Спасени са 11 моряци от нападнатия кораб с български капитан

Спасени са 11 моряци от нападнатия кораб с български капитан

© Victor Gandy, Vessel Finder



Спасени са единадесет от моряците на кораба Tommi Ritscher, който бе нападнат от пирати в Бенин. Останалите осмина са в неизвестност, вероятно отвлечени. Това съобщиха представители на компанията собственик Woollerton Shipping и управляващата компания Transeste Schiffahrt за "Дневник".


Не е известно къде се намира капитанът на кораба, който според дипломатически източник на "Дневник" е единственият българин в екипажа.


Военноморските сили на Бенин с помощта на нигерийски спецчасти са успели да се качат на борда на кораба рано тази сутрин и са открили, че пиратите и осемте моряци, които не са успели да се скрият в нарочното обезопасено против нападения помещение (т.нар. "цитадела"), ги няма.


"Собствениците и мениджърите искат да благодарят на спасения екипаж за проявения кураж по време на нападението на престъпната банда, както и да благодаря на властите в Бенин и Нигерия, морските институции и специалисти, работили за освобождаването им", гласи още изявлението. От двете компании напомнят, че няма да коментират детайли по операциите и продължават да се стремят да спасят и останалите моряци.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Дано да намерят и тези пирати. Това ще им е за последно.

  2. 2 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Всичко това ми звучи абсурдно. Наемателите на кораба превозват стоки за минимум десетки милиони и не си наемат въоръжена охрана от няколко човека за десетки хиляди които да се справят с една гумена лодка с примати. И всичко това се случва на пристанище.

  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 530 Любопитно

    А що корабите не са подходящо въоръжени и да пуснат един Томахоук и после да събират пиратите с пинсета?

    мурзилка
  4. 4 Профил на bguser
    bguser
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "Големи яйца:)":

    проблема е че наемателя освен забавянето на кораба не губи нищо. собственика на кораба също нищо не губи екипажа е застрахован ако стане злополука или смърт плаща застрахователя. единствените губещи са екипажа и техните семейства. екипажа за фирмата са просто консуматив(номер в компютъра), който се сменя...

    It's not impossible, it just costs more!
  5. 5 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Всичко това ми звучи абсурдно. Наемателите на кораба превозват стоки за минимум десетки милиони и не си наемат въоръжена охрана от няколко човека за десетки хиляди които да се справят с една гумена лодка с примати. И всичко това се случва на пристанище.
    —цитат от коментар 2 на Големи яйца:)


    Международното право забранява оръжия на цивилни търговски плавателни съдове.. ако не ме лъже паметта..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  6. 6 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    До коментар [#5] от "venci4":

    Да ама преди като имаше проблеми със сомалийските пирати, в проблемните води се качваше въоръжена охрана. Така и ги отказаха де.

  7. 7 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#6] от "Doge":

    Не само, там отидоха едни батковци и им подпалиха дирниците баш в морето.
    Бяха налетели първо на едни американци, после на руснаци и за капак на китайци.

    Panta rhei....
  8. 8 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    Ама тука е кофти това че нападението на пиратите е станало на пристанището. Така че с фойерверки не би се получила добре работата.
    По-важното е тея маймуни да пуснат капитана на кораба, че той е наше момче.

    Panta rhei....
  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4870 Любопитно

    Дано бъде спасен в бъдеще и нашият капитан.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#6] от "Doge":

    Военноморски сили от различни страни започнаха да патрулират в близост до Сомалия. Така отказаха сомалийските пирати.

  11. 11 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 237 Разстроено

    Е браво, липсва капитана и половината моряци... този кораб не е ли отцепен от армията и спец частите им???
    Качи ли се и го намерили празен с барикадираните моряци ...
    Дтугите с подводница са ги отвлекли ... :(
    Пълна фантасмагория ..

  12. 12 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Дано бъде спасен в бъдеще и нашият капитан.
    —цитат от коментар 9 на Иво


    С тази акция застрахователите постигнаха целта си.
    Сега за корабите плаващи в този район ще трябва да се плаща повече за да бъдат застраховани.

  13. 13 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 654 Гневно

    Всички тук са абсолтно прави! Големите шипинг компании не искат да наемат въоръжена охрана, която от високата кота на кораба (и с тежко автоматично оръжие, дори без РПГ) може да размаже гумените лодки на маймуните С ЛЕКОТА, защото... струва пари, застраховките (вкл. "Живот") при въоръжената охрана са съвсем други. Пет бивши барети са достатъчни са обхождат палубата и един снайперист в най-високата точка.
    Нооо... моряците се НАЕМАТ НА НАЙ-НИСКАТА ВЪЗМОЖНА ТАРИФА... И се подменят лесно при нужда... Консуматив, точно така.
    И кой се бил намесил?! "Военноморските сили на Бенин"?!!? Че има ли такива, щом дори на пристанището не е безопасно?! Сигурно се изразяват в 2-3 моторници и 10 печки с калашници... А този тип морско "пиратство" може да се смачка и неутрализира ЗАВИНАГИ толкова лесно... стига едрият бизнес да не е толкова алчен и западните държави - толкова нейно-либерални.

  14. 14 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 654 Гневно

    Пардон, проверих. 200 човека имало във "военноморските сили" на Бенин, но с моторниците бях точен - 2 бройки... Хахахахаха.

  15. 15 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    До коментар [#13] от "Milko Stoyanov":

    Не само това, някои си мислят, че ако се превозват стоки за "десетки милиони" превозвачът има участие в това.. Без значение дали в контейнера има зелки, картофи, дрехи или скъпа електроника, превозвачът получава еднаква сума за контейнер от еднаква големина, даже тонажът няма значение (до 20 тона). А морското навло не е голямо, напр. Балканите- БИзток е около 250-300$ на контейнер. Така че дори въоръжената охрана да е позволена, не е рентабилна..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4870 Любопитно

    До коментар [#12] от "hrx16647690":

    Сигурно си прав за това. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Цитирам един капитан далечно плаване:" Най-големите пирати са мастити адвокатски кантори в Лондон". Това е голям бизнес с добри обороти. Доста ценни са работниците на нефтени платформи в акваторията на Нигерия....

  18. 18 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#5] от "venci4":


    [quote#5:"venci4"][/quote]

    Лъже те, много кораби наемат въоръжена охрана когато преминават през рискови акватории.

  19. 19 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    С тази акция застрахователите постигнаха целта си.
    Сега за корабите плаващи в този район ще трябва да се плаща повече за да бъдат застраховани.
    —цитат от коментар 12 на hrx16647690


    С тази акция? Сега?
    Глупости. Всъщност проблемът с пиратството и нападенията намалява. През 2000 година общо пиратксите атаки в света бяха около 470. Сега в последните години обикновено са по-малко от 200.
    Преди 20 години да си чувал за проблем с пиратството? Или че застрахователите нарочно го правят за да вдигнат таксите?

    А Гвинейският залив си е бандитско място от време оно. От 2000 година насам в най-слабите години атаките са около 12-15-17 годишно. В силните години само успешните атаки са към 50-60, отделно има неуспешни.
    Просто скокът в Сомалия ги беше засенчил, но край Нигерия атаки е имало винаги. Отделно другите постоянни места.

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1597 Любопитно

    Защо да се наема въоръжена охрана?!
    Някоя по-гъвкава туроператорска фирма може да го предлага като сафари.
    Обзалагам се, че народът ще се изтрепа да стреля по "носърчета" - при това дори ще си плаща!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на Harry Krup
    Harry Krup
    Рейтинг: 8 Неутрално

    номер 5 гледаи в ютубе как екипажа се бие с пирати и какво оръжие има.Сгранотомет им потапят лодките а каква картечница имат на кораба ум да ти заиде.Всичко зависи от собственика на кораба.При самоотбрана закон за оръжия не важи.НО тия са ги отмъкнали на сушата и от там пазарлъци.

    Harry Krup




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK