично се е ангажирал с въпроса", четем още в репортажа.




Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за "политически проблеми", имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: "В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение - не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око."


От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортис, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция - BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде "добър сигнал за Турция". Така страната щяла да покаже, че "върти бизнес с един топ концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ", казва Ортис пред ФАЦ.


Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на "Фолксваген" в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: "Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката "Фолксваген", близостта на други пазари и, не на последно място, икономическата изгода - в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: "От дясната страна - просто бяла страница, на която няма нищо."


"Фолксваген" просто протака?


В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че "Фолксваген" вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.


В статия по същата тема чешкият "Хосподарске новини" пише, че ръководството на "Шкода", която е част от концерна "Фолксваген", в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа - тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7416 Разстроено

    Няма Фолксваген да дойде в България.....

    [email protected]
  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Щом турците искат да субсидират ФФ, нека. Аз съм против моите данъци да отиват за субсидии на гигантско предприятие, за автомобили с ДВГ /пушиляци/.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Е добър ден, всеки, който е ходил в Турция знае, че ще предпочетат там.

    Много хитър
  4. 4 Профил на alexandar
    alexandar
    Рейтинг: 288 Неутрално

    По добро образование, по добра инфраструктура и в пъти по голям пазар. Логично решение.

  5. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 963 Весело

    Я тоя потурнак да не си пъха феса в европейски работи! Оценки ще ни дава бай Фес от Анадола.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  6. 6 Профил на sturmgewehr44
    sturmgewehr44
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#4] от "alexandar":

    Нашият пазар е пазарът на ЕС!

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 963 Весело

    Всичко, което предлага Туркието, се нарича незаконна държавна помощ и е в разрез с политиките на ЕС. Германия веднъж засегна Полша със СП2, ако повторно подкрепят някоя източна сатрапия в ущърб на член на ЕС, ще се замислим сериозно дали не са по-вредни и от Франция на Макронов.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    Турският пазар в сравнение с европейския е за Фолксваген като празна торба !

  9. 9 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Щом турците искат да субсидират ФФ, нека. Аз съм против моите данъци да отиват за субсидии на гигантско предприятие, за автомобили с ДВГ /пушиляци/.
    —цитат от коментар 2 на Viva la Evolution


    За направата на "пушиляците" е нужна по-квалифицирана работна ръка и евентуално заплатите на работници , на вероятен завод, биха били по-големи, отколкото за по-простите електрички ..

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2402 Весело

    Ами, то на празен лист е най-примамливо, важно е КОЙ ще пише върху него. А наш`те знаят какви проценти да пишат.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Няма Фолксваген да дойде в България.....
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Росен Плевнелиев пък е оптимист!

  12. 12 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#6] от "sturmgewehr44":

    "Нашият пазар е пазарът на ЕС!"

    Което е и основният ни аргумент, в сравнение с демагогията на комшиите !

  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Турският пазар в сравнение с европейския е за Фолксваген като празна торба !
    —цитат от коментар 8 на samoedin


    Ми значи заводът тогава ще изнася за Европа!

  14. 14 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Инвестициите на западните концерни в случая Фолксфаген са жизненоважни за банкрутиралата турска икономика при Ердоган.Той дава всичките пари на данъкоплатците в Турция за да привлече немската автомобилна фирма.Само,че Ердоган грубо нарушава границата за субсидиране на фирма от ЕС.400 млн.евро са твърде голяма сума за субсидиране в ЕС ,а Турция е в митнически договор с ЕС и не е уведомила ЕС за тази незаконна от гледна точка на големина държавна субсидия...

    shlshlshlshl
  15. 15 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Какво му е лошото на белия лист , винаги може да се допише това което ти трябва

  16. 16 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    До коментар [#6] от "sturmgewehr44":"Нашият пазар е пазарът на ЕС!"Което е и основният ни аргумент, в сравнение с демагогията на комшиите !
    —цитат от коментар 12 на samoedin


    Ми и на турското автомобилостроене основен пазар му е Европа, а Близкия Изток и други дестинации са след това..

  17. 17 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 894 Разстроено

    Заглавието гръмко, а статията в съвсем друга светлина...
    Докога с това настъпване на мотиката бе, Дневник? Защо ни обиждате, опитвайки се да ни привличате с гръмки, жълти, уж много скандални заглавия? Облизвате се по аудиторията на Прас прес ли? Жалко...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    Фесковците от много напъване да не се изпуснат.....И новият завод всъщност да се окаже разшреният в Чехия!
    Че главният икономически диретор на концерна пък се е върнал от посещение в Испания...където има нов почти ненатоварен завод на дъщерната СЕАТ......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Щом турците искат да субсидират ФФ, нека. Аз съм против моите данъци да отиват за субсидии на гигантско предприятие, за автомобили с ДВГ /пушиляци/.
    —цитат от коментар 2 на Viva la Evolution


    Само,че в митническият съюз сключен между ЕС и Турция ,не се предвижда суми от порядъка на 400 млн.евро.Това е грубо нарушаване на търговските споразумения за държавно субсидиране.По този начин Турция получава незаконно предимство пред другите държави конкуренти които са ограничавани в държавните суми на субсидиране на инвеститорите....България може също са даде сума от 400 млн.евро,че и по голяма,но европейското законодателство забранява това и България като член на ЕС спазва закона,докато Турция не го спазва и прави номера.

    shlshlshlshl
  20. 20 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Питам се след колко време пламне скандал в ЕС по зелената сделка? Защото няма как европейските държави да заменят въглищните си централи с по-скъпи енергоизточници за да намалят въглеродните си емисии, а в същото време Турция, която не подлежи на абсолютно никакви регулации произвежда части за индустрията на Германия и не само.

  21. 21 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Турският пазар в сравнение с европейския е за Фолксваген като празна торба !
    —цитат от коментар 8 на samoedin


    И какво ви кара да мислите, че колите произведени от ФВ в Турция няма да се продават в ЕС? Всички други автопроизводители в Турция да не би да не продават в ЕС. Големите отдавна са си опекли работата.

  22. 22 Профил на lrz04638139
    lrz04638139
    Рейтинг: 0 Неутрално

    България да наложи санкции на VW ако избере Турция.

  23. 23 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    :"От дясната страна - просто бяла страница, на която няма нищо."
    Лаконична оценка за българската оферта. Нищо изненадващо. Комплексна оценка за нивото на родния управляващ материал, на родния мениджмънт. На всички нива. Назначени министри, депутати, експерти,... Демократичната номенклатура. Неуки, неспособни, не можещи и не желаещи да научат нещо ново. Непизволяващи на знаещите да предлагат и внедряват.
    Отново ще спомена стар виц от 80-те години на ХХ век.
    Разлика между Турция и България - в Турция има 5% грамотни.с в България - 5% неграмотни.
    Прилика - 5-те процента управляват.

  24. 24 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#3] от "Кум Лисан":

    "Е добър ден, всеки, който е ходил в Турция знае, че ще предпочетат там."

    Преди време писах, че Фолксваген ще се види в приключение, ако инвестира в Турция ! Те вече се видяха, а в Турция положението става все по - нестабилно.....

  25. 25 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Завод на ФауВе край София ще е катоастрофален за БГ-демографията. Ако в България има държавници, а не ПР-комплексари, ще търсят "малки" инвеститори като МД Електроник (Враца)., Леони (Плевен), Восс Аутомотив (Баховица) ... В противен случай, на запад от Плевен ще останат само неграмотни цигани с по .2+ висящи присъди.

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Питам се след колко време пламне скандал в ЕС по зелената сделка? Защото няма как европейските държави да заменят въглищните си централи с по-скъпи енергоизточници за да намалят въглеродните си емисии, а в същото време Турция, която не подлежи на абсолютно никакви регулации произвежда части за индустрията на Германия и не само.
    —цитат от коментар 20 на tosho_toto

    В Турция въглеродният отпечатък, не е кой знае колко по-висок от средния за ЕС..

    https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Turkey

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Turkey

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroelectricity_in_Turkey

  27. 27 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    В сравнение с турската оферта за новия завод на "Фолксваген" българската е като празен бял лист, казва пред ФАЦ президентът на Търговската камара в Истанбул. .....
    —цитат от коментар 0 на Статия


    Бих казал, още по-зле...!
    Защото празният лист е поднесен от празни хора - червени мутри-комунисти от прехода...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  28. 28 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Весело

    До коментар [#17] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Заглавието гръмко, а статията в съвсем друга светлина...
    =======
    Тогава чети само заглавия, чичи.... :)

    Bukalemun
  29. 29 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    До коментар [#13] от "simChо":

    " Турският пазар в сравнение с европейския е за Фолксваген като празна торба !
    —цитат от коментар 8 на samoedin


    Ми значи заводът тогава ще изнася за Европа!"

    Евентуално ! Ако спрямо Турция започнат спирала от санкции, тогава този износ ще бъде засегнат, защото може да му се наложат вносни мита или други неблагоприятни мерки спрямо турския износ за Европа ( в момента той е под благоприятен за Турция режим, все още !) - Турция заплашва Кипър, пречи на добивът на газ, извива ръцете на Европа покрай бежанската сделка, изобщо който се захваща да инвестира милиарди при такава пазарна и политическа конюнктура, го прави изцяло на свой риск и отговорност.....

  30. 30 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#26] от "simChо":
    Тия измишльотини ги разправяй някъде другаде, щото по същите стандарти ние сме преди турците, но нямаме право на избор, докато турските въглищни централи даже сероочистки нямат, да не говорим за другите пречистващи филтри.

  31. 31 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Такааа, ако Фолксваген искат да бъдат заложници във всеки следващ ход на Ердоган или неговите наследници - нека не се колебаят да си построят завода там.
    Това са хора, които арестуват граждани на САЩ/Германия, само защото са казали нещо за правата на 20 милиона турски кюрди + още 5 милиона извън Турция на които турската държава е абсолютен душманин.
    Държаха с месеци разни американски пастори за заложници за да им дадат САЩ Гюлен.
    Дали утре няма да си харесат някой германски VW мениджър на средна позиция за заложник за да им даде ЕС нещо друго?

  32. 32 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Западно от Истанбул се простира почти 100-километрова промишлена зона, в която не се сещам да няма представен автомобилостроителен концерн.
    Логистична обвързаност, изградена напълно инфраструктура, работеща дистрибуторска мрежа, изобилие от работна ръка, квалифицирани кадри с опит в бранша, огромен пазар, стратегическо географско позициониране на кръстопът между два континента и четири морета.....
    Какво им предлага България, освен бойко борисов и КНСБ ?

  33. 33 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1026 Весело

    ФВ закъсняха с решението. Сега вече то има политически елемент. Носи позитиви за турската политика и икономика, но носи доста негативи за Германия и ФВ - не крепи неутралния имидж на Германия в Близкия изток и за ФВ реално ще се превърне в лош ПР. Реално ползите за себестойността могат да бъдат профукани в намалени продажби... Твърде голям риск.

  34. 34 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 894 Любопитно

    До коментар [#28] от "eti mehter":
    Така ли? Защо? Аз пък не съм съгласен заводът да е в Турция.
    Надявам се да бъде построен в България.
    Казусът е особен. И отдавна се превърна в политически.
    Двете държави имат много плюсове и много минуси, като всички са в различни сфери, така че накрая решението пак ще бъде политическо.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  35. 35 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 832 Весело

    Ако на нашата оферта комшийте гледат като на празен бял лист, то на тяхната трябва да има голям знак "ТОКСИЧНО" и "ОПАСНО ЗА ЖИВОТА" през центъра на листа...

  36. 36 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1679 Неутрално


    Вие ще инвестирате ли ако няма подходящата работна ръка, ако няма закони, ако няма пазар. Аз не бих. Това са минималните и елементарни изисквания за да вложиш някъде много пари.
    Хайде сега да помислим къде ги има тези неща. В България или Турция?

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  37. 37 Профил на lrz04638139
    lrz04638139
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Турция е във война със Сирия и в повишен риск от конфликт с Русия, Гърция или Египет. Отделно постоянен риск от нов военен преврат, полит. криза, кюрдски размирици, скъсване на икономическите отношения с ЕС и дори санкции. Требва да си много алчен немец да се буташ в шамарите при това положение.

  38. 38 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2762 Весело

    ". А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, "

    Ами за какъв чеп са ви немските Фолксвагени нали вече произваждате собствени автомобили с които ще забиета в земята немските?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  39. 39 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 450 Весело

    В сравнение с българия Германия скоро ще е като Турция заради такива решения. Ашкулсун на такава политика на братята Немци

  40. 40 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2762 Любопитно

    Западно от Истанбул се простира почти 100-километрова промишлена зона, в която не се сещам да няма представен автомобилостроителен концерн. Логистична обвързаност, изградена напълно инфраструктура, работеща дистрибуторска мрежа, изобилие от работна ръка, квалифицирани кадри с опит в бранша, огромен пазар, стратегическо географско позициониране на кръстопът между два континента и четири морета.....Какво им предлага България, освен бойко борисов и КНСБ ?
    —цитат от коментар 32 на BULEXIT


    Като са толкова развити защо драпат толкова за Фолксваген? Би трябвала да е обратното от цял свят да идват да инвестират в анадолският тигър?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  41. 41 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3767 Любопитно

    "В сравнение с турската оферта за "Фолксваген" българската е като празен лист"

    Пак се изложихме!Но при Боце - толкова!

  42. 42 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 740 Неутрално

    ГОЛЯМ ПРАЗ.Сега не е модерно да се говори за замърсяващи природата коли.Ние пък произвеждаме велосипеди-Драг,Спринт,Омега-в момента карам такъв.

  43. 43 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5560 Весело

    Ние пък ще правим тесли!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#34] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Кое, завода ли?
    Халал да ви е.....и друг път съм го казвал......
    За мен пък е важно.....да бъде сложен край на целия този резалет.....
    Или да, или не.....
    В най скоро време очаквам турските власти да дадат краен срок на VW.....
    В Турция има достатъчно такива фирми.....
    При нужда от нещо такова.....местните бизнесмени биха се редили на опашка да запълнят тая дупка.....

    Bukalemun
  45. 45 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада..
    —цитат от коментар 0 на статията


    Всъщност това не е вярно. Лирата се стабилизира и курса почти не се движи.
    Но не това е най-важното. Проблема с Турция е в несигурността.
    Утре турците могат да решат да ударят завода с данъци например. Германците намат лостове на влияние там и след като са се изръсили с повече от милиард, ще са принудени да отстъпват.
    Германците да си решават. Заводът не е от критична важност за нас.

  46. 46 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#32] от "BULEXIT":

    В Европейската част на Турция проблемът с работната ръка е сериозен.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  47. 47 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#44] от "eti mehter":
    Ами добре тогава. Мен ме устройва. Именно - имате си бол такива, а за нас ще е много по- полезно отколкото за вас. Колкото сме по-силни, толкова по-добре - заедно и по-отделно.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    До коментар [#13] от "simChо":" Турският пазар в сравнение с европейския е за Фолксваген като празна торба !—цитат от коментар 8 на samoedinМи значи заводът тогава ще изнася за Европа!"
    Евентуално !
    Ако спрямо Турция започнат спирала от санкции, тогава този износ ще бъде засегнат, защото може да му се наложат вносни мита или други неблагоприятни мерки спрямо турския износ за Европа ...
    —цитат от коментар 29 на samoedin


    Ако ..
    Което , лично аз , не го вярвам ..

  49. 49 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Бял лист... Това силно напомня ситуацията преди няколко години, когато София се натискаше да е седалище на Европейската агенция по лекарствата. Тогава дори тук бяха публикували и офертите на кандидатите. Е, нашата беше няколко картинки и мърдащи надписи с Пауър Пойнт. Три странички. Експертизата на калинките.

  50. 50 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#45] от "atmanpg":

    Всъщност това не е вярно. Лирата се стабилизира и курса почти не се движи.
    =======
    А борсата?
    Борсата следиш ли я?
    Само Миналия месец IMKB удари три бързи рекорда.....

    Bukalemun
  51. 51 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#44] от "eti mehter":

    Тръгнали са местните бизнесмени да се редят на опашки за инвестиции в Турция, Еткааа...

    За това всяка година бройката на милионерите в Турция намалява с хиляди поради затъналата в батак икономика и факта, че отромна част от хората с капитали и образование просто се изнасят от страната.

    пп Кажи как върви ситуацията в Идлиб? Руснаците и Асад напредват ли напредват, а турските войници само гледат отблизо, докато ги заграждат, стрелят и милиони сирийци се насочват към Турция. Такъв срам Турция не е виждала, но когато а водят тъпанари без топки, които иначе много говорят, така ще е. Турция има достатъчно арсенал да превърне цял Идлиб в ад, но Ердоган го е страх даже да каже нещо срещу новия си ситеньор Путин.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Проблема с Турция е в несигурността.
    Утре турците могат да решат да ударят завода с данъци например.
    —цитат от коментар 45 на atmanpg

    Много фирми мислят обратно , че в Турция няма несигурност - и инвестират там , защото си мислят че данъчната политика е предвидима и едва ли ще се променя рязко нагоре-надолу..
    А ти защо си мислиш, че не е така и турското правителство ще почне да променя изневиделица нещата??

  53. 53 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3362 Неутрално

    Няма бъклица и баница за Волксваген. Да ходят в Турция на баклава, локум и шербет. Още хрантутници не ни трябват.

  54. 54 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    Турската оферта може и да е добра, и сигурно е. Но! Има едно голямо но! И то е че заради нарушаването на човешките права, агресивната външна политика, ислямизирането нищо чудно Турция да попадне в списъка със санкционирани страни. И тогава всяка инвестиции в производство ще бъде тотално загубена. Подобно е и положението с България. Заради задълбочаващите се братски отношения с Путинова Русия, заради корумпираните про-руски български власти всяка инвестиция би била с много висок риск.

  55. 55 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Хора знаете ли какво е технологичното ниво в България, 32℉. За едно просто редене на чаши в Шише джам, търсят работници в радиус от 70 км. Не става въпрос за техническа грамотност. Кух е „народа“.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  56. 56 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    Много фирми мислят обратно , че в Турция няма несигурност - и инвестират там , защото си мислят че данъчната политика е предвидима и едва ли ще се променя рязко нагоре-надолу..
    А ти защо си мислиш, че не е така и турското правителство ще почне да променя изневиделица нещата??
    —цитат от коментар 52 на simChо


    Заради амбициите на Ердоган да бъде суперсила и да налага политиката си на останалите.
    Отделно отстъплението от идеите на светската държава в полза на религиозното промиване на мозъците на електората.

  57. 57 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    За направата на "пушиляците" е нужна по-квалифицирана работна ръка и евентуално заплатите на работници , на вероятен завод, биха били по-големи, отколкото за по-простите електрички ..
    —цитат от коментар 9 на simChо


    "Електричките", Симчо, са предимно софтуер, където заплатите са в пъти над тия вдигащи ламарини по конвейерите. За това е нужна квалификация, която няма как да се придобие с курс по заваряване.

  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#25] от "Булаир":

    Нов завод-лпш за демографията?!?!И ти ли чакаш държавата дс ти направи дете?!Къде Ви намират ,бре?!

  59. 59 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1096 Весело

    До коментар [#27] от "Рим":

    Мдааа..Няма един премиер като Костов-да продаде Нефтохим на Русия!

  60. 60 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1096 Весело

    До коментар [#36] от "haq30626233":

    Аа,в Търция има ред и законност.Мдаа-Казват се "Ердоган"

  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    В сравнение с турската оферта за новия завод на "Фолксваген" българската е като празен бял лист, казва пред ФАЦ президентът на Търговската камара в Истанбул. .....
    —цитат от коментар 0 на Статия


    Бих казал, още по-зле...!
    Защото празният лист е поднесен от празни хора - червени мутри-комунисти от прехода...
    —цитат от коментар 27 на Рим


    Чакай сега.
    Нали офертите ги поднасяше и преговорите ги водеше Росен Плевнелиев??
    Дето беше немски възпитаник и кво ли не??
    Той ли излезе да е "червени мутри-комунисти от прехода.."


    "Електричките", Симчо, са предимно софтуер, където заплатите са в пъти над тия вдигащи ламарини по конвейерите. За това е нужна квалификация, която няма как да се придобие с курс по заваряване.
    —цитат от коментар 57 на Индиана

    Верно ли?
    А в другите коли софтуер няма, а???
    П.П
    Аре вместо да дуднем глупости - да се попрочете..

  62. 62 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Интересно ми е, ама изключително много, от къде тоя турчин, президент на Търговска камара, има всички детайли по офертата на България. Немските журналя ги разбирам, направили им густото със специално внимание, цитирали го тоя с това изречение, че българската оферта е като празен лист, ама защо Икономедия трябва това изречение на тоя никаквец, изречение сред много други, да го изтипоса в заглавие. Човек, ако не чете внимание, ще си каже немските журналисти писали така защото видяли офертите, а то било турчин, президент на търговска камара в Истанбул....изречение част от много други самохвалби.
    Не е ли Президенто да му отрзим изказването в поне 3 статии, не си е работа, а?
    Поредна разочароваща "статия" от Дневник.

  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    В Туция всички чакат да купят новия турски електромобил, който ще излезе 2022г. Така че , фв да не разчита на 83 вътрешния пазар.

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Бял лист... Това силно напомня ситуацията преди няколко години, когато София се натискаше да е седалище на Европейската агенция по лекарствата. Тогава дори тук бяха публикували и офертите на кандидатите. Е, нашата беше няколко картинки и мърдащи надписи с Пауър Пойнт. Три странички. Експертизата на калинките.
    —цитат от коментар 49 на Приказки от шипковия храст


    А викаха "Росен Плевнелиев ще се пребори"..

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#62] от "Димитър":

    E,Газетата как да изпусне да оплюе България и правителството?!

  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#63] от "half truth":

    Аз също се записах.....

    Bukalemun
  67. 67 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    До коментар [#45] от "atmanpg":

    Всъщност това не е вярно. Лирата се стабилизира и курса почти не се движи.
    =======
    А борсата?
    До коментар [#50] от "eti mehter":

    В момента турските износители се били борели да заемат временно отслабените заради вируса китайски позиции. Ей сега е момента да цъфнете.

  68. 68 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Да напомня, че ние сме член на ЕС.
    Оттам Фолксваген трябва да пълни листовете за да инвестира.
    Ана още по болшевишки:) Чужденците и да им слугуваме.
    Смешна работа.
    И хайде стига нихилизъм. За 22 години имаме вече бял БВП по-висок на глава от населението от Турция. Бял. Със черният Турция е евтина държава за пазаруване и релакс за българите. Вече.

  69. 69 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#67] от "half truth":

    В Габрово след Нова година е пълно с Истанбулски ТИР-ове. Щото е евтино. Лирата даже тука се купува за 0,32 лева при курс 0,30.
    Това е положението. Турските стоки вече са ни евтини. Суровини, платове. Кожите ги преработват не в Габрово, а в Турция.
    Експортът ни върви на традиционни от 600 години стоки за Истанбул.
    Така, че нещата се нормализират.
    А Ети в Анталия много знае той.

  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    Ами, толкова можем. Дето имаше един виц по времето на Тодор Живков, че на българското знаме имало глава на хипопотам, широко зинала. Никой не може да ни затвори устата.

  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Ами, толкова можем. Дето имаше един виц по времето на Тодор Живков, че на българското знаме имало глава на хипопотам, широко зинала. Никой не може да ни затвори устата.
    —цитат от коментар 70 на Роси

    Що??
    Писали сме по темата:
    https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2019/05/12/3537959_komentarut_na_prezidenta_za_folksvagen_moje_da_navredi/

    С други думи Плевнелиев се бори с нокти и зъби за българските интереси,
    —цитат от коментар 2 на proza


    При това положение, най-добре е преговорният екип да бъде оставен на мира, без политическа намеса или оценки. Ясно е, че всички българи имат интерес от тази инвестиция! Със сигурност обаче, това не е ясно на българските комунисти. Защото добре знаем, че това са подли по характер човечета. Нищо чудно, някой от тях умишлено да започне да пречи на този процес.
    —цитат от коментар 86 на Рим


    Не, Плевнелиев не е "никой" в българската автомобила индустрия и проекта да се привлече ФВ.
    .Г-н Плевненлиев е достатъчно конкретен: от 2012 работи България да стане привлекателна да инвестиране в заводи за производство на автомобилни части. И статистиката ако си запознат с нея достатъчно добре показват, че това става и е факт.
    Г-н Плевненлиев също е доста конкретен: ултиматичната цел е да се привлече инвеститор, който да произвежда крайния продукт в България. И това не е опорка за идните изборите, а нещо за което активно и целенасочено се работи от 2012.
    И да, г-н Плевненлиев за изненада на някои хора е някой в този процес.
    —цитат от коментар 195 на Visoka Topola


    Плевнелиев беше някой, в изборния процес!
    Той се бореше като лъв и все още е оптимист!
    А те викат:
    Ами, толкова можем. ..
    .. глава на хипопотам, широко зинала.
    ..Никой не може да ни затвори устата...
    —цитат от коментар 70 на Роси


    Роси, Кремъл те е купил да плюеш Плевнелиев!



  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#67] от "half truth":

    Ние не го крием.....за разлика от намеренията на VW....
    Турския потребител (и не само)....не ще да купува и кара марки, а автомобили....
    А, VW нека тупа топката

    Bukalemun
  73. 73 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1484 Любопитно

    До коментар [#4] от "alexandar":

    подобро как се пише?
    После образованието ти криво

  74. 74 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Работата е на кантар.

  75. 75 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#45] от "atmanpg":

    Да, лирата се “стабилизира” на 6 лири за долар. Видно е че представа си нямаш за кскво става дума. Смешник.

  76. 76 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2301 Весело

    "Той дава всичко от себе си, за да убеди "Фолксваген", че не бива да се влияе от голямата политика", пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. "Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран "Майбах", лично се е ангажирал с въпроса",

    Решението е единствено и само политическо!
    Всякакви бълнувания за нещо друго са пълни глупости - цитатът по-горе го доказва!
    Условиятя, които VW ще получи са възможни единствено с политичеки протекции...
    Така е навсякъде по света, без никакви изключения!

    I Want To Believe
  77. 77 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#6] от "sturmgewehr44":

    Фолксваген може да искат да си "девирсифицират" политическия риск. За какво им е повече от същото, т.е. ЕС, предвид регулациите които се задават специално за този сегмент, специално в ЕС?! Няма никаква логика завода да е в която и да е страна членка на ЕС. Печелившия ще е този с най нисък шанс да се присъедини към ЕС. Т.е. Турция. Още повече ако е членка на митническия режим с ЕС. Девалвираща местна валута?! Идеално, с по малко евро ще постигна повече! Увеличаваща се безработица?! Идеално, ще има мотивация за работа и за "без" пари! Еднолично управляващ султан?! Идеално, ще може да се уговаряме и на по-тъмно! Няма вариант, и никога не е имало, да не е изборът им Турция! За пристанищата и вътрешния пазар, дори само от държавни поръчки, няма да говоря...

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  78. 78 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2403 Неутрално


    Аз се въздържам от коментари сега. Ще се изкажа като прочета статията на ФАЦ за България.

  79. 79 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#12] от "samoedin":

    Основен, основен, колко да е основен?! "Комшиите" също са в митническия съюз на ЕС.

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  80. 80 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калин, съветник на турския президент Ердоган. "Той дава всичко от себе си, за да убеди "Фолксваген", че не бива да се влияе от голямата политика", пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара.
    =========
    Това е ирония.....анадолски похват на културния майтап....
    Преведено на балкански, означава...."ето...проявявам диалог, но бъди сигурен че последната дума в тая далавера ще е моята"....
    И не Калин, а калЪн.....

    Bukalemun
  81. 81 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#25] от "Булаир":Нов завод-лпш за демографията?!?!И ти ли чакаш държавата дс ти направи дете?!Къде Ви намират ,бре?!
    —цитат от коментар 58 на yanne



    До коментар [#58] от "yanne":

    Ти, явно си от онези "отличници" на Пиза, които четат, но нищо не разбират.

  82. 82 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 994 Весело

    Цитат от статията:

    "Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи."

    Ахъмм... Нещо така, кючекини, а?...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  83. 83 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    След смехотворната оферта и представяне на България в състезанието за европейската агенция за лекарства, нищо чудно и на Фолксваген да са дали подобна дивотия.

    Патките назначени по Партийна и приятелска линия могат само да рецитират общи фрази за стабилност и евро солидарност.

    www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/08/11/3022008_ema_ela_v_sofiia/

  84. 84 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    Празен лист? Не са ли избичили поне едно 200 страници?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Поредна порция туркофилска българофобия и дойчефобия
    от страна на Дойче геле...

    Он возил се в "Майбах" и рекал "ще видим".
    Он черпил ариеца с пилаф, локум, халва...

    Он поел ангажимент и возил се в брониран "Фолксваген"?
    Не, не става ясно.

    ""Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите,
    което е подчинено пряко на президента.

    Ердоган, който иначе се вози в брониран "Майбах",

    лично се е ангажирал с въпроса",
    четем още в репортажа."

    "В сравнение с турската оферта за "Фолксваген"
    българската е като празен лист"

  86. 86 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Завод "Майбах" да дойде.
    Такава им целта......

    До коментар #1 от "karabastun" Разстроен #1:

    Няма Фолксваген да дойде в България.....

  87. 87 Профил на too_many
    too_many
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":

    точно така... Ние искаме завод тук, но не и на всяка цена... На всички вече е ясно защо Ердоган си купува завод от подобна компания ..Не е ли време и дневник да изрази малко по пробългарска позиция , а не да пее в хора на късокраки генералчета и "демократ" с московска закваска....

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    В Туция всички чакат да купят новия турски електромобил, който ще излезе 2022г. Така че , фв да не разчита на 83 вътрешния пазар.
    —цитат от коментар 63 на half truth


    По принцип в повечето държави максимумът на електрото е 2% - от 100 човека двама се решават да купят електромобил.
    За останалите си има 98% от пазара.

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=131s

    98% от пазара не е малко, така че за "Фолксватген" няма място за отчаяние и уплаха от новия турски електромобил.

    П.П.

    Освен това в Турция има още модели електромобили - в Университета в Анкара, бяха правили нещо , па май и на други места .. какво стана не съм следил

  89. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2935 Неутрално


    Решението е единствено и само политическо!Всякакви бълнувания за нещо друго са пълни глупости - цитатът по-горе го доказва!Условиятя, които VW ще получи са възможни единствено с политичеки протекции... Така е навсякъде по света, без никакви изключения!
    —цитат от коментар 76 на 2.5


    "Фолксваген" е собственост на Германия и Катар.
    Естествено, че Емирство Катар ще иска завод в Турция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK