Ранното падане на ограниченията ще доведе бързо втора вълна заразявания с коронавирус

Ранното падане на ограниченията ще доведе бързо втора вълна заразявания с коронавирус

© Stringer, REUTERS



По-дълъг период на затворени образователни институции и бизнеси може да забави втората вълна заразявания с коронавируса в Китай. Това твърди изследване, публикувано в авторитетния журнал The Lancet, което призовава останалата част от света да се замисли за това.


Продължилите два месеца мерки за сдържане в Ухан дадоха резултат, но ако продължат и през април, те биха изтласкали евентуална втора вълна на зарази по-късно през годината. Това би дало на здравните служби време да се възстановят.


"Сега градът трябва да внимава да не би да вдигне мерките за физическа дистанция прекалено рано, защото това би довело до втори ранен пик в броя на заразените", коментира Киша Прем от Лондонската школа по хигиена и тропическа медицина (LSHTM), която е сред авторите на изследването.




Те са използвали матемaтически модел, за да симулират резултатите от поддържането на по-строгите мерки или разхлабването им в 11-милионния Ухан. Ако те бъдат вдигнати сега, втората вълна инфекции ще се прояви в края на август, показват резултатите. Но продължаването им и през април ще отложи пика до октомври.


"Резултатите няма да изглеждат по същия начин в друга държава", коментира Янг Лю, който също е сред авторите на изследването. "Но едно нещо е валидно навсякъде: мерките за физическа дистанция са много полезни и трябва да се вдигат внимателно, за да се избегнат последващи вълни на заразата ако те идват прекалено бързо, здравните системи ще изнемогват."


Генералният директор на СЗО Тедрос Аданом Гебрейесус изрази същия възглед по-рано тази седмица. "Последното нещо, от което всяка държава се нуждае, е да отвори училищата и бизнесите, само за да ги затвори отново", каза той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 557 Неутрално

    А икономиката какво ще я правим, и тя ли отива в крематориума?
    Бюджетните търтеи нали са на държавна заплатка, която им тече
    и в момента, какво им пука за някаква си икономика.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  2. 2 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Китай трябва да бъде наказан за това биологично оръжие с което отрови целият свят.

  3. 3 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Опустошената икономика ще бъде много по-голям проблем от корона вируса.

  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3979 Неутрално

    "Продължилите два месеца мерки за сдържане в Ухан дадоха резултат, но ако продължат и през април, те биха изтласкали евентуална втора вълна на зарази по-късно през годината. Това би дало на здравните служби време да се възстановят."

    Всички знаем, че мерките, които се вземат, имат една основна цел: да облекчат натиска на заразените върху здравната система, която е напълно неподготвена за подобен катаклизъм, да избегнем сценария на Италия, където военни камиони извозват труповете на заразените и гледката е потресаваща ! По - добре удължаване срока им, даване възможност на екипите от учени, лекари, вирусолози да си свършат работата с изнамирането на ваксина за китайския вирус, отколкото лекомислено да си кажем, че " най - лошото" е преминало и само след седмица - две да се окажем в положението на Турия с безконтролно увеличаващ се брой на заразените, без възможност да им предложим най - елементарна лекарска грижа - легло, медикаменти, грижи при усложнения и пневмония !!!!

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Весело

    Китай трябва да бъде наказан за това биологично оръжие с което отрови целият свят.
    —цитат от коментар 2 на stanislavdi


    Ми накажи ги. Можеш да спреш да купуваш китайски стоки още днес.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1196 Весело

    "Те са използвали матемaтически модел, за да симулират резултатите от поддържането на по-строгите мерки или разхлабването им в 11-милионния Ухан. Ако те бъдат вдигнати сега, втората вълна инфекции ще се прояви в края на август..."

    Това ми прилича на математическия модел, според който, тъй като Луната сега се отдалечава от Земята, то преди 65 млн. години е летяла на три метра от нея. Това обяснява изчезването на динозаврите, или поне на по високите...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 7 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    И кво истината е една както и да я пудрят.
    Този вирус ще ни лашка докато ни излашка поне две трети.
    И после ще се броим окончателно.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  8. 8 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4026 Неутрално

    Ограниченията да се спазват съвестно и икономиката може да работи макар и в постепенен режим , въпрос на съвестно поведение на всеки .

  9. 9 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Е в Китай бяха отворили 600 кина преди няколко дни и сега пак ги затвориха. И там не са цъфнали

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Любопитно

    До коментар [#8] от "Николай Бучков":

    Половинчатите мерки няма да помогнат, а пълната карантина дори теоретично е невъзможна. И сега?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  11. 11 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    СЗО и подобни на нея организации приоритизират здравето и състоянието на здравната система преди всичко. Техните мерки могат със сигурност да ви предпазят от корона вируса, но от тях няма да има много полза, ако по улиците настане анархия и вие няма какво да ядете, след половина година спазване на "социална дистанция".

  12. 12 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Балансът е много труден. Необходимо е да си даваме сметка, че икономическият срив също се измерва в загубени човешки животи. По малко пари в здравеопазването, по малко разходи за превенция, лекарства, апаратура, квалификация, медицински персонал, животоспасяващи операции. Мисля че е време с кризата да се заемат хора с известно понятие от математика.

  13. 13 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":

    А не е ли по-добре хибридна политика, рисковата група под карантина,
    а останалите на работа, че трябва да ядат и да плащат сметки?

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Как можеш да развиваш анализи на база данни, подадени от Китай? Консенсусното мнение е, че китайската "статистика" е чиста проба сткъмистика.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  15. 15 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Колкото и да реват подопашниците и червените им колежки в парламента, не трябва да има ранно от падане на ограниченията. Иначе пак ще си минем през вълната от заразени и напразно ще са били ограниченията и лишенията досега.

  16. 16 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Ограниченията да се спазват съвестно и икономиката може да работи макар и в постепенен режим , въпрос на съвестно поведение на всеки .
    —цитат от коментар 8 на Николай Бучков


    Мале кви неща пишеш.
    Две трети от икономиката се създава от движението към работата не от самата работа.
    Ставаш купуваш си кафе цигари палиш москвето зареждаш бензин или купуваш билет.
    На работа баница боза обет кафета тръгваш си пазар бира трето пето и се прибираш.
    А седа цялата тази верига я няма.
    А като я няма нея няма и кой да купува това дето ти ще го изчукаш пробиеш или завариш.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  17. 17 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 356 Неутрално

    А икономиката какво ще я правим, и тя ли отива в крематориума?Бюджетните търтеи нали са на държавна заплатка, която им течеи в момента, какво им пука за някаква си икономика.
    —цитат от коментар 1 на dream_er


    Ако всички се разболеят и икономиката и обществото и държавата и всичко отива там.

  18. 18 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Опустошената икономика ще бъде много по-голям проблем от корона вируса.
    —цитат от коментар 3 на atropin


    Да, но това следствие е неизбежно. Интересно защо си мсилите, че ако не се вземат никакви мерки, няма ограничения и карантини, нещата ще са по-добре????

    Напротив, по-зле ще стане като се разболеят всички наведнъж. Здравната система ще рухне, бюджета ще рухне, икономиката ще рухне, няма да има кой да работи и потребява, няма да има даже кой да погребва умрелите.

  19. 19 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#17] от "Червен дисибар":

    Над 80% от заразените нямат никакви или много леки симптоми. Много
    вече са го прекарали без да знаят.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  20. 20 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 356 Неутрално

    [quote#16:"dedoliben"][/quote]

    Глупости, кафето и сандвича са някакви промили от икономиката. "движението към работата" май асс

  21. 21 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#1] от "dream_er": Не говори тъй за тиквения електорат!)

  22. 22 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Ограниченията да се спазват съвестно и икономиката може да работи макар и в постепенен режим , въпрос на съвестно поведение на всеки .
    —цитат от коментар 8 на Николай Бучков


    Ти нароса нов икономически термин"постепенен режим" ")
    а би ли обяснил това понятие ?
    Как - постепенно ли ще гинат фабриките , или ще има "въпрос на съвест " кога да им дъхнат свещичката ?
    Осъзнаваш ли каква глупост си написал или да ти обяснявам по-бавно???

  23. 23 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Няма как това да продължи с години. Без ваксина, лекарство или развит имунитет, винаги ще има риск за завръщане на вируса. Ще трябва да направим избор - вирус или глад и безредици.

  24. 24 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Е в Китай бяха отворили 600 кина преди няколко дни и сега пак ги затвориха. И там не са цъфнали
    —цитат от коментар 9 на karatista


    Затвориха ги , щото нема ора!

  25. 25 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    да си кажат специалистите по тоя въпрос. но и аз не съм от вярващите на каквото и да било с китайски прозиход.
    ще намали освен това приходите в българската хазна от глоби на разхождащи се в парковете. тази смешна държавица, в която най-големият проблем е че голямата част от населението подкрепя дебилните мерки на управляващите. дневник някак пропусна да пише и за вътршните ктп-та, и за опашките да излезеш от града в собствената си кола и за глобите на граждани, които се разхождат в парка без да вредят никому - в размер 2500 евро!

  26. 26 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#12] от "Whoops":

    Ако сега и математици земат да дават акъл за медицина я вапцахме :)
    Достатъчно ни е коремен хирург да обяснява вирусулогия, видяхме докъде я докара.
    Още няколко седмици и хората ще мрат по улиците от всичко друго , но не и от "корона вирус" което е успех за НОЩ.
    Вече нема бял ден да видим от тех...

  27. 27 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Как можеш да развиваш анализи на база данни, подадени от Китай? Консенсусното мнение е, че китайската "статистика" е чиста проба сткъмистика.
    —цитат от коментар 14 на cinik


    Да, обаче сега ни се набива "Китай дарил консумативи", Китай изпратил лекари", "Китай има опит", а не се говори че основната причина за бума е прикриването за един месец на проблема от страна на ККП, както и не малката вероятност вирусът да е 'изтърван' от някоя изследователска лаборатория там.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  28. 28 Профил на iradev
    iradev
    Рейтинг: 504 Неутрално

    И да паднат ограниченията от карантината, не мисля, че през следващите месеци ресторанти, заведения, кина, театри и молове ще имат кой знае колко
    клиенти. Така, че за заетите в тази сфера на услугите нещата ще са най-зле.
    Въобще, слогана "Останете си в къщи" ще властва още дълго време, за съжаление.

  29. 29 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    [quote#16:"dedoliben"][/quote]

    Така си е обаче трябва да се избере момента когато и как да се олабят рестрикциите, защото ако се заформи нов пик на заболелите, се връщаме директно назад.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  30. 30 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":

    Хубаво, намаляваме натиска... И?
    В момента имаме 90 човека хоспитализирани, и от щаба постоянно тръбят, колко претоварена е здравната система покрай еподемията.

  31. 31 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#16:"dedoliben"]
    —цитат от коментар 20 на Червен дисибар
    Глупости, кафето и сандвича са някакви промили от икономиката. "движението към работата" май асс[/quote]
    Да , глупости са, че 80% от икономиката е услуги.
    Толкова ви е понятието за макроикономика, колкото маймуна разбира от компютри .
    Мисълта ми беше за "калашник" ама...виждали ли сте маймуна с "калашник"?

    То затва по тошово време умря магарето 3 пъти , щото се тежко машиностроене и металургия градяхме. Изградихме ги за 45 г, та прокопсахме

  32. 32 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#20] от "Червен дисибар":

    И ти си на някаква държавна службица предполагам? В живота си някога правил си някакъв бизнес, пък било то и дребна търговия?

  33. 33 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nil satis nisi optimum":

    Не разбирам как може да изръсите такава глупост. Но още повече не разбирам как може да имате 12 плюса.

  34. 34 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1500 Весело

    До коментар [#2] от "stanislavdi":

    А,моля, моля, в китай само произвеждат по американски патенти,и изнасят в цял свят! Та, вчера гледах един стар филм, в който частна американска фирма правеше ядрени оръжия, но така, че да изглеждат като направени от арабите!

  35. 35 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#27] от "zz_s":

    Ми, то въпроса е, къде е това там!?

  36. 36 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Община Виена вчера съобщи, че заради високата отговорност и дисциплинираност на гражданите, ще разхлаби мерките и ще позволи излизане и дори отваряне на магазини, различни от хранителни, аптеки и дрогерии. Разбира се, при спазване на дистанция. Това е пътят, ама не знам как ще докараме дисциплината по нашите ширини.

  37. 37 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#26] от "amanotwas":

    след още няколко седмици ,дали ще мреш от корона или от друго ,няма да има значение ,защото медиците ги няма , няма и желаещи да си рискуват живота за нищо ,защото тук един медик е приравнен във финансово отношение с чистачка на тоалетна в мола , та затова е спорно кой и какво ще стане .

  38. 38 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    Четете заглавието...няколко пъти и осмисляйте...

  39. 39 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#18:"Червен дисибар"][/quote]

    Да, но това следствие е неизбежно. Интересно защо си мсилите, че ако не се вземат никакви мерки, няма ограничения и карантини, нещата ще са по-добре????

    Напротив, по-зле ще стане като се разболеят всички наведнъж. Здравната система ще рухне, бюджета ще рухне, икономиката ще рухне, няма да има кой да работи и потребява, няма да има даже кой да погребва умрелите.
    --------------------------------------------
    всяка зима рухва икономиката, здравната система ръхва и всички мрът по улиците и военни камиони извозват трупите?
    Тва сериозно ли го мислите?
    С кво този вирус е по-различен от оня дето беше през 2002-2003?
    По различен от свински грип 2009?
    Някой досега да е обявявал военно положение , щото има грип?
    Ама за тази истерия , и то по цял свят, ще плащаме или ще плащате , тия дето оцелеете след мора.
    Та като умре промишленноста, тоще загине и пазара. И всички закопали сее в землянки и бункери , като разберете , че повече нема заявки за пица, щото не се правят а и няма кой да ги разнася, като огладнеете и потурсите храна, ще разберете , че вече я няма.
    Щото егоистите като вас призовават за всеобщя карантина , всички по домовете без право да мърдат, ама тия които це грижат за да не спре държавата , да бачкат и да кротъват.
    Щото вашия безценен живот е застрашен и некой требе да ви носи пица и бира пред вратата, за да не ви зарази, или Уйски и луканка, Кола и кафе....
    За да преживеете Апокалипсиса. Вие , другите да умиргат от квото си харесат, нали???
    Ма много сте хитрички пред мониторите и така уверено тракате по клавиатурите и всичко знаете....
    Да, ама не!

  40. 40 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#36] от "velvoofell":

    Страхът докарва дисциплината. Новините за хиляди умрели, камиони с трупове, смъртта - това прави хората внимателни, дори парализира мнозина. Предполагам това е и една от целите на медийното облъчване.

  41. 41 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    между другото обадиха се от Ухан дали да доставят заявеното оборудване
    което го стопираха преди време
    ми след като сме го платили да го товарят, но въпроса е къде може в момента да се поръча такова и се оказа че освен в Китай никъде поради разни "времеини" мерки

  42. 42 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#26] от "amanotwas":след още няколко седмици ,дали ще мреш от корона или от друго ,няма да има значение ,защото медиците ги няма , няма и желаещи да си рискуват живота за нищо ,защото тук един медик е приравнен във финансово отношение с чистачка на тоалетна в мола , та затова е спорно кой и какво ще стане .
    —цитат от коментар 37 на edin drugii


    Колко зима чистачка в МОЛ-а? 50 бона на месец?Като ги отворят и кандидатствам веднага.Дано ме огрее...
    Ти колко си мислиш зимат инженери , учители , да не изброявам професии и не споменавам полиция и армия, щото ...
    С какво дофторите са нещо повече от останалите? Да учили сте за нещо и го работите.
    А другите са лапали мухи ?
    Тяхната работа не е отговорна?
    Ми я си представи грешката на дежурен в АЕЦ!
    А сетихте се - имаше Чернобил , знаете какво се случва тогава.
    Сичката ви прескъпа и супер специална апаратура сами ли си я правите , в гаража след работа?
    Ма кат земат да ми се превъзнасят некви.....се сещам за един виц:
    "Кат са знам къф съм инженер, та ма е страх да ида на дохтор"

  43. 43 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1460 Весело

    Четете заглавието...няколко пъти и осмисляйте...
    —цитат от коментар 38 на Велков


    Благогодаря ти, Велков!
    Аз почнах от коментарите и, чак сега погледнах за какво става въпрос :)

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  44. 44 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#26] от "amanotwas":

    Математиката е част от инструментариума на всяка наука. Не е необходимо да са математици.

  45. 45 Профил на Don Quixote
    Don Quixote
    Рейтинг: 264 Неутрално

    При всички случаи е нужен баланс и разумен подход, но някак твърде рано се поуспокоихме, а всичко тепърва започва. Някои от вас изглежда не са наясно какво означава вълна от нови случаи. В Ломбардия вече не броят случаите на умрели у дома. В болниците в Мадрид са принудени да премахват вентилаторите на хора над 65 години и да ги упояват, за да умрат в спокойствие, просто защото нямат достатъчно капацитет да се спраявят с огромния брой новозаразени.

    Всички тези от вас, които не спират да мрънкат за мерките и апелирът към падане на ограниченията, вие въобще осъзнавате ли за каква трагедия става въпрос? Не искам да звучи мелодраматично, но говорим за исторически момент, който ще нанесе тежки травми върху цялото човечество. Трябва просто малко стоицизъм. Трябва да потърпим. От глад никой няма да умре, уверявам ви. Ще е трудно, всички ще обеднеем, да...гадно е, кофти е, но ако с това спасим дори един човешки живот, струва си. Говорим за живот, не за кредити, за сделки, за бизнес, а за човешки живот. Време е да се стегнем, да се доверим на експертите, а не да се тюхкаме и типично по български да си казваме "аз си знам най-добре" . Смъртта е най-голямото зло, не се подигравайте с нея.

  46. 46 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#45] от "Don Quixote":

    От глад наистина никой няма да умре, но хиляди ще умрат от инфаркт, защото не са потърсили навреме помощ, от рак защото са пропуснали профилактичен преглед, от инсулт защото джипито има 2000 пациенти и няма време за профилактика на кръвно налягане. От липса на лекарства, апаратура, персонал... И средната възраст на тези ще е под 80 години.

    Защо след 1989 година в България спадна продължителността на живота? Защо продължителността на живота е Африка е 60 години? Защото слаба икономика означава липса на ресурси в здравеопазването, което означава загубени човешки животи. Икономиката не е само да си купиш нова кола.

    Нещата са по сложни отколкото изглеждат на повърхността.

  47. 47 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3480 Любопитно

    Ограниченията да се спазват съвестно и икономиката може да работи макар и в постепенен режим , въпрос на съвестно поведение на всеки .
    —цитат от коментар 8 на Николай Бучков


    Вие онзи проф.Вучков ли сте, който ръсеше глупости със скорост на картечница?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  48. 48 Профил на Don Quixote
    Don Quixote
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#46] от "Whoops":
    Напълно съм съгласен, но още повече хора ще умрат от инфаркт, рак и прочее, ако се пренатовари здравната система в кратък срок и не може да им се окаже помощ - това, което мерките се опитват да предотварят. В крайна сетка в цяла Европа (с малки изключения) подходът е един и същ. Не става въпрос за принципната връзка икономика - здравеопазване, а за приотети в режим на криза.

  49. 49 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3480 Неутрално

    Нещата са по сложни отколкото изглеждат на повърхността.
    —цитат от коментар 46 на Whoops

    Нещата са по-сложни отколкото ги учат в школата в Симеоново.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  50. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3480 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":А не е ли по-добре хибридна политика, рисковата група под карантина,а останалите на работа, че трябва да ядат и да плащат сметки?
    —цитат от коментар 13 на dream_er


    Ще докараш Мутафчийски до инфаркт. Той си има теория в съавторство с Баце, тестовете трябва да се прилагат след пика на епидемията, за да се преброят прекаралите заразата. От все сърце им желая на тези двамцата да им се стовари някаква ама много сериозна болест. И лекаря да им каже "А, не си болен достатъчно още, като почнеш да приритваш чак тогава започвам лекуването".

    Нашите управници явно са решили да ни приложат експеримента за "стаден имунитет". никакво лекуване и който оцелее. Новото в сравнение с Джонсън е, че стадото е затворено в обора да не се мота, по-лесно е за пазене. Но то там е и мястото на всяко стадо. Впрочем самият Джонсън също бързо си затвори стадото, Баце трябва да го съди за плагиатство.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  51. 51 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#2] от "stanislavdi":
    Абсолютно подкрепям, тъкмо това си мислех и аз. Който е видял каква мърлявост и гнусотия е на пазара в Ухан, изобщо няма да се учуди, че коронавирусът се е пръкнал точно там.

  52. 52 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    трудно решение си е, реално трябва да има ваксина за да може живота напълно да се възстанови (в тоя смисъл нещо не се чуват анти-ваксърите откакто почна това, що някой от тях не напише сега, че ваксите са опасни и по-добре без тях ?!?)

    иначе основният извод е, че всички бизнеси трябва да мислят за възможности за дистанционна работа. Естествено това не е възможно навсякъде, но има много места където може, но не е направено - държавната администрация например

    трудовото законодателство също трябва да насърчава това - не само в условия на пандемия

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  53. 53 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    трудно решение си е, реално трябва да има ваксина за да може живота напълно да се възстанови (в тоя смисъл нещо не се чуват анти-ваксърите откакто почна това, що някой от тях не напише сега, че ваксите са опасни и по-добре без тях ?!?)

    иначе основният извод е, че всички бизнеси трябва да мислят за възможности за дистанционна работа. Естествено това не е възможно навсякъде, но има много места където може, но не е направено - държавната администрация например

    трудовото законодателство също трябва да насърчава това - не само в условия на пандемия

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7934 Неутрално

    Единственото спасение е по-скоро да измислят ваксина и лекарство за болните. Днес прочетох, че в четири държави почват ваксиниране на група от лекари и сестри с ваксина БЦЖ, която да активира имунната система срещу коронавируса. Това вече е пробвано срещу ракови заболявания. Първият опит стартира в Холандия с 1000 медицински работници. Дано да има положителни резултати.

  55. 55 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Направо да удължат карантината с толкова, колкото им трябва, за да завършат далаверите си.

  56. 56 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    Докато не се изчисти заразата, ограниченията не трябва да падат, но дори и след това трябва да се запазят такива към лица, пристигащи от други държави.

  57. 57 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Да се помисли за възстановяване на селските райони с цел осигуряване на храна. И разселване на населението по селата с цел работна ръка и деконцентрация. Като начало национализация на земята и аграрна реформа. Примерно по 500 дка на семейство и задължително овощни градини и зеленчукови култури на декар земя.Може градини и фермите за животни да са кооперативни. Банка и логистика съсобственост на фермерите. Това ще върне над милион млади добре платени хора по селата

  58. 58 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Така е в Австрия и Германия

  59. 59 Профил на Дебоя
    Дебоя
    Рейтинг: 451 Весело

    До коментар [#5] от "БМЗ":

    "Ми накажи ги. Можеш да спреш да купуваш китайски стоки още днес"

    Нека ме боли?! https://youtu.be/oRd4KKZSQbk

    Жив е той, жив е...
  60. 60 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#57] от "rexdog2004":

    Виждал си ти 500 дка, на снимка, явно ..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  61. 61 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Да се помисли за възстановяване на селските райони с цел осигуряване на храна. И разселване на населението по селата с цел работна ръка и деконцентрация. Като начало национализация на земята и аграрна реформа. Примерно по 500 дка на семейство и задължително овощни градини и зеленчукови култури на декар земя.Може градини и фермите за животни да са кооперативни. Банка и логистика съсобственост на фермерите. Това ще върне над милион млади добре платени хора по селата
    —цитат от коментар 57 на rexdog2004


    Ти слушаш ли се какви ги дрънкаш???
    Да се пратели хората по села и паланки и да им дасели по 500 декара???
    И откуде да я вземат тая земя , като всичката е частна с по 20-30 собственика, дето водят дела за делба поне 10 години
    И кво национализираш земята и им раздаваш на некви хора, да творят земеделие и да ранят държавата.
    Ти наясно ли си как се работят 500 дка.
    С магаря за впряг?
    .
    Виждали сте земя и работа в полето ,само по телевизора , затва сте ербапи,,,

  62. 62 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#57] от "rexdog2004":

    О, да..Те овощните градини само се посаждат и след некой ден почваш да береш...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  63. 63 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#61] от "amanotwas":

    Виждал е той магаре... Колкото е виждал 500 дка ..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  64. 64 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Няма как това да продължи с години. Без ваксина, лекарство или развит имунитет, винаги ще има риск за завръщане на вируса. Ще трябва да направим избор - вирус или глад и безредици.
    —цитат от коментар 23 на truly


    "People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both."
    Б. Франклин

  65. 65 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#64] от "vstoyanov":

    Тук говорим за оцеляване..Гладът е по-силен от тока, викат на село..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  66. 66 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Да се помисли за възстановяване на селските райони с цел осигуряване на храна. И разселване на населението по селата с цел работна ръка и деконцентрация. Като начало национализация на земята и аграрна реформа. Примерно по 500 дка на семейство и задължително овощни градини и зеленчукови култури на декар земя.Може градини и фермите за животни да са кооперативни. Банка и логистика съсобственост на фермерите. Това ще върне над милион млади добре платени хора по селата
    —цитат от коментар 57 на rexdog2004


    Мислех си, че такива хора като тебе вече няма.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  67. 67 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    [quote#61:"amanotwas"][/quote]

    Ми те точно такива като него са национализирали земята и после селото постепенно загина.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  68. 68 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Всички знаем, че мерките, които се вземат, имат една основна цел: да облекчат натиска на заразените върху здравната система, която е напълно неподготвена за подобен катаклизъм, ....да се окажем в положението на Турия с безконтролно увеличаващ се брой на заразените, без възможност да им предложим най - елементарна лекарска грижа - легло, медикаменти, грижи при усложнения и пневмония !!!!
    —цитат от коментар 4 на samoedin

    Всички знаем, че мерките, които се вземат СА КРАЙНИ, ГРУБИ и са резултат от некадърността и нежеланието да се предложат по разумни, диференцирани мерки.
    например. ако хората излизат, но ходят на разстояние 3-4 метра ефекта ще е същия, но и няма да са истеризирни от стоенето. пък и ще е добре за икономиката.
    ама най лесно е всички вътре!
    вчера бях в лидл - на входа ми дадоха дезинфектант за ръцете, сложих си и ръкавици, а бях и с маска. пускаха по малко, и бяхме на 4-5 метра един от друг.
    значи в затвореното помещение може, а в парка - много по голям не! ами пускайте и в парка на порции не повече от 500 души ще са на много над 10 метра в по-голям парк.
    разберете -ако икономиката рухне също ще сме "без възможност да им предложим най - елементарна лекарска грижа - легло, медикаменти, грижи при усложнения и пневмония !!!!"

  69. 69 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    К’во падане бе! Тъкмо свикнахме да мързелуваме!

  70. 70 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1269 Любопитно

    До коментар [#69] от "Таралеж":

    Много си прав. И се чудя след това принудително лежане за много хора как после ще се възстановяват трудовите навици...

  71. 71 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6889 Неутрално

    Втора вълна заразявания ще е смърт за повечето икономики

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  72. 72 Профил на bze56598158
    bze56598158
    Рейтинг: 38 Неутрално

    Спомням си когато бях в казармата най зле се чувствах на края на първата година , не си спомнях кога точно започнах а уволнението беше толкова още толкова далече !
    Колкото и на много хора да им се струва че карантината не работи , представете си без нея какво щеше да бъде ?
    Целта тук според мен е забавяне на заразата , докато се открият работещи ваксини и тестове . Имунната система на хората също върши доста работа и това помага на вирусолозите в търсенето на лекарства .
    Но нека да сме откровени ! Карантина не може да има за винаги и щетите от рухналата световна икономика ще са не по малко фатални . Така че може би ще ни се наложи да ходим на работа с маски и ползваме ръкавици и други предпазни средства за по дълго време .
    Борисов говори за някакви 3 месеца за възстановяване на икономиката ? Само като си представя празното Черноморие за този сезон или щетите на ресторанти театри , кина и др , години няма да ни стигнат ( нали сме туристическа държава ) .
    Но наистина без да определям срок , ако карантината продължи повече от 2 месеца , икономическите проблеми ще са необратими !

  73. 73 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    [quote#61:"amanotwas"][/quote]

    Каква земя раздава този?Аз съм собственик на земя и съм я дала под аренда на хора, които знаят какво правят,Те имат машини и всичко необходимо за модерно земеделие.Плащат ми редовно рента и съм доволна. Такива като Каракачанов, които пращат хората на село, да им намерят свободна земя за раздаване.Предлагам и той да се заеме с тази деъност, да види лесно ли е, и откъде идват пържолите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK