"Гугъл" ще изисква всичките ѝ рекламодатели да се идентифицират

"Гугъл" ще изисква всичките ѝ рекламодатели да се идентифицират

© Reuters



Гугъл" ще изисква от рекламодателите да потвърждават идентичността си и ще я показва на потребителите - това вече ще важи не само за политическите реклами, а за всички, съобщи компанията.


Изискванията за политическите реклами бяха въведени през 2018 г. и оттогава насам проверки на този тип съдържание са извършени в 30 държави.


Сега всички рекламодатели ще трябва да се идентифицират пред "Гугъл" - или с лични документи, или с данни за бизнеса си, за да докажат кои са и в коя държава работят. През лятото потребителите вече ще могат да виждат тази информация при рекламите, които търсачката им показва.




"Това ще поддържа здравето на екосистемата на цифорвата реклама, като се улавят вредните играчи и се ограничават опитите им да се прикрият или представят за нещо, което не са", коментират от компанията. Удостоверяването на идентичността ще започне в САЩ и ще бъде приложено и на глобално ниво.


Първи ще трябва да докажат кои са бизнесите и лицата, рекламиращи стоки, медии, пътувания и технологии; ще ги следват тези от образователната сфера, статистиката, както и за благотворителни или социални каузи; на третомясто внимание ще се обърне на рекламодателите от регулираните сфери - хазарт, финанси и здравеопазване.


Подобни процеси често се използват, за да се елиминират заблуждаващи рекламодатели - например такива, предлагащи фалшиви маски по време на пандемията от коронавирус, отбелязва "Ройтерс".

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Това отдавна трябваше да се въведе - колкото е по-прозрачно функционирането на обществото - толкова по-проспериращо е то!

  2. 2 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Тия съвсем през пръстите са я карали.

    -voxy
  3. 3 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Фейсбук да ги последва, щото те са върха в това отношение.

  4. 4 Профил на Alexadner Adjan
    Alexadner Adjan
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Ролс Ройс с жълти фарове има ли?

  5. 5 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 420 Неутрално

    "Промяната ще позволи на потребителите да видят кой пуска рекламата и в коя държава се намират, когато кликнат върху „Защо тази реклама?“

    Интересно как ще реагира ЕС, това протеворечи на закона за личните дани, пак ще ги глобяват май :)))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK