Европейците ще ползват "Нетфликс" и "Ютюб" с по-лошо качество заради коронавируса

Европейците ще ползват "Нетфликс" и "Ютюб" с по-лошо качество заради коронавируса

© Associated Press



Американските платформи "Нетфликс", "Ютюб" и "Амазон прайм" ще намалят качеството на стрийминг услугата си в Европа, за да не създават проблеми с трафика на континента. Подробностите за тази промяна са малко, но тя предполага, че е възможно да има забавяния, а изображението да е по-лошо качество.


За "Нетфликс" съобщиха Би Би Си и "Ройтерс", както и специализирани технологични издания. Малко след това "Ройтерс" обяви, че "Ютюб" е втората компания, която ще направи това по искане на Европейската комисия.


Призивът от еврокомисаря Тиери Бретон бе стрийминг платформите да намалят качеството на сигнала си, за да се избегнат смущения в момент, когато коронавирусът оставя стотици милиони жители по домовете им и работата от разстояние върви ръка за ръка с по-голямо потребление на видеосъдържание в свободното време.




"Нетфликс" намалява сигнала така, че да свие трафика в европейските си мрежи с 25%. Мярката ще е в сила 30 дни и според компанията няма да се отрази драстично на преживяването на потребителите, макар използването на по-малко данни при стрийминга да предполага качеството на изображението да се влоши.


"Ютюб" потвърди, че въпреки малкото пикови ситуации в потреблението, наблюдавани в последните дни, приема решението, за да бъде минимализирано напрежението върху системата. За "Ютюб" това означава, че резолюцията, достъпна за потребителите в Европа, ще е единствено стандартна, но не и висока.


Стандартната резолюция предполага, че за около час трафикът може да достигне 1 гигабайт, високата - 3 гигабайта. 4К, където качеството е още по-добро (заради броя пиксели) и която е достъпна за част от продукцията на "Нетфликс", е още по-натоварваща.


Срив на интернет е хипотеза, която се появи сред експерти в Европа в последно време. Макар такъв сценарий засега да изглежда далеч, един от най-големите телекоми "Водафон" съобщи, че потреблението на интернет е нараснало с 50% тази седмица. Изпълнителният директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг заяви, че платформата също засича голям скок в трафика. По думите му пиковете обикновено са около Нова година, но сега увеличението е значително по-голямо.


Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика "Новини без коронавирус".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK