"Изиджет" приземи самолетите си и не знае кога ще ги вдигне отново

"Изиджет" приземи самолетите си и не знае кога ще ги вдигне отново

© Reuters



Британската нискотарифна компания "Изиджет" (EasyJet) приземи всичките си 344 самолета и няма представа кога ще продължи полетите си, съобщи тя, цитирана от "Ройтерс".


4000 техни служители от Великобритания няма да работят в идните два месеца, но ще получават 80% от средната си заплата по държавна схема за запазване на работните места.


Глобалната криза, свързана с коронавируса, замрази европейските авиолинии. В понеделник малката британска "Логънеър" обяви, че ще иска държавна помощ, "Върджин атлантик" на Ричард Брансън вече е поискала извънредно финансиране, твърди източник на "Ройтерс".


Акциите на "Изиджет" поевтиняха с 10% в началото на понеделник, след като в последния месец стойността им намаля наполовина. Пазарната капитализация на компанията сега е 2.3 млрд. лири. "Групата има достатъчно ликвидност да се справи с кратка отмяна на европейското въздухоплаване, но ако сътресението се удължи или възстановяавнето в бавно, "Изиджет" ще влезе в голяма беля", коментира анализаторът Уилям Райдър от Hargreaves Landsdown.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    за 2 месеца няма да стане, си мисля но може да има умникрасиви които да решатза ходят на почивки тук таме с корона вирус

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3111 Неутрално

    Даааа имам купени билети за "Изи...." за май!Които вече "изгоряха".....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  4. 4 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Авиокомпаниите трудно ще се съвземат от този ужас. Тежки времена настъпиха за тях. Дано имат "мазнинка", както казва Борисов, че иначе....

  5. 5 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#3] от "Willy Messerschmitt":

    Е ,затова не обичам предварително да планирам и да плащам , така отказах преди месец Бодрум за юни ,напъваха ме ,обясняваха как нямало нищо страшно ,сега туроператора обяснява на останалите ,дето се набълбукаха по 3000-4000 лв за екскурзия ,как нямало как да се върнат парите ,пък откъде и не знам кво си .

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5463 Неутрално

    "... но ще получават 80% от средната си заплата по държавна схема за запазване на работните места."

    Не е 60%

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 494 Весело

    Налични самолети и екипажи, ниски цени на горивата, проблеми пред движението на сухопътен транспорт, необходимост отдоставки....

    какво ли би могло да се направи?

    Я, карго самолети....

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 751 Любопитно

    Налични самолети и екипажи, ниски цени на горивата, проблеми пред движението на сухопътен транспорт, необходимост отдоставки....какво ли би могло да се направи?Я, карго самолети....
    —цитат от коментар 7 на Ivan_


    те Уиз вече се ориентираха в тая насока и правят курсове Унгария- Китай да докарват медицинско карго

    само стюардеските не знам кво ще ги правим

  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Доста компании ще приземят флотилиите си от самолети , но не всички. Ще се запазят някои от важните търговски маршрути като например полетите между столиците в Европа. Май това се нарича – “bare skeleton” passenger flight schedule.

    Сложно ще стане с пилотите. Не знам дали правилно съм разбрал ситуацията с тях , но изглежда обикновен пилот може да лети до 30 дни от последния му полет. Ако не е летял между 30 и 90 дни то следва да проведе един полет с инструктор преди да води обикновенни полети с пътници. Ако не е летял над 90 дни трябва да се върне за три полета на симулатор. Авиокомпаниите имат възможност да заобиколят това като провеждат периодични празни полети подържайки летатаелна годност на пилотите и също и на самолета /ако той е на active storage режим – най малко един полет на седмица/.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    Не само "Изиджет" , а всички останали компании в брашна Европа дефакто си е приземил авио-състава!

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#4] от "Black Label":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Авио-индустрията и туризма в обозримо бъдеще / години наред/ няма да се възстановят

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 494 Весело

    До коментар [#8] от "carmello":

    Стюардесите с тези останали по къщята мъже могат да се погрижат за намирането на подходящата си половинка....

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Не само "Изиджет" , а всички останали компании в брашна Европа дефакто си е приземил авио-състава!
    —цитат от коментар 10 на bat_plamen


    Бритиш си летят





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK