
© Victor Gandy, Vessel Finder
Спасени са единадесет от моряците на кораба Tommi Ritscher, който бе нападнат от пирати в Бенин. Останалите осмина са в неизвестност, вероятно отвлечени. Това съобщиха представители на компанията собственик Woollerton Shipping и управляващата компания Transeste Schiffahrt за "Дневник".
Не е известно къде се намира капитанът на кораба, който според дипломатически източник на "Дневник" е единственият българин в екипажа.
Военноморските сили на Бенин с помощта на нигерийски спецчасти са успели да се качат на борда на кораба рано тази сутрин и са открили, че пиратите и осемте моряци, които не са успели да се скрият в нарочното обезопасено против нападения помещение (т.нар. "цитадела"), ги няма.
"Собствениците и мениджърите искат да благодарят на спасения екипаж за проявения кураж по време на нападението на престъпната банда, както и да благодаря на властите в Бенин и Нигерия, морските институции и специалисти, работили за освобождаването им", гласи още изявлението. От двете компании напомнят, че няма да коментират детайли по операциите и продължават да се стремят да спасят и останалите моряци.
stedim
Рейтинг: 2099 НеутралноДано да намерят и тези пирати. Това ще им е за последно.
Големи яйца:)
Рейтинг: 463 НеутралноВсичко това ми звучи абсурдно. Наемателите на кораба превозват стоки за минимум десетки милиони и не си наемат въоръжена охрана от няколко човека за десетки хиляди които да се справят с една гумена лодка с примати. И всичко това се случва на пристанище.
Маршалов
Рейтинг: 530 ЛюбопитноА що корабите не са подходящо въоръжени и да пуснат един Томахоук и после да събират пиратите с пинсета?
мурзилкаbguser
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#2] от "Големи яйца:)":
It's not impossible, it just costs more!проблема е че наемателя освен забавянето на кораба не губи нищо. собственика на кораба също нищо не губи екипажа е застрахован ако стане злополука или смърт плаща застрахователя. единствените губещи са екипажа и техните семейства. екипажа за фирмата са просто консуматив(номер в компютъра), който се сменя...
venci4
Рейтинг: 1224 НеутралноМеждународното право забранява оръжия на цивилни търговски плавателни съдове.. ако не ме лъже паметта.. Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
Doge
Рейтинг: 2075 НеутралноДо коментар [#5] от "venci4":
Да ама преди като имаше проблеми със сомалийските пирати, в проблемните води се качваше въоръжена охрана. Така и ги отказаха де.
Molossian
Рейтинг: 1658 НеутралноДо коментар [#6] от "Doge":
Panta rhei....Не само, там отидоха едни батковци и им подпалиха дирниците баш в морето.
Бяха налетели първо на едни американци, после на руснаци и за капак на китайци.
Molossian
Рейтинг: 1658 НеутралноАма тука е кофти това че нападението на пиратите е станало на пристанището. Така че с фойерверки не би се получила добре работата.
Panta rhei....По-важното е тея маймуни да пуснат капитана на кораба, че той е наше момче.
Иво
Рейтинг: 4870 ЛюбопитноДано бъде спасен в бъдеще и нашият капитан.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36plamen_b
Рейтинг: 1777 НеутралноДо коментар [#6] от "Doge":
Военноморски сили от различни страни започнаха да патрулират в близост до Сомалия. Така отказаха сомалийските пирати.
hsi
Рейтинг: 237 РазстроеноЕ браво, липсва капитана и половината моряци... този кораб не е ли отцепен от армията и спец частите им???
Качи ли се и го намерили празен с барикадираните моряци ...
Дтугите с подводница са ги отвлекли ... :(
Пълна фантасмагория ..
hrx16647690
Рейтинг: 385 НеутралноС тази акция застрахователите постигнаха целта си.
Сега за корабите плаващи в този район ще трябва да се плаща повече за да бъдат застраховани.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 654 ГневноВсички тук са абсолтно прави! Големите шипинг компании не искат да наемат въоръжена охрана, която от високата кота на кораба (и с тежко автоматично оръжие, дори без РПГ) може да размаже гумените лодки на маймуните С ЛЕКОТА, защото... струва пари, застраховките (вкл. "Живот") при въоръжената охрана са съвсем други. Пет бивши барети са достатъчни са обхождат палубата и един снайперист в най-високата точка.
Нооо... моряците се НАЕМАТ НА НАЙ-НИСКАТА ВЪЗМОЖНА ТАРИФА... И се подменят лесно при нужда... Консуматив, точно така.
И кой се бил намесил?! "Военноморските сили на Бенин"?!!? Че има ли такива, щом дори на пристанището не е безопасно?! Сигурно се изразяват в 2-3 моторници и 10 печки с калашници... А този тип морско "пиратство" може да се смачка и неутрализира ЗАВИНАГИ толкова лесно... стига едрият бизнес да не е толкова алчен и западните държави - толкова нейно-либерални.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 654 ГневноПардон, проверих. 200 човека имало във "военноморските сили" на Бенин, но с моторниците бях точен - 2 бройки... Хахахахаха.
venci4
Рейтинг: 1224 НеутралноДо коментар [#13] от "Milko Stoyanov":
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgНе само това, някои си мислят, че ако се превозват стоки за "десетки милиони" превозвачът има участие в това.. Без значение дали в контейнера има зелки, картофи, дрехи или скъпа електроника, превозвачът получава еднаква сума за контейнер от еднаква големина, даже тонажът няма значение (до 20 тона). А морското навло не е голямо, напр. Балканите- БИзток е около 250-300$ на контейнер. Така че дори въоръжената охрана да е позволена, не е рентабилна..
Иво
Рейтинг: 4870 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "hrx16647690":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Сигурно си прав за това. +++
Maslara
Рейтинг: 233 НеутралноЦитирам един капитан далечно плаване:" Най-големите пирати са мастити адвокатски кантори в Лондон". Това е голям бизнес с добри обороти. Доста ценни са работниците на нефтени платформи в акваторията на Нигерия....
Big Muzzy
Рейтинг: 1355 НеутралноДо коментар [#5] от "venci4":
[quote#5:"venci4"][/quote]
Лъже те, много кораби наемат въоръжена охрана когато преминават през рискови акватории.
tamada
Рейтинг: 1160 НеутралноС тази акция? Сега?
Глупости. Всъщност проблемът с пиратството и нападенията намалява. През 2000 година общо пиратксите атаки в света бяха около 470. Сега в последните години обикновено са по-малко от 200.
Преди 20 години да си чувал за проблем с пиратството? Или че застрахователите нарочно го правят за да вдигнат таксите?
А Гвинейският залив си е бандитско място от време оно. От 2000 година насам в най-слабите години атаките са около 12-15-17 годишно. В силните години само успешните атаки са към 50-60, отделно има неуспешни.
Просто скокът в Сомалия ги беше засенчил, но край Нигерия атаки е имало винаги. Отделно другите постоянни места.
2.5
Рейтинг: 1597 ЛюбопитноЗащо да се наема въоръжена охрана?!
I Want To BelieveНякоя по-гъвкава туроператорска фирма може да го предлага като сафари.
Обзалагам се, че народът ще се изтрепа да стреля по "носърчета" - при това дори ще си плаща!
Harry Krup
Рейтинг: 8 Неутралнономер 5 гледаи в ютубе как екипажа се бие с пирати и какво оръжие има.Сгранотомет им потапят лодките а каква картечница имат на кораба ум да ти заиде.Всичко зависи от собственика на кораба.При самоотбрана закон за оръжия не важи.НО тия са ги отмъкнали на сушата и от там пазарлъци.
Harry Krup