Как да се предпазим от болести при пътуване със самолет

Как да се предпазим от болести при пътуване със самолет


Вредно ли е пътуването със самолет? Има някои типични опасности за здравето по време на полет. Кои са те и как да се предпазим от тях? Отговорите - от "Дойче веле".


На хиляди метри над земята, затворен в металната обвивка на самолета, издигнал се над облаците - много хора изпитват страх от самолетните пътувания. И въпреки това - самолетите са едни от най-сигурните транспортни средства въобще. Което обаче не означава, че пътуването с тях не крие други рискове.


Инфекциозни болести


Самолетите имат славата на инкубатор за вируси. Вярно ли е това? Самите самолети, естествено, не могат да допринесат за разпространението на епидемии, това се дължи на хората, които пътуват в тях. Но рискът от заразяване по време на самолетен полет обикновено не е по-голям от този в обикновена офис сграда.


По данни на Световната здравна организация (СЗО), в рамките на 1 час въздухът в самолета се обменя изцяло от 20 до 30 пъти, защото в пътническия салон се вкарва свеж въздух отвън. Друга част от въздуха в самолета се пречиства. Съвременните самолети са оборудвани с филтри за фини частици, които улавят дори вируси и бактерии.




В рамките на едно изследване, направено през 2018 година, са били анализирани 230 проби от въздуха и натривки от вътрешни повърхности в 10 самолета. В нито една от тях не са били открити вируси, причиняващи грип или простудни заболявания, въпреки че въпросните полети са били тъкмо в грипния сезон.


По-различни са нещата, когато до нас в самолета седят пътници, които кихат или кашлят. Тогава рискът от заразяване е толкова висок, колкото и при пътуване в автобус или лека кола. Който иска да се предпази от зараза, може да използва влажни кърпички за дезинфекция, с които да избърше масичката пред себе си и ръцете си.


А ако болен пътник иска да предпази останалите от настинка, най-добре е да носи предпазна маска на лицето. Тези маски улавят капчиците, които пръскаме във въздуха при кихане и кашляне. В случай на силно заразно заболяване, човек не бива да пътува със самолет. Авиокомпаниите имат право и да отказват на такива пътници достъп до самолета.


Защита от радиация


Земята е под постоянния обстрел на високоенергийни атомни частици от Космоса. Те идват от Слънцето или от недрата на Вселената и представляват космическото лъчение.


Магнитното поле на Земята и земната атмосфера образуват естествен щит срещу тях и улавят голяма част от тези частици. Така това лъчение става все по-слабо, колкото по-близо се намираме до земната повърхност. Най-силна тази естествена защита е на Екватора, а най-слаба - в полярните области. Това се дължи на формата на земното магнитно поле, както и на факта, че атмосферата над двата полюса е най-тънка.


Дозата облъчване, която получаваме при самолетен полет, следователно зависи не само от височината и продължителността на полета, но и от посоката, в която се лети. Според германската Служба за защита от радиация, пътуването със самолет обаче е напълно безвредно дори и за бременни жени и малки деца, тъй като дозата на облъчване е съвсем минимална. Това не се отнася обаче за хора, които редовно летят със самолет, включително и за бордния персонал. Макар да не е доказана пряка връзка между радиацията по време на полети и заболяването от рак, здравните служби в Германия редовно контролират летателния персонал.


Как да се предпазим от болести при пътуване със самолет


По данни на СЗО, един на всеки 6 хиляди души, пътуващи на далечни разстояния, впоследствие развива тромбоза, при която се образуват съсиреци от кръв във вените на краката. В резултат на това се получават подувания, зачервявания, а понякога и силни болки. Тромбите се образуват в резултат от обездвижването. Същата опасност грози и онези, които пътуват с влак или автобус на дълги разстояния.


Обезводняване


Влажността на въздуха в самолетите е средно около 20% - това е само половината от онази влажност, която повечето хора възприемат като приятна. Ниската влажност изсушава кожата на лицето, както и очите. Срещу това помагат кремове за овлажняване на кожата и капки за очи. А който използва лещи, е добре по време на полети на дълги разстояния да използва очила.


Не е доказано, че ниската влажност на околната среда може да доведе до дехидратация на организма. Въпреки това е препоръчително по време на полет да се поемат повече течности.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Неутрално

    Много често филтрите на климатиците не са почистени и са източник на зараза. Разбира се това се крие от авиокомпаниите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 986 Весело

    На първо място, като не пътуваме със самолет.

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Весело

    Вземаме пример от Грета.
    Наемаме яхта и екипаж и пердашим от Бургас за Ню Йорк.
    Никакви самолети!

    Еретик
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Весело

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Грета е нашето знаме. Форевър !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    "Съвременните самолети са оборудвани с филтри за фини частици, които улавят дори вируси и бактерии"

    Да - а мармота ги завива в станиол тия уловени във филтри вируси. Филтъра може да улови разни частици, по които има вируси ама тях самите - пълен абсурд.

  6. 6 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    "Как да се предпазим от болести при пътуване със самолет"

    Не се качвай на самолет?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Съвременните самолети са оборудвани с филтри за фини частици, които улавят дори вируси и бактерии.
    _________________
    Сигурно привикват и Чък Норис да го лови!
    Истината е ,че самолетните компании и летищата всеки вирус до седмица го разпространяват в целия свят! Особено неприятни са миграциите на вируси от Евро-атланическия свят в Азия и обратното!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    200 гр/час уиски и няма никакъв проблем. Лек полет!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    При военните радиацията е сериозен проблем. Не естествената описана в статията, макар че и тя е фактор, но по скоро лъченията от активните системи при тях. Пишат за зачестилите случаи на рак при пилоти на Ф 15 и други изтребители. Особено притеснително е за летящите на флотските е 2 Хоукай. При работещ радар са забелязани арки на статично електричество при досег с части от кабината. След това нанасят златно покритие върху прозорците и тези случаи приключват, но не и заболяванията.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Имам познати стюардеси,жените са с години в непрекъснати полети и са живи и здрави!Според коментарите по горе трябваше отдавна да са "на небето"!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  11. 11 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Всъщност, най-голямата непосредствена опасност в самолета са тромбозите. И то не само от обездвижването, а също и поради резките промени в налягането. Вените са кух орган, на който промените в налягането влияят много силно.
    В статията обаче не видях "как да се предпазим" съвет за това.
    Може би носенето на компресивни чорапи.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  12. 12 Профил на Соломон Дермоедов
    Соломон Дермоедов
    Рейтинг: 367 Неутрално

    При мен големия проблем е като почне аероплана да друса при турболенция.
    Другото си го поръчвам на борда.

    ¯\_(ツ)_/¯.
  13. 13 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1317 Весело

    И понеже темата опира малко или много до хигиената, ето колко са хигиенични местата за обществено хранене в Китай, от където тръгна вирусът:

    https://www.facebook.com/236167640470624/posts/643978153022902/?d=n

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  14. 14 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 822 Неутрално

    И понеже темата опира малко или много до хигиената, ето колко са хигиенични местата за обществено хранене в Китай, от където тръгна вирусът:https://www.facebook.com/236167640470624/posts/643978153022902/?d=n
    —цитат от коментар 13 на venci4


    Вирусът все повече се доказва, като дизайнерски - модифициран корона вирус, на който се премахната слабите страни. В последните дни започна да умира и една от последните надежди - че вирусът не е издържлив при високи температури на околната среда. Изглежда, който и да го модифицирал, добре си е свършил. Да, звучи, като теория на конспирацията, но доста информация има вече за това, а китайците не помагат да се разсеят слуховете, като допуснат проверяващи на терен.

    А че са мизерници азиатците, мизерници са. :)

  15. 15 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#10] от "АмброзСП":

    Статистиката не се свежда до "познавам няколко души дето работят при тези условия и нищо им няма" . На други места се споменава, че като цяло има проблем с радиацията и заболяваемоста при летящия персонал.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  16. 16 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    При военните радиацията е сериозен проблем. Не естествената описана в статията, макар че и тя е фактор, но по скоро лъченията от активните системи при тях. Пишат за зачестилите случаи на рак при пилоти на Ф 15 и други изтребители. Особено притеснително е за летящите на флотските е 2 Хоукай. При работещ радар са забелязани арки на статично електричество при досег с части от кабината. След това нанасят златно покритие върху прозорците и тези случаи приключват, но не и заболяванията.
    —цитат от коментар 9 на Jalis Ironhammer


    Просто не разбирам за какво са те дарили с толкова минуси, но тук е така.
    Това което описваш обаче не е космическата радиация, а което е още по зле, електричеството въобще не е статично. Това са ефекти от мощните свръх високочестотни излъчвания от бордовите радари.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5560 Неутрално

    Особено неприятни в това малко затворено пространство са миризмите на събути запарени обувки, на някои обилно изпотени хора, както и на газове и други субстанции, които се изпускат от изхода на храносмилателния тракт...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Нищо не се споменава за пониженото налягане в самолетите и възможна реакция при водолази или гмуркачи, т.н. газова емболия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    Пациент в северния град Падуа почина, след като е бил заразен с коронавируса COVID-19

    Така той става първата италианска жертва на заболяването. Това съобщи БТА.


    Италия затваря барове и училища в 10 града заради коронавируса

    По-рано през вчерашния ден здравните власти обявиха 15 случая на заразяване с вируса в богатата северна област Ломбардия и два в съседната област Венето, където се и намира Падуа.

    АНСА съобщи, че починалият мъж е 78-годишен.

    Вчера пък десет града в Северна Италия - девет в област Ломбардия и един във Венето, затвориха барове, училища, детски градини, спортни обекти, магазини и други обществени места. Това стана заради подозренията за 16 заразени с новия коронавирус COVID-19, съобщиха властите.

    Светът трябва да действа бързо, за да овладее епидемията от коронавируса

    Решението е взето от Министерството на образованието в съгласие с властите на двата засегнати региона, след като бе идентифицирано първото автохтонно огнище в Колоньо, близо до Лоди.

    Превантивните мерки за предотвратяване на разпространението на заболяването обхващат около 50 000 души, предаде ТАСС.

    Любовта ще спаси света!!!
  20. 20 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#16] от "zz_s":

    Мхм, сериозен проблем.

    A former pilot and squadron commanding officer did some of his own research and found of all squadron commanders of Navy carrier aircraft from 1985 to 2001 were 3 times more likely to develop cancer than their civilian counterparts.

    https://www.mcclatchydc.com/news/nation-world/national/national-security/article237797304.html

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  21. 21 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Всъщност, най-голямата непосредствена опасност в самолета са тромбозите. И то не само от обездвижването, а също и поради резките промени в налягането. Вените са кух орган, на който промените в налягането влияят много силно.В статията обаче не видях "как да се предпазим" съвет за това.Може би носенето на компресивни чорапи.
    —цитат от коментар 11 на keen


    Промените на налягането в кабината на пътническите самолети не е рязко. Грубо тези промени са по време на изкачването и снижението. По време на осн. част от полета налягането е константа затова няма и съвети затова. Проблем наистина е обездвижването при прод. полети и отичането на краката. Препоръчително е да носите специални чорапи, а които имат проблеми или заболяване и спринцовка със съответният медикамент.

  22. 22 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Гневно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Извинете ама ...виждал ли сте "климатик"на самолет???Аман от полу......и!!Климатичната система на един съвременен самолет няма НИЩО общо с климаткът у Вас!Това е цяла система ...с електрически филтри,озонатори и системи за следене на налягане,температура и т.н!Много моля нее показвайте тоталното си незнание и тъпота ......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  23. 23 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Преди години като излетеше самолетът и вадехме цигарите.
    Особено в ТУ 134 ставаше лисичарник.

  24. 24 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    ... 'ми в такъв случай е по-добре да сА лети с едноместен... изтребител..

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  25. 25 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Не знам за самолетите, но мисля,че моловете са по-опасни.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  26. 26 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#21] от "Гарван":

    При дълги полети се препоръчва раздвижване. Има разработени добри системи от физически упражнения за седнали в самолет, ако мястото ви не е удобно за периодично ставане, но и ходенето до тоалетната може да се използва и за малко калистеника.

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Неутрално

    До коментар [#22] от "Willy Messerschmitt":

    Дядоти Не пи се гордял с теб. Тези системи също имат нужда от профилактика другарю !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Неутрално

    До коментар [#25] от "haq30626233":

    Равностойни са.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#22] от "Willy Messerschmitt":
    Не, че и ти си много осведомен. "Климатиците"дори на някои най-модерни самолети (без АРУ) са като на автомобил и дори нямат филтър пример Embraer Phenom 300. Филтърът на някои е т.н. чорап ( мъхест плат който се увлажнява) и ако техниците закъснеят да го сменят/ изперат на време някой път мирише на чорапи или на немски кър.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Весело

    До коментар [#29] от "Гарван":

    Не бъди жесток с един от персоналните ми хейтъри. Толкова си му е капацитетът.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#26] от "daskal1": Това не помага особенно. Необходимо е дълго ходене и упражнения, които няма как да станат в ограничено пространство и много хора. Най-добре е комплекс. Чорапи, раздвижване и lovenox pen.

  32. 32 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1450 Весело

    Самото заглавие ми напомня на вица от татово време: Как да се предпазим от Чернобил? Ами наметнете се с бял чаршаф и тръгнете към гробището. Ама бавно, за да не създавате паника...

  33. 33 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    До коментар [#29] от "Гарван":

    Колега говорим за мишини от класа на А320,В 737....787 в които системи за кондициониране на въздуха са проектирани за непрекъсната работа и профилактика на 8-10 000 часа!Тъпотиите със "смяна на филтри" са за лаици......Електрическото и озоново "почистване" се извършва непрекъснато и по време на полет!Нещо което знаете със сигурност!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  34. 34 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#31] от "Гарван":

    Съгласен с комплекса от мерки. Периодично пътувам с полети над 10-12 часа непрекъснат полет в едната посока (в комбинации със свързващи полети е доста по-дълго).

  35. 35 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3830 Весело

    До коментар [#16] от "zz_s":
    Просто не разбирам за какво са те дарили с толкова минуси, но тук е така.
    >>> Ми какво има за разбиране...Колегата разбира от това, за което пише, минусчиите -не. Затова и трябва да бъде санкциониран.:)

  36. 36 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    До коментар [#31] от "Гарван":и lovenox pen.
    >>> А най-добре да си боцнеш една инжекция с него.. Казвам го като човек, който с години е имал проблеми с тромбите. Болките в краката не са най-опасния ефект.Ако тромбите са в дълбоките вени, болката е по-слаба, ама като се откъснат-...вий жертва паднАхте в неравна е доста вероятен сценарий.

  37. 37 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1450 Весело

    Заболеваемостта при короновируса е доста голяма, но смъртността е само 2%. При това основно възрастни хора. Как да се предпазим - ами възрастните да се въздържат от пътувания и общувания с непознати. Това би намалило влиянието на вируса в доста голям мащаб.

  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#36] от "тулса":

    Мои братовчеди-лекари в немско често ми дават този съвет, самите те го практикуват за дълги полети макар че не летят толкова често. Май ще трябва да ги послушам...

  39. 39 Профил на │
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#18] от "Корки":

    "Нищо не се споменава за пониженото налягане в самолетите и възможна реакция при водолази или гмуркачи, т.н. газова емболия."

    За какво понижено налягане бълнуваш ти, както и някой друг преди теб за промяна в налягането. Самолетите поддържат постоянно налягане вътре и подобни неща няма.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  40. 40 Профил на │
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#34] от "daskal1":

    Най-добрия вариант е да станеш половин-един час преди да се събуди останалата част от пътуващите и да се раздвижиш в отделението където стюардите приготвят храната. Последния път дори успях да включа 100 лицеви опори преди да се размърда народа.

    А иначе, на по-посещаваните летища си имам маршрути и прекарвам поне половината време за чакане в ходене.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Весело

    До коментар [#40] от "⎮":

    Редовно правя нещо подобно поне два пъти по време на 12-14 часов полет на същото място по време на почивката на стюардите, макар че не 100 лицеви опори, а по-малко комбинирани с други общодвигателни и разтягания. Но, да си призная, не пропускам и аперитива преди вечеря, не дотам като съвета на колегата hamiltonf в #8, но .. :-)

  42. 42 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Заболеваемостта при короновируса е доста голяма, но смъртността е само 2%. При това основно възрастни хора. Как да се предпазим - ами възрастните да се въздържат от пътувания и общувания с непознати. Това би намалило влиянието на вируса в доста голям мащаб.
    —цитат от коментар 37 на charlesdegaulle


    Всъщност първичната смъртност е около 10%. За повторно заболелите все още няма статистика. Но и 2% да е, от къде ти хрумна, че това е малко? При грипа например е около 0.15%.

  43. 43 Профил на │
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#41] от "daskal1":

    "Но, да си призная, не пропускам и аперитива преди вечеря, не дотам като съвета на колегата hamiltonf в #8, но .. :-)"

    Аз обикновено пропускам алкохола, но и на земята не пия често, та не е изненадващо.

    Но бълнуванията на хамилтон как алкохолът предпазвал от вируси започват да стават досадни. Ще вземе някой да реши, че е вярно.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  44. 44 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#43] от "⎮":

    Някои пият по време на полет от страх, други така разбират почивката, не съм съдник, само да не прекаляват и да пречат на останалите, а това май за някои е невъзможно...

  45. 45 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    До коментар [#38] от "daskal1":Мои братовчеди-лекари в немско често ми дават този съвет
    >>> Лекарят специалист също ми даде подобен съвет. Аз рядко летя повече от 6-7 часа, ама два пъти седмично изкарвам толкова в колата и влака. Е, самолета не можеш да го спреш като колата и да отидеш да се разтъпчеш, а и във влака има повече място.

  46. 46 Профил на Рун Дьо Решетникоу
    Рун Дьо Решетникоу
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":Грета е нашето знаме. Форевър !!!
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    аа ти не си ли затоплист? И джендърист? уупс забравих че сте от партията майка- където е с раздвоение на личността. Въпреки че е рода с Песовете е против това. Гоу фигър както казват ингилизите

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  47. 47 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Весело

    До коментар [#45] от "тулса":

    Признавам си без бой, и с колата рядко спирам, основно за бензин и тоалетна, и ако не е умната част на семейството да ме накара да спрем за обяд съм доста лошо "ориентиран към клиента".

  48. 48 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 582 Неутрално

    От почти 10 години правя средно между 5 и 6 часа месечно в самолетите из Европа. Не ми се е случвало каквото и да е било отклонение в здравните показатели; както и на всички, които познавам с подобна доза. С възрастта, обаче, все по-често се дразня от мърлявото състояние на борда и, признавам, винаги очаквам неприатни изненади от това. Последното ми разочарование е от Лауда, ноември миналата година.

  49. 49 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Най-ефективният метод - не пътувайте със самолет.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  50. 50 Профил на │
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#49] от "vesolr":

    "Най-ефективният метод - не пътувайте със самолет."

    Малоумен отговор, който не отговаря на поставения въпрос. Ако някой те попита "какво да правим като си счупим ръката", "не си чупи ръката" ли отговаряш?

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  51. 51 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#50] от "⎮":

    Малоумно сравнение.
    В случая аналогията е малко по-различна. Имаме някакъв риск - заразна болест, катастрофа с кола, падане от високо и т.н. и въпросът е как да се предпазим от тях. Най-ефективният метод е елиминиране на риска - в случая избягване на контакт със заразени, или да не ходиш по покриви и т.н..
    А твоят въпрос е след като събитието се е случило - като паднах от покрива и си счупих ръката вече е късно да избегнеш чупенето и.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  52. 52 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Тъкмо исках да видя кой словоблудства с подобни изключително важни теми и не се разочаровах - експертите от дойче веле са способни да научат класическия форумен идиот как да си бършат задниците и от коя страна е правилно да се ползва хартията. Безмислени хора.
    Разбира се и форумния всезнайко не отстъпва и на йота, той е готов да разсъждава как да забием пирон без да си ударим пръстчето… Ненужни хора.

  53. 53 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Много често филтрите на климатиците не са почистени и са източник на зараза. Разбира се това се крие от авиокомпаниите.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Брех ти и от самолети взе да разбираш.🤣🤣🤣

  54. 54 Профил на │
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#51] от "vesolr":

    “ В случая аналогията е малко по-различна. Имаме някакъв риск - заразна болест, катастрофа с кола, падане от високо и т.н. и въпросът е как да се предпазим от тях.”

    Заглавието е конкретно: Как да се предпазим от болести при пътуване със самолет. Никъде не се дава избор да НЕ пътуваме със самолет.

    А ако искаш да пътуваш с кола до Нова Зеландия или Китай, това си е лично твой избор. Но няма нищо общо с обсъжданата тема.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  55. 55 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1942 Весело

    До коментар [#11] от "keen":

    Бягане по пътеката между седалките!

  56. 56 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    Срещу разпространяваните на борда микроорганизми има само един лек - да се спритосаш на куче. Освен ако вече не си се насмукал на куче. Тогава се спритосай на освинено спиртосано куче. Накарай стюардесите да ти прокарат маркуч, че да не ти носят през 5 мин бутилка от шкафа с провизиите. И люси като каруцар на аванта, докато жива бактерия не остане там, където стига дъха ти.

    П.С.Това, с дебелината на атмосферата, е вярно само за космическата радиация. За гамалъчението, идващо от слънцето, напротив - най-защитени сте на полюсите, а не на екватора. Защото там лучите ще трябва да минат косо през доста по-голям атмосферен слой, а не перпендикулярно, както би било на екватора (тропиците).

  57. 57 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    До коментар [#32] от "charlesdegaulle":

    Вицът е много преди Чернобил. И не е виц, а една касета със скечове на Шкумбата, която се разпространяваше апокрифно.

  58. 58 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това, до голяма степен е вярно, но за плесените, а не за вирусите. Вирусите, едно че са доста малки и няма как да се хванат от въздушен филтър, друго, че не се размножават без гостоприемника. Има системи, които прекарват въздушния поток през нагреватели или през циклотронно облъчване, но такива не ми е известно да са инсталирани на транспортно средство (пък било то и самолетоносач), само в лаборатории за изследване на зарази, с висока степен на риск.

  59. 59 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    200 гр/час уиски и няма никакъв проблем. Лек полет!
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    ...на килограм живо тегло.

  60. 60 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#54] от "⎮":

    Никъде в заглавието не се казва че НЯМА друг вариант за пътуване, аз казвам кой е най-ефективния метод за контрол на даден риск по принцип, но никъде не казвам, че това е ВИНАГИ възможно. Когато рискът не може да бъде елиминиран, има други, по-малко ефективни начини да се контролира - например защитна екипировка, в случая - маска.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  61. 61 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#42] от "morf":

    Статистика, сухи числа. Сравни с холерата - 10 - 14% смъртност. 14% у нас 1914-1918. 10% в Италия 1973та. За смъртността няма данни за Балканските войни. Заболели са 60372. Баба ми и дядо ми са били на фронта. Баба като милосърдна сестра (така са ги наричали тогава). Баба казваше, че не са имали лекарства и са им давали по една чаена лъжичка йод?!? А на дядо най-добрия приятел заболява тежко. Бил е доста милозлив, качва го на гръб и го оставя под едно дърво далече от всичко да умре там спокойно. Оставя му един самун хляб. След седмица отива да го погребе и го намира ококорен, изнемощял, но вече здрав. Оказва се че дървото е слива и е ял опадалите плодове, а хляба е бил мухлясал (антибиотик?)...

  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    До коментар [#18] от "Корки":

    Щото не е понижено драматично, налягането се подържа нормално спрямо морското равнище откъдето се тръгва.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK