"Гардиън": Лондон очаква 80% от британците да се заразят с коронавируса

"Гардиън": Лондон очаква 80% от британците да се заразят с коронавируса

© Associated Press



Четири от пет души във Великобритания "се очаква" да се заразят с коронавируса, обхванал почти всички европейски държави, в следващите 12 месеца, а до 15% (7.9 млн. души) може да се наложи да постъпят в болница.


Тази информация са получили представители на британската здравна система на таен брифинг от отдела ѝ за Англия (Public Health England), обяснява в ексклузивен материал "Гардиън".


Британският вестник цитира откъси от документа, с който твърди, че разполага. Според текста до кризата може да продължи до пролетта на следващата година. Това е първият случай, при който и без това претоварената система NHS признава, че ще ѝ е нужно да се справя с последиците от SARS-CoV-2, по-известен като COVID-19, в следващите 12 месеца.




За изданието високопоставен служител на NHS казва, че при 90% заразени смъртността би могла да надхвърли половин милион души. Това е оценка при 1% смъртност. Ако се оправдаят прогнозите на проф. Крис Уити, основния здравен съветник на правителството, за 0.6% смъртност, това би означавало 318 660 жертви.


На изпитание биха били поставени и полицията, пожарната и транспортната система, ако тези думи действително се сбъднат: "80% от населението се очаква да се заразят с COVID-19 в следващите 12 месеца и до 15% (7.9 млн.) може да се нуждаят от хоспитализация." Очаква се да се разболеят и 1 от 5-те милиона служители на NHS и 1.5 млн. ангажирани в социалните грижи, а това ще затрудни още повече мерките срещу вируса.


"Вирусът ще е тук завинаги"


Във Великобритания има потвърдени едва 1391 случая (на фона на другите големи европейски държави) и 35 смъртни (скокът на последните бе рязък вчера).


Професорът по медицина Пол Хънтър допуска, че една година звучи като напълно правдоподобен период, "но това число не се оценява или разбира добре". "Мисля, че ще спадне през лятото, към края на юни, и ще се върне през ноември, както обикновено го прави сезонният грип. Мисля, че ще е тук завинаги, но ще отслабва през с времето, докато (човешкият организъм) изгражда имунитет."


Ако това се потвърди, не биха се оправдали очакванията, че затоплянето може да се справи с вируса, в които някои учени отдавна се съмняват.


Според "Гардиън" брифингът повдига въпроса как изобщо Великобритания ще продължи да функционира, тъй като в пиковия период се очаква 10% от хората да имат симптоми като кашлица, а премиерът Борис Джонсън заяви, че новите препоръки на правителството всеки, който има дори само кашлица, да се самоизолира.


"Великобритания и Швейцария не правят достатъчно"


Във времето около публикуването на този документ Великобритания заедно с Швейцария бе критикувана, че не прави достатъчно, за да се справи с коронавируса. Правителството в Лондон е по-скоро изключение сред европейските, ограничили свободата на придвижване или въвели други мерки, за да спрат заболяването.


Министърът на националното развитие на Сингапур Лорънс Уонг каза на пресконференция, че проблемът "не е просто в числата" (в Швейцария заразените скочиха с почти 50% за денонощие вчера), а, че "тези страни са изоставили всякакви мерки, за да овладеят или ограничат вируса", предаде "Блумбърг".


Сингапур, чието население е съставено основно от етнически китайци, въведе двуседмична самоизолация за пристигналите от двете страни. Малката държава овладя със строги мерки ситуацията и заразените са едва стотици, въпреки че бе една от първите, до които достигна започналият от Ухан вирус.


Великобритания засега не е затворила училищата, нито е забранила събиранията - лична хигиена и самоизолация според премиера Джонсън биха били достатъчни. Здравният министър Мат Ханкок защити този подход и каза, че стратегията работи, а скоростта на разпространение се е ограничила.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Обвиняват правителството на Великобритания, че не мисли за населението, но може да се окаже че постъпват по-добре. Вместо да налагат пълни ограничения на хората мобилизират индустрията за производство на медицинска апаратура както по време на война се произвежда оръжие. Например на Ролс Ролйс е възложено да започва производство на апарати за вентилация на белите дробове. Плановете им са да изолират напълно хората над 70 години - останалите трябва да преболедуват. Ако така или иначе това се случи навсякъде по света те ще излезнат по-бързо бързо от епидемията и по-силни.

  5. 5 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    "...проблемът "не е просто в числата" ..., а че "тези страни са изоставили всякакви мерки, за да овладеят или ограничат вируса"

    Подлеците ще изчакат да поизмрат старците...

  6. 6 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    За какво да живеем като ще умрем ? :D

    Е да ама има значение на куп колко се разболеят.. Здравната система може да поеме само определен брой хора... Ако се пренатовари много повече ще умрат от превантивни случай..

    Също важно е и как сте били изложени на болестта и с колко вирусни частици я започвате.. С колкото по малко вирусни частици започнете болестта, толкова повече време има организма ви да подготви защита.. Примерно пипането на дръжка да кажем е ниско излагане и ви осигурява средно 3 дена време на организма да реагира, докато ако някои ви се изкашля в лицето това осигурява само 4 часа.. Шанса за усложнения при втория случай е по голям натурално..

  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    "На изпитание биха били поставени и полицията, пожарната и транспортната система,"


    бих добавила и погребалните агенции. би било печелившо да имаш такава...……..

    Любовта ще спаси света!!!
  8. 8 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Не ни стига фактът, че нямаме оборудване за българите, а сега трябва да мислим за британците. Как мислите биха се отнесли към българин във много великата Британия, дали не би чакал поне 1 месец да го приемат?

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 596 Неутрално

    При положение, че абсолютно всички доктори твърдят, че 80% от хората така или иначе ще се заразят, тия нашите мерки ми се струват като да се простреляш в здравия крак.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Какво ли ще сторят, ако кралицата се "короняса" и почне да хърка по Чейн-Стокс у интензивното... ?!

  14. 14 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    При положение, че абсолютно всички доктори твърдят, че 80% от хората така или иначе ще се заразят, тия нашите мерки ми се струват като да се простреляш в здравия крак.
    —цитат от коментар 10 на gorodetski


    Ти още не си разбрал, че целта е да няма пик в заболяванията, и да се разпределят във времето, иначе здравната система ще експлодира - справка Северна Италия.

  15. 15 Профил на bzd45626642
    bzd45626642
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Джонката много неподготвен. Нормално - популист, вятър да става, пък работа - ич.

  16. 16 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    При положение, че абсолютно всички доктори твърдят, че 80% от хората така или иначе ще се заразят, тия нашите мерки ми се струват като да се простреляш в здравия крак.
    —цитат от коментар 10 на gorodetski


    Кои са тия доктори? Я ни запознай?

  17. 17 Профил на wmi30642206
    wmi30642206
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#4] от "blagoj":

    И кога ще ги произведат тия апарати? А откъде ще намерят още медицински персонал, още легла в болниците и т.н.? То не е само до апаратите. Всички държави са наясно, че епидемията не може да се избегне, просто искат да я забавят, за да не се разболеят всички наведнъж. В Англия явно немат нищо против.

    Иначе е пределно ясно, че вероятността вирусът да си отиде е малка. Ще се наложи всички да се подготвят за вариант, при който вирусът ще бъде сезонен, т.е. да се построят много нови болници, да се обучат много нови лекари и сестри, да се подготвят апарати и т.н.

  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Мдаа, очертава се основният проблем да бъдат двата милиона българи живеещи по света, които в един момент могат да решат, че трябва да се завърнат обратно в България...

  19. 19 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Мдаа, очертава се основният проблем да бъдат двата милиона българи живеещи по света, които в един момент могат да решат, че трябва да се завърнат обратно в България...

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Бръснатият- бръснат, битият- бит, еб***ят- еб*н, коронясаният- коронясан...

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3772 Неутрално


    " Тази информация са получили представители на британската здравна система на таен брифинг от отдела ѝ за Англия "
    =============
    Ега ти тайния брифинг, дето го коментират в българско!

    Еретик
  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3270 Любопитно

    Мдаа, очертава се основният проблем да бъдат двата милиона българи живеещи по света, които в един момент могат да решат, че трябва да се завърнат обратно в България...
    —цитат от коментар 19 на palav_nik


    И защо ще решът да се връщат?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#4] от "blagoj":И кога ще ги произведат тия апарати? А откъде ще намерят още медицински персонал, още легла в болниците и т.н.? То не е само до апаратите.
    —цитат от коментар 17 на wmi30642206


    Няма смисъл да се обяснява на хора, в чиито глави се среща всичко друго, освен мозък. Мислят си, че като има апарати, пациентите сами си ги слагат. Или че като според статистиката измирали само стари, него не го засяга. Ами не, във Франция в момента има сума тежки случаи на хора под 50. И да оцелеят, дробовете им ще са, като на 90 годишен туберкулозен миньор пушач.

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Нямам нищо против да процедират така стига да си затворят границите.

    https://medium.com/ @joschabach/flattening-the-curve-is-a-deadly-delusion-eea324fe9727

    Щото на Банско двама англичани има с корона вирус.

    Другите ще се изчистят и кво от Англия ще има нов внос на заразени идиоти дето ще ходят да пият по Слънчака.

  27. 27 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1453 Весело

    Какво ли ще сторят, ако кралицата се "короняса" и почне да хърка по Чейн-Стокс у интензивното... ?!
    —цитат от коментар 13 на balgariez


    Ти кралицата не я мисли, тя си е изживяла живота. Пък и си има корона.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1453 Любопитно

    И защо ще решът да се връщат?
    —цитат от коментар 24 на DDR


    Защото като ги съкратят от работа колко време мислиш могат да плащат наема?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  29. 29 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Е, как я сметнаха тая 0.6% смъртност? Ако не ограничат разпространението, здравната им система ще колабира и ще мрат като мухи, щото и лечими случаи ще изпускат. Та ако постигнат 3.4 % дето е % та на СЗО, ще умрат 3-5 милиона.

  30. 30 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Тема за философска дисертация: "За предполагаемата връзка между Глобализацията, Глобалното затопляне и Глобалното коронясване" 😈

  31. 31 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Няма да им е първия път в историята, в който палят Лондон барабар с хората вътре!!!Надменни и самозабравили се....
    —цитат от коментар 9 на VD


    Мда, техните кралски особи имат опит в избиването на народа си, ако мога да го кажа така изобщо, защото кралските им особи не са някакви "чисти англичани".

  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#14] от "morf":


    Ето ти един модел с данни. Ако искаш си ги сметни и ти.

    https://medium.com/ @joschabach/flattening-the-curve-is-a-deadly-delusion-eea324fe9727

    За да не се претоварва здравната система ще трябва да ги разпределиш за 20 години.

    70% ще се заразят. От тях 20% ще имат нужда от болнично лечение. 5% от обдишване. Средно при обдишване леглото е заето 4 седмици. При другите 2 седмици. Сметни сега колко легла ще са ти необходими разпространи във времето и виж реално колко имаш.

    Германия има по 8 легла на 1000 човека. Сложи ги по 10 за по лесно.

    700 ще бъдат болни, 20% от тях са 140 ще имат нужда от легло за 3 седмици - оптимистичен вариант. А ти имаш само 10 свободни ако не броим че 8 от 10 са заети с други болни и планови операции.

  33. 33 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    До коментар [#14] от "morf":

    Тази проста истина не ще да я разбере простолюдието и това си е.
    Какъвто и да е, това все пак е масов грипен вирус, а те преминават именно по този начин - почти всички го "изкарват" и придобиват естествен имунитет. Тези с усложненията, се нуждаят от много късмет и така... Основното е, да не се претовари изведнъж системата.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  34. 34 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    Обвиняват правителството на Великобритания, че не мисли за населението, но може да се окаже че постъпват по-добре. Вместо да налагат пълни ограничения на хората мобилизират индустрията за производство на медицинска апаратура както по време на война се произвежда оръжие. Например на Ролс Ролйс е възложено да започва производство на апарати за вентилация на белите дробове. Плановете им са да изолират напълно хората над 70 години - останалите трябва да преболедуват. Ако така или иначе това се случи навсякъде по света те ще излезнат по-бързо бързо от епидемията и по-силни.
    —цитат от коментар 4 на blagoj

    Като изключим нЕкои недъзи, то кой ли ги няма(!!!!), Великият Братски Британски Народ има доста практичен подход към всичко, и нищо чудно предприетият сега също да се окаже по-ефективен - т.е. да се придобие естествен имунитет, а вече хората с разклатено здраве и уязвими да се лекуват.

    Затова, може и да изглежда рисковано, то придобиването на естествен имунитет е начинът, по който човечеството е преодоляло много по-опасни ситуации, с които се е сблъсквало.

    Именно този техен практичен подход им е позволил през вековете да контролират пряко и косвено огромна част от света - и като територия (вкл. суровини), и като население (вкл. налагане по почти естествен начин своя език.) Това продължава и днес - вкл. с пряк контрол на едни от най-невралгичните финансови чакри на света - офшорите - сигурно едно 90% са техни.

    Тук отново да се обърне внимание и на т.нар. професионален спорт, който разсейва целокупното население на света и го кара да виси пред екраните денонощно. Масов спорт, това е решението, със задължително безплатно ползване на спортни съоръжения.

    Не като сега, другаде не знам как е, направили стадиони, басейни, кортове, не знам какво си и държавите/общините дерат някакви баснословни "входове", възпирайки използването на съоръженията. И без това се дерат непоносими данъци, такси, акцизи и каквото ти дойде на ума - да отиват и за масовия спорт.
    Че днешното поколение, особено младото - ми то кекаво, хилаво, цял ден цъка на компютри и телефони, слънце не го е пекло, дъжд не го е къпал, вятър не е бръскал, кал не е видяло. Огромната част от хората са направени канцеларисти - цял ден седят, блеят баирите и никаква или минимална физическа активност.

    Затова трябва да се подходи, че т.нар. професионален спорт е про-болестен, тук и про-короно-вирусен, про-грипен и про-вредоносен - и със съответните мерки и теглилки да се върви към неговото отмиране, за сметка на масовия спорт и отдих.
    Професионалният спорт и т.нар. услуги в обществото са едни от най про-болествотворните бичове на нашето време!

    Малко утопично може да звучат тия редове! :)

  35. 35 Профил на ~*~
    ~*~
    Рейтинг: 1363 Разстроено

    До коментар [#4] от "blagoj": Абсолютно! Те имат най-адекватната реакция в момента, колкото и жестоко да звучи това. Сегашните мерки на останалите държави са много закъснели. Те вероятно щяха да помогнат, ако бяха въведени още януари, сега вече е късно.

  36. 36 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    До коментар [#32] от "realguru":

    Тези проценти и статистики произлизат от регистрираните и записани случаи на заболели. Голяма част от хората, могат да го изкарат на крак, дори и да не разберат, че са го имали. Не всички ще се тръшнат на легло и не всички ще имат такива страшни усложнения.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  37. 37 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    До коментар [#35] от "~*~":

    Нали тогова на Шипка всичко беше спокойно, грипеновият вирусолог заяви, че щамът е безопасен...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  38. 38 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Не мислех, че ще го кажа някога, но браво на Борис Джонсън.
    Стратегията на Великобритания за момента ми изглежда най-правилна.
    Изолираш тотално възрастните хора, които са най-застрашени, и които като група същевременно са най-малко мобилни.
    По този начин ограничаваш натиска върху здравната система, и имаш някакъв ясен план.
    Нашенските (а и на повечето европейски държави) "стратегии" изглеждат, меко казано, смешни.
    Един месец извънредно положение... А после? Още един месец? Една година?
    Някой изобщо прави ли си сметка, какво ще се случи, ако месец, два.. година... единствената грижа на активното население е да не мърда никъде и да не прави нищо, за да не се разболее?

  39. 39 Профил на Барба-Ганьос-Тулуп
    Барба-Ганьос-Тулуп
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Обвиняват правителството на Великобритания, че не мисли за населението, но може да се окаже че постъпват по-добре. Вместо да налагат пълни ограничения на хората мобилизират индустрията за производство на медицинска апаратура както по време на война се произвежда оръжие. Например на Ролс Ролйс е възложено да започва производство на апарати за вентилация на белите дробове. Плановете им са да изолират напълно хората над 70 години - останалите трябва да преболедуват. Ако така или иначе това се случи навсякъде по света те ще излезнат по-бързо бързо от епидемията и по-силни.
    —цитат от коментар 4 на blagoj


    Съгласен съм! Англи ш и Русия (все още) не са затворили училищата поради селдната логика. Смятат, че децата са най- ниско рисоковият фактор и предпочитат да оставаят нещата така. Дори и да се раболеят, бързо да го прекарат.

  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#36] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Този модел приема че само 20% от болните ще имат нужда от легло и само 5% от обдишване. Което значи че 80% няма да стъпят в болница. Точно както казваш ти.

  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#38] от "Yotce":


    Наивно е да мислиш, че УК няма да стигнат пак до там. В момента в който почнат да ти умират роднини, приятели или колеги или пък се излекуват но дишат като Дарт Вейдър ще настане неуписуема паника.

  42. 42 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Хммм ... ако имам възможност бих попитал тези от „Гардиън“, как ще опазят от заразяване останалите 20% или до тогава ще внесат скафандри от НАСА за да изолират незаразените или.... в Англия ще останат само само тези, които са на възраст до 50 години?
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  43. 43 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#39] от "Иво Станчев":

    Те хубаво бързо ще го прекарат, но много бързо ще заразят и родителите си. Щото там са 20-30 деца в една стая. Едно да кихне и 30% са прихванали.

  44. 44 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Лошото е, че ще заразят и българите, както е тръгнало
    —цитат от коментар 1 на wmi30642206


    Явно не сте разбрали смисъла на статията - вирусът няма да изчезне, докато всички хора не изградят имунитет.

  45. 45 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Някои правителства имат различно виждане по отношение на необходимите мерки и британците са едно от тях. По-редно е да се каже, че те планират да се заразят до около 80%. По тази причина и мерките, които вземат, съответстват на целта. Има вирусолози, които смятат, че така е по-правилно и че жестоките ограничения в Китай само са замели проблема под килима.

    http://rodenivbg.com
  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#24] от "DDR":

    Защото Баце казА, че се връщали. ;)

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8462 Неутрално

    По-важно е, колко ще се излекуват.

  48. 48 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    По време на Първата световна война от грип са умрели повече хора, отколкото са убитите във войната. Предполагам, че оцелелите са развили имунитет, който се е предал и на потомците им.
    Може и сега да се случи същото, нещата са непредсказуеми.

  49. 49 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Този модел прилича на строените пехотинци в атака преди ПСВ.
    В плътни редици бавно срещу врага...

    Обикновеният вирус върлува месец- два и отшумява. Ами ако и с този е така? По-дълъг опит има само в Китай. Отшумяването го отдават на драконовските мерки. Ами ако наистина след 40 дни вирусът отслабва?
    Колко хора ще има болни във Великобритания след 30 дни?

  50. 50 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    ... ако имам възможност бих попитал тези от „Гардиън“, как ще опазят от заразяване останалите 20%...
    —цитат от коментар 42 на робин от Крузо


    И защо "Гардиън" трябва да ти отговаря на този (или на който и да било друг) въпрос?

  51. 51 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#4] от "blagoj":

    Не плямпай глупости.Имаме общо 5000 апарата, за 65 млн население..Или мислиш, че вируса ще изчака, докато нашите се снабдят с нужните количества?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  52. 52 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3270 Любопитно

    [quote#28:"БМЗ"][/quote]

    А защо да ги съкратят от работа?
    После, ако са на трудов договор съкращението става по определени правила (не от днес за утре) и се изплаща обезщетение. След като ги съкратят отиват на трудовата борса, която в зависимост от страната и как е прекратен трудовият договор (а в случая ще е по вина на работодателят) се получава обезщетение за безработен което е дин не лош процент от реалната заплата получавана и се внасят здравни и социални осигуровки на база средна заплата за страната и бранша. Хората си мат здравни осигуровки, местожителство и всички останали права, и съдбата им ще е като на всички съкратени местни граждани. Та не виждам особени причини да се прибират, освен ако не са работили на черно или са решили да умрат в БГ.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  53. 53 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#45] от "Royal Ranger":

    Съответстват, дръжки..Можеш ли да изредиш кои мерки точно съответстват на малоумната политика на Джонсън и компания?!Вчера Хенкок пелтечеше и се беше насрал от страх..На въпрос какво препоръчват, вика да си мием ръцете..Имбецил!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  54. 54 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#21] от "balgariez":
    Щастливи сме, че ни осени с мъдростта си.

  55. 55 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    Явно "стратегиите" по света са две:

    1. Пълна изолация и тотално икономическо фиаско с неясна продължителност (защото ако нямаш имунитет, трябва да се изолираш така до края на живота си, или ако някой не измисли ваксина - след 1-2 години, може би...)

    2. Преболедуване на населението, за което няма значителна опасност от фатален край (със съответното придобиване на естествена защита) и изолация само на хора, които са действително застрашени.

    Британците са тръгнали по втория път, при това изцяло водени от възгледите (колкото и да са нелицеприятни да са те) на техните учени. Ние се водим от внезапните разсъждения на политиците и от паниката си... Да видим кой ли ще е правият!?!?

  56. 56 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 620 Неутрално
  57. 57 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Съответстват, дръжки..Можеш ли да изредиш кои мерки точно съответстват на малоумната политика на Джонсън и компания?!Вчера Хенкок пелтечеше и се беше насрал от страх..На въпрос какво препоръчват, вика да си мием ръцете..Имбецил!
    —цитат от коментар 53 на Noise


    Ами например да не се затварят учебните заведения на Острова. Доколкото ми е известно, все още е така.

    http://rodenivbg.com
  58. 58 Профил на Барба-Ганьос-Тулуп
    Барба-Ганьос-Тулуп
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Хммм ... ако имам възможност бих попитал тези от „Гардиън“, как ще опазят от заразяване останалите 20% или до тогава ще внесат скафандри от НАСА за да изолират незаразените или.... в Англия ще останат само само тези, които са на възраст до 50 години?Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
    —цитат от коментар 42 на робин от Крузо


    Явно не сте разбрали защо се прави. Идеята е да се средоточат върху опазвнето на най застрашените и рискови групи.

  59. 59 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#55] от "Kosta Delev":

    В Англия се стараят да съсдадат т.нар herd immune . Изолират най-уязвимите 70+ годишните за 4 месеца! Надяват се през това време останалите да преминат вируса и да се създаде стадния имунитет. На теория работи, но.....

  60. 60 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#36] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ти май èтеш и не разбираш или не можеш да смяташ!

    pastor
  61. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2057 Разстроено

    До коментар [#10] от "gorodetski":

    Важното е не само дали 80 процента от населението ще се заразят, а за колко време ще стане това. При ограничен брой лекари, сестри, легла в интензивните отделения (необходими за 5-6% от заразените) и вентилатори, ако много хора в рисковите групи са болни едновременно, за едни ще имат за други- не. Така е сега в Италия...

  62. 62 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7276 Неутрално

    Стриктна хигиена и висока дисциплина - това трябва да е нашият отговор на вируса

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  63. 63 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Доста смел ход от страна на Борис Джонсън. И пак ще се окаже най-хитър:
    - нито ще попречи на икономиката си,
    - нито развитието и ОТМИНАВАНЕТО на болестта в ЮК като глобална картина (заразени-оздравели-починали) ще е по-различно от останалата Европа (която бая ще поубие икономиката си).

  64. 64 Профил на wmi30642206
    wmi30642206
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Явно не сте разбрали смисъла на статията - вирусът няма да изчезне, докато всички хора не изградят имунитет.
    —цитат от коментар 44 на Лео


    Явно не си разбрал смисъла на коментара - на никой не му пука за глупавите британски теории и експериментите върху собствения им народ, лошото е, че ще засегнат и България (поради това, че е разграден двор и все още пуска британски туристи).

  65. 65 Профил на anlazar
    anlazar
    Рейтинг: 612 Неутрално

    И в "малоумна" ЮК-1300 заболели,а в карантинните Италия и Испания-32000.Що така,бе,Миме?Да не би да не трябват паника и карантини?

  66. 66 Профил на dv r
    dv r
    Рейтинг: 516 Неутрално

    На теория ОК, ама как ще постигнат този ТОТАЛНА изолация на рисковите групи? Учителки възрастни нямат ли? Те баби и дядовци, възрастни родители нямат ли?
    Ако всички останали са вирусоносители, няма начин да не заразят и тях.
    А ниските цифри заболели УК го постигна по най-лесният начин, не тестват никого.

    За мен основната цел сега би трябвало да е създаване на бърз и евтин тест за вируса, и да се изолират вече заболелите. Ваксина скоро няма да има. И да се направи нещо по въпроса с липсващите маски и дезинфектанти.

  67. 67 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":
    Щото там са 20-30 деца в една стая
    >>>> Има и по някой и друг даскал в стаята , обикновено не в първа младост и с амортизирано здраве...ама тях кой ги брои за хора изобщо.

  68. 68 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Ще се види тепърва дали английският подход има ефект. За мен таргетирани мерки към изолацията на най-уязвимите е адекватна. Какво мислите, че тук като се наврем като мишки за 2-3 седмици и няма къде да отидем ще се оправят нещата? Не, ще има още заразени, още жертви, само икономиката ще страда. Така или иначе 80% от всички ще се заразят. Джонсън действа добре като ще изолира над 70 годишните. За съжаление рискът за сериозни усложнения съществува и за 50-60 годишните. По-младите , особено тези до 40 и децата би трябвало мнозинството да го изкарат като нормален грип, а някои и без симптоми.

  69. 69 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Ще се види тепърва дали английският подход има ефект. За мен таргетирани мерки към изолацията на най-уязвимите е адекватна. Какво мислите, че тук като се наврем като мишки за 2-3 седмици и няма къде да отидем ще се оправят нещата? Не, ще има още заразени, още жертви, само икономиката ще страда. Така или иначе 80% от всички ще се заразят. Джонсън действа добре като ще изолира над 70 годишните. За съжаление рискът за сериозни усложнения съществува и за 50-60 годишните. По-младите , особено тези до 40 и децата би трябвало мнозинството да го изкарат като нормален грип, а някои и без симптоми.

  70. 70 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Те от англичаните, 50% не знаят че чинийте и приборите се мият с препарати, ма имат пък и имунитет от това. Та са свикнали и по малко боледуват от грипове.

  71. 71 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Съмнявам се, че извънредното положение тук ще спаси нещата. Може да ги забави и дори да ги усложни, защото - ок, в резултат броят на заразените да допуснем, че е нисък. Но това извънредно положение не може да продължи вечно. След месец излизаме от извънредно положение и - бум, настъпва пикът на епидемията, масово изпопадане, колабиране на здравнтата система, икономически срив. Или може би цяла година трябва да седим вкъащи и да ядем трева?

  72. 72 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Времето ще покаже кой е крив и кой - прав. Поведението на британците в момента е като на българите - масово презапасяване. И тук пометоха тоалетната хартия:). С мойте първи смени почти нищо не мога да си купя.

    rock n' roll is king!
  73. 73 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#65] от "anlazar":

    Щото не се правят тестове.Изрично е упоменато в инструкциите.Стойте 7 дни в къщи, тестове не са нужни.Та така, Миме..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  74. 74 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#57] от "Royal Ranger":

    Тоест, взели са мерки да заразят 80% от населението?Ми то не са нужни особени мерки.А дали е умно да заразиш 80% от населението, по горе долу едно и също време, при положение, че имаш 65 млн население и 5000 апарата .

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  75. 75 Профил на wmi30642206
    wmi30642206
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#71] от "waterfall":

    Извънредните мерки требва да останат и дори да се затегнат докато здравната система не бъде напълно готова да поеме всички болни с усложнения. След това мерките може да се олабят, но не прекалено, поне докато не се открие ваксина.

  76. 76 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Разстроено

    Нда... Нещата очевидно са оставени на самотек. "Мъдро"! Типично по джонсъновски!
    Никой не знае какво точно и на кого ще причини вирусът, но Борис вече си е оплел кошницата, хаха... Има "план" - да съобрази броя на населението с малките възможности на NHS. Хаосът и ужасът, които ще настъпят скоро при такава стратегия, няма да са в плана, нито някой ще пита кой от какво е болен. В следващото си решение правителството трябва да се погрижи за нови морги и гробищни парцели, опасявам се. Лято иде.
    Безхаберник пълен.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  77. 77 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Право куме в очите! В опитите си Да не се всява паника тази истина се крие. Истината че почти всеки ще се зарази от този вирус. Сега си представете двата възможни крайни сценарии. Първият е сегашните опити за забавяне на разпространението. Всеки си стои в къщи за година, фабриките спират, производството затихва, животът крета, крета. Вторият противоположен сценарий, всички хващаме вируса, който има имунитеТ има, който не си отива сега вместо след три месеца или година. И третия сценарий е нещо по средата.

  78. 78 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Оказва се, че изолацията и данните от заразата в Китай дават основание да се предположи, че изграждаме имунитет. Ако не изграждахме, болните нямаше да намаляват толкова бързо. Това кара британците, а неявно и немците (помните Меркел с онези 70%) да считат, че стадото ще изгради имунната система. Просто различен подход от други държави. В никакъв случай не е глупав. Въпрос на решение и преценка на лидерите.

  79. 79 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Право куме в очите! В опитите си Да не се всява паника тази истина се крие. Истината че почти всеки ще се зарази от този вирус. Сега си представете двата възможни крайни сценарии. Първият е сегашните опити за забавяне на разпространението. Всеки си стои в къщи за година, фабриките спират, производството затихва, животът крета, крета. Вторият противоположен сценарий, всички хващаме вируса, който има имунитеТ има, който не си отива сега вместо след три месеца или година. И третия сценарий е нещо по средата.
    —цитат от коментар 77 на Таралеж


    Явно не си разбрал, че за този вирус имунитет не се изгражда. Има и заразени втори път. Самата имунна система ни убива в опитите си да се защити. Вземи прочети нещо за мембраните на клетката, кислорода, въглеродния двуокис и ще разбереш защо се мре и от какво.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  80. 80 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Логиката на изолацията е проста - ограничава се разпространението и самовъозпроизвеждането на вируса. Доказа се, че става светкавично и дълго, до седмици, се задържа по повърхности даже при неблагоприятно време. С предприетите в повечето държави мерки се цели не само предпазване на здравната система - намалява се възможността той да мутира в неблагоприятна посока. И пак казвам, имунната ни система е объркана и затова се презастрахова, тоест прави мембраната на клетката по-плътна, отколкото е съвместимо с живота. При някои рискови групи - болни, възрастни и т.н., имунната система е убиецът, не вирусът. Затова няма лекарства, а антибиотиците са безсилни. Даже на рентгеновата снимка може да се различат петната от ковид-19. Те не са бели, а сиви.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  81. 81 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Логиката на изолацията е проста - ограничава се разпространението и самовъозпроизвеждането на вируса. Доказа се, че става светкавично и дълго, до седмици, се задържа по повърхности даже при неблагоприятно време. С предприетите в повечето държави мерки се цели не само предпазване на здравната система - намалява се възможността той да мутира в неблагоприятна посока. И пак казвам, имунната ни система е объркана и затова се презастрахова, тоест прави мембраната на клетката по-плътна, отколкото е съвместимо с живота. При някои рискови групи - болни, възрастни и т.н., имунната система е убиецът, не вирусът. Затова няма лекарства, а антибиотиците са безсилни. Даже на рентгеновата снимка може да се различат петната от ковид-19. Те не са бели, а сиви.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  82. 82 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Логиката на изолацията е проста - ограничава се разпространението и самовъозпроизвеждането на вируса. Доказа се, че става светкавично и дълго, до седмици, се задържа по повърхности даже при неблагоприятно време. С предприетите в повечето държави мерки се цели не само предпазване на здравната система - намалява се възможността той да мутира в неблагоприятна посока. И пак казвам, имунната ни система е объркана и затова се презастрахова, тоест прави мембраната на клетката по-плътна, отколкото е съвместимо с живота. При някои рискови групи - болни, възрастни и т.н., имунната система е убиецът, не вирусът. Затова няма лекарства, а антибиотиците са безсилни. Даже на рентгеновата снимка може да се различат петната от ковид-19. Те не са бели, а сиви.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  83. 83 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Весело

    Леле, с един удар - три коментара!

    И който не верва, да се запита защо при лечението са нужни кислородни апарати най-вече. Защото уплътнената клетъчна мембрана не допуска кислорода вътре, нито пък съумява да се отърве от въглеродния двуокис. Та не ми говорете за имунитет!

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  84. 84 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#83] от "Имоция":

    "Леле, с един удар - три коментара!"

    Това по Крайтън ли е? Я да видим кой скоро е препрочитал "Щамът Андромеда"?

  85. 85 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#84] от "gmbh":

    Ами не, не съм чела тази книга, нито съм гледала филм по нея. Гледам, слушам и чета за вируса (повече гледам и слушам, отколкото чета) от януари, от самото начало на епидемията. Мерките, които взе Китай, ми се видяха страшни. Тогава и аз си мислех, че това се дължи само на комунистическата им система и желанието да се покажат пред света. Когато почнаха да прибират хората от улиците, да изолират цели провинции, да оборудват стадиони и спортни зали с легла, да строят болници и да пръскат с препарати навсякъде, се замислих и си дадох сметка, че май това е нещо, с което нито парите, нито лекарствата могат да се преборят и оцелява навън з
    а дълго време. Когато умря младият китайски офталмолог, първо реших, че са го убили, а после ми стана ясно, че явно и младите не са застраховани - явно зависи какво количество вируси си успял да поемеш и възпроизведеш. Лицата на хората от СЗО по телевизията бяха изопнати и уплашени, но адмирираха усилията на Китай и начина, по който се опитват да спрат разпространението.
    Та така... просто мисля, за разлика от други, които само четат.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  86. 86 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#85] от "Имоция":

    "Та така... просто мисля, за разлика от други, които само четат.

    Има и други, мислят без да четат. Трети, вярвят на всичко прочетено. А четвърти вярват само на техните си мисли.
    Едно е сигурно, все още достоверната информация е оскъдна и често си противоречи.
    Успех в мисленето.

  87. 87 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#86] от "gmbh":

    За мен логиката и математическият модел дават най-достоверната информация, особено когато всички признават, че борбата е срещу нещо ново и най-вече непознато. Никакви теории на конспирацията няма. Всеки да си прави сметката в какво да вярва, какво да чете и какво да си мисли.
    Не вярвам на числата за болни, заразени и починали, идващи от Китай или откъдето и да било другаде, но моделът може да ти даде тенденция и почва за размисъл. Щом всички държави, даже най-богатите, се опасяват, че няма да им стигнат лекарства, маски, защитни облекла и кислородни апарати и най-вече доктори, лаборатории, персонал и вземат крути мерки за изолация, значи заразата е навсякъде и засяга милиони, не стотици хиляди. Ако в такова време постъпваш като Джонсън, значи наистина си или тъп, или убиец.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  88. 88 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    Засега на Острова се кара либерално!

  89. 89 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#87] от "Имоция":

    "Ако в такова време постъпваш като Джонсън, значи наистина си или тъп, или убиец."

    За Джонсън съм съгласен и по никакъв повод не съм защитавал малоумието му. В този случай пък съвсем.
    Няма какво да си преглеждам коментариите. Няма нито един против предприеманите мерки(дори и драстични) срещу Covid- 19.
    Темата беше, кой какво четял и какво мислел и за четящите без да мислят.

  90. 90 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#87] от "Имоция":"Ако в такова време постъпваш като Джонсън, значи наистина си или тъп, или убиец."За Джонсън съм съгласен и по никакъв повод не съм защитавал малоумието му. В този случай пък съвсем.Няма какво да си преглеждам коментариите. Няма нито един против предприеманите мерки(дори и драстични) срещу Covid- 19.Темата беше, кой какво четял и какво мислел и за четящите без да мислят.
    —цитат от коментар 89 на gmbh


    Темата беше друга. Стори ми се, че опонираш на казаното от мен за имунитета, който евентуално ще се изгради срещу този вирус. Засега взорът надежда не види, поне такива са изявленията на специалистите, а аз определено не съм такъв. Този от линка - също, но поне е писал с чувство за хумор.
    https://www.forbes.com/sites/brucelee/2020/03/15/can-you-get-infected-by-coronavirus-twice-how-does-covid-19-immunity-work/ #7c6d22a75c0f

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK