ЕС постигна компромис - ще има нов спасителен пакет за 540 млрд. евро

Председателят на еврогрупата Марио Сентено

© Associated Press

Председателят на еврогрупата Марио Сентено



След продължили над 7 часа преговори финансовите министри от ЕС постигнаха компромис и договориха пакет за 540 млрд. евро, който трябва да помогне на ЕС да се справи с разразилата се криза с коронавируса, известен като COVID-19.


Основна ще е ролята на Европейския стабилизационен механизъм, а спешни заеми ще могат да се отпускат без икономически условия, каквито най-тежко засегнати държави като Италия не биха могли да изпълнят. Формално договореното изявление не споменава общ дълг и различията между държавите остават по въпроса дали трябва да има такъв.


Решението отне седмици, като разпали напрежението между Италия, Испания и Франция (днес най-засегнатите от коронавируса държави) и Германия, Нидерландия, Австрия и Финландия; втората група отказваше да допусне емитирането на общ дълг.




Отлагането на решението - след като точно преди две седмици евролидерите прехвърлиха на еврогрупата (финансовите министри на еврозоната) изготвянето на работещ план - породи критики към ЕС и неспособността му да намира решения при кризи и да проявява солидарност към държавите, пострадали най-сериозно от кризата с коронавируса.


Телеконферентната среща еврогрупата във вторник завърши с провал, но за днес бе насрочена нова за 18 ч. българско време.


Какво е договорено


Сега компромисът включва използването на Европейския стабилизационен механизъм - спасителния фонд на еврозоната, създаден в началото на миналото десетилетие - за отпускане на до 240 млрд. евро. Според договорения документ, цитиран от "Ройтерс" и "Ел паис", средствата "ще са достъпни, докато приключи кризата с COVID-19". След това страните от еврозоната ще трябва да се посветят на укрепване на икономическите си и финансови показатели.


Този език предполага, че достъпът до извънредно финансиране няма да изисква държавите, които се нуждаят от него, да отговарят на определени макроикономически условия, каквото изискваше имаше Нидерландия.


Отделно в предложенията е записан общ осигурителен фонд за 100 млрд. евро за субсидиране на заплати така, че компаниите да могат да съкращават работно време (и заплати за, за да се справят с новата финансова ситуация), но не и служители. Инструмент на Европейската инвестиционна банка ще предоставя ликвидност на компаниите на стойност до 200 млрд. евро.


С общ дълг или не


Европа договори "най-важния икономически план" в историята си, каза френският финансов министър Брюно льо Мер. С днешното решение фискалният отговор, който ЕС дава на кризата, възлиза на 3.2 трлн. евро, без аналог в света, отбелязва "Ройтерс".


Ябълката на раздора - т. нар. "коронаоблигации" (общ дълг) обаче не се споменава. Решението се оставя в ръцете на лидерите от ЕС, като вместо този термин се използва терминът "иновативни финансови инструменти". Тази интерпретация, споделена от източници на "Ройтерс" и "Блумбърг", бе повторена от Льо Мер, който описа случилото се тази вечер като "голямо победа за Франция". Председателят на еврогрупата, португалецът Марио Сентено, обаче призна, че все още една част от държавите подкрепят тази стъпка, а други - не. Според "Ел паис" тези "финансови инструменти" са по-скоро свързани с бъдещия фонд за възстановяване на ЕС, за който евролидерите трябва да вземат решение.


Големият противник на общия дълг бе Нидерландия, против идеята бе и Германия, а канцлерът Ангела Меркел подчерта вчера, че тази позиция няма да се промени. Източници на "Ройтерс" обаче съобщиха преди началото на срещата, че именно Берлин и Париж са оказали натиск върху Хага, за да бъде приет пакетът от мерки въпреки концептуалните различия между фискално консервативния север и натрупалия сериозен дълг юг. В телефонен разговор Меркел убедила холандския си колега Марк Рюте да спре да блокира сделката, защото целта ѝ е да помогне на правителствата, компаниите и обществата в страните от ЕС да се справят с очакваната дълбока рецесия тази година, обясняват източниците.


"Отне ни 16 часа и половина срещи и още много часове подготовка, но го направихме," каза Сентено, който по-рано днес обяви, че страните са "много близо" до компромис.


"Усещането в Германия е, че всички са се показали достатъчно пред аудиторията в страните с. Време е да се обединим," цитира "Ройтерс" високопоставен представител на ЕС в Брюксел.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Ей, добре че им се изплъзнахме и сме в ЕС и НАТО!


    Сега колкото и да реват, свирено...

  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6889 Неутрално

    "Време е да се обединим"

    А ние извън еврозоната ще ручаме жабетата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    Печатането на пари, решава всички проблеми.
    Така има за всички нуждаещи се.
    А ако се окажат недостатъчно, не се притеснявайте. Винаги могат да се напечатат още.

  4. 4 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Моля, великия икономически всекидневник, да не бърка ЕС и Еврозоната. Еврозоната са част от държавите в ЕС. Реално , сега ние, Полша, Чехия, Унгария и подобни, ще го издухаме, понеже сме патриоти. Виж Словакия, Словения, Литва, Латвия и Естония са в еврозоната.

    Понякога конспирацията значи ..........глад.

  5. 5 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 120 Разстроено

    До коментар [#4] от "grayeagle":

    Пишете си, колега - нито пречите на някого, нито променяте фактите :-)!


    Тъга, тъга и пак тъга...

  6. 6 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    Цитат:
    ЕС постигна компромис - ще има нов спасителен пакет за 540 млрд. евро

    -------
    От мен - 1 трилион...

    Колеги, не се стискайте, заделете нещо, няма само аз да се лишавам от закуска...

  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    Формално договореното изявление не споменава общ дълг и различията между държавите остават по въпроса дали трябва да има такъв.
    ========
    Еййй.....пак замириса на корупция.....и то комунистическа....

    Bukalemun
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    До коментар [#6] от "Аскет":

    От мен - 1 трилион...
    =======
    1 трилиона какво.....
    Молим за уточнение....
    Ако е в маски, става....

    Bukalemun
  10. 10 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1841 Любопитно

    "Решението се оставя в ръцете на лидерите от ЕС,"
    " Председателят на еврогрупата, португалецът Марио Сентено, обаче призна, че все още една част от държавите подкрепят тази стъпка, а други - не. Според "Ел паис" тези "финансови инструменти" са по-скоро свързани с бъдещия фонд за възстановяване на ЕС, за който евролидерите трябва да вземат решение."

    Така и неразбрах всеха ли решение или взеха решение да отложат взимането на решение

    гошо
  11. 11 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#9] от "eti mehter":

    В лук става ли?

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#5] от "izq46648498":

    Ние не сме от Еврозоната. Реално нас ни касае косвено/което не е малко/, защото ще се подпомогнат страните , за които изнасяме.
    За да сме колеги, следва да сте юрист, което може да е така.
    Виждам, че не сте чел или учил достатъчно, или ако сте, игнорирате фактите.

    Ето , за Вас извършваме ограмотяване:

    Еврозона е колективното название на всички държави от Европейския съюз, които са приели еврото като собствена валута. Към края на 2019 г. в еврозоната членуват общо деветнадесет държави, включително: Австрия, Белгия, Германия, Гърция, Ирландия, Испания, Италия, Кипър, Литва, Латвия, Люксембург, Малта, Нидерландия, Португалия, Словакия и Словения.

  14. 14 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Браво ЕU, браво EC, браво за европски политикси !

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  15. 15 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Добро решение! Дано да има и Що годе контрол за “усвояването” от добре известни корумпирани правителства. Дано голяма част от парите да стигнат до обикновенния човечец.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    Дано голяма част от парите да стигнат до обикновенния човечец.
    —цитат от коментар 15 на Таралеж

    Апелирам за по-сериозно отношение...

  18. 18 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#13] от "grayeagle":

    И сега, като юрист, колега, не като обикновен трол - прочитаме документчето или поне преамбюла - и виждаме дали тази помощ е ограничена само за страните от Еврозоната (за да можете спокойно да тролите, макар и по тангентата във втория пост) или само е споменат един фонд, имаш връзка с Еврозоната.

    И аз да спомогна за ограмотяването, нали...

  19. 19 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Моля, великия икономически всекидневник, да не бърка ЕС и Еврозоната. Еврозоната са част от държавите в ЕС. Реално , сега ние, Полша, Чехия, Унгария и подобни, ще го издухаме, понеже сме патриоти. Виж Словакия, Словения, Литва, Латвия и Естония са в еврозоната. Понякога конспирацията значи ..........глад.
    —цитат от коментар 4 на grayeagle


    ми не. чехия си напечатаха пари, понеже си имат централна банка. българия ще плати цената на печатането, чрез инфлация, но няма да изкяри и евроцент. валутният борд спря да е адекватен през 2009-а. за съжаление местните политици спряха да са адекватни през 2001-ва, така че ташак работа.

  20. 20 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Марк Рюте , къде е ? Неговите вече го търсят да го бият.И финансовия министър същоСлед Брекзит ще има Хол-екзит...А на мързеливите жабари вече ще им се наложи да се пенсионират на 80 , докато върнат борчовете
    —цитат от коментар 8 на unknown artist


    Шойбле затова ли се чудеше какъв момент са избрали италианците да се занимават с дълга си?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#17] от "Аскет":


    Дано голяма част от парите да стигнат до обикновенния човечец.
    —цитат от коментар 15 на Таралеж

    Апелирам за по-сериозно отношение...

    Хахаха!
    +++

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    До коментар [#11] от "One Hour":

    Може.....
    В случая, той е дори по твърда валута..... 😀

    Bukalemun
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":

    Е то към края на Май като девалвирате на скелидки чесън, не знам...

    А може и да ви е по-добре за малко - по-малко място за съхранение на "валутата"

  26. 26 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":

    Ети, без да се опитвам да те отчайвам, ама нали сещаш кой ще ги плати тия трилиони. Американците досега отделиха поне 4 трилиона, европейците комбинирано поне 2 трилиона, японците, другите развити страни...Сещаш се как сметката ще я плати третия свят, нали? Както винаги досега се е случвало.

  27. 27 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#22] от "unknown artist":

    Не руското, а италианското.

  28. 28 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":

    Ети, какво е положението в Турция? Последно прочетох за тридесет и няколко хиляди заразени и очаквания за пет хиляди жертви до средата на Април? В Големите градове ли е основно? Май сте малко по-назад от Италия и Испания във времето, но напред от източна Европа.

  29. 29 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#19] от "vstoyanov":

    Чешката народна банка има валутни резерви за около 40 милиарда $ и финансирането на мерките ще дойде от там.

  30. 30 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#17] от "Аскет":

    Дано голяма част от парите да стигнат до обикновенния човечец.
    —цитат от коментар 15 на Таралеж

    Апелирам за по-сериозно отношение...“
    ——
    По-скоро: 911/112

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  31. 31 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#26] от "Таралеж":


    “ сметката ще я плати третия свят, нали?”
    ——
    Тъй е, те имат с кво . Териториите, бг и прочие, дето висят на подаяния, няма да платят нищо ... поне директно

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  32. 32 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#31] от "Gretel":

    Така или иначе ще плащаме, като се присъединим, да бяхме вече там , че и да получим нещо...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  33. 33 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1348 Весело

    До коментар [#30] от "Gretel":

    V , U, W , L възстановяване? Или ще добавим ново.W без последната част?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#31] от "Gretel":

    Ще платят съвсем директно - например транспортния план "Макрон" си е директно доста отнета стойност от потърпевшите държави.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#32] от "Noise":

    И кой ще ни вземе с тази "стабилна" банкова система дето се оказа като пробита циганска лейка с не съвсем коректни данни за ликвидността ако са верни твърденията на мерудиев ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#31] от "Gretel":


    До коментар [#26] от "Таралеж":


    “ сметката ще я плати третия свят, нали?”
    ——
    Тъй е, те имат с кво . Териториите, бг и прочие, дето висят на подаяния, няма да платят нищо ... поне директно


    Точно това имам впредвид. Винаги бедните плащат сметката, въпреки че са бедни. Плащат в с евтин труд, скъпи стоки, мизерия. Гадно е, но е така.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#36] от "Таралеж":

    Богатството е едно . За да се премести в определен джоб трябва първо да излезне от други джобове.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 802 Неутрално

    За огромно съжаление, пандемията от корона вирус, ясно показа, че ЕС в този си вид е нужен единствено и само на банда безскрупулни политици...

  39. 39 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Така е другсрю Кмет. И посоката На движение е ясна , от бедните към богатите. С едно изключение по време на комунизма, от работливите и достойни хора към мързеливите гъзолизниците.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#39] от "Таралеж":

    Сега към работните ли е посоката ? Разсмя ме !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#40] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не другарю Кмет, пак е към гъзолизниците. Само че вече не викат “Да живее БКП”. Викат различни неща на всеки четири години. Понимаеш?

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#41] от "Таралеж":

    Колкото и да го усукваш няма как да докажеш обратното. Така е било и така ще бъде. Този, в кйто е силата, Краде от по слабите и бедните. Софистиката няма как да ти помогне да докажеш обратното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е, усукване? Точно така е , съгласен съм! Силата беше (поне в България и останалите страни от з Съветския блок) в гъзолизниците на Бай Тошо. Сега е в гъзолизниците на бат Бойко. Утре ще е в гъзолизниците на бат/бай НезнамКой си. В останалия свят имаш някакъв шанс и без да си гъзомийник. Кмете, кмете, горин си, ме ми изглеждаш на гъзомийник, ама ти си знаеш.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#43] от "Таралеж":

    Аз съм камъчето в обувката н всяка самозабравила се власт , работя с факти и съдя по делата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Квото кажеш!

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Квото кажеш!

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5591 Неутрално

    До коментар [#46] от "Таралеж":

    Иронията е , че богатите накрая плачат повече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    Печатането на пари, решава всички проблеми.Така има за всички нуждаещи се.А ако се окажат недостатъчно, не се притеснявайте. Винаги могат да се напечатат още.
    —цитат от коментар 3 на atmanpg


    Да му мислят онези, които освен, че не могат да печатат долари или евро, нямат икономикаи са управлявани от схемаджии, крадци и лъжци.

  49. 49 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    До коментар [#13] от "grayeagle":И сега, като юрист, колега, не като обикновен трол - прочитаме документчето или поне преамбюла - и виждаме дали тази помощ е ограничена само за страните от Еврозоната (за да можете спокойно да тролите, макар и по тангентата във втория пост) или само е споменат един фонд, имаш връзка с Еврозоната.И аз да спомогна за ограмотяването, нали...
    —цитат от коментар 18 на izq46648498


    "Еврогрупата е групата на министрите на финансите на страните от Еврозоната, събиращи се на ежемесечно неформално съвещание за координиране на тяхната икономическа политика." - какво не ти е ясно?

  50. 50 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#39] от "Таралеж":
    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    “С едно изключение по време на комунизма, от работливите и достойни хора към мързеливите гъзолизниците.”
    ——
    Видях това и предпочитам да кажа две думи тука.

    Според моите наблюдения, на земята живеят два вида човекоподобни — хора и кърлежи. Едните смучат кръвта на другите. И сред кърлежите има разпределение по размер — малки и големи. Социализмът облагодетестваше малките, дето ги виждаш и усещаш директно как те смучат —дали в семейството или на работа. Капитализмът създава условия за растеж (на някои от кърлежите) и смученето не се усеща толкова пряко... поне не в нормални условия на растеж... сега процесите на кръвопускане е нужно да се маскират. Нашият преход за известно време облагодетелства най-кьопавата група наследствени кърлежчета... такива като Грънчо, дето не знаеха и да смучат дори, та им преливаха кръв със системи.

    Идеологическият дебат ( сред добитъка) е кой е по-добре да та смуче.

    Който не го е разбрал това “не си живял, не си живял” (от песен на Емил Димитров... боже!) и си заслужава да бъде осмукан до шушка

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  51. 51 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално
  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Любопитно

    До коментар [#26] от "Таралеж":

    Ети, без да се опитвам да те отчайвам, ама нали сещаш кой ще ги плати тия трилиони. Американците досега отделиха поне 4 трилиона, европейците комбинирано поне 2 трилиона, японците, другите развити страни
    ======
    Ние се готвехме за тая криза от половин година насам.....
    И още......мериш по грешен аршин.....
    Трилионите не вършат работа.....още ли не го с хващаш....!?
    Ето ти най простия пример.....
    Докато в западния свят се води борба за маски.....Турция ги раздава безплатно на населението си......че и помага на други страни.....

    https://www.dnes.bg/top-novini/2020/04/09/voina-za-maski-egoizmyt-na-sasht-dostigna-kulminaciiata-si.445333

    Bukalemun
  53. 53 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    До коментар [#2] от "neut":И да и не. Еврозоната не е само ползи, а и ограничения, които неизбежно няма да се спазват и от страните извън нея в сегашната ситуация. Т.е. за нас, това би могло да е И възможност, но не и докато сме управлявани от Тикви и Шишита.Ако на Матр'яла не му дойде акъла най-сетне, ще се върнем 20 год. назад икономически.
    —цитат от коментар 16 на Барба Ганьос прУфесУр доФтор на нЕУките


    Хора като вас никога няма да управляват. Имате отчайващ недостиг на култура, интелект, жизнен опит, етика. Не народът е прост, а вие не разбирате какво става. ПРЕД СМАЗВАЩОТО ИНТЕЛЕКТУАЛНО ПРЕВЪЗХОДСТВО НА БОРИСОВ НА ВСЕКИ ОТ ВАС ПООТДЕЛНО И НА ВСИЧКИ ВИ ЗАЕДНО, ВИЕ СТЕ НАИСТИНА ЖАЛКИ.

  54. 54 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    Не "на", а "над", извинения...

  55. 55 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti mehter":

    Браво на Турция!

  56. 56 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#33] от "Noise":

    “ V , U, W , L възстановяване? ”
    ——
    А сега де! Аз от две седмици мъча мойта съименничка да ми каже и тя не ще и не ще. Лоша жена, брей! То практическият проблем е колко да ги разтегнеш буквичките по хоризонталната ос. Ние живем днес и цялата ни математика е локална, в училище на учат да смятаме производни и да разлагаме по Тейлър, дефиницията ни за очаквана стойност е средното на туй, което е било и т.н. Това е. Мизерия, paucity of thought and thinking. Геният, хм, на Нютон и Лайбниц е изкопал трап, от който няма измъкване вече 3 века. Иде ми да си хапя лактите и мисълта, че съм толкоз проста, щот съм от село не ми помага... ама ич биля

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  57. 57 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti mehter":

    Как мислиш, дали ще удължавате извънредното положение за след края на Април?

  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Любопитно

    До коментар [#28] от "Таралеж":

    Преди години....когато Обама бе президент на САЩ, и посети Турция.....едни американски туристи му се изпречиха на пътя с молбата....."здравната система в страната им да придобие модела на тази в Турция".....

    Bukalemun
  59. 59 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    ...разразилата се криза с коронавируса, известен като COVID-19."

    На кого продължава упорито да му е известен така вируса?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Любопитно

    До коментар [#57] от "Таралеж":

    Не знам.....но и не съм чул в Турция да се е обявило извънредно положение.....

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#60] от "eti mehter":

    Имах впредвид спирането на полетите до и от останалия свят.

  62. 62 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#58] от "eti mehter":

    Е, той направи обамакеър. Което е една стъпка повече от нищо. Просто масовият американец е все още супер индивидуалист. Няма го мисленето че ако всички са добре, ще е по-добре и за мен. Може би пък тази вирус трагедия ще промени мисленето на част от хората.

  63. 63 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Най-мощните икономики в света - тези на САЩ и ЕС, ще излязат най-безболезнено от кризата! Защото там е струпан най-големият брутен вътрешен продукт на световното производство!
    Проблеми и то много по-големи ще имат всички останали страни!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#61] от "Таралеж":

    Не мога да кажа......
    Единствено помня че Turkish Airlines бяха една от последните компании които преустановиха полетите си.....най вече за да се приберат турските граждани......
    Тя заразата в Турция и от там тръгна.....

    Bukalemun
  65. 65 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4445 Любопитно

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    А онова супер, мега, най- летище, където умряха няколко хиляди работници, какво ще го правите?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  66. 66 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Брей. Виж ти.
    А като го писах преди месец големи хули ми направи.
    Явно при тебе всички мисли идват с месец закъснение.

  67. 67 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    До коментар [#65] от "hamiltonf":

    Сега на Турция едва ли им е до летището.
    Сега започва епидемията. След 3 месеца ще видим:)

  68. 68 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti mehter":

    Хахаха. Турските маски маски ли са? Колко процента да заразените лекари в Турция -23% от заразените. А в България 5% и то от ски.

  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4076 Любопитно

    Чудесна новина! Браво на ЕС! След края на пандемията в ЕС следва икономическо възстановяване на съюза ни. Въпросът е само колко време ще отнеме това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    До коментар [#68] от "Да вярваме на истината":

    До коментар [#65] от "hamiltonf":
    ========
    Брех таз Турция......прави чудеса след чудеса......
    Помага и на Англия......
    Един самолет с медицински медикаменти и на инглизите сме пратили......
    Машшаллах.....

    Bukalemun
  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Любопитно

    До коментар [#68] от "Да вярваме на истината":

    Ами явно са......
    Щом има заявки от 90 държави.....

    Bukalemun
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    До коментар [#67] от "Да вярваме на истината":

    А преди месец казваше, че сме криели......

    Bukalemun
  73. 73 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    До коментар [#69] от "Иво":

    И още един въпрос - коя държава колко пари ще получи, защото тези пари май са предвидени само за Еврозоната.

  74. 74 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    "че компаниите да могат да съкращават работно време (и заплати за, за да се справят с новата финансова ситуация" Това е ключовият абзац в статията. Световната Икономическа Война приключва на печелившите ЧЕСТИТО.

  75. 75 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Тиквата и гробарите харесват това.

  76. 76 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Когато някой "помага" не шуми.
    Турция да помогне на себе си е повече от достатъчно. Помогнете на себе си и ще е окей.

  77. 77 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    До коментар [#73] от "Voiko":

    Ами това е за Евросъюза. Еврозоната още не да се разбрали. Там се спори за 750 милиарда облигации.

  78. 78 Профил на ern16512825
    ern16512825
    Рейтинг: 279 Неутрално

    русия отпусна 10 вежливи зелени човечета да дезинфикцират с лозови прълкалки - хвалби и реклами по целия свят

    ЕС отпуска 500 милиарда помощи - плюват го.

  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4076 Любопитно

    До коментар [#73] от "Voiko":

    Е, не трябва да има и за нас. Вчера по новините по БНТ1 съобщиха, че ще има два фонда за подпомагане - единият за страните от еврозоната и вторият за страните извън еврозонаната.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7934 Неутрално
  81. 81 Профил на julian17
    julian17
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#2] от "neut":

    И по-добре! Нито евро за крадливите мутри в БГ!!!! Нито лев за заеми към наши фирми!!

  82. 82 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Съгласен съм с коментара 63 на Рим , че икономиките на САЩ и ЕС най-бързо ще се оправят след пандемията , интересно ми е обаче как и къде (с кого) ще се оправи Великобритания начело с Борката след като оздравее ! ?

  83. 83 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    ЕС отпуска 500 милиарда помощи - плюват го.
    —цитат от коментар 78 на ern16512825


    Мне, в матряла не иде реч за помощи, а за отпускане на нови заеми, които после треба се връщат.

  84. 84 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#4] от "grayeagle":

    Само да попитам...утре, като падне карантината и изгърмят Италия, Испания и Гърция (може и в друг ред ) и трябва Словакия, Словения, Литва, Латвия, Естония и прочее, да се бръкнат за да им плащат / гарантират дълговете, как ще изглеждат нещата с еврозоната ?! Аз не вярвам , че ЕЦБ може да гарантира/ отпечата 3-4 трилиона евро. Това НЕ Е ФЕД !!

  85. 85 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, не е случайно преди 9.9.1944 г. са убити трима министър председатели ( всички действащи), един куп министри , депутати и още куп хора свързани с властта. Парицата е царица, ама рано или късно се търси сметка. И тук ще дойде Видов ден и по всичко изглежда, че ще е скоро.

  86. 86 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#19] от "vstoyanov":Чешката народна банка има валутни резерви за около 40 милиарда $ и финансирането на мерките ще дойде от там.
    —цитат от коментар 29 на Quo Vadis?


    не.
    https://www.lidovky.cz/byznys/statni-pokladna/cnb-chysta-velky-vykup-dluhopisu-vliv-na-inflaci-to-ale-podle-expertu-mit-nebude.A200325_113524_statni-pokladna_rkj
    http://blog.aktualne.cz/blogy/michal-skorepa.php?itemid=36403
    https://www.e15.cz/domaci/ceske-statni-dluhopisy-by-mohla-skupovat-centralni-banka-vladu-ceka-mimoradne-jednani-1367980


    поне се запознай преди да коментираш. това с 40 милиарда резерви няма и да го коментирам





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK