Защо ортодоксалните евреи не приемат сериозно пандемията и увеличават заразата

На 2 април полицаи в защитни облекла изчакваха оргдоксални евреи да довършат молитвата си, за да ги арестуват в синагога в Бней Брак.

© Associated Press

На 2 април полицаи в защитни облекла изчакваха оргдоксални евреи да довършат молитвата си, за да ги арестуват в синагога в Бней Брак.



В Израел полицията обгради в петък с метални заграждения и барикади по пътищата град Бней Брак, който е населен изключително с ортодоксални евреи. В облекла за медицинска защита полицаите се разположиха по кръстовищата на това огнище на заразата от коронавирус в страната и не пускат никого да се движи по улиците, освен по здравословни причини. От 200 000 жители вероятно са заразени 38%, а в града са 30% от всички национални случаи, изчисляват експерти.


На другия край на света - в Бруклин, четири района, населени масово с ортодоксални евреи, регистрират изключително високи нива на заразяване. От Бороу парк, Краун хайтс, Уилямсбърг и Мидууд идват данни, че между 53% и над 67% от тестовете са позитивни.


При хареди, както се наричат още най-прилежните последователи на юдаизма в това предградие на Ню Йорк, мъжете участват 3 пъти на ден в групови молитви, а социалният живот се върти около синагогата, сватби, погребения и други религиозни събития в квартали, където хората живеят в големи семества и висока плътност.




В САЩ и по света ортодоксалните евреи живеят в сплотени и многолядни големи семейства.

© Associated Press

В САЩ и по света ортодоксалните евреи живеят в сплотени и многолядни големи семейства.


Защо ултраортодоскалните евреи не приемат сериозно заплахата от коронавируса, пита Джеръми Шарон от страниците на "Джерузалим пост".


В йешива (мрежата от религиозни училища) заповедите на израелското здравно министрество за социално дистанциране започнаха да се спазват със закъснение.


В Бруклин в сряда в нарушение на нареждането хората да стоят поне на 2 метра един от друг се събраха стотици хасидим за погребението на роден в Украйна и оцелял в Холоктоста равин от династията Надворна.


В Израел с голямо забавяне рави Хаим Каниевски нареди на ашкенази общността си да изпълнява заповедите на светската власт. Причината е, че се появиха първите данни, разкриващи колко повече са заразените сред ортодоксалните евреи и какви могат да бъдат последиците за тях.


На 30 март ортодоксални евреи протестираха срещу правителствените мерки в Ерусалим за ограничаване разпространението на коронавируса.

© Associated Press

На 30 март ортодоксални евреи протестираха срещу правителствените мерки в Ерусалим за ограничаване разпространението на коронавируса.


Равинът е техният премиер


Една от основните причини тези общности да не приемат сериозно заплахата е, че за тях политиците, държавните или местните власти нямат авторитета на духовния им водач. "Ортодоксалните общности не възприемат държавата като представител на техните интереси. Те живеят с държавата, за тях тя е като домсъвета на жилищния блок, но той не ти нарежда какво да правиш", обяснява проф. Йедидиа Щерн, експерт по ултраортодоксалните общности и президент на Израелския институт за демокрация.


Когато говорим за толкова важни за религиозния живот неща като изучаването на Тората в училищата и йешива, както и за молитвите, "ултраортодоксалните винаги гледат на своя главен равин като на министър-председател", допълва той пред "Джерузалем пост".


Проблемът с изпълнението на нареждания на светската власт се засилва и от крайни движения като Еда Хареди и Йерусалимска фракция, които почти не обръщат внимание на правителството и често влизат в улични битки с полицията по действия като мобилизиране в армията или сегашното социално дистанциране.


Ортодоксални евреи за пореден път влязоха в сблъсък с полицията - този път ва защита на свободата си да живеят по собствени правила в района Меа Шеарим в Ерусалим.

© Associated Press

Ортодоксални евреи за пореден път влязоха в сблъсък с полицията - този път ва защита на свободата си да живеят по собствени правила в района Меа Шеарим в Ерусалим.


"Тората защитава и спасява"


Друг фактор е самото ръководство на тези общности - това са възрастни позначави на Тората, заровени цял живот в изучаването на Талмуда и тотално потопени в религиозните ритуали. Тези хора имат най-обща представа за заобикалящи ги свят и не са особено запознати с научното познание. Равини като Каниевски, Гершон Еделщайн и др. наистина вярват, че изучаването на Тората и молитвите по някакъв метафизичен начин осигуряват физическа защита на еврейския народ, обяснява Джеръми Шарон.


Когато преди две седмици беше поискано да затворят училищата, броят на заразените и смъртните случаи в общността беше нисък и, съответно, отговорът бе "Тората защитава и спасява" и "светът съществува в името на звука на децата, наизустяващи Тората".


Молитвата и Тората "е в сърцевината на тяхното съществуване", казва още Щерн. Поради това за тях е изключително трудно да оценят колко сериозна е епидемията, когато все още не са я видели във всекидневието си.



Подозрение към науката


Проблемът излиза извън кръга на равините - последователите им масово нямат и не ценят научното познание. Рави д-р Натан Слифкин, често канен коментатор за живота на ортодоксалните общности, отбелязва, че в е по принцип "са подозрителни към научните авторитети" и вярват, че равинът им ги напътства по-добре.


В основното образование на техните училища почти не се преподават научни дисциплини. В гимназиите също няма 100% покритие и като цяло не се цени научното познание.


Когато правителството предупреждава за епидемия, която не се е стоварила с пълната си сила, и дава съвети, основани на научно разбиране как да се избегне влошаването, очаква се ултраортодоксалната общност да ги отхвърли, допълва Слифкин.


Ортодоксални евреи спазват социално дистанциране, докато се молят пред световната централа на движението Шабад Любавич в Бруклин.

© Associated Press

Ортодоксални евреи спазват социално дистанциране, докато се молят пред световната централа на движението Шабад Любавич в Бруклин.


Не се интересуват от новини


Роля играят и други обществени фактори. Един от проблемите, за които говорят Щерн и Слифкин, е, че тази общност не се интересува от новини толкова, колкото останалите хора. Членовете ѝ не познават лавината от туитове, публикации във "Фейсбук" и видео клипове в WhatsApp. Съответно, те нямат усещането за нещо, което непосредствено предстои и изисква спешни мерки. Те не са чували достатъчно какво предизвика пандемията в Китай, Италия, Испания...


Влизането в режим на карантина също не е лесно - ултраортодоскалните живеят в многобройни семейства, събрани в жилища, по-тесни от нуждите им, като често нямат двор, градина или дори тераса. В някои домове понякога не достигат и леглата за всички, поради което спят на смени. Някои деца живеят в общежитията на религизоните училища и когато ги затворят, и те трябва да се върнат у дома, а семейството не е пригодено да приеме и тях.


Не се среща често да имат достъп до интернет - особено вкъщи - а в тясното пространство не оставя много възможности при блокада да поддържаш форма с физически упражнения.


Защо ортодоксалните евреи не приемат сериозно пандемията и увеличават заразата

© Reuters


Този набор от фактори прави трудно прилагането на ограниченията, наложени от правителството. Затова и последиците за ултраортодоксалната общност може да са много по-катастрофални - в човешко страдание и в икономически измерения.


А ако щетите наистина бъдат сериозни, има вероятност да се разклати доверието в авторитета на равините и да има сътресение в общността.

Ключови думи към статията:

Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Щото талибаните са си талибани, независимо да са христиани, мисюлмани или юдеи.

  2. 2 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1219 Любопитно

    Е, само те ли? Защо не се разходите в Индия, например, да видим там колко на сериозно приемат пандемията? Или в Конго, да речем. Зашо точно за ортодоксалните евреи да мислим? Карабоев, нещо имаш ли да ни казваш?

    over the under
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Уж евреите били най- умната нация...

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3193 Любопитно

    Слаба им е вярата.
    А как е хавата с джамиите, синагогите и други молитвени храмове в Републиката?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4026 Неутрално

    До коментар [#2] от "Отец Сисой":

    Там е жега. Вирусът мре.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3193 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    Опс, обърках статията 😷
    Извинявам се.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3263 Неутрално

    Защото имат своя Бог и знаят, че могат да се уповават само на него, а властите това са пари и ограничения.

  11. 11 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Фанатици, едни и същи без оглед на вероизповеданията.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  12. 12 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    На всекиго ще се раздаде според заслуженото!

  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3780 Неутрално

    Остава да видим дали естественият отбор се отнася за тях или наистина са по-специални...

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    Muhammed (SAY), е казал.....
    "Когато чумата е някъде, не отивайте при нея. Когато сте вътре в нея, не отивайте никъде"

    Bukalemun
  15. 15 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Основният проблем на властите е, че жертвите на ортодоксите ще са колкото на спазващите правила, карантини, маски и т.н. Така ще разколебаят вярата на народа във власт, полиция, медици, медии като избавители на нацията. След пандемията обикновения човек ще се сравни с ортодокса и ще си каже: а аз за какво фалирах!? И тези гадни шведи и те не въвеждат извънредно положение...

  16. 16 Профил на Дон  Балон
    Дон Балон
    Рейтинг: 121 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":Muhammed (SAY), е казал....."Когато чумата е някъде, не отивайте при нея. Когато сте вътре в нея, не отивайте никъде"
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Тоя рапър не съм го чувал.

    Аз съм the best прос голфър айляк
  17. 17 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Защо, защо - ами от тъпотия, присъща на паразитите.

  18. 18 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    МНОГО точно описание на тези "талибани". Единствената разлика между тях и исламистките им "събратя" е че поне еврейските "талибани" спазват няколко основни библейски закона, като "Човешкия живот е върховна ценност", и нещо от рода "не налагай свойте правила на иноверци". По тази причина не колят/бесят/взривяват "иноверците" (като мюсюлманските им събратя), и не налагат свойта вяра "с меч и огън" както християнските им събратя през средновековието, почти до новата ера.

    Но са не по малки лицемери и хипокрити от пЦевдо'ристиянските им събратя, и точно като тях са залупени та дрънкат с тази глупост "бог ме пази от корона'вируса". Като онова новорегистрирано gn(У)s'титутче с коментарите 130, 127 , 118 и др. в темата https://www.dnevnik.bg/evropa/2020/04/02/4049302_gruckata_pravoslavna_curkva_shte_otbeleji/ .

    'Дето с пяна по разлигавените му джуки твърдеше че оПщата лъжица с "тайнството" (онова с което се комкат, причастие май се казва) не можела да разнася заразата?!?

    Един негов типичен коментар, за пример:

    "...До коментар [#126] от "FourOhFive":

    Здравите нямат нужда от лечение,а само болните!
    Слава Богу засега сме здрави и живи!
    А ако ни зарази някой случайно ,докато сме в магазин или претъпкания градски транспорт ,то генералите ще ни излекуват ,защото и те са вярващи също и няма да ни оставят...."

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  19. 19 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Днес в една циганска махала гледах 5 циганки се събрали една до друга,без маски и си лафят.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    До коментар [#1] от "Doge":

    Абсолютно, религиозните фундаменталисти са еднакво противни, независимо от религията.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  22. 22 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Ебаси психарите. Въобще няма място за сравнение с християните, още повече с православните.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  25. 25 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "asroma1927":

    Другаря Ленин ги забрани още преди 100 години. Харесва ли ти резултата?

    В Русия има оцелели от комунистическия геноцид староверци. И сега ги мразят.

    Моята логика е следната - когато мнозинството мрази малцинството, правото е на страната на малцинството.

    age of Λquarius!
  26. 26 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "asroma1927":

    Другаря Ленин ги забрани още преди 100 години. Харесва ли ти резултата?

    В Русия има оцелели от комунистическия геноцид староверци. И сега ги мразят.

    Моята логика е следната - когато мнозинството мрази малцинството, правото е на страната на малцинството.

    age of Λquarius!
  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Виждал съм ги в САЩ. Изключително странни, по-странни може би са амишите.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  28. 28 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 395 Неутрално

    вие си нямате на идея за какви,хора говорите,и запомнете ортодоксални или не те са си евреи.

  29. 29 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Моята логика е следната - когато мнозинството мрази малцинството, правото е на страната на малцинството.
    —цитат от коментар 25 на xAlan Blackmore


    Ок, значи данъците наистина са кражба и най-накрая можем да спрем да ги плащаме. Също всички престъпления без жертви не са престъпления и можем да пуснем 1/3 от по-свестните затворници. С регулаторното заграбване ще измисля какво да се прави през уикенда. Не е зле честно казано.

  30. 30 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    Ми щото са Богоизбрани. Какво може да се случи на Богоизбран.

  31. 31 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    Ебаси психарите. Въобще няма място за сравнение с християните, още повече с православните.
    —цитат от коментар 22 на Големи яйца:)


    Че са психари-ПСИХАРИ са, спор с мен нямаш😀! Ама има и 'пЦевдо'православни пЦихари не по малко пЦихари и от описаните тук еврейски пЦихари!

    Прочети моя коментар 18, дал съм и линк към 3 коментара на едно пЦевдо'православно gn(У)s'титутче. Прочети ги и ми кажи разликата между него и психарите в тази статия. А, да, он не се облича толкоз странно и ползва нета, СО УАТ! Това не му пречи да твърди с пяна по джукичките му че общата лъжица за причастие не разнасяла зарази, и че в натъпкана черква не се пренасят зарази, щото "бог пазил вярващите".
    До коментар [#22] от "Големи яйца:)":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  32. 32 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2580 Неутрално
  33. 33 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#29] от "vstoyanov":

    Данъците са кражба, защото ги вземат данайците. В Библията, - а вероятно и в Тората, има една думичка κηνσοσ, lat. cens. Тях ги прибира кесаря.
    За другите ти глупости няма да коментирам, но докато не пуснете "лудите" (без да цитирам Ботев) подлежите на пълно унищожение. А за "психиатрите" ( което знаем че е диагноза, и то със знак ' психопатия - смъртни присъди.

    age of Λquarius!
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1810 Любопитно

    Тези малоумници работят ли нещо И кой ги издържа?

  36. 36 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    "Човешкия живот е върховна ценност", но според юдаизмът хора са само евреите.
    "не налагай свойте правила на иноверци", защото според юдаизмът дори да приеме юдейската вяра, ако няма еврейска кръв пак не става човек.

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Любопитно


    С КАКВО тукашните подчинени на КРЕМЪЛСКАТА СЕКТА

    ОРТОДОКСАЛНИ ТАЛИБАНИ са по-различни от ортодоксите от статията

  38. 38 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#35] от "stedim":

    Издържат ги жените им.

    Тия не ги мисли, за всеки умрял от техните ще си родят още по 3 деца.

  39. 39 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Бях си купил навремето Шулхан Арух на руски и там видях юдаизмът в истинската му същност.
    Може би може да се свали от някой сайт на различни езици издание.
    Талмудът представлява едно тълкувание на Старият Завет (Тората), но е грешно тълкувание и реално въобще не предава истинският смисъл на Старият Завет.
    След Разпъването на Христос на Кръста юдеите отпадат от Истината и създават една своя си религия, която само на думи има нещо общо със Старият Завет, а на дело го отрича напълно. Няма по-расистко, по-човеконенавистно, по-гадно учение от Талмуда (юдаизма).

  40. 40 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":"Човешкия живот е върховна ценност", но според юдаизмът хора са само евреите."не налагай свойте правила на иноверци", защото според юдаизмът дори да приеме юдейската вяра, ако няма еврейска кръв пак не става човек.
    —цитат от коментар 36 на anonim440


    Не си прав и в двете си твърдения, но ме мързи да го обяснявам за 27 път, от както пиша тук (от към милениума май).

    Само ще те попитам, плахо: Да си чувал за евреЙ-камикадзе? Толкоз!

    Да сме наясно-ако някой се кани да те убива-има "заповед"-изпревари го и го убий пръв. Па бил той еврей, мюсюлманин или друг!
    До коментар [#36] от "anonim440":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  41. 41 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#37] от "Hawaii":

    Маркс е бил евреин (Мордохей), Ленин е бил евреин (Бланк), за Путин се говори, че по майчина линия е евреин (Шеломова е моминската фамилия на майка му), Медведев си е евреин, той не го и крие.

  42. 42 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 411 Неутрално

    вие си нямате на идея за какви,хора говорите,и запомнете ортодоксални или не те са си евреи.
    —цитат от коментар 28 на anticomunist


    Е и?

  43. 43 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#4] от "asroma1927":

    "Всякакви религии или други подобни радости от късния неолит следва да бъдат забранени. Това ще направи света едно много по-добро място за живеене"

    Комунягите пробваха ама нещо не сработи :)

    А тия Мозес в днешния контекст щеше да ги строи и да им прави падни-стани докато ги тренира да ходят с пълен антиковид боекомплект ама по начин дето да го разберат и приемат, то това е чалъма на сенсея. Те религиите така са възникнали, некой сенсей е омаял народните маси да правят неща дето за тогава са били правилните обличайки правилата в смилаема приказна форма.

    Ама средата постоянно се променя и стават такива циркове с фанатичните последователи.

    Впрочем атеизмът съвсем не дава имунитет срещу фанатизъм и обща глупост нито пък е прозорец към науката както разни образи наивно ВЯРВАТ :)

    Use your Illusion
  44. 44 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Не мога да не вярвам на книгите, които съм чел, защото те на различни езици казват едно и също. Та вие много добре знаете какво е "гой" и защо юдеите се обиждат като ги нарекат "гой".

  45. 45 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Идеално време за опити. Добре са започнали със заграждането на града и като приключи данданията, влизат вътре, правят преброяване и ще се види да съответният рави е бил прав.

  46. 46 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Весело

    Да си чувал за евреЙ-камикадзе?
    —цитат от коментар 40 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Камокадзе не беше ли грузинска фамилия

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 48 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#21] от "vesolr":

    В това число бих добавил и политическите фундаменталисти като комунисти, либерасти, фашисти и прочее сган!

  49. 49 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    Не напразно евреЙте изучават талмуда ВИНАГИ по ръководсъвото на някой по възрастен и образован (в талмуда), защото там едно тълкувание е обосновано на 2-3 други, които на пръв поглед са бая противоречиви. Мързи ме да давам примери, повЕРвай ми-и дори онази всеизвестна "притча" че "изнасилено невръстно момиченце" е хем "забранено" за една група хора "коени", хем "считано за девствена" според еди'кой си равин в аспект "с бяла ролкя ли да се омъжва, или скромно", хем относно някакви материални отношения и аспекти-всичко е тплкоз сложно, че обикновенно едни "умници" 'фащат нещо което им уйдисва, и казват-ТОВА Е!!! Ама то не е баш така, както изглежда на пръв поглед.

    Относно "гой": Като почти всяка дума на иврит и тази има 2-3 значения, зависи от контекста.

    Hebrew Bible
    The word goy means "nation" in Biblical Hebrew. In the Torah, goy and its variants appear over 550 times in reference to Israelites and to gentile nations. The first recorded usage of goyim occurs in Genesis 10:5 and applies innocuously to non-Israelite nations. The first mention of goy in relation to the Israelites comes in Genesis 12:2, when God promises Abraham that his descendants will form a goy gadol ("great nation"). In Exodus 19:6, the Israelites are referred to as a goy kadosh, a "holy nation".[11] While the books of the Hebrew Bible often use goy to describe the Israelites, the later Jewish writings tend to apply the term to other nations.[




    https://en.wikipedia.org/wiki/Goy
    До коментар [#44] от "anonim440":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  50. 50 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2011 Любопитно

    Ортодоксалните евреи имат ли поставена БЦЖ или друга ваксина? Интересно е каква ще е заболеваемостта сред тях.

  51. 51 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Тези малоумници работят ли нещо И кой ги издържа?
    —цитат от коментар 35 на stedim


    Потомствени бизнесмени, финансисти, рентиери, лекари, учени.
    А, и бижутери и търговци.

    Знам, че за повечето от вас, откърмени с червената идея, половината гореизброени са мръсни думи.
    Пък даже и всичките изброени!!! Включая, лекари и учени ... !!!

    Но факт е, че работата им е съвсем легитимна в капиталистическото общество.
    И умеят да движат парите.

  52. 52 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Днес в една циганска махала гледах 5 циганки се събрали една до друга,без маски и си лафят.
    —цитат от коментар 19 на Сд


    Както се каза по-горе ... Талибани, сър!!!

  53. 53 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    [quote#46:"Hawaii"][/quote]

    Не само не съм чувал еврей-камикадзе, но също и негър камикадзе, или циганин камикадзе.
    Също и другите полове, но да ги оставим, не са тема на разговор.

    Та за негъра камикадзе, при предпоследната серия на междузвездни войни, това ми беше един от най-фалшивите моменти във филма, дебелият негър, тръгна като камикадзе да се блъска. Може би другият фалшив момент беше, женицата със синя косичка, да е главатар на цялата съпротива. И остъй другото, ами взимаше и някакви уникални решения, пък и тя стана камикадзе накрая!

  54. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4113 Весело

    До коментар [#48] от "bretschneider":

    Разбира се, ама си пропуснал консервасти.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  55. 55 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 338 Разстроено

    [quote#46:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 53 на Тангра
    ...Та за негъра камикадзе, при предпоследната серия на междузвездни войни, това ми беше един от най-фалшивите моменти във филма, дебелият негър, тръгна като камикадзе да се блъска. Може би другият фалшив момент беше, женицата със синя косичка, да е главатар на цялата съпротива. И остъй другото, ами взимаше и някакви уникални решения, пък и тя стана камикадзе накрая![/quote]
    Еееххххх,само това да беше проблемът с новата трилогия...

  56. 56 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#41] от "anonim440":

    И само Жириновски - юрист.

  57. 57 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#36] от "anonim440":

    И е точно така. Същото правило спазват и римляните, и гърците, и индо-арийците, и всички древни религии.

    Проблемът на тази планета са двете завоевателни доктрини - институционалното "християнство" и баща му, ислямът. Без апокрифните учения като арианството, богомилството и суфизма, разбира се.

    age of Λquarius!
  58. 58 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#36] от "anonim440":

    И е точно така. Същото правило спазват и римляните, и гърците, и индо-арийците, и всички древни религии.

    Проблемът на тази планета са двете завоевателни доктрини - институционалното "християнство" и баща му, ислямът. Без апокрифните учения като арианството, богомилството и суфизма, разбира се.

    age of Λquarius!
  59. 59 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#36] от "anonim440":

    И е точно така. Същото правило спазват и римляните, и гърците, и индо-арийците, и всички древни религии.

    Проблемът на тази планета са двете завоевателни доктрини - институционалното "християнство" и баща му, ислямът. Без апокрифните учения като арианството, богомилството и суфизма, разбира се.

    age of Λquarius!
  60. 60 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#5] от "Десен екстремист":
    "Уж евреите били най- умната нация..."

    Ако живееш в близост с такива откачалки няма как да не се замислиш и да не потърсиш отговорите.

    подпис
  61. 61 Профил на kut44494146
    kut44494146
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Всички религиозни хора са малоумници. Без значение чие измислено име славят.

  62. 62 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Тия са супер нагли. Водят се държава в държавата. Няма там телефони, смартфони, интернет, вестници....................... Не вярват и в американския граждански брак и............. не го признават, като те си вярват в техен брак. Имат обикновено над 3-4 деца, често над 5.......... и се водят на ..............самотни майки, а бащата си ги води при равина. Съответно , Щата ги брои за самотни , многодетни майки и на всички им изплаща социални.... На всички..... Тях ги взимат , де. Когато се омъжи жена, се остригва нула номер и така е занапред. Слага си перука и затова има бизнес с перуките. Пазаруват си само един от друг- затворена общност. Всички деца - само на религиозно училище. Доколкото знам/може и да греша за това/ не признават държавата Израел. При толкова деца , съответно са доста бедни, но имат фондации и помощ. Всички са на огромни ванове или джипове, понеже всяко семейство е от шест души нагоре. Квартала на Ню Йорк им се казва Саут Уилиямсбърг. Вчера гледах репортаж- демонстративно всички ходят навън, на групи, търговия, мръсотия/те не са по хигиената/..... Кошмар. Затова случаите там на заболели са повече.

  63. 63 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#4] от "asroma1927":

    Ф. Ницше: "Ние убихме Бог, и цялата вода на света няма да стигне да измием кръвта му!"

  64. 64 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Защото знаят че е измама и че няма смисъл да се пазят от една настинка!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  65. 65 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Не Ви е лесно да съжителствате с тях. Наистина ли не искат да работят професии. Бях много изненадан, че не искат и да служат войници, а и не очаквах , че ще се вдигат на протести за такова нещо. Явно са си общност само помежду си.
    При нас свещениците също не искат да работят цивилна работа. Не виждам защо, да не работиш като автомонтьор/примерно/ , а след работа да си ходиш да проповядваш един час в черквата. В Полша, още по- зле. Понеже има големи паралелки завършващи богословие, ги назначават във всеки колектив, държавно учреждение, агенция, и дори в армията.

  66. 66 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7934 Неутрално

    Ортодоксалните евреи винаги са ми били много интересни.

  67. 67 Профил на Укроп
    Укроп
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Не искам въпросът ма ди звучи провокативно, но - какво ще кажеш за оня "симпатяга", който уби Ицках Рабин? Той беше ортодокс?

  68. 68 Профил на Укроп
    Укроп
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Не искам въпросът ма ди звучи провокативно, но - какво ще кажеш за оня "симпатяга", който уби Ицках Рабин? Той беше ортодокс?
    —цитат от коментар 67 на Укроп


    въпросът мИ дА звучи

  69. 69 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Тея трябва да ги съберат на едно място без пари и да се оправят сами.

  70. 70 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Не само в Южен Уилиамсбъг и в други еврейски райони в Ню Йорк режимът е разхлабен. До вчера детските площадки в цял Ню Йорк са били със свободен достъп. А маски и дезинфектанти е могло да се закупи преди всичко в Брайтън, естествено на завишена цена.
    Имам чувството всичко това се прави умишлено. Толкова некадърност и управленско безхаберие, събрани на едно място!? Не за вярване.

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#44] от "anonim440":

    Та вие много добре знаете какво е "гой" и защо юдеите се обиждат като ги нарекат "гой".
    ========
    Гяур.....е османското произношение на тая дума.

    Bukalemun
  72. 72 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#4] от "asroma1927":

    +++++++++++++++

  73. 73 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    До коментар [#71] от "eti mehter":

    Турко-монголия се издигна на 9-то място ли бре? Вай вай ...

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  74. 74 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    До коментар [#62] от "grayeagle":

    Естествен подбор в действие му викат някои учени. :)

  75. 75 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#42] от "labby":

    дълга тема, не ми се занимава

  76. 76 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":


    МНОГО точно описание на тези "талибани". Единствената разлика между тях и исламистките им "събратя" е че поне еврейските "талибани" спазват няколко основни библейски закона, като "Човешкия живот е върховна ценност", и нещо от рода "не налагай свойте правила на иноверци". По тази причина не колят/бесят/взривяват "иноверците" (като мюсюлманските им събратя), и не налагат свойта вяра "с меч и огън" както християнските им събратя през средновековието, почти до новата ера.
    —цитат от коментар 18 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Как не ви беше срам да напишете такава лъжа?!?
    Не само вие сте чели "библията" и от нея мога да извадя
    купища зверски "човеконенавистни ценности"!

  77. 77 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "xAlan Blackmore":

    исляма е 5 века по късно,какви ги плещиш

  78. 78 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#71] от "eti mehter":

    никои не ги нарича гои,а те наричат всички останали гои,което означава че не от на господ ташаците.

  79. 79 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1295 Весело

    До коментар [#32] от "ivanpopov":


    Тя и полицията им не си поплюва:https://www.youtube.com/watch?v=6GSk9SmeaGg
    —цитат от коментар 32 на ivanpopov


    Е па тя "полицията" и "милицията",
    къде си поплюва?!?

  80. 80 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1295 Любопитно

    До коментар [#35] от "stedim":


    Тези малоумници работят ли нещо И кой ги издържа?
    —цитат от коментар 35 на stedim


    А ми всяка година,
    от Съветските Американски Щати,
    се наливат милиарди долари в Израел!
    Е как няма да има пари за издръжка?
    Представяте ли си, всяка година,
    вместо откровенно казано да се кадят
    милиарди от България,
    някой да изсипва 10 милиарда долара "помощ"!
    Е щяхме ли да сме на последно място в Европейския Съюз?

  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#78] от "anticomunist":

    Не съм казал нещо подобно.

    Bukalemun
  82. 82 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#65] от "grayeagle":


    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Не Ви е лесно да съжителствате с тях. Наистина ли не искат да работят професии. Бях много изненадан, че не искат и да служат войници, а и не очаквах , че ще се вдигат на протести за такова нещо. Явно са си общност само помежду си. При нас свещениците също не искат да работят цивилна работа. Не виждам защо, да не работиш като автомонтьор/примерно/ , а след работа да си ходиш да проповядваш един час в черквата. В Полша, още по- зле. Понеже има големи паралелки завършващи богословие, ги назначават във всеки колектив, държавно учреждение, агенция, и дори в армията.
    —цитат от коментар 65 на grayeagle


    Лесно или не е обективен въпрос. Ако имаш кола-не ти пука че заради тези кретени няма обществен транспорт в събота в повечето градове (в "смесените градове" има). Ако нямаш кола-пречи...плащаш повече за маршрутни таксите.

    Това с армията е една от грешките на "бащата на Израел"-Бен Гурион. След ВСВ преобладаващото мнозинство от оцелелите Холокауста евреи са се отказали от религията- ЩО ЗА ГОСПОД Е ТОЗИ КОЙТО ПОЗВОЛИ ДА ИЗБИЯТ МИЛИОНИ ОТ ИЗБРАНИЯ ОТ НЕГО НАРОД?!?

    И щото е нямало достатъчно равини/учещи се за такива-Бен Гурион е "пуснал фандък" на тогавашния главен равин (ционист, други в Мандаторна Палестина е нямало!!!): Позволил е на който "вижда в ученето на "книгата" свойто призвание" да бъде освободен от военна служба. Тогава са били около 500, та мжело дасе мине и без тях.

    Е да, ама "да не служиш" е слаТка работа (за който това не му пречи иначе), и в течение на годините тези 500 станаха десетки и стотици хиляди...И ТОВА е една от причините на разните политически ходове на разни партии. ЛевицатА (и не малка част от десните партии) искат тези паразити да отслужат нещо. ОК, не като полевак с оръжие, но поне нещо като "национална служба": Учители/учителки в периферните градчета, помощен персонал в болници/старопиталища и т.п. И тук почваа пазарлъка между кото е на власт и религиозните партии-те го държат на власт, ак не вкарва "тяхните моНЧета" в армията.

    Даа уточня: Повечето религиозни служат в армията, и част от "наглед" ортодоксалните-също (ХАБАД служат в армият). Има и 1-2 БОЙНИ батальона с ултраортодоксни войници, ама....поне 10дивизии ултраортодоксни се скатават, нихната.

    Парадоксът е друг (и това ми е любимата тема да дразня ултрасите): По библейски времена ВСИЧКИ мъдреци/пророци са бачкали за прехраната си-били са я обущари, я шивачи, повечето са били земеделци. Обаче раята ги почитала, а естабилишмента се е съобразявал с тях. Днес...равините са ПОСРЕДНИЦИ между вЕрващите и бога, досущ както поповете (от всички деноминации).

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  83. 83 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Все пак думата ортодокс е гръцка и означава православен и пренасянето ѝ върху евреи и мюсюлмани не е приемливо за православните. Откъснати от реалността свръхрелигиозни общности.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  84. 84 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    В САЩ вирусът най-силно се разпространява в райони с компактна маса черни малцинства. В каунтита,където черните са 11% от населението, 48% от потърсилите медицинска помощ са черни. Няма хигиена,няма дисциплина,няма самодисциплина, няма съзнание.

  85. 85 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":"Човешкия живот е върховна ценност", но според юдаизмът хора са само евреите."не налагай свойте правила на иноверци", защото според юдаизмът дори да приеме юдейската вяра, ако няма еврейска кръв пак не става човек.
    —цитат от коментар 36 на anonim440


    Не си прав защото хазарите(евреи ашкенази) сега са основното население на Израел

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  86. 86 Профил на selinda
    selinda
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Е, с какво са по-различни решенията на ПБЦ? Всички ще лапат една и съща лъжичка и ще целуват една и съща икона и после ще разнасят този бульон сред останалите граждани.

  87. 87 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#83] от "Корки":

    това не е вярно,думата оозначава че си стриктно по каноните

  88. 88 Профил на Alexadner Adjan
    Alexadner Adjan
    Рейтинг: 503 Неутрално
  89. 89 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ": МНОГО точно описание на тези "талибани". Единствената разлика между тях и исламистките им "събратя" е че поне еврейските "талибани" спазват няколко основни библейски закона, като "Човешкия живот е върховна ценност", и нещо от рода "не налагай свойте правила на иноверци". По тази причина не колят/бесят/взривяват "иноверците" (като мюсюлманските им събратя), и не налагат свойта вяра "с меч и огън" както християнските им събратя през средновековието, почти до новата ера.

    —цитат от коментар 18 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    -----

    Как не ви беше срам да напишете такава лъжа?!?
    Не само вие сте чели "библията" и от нея мога да извадя
    купища зверски "човеконенавистни ценности"!
    —цитат от коментар 76 на vagabond66


    НЕ! ХИЧ БИЛЯ не ме е срам за което написах!

    Ай' да се съгласим с нещо: По библейски/пред библейски времена е било касапница между племена обитаващи една и съща територия. Щото ако аз не го бастисам него (и мъжките му деца) след едно поколение неговите деца ща бастсат мойте. И това се описва в 2-3 книги в стария завет-кой срещу кого воювал, колко поколения, и кой го затрили.

    Зверско?! В днешни понятия-ДА! В тогавашни-въпрос на оцеляване!

    И въпреки това е имало закони (уШким божи, ама иначе не върви да дисциплинираш раята) и за робството, и за седмия почивен ден И НА РОБИТЕ и т.н.

    И да, евреЙте НИКОГО зорлем не са го вкарвали в тяхната религия. Или са го колели ако не иска.За разлика от 'ристияните през средновековието, и мюсюлманите 'дето виждат враг във всеки "неверник".

    Да уточня: Считам ВСИЧКИ религии като инструмент за манипулация на раята от страна на естабилишмента. Тогава е било грубо и брутално, днес е по изтънчено, но принципно е същото. Това се отнася и за идеологии като фашизма, нацизма и комунизма/социализма. Само 'дето има бая съществени разлики между шведския социализъм и този в ссср/варшавския пакт/ Югославия (не случайно с главна Ю). Не знам на колко години си, ама юговците щъкаха свободно по света, докато българите им трябвах "изходни визи". И "открит лист/друг документ) да посетиш роднина живеещ близо до границата, ПРЕЛЕСТИ МАМАТА СИ ДЖАСА!!!


    До коментар [#76] от "vagabond66":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  90. 90 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#82] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Благодаря. Редно е да обменяме знания , понеже религиозните лица си позволяват не само да се скатават от общи задължения, но и да си живеят на гърба на другите.
    Аз бих ги приел, ако се отличават с невероятна безкористност или жертвоготовност към останалите. Ето, сега налице е една голяма криза, като е заплашен живота на старите и болните. Каква по- добра нива за религиозна жертва то този, сега например , щом си вярващ , да помагаш на тия хора. Едно време, Червения кръст, така се ражда. Хора, които вярват и помагат на ранени, болни, инвалиди и семействата им. Сега беше редно, религиозните да сформират групи от тях , за помощ. Но,.................. нито една такава не знам в България. Занимават се само със себе си и "вярата си", а нещо като грижа за................другите...............забрави.
    Да си добре и ти и близките.

  91. 91 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":"Човешкия живот е върховна ценност", но според юдаизмът хора са само евреите."не налагай свойте правила на иноверци", защото според юдаизмът дори да приеме юдейската вяра, ако няма еврейска кръв пак не става човек.

    —цитат от коментар 36 на anonim440

    -----
    Не си прав защото хазарите(евреи ашкенази) сега са основното население на Израел
    —цитат от коментар 85 на Корки


    И двамата не сте прави. На аноним440 вече му обясних. А ти надникни в някоя търсачка за демографията в Израел-ще се изненадаш от данните. Повечето дават данни и за произхода на бащите и дядовците, щото де факто 2/3 от сегашните жители на Израел са родени в Израел.

    Накратко казано-тук е МИКС! Лично 'мен не ми се харесва че и европейските евреЙ възприеха някои ориенталски табиета (ГОВОРЕНЕ НА ВИСОК ТОН ЕДИН ОТ ТЯХ КОЙТО НАЙ МЕ ДРАЗНИ). Вместо да стане обратното.

    Но пък има СТРАХОТНИ мацки-мургавелки със зелени/сини/сиви очи и блонд от горе до долу, или МИЛК'УАЙТ блондинки/брюнетки с черни/други очи..И нослета/чела/вежди/шийки от всичките 1,376 възможни комбинации...Аве ЕКЗОТИКА😀!!!


    До коментар [#85] от "Корки":

    ---------------------------
    До коментар [#40] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Не искам въпросът ма ди звучи провокативно, но - какво ще кажеш за оня "симпатяга", който уби Ицках Рабин? Той беше ортодокс?
    —цитат от коментар 67 на Укроп


    Не, Игал Амир (това му е името) не беше ортодоксен евреин, а "традиционалист". И е служил в елитна бойна част (Голани). Той е бил супер'националист и есчитал пътя на Рабин за погрешен, и за това и го е убил. МНОГО жалко за което но...минало бешело...
    До коментар [#67] от "Укроп":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  92. 92 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Тия са супер нагли. Водят се държава в държавата. Няма там телефони, смартфони, интернет, вестници....................... Не вярват и в американския граждански брак и............. не го признават, като те си вярват в техен брак. Имат обикновено над 3-4 деца, често над 5.......... и се водят на ..............самотни майки, а бащата си ги води при равина. Съответно , Щата ги брои за самотни , многодетни майки и на всички им изплаща социални.... На всички..... Тях ги взимат , де. Когато се омъжи жена, се остригва нула номер и така е занапред. Слага си перука и затова има бизнес с перуките. Пазаруват си само един от друг- затворена общност. Всички деца - само на религиозно училище. Доколкото знам/може и да греша за това/ не признават държавата Израел. При толкова деца , съответно са доста бедни, но имат фондации и помощ. Всички са на огромни ванове или джипове, понеже всяко семейство е от шест души нагоре. Квартала на Ню Йорк им се казва Саут Уилиямсбърг. Вчера гледах репортаж- демонстративно всички ходят навън, на групи, търговия, мръсотия/те не са по хигиената/..... Кошмар. Затова случаите там на заболели са повече.
    —цитат от коментар 62 на grayeagle


    Също така, се пазят от смесване с други не-ортодокс евреи.
    Поради малките им общности, през годините напълно им е обеднял и дори изроден генофонда. Високи са към 140-150, към 40-50 кила, включително и мъжете. Буквално полуръсти. Страдат и от множество генетични заболявания на кръвосмешение. А да, и се женят близки родственици, не знам до каква степен.
    Не мисля, че са много бедни, по-скоро живеят СРАВНИТЕЛНО скромно. Дори и милионери си купуват от тези ванове (разбира се, нови), за да могат да си пренасят 7те деца, жената и прислужницата. Ужасно са бледи и май и от слънцето се крият.
    Ядат само 'кашер', но това не е голям проблем, тъй като в големите градове на Северна Америка има в огромни количества в почти всеки хипермаркет. А в техните квартали, още повече.

  93. 93 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#35] от "stedim":
    —цитат от коментар 80 на vagabond66


    Може и да се наливат милиарди в Израел, но въпросните евреи се намират в САЩ.
    И живеят там от поколения.

  94. 94 Профил на Glas
    Glas
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Има пророчество,че преди края на света част от евреите ще разпознаят Месията в Иисус Христос ,ще го приемат и ще станат християни.Първите християни са били апостолите,избрани измежду евреите и последните повярвал народ в Спасителя ще са измежду евреите.

  95. 95 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    ..... Щото "ортодоксалните евреи" са психари.......

  96. 96 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#89] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":ю




    Зверско?! В днешни понятия-ДА! В тогавашни-въпрос на оцеляване!

    И въпреки това е имало закони (уШким божи, ама иначе не върви да дисциплинираш раята) и за робството, и за седмия почивен ден И НА РОБИТЕ и т.н.
    —цитат от коментар 89 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Искате да кажете, че тогава така им "отървало",
    така са си го смятали!
    Ама сега, нещата са други?!?
    Сега вече "раята", "гоите", и разните там подобни понятия са различни?
    Сега вече тия същите са много "благоприлични", "Бого -прилични",
    "човеколюбиви"?!?
    Потресаващото е, че хем приемате "едното" за "съвършено",
    хем след това го отхвърляте!
    Нямам нищо против никой,
    който изповядва, каквато и да е религия,
    но "фурнаджийските лопати" не ми допадат!
    Родил си се някакъв.
    Божа-воля, какъв!
    Не е твой, или мой избор!
    Нооо, да си смениш името,
    да проповядваш всякакви, идеологии,
    основно- "човеконенавистни",
    да работиш за тях и после да се правиш на "жертва",
    е изключително гнусно и противно!
    Затова, аз това не мога да го приема!
    В случая, аз нямам нищо лично против вас.
    Просто дискутираме тема,
    която е много дълга и не може да се приключи за миг!

  97. 97 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#89] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":ю




    Зверско?! В днешни понятия-ДА! В тогавашни-въпрос на оцеляване!

    И въпреки това е имало закони (уШким божи, ама иначе не върви да дисциплинираш раята) и за робството, и за седмия почивен ден И НА РОБИТЕ и т.н.
    —цитат от коментар 89 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Искате да кажете, че тогава така им "отървало",
    така са си го смятали!
    Ама сега, нещата са други?!?
    Сега вече "раята", "гоите", и разните там подобни понятия са различни?
    Сега вече тия същите са много "благоприлични", "Бого -прилични",
    "човеколюбиви"?!?
    Потресаващото е, че хем приемате "едното" за "съвършено",
    хем след това го отхвърляте!
    Нямам нищо против никой,
    който изповядва, каквато и да е религия,
    но "фурнаджийските лопати" не ми допадат!
    Родил си се някакъв.
    Божа-воля, какъв!
    Не е твой, или мой избор!
    Нооо, да си смениш името,
    да проповядваш всякакви, идеологии,
    основно- "човеконенавистни",
    да работиш за тях и после да се правиш на "жертва",
    е изключително гнусно и противно!
    Затова, аз това не мога да го приема!
    В случая, аз нямам нищо лично против вас.
    Просто дискутираме тема,
    която е много дълга и не може да се приключи за миг!

  98. 98 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    18 % са на психиатрична (специализирана) помощ.... А другите 82%.......са бъдещи пациенти....

  99. 99 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#9] от "zakkwylde":

    Тъкмо ще се по разредят

    гошо
  100. 100 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#43] от "Saint of Me":

    За съжаление не сработи. Срещал съм и фанатизиран православен и не е по-различен от тия. Направо бях потресен. Религия ли е, независимо каква, си е чиста проба промивка на мозъка и зомбиране.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK