Меркел: В началото на пандемията сме, дълго ще живеем с COVID-19

Германският канцлер Ангела Меркел с външния министър Хайко Маас (вляво) и финансовия Олаф Шолц

© Associated Press

Германският канцлер Ангела Меркел с външния министър Хайко Маас (вляво) и финансовия Олаф Шолц



Германия все още е в началото на пандемията и ще трябва да живее дълго с коронавируса, причиняващ COVID-19.


Това каза германският канцлер Ангела Меркел дни след като авторитетният вирусологичен институт "Роберт Кох" съобщи за относително овладяване на заразата.


"Не минаваме през финалната фаза на пандемията, а все още сме в началото", каза Меркел пред Бундестага, предаде "Ройтерс". "Спечелихме време" за укрепване на здравната система, каза още канцлерът.




Меркел допълни, че налагането на ограничения е едно от тежките решения, които е взимала. Не е възможно обаче завръщане към нормалния живот за момента, така че те трябва да продължат още известно време (миналата седмица бе съобщено, че разхлабването ще започне в началото на май).


Някои провинции междувременно започнаха премахване на ограниченията, отваряйки пътя за връщане в училищата и облекчения за отваряне на търговски обекти. Меркел обаче отправи критики, без да назовава провинциите поименно. В някои от тях разхлабването "ми се струва много рязко - за да не кажа прекалено рязко".


Германия трябва да е готова да плаща повече


По думите ѝ Германия и ЕС полагат сериозни усилия, за преодолеят зависимостта си от страни като Китай за набавяне на защитни облекла и средства. Същевременно само успешното сътрудничество на европейско ниво гарантира, че ще има резултати на национално.


Часове преди видеоконферентната среща на европейските лидери днес Меркел заяви и че Германия трябва да се подготви за повече плащания в европейския бюджет и той трябва да включва програма, която да подпомогне икономическото възстановяване в следващите две години.


"Консултациите ни днес няма да дадат подробности или да вземат решение за степента, но вече е сигурно едно: трябва да сме подготвени в духа на солидарността - за ограничен период от време - да правим много различни, много по-големи вноски в бюджета на ЕС", каза Меркел.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4276 Весело

    Повечето.....със сигурност !

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Само за мигранти вече да не говори, че и мен ме взривяват такива теми, като Борисов. :)
    Иначе да, ще е тегаво, но пък за сметка на това продължително...

  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Лицемеркел акбар!

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  4. 4 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    УВО 2022 ...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Дано и друго да е разбрала Европа, че не трябва да се доверява вече така на Китай.
    Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук.
    И повече работни места ще има и качество.

  6. 6 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    "Консултациите ни днес няма да дадат подробности или да вземат решение за степента"

    Продължаваме да се консултираме, но никой не говори за това колко дълго ще продължи това. Нали се знае, че след консултациите ще има комисии, програми, гласуване и след това срок за въвеждането на всякакви програми....така че не се очаква скоро да стане. за сега само ще се говори....

    Brevity is the soul of wit
  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8531 Неутрално

    Каквото и да си говорим, никой не може да измести Меркел от лидерското място в Европа. Защото тя наистина доказа, че е лидер.

  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3422 Любопитно

    Каквото и да си говорим, никой не може да измести Меркел от лидерското място в Европа. Защото тя наистина доказа, че е лидер.
    —цитат от коментар 7 на Роси


    Че е лидер на Германия, това е безспорно......за момента, но че не се интересува особено за останалата част от Европа АКО НЕ СПАЗВАТ НЕЙНИТЕ инструкции, това също не може да се отрече. Дотук няколко пъти открито се противопоставя на определени проекти и линии които не са изгодни за Германия или поставят Германия на второ място....

    Brevity is the soul of wit
  9. 9 Профил на picko
    picko
    Рейтинг: 589 Неутрално

    И повече работни места ще има и качество.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    И цените ще са съвсем други.

  10. 10 Профил на Сам Фкъшти
    Сам Фкъшти
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Да го беше казала Лили Иванова, бих разбрал, ама тази къде се слага!?

  11. 11 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#9] от "picko":

    И вирусите по-малко смъртоносни..

  12. 12 Профил на fcl45655275
    fcl45655275
    Рейтинг: Неутрално

    Права е, заразените германци досега са под 2% от населението (ако отчитат всички жертви).

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5552 Любопитно

    Най-после проумяха че НЕ трябва да бъдат зависими от Китай...което е добре!Умереният оптимизъм за борбата с вируса показва че...ЕС тепърва ще навлиза в последствията от пандемията.Хубаво е и тукашните "мрънкачи",диверсанти и панелни "специалисти" да прогледнат!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  14. 14 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Дано и друго да е разбрала Европа, че не трябва да се доверява вече така на Китай.Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук.И повече работни места ще има и качество.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Ето това искам да чуя от Европейските лидери! Връщане на всичкки производства в Европа! Това създава работни места, плаща такси и данъци и здравни осигуровки, носи независимост и сигурност, дава качество на продуктите! И възпитава в труд всички онези, които днес лежат на социал, а те не са никак малко!

  15. 15 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2044 Весело

    До коментар [#5] от "НеКой":

    "Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук.
    И повече работни места ще има и качество."

    Така е. Време е да върнем всички производства на лаптопи, телефони и коледни играчки в Европа.

    Всички разглезени Западноевропейци да бъдат заточени на поточните линии за 20 долара на ден!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#9] от "picko":

    “И цените ще са съвсем други”
    И потреблението също ще е друго ... карантирано.

  18. 18 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    [quote#14:"amg32"][/quote]

    Европа трябва да развива тези индустрии в които има сравнително превъзходство спрямо Китай, а именно: Развойна Дейност, Високи технологии, Услуги.

  19. 19 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Спор няма. Дълго ще живеем е вируса, щом ваксина ще има най-рано след една година.

  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":
    "Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук."

    Трябва да оставим в Китай само най-слабо технологичните производства, друга част да прехвърлим в по-малко авторитарни държави и най-важната част ицяло да приберем в ЕС.

    подпис
  21. 21 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#15] от "dpnps":
    "Всички разглезени Западноевропейци да бъдат заточени на поточните линии за 20 долара на ден!"

    Не точно за 20 евро, но наистина всички радглезени трябва направят избор между пълен глад и някаква форма на труд.

    подпис
  22. 22 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    “ЕС тепърва ще навлиза в последствията от пандемията.”

    Пандемията още не се е развихрила, та да има последствия. Няма затворени предприятия, болници, военни поделения поради заболял персонал. Дори броят на заразените и починалите е направо нищожен в сравнение със заразените и починали от СПИН.

  23. 23 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    За да си върнем индустрията тряда да се преосмисли понятието "няма работа".
    Това не може да бъде равно на "не ми харесва никаква от предлаганите работи"

    подпис
  24. 24 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#15] от "dpnps":

    “Време е да върнем всички производства ”

    Най-вече добива на нефт (с отрицателна стойност), литий (да се о-батеризираме) и на банани. Последното е много важно за да се измерва демокрацията.

  25. 25 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иван K":

    Има доста по интелектуална дейност с която хората в Европа могат да се занимават от това да правят битова техника на производствени линии. И не се безпокойте. Няма да умрат от глад.

    Има някои ключови индустрии които могат да бъдат частично субсидирани за да има производство в ЕС, но останалите трябва да се оставят на свободния пазар да реши къде да се произвежда.

  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Любопитно

    До коментар [#20] от "Иван K":

    “друга част да прехвърлим в по-малко авторитарни държави ”

    В САЩ или в Саудитска Арабия?

  27. 27 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":"Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук."Трябва да оставим в Китай само най-слабо технологичните производства, друга част да прехвърлим в по-малко авторитарни държави и най-важната част ицяло да приберем в ЕС.
    —цитат от коментар 20 на Иван K


    Какво ще рече слабо технологични. Например при сегашната ситуация вие какво бихте предложили. При ограничен бюджет за респиратори да купим 500 Китайски или 100 Немски със сходно качество?

    Горе долу до такива решения се стига накрая и икономиката си казва думата. Избираме оптималното съотношение цена-качество. В това отношение Китайските продукти са водещи.

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#21] от "Иван K":

    “всички радглезени трябва направят избор между пълен глад и някаква форма на труд.”

    Направили са го и се трудят - правят прогнози/“фърляне на боб”, произвеждат “въглеродни квоти”, консултират с наблюдение на водните пари и създават пари от въздуха. Дори се трудят с подлагане на пълен глад (манекенки, щангисти и други мулти-културисти).

  29. 29 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 4934 Неутрално

    Произвеждайте скафандри, да му мисли модния бранш.

  30. 30 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2044 Весело

    До коментар [#15] от "dpnps":“Време е да върнем всички производства ”Най-вече добива на нефт (с отрицателна стойност), литий (да се о-батеризираме) и на банани. Последното е много важно за да се измерва демокрацията.
    —цитат от коментар 24 на wanderer


    Хаха точно!

    А може и стоманопреработвателната промишленост.

    Така освен промишленостите от Китай ще получим бонус, Шанхайски смог! :Д

  31. 31 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Любопитно

    До коментар [#23] от "Иван K":

    “За да си върнем индустрията тряда да се преосмисли понятието "няма работа".”

    А как стои въпроса с понятието “работа”? Кое е “работа” - правенето на секс или кекс, чистенето на простотии или постването на простотии?
    Питам за един “инструмент на Бога” - как да си осребри (с 30 сребърника) “работата”.

  32. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    До коментар [#16] от "montale":

    " В Италия има по 3000 новозаразени на ден, при положение че са в карантина от 11 март. Това не е възможно. Както и при нас, очевидно и там има нарушители."
    =====================
    Основното забавление на италианците е да се събират на тумби, да говорят високо и да ръкомахат. Обикновеният българин изглежда твърде сдържан в сравнение с тях.

    Еретик
  33. 33 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    Готви се някакво рестартиране, но преди това ще има някакво спиране с голямо изтриване на доста неща. На някои, тази ситуация ще им дойде "дюшеш", други ще са "валат", а трети ще лъжат, че имат терца...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  34. 34 Профил на montale
    montale
    Рейтинг: 175 Неутрално

    Дълго ще живеем с това, защото в момента света си играе на карантина. В Италия има по 3000 новозаразени на ден, при положение че са в карантина от 11 март. Това не е възможно. Както и при нас, очевидно и там има нарушители.
    Светът трябва да разбере, че карантината трябва да е повсеместна и много по-строга. Ако цяла Европа се затвори плътно - без право да излизаш от вкъщи, с армия по улиците и армия да разнася храна, за два месеца вирусът изчезва.
    Това положение в момента ще го влачим докато се открие ваксина. Мерките ще се разхлабват, заразените ще се увеличават, после мерките ще се втвърдяват и така до безкрай. Това е много по-неприятно отколкото два месеца пълен локдаун. Не мога да разбера как политиците не проумяват това. Никой политик не може да си позволи да не втвърди ограниченията, ако броя на новозаразени и мрели се покачва.
    Ето - Европа вече е почти два месеца в "локдаун" и резултата е никакъв... Ако имаше пълен локдаун, можеше след две седмици да сме
    приключили с тоя вирус.

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Любопитно

    До коментар [#34] от "montale":

    “Светът трябва да разбере, че карантината трябва да е повсеместна и много по-строга. “
    Карцер на хляб (препечен) и вода?

    “за два месеца вирусът изчезва.”
    Или мутира? Или не дойде някой ценен инвеститор/мигрант/рейнджър/репортер от “без границите?

    “Това положение в момента ще го влачим докато се открие ваксина. “
    Ваксина като тази срещу HIV или срещу грипа? Защото грипът си го влачим от столетие и засега най-ефективната борба с него е чрез повишаване на хигиенните изисквания и “обществената отговорност” (не ходиш на работа за да предпазиш колегите ... и да ти вземат бонуса/ДМС-то).

  36. 36 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    При всички случаи трябва всички стратегически производства да се завърнат от Китай в Европа. Нищо против да си правят електроника и играчки, но лекарства, храни, оръжие, виски технологии, ИИ, нови мматериали, всичко това трябва да е в Европа ,

    Ламтежа за печалби ще ни изяде главата. По-добре по0-малко печалби за корпорациите (по-скъп труд) отколкото това чудо, което е сега.

  37. 37 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#34] от "montale":

    Тук си чист теоретик:"Вирусът изчезва".В действителност няма да стане така.Армията е от хора-ще прескочи натам.Да спрем викаш енергопроизводство,здравеопазване,водоснабдяване,канализация,сигурност и безброй необходими дейности,че вирусът да изчезне?До първия полет от южна америка да речем...На вирусът като биологичен вид това му е работата-да се приспособява,Ще прескочи отново към животно-домашен лщбимец или диво такова и при подходящи условия пак ще "бухне".Това,което се случва в момента по света е опитът на човечеството със знанията,които е придобило до момента,с науката и технологиите,които има да се пребори с природата.Според мен-засега не успяхме.Може да пробваме след още 100 години...

  38. 38 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    Меркел е пример за лидер който вдъхва доверие по време на криза. Пълен контраст със стабилното в Белия дом.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  39. 39 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Любопитно

    До коментар [#36] от "olimpipanov":

    “Ламтежа за печалби ще ни изяде главата. По-добре по-малко печалби”

    И как ще бъдеш мотивиран да се трудиш, да твориш? С една Хипократова клетва? Или с дупедваска клетва?
    Би ли платил заплата на домашната си прислужница колкото е твоя месечен доход?

  40. 40 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Седя и си мисля... защо на тези, които са го прекарали коронавируса, не им издадат след тестовете удостоверение, че имат антитела и не ги пуснат да си щъкат където си искат? Нали вече имат имунитет и не могат да се разболеят, а и вируса като не вирее в тях не могат да бъдат вирусоносители и да заразят другите? Така на практика могат без риск да се отворят дори хотели, молове и кафенета, ако в тях работят и ги посещават само хора с имунитет. За останалите - глоби, ако ги посещават, без да са тествани. Така излизането от кризата става постепенно, много по-рано и няма риск като в класическата схема със стадния имунитет. Проблемът е, че все още малка част от населението има имунитет. Та, седя си аз и си мисля... ама, май само си седя.

  41. 41 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    А някои в България говореха, че сме били близо до "пика", т.е. върха на кривата!? Нищо подобно, на българската графика не се вижда никакъв връх, а една почти права линия на увеличаващи се случаи и само нищожен процент от населението има създаден имунитет. Пикът се вижда, колкото може да видиш през крив макарон...

  42. 42 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#38] от "vesolr":

    Фрау Меркел работи за бизнеса, а не за “величието”, отминало величие.

  43. 43 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 179 Неутрално

    Най-после проумяха че НЕ трябва да бъдат зависими от Китай...което е добре!
    —цитат от коментар 13 на Willy Messerschmitt

    Китайците произвеждат всички стоки за които се изисква нископроизводителен и евтин труд. Богатите държави държат само високотехнологичните с високи печалби производства.

    Проблема е, че хората не ядат патенти, нито програми, нито електрически автомобили. Та като цяло разчитаме на Китай, Индия и други подобни да ни правят елементарните стоки и често се оказва и такива от първа необходимост.

    Това, което може да се направи е въвеждането на още по-голяма автоматизация, за да не се налага благородниците от Европа и САЩ да берат ягоди или сеят зърно и в същото време да не предоставят основните стоки да се произвеждат само в Китай.

    САЩ добре се ориентираха, благодарение на самите тях, с идиотската митническа война с Китай, че осигуриха огромен икономически контрол и власт на китайците с целия си износ на производство в Китай, с цел бързи печалби и големи девиденти за акционерите им.

    Всичко това се случи много бързо, за едни 10 години Китай пое пълен световен контрол без да се усетят икономистите :)

  44. 44 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#7] от "Роси":

    И то какъв!! Винаги й съм се възхищавал.
    Казва истината, колкото и да боли. И признава, когато греши.

  45. 45 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4299 Любопитно

    Съгласен съм, че днешната криза с китайскив вирус показа колко много Европа е прехвърлила от своите производства там и как трябва голяма част от тях да се преместят обратно в Европа - има много страни, които биха били доволни да ги посрещнат, като нашата, например, но не само !

  46. 46 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Като имаме напредвид, че др Баце по собствено признание преписва всичко от др Меркел, можем да си направим съответните изводи.
    Има обаче и добра новина : няма да живеем още дълго с коварния ковид. 97% от учЕните и лично Малка Грета вече обявиха, че до 10 г всички ше умрем от затоплизъм.

  47. 47 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 584 Неутрално

    На баба Меркел и свялям шапка за наична по който говори със сънародниците си - ЧЕСТНО И ОТКРИТО!
    Още от самото начало излезе и каза че 70-80% от германците ще го изкарат този вирус. Нямаше разказази и заплахи за трупове, хладилници и подобни глупости (в стил българският и колега, който е 3 в 1 - демагог - лъжец -тиквеник).

    Германия е велика страна благодарение на народа си и затова ще се справят успешно и с тази ситуация. Ще бъдат първите, които ще настроят икономиката си да работи в тези условия.

  48. 48 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Съгласен съм, че днешната криза с китайскив вирус показа колко много Европа е прехвърлила от своите производства там и как трябва голяма част от тях да се преместят обратно в Европа - има много страни, които биха били доволни да ги посрещнат, като нашата, например, но не само !
    —цитат от коментар 45 на samoedin


    Подкрепям мнението ти. Това може и да реши проблема с безработицата в дългосрочен план на старият континент.

  49. 49 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Да се сведе до "умните"около Радев,съвет ли,комитет ли бяха,че те само руски газети четат!Да знае,чиляка какво да каже в назидателно-бащинско-покровителствено-напътстващо и обвинително слово!Да каже и отметне от календара оше един ден в нищоправене!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    До коментар [#39] от "wanderer":

    Ще бъдеш мотивиран както и досега финансово. Просто бизнеса ще трябва да спре да изпълнява само проекти с пълна възвращаемост на инвестицията за 5 години и да започне и проекти с РОИ 10 години... Вярно по-малки ще са печалбите но пък ще ги има...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    До коментар [#45] от "samoedin":

    Не ги разбирате тези работи с производствата! Заради икономия от мащаба някои неща вече се произвеждат само в един завод в света! Второ естествено производството е там където има евтини суровини и енергия! Трето - екологичните изисквания, охрана на труда и т.н. в европа са много строги. И на последно място, цената на стоката ще бъде многоо по различна, какво ще кажете за 10000 за обикновен плосък телевизор? И не тези производства, които искате не са само в китай!

  52. 52 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    До коментар [#5] от "НеКой":"Време е да си върнем поне една част от производствата пак тук."Трябва да оставим в Китай само най-слабо технологичните производства, друга част да прехвърлим в по-малко авторитарни държави и най-важната част ицяло да приберем в ЕС.
    —цитат от коментар 20 на Иван K


    Предлагам, голяма част да бъдат прехвърлени у РБ. Чакай малко, нали трябваше да внасяме виетнамци?

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  53. 53 Профил на zayek
    zayek
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Седя и си мисля... защо на тези, които са го прекарали коронавируса, не им издадат след тестовете удостоверение, че имат антитела и не ги пуснат да си щъкат където си искат? Нали вече имат имунитет и не могат да се разболеят, а и вируса като не вирее в тях не могат да бъдат вирусоносители и да заразят другите? Така на практика могат без риск да се отворят дори хотели, молове и кафенета, ако в тях работят и ги посещават само хора с имунитет. За останалите - глоби, ако ги посещават, без да са тествани. Така излизането от кризата става постепенно, много по-рано и няма риск като в класическата схема със стадния имунитет. Проблемът е, че все още малка част от населението има имунитет. Та, седя си аз и си мисля... ама, май само си седя.
    —цитат от коментар 40 на Котаракът на Шрьодингер



    Ето това е в основата на заблудата и защо се докарахме до тука - догадки, спекулации, които ако са грешни водат до огромни загуби на хора и за икономиката. Не разбрахте ли че това е нов вирус. Към момента все още няма еднозначни данни за това колко е устойчив изградения имунитета, какви са дългатрайните последтвия.

    Единствения шанс е да се даде време на науката да навакса.

    То не бяха стадни имунитети, то не беше глад. Ореваха всичко че ги накараха да носят маски повреме на пандамия, щото големите всезнайковци били казали така. Във времена на огромна несигурност и риск за живота на хиляди хора трябва предпазливост а не хазарт.

  54. 54 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#40] от "Котаракът на Шрьодингер":

    “не им издадат след тестовете удостоверение, че имат антитела ”

    Първо, няма нито толкова тестове, нито толкова лаборанти, които да ги направят.
    Второ, бързите тестове са неточни. Това е като да издадеш удостоверение, че човек е здрав, защото темературата му е 36.6 градуса, а на следващия ден да е с 42 градуса и удостоверение.
    Трето, наличието на антитела не означава нито 100% имунитет, нито невъзможност за заразяване на хората “в контакта”. (Ливачките с положителен тест и работещи от две седмици без симптоми).
    Четвърто, какво значение има за цех/кардиологично отделение, че “санитарите” са здрави (с имунитет), ако лекарите са болни (в карантина)!?
    По-добре е зала Армеец да се направи полеви лазарет “с вентилатори” и да махат карантината. Ще се затворят няколко магазини (заболели продавачки), болници, полицейски участъци, РВД-то, ама какво ти пука, че си останал без ток и вода (ЧЕЗ и Виола болни). Ей на, Перник как оцелява в тази наша стабилност.

  55. 55 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    СЗО: "Не се заблуждавайте: имаме да извървим дълъг път" https://t.ly/llgj

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  56. 56 Профил на Nasakoto_Yakata
    Nasakoto_Yakata
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#7] от "Роси":
    Вземи си я у вас като се пенсионира 2022. Ще си живеете заедно с COVID-19 пандемията, а генрал Годжи ще ви радва всяка сутрин и вечер по телевизията.

    Внимание: По време на COVID-19 eпидемията, политиците и медиите са най-голямата опасност за Вашето здраве!
  57. 57 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3088 Неутрално

    Емигрантите как са, здравички ли са?

  58. 58 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    Седя и си мисля... защо на тези, които са го прекарали коронавируса, не им издадат след тестовете удостоверение, че имат антитела и не ги пуснат да си щъкат където си искат? Нали вече имат имунитет и не могат да се разболеят, а и вируса като не вирее в тях не могат да бъдат вирусоносители и да заразят другите? Така на практика могат без риск да се отворят дори хотели, молове и кафенета, ако в тях работят и ги посещават само хора с имунитет. За останалите - глоби, ако ги посещават, без да са тествани. Така излизането от кризата става постепенно, много по-рано и няма риск като в класическата схема със стадния имунитет. Проблемът е, че все още малка част от населението има имунитет. Та, седя си аз и си мисля... ама, май само си седя.
    —цитат от коментар 40 на Котаракът на Шрьодингер


    Вчера четох, че не всички (си) изграждали антитела.

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  59. 59 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Тоя вирус по-скоро ще изчезне след 3-4 месеца, а след 5-6 ще сме забравили за него.

    -voxy
  60. 60 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#43] от "JsT":

    “Всичко това се случи много бързо, за едни 10 години Китай пое пълен световен контрол без да се усетят икономистите “

    Не се е “случило”, а работеха целеустремено; не е 10 години, а за едно цяло поколение, почти 40 години (Мойсеевски). И не са взели “пълен контрол”, а най-бързо въведоха технологичните иновации, което по-преди са правили Япония и САЩ.
    Икономистите няма как да усетят нещо, което не разбират (микрочипове, Нано технологии, генно инженерство, нови химични материали). Обикновено, преекспонират една печалба докато светът се напълни с “джанкове” (пластмасови боклуци, антибиотична резистентност, киселинни и/или ерозирали почви, “пластмасови” храни-домати, краставици и т.н.).

  61. 61 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#43] от "JsT":

    "Всичко това се случи много бързо, за едни 10 години Китай пое пълен световен контрол без да се усетят икономистите :)"

    Ха-ха. Корабчета плуват ли? Много добре знаеха, просто всички ги устройваше евтините стоки, и се заблуждаваха, че това ще продължава безкрайно. Повярваха и на "Краят на Историята"...

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  62. 62 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1151 Весело

    До коментар [#45] от "samoedin":

    Прав си, но има няколко условия - цената на труда, наличната работна ръка, работливостта (българина не е китаец!!)… Става дума за производителността на труда. Ако на китаеца му кажеш "копай" ще стигне центъра на земята, трябва да му кажеш спри. А като кажеш на българина същото, първото нещо дето ще направи е - ще ти даде акъл.

  63. 63 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    Съгласен съм, че днешната криза с китайскив вирус показа колко много Европа е прехвърлила от своите производства там и как трябва голяма част от тях да се преместят обратно в Европа - има много страни, които биха били доволни да ги посрещнат, като нашата, например, но не само !
    —цитат от коментар 45 на samoedin


    Да си спомним само нивата на безработица в ЕС, още преди Ковида. И най вече всред младите. Без да ги заставят със закони, не знам как ще накарат капиталистите, да не си изнасят производствата....

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  64. 64 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    Вчера в едно предаване споменаха, че вече 140 страни са подали молби за помощ в МВФ. Да му мисли Кристалинка!

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    Мути е същата като Баце

  66. 66 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#64] от "margin call":

    Мислиш че ще и намалят заплатата ли? Или че ще си продаде Бентлито за да им помогне, по призива на баце Лендкрузъра ли беше, Секвоя ли беше...

  67. 67 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2114 Любопитно

    До коментар [#48] от "Rocketman":
    Колега, че си хейтър на герб - ок. Твоя воля.
    Но си в дълбоко заблуждение относно важни параметри.
    Например един от най-важните - на старият континент проблем с безработица няма от десетилетия. Има тотален и хроничен, задълбочаващ се недостиг на работна ръка. Защо мислиш, че в Германия има толкова мощна турска диаспора? Защо в страните притежаващи колонии жителите на тези техни бивши колонии са със статут на граждани на ЮК, на Франция, на Холандия, Белгия и са добре дошли да работят за тях? И най-вече - защо според теб самата Меркел предприе този отчаян и неизбежен ход с т.нар. бежанци???
    Та то в България от две години насам, до 13-ти март тази година беше невъзможно да намериш никакъв работник за никаква работа. Заплатите практически се удвоиха, макар и все още да са далеч от европейските. Къде според теб бяха нашите съграждани цигани, че се върнаха с хиляди през март? Знаеш ли как се намираха строителни работници и други ниско квалифицирани? Ами за сезонна работа в туризма? По българското черноморие, в големите ни курорти практически няма български персонал от години! Няма! И това ще се върне само след две години - пак ще свършат хората и пак ще има нужда от работна ръка, а няма да има. Ние сме си все същите и все така застаряващи и с отрицателна демография. В цяла Европа, не само в България.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  68. 68 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Стадния имунитет не работи . Пробваха в Америка и Англия и се отказаха . Преустроиство на икономиката трябва . От туризам няма да се печели това е ясно

  69. 69 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#6] от "padrino":

    Европейския съюз трябва да намали до минимум изпращането на храна и медикаменти към УК . Брексит означава Брексит нали Борка Джонсън

  70. 70 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Deutschland uber alles

  71. 71 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    В прав текст казва " това е грип" научете се да живеете с него. Казва и на германците, че света се е променил и не могат да живеят както преди ( това важи и за всички бивши и настоящи империи или мислещи се за такива.)

  72. 72 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Ами то това е естествено, ти да не падаш от небето?. Нали иначе ще я изхрупкат в собствената и страна. И кой не го прави?Не е ли нормално като даваш пари, това да е и от полза, или поне не в ущърб на собствената ти страна? Данъкоплатците и как ще реагират, ако използва парите им срещу техните интереси?

  73. 73 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 706 Любопитно

    До коментар [#64] от "margin call":Мислиш че ще и намалят заплатата ли? Или че ще си продаде Бентлито за да им помогне, по призива на баце Лендкрузъра ли беше, Секвоя ли беше...
    —цитат от коментар 66 на uq


    Забравих да добява, че МВФ щял да предостави цял 1 трилион. А засега само за деситина страни били одобрени...

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  74. 74 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#67] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    “Защо мислиш, че в Германия има толкова мощна турска диаспора? ”

    Не е заради недостига на работна ръка. А заради “максималната печалба”, постигана заради “евтина работна ръка” - работеща без пари и без претенции за професионално израстване, без визия за бъдещето си. Вие бихте ли се съгласили цял живот, на 60 години да сте “сезонен работник” - кръшен келнер и чавръст строител, два месеца работи и десет гладува ... и да си е повишил квалификацията от само себе си? А по-важното, дали ще сте в състояние да сте “сезонен маникен”?

  75. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#69] от "fjp58603113":

    “Европейския съюз трябва да намали до минимум изпращането на храна и медикаменти към УК”

    Споко! В днешната ценностна система “помощ” означава “дълг”. Ако имах излишна храна и лекарства, и аз бих задлъжнил някого. Дори и при отрицателна лихва. Но пък ще му указвам какви “реформи да проведе” така, че моят джоб да се пълни непрекъснато.

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    До коментар [#19] от "Voiko":

    Кандидат-ваксини вече има. Дори се произвеждат в големи количества, но не могат да се слагат. Преди да започнат да ваксинират масово, ваксините трябва да минат през изпитания върху доброволци за да се докаже първо, че нямат противопоказания, а второ, че действат. Тези фази отнемат месеци.

    Модерна (базирана в Кеймбридж, Масачузетс) започна първата фаза на изпитанията през март. Ако е живот и здраве (за доброволците), изпитания на втора фаза ще започнат през юли, а есента възможно ще одобрят ваксината "за спешно използване" (например, да ваксинират медици, които са "на първа линия" в борбата с COVID-19). Към края на 2020 г. може да започне ваксинирането на населението в САЩ (предполагам, процесът на одобрение на ваксина в ЕС отнема приблизително пак толкова време). След това въпросът е да увеличат обема на производството, да ваксинират първо хората от рискови групи (примерно, с хронични заболявания), а след това и стотици милиони и милиарди други. Докато нещата стигнат до масово ваксиниране на българи, сигурно ще е края на 2021 г., ако не и 2022 г. Не е дълго в исторически мащаби, но в рамките на един човешки живот си е цяла вечност.

    Другата надежда са лекарствата. Ако се окаже, че лекарства вече одобрени за други болести помагат и за COVID-19, първата фаза от изпитанията може да се прескочи, но все пак трябва да се докаже че работят.

    И третият път е хората да придобият имунитет по естествен път. Само че това би струвало прекалено много човешки живота.

  77. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#62] от "charlesdegaulle":


    “Става дума за производителността на труда. Ако на китаеца му кажеш "копай" ще стигне центъра на земята, трябва да му кажеш спри. А като кажеш на българина същото, първото нещо дето ще направи е - ще ти даде акъл.”

    Тази алегория не е точно така - Ако кажеш на китаеца да копа, ще изкопира японско багерче и ще копа до самата Япония и през нея. Ако кажеш на българина, ще хване лопатата и ще се подпре на нея ... за следващите указания - къде, кога, колко и срещу колко пари.

  78. 78 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ivan_":

    Там е работата, че разчети за възвръщаемост със срок 10 години в повечето индустрии са недостоверни. Помислете, колко хора биха си купили телефон, който е проектиран преди 10 години, а Вие искате производителя да заложи съдбата си върху такова предположение. Дори кола направена днес ще е загубила повечето от стойността си след 10 години (но колко точно не е сигурно, което за производителя може да означава да губи пари, а не да печели).

  79. 79 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#7] от "Роси":

    ВИДЯХМЕ Я КАКЪВ ЛИДЕР Е ПРЕЗ 2015- СРАМ ЗА ГЕРМАНИЯ И ОПАСНОСТ ЗА ЕВРОПА ,ПОРЕДНИЯ .ЯВНО ТАМ ДЕЛИРИУМЪТ НА ВЛАСТИМАЩИТЕ Е ГАРАНТИРАН,ЛОШОТО Е ,ЧЕ ПЛЕБСЪТ ГИ СЛЕДВА И ПРЕДИ 70 ГОДИНИ И СЕГА.

  80. 80 Профил на Nuage Blanche
    Nuage Blanche
    Рейтинг: 97 Неутрално
  81. 81 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4714 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Според мен кризата с КОВИД-19 даде "второ дишане" на Меркел като политически лидер не само в Германия. Тя изведнъж стана отново източник на стабилност и прагматизъм в Европа. А позицията и спрямо Китай сочи към едно отрезвяване в разбиранията за национална стратегия, а именно че има неща които не можеш да довериш на външни агенти без да имаш контрол върху качеството, особено в област като здравеопазването.

  82. 82 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    "По думите ѝ Германия и ЕС полагат сериозни усилия, за преодолеят зависимостта си от страни като Китай за набавяне на защитни облекла и средства. "

    Не знам как смятат, да преодоляват зависимостта си от Китай?
    Европейската икономика не е толква конкурентоспособна. Пък и не съм останал с впечатление богатите европейци да са се изтрепали да бачкат в производство - да не стане, от жълтите да се насадят на мургавите от Индия или някоя друга страна от региона? - и без това хирургическите инструменти се правят в Пакистан...

    I Want To Believe
  83. 83 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Меркел уж щеше да разхлабва режима от 1-ви май, но сега бие отбой. Тръмп и той говореше за рестарт на икономиката, но днес казва, че е още твърде рано. Явно са получили нареждане от шефовете си да държат раята в подчинение още известно време.

  84. 84 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4360 Любопитно

    До коментар [#59] от "voxy":

    Как го измисли това? Или ти си сред тези, вярващи, че вирусът е световен заговор срещу Тръмп?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  85. 85 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#26] от "wanderer":
    "В САЩ или в Саудитска Арабия?"

    В Индия, Индонезия, Тунис, Мароко,.....

    подпис
  86. 86 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1151 Весело

    До коментар [#77] от "wanderer":

    +++!

  87. 87 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    До коментар [#78] от "plamen_b":

    Малко не ме разбираш предполагам,
    проекта за възвращаемост не е моделът телефон, а заводът който произвежда телефони...
    Няма да инвестират в подобен и да търсят да произведат и продадат 10 млн. телефона за 5 години, а за 10 години... Да печалбата им ще е на половина, но...
    Пък за 10 години да си пуснат 5-6 поколения на даден модел, не са толкова иновативни телефоните или автомобилите, че един завод да не може да произвежда 10 години пез да го изоставяш...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK